Heeft Kelly je verdriet gedaan....quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 05:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kunnen we geen punt zetten achter dit soort onzin? Een man is een man, en een vrouw is een vrouw. Punt. Dat er mannen zijn die zich graag als vrouwen gedragen, en vrouwen die zich als man willen gedragen, ieder z'n ding. Maar een man kan nooit een vrouw worden, of andersom. De heren/dames medici overschatten wat ze kunnen veranderen, en geven mensen valse hoop. Dit gekunstel met gender (zoals de Amerikanen het graag zien) lost niets op.
Nee zo eenvoudig is het niet altijd. Behalve karyotype bestaat er ook een gonadiaal geslacht (mannelijke of vrouwlijke geslachtorganen als primaire geslachtkenmerken) fenotype (secundaire geslachtkenmerken), en daarnaast bestaat er dus ook genderidentiteit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 07:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, XY is altijd een man, zoals XX altijd een vrouw is.
Of zoals Wikipedia het uitlegt (kun je op het internet vinden):
[..]
Als ik de felle reacties in dit topic op waarde schat, begin ik wel een indruk te krijgen waarom verzekeraars dat doen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:49 schreef Joanne35 het volgende:
Vraag je eens af waarom verzekeraars de behandeling vergoeden, die zijn ook niet gek hoor. Als er ook maar enige twijfel aan de effectiviteit van de huidige behandelingen was, dan was die vergoeding al lang stop gezet.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:49 schreef Joanne35 het volgende:
Vraag je eens af waarom verzekeraars de behandeling vergoeden, die zijn ook niet gek hoor. Als er ook maar enige twijfel aan de effectiviteit van de huidige behandelingen was, dan was die vergoeding al lang stop gezet.
Ze wilde niet met hem webcammenquote:
Dit. Het is maar net wat hem uitkomt natuurlijk. Dat er ook mensen hun leven beindigen omdat ze zo'n operatie niet krijgen, vergeet TS dan voor het gemak maar even.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 06:54 schreef Dven het volgende:
Goed bezig TS, één voorbeeld gebruiken om zo'n rigoreuze maatregel te verdedigen. Waar heb jij je verstand verstopt?
Niet uit de basisverzekering, slimpiequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]![]()
Je weet dat er veel verzekeraars zijn die alternatieve geneeswijzen en/of homeopathie vergoeden?
Ja, en?quote:
Omdat je via aanvullende verzekeringen (tegen een prijs) vrijwel álles kunt verzekeren. Onderdeel van de basisverzekering zijn alleen essentiële zaken en er zal dus niet snel iets in zitten wat onzinnig is, omdat dat de verzekeraars heel erg veel geld kost terwijl de premie vast staat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ja, en?
Jij gaf niet de voorwaarde aan dat het uit de basisverzekering moet komen.
Bovendien staat het dan nog steeds. Waarom zou je uit de eventuele aanvullende verzekering wél iets vergoeden waarvan de werkzaamheid niet is aangetoond?
Ditquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:01 schreef DjinN het volgende:
TS kan wat mij betreft lekker teruggaan naar de jaren 50 met zijn idiote denkwijze.
Het had in ieder geval veel geld en ellende (voor iedereen) gespaard wanneer ze meteen met die euthanasie waren begonnen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 05:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kunnen we geen punt zetten achter dit soort onzin? Een man is een man, en een vrouw is een vrouw. Punt. Dat er mannen zijn die zich graag als vrouwen gedragen, en vrouwen die zich als man willen gedragen, ieder z'n ding. Maar een man kan nooit een vrouw worden, of andersom. De heren/dames medici overschatten wat ze kunnen veranderen, en geven mensen valse hoop. Dit gekunstel met gender (zoals de Amerikanen het graag zien) lost niets op.
Inderdaad. In geen van deze stoornissen. Dat wil niet zeggen dat ik deze afwijkende medemensen wil uitsluiten of discrimineren. Maar geen nutteloze operaties en illusies van "geslachtsverandering". Dat kan niet en zal nooit kunnen. Accepteer wie je bent en hoe je geboren bent.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
te beweren dat we in geen van deze afwijkingen mee mogen gaan.
Een stuk "politiek correcter".quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:44 schreef Naidje het volgende:
[..]
Ja, dat zijn ze.
Er wordt met goede rede een nieuw handboek uitgegeven. DSM-III en DSM-IV zijn verouderd en de informatie klopt niet meer. Hoe meer we leren over hoe ons lichaam en hoe onze hersenen werken, hoe beter de conslusies worden die we trekken. DSM-III kwam 35 jaar geleden uit. DSM-IV bijna 20 jaar geleden. De psychiatrie en de medische wetenschap zijn inmiddels een stuk verder.
Je kunt prima een legitiem onderscheid maken. Met pedoseksualiteit en verkrachting schaad je anderen. Met een cosmetische ingreep waar je zelf achterstaat niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:17 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Inderdaad. In geen van deze stoornissen. Dat wil niet zeggen dat ik deze afwijkende medemensen wil uitsluiten of discrimineren. Maar geen nutteloze operaties en illusies van "geslachtsverandering". Dat kan niet en zal nooit kunnen. Accepteer wie je bent en hoe je geboren bent.
En:quote:Zowel bij de borstoperatie als de falloplastiek, waarbij de geslachtsorganen aangepast worden, zijn complicaties opgetreden. De borstkas was "verminkt" en de penis vertoonde afstotingsverschijnselen. "In plaats van echt te beginnen leven, zat ik gevangen in een lijf dat ik niet meer wou", zegt Nathan. "Als meisje was ik verkeerd geboren, als jongen kreeg ik een lichaam dat ik niet wou."
quote:"Dit geval voldeed perfect aan de voorwaarden van de euthanasiewet. De man is overigens meer dan een half jaar begeleid geweest in deze problematiek."
Het zijn geen cosmetische ingrepen, het zijn medische ingrepen. Net zoals een man die zijn penis verliest een nieuwe krijgt, of een vrouw wier borsten zijn geamputeerd vanwege kanker een reconstructie krijgt. Of aangeboren afwijkingen die operatief gecorrigeerd worden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt prima een legitiem onderscheid maken. Met pedoseksualiteit en verkrachting schaad je anderen. Met een cosmetische ingreep waar je zelf achterstaat niet.
Correct.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het zijn geen cosmetische ingrepen, het zijn medische ingrepen. Net zoals een man die zijn penis verliest een nieuwe krijgt, of een vrouw wier borsten zijn geamputeerd vanwege kanker een reconstructie krijgt. Of aangeboren afwijkingen die operatief gecorrigeerd worden.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 07:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. De hersenen van mannen en vrouwen zijn ook gewoon anders. Je kunt niet je pik afhakken, een stel tieten aannaaien en verwachten dat iedereen je als vrouw ziet. Dat ben je gewoon niet. Niet alles in het leven is maakbaar. Leer ermee leven.
edit: Ah, snakelady had het al gevonden zie ik nu. Ach, het kan gezien een aantal reacties hier niet vaak genoeg herhaald worden.quote:They found significant differences between male and female brains in four regions of white matter – and the female-to-male transsexual people had white matter in these regions that resembled a male brain
http://www.newscientist.c(...)an.html#.UkrzlEB6k2s
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:01 schreef DjinN het volgende:
Als je niet gelukkig bent in het lichaam waar je mee geboren bent moet je daar wat aan doen. Of iig de mogelijkheid krijgen dat te doen.
Ik ken iemand die zelfmoordneigingen had omdat ze geboren was in een mannenlichaam maar zich vrouw voelde. Diegene voelde zich zo ontzettend lelijk, dag in dag uit. Doodongelukkig was ze ervan (en ik noem haar gewoon ze, omdat ze voor mijn gevoel gewoon een vrouw is nu. Punt uit.) Ze heeft het hele traject doorlopen om een vrouw te worden. Nu is ze dolgelukkigZe voelt zich vrij, en eindelijk mooi.
Dan ben ik blij dat de wetenschap zover is dat zulke dingen kunnen.
TS kan wat mij betreft lekker teruggaan naar de jaren 50 met zijn idiote denkwijze.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 06:43 schreef Hiddendoe het volgende:
En wat is een man in jouw ogen? Of een vrouw?
Maar wat is er op tegen om de lichaamseigenschappen aan te passen naar het wens-geslacht? Want dat is het echte punt van TS.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:24 schreef Xenzo het volgende:
TS heeft in mijn ogen een punt, ook al zegt hij het op een vrij onhandige manier. De 46 menselijke chromosomen bestaan uit 23 paren, te weten 22 paren autosomen en 1 paar geslachtschromosomen. Het Y-chromosoom zet aan tot de productie van mannelijke hormonen en zodoende tot de ontwikkeling van mannelijke geslachtskenmerken. In de lichaamscellen van een man bevinden zich altijd een X- en een Y-chromosoom en in de lichaamscellen van een vrouw altijd twee X-chromosomen. Transseksualiteit zit, letterlijk, tussen de oren. De hersenen van transseksuelen zijn voor een gedeelte als het wens-geslacht ontwikkeld, aldus de wetenschap. Transseksualiteit is geen lichamelijke afwijking: het DNA, de chromosomen en lichaamsbouw van transseksuelen zijn als het geboortegeslacht ontwikkeld.
Dus?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:24 schreef Xenzo het volgende:
TS heeft in mijn ogen een punt, ook al zegt hij het op een vrij onhandige manier. De 46 menselijke chromosomen bestaan uit 23 paren, te weten 22 paren autosomen en 1 paar geslachtschromosomen. Het Y-chromosoom zet aan tot de productie van mannelijke hormonen en zodoende tot de ontwikkeling van mannelijke geslachtskenmerken. In de lichaamscellen van een man bevinden zich altijd een X- en een Y-chromosoom en in de lichaamscellen van een vrouw altijd twee X-chromosomen. Transseksualiteit zit, letterlijk, tussen de oren. De hersenen van transseksuelen zijn voor een gedeelte als het wens-geslacht ontwikkeld, aldus de wetenschap. Transseksualiteit is geen lichamelijke afwijking: het DNA, de chromosomen en lichaamsbouw van transseksuelen zijn als het geboortegeslacht ontwikkeld.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:24 schreef Xenzo het volgende:
Een transseksueel persoon zal, ondanks allerlei lichamelijke aanpassing door middel van zware operaties, altijd voor een gedeelte het geboortegeslacht blijven. Niet dat daar iets mis mee is, als hij of zij gelukkig wordt door die operaties dan is dat alleen maar goed vind ik. Echter, ik ben wél van mening dat wij belastingbetalers daar niet aan mee moeten betalen. Als ik bijvoorbeeld niet tevreden ben over mijn neus en ik wil dat operatief laten veranderen dan wordt dat niet vergoed door mijn verzekeraar, ik zal dat uit eigen zak moeten betalen en in mijn ogen is dat nog terecht ook.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar wat is er op tegen om de lichaamseigenschappen aan te passen naar het wens-geslacht? Want dat is het echte punt van TS.
Dat ligt eraan of het psychische problemen al dan niet op kan lossen. Ik heb daar niet voldoende verstand van, maar ik neem aan dat daar onderzoek naar is gedaan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:56 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
Een transseksueel persoon zal, ondanks allerlei lichamelijke aanpassing door middel van zware operaties, altijd voor een gedeelte het geboortegeslacht blijven. Niet dat daar iets mis mee is, als hij of zij gelukkig wordt door die operaties dan is dat alleen maar goed vind ik. Echter, ik ben wél van mening dat wij belastingbetalers daar niet aan mee moeten betalen. Als ik bijvoorbeeld niet tevreden ben over mijn neus en ik wil dat operatief laten veranderen dan wordt dat niet vergoed door mijn verzekeraar, ik zal dat uit eigen zak moeten betalen en in mijn ogen is dat nog terecht ook.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:24 schreef Xenzo het volgende:
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar wat is er op tegen om de lichaamseigenschappen aan te passen naar het wens-geslacht? Want dat is het echte punt van TS.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:56 schreef Xenzo het volgende:
Een transseksueel persoon zal, ondanks allerlei lichamelijke aanpassing door middel van zware operaties, altijd voor een gedeelte het geboortegeslacht blijven. Niet dat daar iets mis mee is, als hij of zij gelukkig wordt door die operaties dan is dat alleen maar goed vind ik. Echter, ik ben wél van mening dat wij belastingbetalers daar niet aan mee moeten betalen. Als ik bijvoorbeeld niet tevreden ben over mijn neus en ik wil dat operatief laten veranderen dan wordt dat niet vergoed door mijn verzekeraar, ik zal dat uit eigen zak moeten betalen en in mijn ogen is dat nog terecht ook.
Eerlijk gezegd waag ik dat in twijfel te trekken. Immers, veel transseksuelen komen op mij in inder geval (erg) labiel over. Volgens mij hebben de meeste transseksuelen allerlei psychische stoornissen en die problemen worden niet opgelost door geslachtsaanpassnede behandelingen en operaties. Maar ja, ik heb hier ook geen verstand van. Nu maar hopen dat één van de Fok-ers hier wél verstand van heeft, want het is wel een interessante kwestie vind ik.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat ligt eraan of het psychische problemen al dan niet op kan lossen. Ik heb daar niet voldoende verstand van, maar ik neem aan dat daar onderzoek naar is gedaan?
Jij bepaalt of dat "onzin" is? Dat lijkt me niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 05:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Want?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:01 schreef RadioSlut het volgende:
Ik word altijd zo moedeloos van het woord 'operatie' icm 'transseksualiteit'
Omdat de operatie de eindfase is. Het werk wordt grotendeels gedaan door de hormonen.quote:
Uhu, dus?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:32 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Omdat de operatie de eindfase is. Het werk wordt grotendeels gedaan door de hormonen.
De clitoris groeit wel als een vrouw testosteron in haar lichaam spuit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhu, dus?
Door hormonen slikken krijg je geen piemel hoor.
Uhu, wat is je punt nu?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:36 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
De clitoris groeit wel als een vrouw testosteron in haar lichaam spuit.
Genderdysforie gaat niet alleen om piemels een kutjes.
Je kan wel een piemel aannaaien aan mijn lichaam, maar ik heb dan nog steeds, op uitzondering van die piemel, een vrouwenlichaam.
Dat een transitie voornamelijk bestaat uit een hormonenkuur, en niet 'de operatie'.quote:
En wie ontkent dat hier?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:38 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat een transitie voornamelijk bestaat uit een hormonenkuur, en niet 'de operatie'.
Niemand, maar:quote:
Doelde vnl op dit geval. Ook al gaat dit hele topic over een operatie.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:17 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Inderdaad. In geen van deze stoornissen. Dat wil niet zeggen dat ik deze afwijkende medemensen wil uitsluiten of discrimineren. Maar geen nutteloze operaties en illusies van "geslachtsverandering". Dat kan niet en zal nooit kunnen. Accepteer wie je bent en hoe je geboren bent.
Je zeurt dus eigenlijk om niets.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:41 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Niemand, maar:
[..]
Doelde vnl op dit geval. Ook al gaat dit hele topic over een operatie.
Mag ik?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je zeurt dus eigenlijk om niets.
Naja, in een topic als dit is dat trollen he.quote:
Hoezo is dat trollen? Ik ben vrij serieus hoor.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, in een topic als dit is dat trollen he.
Maar als jij daar behoefte voor voelt houd ik je niet tegen.
"rape machine"quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:45 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Hoezo is dat trollen? Ik ben vrij serieus hoor.
Ik zie het niet als een oplossing. Een man die een vrouw wil zijn, kan dat nog zo hard willen, maar wat we ook doen, die man zal nooit een vrouw worden. De oplossingen die de medische wereld aandraagt, wekt valse verwachtingen. Ze spelen maakbare samenlevinkje op kosten van de belastingbetaler. Om je wat achtergrond info te geven over mijn motivatie: ik doe biomedisch onderzoek, en heb de afgelopen jaren geleerd dat medici maar wat aanrommelen. Het doel van mijn onderzoek is dan ook om het werk van de medici in mijn vakgebied tot een minimum te beperken, en objectief aan de patiënt te meten om zo tot een objectieve diagnose te komen. Wat dat betreft is dit topic ook geen klacht tegen transseksuelen (die er ten slotte ook maar het beste van proberen te maken), maar tegen de medische wereld en de wereldverbeteraars die het allemaal beter menen te weten, en op straffe van uitsluiting de discussie monddood proberen te maken. Maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:31 schreef Jerruh het volgende:
Wat ik me afvraag t.o.v. Lyrebird:
Als je geslachtsverandering ondergaat en je hebt de fysieke eigenschappen van het andere geslacht gekregen omdat je zelf mentaal van dat andere geslacht bent, waarom ben je dan niet dat andere geslacht? Omdat je dat eerst niet was? Hangt het geslacht dan in jouw ogen zo veel af van fysieke eigenschappen?
Prima dat jij er moeite mee hebt, maar vergeet niet dat het niet jouw lichaam is. Het is het lichaam van iemand anders. In principe heeft daar maar één iemand iets over te zeggen, zeker als de operatie geen verlies aan leefkwaliteit teweegbrengt. Integendeel.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 05:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zie het niet als een oplossing. Een man die een vrouw wil zijn, kan dat nog zo hard willen, maar wat we ook doen, die man zal nooit een vrouw worden. De oplossingen die de medische wereld aandraagt, wekt valse verwachtingen. Ze spelen maakbare samenlevinkje op kosten van de belastingbetaler. Om je wat achtergrond info te geven over mijn motivatie: ik doe biomedisch onderzoek, en heb de afgelopen jaren geleerd dat medici maar wat aanrommelen. Het doel van mijn onderzoek is dan ook om het werk van de medici in mijn vakgebied tot een minimum te beperken, en objectief aan de patiënt te meten om zo tot een objectieve diagnose te komen. Wat dat betreft is dit topic ook geen klacht tegen transseksuelen (die er ten slotte ook maar het beste van proberen te maken), maar tegen de medische wereld en de wereldverbeteraars die het allemaal beter menen te weten, en op straffe van uitsluiting de discussie monddood proberen te maken. Maar dat terzijde.
Wat ik in dit topic geleerd heb, is dat het gros van de patiënten die denken in een verkeerd lichaam te zitten, tevreden zijn met het resultaat van een hormoonbehandeling/operatie. Wat me daarbij tegenstaat, is dat er invasief wordt behandeld op een lichaam dat kerngezond is, maar waarbij er een probleem is in de hersenen. Pak dan het probleem bij de wortel aan, in dit geval de hersenen. Bij gebrek aan beter kiest men nu voor een lapmiddel. Medici/biologen: doe uw werk, en doe het beter. Het pad dat nu is gekozen, is niet het juiste pad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |