twitter:24hoursoflemans twitterde op zondag 26-01-2014 om 20:24:07Congrats to @BourdaisOnTrack on the 2014 @Rolex24Hours win, first round of TUDOR @UnitedSportsCar! #LM24 reageer retweet
Gaat ook weer feest worden met de Daytona 500, om de 10 minuten reclame ofzoquote:Op zondag 26 januari 2014 20:47 schreef Sinister-D- het volgende:
Helemaal vergeten dat om 20.00 de finish was van Daytona![]()
Kut coverage via hun officiële webstream: 15 minuten onboard, even blaba om wat reclame te maken, 15 minuten onboard, 5 minuten race update, 5 minuten algemene beelden, en dan begin het weer opnieuw![]()
Zelf als er ergens iets gebeurt was, en de race werd geneutraliseerd heb ik 't via Twitter moeten vernemen![]()
Maar ja, Bourdais heeft dus ook weer eens mogen winnen
twitter:24hoursoflemans twitterde op zondag 26-01-2014 om 20:24:07Congrats to @BourdaisOnTrack on the 2014 @Rolex24Hours win, first round of TUDOR @UnitedSportsCar! #LM24 reageer retweet
Champcars was dat niet 1998,1999? kan me herinneren dat ik Greg Moore live te pletter zag slaan tegen de muur op Fontanaquote:Op zondag 26 januari 2014 23:11 schreef Marks het volgende:
[..]
Gaat ook weer feest worden met de Daytona 500, om de 10 minuten reclame ofzo![]()
Heb vorig jaar al naar RTL 7 gemaild dat ze eens dat moesten uitzenden ipv Indy 500, maar helaas doen ze dat niet. En voor MotorsTV is het te duur.
Edit:, reactie van RTL
Bedankt voor je mail. Wij als redactie zouden de NASCAR graag willen uitzenden, aangezien we enorme racefans zijn, en we ook wekelijks de samenvatting van de NASCAR-races bekijken. Het enige probleem is dat de rechten erg duur zijn. We moeten er dus een sponsor voor vinden maar dat is best lastig in deze economisch roerige tijden. We gaan ons best doen om ook volgend jaar nog voldoende interessante raceklassen te laten zien op RTL 7. Hopelijk met de NASCAR erbij.
Met vriendelijke groet,
De redactie van RTL GP
Ja, het volgen van raceklassen is er niet beter op geworden.
Een jaar of 7,8 geleden had je een MotoGP race LIVE op:
Nederland 2 en Eurosport, beide met NL commentaar.
Ook de Champcars werden toen allemaal volledig (!) uitgezonden op Eurosport. Dat waren toch nog eens tijden eigenlijk![]()
Dat was jaren 90, IRL volgens mij, maar ik heb op Eurosport het letterlijk epische seizoen van 2006 gevolgd, met de gevechten tussen Tracy en Bourdais. Zowel in de auto, als met de vuistenquote:Op maandag 27 januari 2014 21:14 schreef Vaas3 het volgende:
[..]
Champcars was dat niet 1998,1999? kan me herinneren dat ik Greg Moore live te pletter zag slaan tegen de muur op Fontana
ook allemaal eurosport tijdperkquote:Op maandag 27 januari 2014 22:09 schreef Marks het volgende:
[..]
Dat was jaren 90, IRL volgens mij, maar ik heb op Eurosport het letterlijk epische seizoen van 2006 gevolgd, met de gevechten tussen Tracy en Bourdais. Zowel in de auto, als met de vuisten![]()
En de ongelooflijke klapper van mevrouw Legge in de kink op Road America...
Daarna was het niet meer op TV, heb ze toen wel op Assen zien racen maar de races met Doornbos waren niet meer hier live op tv.
twitter:Toyota_Hybrid twitterde op donderdag 30-01-2014 om 14:20:02@ts040fansfrance We will have two #TS040 HYBRIDs at Le Mans. reageer retweet
Kunnen is natuurlijk iets anders dan moeten....quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:17 schreef Sinister-D- het volgende:
2 Toyota's TS040 bevestigd voor Le Mans [ afbeelding ] als [ afbeelding ]
Als Audi met 3 wagens kan rijden zou je denken dat de grootste wagenproducent ter wereld dat ook zou kunnen. En maar hopen dat ze dat de rest van het jaar ook gaan doen.twitter:Toyota_Hybrid twitterde op donderdag 30-01-2014 om 14:20:02@ts040fansfrance We will have two #TS040 HYBRIDs at Le Mans. reageer retweet
Het LMP1 programma van Toyota is niet met 100% overtuiging vind ik, blijkt nu ook maar weer door maar 2 wagens in te schrijven.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:17 schreef Sinister-D- het volgende:
2 Toyota's TS040 bevestigd voor Le Mans [ afbeelding ] als [ afbeelding ]
Als Audi met 3 wagens kan rijden zou je denken dat de grootste wagenproducent ter wereld dat ook zou kunnen. En maar hopen dat ze dat de rest van het jaar ook gaan doen.twitter:Toyota_Hybrid twitterde op donderdag 30-01-2014 om 14:20:02@ts040fansfrance We will have two #TS040 HYBRIDs at Le Mans. reageer retweet
Er is ook eens reden waarom ik niet moeten heb neer gezetquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:41 schreef Kenju het volgende:
[..]
Kunnen is natuurlijk iets anders dan moeten....
quote:Audi Driver combinations for the 2014 FIA World Endurance Championship (WEC)
Spa 6 Hours and Le Mans 24 Hours
Lucas di Grassi/Loïc Duval/Tom Kristensen (BR/F/DK)
Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer (CH/D/F)
Filipe Albuquerque/Marco Bonanomi/Oliver Jarvis (P/I/GB)*
All other races of the 2014 FIA World Endurance Championship (WEC)
Lucas di Grassi/Loïc Duval/Tom Kristensen (BR/F/DK)
Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer (CH/D/F)
*subject to confirmation by the Selection Committee of the ACO and the FIA
2 LMP1 wagens, en 2 GT's racen voor het fabrieksteamquote:Porsche starts in Le Mans with four works cars
Porsche starts with four cars in the World Endurance Championship (WEC) and the 24 hours of Le Mans. Today, Thursday, the Le Mans organiser, the Automobile Club de l’Ouest (ACO) in Paris, announced the list of competitors selected to participate in the 82nd edition of the classic long-distance race on June 14th and 15th, 2014.
Porsche has registered its new works team for the two 919 Hybrid cars as "Porsche Team" in the top category of Le Mans prototypes (LMP1). The start numbers for the innovative hybrid sports cars are 14 and 20. The works team for the two 911 RSR entries in the GTE Pro class is called "Porsche Team Manthey". Last year's double-winners will start again this year with numbers 91 and 92.
Loeb begint zich meer en meer in diverse takken van de autosport te duwenquote:Sébastien Loeb Racing at the 24 Hours of Le Mans and in the European Le Mans Series !
The team, cofounded by Sébastien Loeb and Dominique Heintz, is on the entry list for the next 24 Hours of Le Mans with its ORECA 03 LM P2.
An ORECA 03 and an Audi R8 LMS ultra in the European Le Mans Series ! The Sébastien Loeb Racing’s " endurance" programme will revolve around this first participation in the 24 Hours of Le Mans. The European Le Mans Series will be the programme’s common thread, with both an ORECA 03 in the premier class and an Audi R8 LMS ultra in GTC. The driver lineup for those two cars will be announced in the weeks to come.
quote:Driver swap for TOYOTA Racing
This year’s TOYOTA line-ups are designed to maximise the chances of success for each car.
TOYOTA Racing has shuffled its driver line-up for the 2014 FIA World Endurance Championship season, it can reveal today.
During two years of the same driver line-ups, TOYOTA Racing has learned more about the specific strengths and characteristics of each driver, and this year’s new line-ups are designed to maximise the chances of success for each car.
Nicolas Lapierre will switch to the #8 TS040 HYBRID in 2014, while Stéphane Sarrazin swaps the other way and takes up a berth in the #7 car.
That means the full #7 line-up will be Alex Wurz, Stéphane Sarrazin and Kazuki Nakajima, while the #8 drivers will be Anthony Davidson, Nicolas Lapierre and Sébastien Buemi.
TOYOTA Racing
Zo kort op elkaar vind ik niks.quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:07 schreef M90 het volgende:
Ik zie net dat de 24h Nürburgring dit jaar maar 1 week na Le Mans istickets ook niet echt duur
http://www.nuerburgring.d(...)ch-24-hour-race.html
Eens, aantal jaar terug was het twee week na Le Mans dat was op zich nog wel te doen, maar dit wel erg dicht op elkaar. Weet ook niet waarom ze nu weer uit de maand mei weg zijn, misschien toch nog iets met het weer van vorig jaar te makenquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zo kort op elkaar vind ik niks.![]()
Komt omdat de 24 uren van Nurburgring vaak in het weekend van Sacramentsdag is.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:48 schreef M90 het volgende:
[..]
Eens, aantal jaar terug was het twee week na Le Mans dat was op zich nog wel te doen, maar dit wel erg dicht op elkaar. Weet ook niet waarom ze nu weer uit de maand mei weg zijn, misschien toch nog iets met het weer van vorig jaar te maken
Ligt aan de maan dusquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Komt omdat de 24 uren van Nurburgring vaak in het weekend van Sacramentsdag is.
Donderdagen tot en met 2022:
7 juni 2012
30 mei 2013
19 juni 2014
4 juni 2015
26 mei 2016
15 juni 2017
31 mei 2018
20 juni 2019
11 juni 2020
3 juni 2021
16 juni 2022
quote:Op maandag 3 maart 2014 22:36 schreef Sinister-D- het volgende:
Kweet niet hoe ik een foto vanaf twitter moet linken als ik mobiel zit, dus dan maar zo:
De Porsche Lmp1 livery is ook gepresenteerd ondertussen.
@Ryan_TWilliams: https://twitter.com/Ryan_TWilliams/status/440590263627833344
Toch wel saai
twitter:PorscheLMP1Fans twitterde op maandag 03-03-2014 om 22:25:36Top down view of the @Porsche 919 Hybrid. @PorscheRaces http://t.co/PTgUDrtdNl reageer retweet
twitter:PorscheLMP1Fans twitterde op maandag 03-03-2014 om 22:38:49New picture of the Ligier also leaked today http://t.co/7AnKsM8WrN reageer retweet
Voor de mensen zonder Motors TV: http://www.blancpain-gt-series.com/livequote:Op zondag 13 april 2014 13:26 schreef Sinister-D- het volgende:
En maar eens even hier vermelden, dankzij de tip van Jigzoz in het Formula Junior topic:
Blancpain Endurance Series vanmiddag: Monza, 14:15 tot 18:15. Motors TV zendt het uit.
Mooie race.quote:Op zondag 13 april 2014 13:40 schreef Jigzoz het volgende:
Mooie klasse, die Blancpain. Lekker vol veld ook.
Het lijkt er op dat we de koplampen van de Peugeot 908 weer terug gaan zien in het WEC.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Mooie race.
Die kermit Ferrari en zwarte Ferrari.
Rebellion R One:
[ afbeelding ]
http://www.dailysportscar.com/?p=27562
Dat ELMS kan me niet zo heel erg veel schelen. Het WEC ga ik zeker wel kijken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit paasweekend zijn op Silverstone 2 openingsweekenden van 2 endurance klassen: zowel de European Le Mans Serie als het WEC hebben hun eerste wedstrijden op het bekende Britse circuit.
ELMS zaterdag programma
11:05 - QUALIFYING - LMGTE & GTC 20'
11:30 - QUALIFYING - LMP2 & LMPC 20'
14:30 - RACE 4h
WEC rijdt op zowel zaterdag als op zondag.
Zaterdag;
12:00 - QUALIFYING - LMGTE Pro & LMGTE Am 25'
12:35 - QUALIFYING - LMP1 & LMP2 25'
Zondag;
12:00 - RACE - Rolling Start 6h + FL
Tussendoor wordt er ook nog gereden door de jonkies in de FIA F3
Volledig programma: http://www.europeanlemans(...)gramme.php?circuit=6
Inderdaad ja. Kost 20(!) euro, en dan valt de 24u van Le Mans daar nog eens buiten ook. Echt belachelijk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:22 schreef zBus het volgende:
Groot nadeel dit jaar is dat er voor de FIA WEC geen gratis live stream meer is. De ELMS heeft mogelijk nog wel gratis livestream hier: http://dai.ly/xpl59v
Heb de tijden aangepast in m'n originele post (zat weer in de war met de Britse tijdquote:Op zaterdag 19 april 2014 12:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat ELMS kan me niet zo heel erg veel schelen. Het WEC ga ik zeker wel kijken.
(en over twee weken met m'n zoon naar Spa om het in het echt te zien)
...zonder de 24 uur van Le Mans...quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:55 schreef zBus het volgende:
Voor de WEC heb ik het wel over en 20 euro voor een seizoen is nu niet echt heel erg duur.
O, tof. Wij alleen naar de 6 van Spa. 24 uur van Le Mans wil ik ook nog een keer zien, maar dat komt een beetje kut uit met werk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:06 schreef zBus het volgende:
Daar ga ik sowieso al heen, dus de centen hebben ze toch al verdient.
Vanwege Amstel Gold Race nog niets gezien.quote:Op zondag 20 april 2014 16:09 schreef Sinister-D- het volgende:
En de 2de Audi er ook uit
-=edit=- Treluyer wilt verder rijden als de de rotzooi onder zijn wagen heeft uitgehaald ofzo![]()
-=edit2=- ja hoor, hij stapt terug in![]()
![]()
Ben zelf pas 45 minuten aan het volgen wegens bezoek. Maar idd Audi #1 en Porsche #14 eruit.quote:Op zondag 20 april 2014 16:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Porsche en Audi technische problemen?
Is ook wel logisch dat er zo'n kleine klassen zijn in het WEC, anders zou het op de normale circuits gewoon te druk en dus te gevaarlijk worden ivm het snelheidsverschil.quote:Op zondag 20 april 2014 19:35 schreef Jigzoz het volgende:
Bijna helemaal gezien, maar ik vond het niet best, eerlijk gezegd. Prachtige klasse hoor, dat WEC, maar het werd wel pijnlijk duidelijk wat de nadelen zijn van een race met kleine klasses.
Daarom vind ik het ook zo maf dat ze op dat Braziliaanse minibaantje gaan racen.quote:Op zondag 20 april 2014 20:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Is ook wel logisch dat er zo'n kleine klassen zijn in het WEC, anders zou het op de normale circuits gewoon te druk en dus te gevaarlijk worden ivm het snelheidsverschil.
Maar natuurlijk is het wel jammer, wat dat betreft is het wel goed dat bv. Porsche nu weer deelneemt. Wmb mag Peugeot per direct terug komen in de LMP1 -en hopelijk ooit Ferrari als de geruchten waar zouden zijn- zodat er een volwaardig competitief WK ontstaat. En het is ook gewoon jammer dat ELMS met hun LMP2 wagens een eigen klasse is, het veld zou al wat drukker zijn als ze deze 2 klassen bijeen zouden zetten. Maar goed, het ELMS is Europees terwijl het WEC wereldwijd gaat, en dan zal het wel té duur gaan worden voor de ELMS deelnemers.
De GTE klassen zijn ook wel gaaf om te zien, maar die verbleken zo tov de prototype klassen qua snelheid. Maar daar is het meestal ookw el spannend, want de PRO klasse en de AM klasse liggen daar heel kort op elkaar. In ieder geval een kleiner verschil tussen de LMP1 hybrides/fabrieksteams tov de non-hybrides/privateers, of de LMP1 tov LMP2.
Ik had ook liever gezien dat de ELMS in europa binnen de races van het WEC zou mee doen. Desondanks was het gister toch een boeiende race om te zien. Als het goed is zijn in Spa de nieuwe Rebellions er bij en de Lotus van Albers. Ook zouden de Millennium LMP2's er weer bij moeten zijn.quote:Op maandag 21 april 2014 09:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook zo maf dat ze op dat Braziliaanse minibaantje gaan racen.
Ik zou zo geen lijstje circuits op kunnen noemen van 7km of langer, maar als je vier klasses tegelijk wil laten racen, dan is een startveld van een stuk of veertig auto's helemaal niet overdreven groot.
De onderverdeling in GT1 en GT2 vond ik trouwens toffer dan dit met die pro en am.
Geen Lotus en geen Albers dus op Spa.quote:Op maandag 21 april 2014 22:11 schreef zBus het volgende:
[..]
Ik had ook liever gezien dat de ELMS in europa binnen de races van het WEC zou mee doen. Desondanks was het gister toch een boeiende race om te zien. Als het goed is zijn in Spa de nieuwe Rebellions er bij en de Lotus van Albers. Ook zouden de Millennium LMP2's er weer bij moeten zijn.
Ik hoop trouwens ook dat volgend jaar er wat meer europese races zijn. Ik zou dol graag een keer naar Imola gaan voor een 6 uurs race of misschien ergens in Spanje.
stond een behoorlijke tijd op de planning dat ik zou gaan komend weekend. Maar mijn compagnon heeft (overigens al een tijdje geleden al) afgezegd omdat zijn mountainbike ploeg mee gaat deelnemen aan een wedstrijd komend weekend. Dus was het de bedoeling dat ik wel alleen zou gaan. Wat dan weer niet de bedoeling was is dat mijn vrouw zwanger zou worden, en dat ze een midweekje Centerparks heeft ingepland volgende week om nog eens onder ons twee op vakantie te gaan voordat die kleine er is.....quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geen Lotus en geen Albers dus op Spa.
Morgen die kant op. Ik benieuwd hoe druk het is.
Gefeliciteerd man!quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
stond een behoorlijke tijd op de planning dat ik zou gaan komend weekend. Maar mijn compagnon heeft (overigens al een tijdje geleden al) afgezegd omdat zijn mountainbike ploeg mee gaat deelnemen aan een wedstrijd komend weekend. Dus was het de bedoeling dat ik wel alleen zou gaan. Wat dan weer niet de bedoeling was is dat mijn vrouw zwanger zou worden, en dat ze een midweekje Centerparks heeft ingepland volgende week om nog eens onder ons twee op vakantie te gaan voordat die kleine er is.....
thnx!quote:
Ach, toen mijn oudste zoon net een jaar oud was ging hij al in de kinderwagen mee naar het circuit van Zandvoort. Ook met heel kleine kinderen is er heel wat mogelijk hoor.quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
thnx!
Wat ondertussen wel al op de planning staat is dat die kleine van me over een jaartje of 4/5 op m'n schouders zit terwijl ik moeite heb om langs Eau Rouge en Kemmel omhoog te slenteren
Zandvoort wel jaquote:Op donderdag 1 mei 2014 16:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ach, toen mijn oudste zoon net een jaar oud was ging hij al in de kinderwagen mee naar het circuit van Zandvoort. Ook met heel kleine kinderen is er heel wat mogelijk hoor.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 08:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Rebellion R-One, gisteren gepresenteerd op Spa. Lijkt meer op een Toyota dan Toyota zelf
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112085quote:Nissan fully committed to LMP1 WEC entry from 2015
Nissan is fully committed to entering the LMP1 class at the start of the 2015 World Endurance Championship, the Japanese manufacturer has revealed.
It had previously stated that it was working on concepts for an LMP1 programme, which is a condition of its 2014 'Garage 56' Le Mans 24 Hours entry with the ZEOD RC experimental racer, and that funding had yet to be signed off.
Now it has revealed that key decisions about the project are being made and that Nissan's first outright challenger for Le Mans honours since 1999 is on course to be on the grid for the opening round of the WEC in 2015.
Nissan global motorsport director Darren Cox told AUTOSPORT: "Any motorsport programme is dependent on the decisions of a company's board of directors, but we are pushing ahead as though it is all happening.
"We are making decisions, entering discussions with suppliers and on target to be at Silverstone [the opening round of the WEC this year and last] in April 2015."
Cox would not discuss details of Nissan's plans, although he did admit that the hybrid powerplant's internal combustion element would be petrol-powered.
"We are not doing this in a conventional way: it will be a global project, so NISMO [Nissan's motorsport arm in Japan] and Ben [Bowlby, designer of the ZEOD], will be involved," he explained.
The next wave of announcements concerning the ZEOD, including confirmation of the configuration of its internal combustion engine, are due at the end of this month.
Dat punt komt wel steeds dichterbij.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:35 schreef Sinister-D- het volgende:
-=edit=- Zou de dominantie van Audi dan eindelijk doorbroken zijn![]()
Dan heb je toch mooi de highlights nuquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:33 schreef Waffle het volgende:
Helemaal vergeten dat het vandaag was. Nu maar het laatste uurtje even kijken.
Hier (Eurosport en MotorsTV) nergens last van.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 20:03 schreef Ermanon het volgende:
Echt, de reclame in de UK en VS is echt te slecht voor woorden, of ben ik nu te zeikerig?
Nu al terug thuis, of op hotel gebleven?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:29 schreef Jigzoz het volgende:
Knalrode kop opgelopen door de zon op Spa.
Maar het was echt heel erg tof.
Hotel. Morgen weer naar huis rijden.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nu al terug thuis, of op hotel gebleven?
Maar aan de beelden te zien was het wel heel zonnig ja
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)peed_naar_LeMans.xmlquote:Bleekemolen alsnog naar Le Mans met Prospeed
Jeroen Bleekemolen zal op 14 en 15 juni toch deelnemen aan de 24 uur van Le Mans. De Nederlander zal dit jaar voor de negende keer deelnemen aan de 24 uursrace met een Porsche 911 GT3 RSR van het Belgische Prospeed Competition.
quote:Op zondag 4 mei 2014 18:38 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)peed_naar_LeMans.xml
Le mans vanuit een hotel , zou ik persoonlijk niet doen !! Erg duur en vaak al 2 jaar van te voren volquote:Op zondag 4 mei 2014 17:42 schreef Jigzoz het volgende:
Toch maar eens kijken of Le Mans volgend jaar een optie is. Hotelletje bij Arnage of Mulsanne, race kijken, even eten, race kijken, beetje slapen, race kijken, ontbijtje... Zoiets.
quote:Nissan has announced it will return to premier sportscar racing in 2015 with a full-factory assault on the Le Mans 24 Hours endurance race and the FIA World Endurance Championship.
Though the manufacturer has had a sporadic involvement in sportscar racing in recent times, this announcement will see it go head-to-head with factory rivals Audi, Porsche and Toyota in the growing LMP1 category of Le Mans and WEC.
To be named Nissan GT-R LM NISMO in a nod to both its road car range and its performance line, Nissan will enter a pair of LMP1 machines from 2015 for a full season of World Endurance Championship racing, as well as contest the iconic Le Mans 24 Hours.
The announcement comes following Nissan's efforts in recent years to develop a unique presence in motorsport, from the 'Garage 56' ZEOD RC prototype initiative – which will see it attempt a lap of Le Mans using only battery power next month – to its title backing of Red Bull Racing in F1 (via its premium Infiniti brand) and its GT Academy, which has enabled 'armchair racers' to enjoy significant success in motorsport.
For NISMO President Shoichi Miyatani, Nissan's return to Le Mans for the first time since the 1990s represents an opportunity to complete some 'unfinished business'.
“The design and build of the Nissan GT-R LM NISMO is a global project with its DNA firmly rooted in Japan,” explained Miyatani. “The team comprises engineers and technical crew from Japan, the US and Europe. We know that LM P1 competition is very tough, with serious manufacturer competition, but we are absolutely determined to make our cars competitive and to operate strongly against those competitors.
“We have chosen to take the GT-R name to Le Mans as the GT-R symbolizes the ultimate in Nissan's performance. It is a true aspirational brand; a car our fans, our customers love to drive, and love to own. We have been using GT-R in motorsport for many years now, in Super GT and GT3. For us LM P1 is the ultimate test. We have unfinished business at Le Mans and now we have our chance to target victory with the Nissan GT-R LM NISMO.”
Nissan has strengthened its presence in motorsport in recent years, most notably in GT racing with the GT-R, with this year's official British GT entrant raced by Olympic legend Sir Chris Hoy.
It is also competing in the V8 Supercar series, while Nissan-engined machines dominate the 2014 Le Mans LMP2 entry list.
Ik wilde het hier echt nét gaan posten!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Nu Peugeot nog terug en de gloriejaren van eind jaren 80/90 kunnen terugkeren!
Gaat helaas niet gebeuren.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik wilde het hier echt nét gaan posten!
Als er echt meer fabrikanten in de LMP1 gaan uitkomen, dan zou het best wel eens kunnen dat de F1 ingehaald gaat worden wat populariteit betreft. LMP1's zien er toffer uit, klinken veel beter (zelfs die shshshshsjffffffff-Audi) en de races zijn ook nog eens geweldig.
Goed nieuws inderdaad!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Nu Peugeot nog terug en de gloriejaren van eind jaren 80/90 kunnen terugkeren!
Het grote publiek zal de lange endurance races niet omarmen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou.... Geef het een jaar of vijf....
Ik zie het er wel weer van komen.
Die zesuursraces niet? Er kijken ook massa's mensen naar de Tour de France.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het grote publiek zal de lange endurance races niet omarmen.
Meer fabrikanten zal de sport zeker populairder maken, maar het zal de populairiteit van F1 niet benaderen.
Ik zie het echt niet gebeuren.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die zesuursraces niet? Er kijken ook massa's mensen naar de Tour de France.
Ik ben echt benieuwd. Op papier gaat het alvast een geweldige wedstrijd worden, hopelijk ook in de praktijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:25 schreef M90 het volgende:
Goed nieuws van Nissan
Weekje nog tot Le Mans test day
Jammer ja, mooie auto.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:03 schreef zBus het volgende:
Geen Strakka met de Dome. Ik verwacht wel de aankondiging van Ford aanstaande zondag.
Wat is er veranderd aan het circuit dan?quote:Op zondag 1 juni 2014 13:30 schreef M90 het volgende:
Lunch break. Dit hebben de favorieten tot nu toe gedaan, nog maar 1.5 seconde boven de pole tijd van vorig jaar terwijl geschat wordt dat het circuit ongeveer een seconde trager is.
Nieuwe (hoge) kerbs in de ford chicanequote:Op zondag 1 juni 2014 16:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er veranderd aan het circuit dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |