zet ze bovenaan je sheet een bevries de bovenste regelsquote:Op maandag 25 november 2013 22:41 schreef gerrit098 het volgende:
is het mogelijk om opdrachtknoppen een vaste positie te geven zodat ze niet mee scrollen?
excel 2007
quote:Op donderdag 28 november 2013 12:09 schreef Deetch het volgende:
[..]
zet ze bovenaan je sheet een bevries de bovenste regels
ik denk dat ik dat idd maar ga doen. igg bedanktquote:Op donderdag 28 november 2013 12:09 schreef Deetch het volgende:
[..]
zet ze bovenaan je sheet een bevries de bovenste regels
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub If Not Intersect(Target, Range("B:B")) Is Nothing Then With Target(1, A) .Value = Date .EntireColumn.AutoFit End With End If End Sub |
Post dan het antwoord onder je vraag in plaats van de vraag weg te halen. Misschien heeft iemand anders er ook nog iets aan.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:55 schreef Deetch het volgende:
[..]
Post dan het antwoord onder je vraag in plaats van de vraag weg te halen. Misschien heeft iemand anders er ook nog iets aan.
Dat is verrweg de beste optie denk ik inderdaad.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:09 schreef Deetch het volgende:
[..]
zet ze bovenaan je sheet een bevries de bovenste regels
1 | =SOM(AD27:AE27;W27:X27;P27:Q27;I27:J27) |
1 | =SOM(AK27:AL27;AD27:AE27;W27:X27;P27:Q27) |
Als ik het goed zie, komen telkens dezelfde bereiken terug maar valt er telkens eentje af en komt er weer een bij. Je voert dus alle sommaties vier keer uit, wat natuurlijk al niet nodig is. Als je een hulpregeltje maakt waarin je de losse sommaties bij elkaar zet, laten we zeggen op regel 37 in A37..AZ37, dan kun je daarna in de meest linkse totaalcel =SOM(A37:D37) zetten en die naar rechts slepen. In de cel daar rechts van komt dan =SOM(B37:E37) etc.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:50 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb hier de volgende formule:
[ code verwijderd ]
Nu wil ik in de cel rechts ernaast de volgende formule hebben:
[ code verwijderd ]
En ik wil graag dat dit consequent doorgetrokken wordt naar rechts. Er staan in de formule dus vier bereiken in, die elk steeds zeven opschuiven (formule met week/weekend ter info).
Hoe kan ik dit doen? Heb geen zin om dit 52 keer handmatig te doen voor het hele jaar
Je kan op het nieuwe tabblad een lijst maken met alle bands die je gezien hebt (op deze manier). Datzelfde doe je voor de venue's. Daarna kan je met een aantal.als()-formule laten zien hoe vaak Niel Young op je originele sheet staat en hoe vaak je in t Paard bent geweest etc.quote:Op zaterdag 7 december 2013 23:06 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb niet zo veel verstand van Excel maar:
DIG / Statistieken maken in Excel
Ik heb nu dus al mijn concerten/festivals in een excel bestand, dat ziet er alsvolgt uit:
https://docs.google.com/s(...)qRDFtMGc&output=html
Is het mogelijk om in een nieuw tabblad gegevens neer te zetten als meest bezochte venue, meest gezienne band etc? Dat hij dat automatisch uitrekend, dus ook als ik het aanpas/nieuwe toevoeg?
XP/Excel 2007
Ok thanks, Google Docs is alleen voor publicatie zeg maar. Ik bewerk alles in Excel.quote:Op zaterdag 7 december 2013 23:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan op het nieuwe tabblad een lijst maken met alle bands die je gezien hebt (op deze manier). Datzelfde doe je voor de venue's. Daarna kan je met een aantal.als()-formule laten zien hoe vaak Niel Young op je originele sheet staat en hoe vaak je in t Paard bent geweest etc.
-edit-
Let er alleen wel op dat de formule wrs niet werkt in Google Docs..
Kolom A: 1 en 1 in de bovenste twee cellen, en dan in de volgende =ALS(A1=A2;A2+1;A2) en naar beneden slepen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:03 schreef OllieWilliams het volgende:
Ik wil een kolom als volgt: A1, A2, A3, A4, ..., A2047, A2048 = 1, 1, 2, 2, ..., 1024, 1024. Daarnaast wil ik een kolom als volgt: B1, B2, B3, B4, ..., B2047, B2048 = 1, 2, 1, 2, ..., 1, 2.
Hoe doe ik dit makkelijk?
Werkt dit ook als ik vervolgens in kolom C waardes plaats die ik wil sorteren van hoog naar laag?quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kolom A: 1 en 1 in de bovenste twee cellen, en dan in de volgende =ALS(A1=A2;A2+1;A2) en naar beneden slepen.
Kolom B: 1 in de bovenste cel, en dan in B2 =3-B1 en naar beneden slepen.
Eventueel daarna kopiëren en waarden plakken.
Het staat los van elkaar.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:23 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Werkt dit ook als ik vervolgens in kolom C waardes plaats die ik wil sorteren van hoog naar laag?
Top, dat is inderdaad de bedoeling! Bedankt voor je hulp.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het staat los van elkaar.
Maar ik ga een beetje gokken waar je heen wil: je wil de kolommen A en B meesorteren op de volgorde van kolom C. Als dat inderdaad de bedoeling is, moet je eerst A1..B2048 selecteren, Kopiëren, Waarden plakken en daarna sorteren.
Geen idee of t met Googl Spreadsheet kan, maar je zou dmv macro's iedere sheet kunnen beveiligen met een apart wachtwoord.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:14 schreef streamnl het volgende:
Ik heb een vraag met betrekking op Excel. En dan eigenlijk over Google spreadsheet.
Wat ik wil....
Sheet 1 mag ALLEEN bekeken worden door persoon A
Sheet 2 mag ALLEEN bekeken worden door persoon B
Sheet 3 mag ALLEEN bekeken worden door persoon C
Sheet 4 mag ALLEEN bekeken worden door persoon D
etc
En ik mag alles bekijken en aanpassen.
Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?
Als dit wel mogelijk is met de "normale" Excel, hoor ik het ook graag.
Alvast bedankt voor de reactie
Ja, dan moet je terugrekenen naar 1-1-2014 (of 2015, etc), daar het aantal weken bij optellen plus eventueel de weekdagen optrekken/aftrekken.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:55 schreef Niesl het volgende:
Ik heb een overzicht met daarin twee relevante kolommen; een weeknummer (bijv. 40) en een dag (bijv. Ma). Is het mogelijk om in een derde kolom de datum bij deze twee elementen te zoeken? (dus 29-09-2014)
Iemand wellicht een idee?
Als je weet hoeveelste dag van het jaar is (aantal weken x 7 + dag van de week), dan kan je dat getal simpelweg optellen bij 1-jan.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:55 schreef Niesl het volgende:
Ik heb een overzicht met daarin twee relevante kolommen; een weeknummer (bijv. 40) en een dag (bijv. Ma). Is het mogelijk om in een derde kolom de datum bij deze twee elementen te zoeken? (dus 29-09-2014)
Iemand wellicht een idee?
Regel 1 is zoals jij al zei. In C1:quote:Op woensdag 11 december 2013 21:07 schreef kuruto het volgende:
Dames en/of heren,
Ik ben voor mijn autistische zoon een excelformulier (2007) aan het maken waarin ik het volgende zou willen kunnen realiseren. Het lijkt heel simpel maar volgens mij is dat het niet.
Aangezien mijn zoon zeer goed lijkt te kunnen tellen, en snel zou ik graag de volgende som
in excel willen formuleren
Aantal x Stuks = Totaal
de stuks zijn een vaste waarde op iedere regel. Het aantal bepaalt het tijdelijke totaal.
Wat ik nu wil is dat het vorige totaal bij een nieuwe som wordt onthouden, en wordt opgeteld
bij het nieuwe tijdelijke totaal.
dus als voorbeeld
1e som: 2 x 5 = 10 --> 10 (bewaren )
2e som: 8 x 5 = 40 --> 50 nieuw totaal (bewaren) (zelfde rij)
en zo verder.
Dit allemaal wel op 1 rij in excel
Het aantal wordt dus iedere keer aangepast.
Bestaat zoiets ?
Alvast bedankt voor de support allemaal.
GRT
Kurt
1 | =A1*B1 |
1 | =(A2*B2)+C1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |