Als ik mij goed herinner, is extreem-links verantwoordelijk voor de enige politieke moord die ons land ooit gekend heeft.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:01 schreef robin007bond het volgende:
Maar in hoeverre is extreemlinks een bedreiging?
.quote:Het verrichten van onderzoek naar organisaties en personen die aanleiding geven tot het ernstige vermoeden dat zij een gevaar vormen voor de democratische rechtsorde, de veiligheid van de staat of voor andere gewichtige belangen van de staat;
Vergeet de moordaanslag niet op Janmaat & vrouw. Verder brandstichting in verschillende winkels en overheidsinstellingen etc etc etc.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik mij goed herinner, is extreem-links verantwoordelijk voor de enige politieke moord die ons land ooit gekend heeft.
Je vergeet een moord.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik mij goed herinner, is extreem-links verantwoordelijk voor de enige politieke moord die ons land ooit gekend heeft.
Dat is inderdaad waar, maar hoe eerlijk is het dat heel de groep daardoor in de gaten gehouden wordt? Als een christen een moord pleegt op religieuze gronden lijkt het me ook niet de bedoeling dat we alle leden van kerken in de gaten gaan houden.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De AIVD heeft vier wettelijke taken, waarvan dit nummer één is:
[..]
.
Dat ze onderzoek doet naar organisaties en leden van allerlei pluimage behoort dus tot hun taak. Of die nu rechts of links is maakt daarbij niet uit.
quote:Deze toegenomen activiteit van Voorpost lijkt te herleiden te zijn tot de werkloosheid van enkele Voorposters, die zo meer tijd hadden om acties voor te bereiden en uit te voeren.
Niet alle linkse mensen worden in de gaten gehouden. Alleen de extreme gekkies.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar, maar hoe eerlijk is het dat heel de groep daardoor in de gaten gehouden wordt? Als een christen een moord pleegt op religieuze gronden lijkt het me ook niet de bedoeling dat we alle leden van kerken in de gaten gaan houden.
Overigens is recent nog een optreden van een Turkse band verboden. Het schijnt dat daar ook de AIVD achter zit:
http://www.at5.nl/artikel(...)erboden_door_politie
Daar hoort blijkbaar ook een Turkse rockband onder die gewoon lekker muziek wil kunnen spelen. En veel dierenrechtenclubjes hebben enkele extremisten, maar toch wordt die club als geheel in de gaten gehouden.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Niet alle linkse mensen worden in de gaten gehouden. Alleen de extreme gekkies.
Toegeven, ik moest er wel om lachen.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:38 schreef GSbrder het volgende:
Hetzelfde taalgebruik, maar dan voor rechtsextremisten (pagina 32)
http://www.aivdkennisbank(...)erslag_2012_AIVD.pdf
Goede analyse:
[..]
De AIVD geeft ook toe dat extreem-rechts een ongeorganiseerd zooitje is. Extreem-links is zelf ook feller.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Toegeven, ik moest er wel om lachen.Maar de bewoording is minder fel in mijn ogen.
Wat een verhaalquote:Op maandag 26 januari 2015 15:57 schreef Terecht het volgende:
Was het niet zo dat er een communistisch partijtje was in Nederland waarbij 3 van de 4 bestuursleden BVD'ers waren? En dat de BVD zelf ook een communistische partij had opgericht? Dat dus feitelijk zo'n beetje het complete communistische gevaar door de BVD zelf georganiseerd en in stand gehouden werd? Een soort werkverschaffing voor spionnen, je eigen dreiging creëren. Vraag me af of deze werkwijze zoveel veranderd is. De politie heeft de IRT-affaire gekend, waarna de opsporingsmethodes gewijzigd zijn. Heeft bij de inlichtingendienst iets soortgelijks plaatsgevonden?
Ik heb er ooit eens een heel lang artikel over gelezen in Vrij Nederland, kan die alleen niet meer terugvinden. Het verhaal ging iig dat de BVD in de koude oorlog een door en door ideologische organisatie was en die ideologische gedrevenheid ervoor zorgde dat de BVD zelf een aanzienlijk aandeel had voor het bestaan van communistische en andere extreem linkse clubjes.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat een verhaalGeen idee of dat soort dingen meer spelen.
Ook de slager en de herbergier die de gebroeders de Witt hebben vermoord hadden naar verluid banden met militante dierenactivisten.quote:
Twitter is sowieso evil. Feestboek eigenlijk ook.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:08 schreef keste010 het volgende:
Bedankt voor de heads-up Robin! Snel mijn Facebook en Twitter verwijderen..
Aanrader. Zelf heb ik ook geen Facebook meer.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:08 schreef keste010 het volgende:
Bedankt voor de heads-up Robin! Snel mijn Facebook en Twitter verwijderen..
Hmm, ik vind het toch een beetje creepy. Als twee moordenaars toevallig lid zijn van D66, en D66 als motief zien voor hun daden, zou je dat dan ook reden vinden om alles daar in de gaten te laten houden?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:12 schreef Hexagon het volgende:
Gezien de terreur van de RaRa is het linksradicale scene niet geheel ongevaarlijk te noemen. En ook de moorden op Pim Fortuyn en Louis Seveke komen uit die hoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |