Is in DE moeilijker dan in NL. Daar heb je bij lunchzaakjes alleen houdbare en vind je alleen verse bij grote supermarkten. Dat betreft doet NL het toch wel beter.quote:Op zaterdag 28 september 2013 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is in NL en D ook steeds moeilijker, langer houdbaar is het vrijwel allemaal en heeft een smaak bijna net zo erg als UHT
Wat ik bedoel is dat de meeste melk in de Nederlandse supermarkten niet verse melk is, gewoon gepasteuriseerd, maar langer houdbaar tegenwoordig, wekenlang, en naar UHT smaaktquote:Op zaterdag 28 september 2013 10:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Is in DE moeilijker dan in NL. Daar heb je bij lunchzaakjes alleen houdbare en vind je alleen verse bij grote supermarkten. Dat betreft doet NL het toch wel beter.
Digrosquote:Op zaterdag 28 september 2013 12:53 schreef Bienelientjee het volgende:
Croissantjes zijn deze week 9 centHeel slecht! Dus net lekker twee grote croissantjes bij de lunch op.
Wow gaaf hoor, succes!quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:31 schreef NutKees het volgende:
Straks dineetje, ik begin al langzaam voor te bereiden:
-Scampi's met Haricots Verts en een sliertje pasta met pesto Genovese. Wijn: Sauvignon Blanc
-Lasagne al Forno en een eenvoudige salade. Wijn: Chianti Classico
-Vers vanille ijs met Sabayon en aardbeien
-Espresso en een glaasje Frangelico of Sheridan's
Zin in!
Was lekker, tot ze met die langer houdbaar bewerking begonnen een paar jaar terug. Dronk vroeger veel melk, tegenwoordig niet meerquote:Op zaterdag 28 september 2013 15:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Weet het wel Piet
Ben zelf een melkvee houderij dochter.
Maar gepasteuriseerde melk is gewoon ook lekker
Dankje. Het is een groot succes geworden. Ik heb mezelf overtroffen, zelden zo lekker gekookt!quote:Op zaterdag 28 september 2013 16:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wow gaaf hoor, succes!
Ik had een gerookte makreelfiletVnv denk nasi.
Klinkt top, nu heb ik er trek inquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:45 schreef NutKees het volgende:
[..]
Dankje. Het is een groot succes geworden. Ik heb mezelf overtroffen, zelden zo lekker gekookt!
quote:Op zondag 29 september 2013 11:48 schreef MangoLotion het volgende:
Ik slurp nu aan mijn 2e halve liter groene thee
Zo meteen ga ik rauwe banaan ijs maken
Het was lekker!quote:Op zondag 29 september 2013 11:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
oe bananenijs, dat staat ook op mijn to do lijstje![]()
Nu 2 volkorenboterhammen met Calvé Pindakaas met stukjes nooteen Sinasappelsapje
en een koffie verkeerd (met sojamelk)
Dank voor de tip!quote:Op zondag 29 september 2013 14:04 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
[..]
Het was lekker!
Het was een super fluffy mousse/mcflurry geworden.
De bananen waren vrij hard en uit angst om de blender te mollen heb ik er een klein beetje soyamelk bij gedaan.![]()
De volgende keer laat ik de bananen wat ontdooien.
Verder deed ik er kaneel en een klein stukje pure chocolade met nootjes erin.
Het vult ook heel erg, dus ook ideaal als ontbijt.
Tenzij het loempiaatjes ofzo zijn denk ik dat het niet werktquote:Op zondag 29 september 2013 16:43 schreef Anne het volgende:
Ik heb snackies die eigenlijk in de frituur (die we niet hebben) moeten, zojuist in de oven gegooid; eens zien of dat werkt.
Ik heb trek. En het is wel lekker zo onder 't kijken van een filmpje.
Ik heb eerder van die snackies gehad die wel speciaal voor de oven zijn, dus ik ben benieuwd wat het verschil is met exact dezelfde soort snackies, waar op de verpakking staat dat ze niet voor de oven zijn.quote:Op zondag 29 september 2013 16:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
Tenzij het loempiaatjes ofzo zijn denk ik dat het niet werkt. Kan je het beter in de koekenpan in een laagje olie bakken
Die zonder peer: [a url=http://nos.nl/artikel/552960-perenijsje-bevat-vrijwel-geen-peer.html]klik[/a]quote:Op zondag 29 september 2013 17:18 schreef minilot het volgende:
Langzaam aan de vriezer en voorraadkast aan het uitmesten, want ik ga over een paar weken verhuizen.
Ik grill straks kabeljauw en erbij maak ik bulghur met koriander, door mezelf ingemaakte rode uien, geroosterde kerstomaten en gepofte knoflook.
Als toetje een Festini-perenijsje.
quote:Op zondag 29 september 2013 18:53 schreef christiman het volgende:
[..]
Die zonder peer: [a href=http://nos.nl/artikel/552960-perenijsje-bevat-vrijwel-geen-peer.html]klik[/a]
Zometeen kipfilet met parmaham en parmezaanse kaas uit de oven, met aardappelkroketjes
Je verwacht het niet he. Straks gaat hij me nog vertellen dat er in die kersensnoepjes van haribo geen echte kersen zitten.quote:Op zondag 29 september 2013 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh noes, een perenijsje van unilever bevat nauwelijks peren? Stop de persen!
Niet doen hoor, dat kan ik niet aan!quote:Op zondag 29 september 2013 19:20 schreef habitue het volgende:
[..]
Je verwacht het niet he. Straks gaat hij me nog vertellen dat er in die kersensnoepjes van haribo geen echte kersen zitten.
Eet jij chinesen!quote:Op zondag 29 september 2013 19:24 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Niet doen hoor, dat kan ik niet aan!
Had een heerlijke kom Chinese tomatensoep met kipfilet en vermicelli, straks een bakje sate met broodjes.
Dat lijkt mij heeeeel erg zoetquote:Op maandag 30 september 2013 12:18 schreef SEMTEX het volgende:
Verse muntthee met drie schepjes stevia.
Valt wel mee, vind ikquote:Op maandag 30 september 2013 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat lijkt mij heeeeel erg zoet
Dan is het geen pure stevia, vermoed ikquote:Op maandag 30 september 2013 12:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Valt wel mee, vind ikHeb ook wel een longdrinkachtige beker vol met thee.
Ik zag dat er ook maltodextrine inzat, dus dat geloof ik ook niet, neequote:Op maandag 30 september 2013 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan is het geen pure stevia, vermoed ik
quote:Op maandag 30 september 2013 13:53 schreef minilot het volgende:
Vandaag opnieuw verder met poging vriezer leeg te krijgen voordat ik verhuis: ik trek momenteel bouillon van twee stukken lamsschouder. Vanavond Vietnamese pho van maken.
En het was lekker ook!quote:
Fijn om weer zelf te koken of heb je stiekem een beetje de pest in?quote:Op maandag 30 september 2013 16:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu een lekkere zure groene vers geplukte appel, twee stuks.
Straks een stuk pure bros en een cola-berenburg.. Nog 1 dag vakantie
Vanavond witlof uit de oven overgoten met een mengsel van ei, melk, kaas, zout, peper, nootmuskaat, daarover plakken achterham , gegratineerd met nog wat kaas.
Daarbij een pasta met olijfolie, verse peterselie en knoflook
Mag ik bij jou komen snacken?quote:Op maandag 30 september 2013 17:47 schreef minilot het volgende:
[..]
En het was lekker ook!![]()
Straks nog wat zelfgemaakte wontons met garnalenvulling uit de vriezer. Ik ga ze frituren en opeten met homemade chilisaus
Betrap mijzelf op zingen en dansen in de keuken maar ik eet liever bij jou , klinkt weer heerlijk!quote:Op maandag 30 september 2013 17:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Fijn om weer zelf te koken of heb je stiekem een beetje de pest in?
quote:Op maandag 30 september 2013 17:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Betrap mijzelf op zingen en dansen in de keuken maar ik eet liever bij jou , klinkt weer heerlijk!
Als er ooit weer eens een meet is zal ik met alle liefde voor jullie kokenquote:Op maandag 30 september 2013 17:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Mag ik bij jou komen snacken?
Achgos! Nou ja, denk maar zo: op vrijwel elke maaltijd kun je gewoon een staafmixer zetten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:47 schreef Bienelientjee het volgende:
Moet hier vandaag maar ff niet meelezenVandaag vloeibaar voor mij. Laatste verstandskies eruit!
Dus heb appelmoes, rijstepap en dat soort dingen!
Lekker! Ik heb het ook gemaakt (excl. kaneel en nootjes), incl. soyamelk want denk dat mijn blender sowieso anders niet mee gaat werkenquote:Op zondag 29 september 2013 14:04 schreef MangoLotion het volgende:
Het was lekker!
Het was een super fluffy mousse/mcflurry geworden.
De bananen waren vrij hard en uit angst om de blender te mollen heb ik er een klein beetje soyamelk bij gedaan.![]()
De volgende keer laat ik de bananen wat ontdooien.
Verder deed ik er kaneel en een klein stukje pure chocolade met nootjes erin.
Het vult ook heel erg, dus ook ideaal als ontbijt.
Well done!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:17 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Lekker! Ik heb het ook gemaakt (excl. kaneel en nootjes), incl. soyamelk want denk dat mijn blender sowieso anders niet mee gaat werken.
Maar zeker voor herhaling vatbaar!
Met kaneel en nootjes lijkt me ook lekker, ik heb de plakjes banaan al ingevroren dusquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:17 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Lekker! Ik heb het ook gemaakt (excl. kaneel en nootjes), incl. soyamelk want denk dat mijn blender sowieso anders niet mee gaat werken.
Maar zeker voor herhaling vatbaar!
Ook lekker verwacht ik. Kaneel was ik gewoon vergetenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Met kaneel en nootjes lijkt me ook lekker, ik heb de plakjes banaan al ingevroren dus
ik kan het vandaag of morgen gaan maken, ik had chocoladesaus in gedachte![]()
Maar kaneel en nootjes zal ik ook onthouden![]()
Vandaag Pittabroodjes met falafel (moest wel, anders over datum) met ui en tomaat en voor deze keer Tzaziki.
Naar de mooie herinneringen ga ik hier maar niet vragenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:58 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ook lekker verwacht ik. Kaneel was ik gewoon vergetenHad wel aan nootjes gedacht, maar wilde het eerst gewoon vrij eenvoudig houden om te kijken hoe dat smaakt
Ot: zelf gemaakt kopje Chai theeinclusief mooie herinneringen
![]()
Hoe laat werden wij ook alweer verwacht?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:50 schreef MaximusTG het volgende:
Heb gasten voor het eten; Geroosterde Opperdoezer ronde, met zout, peper, beetje knoflook en wat chilivlokken met geroosterd buikspek en gestoomde broccoli.
Daarbij een sausje van wat uitgebakken spek (lelijk stukje van grote stuk, in kleine stukjes gesneden) met wat kippenbouillon. Daarin een peertje meegekookt. Gezeefd, gebonden met wat maizena en beetje aangezoet met wat perensap. Straks ff opwarmen en klontje boter erdoor.
Buikspek staat al in de oven, begint hier goed te ruiken
Hehe, hier, om je nog wat meer lekker te maken:quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Hoe laat werden wij ook alweer verwacht?
Buikspek met knapperzwoerd,quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:33 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Hehe, hier, om je nog wat meer lekker te maken:
[ link | afbeelding ]
Idem maar het was ook teveel voor één dagquote:
bij ons ook, dus morgen eten we het maar gewoon weerquote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:58 schreef Soury het volgende:
[..]
Idem maar het was ook teveel voor één dag
En de halve worst gaat op een broodje mee morgenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:05 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
bij ons ook, dus morgen eten we het maar gewoon weerinvriezen vind ik niet lekker bij boerenkool..
Oooh, hij was echt heel lekker zeg, zo knapperig en mals. En het is allemaal opquote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Heerlijk Maximus
Net lekker gegeten, nu een dropje en toetje voor morgenochtend klaarmaken. Voor vandaag wel genoeg gehad
Hier vanavond ook, maar dan ook nog met aardappelpuree (aardappeltjes uit eigen tuin)quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:44 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Vanavond witlof ham/pittige kaas
Die zijn goe-hoe-hoe-hoed!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
bloemkoolbeignets met komijn en limoenyoghurt van ottolenghi
Wat een gehakt hé.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker smeerkaas! Ook weer eens halen. Maar er is zoveel lekker op brood, zoveel brood kan ik zelfs niet op
Vanmiddag zelfemaakte kippensoep met 2 kippenpoten, champignons, paksoi, soja, citroen, tomatensap, spruitjes, ui, prrei, paprika e.d.
STraks : Spruitjes, broccoli, gevulde paprika vol met gehakt, paksoi, knoflook en kruiden, gevulde champignons met gehakt, gevulde tomaat met gehakt en kruiden, paar aardappelkroketjes. Met daarbij koude rode bieten met ui, azijn en kruiden (net gekookt, nu afkoelen)
Beter dan oud stokbroodquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:04 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Tomaten cremesoep met vers stokbrood
Ik noem het altijd vers wanneer ik het niet zelf hoef af te bakkenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Beter dan oud stokbrood![]()
Straks dus wraps (burritos) met paprika, ui, veel gemarineerde kip, mais, ananas, sausje en kaas![]()
Nauw maak daar eens foto's van ben wel benieuwdquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:18 schreef Prego het volgende:
vanavond Indonesisch, gisteravond al begonnen en vandaag in de keuken.
even pauze met een pilsje
Zoervleisquote:
Was weer lekker, had bedacht een dubbele portie te maken om van de week nogmaals met hutspot te eten (moereratsch voor de kenners...) maar dat is niet gelukt, er is nog maar een babyhapje over.quote:
wat is dit? Foodgawker?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nauw maak daar eens foto's van ben wel benieuwd
Morgen vrij?quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:38 schreef Prego het volgende:
[..]
wat is dit? Foodgawker?![]()
Vanavond naar een kroeg waar tussen het bier door aardappel met saint nectaire, room en spek uit de oven wordt geserveerd
Lekkah!!quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:44 schreef Dragonberry het volgende:
Brak dagje en geen zin meer om te koken.. Dus een broodje döner
Wat is der vet aan dan?quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:04 schreef Resistor het volgende:
Geen idee hoe ik het zal noemen, maar ik denk dat het wel vet genoeg is om zelfs de huisarts een rolberoerte te geven
Ik gooi de dingen 1 voor 1 in de pan. Ingrediënt er in, en het volgende ingrediënt dan pas pakken en klaarmaken. Tegen de tijd dat het laatste ingrediënt opgewarmd is, is het eerste echt goed gaar.
In plakjes gesneden worst
Spekreepjes
Gehakt
Sambal
Aardappel, in blokjes
Paprika, in stukjes
Champignon, kwarten van kleine
Klein blikje mais
Kidneybonen, 2 blikjes
Ik kook gelijk 'voor de vriezer', vandaag een portie, ik denk 3 bakjes voor de vriezer, en morgen weer een portie (morgen geen tijd om te koken), doe ik met veel meer dingen.
Als het een dag lang de tijd heeft gehad om te ontdooien is het nog steeds een blok als ik het uit het bakje haal, het vet is dan allemaal gestold. En ik lees altijd dat vet wat stolt niet goed is voor de gezondheid.quote:
quote:
Het werd gebakken witte vis en grote stukken paprika en komkommer in knoflook olijfolie, met veel kruiden (kerrie, chili, kurkuma). Verder witte rijst (met gedroogde bieslook).quote:
hier ookquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Vnv boerenkool met spekjes en denk rookworst
Heb je geen vriezer? Hier gaat altijd een bak in de vriezer, veel koken in één keer is wel handigquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:24 schreef Panthera1984 het volgende:
Zondag heb ik nasi gekookt voor een weeshuis, We waren zondag met zijn drieën, onze gast heeft twee borden gegeten. Dus dat waren al vier porties, Gister at ik alleen thuis, weer nasi, en vandaag kunnen mijn vriend en ik er allebei nog een keer van eten.
Ik kook eigenlijk nooit (veel) te veel, soms bewust voor twee dagen, maar dan eigenlijk altijd soep of stamppot.
OT Vandaag overdag bakje cruesli met biogarde en jasmijnthee als ontbijt, broodje houmous, broodje gebakken ei als lunch, tussendoor twee bakken koffie en een glas sap.
Dan is het geen rampquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:27 schreef Panthera1984 het volgende:
Jawel, maar die staat in de berging. Dus meestal heb ik 's avonds geen zin om met zo'n bakje door het trappenhuis te lopen. Ach het is lekkere nasi dus geen bezwaar.
Zo is ie geworden:quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:53 schreef MaximusTG het volgende:
"Jerk chicken curry with beans"
Deze dus;
http://www.bbcgoodfood.co(...)ken-curry-with-beans
met deze seasoning;
http://www.bbc.co.uk/food/recipes/jerkseasoning_89190
wat hou jij er een raar eetpatroon op na...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:27 schreef Asskicker14 het volgende:
Ontbijt/Lunch (Brunch): 1 banaan (75 kcal)
Avondeten: 4 gehaktballen + 2 runderkarbonades (700 kcal)
Snack: 2 actimel flesjes + 100g cashew noten (620 kcal)
Totaal: 1400 kcal
1 uur sportschool: - 600 kcal
30 min. hardgelopen: - 300 kcal
90 min. gewandeld: -280 kcal
----------------------------------------------
Netto: 220 kcal
Eiwitrijkquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:48 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat hou jij er een raar eetpatroon op na...
Ken je dit topic al?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:06 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik ga vandaag ook een smoothie maken!Nog even kijken welk fruit ik zometeen ga halen.
Yoghurt?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:46 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Zo is ie geworden:
[ link | afbeelding ]
Smaakte goed; al had ik een beetje het idee dat er wat miste (geen zout/peper hoor), maar ben er nog niet achter wat. Misschien de volgende keer een aardappeltje door de saus voor iets meer binding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |