Het zou goed kunnen, dat is ook een beetje wat ik zie in veel mensen nu je het zo zegt. Ook voel je de afstand tussen mensen erg goed, veel argwaan en angst zie je terug bij veel mensen. Waar dat nu precies vandaan komt is mij een raadsel eigenlijk. Al vind ik het niet geheel gek met al die media bombardementen die we dagelijks tot ons nemen. Dat gaat misschien toch meer in ons systeem zitten dan we willen toegeven.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen een beetje doorgeschoten zijn in het geloof in eigen kunnen, gekoppeld aan de gedachte dat omdat ze zo speciaal zijn, ze ook vooral heel speciaal behandeld moeten worden... Maar dat is slechts een inschatting die ik niet hard kan maken.
In mijn optiek leggen mensen zich die druk zelf op, al dan niet uit competitiedrang met hun naaste omgeving. Anders dan werken aan bewustwording is er volgens mij maar weinig wat je daartegen kan doen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Ik zou eerder zien dat er minder druk op een mens wordt gelegd, streven naar ontlasting en efficiėntie en kwaliteit in plaats van kwantiteit. Meer vrije tijd en vrijheid in keuzes om te ondernemen wat iemand echt zou willen doen zonder de wegen die daar nu voor nodig zijn om die vrijheid te kunnen veroorloven. Dit moet zeker in deze tijden technisch mogelijk zijn.
Eens. Maar lastig dat te zeggen of te onderbouwen zonder in 'vroeger was alles beter' verhalen te verzanden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat als je NL van vandaag vergelijkt met NL ven zeg 15 jaar geleden, dat je dan al snel zo cynisch wordt.
Nederland was echt een stuk leuker toen.
Absoluut, daar heb je gelijk in! Maar een bewustwordingsproces komt niet zomaar op gang vrees ik, daar is toch wat hulp of stimulering voor nodig. Uit eigen beweging gebeurd het niet zoals te zien is, ja misschien nadat het kapitaal vergaard is en het tijd is om het in boekvorm te gieten voor een extra appeltje voor de dorst..quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In mijn optiek leggen mensen zich die druk zelf op, al dan niet uit competitiedrang met hun naaste omgeving. Anders dan werken aan bewustwording is er volgens mij maar weinig wat je daartegen kan doen.
Zeg!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:16 schreef Kola het volgende:
O jee wat een tere zieltjes toch ook, raak hun bubbel niet aan of ze barsten!!!!!!
New world order?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:33 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Zeg!Dit zijn nieuwe tijds problemen ja!
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |