abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:47:30 #251
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131781546
Lijkt me wel een goede samenvatting ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:02:40 #252
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_131785526
Ongelooflijk verhaal in de OP. Walgelijk dat dit soort mallotig gesleutel aan mensen en het leven (in deze mate) zomaar kan en mag in Europa.
Stop the world, I want to get out.
pi_131795293
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:29 schreef Joanne35 het volgende:
het zou ook enorm helpen als de maatschappij eens wat minder star met gender en seksualiteit om zou gaan.
In alle eerlijkheid denk ik dat transseksuelen het toch echt aan zichzelf te danken hebben. Ik heb het al eens eerder gezegd: het valt me op dat veel transseksuelen vaak hysterisch, schreeuwerig en drammerig reageren op (kritische) vragen en/of meningen. Dit is vooral goed te zien het Genderdysforie topic-reeks: als iemand een (kritische) vraag stelt of zijn of haar mening geeft dan wordt diegene afgeschilderd als een dom persoon die kortzichtig is of wat dan ook.

Ze willen allemaal als gelijkwaardige mensen gezien worden, maar ondertussen willen ze om wat voor reden dan ook een speciale aandacht hebben om "zichtbaar" te zijn (ze hebben onder andere een eigen "Gedenkdag" en vast nog wel meer acties of dagen waarmee ze aandacht vragen om wie ze zijn). Hun optredens in de media bevestigen vaak het beeld wat de maatschappij al van hen had. En nee, ik heb het niet over de show van Jerry Springer voor de helderheid.

Een vriendin van me is een transvrouw, zij is als man geboren. Toen ze uit de kast kwam hebben we vele gesprekken met elkaar gehad. Immers, ik had geen enkel kennis op dit gebied en was benieuwd wat zij allemaal ervoor moest doen om vrouw te worden. Ik heb haar alles kunnen- en mogen vragen. Ze heeft mij geen één keer boos aangekeken of wat dan ook: ze heeft mij goed kunnen uitleggen hoe alles in z'n werk gaat, wat ze voelt en wat ze wil. Kijk, en zo kan het dus ook. Zij valt niet op, ze doet normaal en als iemand haar een vraag stelt dan geeft ze gewoon netjes antwoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xenzo op 03-10-2013 01:46:12 (Er stond een spelfout in mijn bericht) ]
pi_131799180
Het verhaal van zijn moeder is trouwens wel fucking ziek.

quote:
His mother told the newspaper that she had had “a phantom birth.”

“When I saw Nancy [Nathan’s birth name] for the first time, my dream was shattered. She was so ugly,” his mother said, according to the report.

She added: “I will definitely read the letter but it will be full of lies. “For me, this chapter is closed. Her death does not bother me. I feel no sorrow, no doubt or remorse. We never had a bond.”
Verder is de gedenkdag dacht ik om trans mensen te herdenken die op gruwelijke wijze zijn vermoord.
pi_131799369
Het was, zoals bij alle operaties waarbij de medici gewillig meewerken om deze psychisch zieken te verminken, totale onzin.
Sommige mensen komen aandraven met dat ze tot een bepaald dier omgeturned willen worden omdat hun hoofd niet in orde is. Die worden dan het gebouw uitgeschopt.

Dat had bij deze freak ook moeten gebeuren.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_131799569
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 00:26 schreef Samuray13 het volgende:
Het was, zoals bij alle operaties waarbij de medici gewillig meewerken om deze psychisch zieken te verminken, totale onzin.
Sommige mensen komen aandraven met dat ze tot een bepaald dier omgeturned willen worden omdat hun hoofd niet in orde is. Die worden dan het gebouw uitgeschopt.

Ik verwijs nog maar een keer naar

Echt onzin, medisch ingrijpen wat in 90%+ van de gevallen leidt tot tevredenheid en een beter leven! Maar als vrouwen een boobjob en mannen een piemelvergroting willen doen is er niets aan de hand, ook al is het een compleet overbodige operatie :)
pi_131799658
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 00:20 schreef Nezhi het volgende:
Het verhaal van zijn moeder is trouwens wel fucking ziek.

[..]

Verder is de gedenkdag dacht ik om trans mensen te herdenken die op gruwelijke wijze zijn vermoord.
Die moeder was niet bepaalt de meest subtiele vrouw op de wereld inderdaad. *)
pi_131799831
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 00:34 schreef Nezhi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Echt onzin, medisch ingrijpen wat in 90%+ van de gevallen leidt tot tevredenheid en een beter leven! Maar als vrouwen een boobjob en mannen een piemelvergroting willen doen is er niets aan de hand, ook al is het een compleet overbodige operatie :)
Heb je een serieuze onpartijdige bron die deze fabelachtige cijfers onderbouwen?
Pik of borst vergroten is andere koek dan pik of borst de vuilnisbak in kieperen.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_131799978
quote:
afbeelding

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 00:49 schreef Samuray13 het volgende:
Heb je een serieuze onpartijdige bron die deze fabelachtige cijfers onderbouwen?
Dat "onderzoek" is vergelijkbaar met een onderzoek die Roos Vonk deed naar mensen die vlees eten. Detail: mevrouw Vonk is veganist die het liefst wil dat er geen vlees door mensen gegeten wordt. Maar goed, mevrouw Vonk kwam tot conclusie dat vleeseters hufters waren en weet ik veel wat voor onzin ze nog meer uitkraamde in haar onderzoek.
pi_131800641
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:30 schreef Xenzo het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid denk ik dat transseksuelen het toch echt aan zichzelf te danken hebben. Ik heb het al eens eerder gezegd: het valt me op dat veel transseksuelen vaak hysterisch, schreeuwerig en drammerig reageren op (kritische) vragen en/of meningen. Dit is vooral goed te zien het Genderdysforie topic-reeks: als iemand een (kritische) vraag stelt of zijn of haar mening geeft dan wordt diegene afgeschilderd als een dom persoon die kortzichtig is of wat dan ook.
Ik had voor dit topic nog niet eerder discussies met transseksuelen over gendersyforie gesproken, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat zoiets gevoelig ligt. Desalniettemin juich ik open discussies toe.

Waar ik meer problemen mee heb, zijn de diversity preachers. Diezelfde diversity preachers die er voor zorgen dat het uitermate lastig is om als blanke (Europese) man een baan te krijgen, terwijl iedere vrouw met een PhD diploma tot professor wordt gebombardeerd. Dat was ook een van de redenen dat ik zo hard van stapel liep in dit topic. In de (Amerikaanse) academische wereld is de drang naar verandering (hope & change) groot, waarbij hele natuurlijke menselijke verstandhoudingen compleet overhoop worden gegooid, omdat ze niet meer natuurlijk zouden zijn. De diversity preachers hebben daarbij heel erg veel macht.

Zo zou het wel eens kunnen gebeuren dat niet meer op basis van je eigen observatie over "hij" mag spreken, maar dat je dat eerst moet vragen. Wacht, nee dat gebeurt nu al.

Ik heb wel eens zo'n diversity cursus bijgewoond, en na afloop vroeg ik me af of ze helemaal gek waren geworden. Dus je gaat minderheden puur op basis van hun minderheid voortrekken, ook als ze uit een welgestelde familie komen? En wie bepaalt dan wat een minderheid is? Is een blanke vrouw die claimt dat ze Cherokee voorouders heeft een minderheid?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 3 oktober 2013 @ 03:45:39 #261
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_131800654
Typische luxe ziekte dit.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_131800752
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:29 schreef Joanne35 het volgende:
het zou ook enorm helpen als de maatschappij eens wat minder star met gender en seksualiteit om zou gaan.
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 03:28 schreef Lyrebird het volgende:
Ik had voor dit topic nog niet eerder discussies met transseksuelen over gendersyforie gesproken, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat zoiets gevoelig ligt.
Transseksuelen mogen- en kunnen onderling alles aan elkaar vragen of dingen van mening zijn, dat is geen enkel probleem blijkbaar. Het is mij erg opgevallen dat als een persoon, die niet transseksueel is, iets vraagt of een mening heeft over iets dan het dan ineens not done is. Aangezien ik geen transseksueel ben heb ik dit zelf mogen ervaren: die lui hebben mij voor van alles en nog wat uit gemaakt, enkel omdat ik (kritische) vragen stelde en mijn mening geuit had over een aantal kwesties. Ik klaag daar niet over, maar ze meten duidelijk met twee maten. Ik vind dat een gemiste kans voor hen, daar zij de mogelijkheid hebben om (onwetende) mensen te informeren over hoe de vork wél in de steel zit.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 03:45 schreef Dr.Mikey het volgende:
Typische luxe ziekte dit.
Transseksualiteit is geen luxe, maar een last als ik de verhalen mag geloven die ik op Internet gelezen heb.
pi_131800805
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 06:04 schreef Xenzo het volgende:
Transseksuelen mogen- en kunnen onderling alles aan elkaar vragen of dingen van mening zijn, dat is geen enkel probleem blijkbaar. Het is mij erg opgevallen dat als een persoon, die niet transseksueel is, iets vraagt of een mening heeft over iets dan het dan ineens not done is. Aangezien ik geen transseksueel ben heb ik dit zelf mogen ervaren: die lui hebben mij voor van alles en nog wat uit gemaakt, enkel omdat ik (kritische) vragen stelde en mijn mening geuit had over een aantal kwesties. Ik klaag daar niet over, maar ze meten duidelijk met twee maten. Ik vind dat een gemiste kans voor hen, daar zij de mogelijkheid hebben om (onwetende) mensen te informeren over hoe de vork wél in de steel zit.
Eens. Je komt met dit soort discussies al snel in VI-homo's vaarwater terecht, en er liggen lange tenen klaar. Ik heb daar wel begrip voor, maar waar ik geen begrip voor heb zijn de mensen met de lange tenen die er een beroep van hebben gemaakt, om lange tenen te hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 3 oktober 2013 @ 07:03:23 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131800868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 06:37 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Eens. Je komt met dit soort discussies al snel in VI-homo's vaarwater terecht, en er liggen lange tenen klaar. Ik heb daar wel begrip voor, maar waar ik geen begrip voor heb zijn de mensen met de lange tenen die er een beroep van hebben gemaakt, om lange tenen te hebben.
Als iemand lange tenen heeft is het de schrijver van de OP wel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131800871
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 07:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als iemand lange tenen heeft is het de schrijver van de OP wel
Zeg het eens, PV.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 07:04:54 #266
45206 Pietverdriet
pi_131800877
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 07:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zeg het eens, PV.
Is toch duidelijk?
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 05:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Kunnen we geen punt zetten achter dit soort onzin? Een man is een man, en een vrouw is een vrouw. Punt. Dat er mannen zijn die zich graag als vrouwen gedragen, en vrouwen die zich als man willen gedragen, ieder z'n ding. Maar een man kan nooit een vrouw worden, of andersom. De heren/dames medici overschatten wat ze kunnen veranderen, en geven mensen valse hoop. Dit gekunstel met gender (zoals de Amerikanen het graag zien) lost niets op.
Huil huil jammer
Ik snap het niet dus het is onzin
pi_131800880
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 07:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is toch duidelijk?

[..]

Huil huil jammer
Ik snap het niet dus het is onzin
En dat is een voorbeeld van lange tenen hebben?
  donderdag 3 oktober 2013 @ 07:06:31 #268
45206 Pietverdriet
pi_131800885
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 07:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

En dat is een voorbeeld van lange tenen hebben?
Nogal ja
pi_131800918
quote:

[..]

In alle eerlijkheid denk ik dat transseksuelen het toch echt aan zichzelf te danken hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 00:26 schreef Samuray13 het volgende:
Haha, de kortzichtigheid hier. _O_
pi_131802550
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:42 schreef wonderer het volgende:
Maar het gaat niet om wat 100 mensen zeggen, het gaat erom wat de persoon in kwestie zegt, die weet wat hij voelt.
En daar heb ik dus grote vraagtekens bij.. bij dat 'weten'. Als man kan je onmogelijk weten hoe het is om vrouw te zijn, kan niet, onmogelijk, ook voor transgenders. Je kunt voelen dat je vrouw bent en je kunt denken dat je vrouw bent maar je kunt het niet weten.
pi_131802644
quote:
Een vriendin van me is een transvrouw, zij is als man geboren. Toen ze uit de kast kwam hebben we vele gesprekken met elkaar gehad. Immers, ik had geen enkel kennis op dit gebied en was benieuwd wat zij allemaal ervoor moest doen om vrouw te worden. Ik heb haar alles kunnen- en mogen vragen. Ze heeft mij geen één keer boos aangekeken of wat dan ook: ze heeft mij goed kunnen uitleggen hoe alles in z'n werk gaat, wat ze voelt en wat ze wil. Kijk, en zo kan het dus ook. Zij valt niet op, ze doet normaal en als iemand haar een vraag stelt dan geeft ze gewoon netjes antwoord.
Mijn persoonlijke ervaring is dat dit vaak zo werkt wanneer je een face-to-face gesprek hebt met een transgender. Alleen op fora en in de media reageren ze vaak nogal hysterisch.
pi_131802747
quote:
Echt onzin, medisch ingrijpen wat in 90%+ van de gevallen leidt tot tevredenheid en een beter leven! Maar als vrouwen een boobjob en mannen een piemelvergroting willen doen is er niets aan de hand, ook al is het een compleet overbodige operatie
Oei, auw. Omdat anderen in jouw ogen (want vaak ver bezijden de waarheid) het nut van een geslacht veranderende operatie niet inzien en daarom kritische vragen stellen.. Ga jij glashard beweren dat penisvergrotingen en borstvergrotingen onzin zijn?

Een zeeeeer overduidelijk voorbeeld van pot en ketel. Je bent zo met je eigen problematiek bezig dat je blind en onempathisch reageert op anderen waar je empathie eist van de samenleving.

Ga jij je eens even diep zitten schamen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ouder1 op 03-10-2013 10:14:21 ]
  donderdag 3 oktober 2013 @ 10:22:51 #273
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131803099
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 09:56 schreef Ouder1 het volgende:
En daar heb ik dus grote vraagtekens bij.. bij dat 'weten'. Als man kan je onmogelijk weten hoe het is om vrouw te zijn, kan niet, onmogelijk, ook voor transgenders. Je kunt voelen dat je vrouw bent en je kunt denken dat je vrouw bent maar je kunt het niet weten.
Niemand weet hoe het voelt om man of vrouw te zijn, want geen enkel mens heeft referenties om zijn of haar eigen gevoel mee te vergelijken. Maar wat je wel kunt voelen is of de manier waarop mensen je behandelen klopt. Als je jezelf niet kunt zijn, dan voel je dat. Als de gendernormen waaraan je moet voldoen niet kloppen, dan voel je dat. Mensen veranderen niet zo maar van geslacht, het is een van de moeilijkste dingen die een mens kan doen in zijn of haar leven, en je weet van te voren niet hoe het uitpakt. Het is echt een sprong in het diepe waarbij je heel veel op het spel zet. Dat mensen het toch doen komt doordat er een enorme drive achter zit omdat ze gewoon aanvoelen dat ze in de andere geslachtsrol beter af zijn en dat ze in die andere rol thuishoren.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 3 oktober 2013 @ 10:28:20 #274
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131803225
quote:
Wat jij kritische vragen noemt, noem ik gewoon transfoob geziek. Je hebt echt alle drek die je in die topicreeks over je heen hebt gekregen eerlijk verdiend. Je bent daar ook tijden lang heel netjes behandeld, totdat je je ware gezicht liet zien in dat topic en in de transfobe KLB-topics die je begonnen bent. Ik meen ook te hebben begrepen dat je van de moderators niet meer mag posten in het genderdysforie topic, dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.

quote:
Goh, dus de enige trans die je in real life kent is wel een normaal mens. Maar omdat transen op een forum waar jij enorm hebt lopen zieken fel op je reageren vind je transen maar drammerig.

Je bent echt een beetje dom he, xenzo? :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_131803439
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Oei, auw. Omdat anderen in jouw ogen (want vaak ver bezijden de waarheid) het nut van een geslacht veranderende operatie niet inzien en daarom kritische vragen stellen.. Ga jij glashard beweren dat penisvergrotingen en borstvergrotingen onzin zijn?

Een zeeeeer overduidelijk voorbeeld van pot en ketel. Je bent zo met je eigen problematiek bezig dat je blind en onempathisch reageert op anderen waar je empathie eist van de samenleving.

Ga jij je eens even diep zitten schamen!
Jezus, je moet hier ook echt alles stap voor stap uitleggen.

Geslachtsoperaties: mensen hebben dit nodig om een normaal leven te leiden als het geslacht dat ze eigenlijk zijn, kwaliteit van leven etc. Je snijdt in gezond lichaam, en DIT MAG NIET WANT MUTILATIE!!!1 Gelijk verbieden. Terwijl 99% van de mensen met borstoperatie gelukkig zijn, en met een soort operatie er géén littekens zijn, en met de genitale operatie 90%+ mensen gelukkig zijn en ze weten van de risico's en de zwaarte van zo'n operatie.

Cosmetische operatie: mensen hebben dit nodig voor zelfvetrouwen en hierdoor een beter leven. Er wordt in een gezond lichaam gesneden, en no one cares. En wat als er een operatie foutgaat en iemand zijn piemel verliest tijdens een penisvergroting, gelijk verbieden terwijl er duizenden anderen er wel blij mee zijn?

Nee, ik zeg niet dat het onzin is, maar als ik de redenering gebruik die de meeste mensen gebruiken tegen geslachtsoperaties (je gaat toch niet snijden in een gezond lichaam) dan is het wel onzin.
pi_131803445
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:22 schreef Joanne35 het volgende:
Niemand weet hoe het voelt om man of vrouw te zijn, want geen enkel mens heeft referenties om zijn of haar eigen gevoel mee te vergelijken. Maar wat je wel kunt voelen is of de manier waarop mensen je behandelen klopt. Als je jezelf niet kunt zijn, dan voel je dat. Als de gendernormen waaraan je moet voldoen niet kloppen, dan voel je dat. Mensen veranderen niet zo maar van geslacht, het is een van de moeilijkste dingen die een mens kan doen in zijn of haar leven, en je weet van te voren niet hoe het uitpakt. Het is echt een sprong in het diepe waarbij je heel veel op het spel zet. Dat mensen het toch doen komt doordat er een enorme drive achter zit omdat ze gewoon aanvoelen dat ze in de andere geslachtsrol beter af zijn en dat ze in die andere rol thuishoren.
Hier kan ik alleen maar achterstaan. Ik ben alleen nogal kritisch wanneer iemand zegt te weten een vrouw in een mannenlijf te zijn. Vanuit mijn eigen perceptie en vanuit de verhalen van transgenders die het gehele proces hebben doorlopen en er voor uit komen dat er toch best veel zaken zijn die anders bleken dan zij voor het proces hadden gedacht.

Ik vind het wel opmerkelijk dat in een face-to-face gesprek, in vertrouwen, dat wel wordt toegegeven terwijl op het web, op fora en in de media dat eigenlijk altijd glashard wordt ontkend.
pi_131803582
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:37 schreef Nezhi het volgende:
Nee, ik zeg niet dat het onzin is, maar als ik de redenering gebruik die de meeste mensen gebruiken tegen geslachtsoperaties (je gaat toch niet snijden in een gezond lichaam) dan is het wel onzin.
Dat is ook onzin. Wie een beetje bekend is in de medische wereld weet dat we heel vaak in gezonde lichamen snijden. Begin eens met sterilisaties.. maar ook de meeste ingrepen ivm baarmoederhalskanker worden gedaan lang (10 jaar of langer) voordat er daadwerkelijk kanker ontstaat.
Zelf heb ik ook in mijn gezonde lichaam laten snijden. Ik werkte in de natuur en ik had/heb nogal wat bobbelige moedervlekjes. Toen ik alleen kwam staan werd dat een ramp voor mij want steeds weer dacht ik een teek te hebben opgelopen.. stress! Ik heb alle moedervlekjes die ik niet zelf kan zien dus weg laten halen zonder andere noodzaak. Ben er heel gelukkig mee. *O*
  donderdag 3 oktober 2013 @ 10:46:13 #278
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131803650
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:38 schreef Ouder1 het volgende:
Hier kan ik alleen maar achterstaan. Ik ben alleen nogal kritisch wanneer iemand zegt te weten een vrouw in een mannenlijf te zijn. Vanuit mijn eigen perceptie en vanuit de verhalen van transgenders die het gehele proces hebben doorlopen en er voor uit komen dat er toch best veel zaken zijn die anders bleken dan zij voor het proces hadden gedacht.
Een goede vriendin (niet transgender) heeft me ooit eens toevertrouwd dat zij net zo goed heeft moeten leren hoe het is om vrouw te zijn en wat dat allemaal inhoudt. Het is een groeiproces wat we allemaal meemaken, voor transgenders is dat niet wezenlijk anders dan voor andere mensen.
pi_131803949
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:46 schreef Joanne35 het volgende:
Een goede vriendin (niet transgender) heeft me ooit eens toevertrouwd dat zij net zo goed heeft moeten leren hoe het is om vrouw te zijn en wat dat allemaal inhoudt. Het is een groeiproces wat we allemaal meemaken, voor transgenders is dat niet wezenlijk anders dan voor andere mensen.
Heb jij moeten leren wat het is om man te zijn en heb jij dat proces net zo ervaren als hoe het is om vrouw te zijn? Een vergelijking waar ik uiteraard het antwoord niet op weet.
Ik denk zelf wel dat daar verschil in zit. In een normaal proces wordt je 'vrouw' in je pubertijd waarin je ook volwassen moet worden. De genderafhankelijke dingen zijn je vaak vanaf je geboorte bijgebracht door je omgeving. De lichamelijke en hormoongestuurde verschillen tussen meisje en vrouw voltrekken zich gedurende jaren en zijn een natuurlijk biologisch proces. Haal je daar het 'volwassen worden' uit dan heb je daar niet zo heel veel moeite mee. Ik kan tenminste niet beweren dat dat voor mij een moeizaam gebeuren was. De manier van praten bijvoorbeeld is mij gewoon met de paplepel ingegoten, ik heb er nooit bij hoeven stilstaan of mezelf daarvan bewust moeten zijn.

Vergelijk het eens met taal. We leren onze 'moers'taal eigenlijk onbewust. Maar het aanleren van een compleet onbekende taal is een worsteling die heel lang duurt.

In dit topic lees ik dan een hatelijke opmerking richting 'normale' vrouwen over 'gezeik over het legen van je baarmoeder'... en dan denk ik dat als je dat geen wezenlijk onderdeel van het vrouw-zijn vindt... en dat je denkt dat dat het enge is wat er dan met een vrouwenlijf gebeurd, .. dat je het dan niet begrepen hebt.
pi_131804035
En als je een groot deel van je leven ook moest leven als bijv. vrouw ipv man, dan moet je ook bepaalde dingen leren. ;)
Voor mij is de grootste indicatie dat de geslachtskenmerken niet bij horen en ik er van walg, als ik ze zie er ziek van wordt en het een dag kan verneuken (genderdysforie).

quote:
In dit topic lees ik dan een hatelijke opmerking richting 'normale' vrouwen over 'gezeik over het legen van je baarmoeder'... en dan denk ik dat als je dat geen wezenlijk onderdeel van het vrouw-zijn vindt... en dat je denkt dat dat het enge is wat er dan met een vrouwenlijf gebeurd, .. dat je het dan niet begrepen hebt.
WTF waar staat dit! Volgens mij begrijpen ze dan ook niet de enorme pijn die iemand kan voelen in die week :')
pi_131804554
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:03 schreef Nezhi het volgende:
Voor mij is de grootste indicatie dat de geslachtskenmerken niet bij horen en ik er van walg, als ik ze zie er ziek van wordt en het een dag kan verneuken (genderdysforie).
Kan je me dit wat verder uitleggen?
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:03 schreef Nezhi het volgende:
WTF waar staat dit! Volgens mij begrijpen ze dan ook niet de enorme pijn die iemand kan voelen in die week
De pijn vind ik persoonlijk wel meevallen, soms een wat zeurderig gevoel of wat pijnlijke krampen. De ei-sprong ervaar ik zelf als pijnlijker. Waar ik vooral last van heb zijn die @%^$#@# hormoonschommelingen. Emotioneel worden, pms, extreme geilheid vlak voor m'n menstruatie.. Echt vervelend.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:25:28 #282
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131804557
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:00 schreef Ouder1 het volgende:
Heb jij moeten leren wat het is om man te zijn
Ik heb het wel geprobeerd maar het is me nooit goed gelukt. Vooral nu ik als vrouw leef merk ik pas hoe slecht ik mannen begrijp en hoe ver ik altijd van andere mannen af heb gestaan. Het was een rol die echt niet bij me hoorde, wat voor hen allemaal heel natuurlijk aanvoelde was voor mij een leven dat niet paste.

quote:
en heb jij dat proces net zo ervaren als hoe het is om vrouw te zijn?
Nee, het is natuurlijk anders als je op latere leeftijd moet leren wat anderen in hun pubertijd al geleerd hebben. Maar er zijn ook veel parallellen, ik loop tegen veel dingen aan waar pubers ook tegen aan lopen. Het is niet altijd even handig als je op latere leeftijd nog van alles moet leren, maar vanwege je levenservaring pak je dingen ook weer sneller op, dus met vallen en opstaan is het best te doen. En een tweede pubertijd heeft ook wel zo zijn charme, vooral als je probeert een beetje te genieten van alle nieuwe dingen je meemaakt.
pi_131804687
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:25 schreef Joanne35 het volgende:
Nee, het is natuurlijk anders als je op latere leeftijd moet leren wat anderen in hun pubertijd al geleerd hebben. Maar er zijn ook veel parallellen, ik loop tegen veel dingen aan waar pubers ook tegen aan lopen. Het is niet altijd even handig als je op latere leeftijd nog van alles moet leren, maar vanwege je levenservaring pak je dingen ook weer sneller op, dus met vallen en opstaan is het best te doen. En een tweede pubertijd heeft ook wel zo zijn charme, vooral als je probeert een beetje te genieten van alle nieuwe dingen je meemaakt.
Ik ben heel benieuwd naar voorbeelden. Super leuk om zulke dingen te horen van mensen die dit bewust meemaken!
  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:40:12 #284
71919 wonderer
pi_131804967
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 09:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat staat er dan ook niet. Er staat "weten wat hij voelt". En daar gaat vaak een heel proces aan uitvinden wat je nou precies voelt aan vooraf, dus als iemand met een redelijke tot stellige overtuiging meldt van het andere geslacht te zijn, kun je daar rustig, al is het alleen maar uit respect, vanuit gaan, en het niet tegenspreken omdat jij je niet kunt voorstellen hoe dat moet voelen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_131805127
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:40 schreef wonderer het volgende:
Dat staat er dan ook niet. Er staat "weten wat hij voelt". En daar gaat vaak een heel proces aan uitvinden wat je nou precies voelt aan vooraf, dus als iemand met een redelijke tot stellige overtuiging meldt van het andere geslacht te zijn, kun je daar rustig, al is het alleen maar uit respect, vanuit gaan, en het niet tegenspreken omdat jij je niet kunt voorstellen hoe dat moet voelen.
Hij kan voelen dat er iets niet klopt. Respect lijkt mij dan vooral om dat gevoel te accepteren en te luisteren.. ook door vragen te stellen. Maar dieper ingaan op andermans gevoelens lijkt iets te zijn wat onze maatschappij aan het verleren is.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:48:12 #286
71919 wonderer
pi_131805185
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hij kan voelen dat er iets niet klopt. Respect lijkt mij dan vooral om dat gevoel te accepteren en te luisteren.. ook door vragen te stellen. Maar dieper ingaan op andermans gevoelens lijkt iets te zijn wat onze maatschappij aan het verleren is.
Goed beschouwd kan niemand zeker weten wat hij voelt, in geen enkele situatie, omdat we alleen kunnen afgaan op hoe anderen het beschrijven. Verliefd? Sommige mensen komen er pas na maanden achter, soms denken ze zelfs een poos dat ze een hekel aan iemand hebben. Etc.

Dieper ingaan op wat iemand voelt is prima. Iemands gevoel ontkennen omdat jij het niet vindt kunnen is niet zo prima.
pi_131805335
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:48 schreef wonderer het volgende:
Iemands gevoel ontkennen omdat jij het niet vindt kunnen is niet zo prima.
Dat doe ik dus ook niet, niet in wat ik naar hen toon, maar ook niet in wat ik voel.
Ik ben wezenlijk geïnteresseerd in wat hen beweegt, wat ze voelen en hoe ze iets ervaren. En dan heb ik het over MENSEN, niet alleen transgenders. Juist daarom ben ik kritisch op het verschil tussen weten, denken en voelen. Als iemand iets weet en ik kan aannemen dat diegene dat ook kan weten.. dan is er geen verder gesprek nodig toch? Blijft het allemaal wel erg oppervlakkig.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:02:18 #288
71919 wonderer
pi_131805639
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]
Als iemand iets weet en ik kan aannemen dat diegene dat ook kan weten.. dan is er geen verder gesprek nodig toch? Blijft het allemaal wel erg oppervlakkig.
Nee, waarom oppervlakkig? Ook daarmee kun je prima de diepte ingaan. Vragen wat voor impact het heeft op iemands leven, hoe zijn kijk op de wereld is veranderd sinds die realisatie, etc. Als je alleen diepgang vindt in het in twijfel trekken van iemands overtuiging, ligt dat toch echt aan jou.
pi_131805747
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je me dit wat verder uitleggen?

[..]

Ik ben me er niet van bewust dat ik borsten of vrouwelijke geslachtsdelen heb, serieus niet. Het voelt voor mij aan als een platte borstkas en zo zie ik het in mijn hoofd als ik er aan denk. Maar als je in de spiegel kijkt zie ik iets wat voor mijn gevoel niet klopt. Soms is dat een klap in me gezicht, soms echt walgen want een man hoort geen borsten te hebben. En als je bijvoorbeeld je weerspiegeling ziet word je er mee geconfronteerd.

Ook: http://news.softpedia.com(...)he-Brain-69534.shtml
pi_131805801
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:02 schreef wonderer het volgende:
Nee, waarom oppervlakkig? Ook daarmee kun je prima de diepte ingaan. Vragen wat voor impact het heeft op iemands leven, hoe zijn kijk op de wereld is veranderd sinds die realisatie, etc. Als je alleen diepgang vindt in het in twijfel trekken van iemands overtuiging, ligt dat toch echt aan jou.
Ik trek niets in twijfel. Je haalt voelen en weten door elkaar. Lezen is en blijft lastig.
Over voelen valt veel meer te praten (en te accepteren) dan over weten.
Ach, je weet dat je een vrouw ben in een mannenlijf? Ik twijfel niet aan jouw weten dus oké.
Je voelt dat je een vrouw bent in een mannenlijf? Hoe voel je dat dan? Waar merk je dat dan aan? Voel jij wat ik als vrouw voel?

Gevoelens zijn persoonlijk. Weten zijn feiten. Je kan over gevoelens je leven blijven praten. Je kan alleen praten over feiten/weten omdat je daar aan twijfelt of dat ook wilt leren, dus ben je snel uitgepraat. Ik vind feiten dus niet lang interessant.
pi_131805841
Btw als ik zeg dat ik me man voel, bedoel ik vaak mijn lichaam ermee. Anders krijg je straks definities van een man waardoor mannen die niet van voetbal houden plotseling geen man meer zijn.
pi_131805883
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:06 schreef Nezhi het volgende:
Ik ben me er niet van bewust dat ik borsten of vrouwelijke geslachtsdelen heb, serieus niet. Het voelt voor mij aan als een platte borstkas en zo zie ik het in mijn hoofd als ik er aan denk. Maar als je in de spiegel kijkt zie ik iets wat voor mijn gevoel niet klopt. Soms is dat een klap in me gezicht, soms echt walgen want een man hoort geen borsten te hebben. En als je bijvoorbeeld je weerspiegeling ziet word je er mee geconfronteerd.
Wow. Dat is heftig. Net zoiets als mensen die een arm missen maar die nog steeds voelen en er zelfs jeuk aan kunnen hebben?
pi_131805901
Ja zoiets, ik heb een artikel erbij gezet.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:13:06 #294
71919 wonderer
pi_131805938
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik trek niets in twijfel. Je haalt voelen en weten door elkaar. Lezen is en blijft lastig.
Over voelen valt veel meer te praten (en te accepteren) dan over weten.
Ach, je weet dat je een vrouw ben in een mannenlijf? Ik twijfel niet aan jouw weten dus oké.
Je voelt dat je een vrouw bent in een mannenlijf? Hoe voel je dat dan? Waar merk je dat dan aan? Voel jij wat ik als vrouw voel?

Gevoelens zijn persoonlijk. Weten zijn feiten. Je kan over gevoelens je leven blijven praten. Je kan alleen praten over feiten/weten omdat je daar aan twijfelt of dat ook wilt leren, dus ben je snel uitgepraat. Ik vind feiten dus niet lang interessant.
Je kunt toch net zo goed vragen "hoe weet je dat dan"? :? En nogmaals, het gaat om weten wat je voelt (blijkbaar vind jij lezen dan ook niet zo makkelijk). En in deze is weten er vast van overtuigd zijn, niet 'het zou weleens kunnen dat'.

Vind je echt dat als iemand bedoelt "ik heb de vaste overtuiging in het verkeerde lichaam te zitten" je daar minder diep een gesprek mee kan hebben dan "ik denk dat ik misschien in het verkeerde lichaam zit"?
pi_131805965
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:09 schreef Nezhi het volgende:
Btw als ik zeg dat ik me man voel, bedoel ik vaak mijn lichaam ermee. Anders krijg je straks definities van een man waardoor mannen die niet van voetbal houden plotseling geen man meer zijn.
Dit brengt mij wel iets in verwarring. Het gaat toch niet alleen om het lijf, dacht ik? Maar toch ook om hoe je in het leven staat, hoe je van binnen op prikkels van buiten reageert, hoe je denkt en hoe je voelt?

p.s. Ik ben 100% vrouw en super vrouwelijk maar gek op auto's en autosport :)
pi_131806149
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit brengt mij wel iets in verwarring. Het gaat toch niet alleen om het lijf, dacht ik? Maar toch ook om hoe je in het leven staat, hoe je van binnen op prikkels van buiten reageert, hoe je denkt en hoe je voelt?

p.s. Ik ben 100% vrouw en super vrouwelijk maar gek op auto's en autosport :)
Ja, maar er is niet een manier waarop mannen per se reageren. Je hebt enorme drama queens, je hebt ook mensen die het allemaal wel zien. Dat is meer mijn persoonlijkheid, en naja ik gedraag me over het algemeen mannelijk (zeggen anderen), ook sinds ik klein was. Qua bewegen, en praten.
pi_131806150
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:13 schreef wonderer het volgende:
Je kunt toch net zo goed vragen "hoe weet je dat dan"? En nogmaals, het gaat om weten wat je voelt (blijkbaar vind jij lezen dan ook niet zo makkelijk). En in deze is weten er vast van overtuigd zijn, niet 'het zou weleens kunnen dat'.
Ik ben een auditief en ik houd me bezig met arbeidsrecht. Wanneer ik zeg iets te weten dan weet ik dat ook en is hetgeen ik op tafel leg een feit. Vragen naar hoe ik iets weet (kan weten) is dan een aanval op mijn autoriteit. Een twijfel aan mijn deskundigheid. Weten is stellig en niet discutabel zonder de ander in diskrediet te brengen.

Voelen en denken is een heel ander vlak. Het voelen en het denken valt ook niet te bediscussiëren alleen het respecteren. Maar is wel persoonlijk. En dus valt daar eindeloos over te praten zonder de ander in diskrediet te brengen of het gevoel ansich in twijfel te trekken.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:23:53 #298
71919 wonderer
pi_131806210
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben een auditief en ik houd me bezig met arbeidsrecht. Wanneer ik zeg iets te weten dan weet ik dat ook en is hetgeen ik op tafel leg een feit. Vragen naar hoe ik iets weet (kan weten) is dan een aanval op mijn autoriteit. Een twijfel aan mijn deskundigheid. Weten is stellig en niet discutabel zonder de ander in diskrediet te brengen.

Voelen en denken is een heel ander vlak. Het voelen en het denken valt ook niet te bediscussiëren alleen het respecteren. Maar is wel persoonlijk. En dus valt daar eindeloos over te praten zonder de ander in diskrediet te brengen of het gevoel ansich in twijfel te trekken.
Kwestie van een andere betekenis aan "weten" hangen dus. Ok, duidelijk :)
pi_131806228
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:21 schreef Nezhi het volgende:
Ja, maar er is niet een manier waarop mannen per se reageren. Je hebt enorme drama queens, je hebt ook mensen die het allemaal wel zien. Dat is meer mijn persoonlijkheid, en naja ik gedraag me over het algemeen mannelijk (zeggen anderen), ook sinds ik klein was. Qua bewegen, en praten.
Even heel chargerend..
Mannen zijn vaak heel oplossingsgericht
Vrouwen zijn vaak heel emotiegericht

Of doel jij vooral op de toonhoogte en het woordgebruik?
pi_131806285
Spreken is er zeker verschil ja
En ik heb de emotiegerichtheid van een dode vis zo ongeveer :')
maar kunnen beter doorgaan in dm want topic is vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')