Gaat om iemand die de 18-55 heeft en de 18-135 kan krijgen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Vergelijk![]()
Ik zou overigens sowieso de 18-55mm non-IS niet nemen; dan liever de IS II versie.
Maar eens gaat die bij mij vervangen worden door de Sigma 17-50 2.8.
Hele tijd over het hoofd gezien en dacht altijd dat de Tamron 17-50 2.8 (VC) de opvolger zou worden.
Als je de lens richting je onderwerp richt, en je drukt op het knopje maakt ie een foto ja, dus hij doet hetquote:Op maandag 14 oktober 2013 12:08 schreef Iwanius het volgende:
Misschien niet direct een vraag voor hier maar meer voor DIG,alhoewel: .Is er hier iemand die de camera van de nieuwe Samsung Note III al heeft kunnen uitproberen en zo ja,wat zijn de ervaringen?
De reden van vraagstelling is omdat ik zit te overwegen een nieuwe Samsung Note aan te schaffen.
Als in ruilen of gratis krijgen (of bijna gratis)?quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:03 schreef kanovinnie het volgende:
Gaat om iemand die de 18-55 heeft en de 18-135 kan krijgen.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als in ruilen of gratis krijgen (of bijna gratis)?
Dan zou het wel kunnen inderdaad. Heb ook wel eens gelezen dat de 18-135 beter was dan de 18-55 lenzen. Maar dat zou ik moeten nalezen.
Als die nu een 18-55mm non-IS heeft zou ik het wel doen; IS is toch wel handig.
Ruilen/gratisquote:Op maandag 14 oktober 2013 13:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als in ruilen of gratis krijgen (of bijna gratis)?
Dan zou het wel kunnen inderdaad. Heb ook wel eens gelezen dat de 18-135 beter was dan de 18-55 lenzen. Maar dat zou ik moeten nalezen.
Als die nu een 18-55mm non-IS heeft zou ik het wel doen; IS is toch wel handig.
7:05quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 07:36 schreef Uncle het volgende:
Anders begint de poes om 7:05 op je kussen te stampen. Die had sneller genoeg van de snooze knop dan ik
Moest wel even haasten hoor! Maar ambtenaartjes zoals ik beginnen de werkdag ook pas om 8:30 he! Met koffiepauze!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 07:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
7:05Dat zijn prinsessentijden jongen.
Ik begin om 7:15 ongeveer (als ik fiets). Anders 7:00. En dan om ~4 uur weer naar huis.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:07 schreef Uncle het volgende:
[..]
Moest wel even haasten hoor! Maar ambtenaartjes zoals ik beginnen de werkdag ook pas om 8:30 he! Met koffiepauze!
Doe maar zo hequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:05 schreef freud het volgende:
Om 10:00 besluiten je bed uit te rollen, heerlijk. Lezen dat er fotters veul eerder uit moesten, priceless.
Heb er vooral een hekel aan dat ik nu in het donker met de hond loop.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:23 schreef Flipmoehoe het volgende:
de wekker gaat ook elke morgen om 7 uur.
Nu het nog steeds donker is 's morgens word het wel IETS lastiger om uit bed te gaan
same here... onze hond maakt het trouwens niks uitquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heb er vooral een hekel aan dat ik nu in het donker met de hond loop.
Mijn hond ook niet.. Maar mij wel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:25 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
same here... onze hond maakt het trouwens niks uit
Wel vroeger dan voorheen. Maar op vrijdag ga ik vaak beschonken en laat naar bed, en zaterdag vaak ook. Meestal dan weer om 8/9 wakker.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hebben jullie ook dat je in het weekend net zo vroeg wakker bent?
Als ik ben wezen stappen ben ik ook uiterlijk half 8 weer wakker. Had dat vroeger nooit. Lekker uitslapen enzo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel vroeger dan voorheen. Maar op vrijdag ga ik vaak beschonken en laat naar bed, en zaterdag vaak ook. Meestal dan weer om 8/9 wakker.
Morgen, hier niet. Hooguit een beetje fris en licht bewolkt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 07:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Goeiemorgen.. het is mistig hier...
Klinkt goed en blij met je melding. Denk dat ik het erbij neem voor dat geld.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:38 schreef Iemand91 het volgende:
Weer een tip van Tweakers; Lightroom 5 (à ¤130 volgens pricewatch) nu in bij Amazon.de voor ¤100.
Voor zowel PC als Mac, op DVD of download.
waarom terug naar Aperture als ik vragen mag? Heb het idee dat Aperture behoorlijk 'achterloopt'.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:08 schreef Ener-G het volgende:
Ik ben afgehaakt en weer terug naar Aperture![]()
Met de prijzen van tegenwoordig voor Lightroom en Aperture is het in ieder geval een stuk aantrekkelijker om het gewoon te kopen dan te gaan zitten pielen met cracks en serial key generators, dan toen het nog 2/300 euro kostte
Ik vind persoonlijk de sharpening in Lightroom echt onder de maat. Sterker, ik doe al mijn nabewerking in Lightroom en doe daarna in Photoshop nog (na)verscherpen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:37 schreef Ener-G het volgende:. Het enige wat ik echt mis aan Aperture momenteel is dat ze nog steeds die verdomde output sharpening niet hebben.
Ik heb allerhande tutorials geprobeerd om goed te verscherpen in Lightroom. Dat levert op zich scherpe platen maar niet die 'pop' die je krijgt las je ECHT goed verscherpt. Enige voorbeeldje dat ik even bij de hand heb is van afgelopen weekend. Rechts het maximale wat ik uit Lightroom krijg. Links dezelfde lightroom export met naverscherping in Photoshop.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:43 schreef Ener-G het volgende:
Wat vind je precies onder de maat aan sharpenen in Lightroom?
Ik ben benieuwd hoe die gevalt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:45 schreef Iemand91 het volgende:
Iemand ervaring met een Android app waarmee je je camera kunt bedienen en liveview hebt?
Bekendste is DSLR Controller (Beta) maar die kost direct ¤7.13.
Wil het eerst gewoon even aankijken. Welke gratis app werkt ook goed?
EDIT: ik probeer deze wel eerst.
EDIT #2: lag![]()
Heb sinds kort een tablet dus wou wel eens kijken of zo'n ding ook te gebruiken is al liveview voor filmen. Maar daar zit gewoon veel te veel lag in.quote:
Lag? Help me even.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heb sinds kort een tablet dus wou wel eens kijken of zo'n ding ook te gebruiken is al liveview voor filmen. Maar daar zit gewoon veel te veel lag in.
Voor tethered foto's schieten van vaste objecten (productfotografie bijvoorbeeld) is het wel te gebruiken.
Dit inderdaad.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |