Dat is ook zeker waar. Van die 16jarigen die uitgebreid hun weekend aan de telefoon bespreken terwijl ze klanten helpen. Tenenkrommend.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef arjan1112 het volgende:
winkelmedewerkers die je helpen terwijl ze bellen is pas irritant
Waarom mag je niet bellen in de rij? Je mag toch ook gewoon met iemand praten, wat is het verschil?quote:Op donderdag 26 september 2013 11:19 schreef StateOfMind het volgende:
Niks zo irritant, en zelfs ronduit onbeschoft, als mensen die, vaak op luide toon, lopen te bellen in een winkel en in de rij.
Als ik wordt gebeld als ik ergens in een winkel sta, dan zeg ik altijd dat ik later wel terug bel.
Als je er voorstaat, kun je maar 1 helft van het gesprek afluisteren. Bij pratende mensen hoor je alles.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:29 schreef Silenus het volgende:
Waarom mag je niet bellen in de rij? Je mag toch ook gewoon met iemand praten, wat is het verschil?
Pech hebben. Je hebt in elk geval wel een winkel waarin nog fatsoensnormen gehanteerd worden en je bent zelf ook geen voetveeg.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef kwiwi het volgende:
Die klanten zie je dus nooit meer terug, handig.
En ondergewaardeerdquote:Op donderdag 26 september 2013 11:35 schreef IntensiveGary het volgende:
Telefoonetiquette is een mooi iets.
inderdaad. Niet alleen 16 jarige. Genoeg volwassenen die het ook doen. Of gewoon de telefoon opnemen als men jou aan het helpen is.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is ook zeker waar. Van die 16jarigen die uitgebreid hun weekend aan de telefoon bespreken terwijl ze klanten helpen. Tenenkrommend.
klopt, maar veel mensen hebben de neiging om extra hard door de mobiel te gaan praten. En in dat getoeter in mijn oren heb ik geen zin in.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:29 schreef Silenus het volgende:
[..]
Waarom mag je niet bellen in de rij? Je mag toch ook gewoon met iemand praten, wat is het verschil?
Omdat het gewoon enorm aso is. Vaak geven ze niet duidelijk aan wat ze willen of staan te treuzelen.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:29 schreef Silenus het volgende:
[..]
In tijden van crisis moet je blij zijn met elke klant (in alle redelijkheid). De klant is nu meer koning dan ooit.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:13 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ga ik toch lekker naar een andere bloemist toe
Als je nog in de rij staat is een ander verhaal (al doe ik dat zelf ook nooit). Maar als je eenmaal bij de kassa bent en af wil rekenen kun je toch wel even ophouden met bellen? Dan ga je toch ook niet door zitten kletsen met de persoon achter je?quote:Op donderdag 26 september 2013 11:29 schreef Silenus het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik redelijk fatsoenlijk. IK vraag altijd eerst of ik mag opnemen.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:58 schreef Karina het volgende:
Ik zie het hier in de buurt ook vaak, staat er iemand bij de kassa met een telefoon aan zijn oor en dan wijzend en gebarentalend ondertussen proberen met de caissière te 'praten', heel onbeleefd.
Wordt ruimschoots gecompenseerd door de gratis publiciteit die dit artikel opleverde lijkt me zo.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef kwiwi het volgende:
Heel netjes van jequote:Op donderdag 26 september 2013 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik redelijk fatsoenlijk. IK vraag altijd eerst of ik mag opnemen.
Uit beleefdheid en stabiliteit.²
Je moet blij zijn met elke klant ja. Maar dat geeft de klant nog niet het recht om je onbeschoft te behandelen. Dan maar geen klant.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In tijden van crisis moet je blij zijn met elke klant (in alle redelijkheid). De klant is nu meer koning dan ooit.
Random geurtje: lavendel (of Cool Waters)²
Veel bellers hebben niet in de gaten dat ze die telefoon juist hebben om een langere afstand te kunnen overbruggen bij het communiceren.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:29 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dan maar geen inkomen. Dat is eigenlijk wat je zegt.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je moet blij zijn met elke klant ja. Maar dat geeft de klant nog niet het recht om je onbeschoft te behandelen. Dan maar geen klant.
Dus jij bent zo onzeker over jezelf dat je geen mobiel neemt omdat je weet dat je dan meteen een aso word?quote:Op donderdag 26 september 2013 11:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Wij hebben een vaste telefoon en niemand binnen ons gezin heeft een domme portofoon, zo'n draagbaar telefoontje voor sukkels.
Het is zeker storend, maar al die mobieltjes zijn storend en een bron van grote ergernis. Tezelfdertijd worden mensen met fatsoen gestraft, daar vrijwel alle telefooncellen weggehaald zijn, opdat men bijna gedwongen wordt ook een dergelijk asociaal apparaat aan te schaffen.
Het zou fijn zijn als er tenminste mobiele-telefoon-vrije-zones gecreëerd worden.
Correct gebruik van onbepaalde voornaamwoorden ook.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:35 schreef IntensiveGary het volgende:
Telefoonetiquette is een mooi iets.
Dus jij wil je inkomen vergaren boven alles? Als jouw opdrachtgever/werkgever je de hele dag uitmaakt voor idioot, je minacht en je schoffeert (want dat is wat een bellende klant doet), dan ga je daar je hele carrière mee akkoord, zodat je eind van de maand je geld krijgt?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan maar geen inkomen. Dat is eigenlijk wat je zegt.²
Ik heb best een gladde rug en zal pragmatisch als ik ben hier incidenteel absoluut geen probleem van maken. Met een gigantisch ego koop je geen brood.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dus jij wil je inkomen vergaren boven alles? Als jouw opdrachtgever/werkgever je de hele dag uitmaakt voor idioot, je minacht en je schoffeert (want dat is wat een bellende klant doet), dan ga je daar je hele carrière mee akkoord, zodat je eind van de maand je geld krijgt?
Maar als andere klanten weglopen omdat ze moeten wachten?quote:Op donderdag 26 september 2013 15:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb best een gladde rug en zal pragmatisch als ik ben hier incidenteel absoluut geen probleem van maken. Met een gigantisch ego koop je geen brood.²
quote:Op donderdag 26 september 2013 11:13 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Mooi. Pas op dat je niet over de drempel struikelt, held!quote:Op donderdag 26 september 2013 11:13 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
dat zou niet mogen, ze praten namelijk niet eens met elkaarquote:Op donderdag 26 september 2013 14:43 schreef Ulx het volgende:
Ik ben blij met dit soort acties. Als voor mij een klant in een telefoon staat te blaten duurt het altijd langer voordat ze geholpen is. Waardoor ik meestal ook langer moet wachten. En de mensen achter mij ook.
Dan gaan ze naar een andere vestiging van dezelfde franchise. Geld blijft zo netjes binnen de organisatie.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar als andere klanten weglopen omdat ze moeten wachten?
Praten in telefoon. Wijzen. Nee schudden. Weer wijzen. Weer nee schudden. Pontificaal in de telefoon roepen dat "die tuthola van de kassa er niks van snapt." dan uitleggen. Weer doorpraten. Weer nee schudden. Weer wijzen. Etc.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat zou niet mogen, ze praten namelijk niet eens met elkaar
product geld klaar
daar heb je geen telefoon voor nodig dus onzinquote:Op donderdag 26 september 2013 15:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Praten in telefoon. Wijzen. Nee schudden. Weer wijzen. Weer nee schudden. Pontificaal in de telefoon roepen dat "die tuthola van de kassa er niks van snapt." dan uitleggen. Weer doorpraten. Weer nee schudden. Weer wijzen. Etc.
Dat duurt wel even.
quote:Op donderdag 26 september 2013 13:37 schreef padlarf het volgende:
[..]
Correct gebruik van onbepaalde voornaamwoorden ook.
Inderdaad, ik vind dat doodnormaal eigenlijk. Bovendien, wie gaat er nou bellend winkelen? Ga dan op een terrasje zitten of zo.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:35 schreef IntensiveGary het volgende:
Ik zal wel een ouwe zure man zijn, maar alvorens ik een winkel binnenstap rond ik een eventueel telefoongesprek af. Idem dito voor de enkele keer dat ik gebruik maak van het openbaar vervoer. Telefoonetiquette is een mooi iets.
Best wel veel mensen. Ik heb gewerkt in het zelfbedieningsmagazijn van een Zweedse meubelzaak. Mensen komen al bellend naar je toe met een lijstje waar ze dan druk naar wijzen en handgebaren terwijl ze aan het bellen zijn en kijken dan boos op als je ze vraagt wat nou de bedoeling is. Ik voelde me niet echt beledigd en kon wel genieten van hun ergernis als je bewust een beetje dom deed zodat ze hun woordenschat moesten gebruiken tegen mij ipv hun telefoontje. En geërgerd waren ze zonder uitzonderingquote:Op donderdag 26 september 2013 15:36 schreef Fera het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind dat doodnormaal eigenlijk. Bovendien, wie gaat er nou bellend winkelen? Ga dan op een terrasje zitten of zo.
Dat blijkt dan maar weer, maar ik vind het vreemd. Zelf zou ik het niet handig vinden om bellend te winkelen. Ik wil me of op het gesprek concentreren of gewoon lekker winkelen.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:43 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Best wel veel mensen. Ik heb gewerkt in het zelfbedieningsmagazijn van een Zweedse meubelzaak. Mensen komen al bellend naar je toe met een lijstje waar ze dan druk naar wijzen en handgebaren terwijl ze aan het bellen zijn en kijken dan boos op als je ze vraagt wat nou de bedoeling is. Ik voelde me niet echt beledigd en kon wel genieten van hun ergernis als je bewust een beetje dom deed zodat ze hun woordenschat moesten gebruiken tegen mij ipv hun telefoontje. En geërgerd waren ze zonder uitzondering
Het is niet zomaar bellend winkelen, de meesten praten niet eens tegen je dus dan klooien ze maar wat aan met handgebaren. Je wil niet weten hoeveel mensen boos kunnen worden als je tegen ze zegt: Ik begrijp u niet. Als er klanten stonden te wachten ging ik ook maar door naar die mensen en dan zijn de bellers helemaal over de pis. Als die dan weglopen krijg je van de andere wachtende over het algemeen wel positieve reacties.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:45 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat blijkt dan maar weer, maar ik vind het vreemd. Zelf zou ik het niet handig vinden om bellend te winkelen. Ik wil me of op het gesprek concentreren of gewoon lekker winkelen.
Ik kan me gewoon niet indenken dat mensen zo winkelen. Lijkt me zo onprettig, maar ja. Misschien wel een druk sociaal leven, of issues op het werk die per se op dat moment opgelost moeten worden.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:52 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het is niet zomaar bellend winkelen, de meesten praten niet eens tegen je dus dan klooien ze maar wat aan met handgebaren. Je wil niet weten hoeveel mensen boos kunnen worden als je tegen ze zegt: Ik begrijp u niet. Als er klanten stonden te wachten ging ik ook maar door naar die mensen en dan zijn de bellers helemaal over de pis. Als die dan weglopen krijg je van de andere wachtende over het algemeen wel positieve reacties.
Of die klanten realiseren zich opeens hoe onbeschoft ze zich eigenlijk wel niet gedragen, schrikken daar zelf van, en passen hun gedrag aan!quote:Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef kwiwi het volgende:
En daar krijgt ze tig klanten voor terug die WEL interesse en beleefdheid tonenquote:Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef kwiwi het volgende:
Ik bedoel maar. Ik zou het niet eens kunnen! 1 ding tegelijk....quote:Op donderdag 26 september 2013 15:45 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat blijkt dan maar weer, maar ik vind het vreemd. Zelf zou ik het niet handig vinden om bellend te winkelen. Ik wil me of op het gesprek concentreren of gewoon lekker winkelen.
idd. dit soort klanten zijn bij mij geen klanten meer. onbeschoft tegen mij is geen product, klaar. volgende!quote:Op donderdag 26 september 2013 15:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Praten in telefoon. Wijzen. Nee schudden. Weer wijzen. Weer nee schudden. Pontificaal in de telefoon roepen dat "die tuthola van de kassa er niks van snapt." dan uitleggen. Weer doorpraten. Weer nee schudden. Weer wijzen. Etc.
Dat duurt wel even.
Je moet de klant als dollarteken zien. Dan kun je ineens veel meer hebben. Zeker "in deze tijd".quote:Op donderdag 26 september 2013 22:04 schreef winterstorm666 het volgende:
ik zorg dat ik alle aandacht heb voor de klanten. ook is het maar voor 5 seconden per transactie.
er zit natuurlijk een oplopende mate van onbeschoftheid. de klant in de quote is bij mij wel een no no!
Onzin, veel mensen bellen privé. Grote meid ben je als je die kunt terugbellen.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:26 schreef Masyl het volgende:
Terecht.
Ik vind het ook trouwens ook erg asociaal als je met iemand zit te praten en ze midden in het gesprek hun telefoon opnemen en je 5 minuten laat wachten. Ik druk hem vrijwel altijd weg en bel later terug, tenzij het heel belangrijk is.
De meeste mensen die ik ken niet, en anders spreken ze m'n voicemail maar in.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Onzin, veel mensen bellen privé. Grote meid ben je als je die kunt terugbellen.²
Van terugbellen is ook alleen maar sprake als de ingesproken voicemail interessant/relevant genoeg was. Dus dat is ook niet altijd het geval.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:30 schreef Masyl het volgende:
[..]
De meeste mensen die ik ken niet, en anders spreken ze m'n voicemail maar in.
Juist, als het belangrijk is bellen ze wel terug, sturen een sms of spreken de voicemail in.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Van terugbellen is ook alleen maar sprake als de ingesproken voicemail interessant/relevant genoeg was. Dus dat is ook niet altijd het geval.²
Jij weet niet of het belangrijk was als ze je privé bellen en je voicemail niet inspreken.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:40 schreef Masyl het volgende:
[..]
Juist, als het belangrijk is bellen ze wel terug, sturen een sms of spreken de voicemail in.
Dit. Ik zie dergelijke bordjes in heel veel winkels; waarom is deze dame uitverkoren ?quote:Op donderdag 26 september 2013 11:18 schreef Ulx het volgende:
Is dat nieuws? Zie het is zo veel winkels tegenwoordig.
En terecht.
Dan hebben ze pech, mensen die privé bellen weten dat ik niet kan terugbellen als ze privé bellen.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij weet niet of het belangrijk was als ze je privé bellen en je voicemail niet inspreken.²
Dat is dus exact het punt dat ik probeer te maken. Staan we toch op één lijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:52 schreef Masyl het volgende:
[..]
Dan hebben ze pech, mensen die privé bellen weten dat ik niet kan terugbellen als ze privé bellen.
Ik ben niet zo'n telefoonverslaafde die z'n mobiel altijd op de eerste plaats zet.
Kan zijn, maar als het je meerdere malen per dag gebeurt, zou ik in elk geval wel in actie komen. Er is vast wel een plek waar het beter is. Deze winkelier creëert voor zichzelf zo'n plek.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb best een gladde rug en zal pragmatisch als ik ben hier incidenteel absoluut geen probleem van maken. Met een gigantisch ego koop je geen brood.²
Dan gaan dergelijke klanten naar de concurrent. Walter van de overkant heeft niet zo'n groot ego. Hij speelt geen hard-to-get met zijn species/klanten.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Kan zijn, maar als het je meerdere malen per dag gebeurt, zou ik in elk geval wel in actie komen. Er is vast wel een plek waar het beter is. Deze winkelier creëert voor zichzelf zo'n plek.
Prima, dat moeten ze dan maar doen. Wat mij betreft heeft het niet met ego, maar met fatsoen te maken. Dat 'klant is koning'-principe kan wat mij betreft dan de boom in, want het is een argument dat juist vaak gebruikt wordt door aso's zonder fatsoen. Dat mag, maar dan ben ik keizer en ga je inderdaad maar ergens anders heen. Ik wil in heel veel dingen meedenken en flexibel zijn, maar daarvoor moet er wel een basis zijn: een fatsoenlijke omgang. Dat betekent normaal taalgebruik en enige (professioneel) respect naar elkaar. Als iemand zoiets basaals niet op kan brengen en vindt dat ie een asociale eikel mag zijn puur omdat hij 'het geld' heeft, mag ie dat geld houden totdat ie wel normaal doet. Wenst ie dat niet: even goede vrienden maar dan hoef je je geld niet bij mij uit te geven.quote:Op vrijdag 27 september 2013 00:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan gaan dergelijke klanten naar de concurrent. Walter van de overkant heeft niet zo'n groot ego. Hij speelt geen hard-to-get met zijn species/klanten.²
Bel d'r een keer.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef StateOfMind het volgende:
Overigens mag het bloemenmeisje van de lokale bloemenzaak alhier mij best 'helpen'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |