Ik vind links een beetje over the top, maar ik begrijp wel wat je bedoelt, ja. Zeker bij hoge iso's moet je inderdaad uitkijken dat je niet ook de ruis mee verscherpt, en dat vind ik zo prettig aan de Edge Sharpening in Aperture, die verscherpt alleen de randjes en laat de grote egalere vlakken met rust. In Lightroom (en Photoshop) kan dat trouwens ook door met de treshold te spelen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:12 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik heb allerhande tutorials geprobeerd om goed te verscherpen in Lightroom. Dat levert op zich scherpe platen maar niet die 'pop' die je krijgt las je ECHT goed verscherpt. Enige voorbeeldje dat ik even bij de hand heb is van afgelopen weekend. Rechts het maximale wat ik uit Lightroom krijg. Links dezelfde lightroom export met naverscherping in Photoshop.
[ afbeelding ]
ps. gezien de ruis had ik dat in photoshop nog iets netter kunnen doen maar deze platen gaan 1024px het web op en dan gaat het in batch en dat zie je dat niet/amper achteraf. Nu is de ruis zelf ook iets verscherpt.Niet echt overtuigend argument in een discusiie over details, i know
Mijn auto gaat straks naar de garage voor een nieuwe bumper, koplampunit en wat reparatiewerk aan 't zijscherm.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh ja heb een nieuwe koppeling in de auto. Rijdonu nog fijner
Heb je een Oopsje gedaan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 06:54 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Mijn auto gaat straks naar de garage voor een nieuwe bumper, koplampunit en wat reparatiewerk aan 't zijscherm.
Ondergaan...quote:
Oh wacht ik had dat gelezen ja. Audi's vind ik persoonlijk echt lekker rijden. Maar ligt toch echt boven mijn budget haha.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:49 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ondergaan...
De auto voor me miste zijn zijstraat, zette zijn auto in z'n achteruit en reed achteruit tegen mij aan.
Nu leuk leenwagentje meegekregen, een Audi A1. Stuk kleiner, maar rijdt wel ontzettend leuk
Met mn GoPro zit er in de app een vertraging van 2 a 3 seconden. Maar dat is echt bedoeld om je horizon recht te krijgen, en kijken of alles correct binnen het beeld valt. Als je hem op 100 of 240FPS hebt staan, geeft de app ook 'no preview available' als je eenmaal opneemt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:45 schreef Iemand91 het volgende:
Iemand ervaring met een Android app waarmee je je camera kunt bedienen en liveview hebt?
Bekendste is DSLR Controller (Beta) maar die kost direct ¤7.13.
Wil het eerst gewoon even aankijken. Welke gratis app werkt ook goed?
EDIT: ik probeer deze wel eerst.
EDIT #2: lag![]()
Met die nieuwe gopro schijnt 't beter te zijn trouwens.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Met mn GoPro zit er in de app een vertraging van 2 a 3 seconden. Maar dat is echt bedoeld om je horizon recht te krijgen, en kijken of alles correct binnen het beeld valt. Als je hem op 100 of 240FPS hebt staan, geeft de app ook 'no preview available' als je eenmaal opneemt.
twitter:Bart_Heemskerk twitterde op donderdag 17-10-2013 om 09:04:56Gezocht: Huis, kamer, appartement, studio, plaatselijke brug of tunnel in Amsterdam. Alleen is geen vereiste wil best delen. RT = Awesome reageer retweet
Ik zal je even opzoeken en je op de retweet gooienquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
Mocht iemand Twitter hebben en vrienden die omkomen in huizen en plekken waar deze fotograaf kan blijven. Graag.twitter:Bart_Heemskerk twitterde op donderdag 17-10-2013 om 09:04:56Gezocht: Huis, kamer, appartement, studio, plaatselijke brug of tunnel in Amsterdam. Alleen is geen vereiste wil best delen. RT = Awesome reageer retweet
Na het weekend verwacht ik de mijne pas weer. Dus ik ga straks met een omweg naar huisquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh wacht ik had dat gelezen ja. Audi's vind ik persoonlijk echt lekker rijden. Maar ligt toch echt boven mijn budget haha.
Wanneer heb je je eigen auto terug?
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zal je even opzoeken en je op de retweet gooien
Even lekker cruisen ^^quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:14 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Na het weekend verwacht ik de mijne pas weer. Dus ik ga straks met een omweg naar huis
Is gebeurd hoorquote:
Ja, ik gooi Facebook van de week even online. Wil het even in stappen doen en op FB ga je al snel veel commentaar krijgen over waarom ik dat dan zoek etc. Twitter is nog even wat neutraler gebied.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:20 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb ook gereetweet al geef ik je meer kans op facebook
Ah, op facebook hebben jullie nog een relatie zie ik. Lastige dingen allemaal.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja, ik gooi Facebook van de week even online. Wil het even in stappen doen en op FB ga je al snel veel commentaar krijgen over waarom ik dat dan zoek etc. Twitter is nog even wat neutraler gebied.
Jup hebben besloten dat samen te gaan doen binnenkort. Maar dat moet even tactisch gedaan worden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, op facebook hebben jullie nog een relatie zie ik. Lastige dingen allemaal.
Vooral even wat bochtige weggetjes opzoekenquote:
Ik weet niet of je in de buurt van Eindhoven woont maar s'avonds het flightforum is ook wel leuk om te doen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Vooral even wat bochtige weggetjes opzoeken![]()
Mijn eigen auto is meer een rustige cruise-auto
Ik ook op 2048px. Maar op 1024 zoals ze uiteindelijk gebruikt worden (en ik ze ook beoordeel tijdens het verscherpen lijkt het mij precies goed. Maar daarover kunnen smaken ook verschillen uiteraardquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:58 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vind links een beetje over the top
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |