Volgens mij zoek je het moeilijker dan strikt noodzakelijk. Waarom plaats je niet een IF (of ALS) formule in kolom D die op basis van je waarde in kolom A iets toont uit kolom B of C. Op deze manier heb je zelfs de mogelijkheid dit per regel te laten verschillen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:17 schreef Vinniiee het volgende:
Ik heb 3 kolommen, A, B en C. Kolommen B en C wil ik verbergen en zodra een bepaalde waarde in Kolom A komt, moet of kolom B of kolom C zich weergeven. Die waarde in kolom A komt trouwens voort uit een data validation list...
Is dat mogelijk in Excel 2007 (NL)?
Heb trouwens nog wel wat meer vraagjes, maar wil eerst kijken of ik hiermee verder kom als dit mogelijk is
Hmm, dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Niet zo snel aan gedacht, ben nogal een noob wat Excel betreftquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:47 schreef snabbi het volgende:
[..]
Volgens mij zoek je het moeilijker dan strikt noodzakelijk. Waarom plaats je niet een IF (of ALS) formule in kolom D die op basis van je waarde in kolom A iets toont uit kolom B of C. Op deze manier heb je zelfs de mogelijkheid dit per regel te laten verschillen.
Uiteraard kan je best kolom B of C zelf tonen, maar dan kom je op het gebruik van macro's. Niet nodig denk ik.
Wat jij wilt, zijn (volgens mij heet dat zo) conditionele gekoppelde lijsten, toch?quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:49 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hmm, dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Niet zo snel aan gedacht, ben nogal een noob wat Excel betreft![]()
Daar ga ik even mee stoeien, thanks
--
/edit: Hmm volgens mij bedenk ik me net dat het toch niet kan, of er zit een blokkade in mijn hoofd.
Wanneer waarde 'x' in kolom A optreedt, dan wil ik kolom B nog een type selecteren (onderdeel 'Fietsbel'; type 'luchtbal of 'standaard' bijvoorbeeld). Als in kolom A waarde 'y' optreedt, wil ik een getal in kolom C kunnen invoeren.
Dit principe bedoel ik inderdaad. Zal vanavond eens op die term zoeken!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:45 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Wat jij wilt, zijn (volgens mij heet dat zo) conditionele gekoppelde lijsten, toch?
Ofwel :
Lijst 1
fietsonderdelen
autoonderdelen
vliegtuigonderdelen
je selecteert autoonderdelen
lijst2 verschijnt
stuur
rempedaal
uitlaat
schijfremmen
je selecteert schijfremmen
lijst 3 verschijnt
schijfrem type 1
schijfrem type 2
....
columns(hieriets).hidden=truequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:15 schreef Vinniiee het volgende:
Thanks. Heb even die site bekeken en dat is ongeveer wat ik zoek.
Ik wil eigenlijk dat de hele kolom verborgen is en zodra ik een waarde 'x' selecteer die kolom te voorschijn komt en dan een drop-down menu weergeeft.
Ben al een beetje met macro's aan het prutsen, maar moet even de juiste formule zien te vinden om een kolom weer te geven zodra waarde 'x' geselecteerd is.
/edit: Mijn eerste macro is een feitIk had daar altijd zo'n hekel aan
Kloptquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:15 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
columns(hieriets).hidden=true
of cells(hieriets).entirecolumn.hidden=true
of range(hieriets).entirecolumn.hidden=true
zoiets dacht ik
In plaats van "Fout" kan je een nieuwe ALS()-functie maken. Zo krijg je een geneste formule.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:21 schreef jm92 het volgende:
Excel 2003; NL
Goedenavond!
Na een aantal youtube filmpjes en topics doorgelezen toch maar de vraag hier stellen.
Ik heb twee grote kolommen met daarin respectievelijk de y-coördinaten en z-coördinaten.
Wanneer een y-coördinaat groter is dan 8110 en de z-coördinaat groter dan 5500 is, dan moet in de cel er naast een 1 komen. Dit is mij nu gelukt door de volgende functie:
[=ALS(EN(D4>8110;E4>=5500);"1";"Fout")]
Nu wil ik de formule uitbreiden door meerdere restricties toe te passen.
Zo wil ik dat de cel een 2 geeft als de y-coördinaat tussen de 3000 en 8110 zit en de z-coördinaat groter is dan 5500.
Daarna kijken of het mogelijk is om de cel een 4 te geven als de y-coördinaat groter is dan 8110 en de z-coördinaat tussen 0 en 5500 zit.
Dus de cel moet na berekening een 1,2 of 4 geven. Hier kom ik helaas zelf niet uit. Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen?
Ik zou een macro functie schrijven. Het kan met geneste als functies, maar daar wordt je gek van.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:21 schreef jm92 het volgende:
Excel 2003; NL
Goedenavond!
Na een aantal youtube filmpjes en topics doorgelezen toch maar de vraag hier stellen.
Ik heb twee grote kolommen met daarin respectievelijk de y-coördinaten en z-coördinaten.
Wanneer een y-coördinaat groter is dan 8110 en de z-coördinaat groter dan 5500 is, dan moet in de cel er naast een 1 komen. Dit is mij nu gelukt door de volgende functie:
[=ALS(EN(D4>8110;E4>=5500);"1";"Fout")]
Nu wil ik de formule uitbreiden door meerdere restricties toe te passen.
Zo wil ik dat de cel een 2 geeft als de y-coördinaat tussen de 3000 en 8110 zit en de z-coördinaat groter is dan 5500.
Daarna kijken of het mogelijk is om de cel een 4 te geven als de y-coördinaat groter is dan 8110 en de z-coördinaat tussen 0 en 5500 zit.
Dus de cel moet na berekening een 1,2 of 4 geven. Hier kom ik helaas zelf niet uit. Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen?
Als het aantal mogelijke uitkomsten blijkbaar beperkt blijft tot drie is het nogal te overzien, en bij de vraagsteller ontbreekt misschien wat kennis om al met macro's aan de slag te gaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:26 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Ik zou een macro functie schrijven. Het kan met geneste als functies, maar daar wordt je gek van.
Je hoeft ze misschien niet eens te nesten bedenk ik me nu net. Je kan de uitkomsten van ALS functies gewoon bij elkaar optellen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het aantal mogelijke uitkomsten blijkbaar beperkt blijft tot drie is het nogal te overzien, en bij de vraagsteller ontbreekt misschien wat kennis om al met macro's aan de slag te gaan.
Ander puntje: als je met de uitkomsten 1, 2 en 4 nog verder wil rekenen moet je de aanhalingstekens weglaten.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:44 schreef jm92 het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties!
Net het zetje in de goede richting gekregen! In totaal heb ik zes mogelijke uitkomsten nodig.
Zo gaat het opdelen van scheepssecties en hun COG + gewicht berekenen veel sneller dan met de hand haha! En inderdaad de aanhalingstekens zijn alleen voor tekst.
Ik zou het in dit geval nog simpeler houden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:44 schreef jm92 het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties!
Net het zetje in de goede richting gekregen! In totaal heb ik zes mogelijke uitkomsten nodig.
Zo gaat het opdelen van scheepssecties en hun COG + gewicht berekenen veel sneller dan met de hand haha! En inderdaad de aanhalingstekens zijn alleen voor tekst.
1 2 3 4 5 6 7 | x x x x ____________________________________________ x x x |
Gewoon een lijngrafiek toevoegen met voor iedere Y-waarde dezelfde waarde als je basiswaarde, toch?quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:19 schreef InTrePidIvity het volgende:
Het moet toch mogelijk zijn om een geïndexeerde basiswaarde te nemen als vergelijkingspunt in een grafiek? Dus dat afwijkingen onder en boven de basislijn geprojecteerd worden?
Zo ongeveer dus:
[ code verwijderd ]
Zoiets zou ik ook doen ja.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
Gewoon een lijngrafiek toevoegen met voor iedere Y-waarde dezelfde waarde als je basiswaarde, toch?
De rijen en cellen kleiner maken?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:14 schreef _X het volgende:
Dankje! Dat is hem. Door het klooien heb ik inplaats van de cellen nu centimeters boven en links van mijn excel sheet staan. Heeft iemand een idee hoe ik dit weg krijg?
Check je instellingen in het lint onder 'beeld' eens. Staat ie misschien op pagina-indeling ipv normaal? Is liniaal aangevinkt en koppen niet?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:29 schreef _X het volgende:
Nee, in plaats van dat er nu bovenaan de cijfers van de cellen staan, 1-2-3-4 en dat er links de letters taan a-b-c-d staat er nu een soort meetlint...
Je moet in de draaitabel "groeperen" doen en dan op maanden klikken, eveneens kan je op kwartalen groeperen. Enjoy!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:57 schreef CR7 het volgende:
Goedenavond allen,
Ik als excel noob heb een klein probleempje. Ik heb hier een excel bestand waarin in de kolommen de volgende elementen zitten: Onderdeel, maand (gewoon uitgeschreven), kosten en leverancier. Ik zou graag per maand en per kwartaal de kosten per onderdeel en per leverancier willen zien op een andere tab. Nu als ik gebruik maak van een draaitabel staan sommige maanden er dubbel in. Terwijl ze in mijn excel bestand gewoon hetzelfde zijn beschreven.
Iemand die tips voor mij heeft?
Nu heb ik de cellen zo gevuld "maart-13" "april-13" etc. Maar als ik een tabel probeer te maken laat die alle datums zien, terwijl ik puur de maanden wil sorteren op kosten.
En heeft iemand dan ook gelijk een idee hoe ik de kosten dan per kwartaal kan bekijken?![]()
Ik had even rond gezocht voor je en klikte toen tussendoor uit nieuwsgierigheid op "Full-Screen" mode...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:29 schreef _X het volgende:
Nee, in plaats van dat er nu bovenaan de cijfers van de cellen staan, 1-2-3-4 en dat er links de letters taan a-b-c-d staat er nu een soort meetlint...
Escape al geprobeerd? Dat werkte net bij mij wel (gelukkig!)quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:25 schreef PAAC het volgende:
[..]
Ik had even rond gezocht voor je en klikte toen tussendoor uit nieuwsgierigheid op "Full-Screen" mode...
En ik heb geen flauw idee hoe ik weer terug moet komen in normale mode[Excel 2010, Engels]... (Curiosity killed the cat anyone?)
Als ik mijn Excel uit full-screen mode weet te krijgen ga ik weer verder kijken voor je![]()
Ik heb ook al geprobeerd te zoeken naar een oplossing, maar kreeg een een ander niet-excel spoedgevalletje op het werk. Morgen ochtend heb ik mss nog even speling daarmee, maar dan heb ik Excel echt weer nodig
Bedankt! (uiteraard had ik toch wel Excel nodig voor dat spoedgevalletje...)quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
Escape al geprobeerd? Dat werkte net bij mij wel (gelukkig!)
Dat bovenaan cijfers staan kan hierdoor komenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:29 schreef _X het volgende:
Nee, in plaats van dat er nu bovenaan de cijfers van de cellen staan, 1-2-3-4 en dat er links de letters taan a-b-c-d staat er nu een soort meetlint...
Je kunt ALS in ALS gebruiken.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:27 schreef Zocalo het volgende:
Ik heb in kolom B tot en met Z gevuld met waarden, alleen zijn sommige kolommen leeg. Nu wil ik in kolom A de waarde van de eerste 'gevulde' kolom laten tonen. Voor sommige rijen zal ik kolom B zijn, voor anderen kolom G, of Z, enz.
Ik weet alleen niet hoe. Normaliter kan je ALS="" gebruiken, maar dat kan maar max 7 keer en redt je dus niet tot het einde van het tabblad. Is er een andere mogelijkheid?
Ik dacht dat dat ook maar een maximaal aantal keer kon?quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:35 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Je kunt ALS in ALS gebruiken.
Bijvoorbeeld
=IF(B1="";IF(C1="";D1;C1);B1);
Sinds Excel 2007 kan je meerdere ALS()-formules 'nesten'.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:27 schreef Zocalo het volgende:
Ik heb in kolom B tot en met Z gevuld met waarden, alleen zijn sommige kolommen leeg. Nu wil ik in kolom A de waarde van de eerste 'gevulde' kolom laten tonen. Voor sommige rijen zal ik kolom B zijn, voor anderen kolom G, of Z, enz.
Ik weet alleen niet hoe. Normaliter kan je ALS="" gebruiken, maar dat kan maar max 7 keer en redt je dus niet tot het einde van het tabblad. Is er een andere mogelijkheid?
Hoe lang is die lijst met woorden?quote:Op woensdag 6 november 2013 09:47 schreef outcast_within het volgende:
Hey,
Ik wil iets voormekaar krijgen, en wil me erover inlezen via google, maar ik weet niet op welke functie ik moet zoeken.
Ik wil als ik in a1 een woord in type in cell a4 een cijfer terugkrijgen
In a1 kan ik een lijst met woorden invullen, waaraan een lijst met cijfers gekoppeld zijn die in a4 moet verschijnen
30 stuksquote:Op woensdag 6 november 2013 10:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
Hoe lang is die lijst met woorden?
in A1 vul je een referentie nummer in.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:19 schreef erikkll het volgende:
en je kunt meerdere van die woorden invullen in a1, of 1 tegelijk?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Sub MOA() 'Macro optimalisatie aan 'Roep deze routine aan bij aanvang van jouw code Application.ScreenUpdating = False Application.Calculation = xlCalculationManual Application.EnableEvents = False End Sub Sub MOU() 'macro optimalisatie uit 'Roep deze routine aan na afloop van jouw code 'zorg er ook voor dat eventuele foutvangers ook verwijzen naar deze routine Application.ScreenUpdating = True Application.Calculation = xlCalculationAutomatic Application.EnableEvents = True Application.StatusBar = "" End Sub |
Helaas, dat gaat niet werken met de hyperlink()-functie. Op die manier kan je wel de PDF openen, maar naar een specifieke pagina gaan gaat je niet lukken.quote:Op zondag 10 november 2013 11:08 schreef vigonoah het volgende:
Hee,
ik probeer een overzichtelijk huiswerkschema te maken in excel.
Dat huiswerk staan in verschillende handleidingen in PDF's.
Ik wil dus nu in excel linkjes hebben die een bepaalde bladzijde van een PDF opent.
Ik heb op internet gezocht naar hoe dit kan maar dat ligt toch net te ver boven mijn excel-kennis..
Ik ben eigenlijk op zoek naar een code die ik in mijn excel document kan plakken zodat ik dan de bestandlocaties etc kan aanpassen.
Ik heb een Engelse versie van excel.
Als iemand mij kan helpen ben ik diegene eeuwig dankbaar
Dat had ik gisteren ook aangegeven in het volgende topic:quote:Op zondag 10 november 2013 15:14 schreef qu63 het volgende:
[..]
Helaas, dat gaat niet werken met de hyperlink()-functie. Op die manier kan je wel de PDF openen, maar naar een specifieke pagina gaan gaat je niet lukken.
quote:If you use URLS containing local hard drive addresses (c:\folder\), then you cannot link to page numbers or set destinations.
Mijn bron was ook die pagina ja. En zelf #page=4 aan de link toevoegen werkt idd niet.quote:Op zondag 10 november 2013 22:32 schreef PAAC het volgende:
[..]
Dat had ik gisteren ook aangegeven in het volgende topic:
DIG / Hoe open ik een bepaalde blz van een PDF in Excel?
Volgens mij is dat niet mogelijk
http://helpx.adobe.com/acrobat/kb/link-html-pdf-page-acrobat.html
[..]
Dan lag het tenminste niet aan m'n Excel 2003 dat het niet werktequote:Op zondag 10 november 2013 22:47 schreef qu63 het volgende:
[..]
Mijn bron was ook die pagina ja. En zelf #page=4 aan de link toevoegen werkt idd niet.
Als je dat commando om kan bouwen naar een VBA-script dan werkt t waarschijnlijk ook, omdat je dan via de commando-regel een programma opentquote:Op zondag 10 november 2013 23:38 schreef snabbi het volgende:
C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe /A page=2 c:\voorbeeld.pdf
lijkt wel te werken, maar zodra je het in Excel zet niet meer.
In mijn geval was t Excel 2007 NL op Win8quote:Op zondag 10 november 2013 23:25 schreef PAAC het volgende:
[..]
Dan lag het tenminste niet aan m'n Excel 2003 dat het niet werkte
Ik zou verwachten dat het ook moet werken via file:// maar goed wellicht dat ie hapert op de haakjes etc. Ben te lui om het uit te zoeken iig.quote:Op zondag 10 november 2013 23:41 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als je dat commando om kan bouwen naar een VBA-script dan werkt t waarschijnlijk ook, omdat je dan via de commando-regel een programma opent
Deze VBA-code zou moeten werken:quote:Op zondag 10 november 2013 23:44 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat het ook moet werken via file:// maar goed wellicht dat ie hapert op de haakjes etc. Ben te lui om het uit te zoeken iig.
1 2 3 | public sub demo() Shell "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe /A page=2 c:\voorbeeld.pdf" end sub |
Extra reeksen toevoegen met voor iedere Y je max van X?quote:Op maandag 11 november 2013 17:47 schreef thettes het volgende:
Ik heb wat gegevens in excel (mac versie) staan en daar een grafiekje van gemaakt.
Ziet er als volgt uit:
[ afbeelding ]
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om op de maximale waarde per categorie een horizontale lijn die de hele grafiek bestrijkt qua breedte neer te zetten in de grafiek?
Slim! Thanks.quote:Op maandag 11 november 2013 17:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Extra reeksen toevoegen met voor iedere Y je max van X?
De crash zelf lijkt me niet heel gezond. Zelf heb ik ervaring met 2 type crashes. Wanneer je andere objecten opent of hebt geopend kan het voorkomen dat hij bijvoorbeeld wacht op een adobe proces of zelfs word proces. Voordat de timeouts van die processen naar voren komen, kan lang duren. Soms zelf helemaal niet.quote:Op maandag 11 november 2013 11:53 schreef PAAC het volgende:
Vraagje over crashende Excel 2010, Engels.
Zo nu en dan, als ik "snel" bezig ben met Excel dan wilt ie nog weleens crashen...
Vaak ben ik dan bezig met het netjes maken m'n dataset(overbodige kolommen/rijen verwijderen etc). Op zich is dat crashen niet zo erg, ware het niet dat ik nu makkelijk een kop koffie halen en kan opdrinken voordat hij eindelijk eens zichzelf afsluit...
Is er iemand toevallig bekend met (langdurige) crashes gerelateerd aan voornamelijk kolommen/rijen verwijderen?
Zou dat killen niet "herstel" processen kunnen verstoren en zo openstaande bestanden kunnen corrupten? Heb namelijk één keer gehad in Word 2010 dat ik dmv xml iets corrupts moest fixen en dat wil ik liever vermijdenquote:Op maandag 11 november 2013 20:16 schreef snabbi het volgende:
[..]
Een ander probleem kan zijn wanneer je Windows een dump maakt van je geheugen om het probleem nader te kunnen analyseren. Vaak zie je in je taskmanager dan ook dmp gerelateerde processen actief zijn. Die killen maakt het leven al iets eenvoudiger.
In dit geval gebruikte ik gewoon standaard formules, iets 5000 cellen met berekeningen maar (combi van kleine vermenigvuldigingen en sommaties).quote:Wanneer je vaak van dit soort problemen ondervindt, kan je bijvoorbeeld eens kijken naar standaard dingen waar Excel het zwaar mee kan hebben zoals Voorwaardelijke opmaak, Invoegtoepassingen en Matrix formules.
Succes.
Je auto-saves/temp-file zit in ~ilename.xlsx als t goed is, je zal hoogstens de periode vanaf je laatste autosave kwijt zijn (in mijn geval 2 minutenquote:Op maandag 11 november 2013 23:09 schreef PAAC het volgende:
[..]
Zou dat killen niet "herstel" processen kunnen verstoren en zo openstaande bestanden kunnen corrupten? Heb namelijk één keer gehad in Word 2010 dat ik dmv xml iets corrupts moest fixen en dat wil ik liever vermijden
Hoe ziet de print-view (in Excel) zelf eruit?quote:Op woensdag 20 november 2013 09:05 schreef DevilsArcade het volgende:
Excel 2010 hier.
Ik ben bezig een document aan te passen dat door een collega gemaakt is. En het probleem is : wanneer ik op mijn scherm kijk, ziet alles er perfect uit:
http://imageshack.us/a/img801/391/f0og.jpg (copy/paste deze link)
Maar wanneer ik het document print, staat de drop-down ('keuzelijst met invoervak') ineens op een andere plaats en bedekt het de tekst :
http://imageshack.us/a/img22/3931/j9i9.jpg (copy/paste deze link)
Hoe los ik dat op?
Betere kwaliteit printscreen:quote:Op woensdag 20 november 2013 11:42 schreef DevilsArcade het volgende:
De print-view in Excel ziet eruit als de 2de printscreen, dus ook met het verschoven vak.
je kunt daadwerkelijk met .copy en .paste gaan werken maar das echt heeuuuul traag.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:27 schreef nils7 het volgende:
Excel 2010, English
Ik ben onbekend met macro's bouwen dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen ermee.
Voor een dashboard wil ik historie gaan opbouwen om te kunnen bij houden hoe het een tijd terug was.
Ik heb de data al gefetched en berekend moet formules in een bepaalde row.
Nu zoek ik een macro die deze data in die row kopieert en plakt in values onder die calculatie row.
Echter in de toekomst steeds onder de laatst geplakte row de data plakt wanneer die macro gerunt wordt.
Ik heb verschillende tabs opgebouwd op dezelfde manier waarbij hetzelfde moet gebeuren dus als het cross tabs mogelijk is?
Iemand die iets weet?
Functie: indirectquote:Op zondag 24 november 2013 15:25 schreef PowerData het volgende:
Ik vroeg mij af: hoe kun je een dynamische celverwijzing maken? Dus dat ik bijvoorbeeld tel hoeveel cellen er niet leeg zijn, in A1 die waarde zet en in A2 iets als =B1:B(&A1)?
Verder, wanneer ik een lijst maak, kan ik dan ook een lijst zo maken dat mensen beginnen met intypen en dat er dan wordt weergegeven welke opties er nog zijn? (en dat zij verder niet een nieuwe waarde kunnen verzinnen).
Gegevensvalidatie heet datquote:Op zondag 24 november 2013 15:25 schreef PowerData het volgende:
Verder, wanneer ik een lijst maak, kan ik dan ook een lijst zo maken dat mensen beginnen met intypen en dat er dan wordt weergegeven welke opties er nog zijn? (en dat zij verder niet een nieuwe waarde kunnen verzinnen).
soort van zwevend boven je sheet?quote:Op maandag 25 november 2013 22:41 schreef gerrit098 het volgende:
is het mogelijk om opdrachtknoppen een vaste positie te geven zodat ze niet mee scrollen?
excel 2007
meer in mijn sheet als het mogelijk is.quote:Op maandag 25 november 2013 22:43 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
soort van zwevend boven je sheet?
zoek eens op floating button excel vbaquote:Op maandag 25 november 2013 22:44 schreef gerrit098 het volgende:
[..]
meer in mijn sheet als het mogelijk is.
zet ze bovenaan je sheet een bevries de bovenste regelsquote:Op maandag 25 november 2013 22:41 schreef gerrit098 het volgende:
is het mogelijk om opdrachtknoppen een vaste positie te geven zodat ze niet mee scrollen?
excel 2007
quote:Op donderdag 28 november 2013 12:09 schreef Deetch het volgende:
[..]
zet ze bovenaan je sheet een bevries de bovenste regels
ik denk dat ik dat idd maar ga doen. igg bedanktquote:Op donderdag 28 november 2013 12:09 schreef Deetch het volgende:
[..]
zet ze bovenaan je sheet een bevries de bovenste regels
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub If Not Intersect(Target, Range("B:B")) Is Nothing Then With Target(1, A) .Value = Date .EntireColumn.AutoFit End With End If End Sub |
Post dan het antwoord onder je vraag in plaats van de vraag weg te halen. Misschien heeft iemand anders er ook nog iets aan.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:55 schreef Deetch het volgende:
[..]
Post dan het antwoord onder je vraag in plaats van de vraag weg te halen. Misschien heeft iemand anders er ook nog iets aan.
Dat is verrweg de beste optie denk ik inderdaad.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:09 schreef Deetch het volgende:
[..]
zet ze bovenaan je sheet een bevries de bovenste regels
1 | =SOM(AD27:AE27;W27:X27;P27:Q27;I27:J27) |
1 | =SOM(AK27:AL27;AD27:AE27;W27:X27;P27:Q27) |
Als ik het goed zie, komen telkens dezelfde bereiken terug maar valt er telkens eentje af en komt er weer een bij. Je voert dus alle sommaties vier keer uit, wat natuurlijk al niet nodig is. Als je een hulpregeltje maakt waarin je de losse sommaties bij elkaar zet, laten we zeggen op regel 37 in A37..AZ37, dan kun je daarna in de meest linkse totaalcel =SOM(A37:D37) zetten en die naar rechts slepen. In de cel daar rechts van komt dan =SOM(B37:E37) etc.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:50 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb hier de volgende formule:
[ code verwijderd ]
Nu wil ik in de cel rechts ernaast de volgende formule hebben:
[ code verwijderd ]
En ik wil graag dat dit consequent doorgetrokken wordt naar rechts. Er staan in de formule dus vier bereiken in, die elk steeds zeven opschuiven (formule met week/weekend ter info).
Hoe kan ik dit doen? Heb geen zin om dit 52 keer handmatig te doen voor het hele jaar
Je kan op het nieuwe tabblad een lijst maken met alle bands die je gezien hebt (op deze manier). Datzelfde doe je voor de venue's. Daarna kan je met een aantal.als()-formule laten zien hoe vaak Niel Young op je originele sheet staat en hoe vaak je in t Paard bent geweest etc.quote:Op zaterdag 7 december 2013 23:06 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb niet zo veel verstand van Excel maar:
DIG / Statistieken maken in Excel
Ik heb nu dus al mijn concerten/festivals in een excel bestand, dat ziet er alsvolgt uit:
https://docs.google.com/s(...)qRDFtMGc&output=html
Is het mogelijk om in een nieuw tabblad gegevens neer te zetten als meest bezochte venue, meest gezienne band etc? Dat hij dat automatisch uitrekend, dus ook als ik het aanpas/nieuwe toevoeg?
XP/Excel 2007
Ok thanks, Google Docs is alleen voor publicatie zeg maar. Ik bewerk alles in Excel.quote:Op zaterdag 7 december 2013 23:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan op het nieuwe tabblad een lijst maken met alle bands die je gezien hebt (op deze manier). Datzelfde doe je voor de venue's. Daarna kan je met een aantal.als()-formule laten zien hoe vaak Niel Young op je originele sheet staat en hoe vaak je in t Paard bent geweest etc.
-edit-
Let er alleen wel op dat de formule wrs niet werkt in Google Docs..
Kolom A: 1 en 1 in de bovenste twee cellen, en dan in de volgende =ALS(A1=A2;A2+1;A2) en naar beneden slepen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:03 schreef OllieWilliams het volgende:
Ik wil een kolom als volgt: A1, A2, A3, A4, ..., A2047, A2048 = 1, 1, 2, 2, ..., 1024, 1024. Daarnaast wil ik een kolom als volgt: B1, B2, B3, B4, ..., B2047, B2048 = 1, 2, 1, 2, ..., 1, 2.
Hoe doe ik dit makkelijk?
Werkt dit ook als ik vervolgens in kolom C waardes plaats die ik wil sorteren van hoog naar laag?quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kolom A: 1 en 1 in de bovenste twee cellen, en dan in de volgende =ALS(A1=A2;A2+1;A2) en naar beneden slepen.
Kolom B: 1 in de bovenste cel, en dan in B2 =3-B1 en naar beneden slepen.
Eventueel daarna kopiëren en waarden plakken.
Het staat los van elkaar.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:23 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Werkt dit ook als ik vervolgens in kolom C waardes plaats die ik wil sorteren van hoog naar laag?
Top, dat is inderdaad de bedoeling! Bedankt voor je hulp.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het staat los van elkaar.
Maar ik ga een beetje gokken waar je heen wil: je wil de kolommen A en B meesorteren op de volgorde van kolom C. Als dat inderdaad de bedoeling is, moet je eerst A1..B2048 selecteren, Kopiëren, Waarden plakken en daarna sorteren.
Geen idee of t met Googl Spreadsheet kan, maar je zou dmv macro's iedere sheet kunnen beveiligen met een apart wachtwoord.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:14 schreef streamnl het volgende:
Ik heb een vraag met betrekking op Excel. En dan eigenlijk over Google spreadsheet.
Wat ik wil....
Sheet 1 mag ALLEEN bekeken worden door persoon A
Sheet 2 mag ALLEEN bekeken worden door persoon B
Sheet 3 mag ALLEEN bekeken worden door persoon C
Sheet 4 mag ALLEEN bekeken worden door persoon D
etc
En ik mag alles bekijken en aanpassen.
Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?
Als dit wel mogelijk is met de "normale" Excel, hoor ik het ook graag.
Alvast bedankt voor de reactie
Ja, dan moet je terugrekenen naar 1-1-2014 (of 2015, etc), daar het aantal weken bij optellen plus eventueel de weekdagen optrekken/aftrekken.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:55 schreef Niesl het volgende:
Ik heb een overzicht met daarin twee relevante kolommen; een weeknummer (bijv. 40) en een dag (bijv. Ma). Is het mogelijk om in een derde kolom de datum bij deze twee elementen te zoeken? (dus 29-09-2014)
Iemand wellicht een idee?
Als je weet hoeveelste dag van het jaar is (aantal weken x 7 + dag van de week), dan kan je dat getal simpelweg optellen bij 1-jan.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:55 schreef Niesl het volgende:
Ik heb een overzicht met daarin twee relevante kolommen; een weeknummer (bijv. 40) en een dag (bijv. Ma). Is het mogelijk om in een derde kolom de datum bij deze twee elementen te zoeken? (dus 29-09-2014)
Iemand wellicht een idee?
Regel 1 is zoals jij al zei. In C1:quote:Op woensdag 11 december 2013 21:07 schreef kuruto het volgende:
Dames en/of heren,
Ik ben voor mijn autistische zoon een excelformulier (2007) aan het maken waarin ik het volgende zou willen kunnen realiseren. Het lijkt heel simpel maar volgens mij is dat het niet.
Aangezien mijn zoon zeer goed lijkt te kunnen tellen, en snel zou ik graag de volgende som
in excel willen formuleren
Aantal x Stuks = Totaal
de stuks zijn een vaste waarde op iedere regel. Het aantal bepaalt het tijdelijke totaal.
Wat ik nu wil is dat het vorige totaal bij een nieuwe som wordt onthouden, en wordt opgeteld
bij het nieuwe tijdelijke totaal.
dus als voorbeeld
1e som: 2 x 5 = 10 --> 10 (bewaren )
2e som: 8 x 5 = 40 --> 50 nieuw totaal (bewaren) (zelfde rij)
en zo verder.
Dit allemaal wel op 1 rij in excel
Het aantal wordt dus iedere keer aangepast.
Bestaat zoiets ?
Alvast bedankt voor de support allemaal.
GRT
Kurt
1 | =A1*B1 |
1 | =(A2*B2)+C1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |