Dat punt komt wel steeds dichterbij.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:35 schreef Sinister-D- het volgende:
-=edit=- Zou de dominantie van Audi dan eindelijk doorbroken zijn
Dan heb je toch mooi de highlights nuquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:33 schreef Waffle het volgende:
Helemaal vergeten dat het vandaag was. Nu maar het laatste uurtje even kijken.
Hier (Eurosport en MotorsTV) nergens last van.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 20:03 schreef Ermanon het volgende:
Echt, de reclame in de UK en VS is echt te slecht voor woorden, of ben ik nu te zeikerig?
Nu al terug thuis, of op hotel gebleven?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:29 schreef Jigzoz het volgende:
Knalrode kop opgelopen door de zon op Spa.
Maar het was echt heel erg tof.
Hotel. Morgen weer naar huis rijden.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nu al terug thuis, of op hotel gebleven?
Maar aan de beelden te zien was het wel heel zonnig ja
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)peed_naar_LeMans.xmlquote:Bleekemolen alsnog naar Le Mans met Prospeed
Jeroen Bleekemolen zal op 14 en 15 juni toch deelnemen aan de 24 uur van Le Mans. De Nederlander zal dit jaar voor de negende keer deelnemen aan de 24 uursrace met een Porsche 911 GT3 RSR van het Belgische Prospeed Competition.
quote:Op zondag 4 mei 2014 18:38 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)peed_naar_LeMans.xml
Le mans vanuit een hotel , zou ik persoonlijk niet doen !! Erg duur en vaak al 2 jaar van te voren volquote:Op zondag 4 mei 2014 17:42 schreef Jigzoz het volgende:
Toch maar eens kijken of Le Mans volgend jaar een optie is. Hotelletje bij Arnage of Mulsanne, race kijken, even eten, race kijken, beetje slapen, race kijken, ontbijtje... Zoiets.
. Nu Peugeot nog terug en de gloriejaren van eind jaren 80/90 kunnen terugkeren!quote:Nissan has announced it will return to premier sportscar racing in 2015 with a full-factory assault on the Le Mans 24 Hours endurance race and the FIA World Endurance Championship.
Though the manufacturer has had a sporadic involvement in sportscar racing in recent times, this announcement will see it go head-to-head with factory rivals Audi, Porsche and Toyota in the growing LMP1 category of Le Mans and WEC.
To be named Nissan GT-R LM NISMO in a nod to both its road car range and its performance line, Nissan will enter a pair of LMP1 machines from 2015 for a full season of World Endurance Championship racing, as well as contest the iconic Le Mans 24 Hours.
The announcement comes following Nissan's efforts in recent years to develop a unique presence in motorsport, from the 'Garage 56' ZEOD RC prototype initiative – which will see it attempt a lap of Le Mans using only battery power next month – to its title backing of Red Bull Racing in F1 (via its premium Infiniti brand) and its GT Academy, which has enabled 'armchair racers' to enjoy significant success in motorsport.
For NISMO President Shoichi Miyatani, Nissan's return to Le Mans for the first time since the 1990s represents an opportunity to complete some 'unfinished business'.
“The design and build of the Nissan GT-R LM NISMO is a global project with its DNA firmly rooted in Japan,” explained Miyatani. “The team comprises engineers and technical crew from Japan, the US and Europe. We know that LM P1 competition is very tough, with serious manufacturer competition, but we are absolutely determined to make our cars competitive and to operate strongly against those competitors.
“We have chosen to take the GT-R name to Le Mans as the GT-R symbolizes the ultimate in Nissan's performance. It is a true aspirational brand; a car our fans, our customers love to drive, and love to own. We have been using GT-R in motorsport for many years now, in Super GT and GT3. For us LM P1 is the ultimate test. We have unfinished business at Le Mans and now we have our chance to target victory with the Nissan GT-R LM NISMO.”
Nissan has strengthened its presence in motorsport in recent years, most notably in GT racing with the GT-R, with this year's official British GT entrant raced by Olympic legend Sir Chris Hoy.
It is also competing in the V8 Supercar series, while Nissan-engined machines dominate the 2014 Le Mans LMP2 entry list.
Ik wilde het hier echt nét gaan posten!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
. Nu Peugeot nog terug en de gloriejaren van eind jaren 80/90 kunnen terugkeren!
Gaat helaas niet gebeuren.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik wilde het hier echt nét gaan posten!
Als er echt meer fabrikanten in de LMP1 gaan uitkomen, dan zou het best wel eens kunnen dat de F1 ingehaald gaat worden wat populariteit betreft. LMP1's zien er toffer uit, klinken veel beter (zelfs die shshshshsjffffffff-Audi) en de races zijn ook nog eens geweldig.
Nou.... Geef het een jaar of vijf....quote:
Goed nieuws inderdaad!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
. Nu Peugeot nog terug en de gloriejaren van eind jaren 80/90 kunnen terugkeren!
Het grote publiek zal de lange endurance races niet omarmen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou.... Geef het een jaar of vijf....
Ik zie het er wel weer van komen.
Die zesuursraces niet? Er kijken ook massa's mensen naar de Tour de France.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het grote publiek zal de lange endurance races niet omarmen.
Meer fabrikanten zal de sport zeker populairder maken, maar het zal de populairiteit van F1 niet benaderen.
Ik zie het echt niet gebeuren.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die zesuursraces niet? Er kijken ook massa's mensen naar de Tour de France.
Ik ben echt benieuwd. Op papier gaat het alvast een geweldige wedstrijd worden, hopelijk ook in de praktijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:25 schreef M90 het volgende:
Goed nieuws van Nissan
Weekje nog tot Le Mans test day
Jammer ja, mooie auto.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:03 schreef zBus het volgende:
Geen Strakka met de Dome . Ik verwacht wel de aankondiging van Ford aanstaande zondag.
Wat is er veranderd aan het circuit dan?quote:Op zondag 1 juni 2014 13:30 schreef M90 het volgende:
Lunch break. Dit hebben de favorieten tot nu toe gedaan, nog maar 1.5 seconde boven de pole tijd van vorig jaar terwijl geschat wordt dat het circuit ongeveer een seconde trager is.
Nieuwe (hoge) kerbs in de ford chicanequote:Op zondag 1 juni 2014 16:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er veranderd aan het circuit dan?
Wij gaan er hier weer de volle 24 uur voor zitten/hangen/liggen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
Dit gaat de beste 24 uur van Le Mans worden sinds 1998, ik voel het aan m'n water .
Zin inquote:
Eén week te gaan is eigenlijk niet waar, de practice en kwalificatie is ook al leuk om te volgen.quote:
De practice ga ik waarschijnlijk missen, de kwalificatie zeker niet. En de uiteindelijke race op twee schermenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eén week te gaan is eigenlijk niet waar, de practice en kwalificatie is ook al leuk om te volgen.
Idd een normale tv, en de beamer met tv signaal.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:20 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie
2xTV Stream
1xTrackinfo
Dan ga ik er nog van uit dat daar de LT, Audi stream bij komen. En dan nog 2 schermen
Ik vond die vier van ons al redelijk overdreven...quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:51 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Idd een normale tv, en de beamer met tv signaal.
Rechts Audi onboard (inc telemetry), verder onboard Corvette, Porsche, Greaves (geloof ik) en ik dacht ook nog een camera die op de pitlane gericht stond.
Tegenover het beamerbeeld zegmaar hadden we onze pc's staan om een beetje te gamen enzo tussendoor, maar ook livetiming te volgen. We waren met 4, dus eigenlijk 11 schermen in totaal
Soort Code 60 van DNRT dus. Wat Nederlandse invloed op Le Mans.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
Nieuw dit jaar is de zogenaamde slowzone. Goed idee als je het mij vraagt. Op het stuk waar aan de baan gewerkt wordt moeten de auto's max 60 km/h rijden, terwijl op de rest van de baan gewoon geracet kan worden.
Tenzij er een echte safety car afgekondigd is natuurlijk.
Omdat voetbal nou eenmaal veel populairder is.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:02 schreef Breaker.Faker het volgende:
''RTL 7 staat in het weekend van 14 en 15 juni geheel in het teken van de autosportklassieker de ‘24 uur van Le Mans’. Voor het derde jaar op rij is de race live te zien bij de mannenzender, en voor het eerst zal Allard Kalff de volledige 24 uur live van commentaar voorzien. Het team co-commentatoren bestaat uit deskundigen en coureurs, waaronder voormalig winnaar Jan Lammers.
RTL7
zaterdag 14 juni voorbeschouwing tussen 14.00 uur en 14.45 uur
zaterdag 14 juni ‘24 uur van Le Mans’ vanaf 14.45 uur tot zondag 15 juni 15.30 uur
Opvallend is dat na 15 jaar afwezigheid Porsche weer meedoet in de hoogste klasse van ’24 uur Le Mans’. Samen met Audi en Toyota gaan zij uitmaken wie er vandoor gaat met de winst.
De uitzending bij RTL 7 begint zaterdagmiddag met de voorbeschouwing om 14.00 uur, waarna aansluitend de race start, die in 1923 voor het eerst werd gereden. 24 uur later, met één kleine tussenstop voor ‘VI Oranje’ op zaterdag 14 juni om 19.50 uur, eindigt de race zondag om klokslag 15.00 uur en is bekend wie de 82ste editie van de oudste sportautorace ter wereld heeft gewonnen.
Online draait de mannenzender 24 uur lang door. Op http://www.rtlgp.nl verschijnen een etmaal lang de laatste nieuwsupdates uit Le Mans. Via die site is de race ook online in zijn geheel te volgen via een livestream en een live blog, zodat de autosportliefhebber ook digitaal niks hoeft te missen van deze klassieker.
De strijd om de eindzege in de hoogste LMP1-klasse belooft dit jaar spannender te worden dan ooit: het legendarische merk Porsche mengt zich na 15 jaar afwezigheid in het gevecht tussen Audi en Toyota. De Duitse merken hebben bij elkaar opgeteld de klassieker al 28 keer gewonnen. Toyota heeft al een aantal keer aan de zege kunnen ruiken, maar wist tot nu toe nog niet te winnen. De hoop is dan ook gevestigd op onder meer voormalig Formule 1-coureurs Alexander Wurz en Anthony Davidson. Negenvoudig winnaar Tom Kristensen komt opnieuw voor Audi uit, en Porsche heeft oud-Formule 1-coureur Mark Webber als vaste waarde.
De Nederlandse eer wordt in meerdere klassen verdedigd. Jeroen Bleekemolen komt uit voor Prospeed in de LMGTE-AM-klasse, na eerder in de LMP1 en LMGT2 gereden te hebben. In 2008 won de jongste Bleekemolen-telg met Jos Verstappen aan zijn zijde de LMP2-klasse. De Chinese Nederlander Ho-Pin Tung maakt onderdeel uit van het eerste volledig Chinese coureurstrio in de geschiedenis van Le Mans.
Tot de groep onorthodoxe deelnemers behoren dit jaar de ‘Grey’s Anatomy’-acteur Patrick Dempsey en de Franse oud-voetbalinternational Fabien Barthez.'
http://derotsmedia.com/20(...)uur-le-mans-op-rtl7/
Dus niet een 24 uur uitzending wat we gewend zijn van RTL7. Waarom moeten VI Oranje er tussen komen? Ze kunnen dat toch op hun andere zenders doen. Moet die sigaar snor de 24 uur van le mans verstoren.
Gelukkig is er Eurosport nog ik hoop niet dat Ronald van Dam het commentaar gaat doen.
quote:en voor het eerst zal Allard Kalff de volledige 24 uur live van commentaar voorzien.
Liegebeestenquote:met één kleine tussenstop voor ‘VI Oranje’ op zaterdag 14 juni om 19.50 uur,
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 | [IMG]http://i.imgur.com/gWPmTOb.png[/IMG] [b]24 Heures Du Mans 2014[/b] [i]Onderdeel van het [url=http://www.fiawec.com/]FIA World Endurace Championship[/url][/i] [b][u]Circuit de la Sarthe[/u][/b] [*]Liggend in Le Mans, Frankrijk. Deels bestaand uit openbare wegen. [*]Sinds 1923 [*]13.629km [*]38 bochten [*]Ronderecord (race): 3:19.074 (Oreca Matmut Peugeot 908, 2010) [*]Afstandsrecord: 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) [*][url=http://www.maisonblanche.co.uk/circuits.html]Geschiedenis lay-outs[/url] [b]Afbeelding Circuit[/b] [img]http://i.imgur.com/ujrI17L.jpg]afbeelding[/img] [url=http://lemansworld.5u.com/whats_new.html]Circruit inclusief marshall posts[/url] [b]Onboard (pole 2013):[/b] [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kPRNCZGwxNY[/youtube] [b]Nieuw in 2014[/b] [*]Hoge kerbs in Ford Chicane [*]Kleine aanpassingen veiligheid o.a. n.a.v. ongeluk Alan Simonson in 2013 [*]Slow zones: gedeeltelijke neutralisatie op een deel van het circuit met maximum snelheid van 60km/u. Het aantal safety cars situaties wordt hiermee terug gedrongen. [b][u]Deelnemers en categorieën[/u][/b] [url=http://www.24h-lemans.com/en/race/entry-list_2_2_1980.html]Entry list[/url] [img=600,40]http://i.imgur.com/Hf6eoTa.jpg[/img] [*]Dak verplicht [*]Opgesplitst in twee klasses: LM P1-L en LM P1-H [*]LM P1-L alleen voor privé teams, zonder energy recovery system, LM P1-H met verplicht energy recovery system [*]Minimaal 850 kilo voor LM P1-L, 870 voor LM P1-H [*]54.3 liter brandstof voor diesel, 68.3 liter voor benzine. [*]Witte koplampen [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:21 [img=600,40]http://i.imgur.com/GBc1LV8.jpg[/img] [*]Minimaal 900 kilo [*]75 liter brandstof [*]Maximale kosten voor chassis: ¤370,000. Voor motorblok: ¤80,350 [*]Minimaal 1 coureur zonder platinum licentie [*]Witte koplampen [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:36 [img=600,40]http://i.imgur.com/TfmrTko.jpg[/img] [*]Minimaal 1245 kilo [*]90 liter brandstof [*]Gele koplampen [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:55 [img=600,40]http://i.imgur.com/P8snuul.jpg[/img] [*]Minimaal 1245 kilo [*]90 liter brandstof [*]Minimaal 1 jaar oude auto [*]Minimaal 1 coureur zonder platinum licentie [*]Gele koplampen [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:56 [b][u]Schema[/u][/b] [b]Woensdag 11 juni[/b] 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 [b]Donderdag 12 juni[/b] 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 [b]Zaterdag 14 juni[/b] 9:00-9:45 Warm-up 10:05-10:50 Le Mans Legends Group C Race 15:00 Start 24 uren van Le Mans [b][u]TV, streams, live-timing en andere resources[/u][/b] [b]TV[/b] [*]Eurosport zendt de 24 uur volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies en Le Mans Legends race [*]RTL7 zendt de 24 uur bijna volledig uit (alleen race) [b]Streams[/b] [url=http://live.lemans-tv.com/]Officiële streams[/url] (inclusief o.a. onboard Audi, Corvette) [url=http://www.radiolemans.com/]Radio Le Mans[/url] (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - [i]tip[/i]) Eurosport player (alles live) Tijdens de sessies & race zullen er meer streams te vinden zijn [b]Live Timing[/b] [url=http://www.24h-lemans.com/live/en/]Officiële live timing (inclusief stream)[/url] [url=http://thomasbaekdal.com/mini-sites/lemans2013/]Live timing incl. Twitter[/url] [url=http://fiawec.alkamelsystems.com/]Resultaten[/url] [b]Andere resources[/b] [url=http://www.spotterguides.com/portfolio/2014-le-mans/]Spotter Guide, grafische weergave van deelnemersveld[/url] [b][u]Overige informatie[/u][/b] [url=http://www.dailysportscar.com/]Laatste informatie, verslagen en analyses[/url] [url=http://www.weather-forecast.com/locations/Le-Mans/forecasts/latest]Weer[/url] [u][i][b]Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:[/b][/i][/u] [b]Officiele FIA World Endurance Championship[/b] [img=299,88]http://oi44.tinypic.com/2jch7bo.jpg[/img] [b]ELMS championship[/b] [img=299,129]http://oi42.tinypic.com/4uh2u1.jpg[/img] [b]ALMS championship[/b] [img=299,139]http://oi40.tinypic.com/33ncnww.jpg[/img] [b]Blancpain Endurance series[/b] [img=299,139]http://oi39.tinypic.com/3339us3.jpg[/img] |
Sessie 1 & 3 live op Eurosport 1, Sessie 2 op Eurosport 2quote:Op maandag 9 juni 2014 14:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
De kwalificatie is dat ook op Eurosport te volgen? Of alleen via een stream?
Thomas Baekdal, de jongen die afgelopen jaren de Twitter + livetiming pagina opzette, stopt ermeequote:The problem with this is that I don't feel like a fan anymore. The amount of work that I have to put into getting this tracker to work is so intense that I feel like I'm at work. And over the past three years, I have felt increasingly disconnected from the race itself.
I love Le Mans. And I want to watch Le Mans for the sake race. I want to watch the 24 Hours of Le Mans as a fan and not as a system engineer.
I'm just like you guys. I'm here for the sake of the race. And I want to get that back. I don't want to spend two weeks building a tracker, and having to micro-manage servers in the middle of the night.
Also... remember that the whole reason I started doing this was because ACO's own site was terrible. But over the years the official Le Mans website has grown better and better. And this year they are out with a brand spanking new Official Tracker App... and it looks absolutely amazing.
So... the combination of wanting to spend my time watching Le Mans as a fan again and the introduction of this new official tracking app, I feel like my 'contribution' has come to an end. Mission completed, as they say.
You don't need my tracker anymore. And I want to go back to just being a fan.
Goede oplossing! Ik heb ook altijd al gedacht dat zoiets voor F1 ingevoerd moet worden in plaats van de SC die meestal een race verneukt voor een paar mensen.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:30 schreef Klonk het volgende:
Vond dit nog, filmpje met uitleg over de slowzones:
Moet eerlijk toegeven dat het even bij mij duurde eer het muntje vielquote:Op maandag 9 juni 2014 18:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Goede oplossing! Ik heb ook altijd al gedacht dat zoiets voor F1 ingevoerd moet worden in plaats van de SC die meestal een race verneukt voor een paar mensen.
Simpel toch, net als met pit lane speed. Gewoon straffen uitdelen als mensen te hard rijden.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige waar je voor moet zorgen is dat je ook strikt gaat handhaven, omdat mensen de limiet op gaan zoeken
Wordt toch uitgelegd door Lancaster: elke km die ze te hard rijden in de slow zone gaat een S&G met +5s worden.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Simpel toch, net als met pit lane speed. Gewoon straffen uitdelen als mensen te hard rijden.
Nee, enkel het wrak.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:08 schreef Fir3fly het volgende:
Is de crash in beeld geweest? Ik zag alleen het wrak.
Volgens mij zag ik de cockpit nog redelijk heel. De achterkant was vernietigd.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, enkel het wrak.
Er is echt niks meer van over ook...
Ik had even nodig om het überhaupt als auto te herkennen, dat is mee niet opgevallen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij zag ik de cockpit nog redelijk heel. De achterkant was vernietigd.
sodeknetters. Die is goed stuk ...quote:
De voorkant lijkt nog enigszins intact, dat is het goede nieuws...quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had even nodig om het überhaupt als auto te herkennen, dat is mee niet opgevallen.
Sodeju. Die is Ka-potquote:
Man rechts schijnt inderdaad te praten met gebaren naar iemand...quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:33 schreef Bluurgh het volgende:
Na nog een keer kijken, volgens mij zie je Duval zitten.
Hij is eruitquote:Op woensdag 11 juni 2014 17:33 schreef Bluurgh het volgende:
Na nog een keer kijken, volgens mij zie je Duval zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |