abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131852902
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:06 schreef arjan1112 het volgende:
Dit keer toch wel; als j.p morgan gaat adviseren om in nederlands vastgoed te investeren

dat deden ze vorig jaar niet
te laat, zie de huurrendementen gaan....
so long and thanks for all the fish
pi_131853011
150 keer de huur is normaal zeggen ze, nou dan moet een flatje 75.000 kosten.. ja alleen in rotterdam zuid.. of meer huur dan 500 natuurlijk
pi_131853146
De nederlandse huizenmarkt kan zich alleen herstellen als er huizen verkocht worden.

Er is nul komma nul trend dat er meer huizen verkocht worden...na de zomervakantie zie je altijd een opleving maar de komende maanden wordt het weer niks.

Om huizen te kunnen kopen moeten de kopers hypotheken kunnen krijgen
vijf jaar geleden kon je 6.5 maal je jaarsalaris aan hypotheek krijgen
nu mag je hopen dat 4 maal je jaarsalaris aan hypotheek kan krijgen

De mensen die 5/6 jaar geleden huizen gekocht hebben, hebben die huizen gekocht met de factor 6 aan hypotheek , die mensen moeten nu hun huizen verkopen aan mensen die maximaal factor 4 aan hypotheek kunnen krijgen...
Dan is het toch duidelijk dat huizenprijzen alleen nog maar verder gaan dalen de komende tijd zolang de hypotheek regels niet versoepeld gaan worden?

Maar vooral blijven roepen dat de markt aantrekt...het is grote bedriegerij waarbij de bedriegers zelf bedrogen worden.
Ajax is mijn leven!
pi_131853155
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:10 schreef arjan1112 het volgende:
150 keer de huur is normaal zeggen ze, nou dan moet een flatje 75.000 kosten.. ja alleen in rotterdam zuid.. of meer huur dan 500 natuurlijk
geen idee waar je het over hebt, maar wie niet in de sociale ubergesubsidieerde huur terecht kan weet het vast wel
pi_131853188
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:14 schreef fantasyboy het volgende:
De nederlandse huizenmarkt kan zich alleen herstellen als er huizen verkocht worden.

Er is nul komma nul trend dat er meer huizen verkocht worden...na de zomervakantie zie je altijd een opleving maar de komende maanden wordt het weer niks.

De mensen die 5/6 jaar geleden huizen gekocht hebben, hebben die huizen gekocht met de factor 6 aan hypotheek , die mensen moeten nu hun huizen verkopen aan mensen die maximaal factor 4 aan hypotheek kunnen krijgen...
Dan is het toch duidelijk dat huizenprijzen alleen nog maar verder gaan dalen de komende tijd zolang de hypotheek regels niet versoepeld gaan worden?

Maar vooral blijven roepen dat de markt aantrekt...het is grote bedriegerij waarbij de bedriegers zelf bedrogen worden.
Doet het zeer?
pi_131853246
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:16 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Doet het zeer?
nee, ik heb geen eigen huis en ik wil er voorlopig geen 1 hebben ook want dat betekenen dat ik iets koop waarvan de kans groot is dat die binnen 1 jaar flink gedaald is..ik woon goed in mijn huurappartement.
Ajax is mijn leven!
pi_131853253
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:14 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

geen idee waar je het over hebt, maar wie niet in de sociale ubergesubsidieerde huur terecht kan weet het vast wel
zo gaat dat in Belgie
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:18:39 #158
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131853278
ik denk dat er heel veel huurwoningen gebouwd gaan worden alles wijst daarop, bouwkosten dalen en nieuwbouw is goed te financieren en gemeente swillen geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131853308
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
ik denk dat er heel veel huurwoningen gebouwd gaan worden alles wijst daarop, bouwkosten dalen en nieuwbouw is goed te financieren en gemeente swillen geld
Dat kun je vast onderbouwen

(kom samen met je holmaatje HD9 over vijf jaar huurstijgingen maar eens terug)
pi_131853330
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:17 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

nee, ik heb geen eigen huis en ik wil er voorlopig geen 1 hebben ook want dat betekenen dat ik iets koop waarvan de kans groot is dat die binnen 1 jaar flink gedaald is..ik woon goed in mijn huurappartement.
yep, daar heb je in ieder de garantie van een flinke lastenstijging ^O^
pi_131853375
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

yep, daar heb je in ieder de garantie van een flinke lastenstijging ^O^
beter lastenstijging dan een huizenbezitter die 10000den euro;s zijn huis in waarde ziet dalen...

De kans is natuurlijk altijd aanwezig dat over 10 jaar de huizenprijzen weer gaan stijgen...maar dat weet niemand, voorlopig zie ik het niet gebeuren.
Ajax is mijn leven!
pi_131853385
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:22 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

beter lastenstijging dan een huizenbezitter die 10000den euro;s zijn huis in waarde ziet dalen...

De kans is natuurlijk altijd aanwezig dat over 10 jaar de huizenprijzen weer gaan stijgen...maar dat weet niemand, voorlopig zie ik het niet gebeuren.
Dan heb je niet opgelet, het gebeurt namelijk
pi_131853532
Ze worden opeens wel heel wanhopig en onzeker die speculanten, het valt gewoon op....
pi_131853551
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:22 schreef fantasyboy het volgende:
Mijn lasten stijgen niet, dus dat is al een minpunt voor jouw standpunt, en die tienduizenden euro's waardedaling zie ik ook niet. (En als ik die al zou 'zien', dan is die totaal onbelangrijk tot op het moment totdat ik mijn woning wil verkopen. Nooit dus.)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:30:33 #165
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_131853640
quote:

Nou... tja... de meeste bedriegers hebben anders flink kunnen verdienen aan al die greater fools, gelukkig komt de bodem greater fools in zich met daarachter de bodem in de huizenmarkt :)

Maar voor het zover is zullen ze nog proberen zo veel mogelijk slachtoffers te maken, gedeelde smart is immers halve smart.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_131853677
Ja, daar is 'ie, geheel onverwacht (not) :D
pi_131854443
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou... tja... de meeste bedriegers hebben anders flink kunnen verdienen aan al die greater fools, gelukkig komt de bodem greater fools in zich met daarachter de bodem in de huizenmarkt :)

Maar voor het zover is zullen ze nog proberen zo veel mogelijk slachtoffers te maken, gedeelde smart is immers halve smart.
Met zoveel wijsheid moet jij ons toch wel kunnen vertellen wat we de komende paar jaar kunnen verwachten en wanneer de bodem bereikt is (datum of nog x omlaag), bedoel, jij bent geen "fool". Tevens ben ik ook erg benieuwd of je ook een licht kan laten schijnen over de huizen in het midden en hoog segment in laten we zeggen, randstad, Utrecht-Eindhoven-Tilburg driehoek

Alvast bedankt,
Een aanstaand slachtoffer en een groot fan
pi_131854748
Ik zal 'm alvast voor zijn, het komt nooooooooit meer goed. ;)

(financieel advies inwinnen van een failliet is zoiets als dieet- en ontwenningsadvies van Dikke Dennis )
pi_131855708
quote:

Waarmee is aangetoond waarop de Nl. huizenprijsbubbel is gebaseerd: op de hoeveelheid geld die in stapels stenen op een lapje klei wordt/werd gepompt en niet op de intrinsieke waarde. Herstel vindt pas plaats als de overwaarde eruit is en bank meer geld in de huizenmarkt pompen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_131855820
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:19 schreef blomke het volgende:
Waarmee is aangetoond waarop de Nl. huizenprijsbubbel is gebaseerd: op de hoeveelheid geld die in stapels stenen op een lapje klei wordt/werd gepompt en niet op de intrinsieke waarde. Herstel vindt pas plaats als de overwaarde eruit is en bank meer geld in de huizenmarkt pompen.
Daar is niks mee aangetoond hoor... Vijf jaar geleden kon je echt geen 6,5 keer je jaarsalaris aan hypotheek krijgen.
pi_131856073
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Daar is niks mee aangetoond hoor... Vijf jaar geleden kon je echt geen 6,5 keer je jaarsalaris aan hypotheek krijgen.
12 jaar geleden wel. Zelfs 7x
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_131856085
quote:

[..]

Nog afgezien dat we iets proberen aan te tonen vanaf een post van een vaag persoon Stohalmen, iemand? :D
pi_131856110
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Nope, alleen in internet- en blomkeland (of is dat een pleonasme?)
pi_131856444
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:26 schreef blomke het volgende:
Buiten dat ik dat ook niet geloof: Jij haalt toch een quote aan die gaat over 5 jaar geleden? Waaraan je vervolgens een conclusie verbind waarvan je nu zelf al indirect aangeeft dat die volslagen onzin is.?

Vat ik het zo goed samen?
pi_131856558
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Buiten dat ik dat ook niet geloof: Jij haalt toch een quote aan die gaat over 5 jaar geleden? Waaraan je vervolgens een conclusie verbind waarvan je nu zelf al indirect aangeeft dat die volslagen onzin is.?

Ik las onzin, en dat in combinatie met de username beginned met een 'b" en een "l": yep. Eigenlijk zou dat zo onderhand wel in de FAQ mogen staan..... ;(
pi_131857250
Leven jullie trouwens allemaal vijf of twaalf jaren geleden? Wat is daar de relevantie van voor het heden? Even los van het NUT?

Ik zou een eeuw terug leven ;) Stukken makkelijker :)
pi_131857697
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:49 schreef crashbangboom het volgende:
Ik zou een eeuw terug leven ;) Stukken makkelijker :)
Ja lijkt me leuk.

Dat er dan over 8 maanden een wereldoorlog begint, en je sowieso nog dood gaat aan allerlei basale ziekte's zijn details neem ik aan? Vroegah was alles beter. Toen kon je nog ruimschoots van 1 inkomen rondkomen. (Wel zonder TV, video, smartphone, internet. En gewoon even de kleding van de oudste kinderen doorschuiven naar die van de jongere kinderen. En kniestukken zetten op de spijkerbroeken. En de gaten in de sokken stoppen.)
pi_131858216
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

10 jaar geleden kreeg je tot 9 keer, zie POL / [POLL] VVD en PvdA zijn op de goede weg.
pi_131858524
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:07 schreef Wokkel het volgende:
10 jaar geleden kreeg je tot 9 keer, zie POL / [POLL] VVD en PvdA zijn op de goede weg.
Buiten dat dat ook al weer geen 5 jaar geleden is, heb je altijd uitzonderingen. Ik mag jou morgen ook 1200x je inkomen lenen. Gangbaar is het nu niet en dat was het 10 jaar geleden ook niet . Laat staan 5 jaar geleden.
pi_131858595
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:07 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ja, dat is een mooie indicator van het niveau van de gemiddelde bijdrage van dit topic: mogelijk wel naar verluid ooit eens 9x wordt vanzelfsprekend in alle gevallen zomaar 9x. Ik wil er geen Van Gaaltje tegenaan gooien, maar zijn jullie nou zo fan van oppotunistische onzin, of wat? :)

Ik hou het op toenemende paniek ;)
pi_131858684
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Buiten dat dat ook al weer geen 5 jaar geleden is, heb je altijd uitzonderingen. Ik mag jou morgen ook 1200x je inkomen lenen. Gangbaar is het nu niet en dat was het 10 jaar geleden ook niet . Laat staan 5 jaar geleden.
ZIE JE WEL, 1200x is nog heel normaal. Het staat immers op het internet gequote :D
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:24:08 #182
323876 michaelmoore
pi_131859131
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:19 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat kun je vast onderbouwen

(kom samen met je holmaatje HD9 over vijf jaar huurstijgingen maar eens terug)
dan woon ik niet meer in Nederland en velen met mij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131859520
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dan woon ik niet meer in Nederland en velen met mij
loze copy paist :O - wanneer kap je eens met die bagger spam? :?

je weet dat die blauwe zo meteen voor de 123253ste keer je vraagt of je zinnig kan posten, velen hebben de illusie dat de 123254de keer onderhand consequenties heeft - ja, waarschijnlijk tevergeefs, daar gaat het forum.....

wat is onderbouwen in al die talen waarin je zogenaamd een huis hebt? :) Dat past vast niet in een maximale post.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:59:13 #184
323876 michaelmoore
pi_131863113
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:30 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

loze copy paist :O - wanneer kap je eens met die bagger spam? :?

je weet dat die blauwe zo meteen voor de 123253ste keer je vraagt of je zinnig kan posten, velen hebben de illusie dat de 123254de keer onderhand consequenties heeft - ja, waarschijnlijk tevergeefs, daar gaat het forum.....

wat is onderbouwen in al die talen waarin je zogenaamd een huis hebt? :) Dat past vast niet in een maximale post.
internationale waarde overdacht , is het item nu
pi_131863165
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

internationale waarde overdacht , is het item nu
:O nog meer holle praat..... Onzin voor je leven!
pi_131867432
quote:

[..]

wat een calimero figuur ben jij zeg....

Hier op de site van de BKR- buro krediet registratie:

quote:
De burgers worden in deze gedragscode hypotheken beschermd tegen te hoge hypotheken. Waarbij het vroeger mogelijk was om 6 keer tot wel 10 keer uw jaarsalaris te lenen voor een hypotheek is het vandaag de dag nog maar maximaal 4,5 keer uw jaar salaris. Ook is het niet mogelijk om een lening af te sluiten die meer dan 104 % waard is dan uw onderpand dit was vroeger 125 %, en aangezien de waarde van de huizen nog steeds sterk dalen is het lastig voor de oude consument om over te stappen en aan de nieuw regels te voldoen.
Ik zou zeggen lees het hele stuk even door en dan weet je gelijk waarom deze huizencrisis nooit meer over zal gaan en waarom de huizen prijzen alleen maar nog zullen dalen

http://www.bkr-opvragen.nl/gedragscode-hypotheken/
Ajax is mijn leven!
pi_131867825
Hier een verhaal hoe de mythe waarom men denkt dat een hypotheek van meer dan 5x jaarinkomen heel normaal was voor de kredietcrisis.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

WOOT?? 1200x?? Echt, dat moet in de kranten, bij hart van NL, in de telegraaf en op het NOS journaal. Zembla pakt dat op. Daarna komen er kamervragen waarom het normaal is om 1200x het jaarinkomen te lenen... Absurd, heel NL op zijn kop en over 20 jaar staat op internet websites dat het in 2013 heel normaal was om 1200x het jaarinkomen te lenen.

Nu weer even normaal:
Ik kreeg in 2008 niet meer dan 4,5x mijn jaarinkomen. Geen enkele aanbieder wou meer, terwijl mijn salarisperspectief goed was omdat ik starter was met een WO techniek. Mijn salaris is ook in 3 jaar tijd met meer dan 50% gestegen.

Dus laten we nu even ophouden met in de mythe te geloven dat het heel gewoon was om meer dan 5x het jaarinkomen te lenen voor de kredietcrisis. Dit betekent niet dat het niet af en toe gebeurde, maar normaal was het niet. Ik heb geen cijfers, maar mijn onderbuikgevoel en ervaring zegt dat dit nog geen 1% betrof van alle afgesloten hypotheken.
Dat deze mensen een paar jaar geleden volop in het nieuws kwamen (en vaak dezelfde persoon in tig programma's) betekent niet dat het heel normaal was.
Ik moet altijd weer denken aan die debiel van de DSB die elke euro gebruikte, die die overhad om een lening af te sluiten. Bij elke loonsverhoging, ging die weer naar zijn DSB adviseur om die extra ruimte te gebruiken voor een lening met idiote voorwaarden.
EN nu maar huilie huilie doen dat de banken dit toelieten en een kruistoch voeren tegen banken. Gelukkig werd hij ook praktisch altijd op TV de grond in geboord met zijn absurde gedrag en af en toe werd hij ook boos wat het nog hilarischer maakt.
Het gedrag van deze man was trouwens niet normaal, voor het geval mensen dat hier denken.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 05-10-2013 10:08:45 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_131867926
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 08:58 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

wat een calimero figuur ben jij zeg....

[..]

Ik zou zeggen lees het hele stuk even door en dan weet je gelijk waarom deze huizencrisis nooit meer over zal gaan en waarom de huizen prijzen alleen maar nog zullen dalen

Wat een heerlijk socialistisch verhaal toch weer vol onwaarheden en overdrijvingen. Dit is weer geschreven door iemand die een verhaal hoorde waar waarschijnlijk iemand huilie huilie heeft gedaan bij radar of hart van NL dat hij 10x zijn jaarinkomen heeft gekregen als hypotheek. De schrijver neemt aan dat die normaal was, waardoor iedereen dit nu ook denkt, terwijl die persoon tot de extreme minderheid behoorde, en wellicht is hij wel de enige in NL die zo'n hypotheek kreeg. Even afgezien dat die persoon maar 1 hersencel heeft.

Kan je mij trouwens je glazen bol geven of zeggen waar je hem gekocht hebt?

[ Bericht 6% gewijzigd door sjorsie1982 op 05-10-2013 10:01:34 ]
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_131867950
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 08:58 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Dus omdat enkele mensen wel een erg ruime hypotheek hebben gekregen zullen de huizenprijzen alleen nog maar dalen. Een nieuw evenwicht bestaat niet meer. Ik vind het wel zielig voor de starters die zulke onzin blijven geloven en hierdoor jaarlijks met flinke huurverhoging geconfronteerd worden, terwijl bij de koop van een huis de maandlasten voor de komende 30 jaar vast liggen en niet meer stijgen.

Dan hebben we het nog niet over de kosten van nieuwbouw, wil jij steeds kleinere en slechtere huisjes gaan laten bouwen door gratis arbeiders om die prijzen ook te laten zakken?
pi_131867984
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus omdat enkele mensen wel een erg ruime hypotheek hebben gekregen zullen de huizenprijzen alleen nog maar dalen. Een nieuw evenwicht bestaat niet meer. Ik vind het wel zielig voor de starters die zulke onzin blijven geloven en hierdoor jaarlijks met flinke huurverhoging geconfronteerd worden, terwijl bij de koop van een huis de maandlasten voor de komende 30 jaar vast liggen en niet meer stijgen.

Daarnaast is in een groot gedeelte van NL de maandelijke kosten van een koophuis gewoon goedkoper dan de huren. Dus je bent maandelijks gewoon goedkoper uit gedurende 30 jaar. Zoals ik, mijn koophuis is 25 euro goedkoper per maand voor een 2x groter woonoppervlakte dan mijn vorige sociale huurwoning. Nu zit ik ook in een regio waar de vaste huren van sociale huurwoningen absurd en ridicuul hoog liggen, maar er zijn meer gebieden waar dat geldt.
Zolang ik mijn huis niet te koop zet en mijn hypotheek vrijwillig aflos elk jaar maakt de daling de huizenprijs mij echt niet bezig en het interesseert mij ook niks. Ik zit er financieel lekker warmpjes bij, bij een DALENDE hypotheek rente per jaar ivm mijn aflossing in een groot huis
waar ik mijn hele leven wil blijven wonen.
En ja, ik krijg wel elk jaar minder HRA, maar als ik bv 100 euro per maand moet betalen om 50 euro terug te krijgen, dan kies ik er liever voor om die 100 euro niet te betalen, maar helaas krijg ik dan die 50 euro ook niet terug.

btw ik heb mijn huis gekocht net na de piek in de prijzen.
Wie is hier nu gek?
Het enige risico is wat ik loop dat als ik ziek wordt en niet meer kan werken maar niet dood ga. Maar goed, iedereen loop risico's en dit risico wil ik prima lopen als ik het vergelijk met de voordelen die ik eraan overhoud, die wel daadwerkelijk echt gebeuren.

quote:
Dan hebben we het nog niet over de kosten van nieuwbouw, wil jij steeds kleinere en slechtere huisjes gaan laten bouwen door gratis arbeiders om die prijzen ook te laten zakken?
De huisprijs van nieuwbouw wordt eigenlijk geheel bepaald door de grondprijs. Deze is gebonden aan marktwerking, dus nieuwbouwhuizen kunnen wel degelijk heel sterk in prijs dalen, waarbij de huizen niet kleiner of slechter worden, of waarbij slaven moeten worden gebruikt.
Alleen als de grondprijzen dalen dan worden alle burgers in de betreffende stad hierop gepakt, omdat het geld toch ergens vandaan moet komen, dus hier kan niemand echt blij om zijn, lijkt mij. Het geld moet ergens vandaan komen en ik moet de eerste stad nog zien, die echt bezuinigd ipv lastenverzwaard. Met echt bezuinigen bedoel ik gewoon stoppen met geld uitgeven wat ze niet hebben, zoals ook de burgers moeten doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door sjorsie1982 op 05-10-2013 10:17:25 ]
pi_131868193
Leuk reacties allemaal op mijn bericht..... _O-

MAAR OM DAT HUIS TE KOPEN MOET JE NOG ALTIJD DIE HYPOTHEEK KRIJGEN EN DAAR GING DIT VERHAAL OM...

Iedereen snapt heus wel dat kopen uiteindelijk voordeliger is maar DAN MOET JE WEL DIE HYPOTHEEK KRIJGEN.

ik snap zowieso niet waarom mensen dat verhaal van BKR niet begrijpen die hebben helemaal geen belangen. Staat vol feiten uit de praktijk en waarom er de afgelopen 5 jaar de huizenprijzen dalen en waarom mensen geen hypotheek krijgen.
Ajax is mijn leven!
pi_131868196
Als de huisprijs totaal afhankelijk zou zijn van de grondprijs zou men appartementen wel veel goedkoper moeten kunnen maken maar ook dat zien we niet gebeuren.
pi_131868201
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:19 schreef fantasyboy het volgende:
Leuk reacties allemaal op mijn bericht..... _O-

MAAR OM DAT HUIS TE KOPEN MOET JE NOG ALTIJD DIE HYPOTHEEK KRIJGEN EN DAAR GING DIT VERHAAL OM...

Iedereen snapt heus wel dat kopen uiteindelijk voordeliger is maar DAN MOET JE WEL DIE HYPOTHEEK KRIJGEN.

ik snap zowieso niet waarom mensen dat verhaal van BKR niet begrijpen die hebben helemaal geen belangen. Staat vol feiten uit de praktijk en waarom er de afgelopen 5 jaar de huizenprijzen dalen en waarom mensen geen hypotheek krijgen.
Je kan ook een goedkoper huis kopen dan dat je in 2008 kon.
pi_131868205
ik herhaal nog effe want sommige mensen zullen het nooit snappen blijkbaar

Ajax is mijn leven!
pi_131868214
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:19 schreef Basp1 het volgende:
Als de huisprijs totaal afhankelijk zou zijn van de grondprijs zou men appartementen wel veel goedkoper moeten kunnen maken maar ook dat zien we niet gebeuren.
Dat klopt, mooie aanvulling op mijn verhaal, dat vergat ik er nog bij te vermelden .Dit verandert mijn verhaal echter niet.
pi_131868218
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:20 schreef fantasyboy het volgende:
ik herhaal nog effe want sommige mensen zullen het nooit snappen blijkbaar

Ik herhaal nog een keer dat jouw verhaal grote onzin is.
Waarom herhaal je elke keer je onzin?
Het is niet helemaal onzin, het enige wat niet onzin is, is de volgende zin:
quote:
pi_131868242
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik herhaal nog een keer dat jouw verhaal grote onzin is.
Waarom herhaal je elke keer je onzin?
vertel ons dan effe de echte reden dat mensen geen huizen meer kunnen kopen...ik benieuwd op je reactie ......eigenlijk ook niet.
Ajax is mijn leven!
pi_131868252
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:23 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

vertel ons dan effe de echte reden dat mensen geen huizen meer kunnen kopen...ik benieuwd op je reactie ......eigenlijk ook niet.
Het is niet een kwestie van kunnen, maar willen. De financiele middelen van een gemiddeld gezin zit nu op het niveau van rond 2003 en toen werden wel huizen verkocht, dus kunnen doet een gemiddeld gezin wel.

Onzekerheid over de persoonlijke financien lijkt mij een grote reden.
pi_131868289
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is niet een kwestie van kunnen, maar willen. De financiele middelen van een gemiddeld gezin zit nu op het niveau van rond 2003 en toen werken wel huizen verkocht, dus kunnen doet een gemiddeld gezin wel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is niet een kwestie van kunnen, maar willen. De financiele middelen van een gemiddeld gezin zit nu op het niveau van rond 2003 en toen werden wel huizen verkocht, dus kunnen doet een gemiddeld gezin wel.

Ajax is mijn leven!
pi_131868313
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:26 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Zolang jij antwoord op het emotionele vlak (waarbij ik mij afvraag of je geen persoonlijk belang hebt) kan ik natuurlijk niet daarop reageren, omdat jij antwoord met je gevoel en ik rationeel.
Dus hierbij eindig ik mijn reacties op jouw huilie huilie reacties. Wellicht moet je aankloppen bij radar of hart van NL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')