In alle eerlijkheid denk ik dat transseksuelen het toch echt aan zichzelf te danken hebben. Ik heb het al eens eerder gezegd: het valt me op dat veel transseksuelen vaak hysterisch, schreeuwerig en drammerig reageren op (kritische) vragen en/of meningen. Dit is vooral goed te zien het Genderdysforie topic-reeks: als iemand een (kritische) vraag stelt of zijn of haar mening geeft dan wordt diegene afgeschilderd als een dom persoon die kortzichtig is of wat dan ook.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:29 schreef Joanne35 het volgende:
het zou ook enorm helpen als de maatschappij eens wat minder star met gender en seksualiteit om zou gaan.
Verder is de gedenkdag dacht ik om trans mensen te herdenken die op gruwelijke wijze zijn vermoord.quote:His mother told the newspaper that she had had “a phantom birth.”
“When I saw Nancy [Nathan’s birth name] for the first time, my dream was shattered. She was so ugly,” his mother said, according to the report.
She added: “I will definitely read the letter but it will be full of lies. “For me, this chapter is closed. Her death does not bother me. I feel no sorrow, no doubt or remorse. We never had a bond.”
Ik verwijs nog maar een keer naarquote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:26 schreef Samuray13 het volgende:
Het was, zoals bij alle operaties waarbij de medici gewillig meewerken om deze psychisch zieken te verminken, totale onzin.
Sommige mensen komen aandraven met dat ze tot een bepaald dier omgeturned willen worden omdat hun hoofd niet in orde is. Die worden dan het gebouw uitgeschopt.
Dat had bij deze freak ook moeten gebeuren.
Die moeder was niet bepaalt de meest subtiele vrouw op de wereld inderdaad.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:20 schreef Nezhi het volgende:
Het verhaal van zijn moeder is trouwens wel fucking ziek.
[..]
Verder is de gedenkdag dacht ik om trans mensen te herdenken die op gruwelijke wijze zijn vermoord.
Heb je een serieuze onpartijdige bron die deze fabelachtige cijfers onderbouwen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:34 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ik verwijs nog maar een keer naar
[ afbeelding ]
Echt onzin, medisch ingrijpen wat in 90%+ van de gevallen leidt tot tevredenheid en een beter leven! Maar als vrouwen een boobjob en mannen een piemelvergroting willen doen is er niets aan de hand, ook al is het een compleet overbodige operatie
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:34 schreef Nezhi het volgende:
Ik verwijs nog maar een keer naar
afbeelding
Echt onzin, medisch ingrijpen wat in 90%+ van de gevallen leidt tot tevredenheid en een beter leven! Maar als vrouwen een boobjob en mannen een piemelvergroting willen doen is er niets aan de hand, ook al is het een compleet overbodige operatie
Dat "onderzoek" is vergelijkbaar met een onderzoek die Roos Vonk deed naar mensen die vlees eten. Detail: mevrouw Vonk is veganist die het liefst wil dat er geen vlees door mensen gegeten wordt. Maar goed, mevrouw Vonk kwam tot conclusie dat vleeseters hufters waren en weet ik veel wat voor onzin ze nog meer uitkraamde in haar onderzoek.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:49 schreef Samuray13 het volgende:
Heb je een serieuze onpartijdige bron die deze fabelachtige cijfers onderbouwen?
Ik had voor dit topic nog niet eerder discussies met transseksuelen over gendersyforie gesproken, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat zoiets gevoelig ligt. Desalniettemin juich ik open discussies toe.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:30 schreef Xenzo het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid denk ik dat transseksuelen het toch echt aan zichzelf te danken hebben. Ik heb het al eens eerder gezegd: het valt me op dat veel transseksuelen vaak hysterisch, schreeuwerig en drammerig reageren op (kritische) vragen en/of meningen. Dit is vooral goed te zien het Genderdysforie topic-reeks: als iemand een (kritische) vraag stelt of zijn of haar mening geeft dan wordt diegene afgeschilderd als een dom persoon die kortzichtig is of wat dan ook.
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:29 schreef Joanne35 het volgende:
het zou ook enorm helpen als de maatschappij eens wat minder star met gender en seksualiteit om zou gaan.
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:30 schreef Xenzo het volgende:
In alle eerlijkheid denk ik dat transseksuelen het toch echt aan zichzelf te danken hebben. Ik heb het al eens eerder gezegd: het valt me op dat veel transseksuelen vaak hysterisch, schreeuwerig en drammerig reageren op (kritische) vragen en/of meningen. Dit is vooral goed te zien het Genderdysforie topic-reeks: als iemand een (kritische) vraag stelt of zijn of haar mening geeft dan wordt diegene afgeschilderd als een dom persoon die kortzichtig is of wat dan ook.
Transseksuelen mogen- en kunnen onderling alles aan elkaar vragen of dingen van mening zijn, dat is geen enkel probleem blijkbaar. Het is mij erg opgevallen dat als een persoon, die niet transseksueel is, iets vraagt of een mening heeft over iets dan het dan ineens not done is. Aangezien ik geen transseksueel ben heb ik dit zelf mogen ervaren: die lui hebben mij voor van alles en nog wat uit gemaakt, enkel omdat ik (kritische) vragen stelde en mijn mening geuit had over een aantal kwesties. Ik klaag daar niet over, maar ze meten duidelijk met twee maten. Ik vind dat een gemiste kans voor hen, daar zij de mogelijkheid hebben om (onwetende) mensen te informeren over hoe de vork wél in de steel zit.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 03:28 schreef Lyrebird het volgende:
Ik had voor dit topic nog niet eerder discussies met transseksuelen over gendersyforie gesproken, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat zoiets gevoelig ligt.
Transseksualiteit is geen luxe, maar een last als ik de verhalen mag geloven die ik op Internet gelezen heb.quote:
Eens. Je komt met dit soort discussies al snel in VI-homo's vaarwater terecht, en er liggen lange tenen klaar. Ik heb daar wel begrip voor, maar waar ik geen begrip voor heb zijn de mensen met de lange tenen die er een beroep van hebben gemaakt, om lange tenen te hebben.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 06:04 schreef Xenzo het volgende:
Transseksuelen mogen- en kunnen onderling alles aan elkaar vragen of dingen van mening zijn, dat is geen enkel probleem blijkbaar. Het is mij erg opgevallen dat als een persoon, die niet transseksueel is, iets vraagt of een mening heeft over iets dan het dan ineens not done is. Aangezien ik geen transseksueel ben heb ik dit zelf mogen ervaren: die lui hebben mij voor van alles en nog wat uit gemaakt, enkel omdat ik (kritische) vragen stelde en mijn mening geuit had over een aantal kwesties. Ik klaag daar niet over, maar ze meten duidelijk met twee maten. Ik vind dat een gemiste kans voor hen, daar zij de mogelijkheid hebben om (onwetende) mensen te informeren over hoe de vork wél in de steel zit.
Als iemand lange tenen heeft is het de schrijver van de OP welquote:Op donderdag 3 oktober 2013 06:37 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Eens. Je komt met dit soort discussies al snel in VI-homo's vaarwater terecht, en er liggen lange tenen klaar. Ik heb daar wel begrip voor, maar waar ik geen begrip voor heb zijn de mensen met de lange tenen die er een beroep van hebben gemaakt, om lange tenen te hebben.
Zeg het eens, PV.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 07:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als iemand lange tenen heeft is het de schrijver van de OP wel
Is toch duidelijk?quote:
Huil huil jammerquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 05:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kunnen we geen punt zetten achter dit soort onzin? Een man is een man, en een vrouw is een vrouw. Punt. Dat er mannen zijn die zich graag als vrouwen gedragen, en vrouwen die zich als man willen gedragen, ieder z'n ding. Maar een man kan nooit een vrouw worden, of andersom. De heren/dames medici overschatten wat ze kunnen veranderen, en geven mensen valse hoop. Dit gekunstel met gender (zoals de Amerikanen het graag zien) lost niets op.
En dat is een voorbeeld van lange tenen hebben?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 07:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is toch duidelijk?
[..]
Huil huil jammer
Ik snap het niet dus het is onzin
Nogal jaquote:Op donderdag 3 oktober 2013 07:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En dat is een voorbeeld van lange tenen hebben?
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:30 schreef Xenzo het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid denk ik dat transseksuelen het toch echt aan zichzelf te danken hebben.
Haha, de kortzichtigheid hier.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:26 schreef Samuray13 het volgende:
Dat had bij deze freak ook moeten gebeuren.
En daar heb ik dus grote vraagtekens bij.. bij dat 'weten'. Als man kan je onmogelijk weten hoe het is om vrouw te zijn, kan niet, onmogelijk, ook voor transgenders. Je kunt voelen dat je vrouw bent en je kunt denken dat je vrouw bent maar je kunt het niet weten.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:42 schreef wonderer het volgende:
Maar het gaat niet om wat 100 mensen zeggen, het gaat erom wat de persoon in kwestie zegt, die weet wat hij voelt.
Mijn persoonlijke ervaring is dat dit vaak zo werkt wanneer je een face-to-face gesprek hebt met een transgender. Alleen op fora en in de media reageren ze vaak nogal hysterisch.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:30 schreef Xenzo het volgende:
Een vriendin van me is een transvrouw, zij is als man geboren. Toen ze uit de kast kwam hebben we vele gesprekken met elkaar gehad. Immers, ik had geen enkel kennis op dit gebied en was benieuwd wat zij allemaal ervoor moest doen om vrouw te worden. Ik heb haar alles kunnen- en mogen vragen. Ze heeft mij geen één keer boos aangekeken of wat dan ook: ze heeft mij goed kunnen uitleggen hoe alles in z'n werk gaat, wat ze voelt en wat ze wil. Kijk, en zo kan het dus ook. Zij valt niet op, ze doet normaal en als iemand haar een vraag stelt dan geeft ze gewoon netjes antwoord.
Oei, auw. Omdat anderen in jouw ogen (want vaak ver bezijden de waarheid) het nut van een geslacht veranderende operatie niet inzien en daarom kritische vragen stellen.. Ga jij glashard beweren dat penisvergrotingen en borstvergrotingen onzin zijn?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:34 schreef Nezhi het volgende:
Niemand weet hoe het voelt om man of vrouw te zijn, want geen enkel mens heeft referenties om zijn of haar eigen gevoel mee te vergelijken. Maar wat je wel kunt voelen is of de manier waarop mensen je behandelen klopt. Als je jezelf niet kunt zijn, dan voel je dat. Als de gendernormen waaraan je moet voldoen niet kloppen, dan voel je dat. Mensen veranderen niet zo maar van geslacht, het is een van de moeilijkste dingen die een mens kan doen in zijn of haar leven, en je weet van te voren niet hoe het uitpakt. Het is echt een sprong in het diepe waarbij je heel veel op het spel zet. Dat mensen het toch doen komt doordat er een enorme drive achter zit omdat ze gewoon aanvoelen dat ze in de andere geslachtsrol beter af zijn en dat ze in die andere rol thuishoren.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:56 schreef Ouder1 het volgende:
En daar heb ik dus grote vraagtekens bij.. bij dat 'weten'. Als man kan je onmogelijk weten hoe het is om vrouw te zijn, kan niet, onmogelijk, ook voor transgenders. Je kunt voelen dat je vrouw bent en je kunt denken dat je vrouw bent maar je kunt het niet weten.
Wat jij kritische vragen noemt, noem ik gewoon transfoob geziek. Je hebt echt alle drek die je in die topicreeks over je heen hebt gekregen eerlijk verdiend. Je bent daar ook tijden lang heel netjes behandeld, totdat je je ware gezicht liet zien in dat topic en in de transfobe KLB-topics die je begonnen bent. Ik meen ook te hebben begrepen dat je van de moderators niet meer mag posten in het genderdysforie topic, dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:30 schreef Xenzo het volgende:
Goh, dus de enige trans die je in real life kent is wel een normaal mens. Maar omdat transen op een forum waar jij enorm hebt lopen zieken fel op je reageren vind je transen maar drammerig.quote:Een vriendin van me is een transvrouw, zij is als man geboren. Toen ze uit de kast kwam hebben we vele gesprekken met elkaar gehad. Immers, ik had geen enkel kennis op dit gebied en was benieuwd wat zij allemaal ervoor moest doen om vrouw te worden. Ik heb haar alles kunnen- en mogen vragen. Ze heeft mij geen één keer boos aangekeken of wat dan ook: ze heeft mij goed kunnen uitleggen hoe alles in z'n werk gaat, wat ze voelt en wat ze wil. Kijk, en zo kan het dus ook. Zij valt niet op, ze doet normaal en als iemand haar een vraag stelt dan geeft ze gewoon netjes antwoord.
Jezus, je moet hier ook echt alles stap voor stap uitleggen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oei, auw. Omdat anderen in jouw ogen (want vaak ver bezijden de waarheid) het nut van een geslacht veranderende operatie niet inzien en daarom kritische vragen stellen.. Ga jij glashard beweren dat penisvergrotingen en borstvergrotingen onzin zijn?
Een zeeeeer overduidelijk voorbeeld van pot en ketel. Je bent zo met je eigen problematiek bezig dat je blind en onempathisch reageert op anderen waar je empathie eist van de samenleving.
Ga jij je eens even diep zitten schamen!
Hier kan ik alleen maar achterstaan. Ik ben alleen nogal kritisch wanneer iemand zegt te weten een vrouw in een mannenlijf te zijn. Vanuit mijn eigen perceptie en vanuit de verhalen van transgenders die het gehele proces hebben doorlopen en er voor uit komen dat er toch best veel zaken zijn die anders bleken dan zij voor het proces hadden gedacht.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:22 schreef Joanne35 het volgende:
Niemand weet hoe het voelt om man of vrouw te zijn, want geen enkel mens heeft referenties om zijn of haar eigen gevoel mee te vergelijken. Maar wat je wel kunt voelen is of de manier waarop mensen je behandelen klopt. Als je jezelf niet kunt zijn, dan voel je dat. Als de gendernormen waaraan je moet voldoen niet kloppen, dan voel je dat. Mensen veranderen niet zo maar van geslacht, het is een van de moeilijkste dingen die een mens kan doen in zijn of haar leven, en je weet van te voren niet hoe het uitpakt. Het is echt een sprong in het diepe waarbij je heel veel op het spel zet. Dat mensen het toch doen komt doordat er een enorme drive achter zit omdat ze gewoon aanvoelen dat ze in de andere geslachtsrol beter af zijn en dat ze in die andere rol thuishoren.
Dat is ook onzin. Wie een beetje bekend is in de medische wereld weet dat we heel vaak in gezonde lichamen snijden. Begin eens met sterilisaties.. maar ook de meeste ingrepen ivm baarmoederhalskanker worden gedaan lang (10 jaar of langer) voordat er daadwerkelijk kanker ontstaat.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:37 schreef Nezhi het volgende:
Nee, ik zeg niet dat het onzin is, maar als ik de redenering gebruik die de meeste mensen gebruiken tegen geslachtsoperaties (je gaat toch niet snijden in een gezond lichaam) dan is het wel onzin.
Een goede vriendin (niet transgender) heeft me ooit eens toevertrouwd dat zij net zo goed heeft moeten leren hoe het is om vrouw te zijn en wat dat allemaal inhoudt. Het is een groeiproces wat we allemaal meemaken, voor transgenders is dat niet wezenlijk anders dan voor andere mensen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:38 schreef Ouder1 het volgende:
Hier kan ik alleen maar achterstaan. Ik ben alleen nogal kritisch wanneer iemand zegt te weten een vrouw in een mannenlijf te zijn. Vanuit mijn eigen perceptie en vanuit de verhalen van transgenders die het gehele proces hebben doorlopen en er voor uit komen dat er toch best veel zaken zijn die anders bleken dan zij voor het proces hadden gedacht.
Heb jij moeten leren wat het is om man te zijn en heb jij dat proces net zo ervaren als hoe het is om vrouw te zijn? Een vergelijking waar ik uiteraard het antwoord niet op weet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:46 schreef Joanne35 het volgende:
Een goede vriendin (niet transgender) heeft me ooit eens toevertrouwd dat zij net zo goed heeft moeten leren hoe het is om vrouw te zijn en wat dat allemaal inhoudt. Het is een groeiproces wat we allemaal meemaken, voor transgenders is dat niet wezenlijk anders dan voor andere mensen.
WTF waar staat dit! Volgens mij begrijpen ze dan ook niet de enorme pijn die iemand kan voelen in die weekquote:In dit topic lees ik dan een hatelijke opmerking richting 'normale' vrouwen over 'gezeik over het legen van je baarmoeder'... en dan denk ik dat als je dat geen wezenlijk onderdeel van het vrouw-zijn vindt... en dat je denkt dat dat het enge is wat er dan met een vrouwenlijf gebeurd, .. dat je het dan niet begrepen hebt.
Kan je me dit wat verder uitleggen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:03 schreef Nezhi het volgende:
Voor mij is de grootste indicatie dat de geslachtskenmerken niet bij horen en ik er van walg, als ik ze zie er ziek van wordt en het een dag kan verneuken (genderdysforie).
De pijn vind ik persoonlijk wel meevallen, soms een wat zeurderig gevoel of wat pijnlijke krampen. De ei-sprong ervaar ik zelf als pijnlijker. Waar ik vooral last van heb zijn die @%^$#@# hormoonschommelingen. Emotioneel worden, pms, extreme geilheid vlak voor m'n menstruatie.. Echt vervelend.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:03 schreef Nezhi het volgende:
WTF waar staat dit! Volgens mij begrijpen ze dan ook niet de enorme pijn die iemand kan voelen in die week
Ik heb het wel geprobeerd maar het is me nooit goed gelukt. Vooral nu ik als vrouw leef merk ik pas hoe slecht ik mannen begrijp en hoe ver ik altijd van andere mannen af heb gestaan. Het was een rol die echt niet bij me hoorde, wat voor hen allemaal heel natuurlijk aanvoelde was voor mij een leven dat niet paste.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:00 schreef Ouder1 het volgende:
Heb jij moeten leren wat het is om man te zijn
Nee, het is natuurlijk anders als je op latere leeftijd moet leren wat anderen in hun pubertijd al geleerd hebben. Maar er zijn ook veel parallellen, ik loop tegen veel dingen aan waar pubers ook tegen aan lopen. Het is niet altijd even handig als je op latere leeftijd nog van alles moet leren, maar vanwege je levenservaring pak je dingen ook weer sneller op, dus met vallen en opstaan is het best te doen. En een tweede pubertijd heeft ook wel zo zijn charme, vooral als je probeert een beetje te genieten van alle nieuwe dingen je meemaakt.quote:en heb jij dat proces net zo ervaren als hoe het is om vrouw te zijn?
Ik ben heel benieuwd naar voorbeelden. Super leuk om zulke dingen te horen van mensen die dit bewust meemaken!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:25 schreef Joanne35 het volgende:
Nee, het is natuurlijk anders als je op latere leeftijd moet leren wat anderen in hun pubertijd al geleerd hebben. Maar er zijn ook veel parallellen, ik loop tegen veel dingen aan waar pubers ook tegen aan lopen. Het is niet altijd even handig als je op latere leeftijd nog van alles moet leren, maar vanwege je levenservaring pak je dingen ook weer sneller op, dus met vallen en opstaan is het best te doen. En een tweede pubertijd heeft ook wel zo zijn charme, vooral als je probeert een beetje te genieten van alle nieuwe dingen je meemaakt.
Dat staat er dan ook niet. Er staat "weten wat hij voelt". En daar gaat vaak een heel proces aan uitvinden wat je nou precies voelt aan vooraf, dus als iemand met een redelijke tot stellige overtuiging meldt van het andere geslacht te zijn, kun je daar rustig, al is het alleen maar uit respect, vanuit gaan, en het niet tegenspreken omdat jij je niet kunt voorstellen hoe dat moet voelen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En daar heb ik dus grote vraagtekens bij.. bij dat 'weten'. Als man kan je onmogelijk weten hoe het is om vrouw te zijn, kan niet, onmogelijk, ook voor transgenders. Je kunt voelen dat je vrouw bent en je kunt denken dat je vrouw bent maar je kunt het niet weten.
Hij kan voelen dat er iets niet klopt. Respect lijkt mij dan vooral om dat gevoel te accepteren en te luisteren.. ook door vragen te stellen. Maar dieper ingaan op andermans gevoelens lijkt iets te zijn wat onze maatschappij aan het verleren is.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:40 schreef wonderer het volgende:
Dat staat er dan ook niet. Er staat "weten wat hij voelt". En daar gaat vaak een heel proces aan uitvinden wat je nou precies voelt aan vooraf, dus als iemand met een redelijke tot stellige overtuiging meldt van het andere geslacht te zijn, kun je daar rustig, al is het alleen maar uit respect, vanuit gaan, en het niet tegenspreken omdat jij je niet kunt voorstellen hoe dat moet voelen.
Goed beschouwd kan niemand zeker weten wat hij voelt, in geen enkele situatie, omdat we alleen kunnen afgaan op hoe anderen het beschrijven. Verliefd? Sommige mensen komen er pas na maanden achter, soms denken ze zelfs een poos dat ze een hekel aan iemand hebben. Etc.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hij kan voelen dat er iets niet klopt. Respect lijkt mij dan vooral om dat gevoel te accepteren en te luisteren.. ook door vragen te stellen. Maar dieper ingaan op andermans gevoelens lijkt iets te zijn wat onze maatschappij aan het verleren is.
Dat doe ik dus ook niet, niet in wat ik naar hen toon, maar ook niet in wat ik voel.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:48 schreef wonderer het volgende:
Iemands gevoel ontkennen omdat jij het niet vindt kunnen is niet zo prima.
Nee, waarom oppervlakkig? Ook daarmee kun je prima de diepte ingaan. Vragen wat voor impact het heeft op iemands leven, hoe zijn kijk op de wereld is veranderd sinds die realisatie, etc. Als je alleen diepgang vindt in het in twijfel trekken van iemands overtuiging, ligt dat toch echt aan jou.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als iemand iets weet en ik kan aannemen dat diegene dat ook kan weten.. dan is er geen verder gesprek nodig toch? Blijft het allemaal wel erg oppervlakkig.
Ik ben me er niet van bewust dat ik borsten of vrouwelijke geslachtsdelen heb, serieus niet. Het voelt voor mij aan als een platte borstkas en zo zie ik het in mijn hoofd als ik er aan denk. Maar als je in de spiegel kijkt zie ik iets wat voor mijn gevoel niet klopt. Soms is dat een klap in me gezicht, soms echt walgen want een man hoort geen borsten te hebben. En als je bijvoorbeeld je weerspiegeling ziet word je er mee geconfronteerd.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kan je me dit wat verder uitleggen?
[..]
Ik trek niets in twijfel. Je haalt voelen en weten door elkaar. Lezen is en blijft lastig.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:02 schreef wonderer het volgende:
Nee, waarom oppervlakkig? Ook daarmee kun je prima de diepte ingaan. Vragen wat voor impact het heeft op iemands leven, hoe zijn kijk op de wereld is veranderd sinds die realisatie, etc. Als je alleen diepgang vindt in het in twijfel trekken van iemands overtuiging, ligt dat toch echt aan jou.
Wow. Dat is heftig. Net zoiets als mensen die een arm missen maar die nog steeds voelen en er zelfs jeuk aan kunnen hebben?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:06 schreef Nezhi het volgende:
Ik ben me er niet van bewust dat ik borsten of vrouwelijke geslachtsdelen heb, serieus niet. Het voelt voor mij aan als een platte borstkas en zo zie ik het in mijn hoofd als ik er aan denk. Maar als je in de spiegel kijkt zie ik iets wat voor mijn gevoel niet klopt. Soms is dat een klap in me gezicht, soms echt walgen want een man hoort geen borsten te hebben. En als je bijvoorbeeld je weerspiegeling ziet word je er mee geconfronteerd.
Je kunt toch net zo goed vragen "hoe weet je dat dan"?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik trek niets in twijfel. Je haalt voelen en weten door elkaar. Lezen is en blijft lastig.
Over voelen valt veel meer te praten (en te accepteren) dan over weten.
Ach, je weet dat je een vrouw ben in een mannenlijf? Ik twijfel niet aan jouw weten dus oké.
Je voelt dat je een vrouw bent in een mannenlijf? Hoe voel je dat dan? Waar merk je dat dan aan? Voel jij wat ik als vrouw voel?
Gevoelens zijn persoonlijk. Weten zijn feiten. Je kan over gevoelens je leven blijven praten. Je kan alleen praten over feiten/weten omdat je daar aan twijfelt of dat ook wilt leren, dus ben je snel uitgepraat. Ik vind feiten dus niet lang interessant.
Dit brengt mij wel iets in verwarring. Het gaat toch niet alleen om het lijf, dacht ik? Maar toch ook om hoe je in het leven staat, hoe je van binnen op prikkels van buiten reageert, hoe je denkt en hoe je voelt?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:09 schreef Nezhi het volgende:
Btw als ik zeg dat ik me man voel, bedoel ik vaak mijn lichaam ermee. Anders krijg je straks definities van een man waardoor mannen die niet van voetbal houden plotseling geen man meer zijn.
Ja, maar er is niet een manier waarop mannen per se reageren. Je hebt enorme drama queens, je hebt ook mensen die het allemaal wel zien. Dat is meer mijn persoonlijkheid, en naja ik gedraag me over het algemeen mannelijk (zeggen anderen), ook sinds ik klein was. Qua bewegen, en praten.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit brengt mij wel iets in verwarring. Het gaat toch niet alleen om het lijf, dacht ik? Maar toch ook om hoe je in het leven staat, hoe je van binnen op prikkels van buiten reageert, hoe je denkt en hoe je voelt?
p.s. Ik ben 100% vrouw en super vrouwelijk maar gek op auto's en autosport
Ik ben een auditief en ik houd me bezig met arbeidsrecht. Wanneer ik zeg iets te weten dan weet ik dat ook en is hetgeen ik op tafel leg een feit. Vragen naar hoe ik iets weet (kan weten) is dan een aanval op mijn autoriteit. Een twijfel aan mijn deskundigheid. Weten is stellig en niet discutabel zonder de ander in diskrediet te brengen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:13 schreef wonderer het volgende:
Je kunt toch net zo goed vragen "hoe weet je dat dan"? En nogmaals, het gaat om weten wat je voelt (blijkbaar vind jij lezen dan ook niet zo makkelijk). En in deze is weten er vast van overtuigd zijn, niet 'het zou weleens kunnen dat'.
Kwestie van een andere betekenis aan "weten" hangen dus. Ok, duidelijkquote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben een auditief en ik houd me bezig met arbeidsrecht. Wanneer ik zeg iets te weten dan weet ik dat ook en is hetgeen ik op tafel leg een feit. Vragen naar hoe ik iets weet (kan weten) is dan een aanval op mijn autoriteit. Een twijfel aan mijn deskundigheid. Weten is stellig en niet discutabel zonder de ander in diskrediet te brengen.
Voelen en denken is een heel ander vlak. Het voelen en het denken valt ook niet te bediscussiëren alleen het respecteren. Maar is wel persoonlijk. En dus valt daar eindeloos over te praten zonder de ander in diskrediet te brengen of het gevoel ansich in twijfel te trekken.
Even heel chargerend..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:21 schreef Nezhi het volgende:
Ja, maar er is niet een manier waarop mannen per se reageren. Je hebt enorme drama queens, je hebt ook mensen die het allemaal wel zien. Dat is meer mijn persoonlijkheid, en naja ik gedraag me over het algemeen mannelijk (zeggen anderen), ook sinds ik klein was. Qua bewegen, en praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |