abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149074088
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 10:21 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een held is die Edward Snowden toch. Zag het gisteren op TV.

Wat de inlichtendiensten doen (ze grijpen in vóórdat een 'misdaad' wordt gepleegd) beschermd de huidige orde. Het is een wapen in handen van de rijken der aarde.
Helemaal mee eens.

POL / AIVD en activisme

Heb er hier nog een topic over geopend.
  maandag 26 januari 2015 @ 15:07:42 #277
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149074284
Je zal maar de huidige orde willen beschermen, wie heeft daar nu baat bij.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 10:44:04 #278
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_149098591
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:22 schreef keste010 het volgende:

[..]

Als men continu beroep kan doen op de drie hierboven genoemde factoren die jij kennelijk als sociaal vangnet beschouwt, hoe verklaar je dan de explosieve groei van armoede de afgelopen jaren? Wat jij namelijk impliceert is dat armoede (of juist de bescherming daartegen) onafhankelijk is van conjuncturele grillen.
Ik ben een heel aardig boek aan het lezen. Gouden tijden. Over hoe rijk we allemaal zijn geworden de afgelopen 60 jaar. De meeste van die veranderingenheb ik zelf meegemaakt. Als ik dan iemand zoals jij telkens maar over armoede hoor roeptoeteren moet ik een beetje schamper lachen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:19:39 #279
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_149099470
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ben een heel aardig boek aan het lezen. Gouden tijden. Over hoe rijk we allemaal zijn geworden de afgelopen 60 jaar. De meeste van die veranderingenheb ik zelf meegemaakt. Als ik dan iemand zoals jij telkens maar over armoede hoor roeptoeteren moet ik een beetje schamper lachen.
Welk boek is dat?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:20:23 #280
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_149099489
quote:
15s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:07 schreef GSbrder het volgende:
Je zal maar de huidige orde willen beschermen, wie heeft daar nu baat bij.
Dat verklaart iig jouw opportunistische drang tot ingrijpen in universiteiten, zelfs als ze privaat worden gefinancierd.

Had ik niet van je verwacht.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_149101709
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 10:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik begin zelden over armoede, ben benieuwd waar je dat vandaan hebt. Sterker nog: ik denk dat dit mijn eerste opmerking over armoede is.
Je hebt het waarschijnlijk over de zorgen wat betreft financiële ongelijkheid.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 27 januari 2015 @ 13:36:18 #282
379943 Paper_Tiger
pi_149102891
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Welk boek is dat?
http://www.atlascontact.nl/boek/gouden-jaren/
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:10:04 #283
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_149106112
quote:
In hoeverre gaat dit op voor elke Nederlander?

Er zijn zat verhalen over hoe de 20% laagste inkomens hun koopkracht zagen slinken in de afgelopen 20-30 jaar. Of hoe dat na decennia van vooruitgang nu de gezondheid weer af kalft.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 27 januari 2015 @ 17:38:04 #284
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149110802
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat verklaart iig jouw opportunistische drang tot ingrijpen in universiteiten, zelfs als ze privaat worden gefinancierd.

Had ik niet van je verwacht.
Dan heb je duidelijk niet mijn posts gelezen.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 19:59:22 #285
379943 Paper_Tiger
pi_149115212
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In hoeverre gaat dit op voor elke Nederlander?

Er zijn zat verhalen over hoe de 20% laagste inkomens hun koopkracht zagen slinken in de afgelopen 20-30 jaar. Of hoe dat na decennia van vooruitgang nu de gezondheid weer af kalft.
Dat gaat op voor werkelijk elke Nederlander. Mijn vader voor in 1961 op 'de grote vaart' en verdiende toen goed. Toch was ons levensniveau toen lager dan dat van de armste mensen nu. Als je dat boek leest dan besef je pas hoe goed iedereen het nu heeft. Armoede bestaat niet. Hooguit mensen die minder te consumeren hebben.
pi_149136640
Paper_Tiger heeft gelijk.

De welvaart is enorm. Ja de rijken zijn rijker geworden, maar de armen ook. Er zijn genoeg mensen in een uitkering die wel op vakantie gaan en doodleuk een mooie flatscreen tv thuis hebben. Er zijn letterlijk 1000'en stichtingen en goede doelen waar mensen terecht kunnen, voedselbanken, you name it. Er zijn zelfs gratis afhaalpunten voor meubilair. Marktplaats is ook een goudmijn voor gratis spullen.

Dit was pakweg 40 jaar geleden totaal ondenkbaar.
  woensdag 28 januari 2015 @ 13:55:34 #287
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149137192
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 10:21 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een held is die Edward Snowden toch. Zag het gisteren op TV.

Wat de inlichtendiensten doen (ze grijpen in vóórdat een 'misdaad' wordt gepleegd) beschermd de huidige orde. Het is een wapen in handen van de rijken der aarde.
In handen van de overheid. Die in het westen gekozen wordt door meerderheid van stemmen van het hele land.
Niet dat ik daarmee de praktijken goedkeur. Maar ze is gewoon in handen van de meerderheid.
pi_149138251
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat gaat op voor werkelijk elke Nederlander. Mijn vader voor in 1961 op 'de grote vaart' en verdiende toen goed. Toch was ons levensniveau toen lager dan dat van de armste mensen nu. Als je dat boek leest dan besef je pas hoe goed iedereen het nu heeft. Armoede bestaat niet. Hooguit mensen die minder te consumeren hebben.
Kom op dit is gewoon het oude verschil tussen absolute/relatieve armoede.
Jij maakt de keus om armoede puur in materiële termen te zien en niet in termen van bestaansonzekerheid, kansen in het leven, gezondheid, schaamte, marginalisering in democratie etc etc...
Dat veeg je dus allemaal onder het tapijt door te zeggen "ja maar ze hebben een magnetron! dat had mijn opa niet!".

Armoede bestaat wel.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_149138411
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:30 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Kom op dit is gewoon het oude verschil tussen absolute/relatieve armoede.
Jij maakt de keus om armoede puur in materiële termen te zien en niet in termen van bestaansonzekerheid, kansen in het leven, gezondheid, schaamte, marginalisering in democratie etc etc...
Dat veeg je dus allemaal onder het tapijt door te zeggen "ja maar ze hebben een magnetron! dat had mijn opa niet!".

Armoede bestaat wel.
De definitie van armoede wordt steeds breder en vager om maar te kunnen blijven beweren dat armoede bestaat in Nederland.
pi_149138871
Wat is precies armoede dan? Als de betekenis met het jaar vervaagt, wordt het wel steeds lastiger om een eventueel probleem te benoemen.
pi_149140623
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:36 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

De definitie van armoede wordt steeds breder en vager om maar te kunnen blijven beweren dat armoede bestaat in Nederland.
De definitie van armoede wordt steeds smaller om maar te kunnen blijven beweren dat armoede niet bestaat in Nederland...
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:56:33 #292
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_149141020
armoed is als je een stuk maand over hou na de vaste lasten als huur en GWL
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 28 januari 2015 @ 17:05:23 #293
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_149143025
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:55 schreef chancetherapper het volgende:

[..]

http://www.economist.com/(...)9/economic-history-0

Het leven van een arbeider in de industriele revolutie was niet goed dat klopt, maar op het plateland was het nog slechter. Als het werk in een fabriek slechter zou zijn dan op het platteland, waarom zouden ze dan in een fabriek gaan werken?
Dat heeft meer te maken met de beschikbaarheid van land en bevolkingsdruk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 28 januari 2015 @ 19:12:12 #294
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149146671
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 17:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat heeft meer te maken met de beschikbaarheid van land en bevolkingsdruk.
Is de beschikbare hoeveelheid akkerland afgenomen of toegenomen sinds de industriële revolutie?
  woensdag 28 januari 2015 @ 19:25:59 #295
56749 BlaZ
pi_149147253
quote:
5s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is de beschikbare hoeveelheid akkerland afgenomen of toegenomen sinds de industriële revolutie?
Neen, maar dat heeft er ook niks mee te maken.

Door bevolkingsdruk gingen veel inwoners van het platteland op zoek naar werk in de stad.
  woensdag 28 januari 2015 @ 20:00:45 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_149148699
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:44 schreef MadScientist het volgende:

[..]

De definitie van armoede wordt steeds smaller om maar te kunnen blijven beweren dat armoede niet bestaat in Nederland...
Inderdaad, het begrip is juist door het SCP steeds smaller gemaakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_149152680
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Neen, maar dat heeft er ook niks mee te maken.

[ afbeelding ]

Door bevolkingsdruk gingen veel inwoners van het platteland op zoek naar werk in de stad.
Of mensen werden van hun land verdreven door toe-eigening van hun land waardoor er in één klap markten in land en arbeid ontstonden.

Mensen gingen niet vrijwillig naar steden op zoek naar betere leefomstandigheden. Het werken en wonen was smerig en gevaarlijk. Dat men dat vrijwillig deed omdat het leven in de fabrieken beter was is een belangrijke ontstaansmythe van het kapitalisme. (sowieso wil men graag doen geloven dat alles op vrijwillige basis gebeurt)
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:43:34 #298
379943 Paper_Tiger
pi_149153113
Jan verdient ¤50000 en Piet ¤25000. De kloof is dus ¤25000. Een jaar later verdienen ze beiden het dubbele. De kloof tussen arm en rijk is dus ook verdubbeld. Piketty boos en half Fok aan het huilen. Aanpakken die rijke Jan.
pi_149155993
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:51 schreef Homey het volgende:
Wat is precies armoede dan? Als de betekenis met het jaar vervaagt, wordt het wel steeds lastiger om een eventueel probleem te benoemen.
Armoede in NL is onder andere dat je kind niet op de gewenste sport kan omdat je dat niet kan betalen. Niet op vakantie kunnen is ook een criteria voor armoede.
Dit en nog meer, maar deze definitie wordt echt gebruikt door overheidsorganen en die cijfers komen in de media terecht.

Dus als je in wassenaar woont en je kind kan niet op hockey dan ben je arm volgens de overheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 28 januari 2015 @ 22:57:00 #300
56749 BlaZ
pi_149156176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:32 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Of mensen werden van hun land verdreven door toe-eigening van hun land waardoor er in één klap markten in land en arbeid ontstonden.

Mensen gingen niet vrijwillig naar steden op zoek naar betere leefomstandigheden. Het werken en wonen was smerig en gevaarlijk. Dat men dat vrijwillig deed omdat het leven in de fabrieken beter was is een belangrijke ontstaansmythe van het kapitalisme. (sowieso wil men graag doen geloven dat alles op vrijwillige basis gebeurt)
De landbouwtechnieken verbeterden natuurlijk ook enorm. Van 2,75 manuren per schepel tarwe in 1830 tot 0,5 manuur per schepel in 1900.

Dat laatste ben ik overigens zeker met je eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')