Het is een komische blog van een expat in Nederland en voor ons kaaskoppen een spiegel van onze cultuur.quote:Stuff Dutch People Like is a study of all things orange. It investigates and highlights the idiosyncrasies of the Dutch culture and their uncanny ability to talk on a mobile phone, while carrying 2.5 children, 6 bags of groceries, a television set, and a mattress balanced on a gear-less bicycle.
Stuff Dutch People Like exemplifies, questions, celebrates and pokes fun at a nation of orange-loving, guttural-sounding, element-battling, culturally-bemused folk. All in the name of fun.
How, you ask, am I qualified to make such statements?
Simple. If you were to visit a zoo everyday for a year and observe a cage full of monkeys, chances are, you would learn a lot about monkeys. Now try living in that monkey cage, with those monkeys for nearly seven years; you’ll get to know the monkeys pretty darn well. You start talking monkey-language, eating monkey-food, working monkey-jobs, and making monkey-jokes. You get the idea
'No. 10: Birthday congratulations',quote:You may well have noticed that Dutch people are a rather kissy bunch. Plop yourself down on any terrace in town and take in the sight of Dutch people all around you greeting & kissing & kissing & kissing then leaving & kissing & kissing & kissing!
'No. 32: Names that sound ridiculous in English' enquote:I’ve never been so confused in my life, as when I first attended the birthday party of a Dutch friend. A group of the birthday boy’s friends walked in and immediately gave me 3 smoochy air-kisses followed by a trio of enthusiastic “Congratulations!”. I smiled awkwardly. That was odd! Congratulations for what? “Congratulations” on knowing someone who happens to be alive another year??
'No. 42: Swearing with diseases'quote:I will never get used to writing an email that starts with “Dear Joke”, or “Hello Freek”, or better yet, “Taco, I would like to introduce you to Harm”! How about good ol’ Mr. Fokker.
'The birthday circle' zou er ook wel tussen mogen of 'The one cookie rule'.quote:Dutch people swear with diseases. Often with old dreaded diseases from the past.
Ik heb em gelezen en ook zeer vermakelijk.quote:Op donderdag 26 september 2013 02:53 schreef jeroen1976 het volgende:
Kan je het boek The UnDuchtables anraden, staat helemaal vol met dit soort dingetjes!
Zie dat respectloos behandelen meer als "geen zin om te kauwen" reden...quote:Op donderdag 26 september 2013 01:42 schreef Straatklinker het volgende:
Dat we ons eten door elkaar roeren? Ik ben al menig keer raar aangekeken door dat ik alles mix/prak als het ff kan.![]()
In Oost-Azie krijg je veelal een kom/lepel/stokjes bij je eten dus standaard dat ik alles roer en op eet met een lepel. Veel lekkerder dan alles 1 voor 1. Het schijnt iets typisch Nederlands te zijn om je eten zo te "respectloos te behandelen".
Zeer grappig en vermakelijk.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:48 schreef Knakker het volgende:
Dit komt toch van de gelijknamige website www.stuffdutchpeoplelike.com? - magnifiniek geschreven en heerlijk om te lezen - ook als Nederlander. Voor al mijn buitenlandse vrienden is het vooral een feest van herkenning
Die gele en rode broeken herken ik helaas wel degelijk. Hangt er vooral mee samen met hoeveel (ex-)corps-ballen je je omgeven zietFlanerend door Oud-Zuid zie je het overal, zeg maar.
Ik dacht jahaa dat is die website van de OP! Zie ik dat ik die ben vergeten te plaatsen..quote:Op donderdag 26 september 2013 13:48 schreef Knakker het volgende:
Dit komt toch van de gelijknamige website www.stuffdutchpeoplelike.com? - magnifiniek geschreven en heerlijk om te lezen - ook als Nederlander. Voor al mijn buitenlandse vrienden is het vooral een feest van herkenning
Die hele site heeft soms een erg "ik zag soms iemand iets geks doen in land X dus dat zal daar wel een ding zijn" gehaltequote:Op donderdag 26 september 2013 17:19 schreef Karina het volgende:
Rode broeken zie ik weleens, maar gele? Zelden.
Nou ja in ieder geval staat er niet dat we allemaal op klompen lopen.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die hele site heeft soms een erg "ik zag soms iemand iets geks doen in land X dus dat zal daar wel een ding zijn" gehalte
korreltje zout erbij doet wonderenquote:Op donderdag 26 september 2013 18:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die hele site heeft soms een erg "ik zag soms iemand iets geks doen in land X dus dat zal daar wel een ding zijn" gehalte
Daar verbaas ik me ook over: KAA / Kaaskoppen in het Buitenland slow Chat deel 16quote:I’ve never been so confused in my life, as when I first attended the birthday party of a Dutch friend. A group of the birthday boy’s friends walked in and immediately gave me 3 smoochy air-kisses followed by a trio of enthusiastic “Congratulations!”. I smiled awkwardly. That was odd! Congratulations for what? “Congratulations” on knowing someone who happens to be alive another year??
Wij hebben hier Nederlandse stagiaires gehad die er alles aan doen om zo Nederlands mogelijk te leven. Wat dus ook betekent om 's middags een broodje, bij de Subway, te gaan eten.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:23 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik wordt hier in Hongarije door veertig nationaliteiten raar aangekeken dat ik 's middags niet warm eet maar het bij een broodje laat. Schijnt ook iets typischte zijn.
Ik snap je punt maar ik heb absoluut geen trek in een warme hap tussen de middag.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wij hebben hier Nederlandse stagiaires gehad die er alles aan doen om zo Nederlands mogelijk te leven. Wat dus ook betekent om 's middags een broodje, bij de Subway, te gaan eten.
Ik ben een voorstander van "When in Rome, do as the Romans".
Typisch zuid Europees en Balkan, het twee maal warm eten per dag.quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar ik heb absoluut geen trek in een warme hap tussen de middag.
In het begin kan dat tegenvallen, maar zoiets went snel.quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar ik heb absoluut geen trek in een warme hap tussen de middag.
Ik vind Hongaars eten heerlijk op z'n tijd maar heb geen zin om gewoonten over te nemen die niet bij me passen of waar ik me niet goed bij voel. Dat deed ik in Nederland niet en dat doe ik hier ook niet. En als ik zo eens naar de gemiddelde lichaamsomvang van Hongaren boven de 40 kijk, denk ik niet dat hun eetgewoonten op de lange termijn zo gezond zijnquote:Op vrijdag 27 september 2013 15:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In het begin kan dat tegenvallen, maar zoiets went snel.
De eerste week in Japan ben ik heel enthousiast gaan ontbijten met vis, zeewier en rijst, maar toen voelde ik die vis de hele ochtend zwemmen. Na een tijdje weet je niet beter.
Wel eens in de USa of Canada geweest?..quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik vind Hongaars eten heerlijk op z'n tijd maar heb geen zin om gewoonten over te nemen die niet bij me passen of waar ik me niet goed bij voel. Dat deed ik in Nederland niet en dat doe ik hier ook niet. En als ik zo eens naar de gemiddelde lichaamsomvang van Hongaren boven de 40 kijk, denk ik niet dat hun eetgewoonten op de lange termijn zo gezond zijn
Ik wel, mijn moeder deed het, de kids van mijn zus krijgen daar nog lachstuipen vanquote:Op donderdag 26 september 2013 06:01 schreef SpecialK het volgende:
Die zogenaamde "one cookie rule" is wat mij betreft een urban legend. Ik heb dat nog nooit iemand zien doen. Wat ik wel zie is mensen die gewoon de deksel op de pot doen zodat die koekjes niet oud worden en de (geniepig in de auto naar huis) klagende visite die te schijterig was om om nog een koekje te vragen.
Weet niet hoe het in de rest van Canada is maar in Calgary zie je minder dikkers dan in Nederland.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wel eens in de USa of Canada geweest?..![]()
[ afbeelding ]
Aan de moeders kant van mijn familie gebeurd die tafereel ook bij elke verjaardagquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik wel, mijn moeder deed het, de kids van mijn zus krijgen daar nog lachstuipen van
omdat iedereen een beetje jarig is als een iemand uit de familie/ vriendengroep jarig is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 23:24 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Weet niet hoe het in de rest van Canada is maar in Calgary zie je minder dikkers dan in Nederland.
[..]
Aan de moeders kant van mijn familie gebeurd die tafereel ook bij elke verjaardag
Waarom moeten wij Nederlanders eigenlijk iedereen feliciteren op een verjaardag?
is toch ook wel normaal, in een cafe ga je ook niet nog en koekje vragen. 1 per kopje kofie.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik wel, mijn moeder deed het, de kids van mijn zus krijgen daar nog lachstuipen van
Nee, dat is niet zo. Net zoals dat je niet een beetje zwanger kunt zijn, kun je ook niet een beetje jarig zijn. Gelijkheidsaanstelleritus.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:09 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
omdat iedereen een beetje jarig is als een iemand uit de familie/ vriendengroep jarig is.
tuurlijk wel, als iemand zwanger is, feleciteerd iedereen ook elkaar. onze felicitaties hebben gewoon een iets andere betekenis dan in andere landen. is er eentje zwanger, dan is iedereen blij.quote:Op zaterdag 28 september 2013 07:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Net zoals dat je niet een beetje zwanger kunt zijn, kun je ook niet een beetje jarig zijn. Gelijkheidsaanstelleritus.
Dat iedereen dat doet, maakt het nog niet minder belachelijk of logisch. Het laat meer zien wat voor een kuddevolk we zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2013 11:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
tuurlijk wel, als iemand zwanger is, feleciteerd iedereen ook elkaar. onze felicitaties hebben gewoon een iets andere betekenis dan in andere landen. is er eentje zwanger, dan is iedereen blij.
niet omdat iedereen het doet, maar ik heb net uitgelegd waarom, dus daarom is het wel logisch. een verjaardag is een groeps gebeurtenis bij ons, niet aleen een feestje voor die ene persoon en niemand anders.quote:Op zaterdag 28 september 2013 11:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat iedereen dat doet, maakt het nog niet minder belachelijk of logisch. Het laat meer zien wat voor een kuddevolk we zijn.
Ik wissel het af...dan weer westers..dan weer aziatisch. Ik eet van alles doorelkaar. Als ik 's middags een noodle soupje eet dan wordt het 's avonds iets westers. Soms kan erg warme dagen kleefrijst met geroosterd varkensvlees en een tomatendip onwijs lekker zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik vind Hongaars eten heerlijk op z'n tijd maar heb geen zin om gewoonten over te nemen die niet bij me passen of waar ik me niet goed bij voel. Dat deed ik in Nederland niet en dat doe ik hier ook niet. En als ik zo eens naar de gemiddelde lichaamsomvang van Hongaren boven de 40 kijk, denk ik niet dat hun eetgewoonten op de lange termijn zo gezond zijn
Waar, maar het gehalte dames rond de vijftig dat zich voortbeweegt op een manier en in een tempo alsof ze de zeventig allang zijn gepasseerd en enkel en alleen omdat ze te vet en te veel eten, is hier toch echt opvallend hoog in vergelijking met West-Europa. Het zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat veel mensen hier zich geen fatsoenlijk voedsel kunnen veroorloven. Alleen goedkope, ongezonde troep.quote:Op zondag 29 september 2013 10:53 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik zie in elk land mensen die boven de 40 zijn dikker worden. Natuurlijk is het hier minder, maar mensen veranderen gewoon met de leeftijd.
Vergeet niet dat het voedsel ook word "gemanipuleerd".quote:Op zondag 29 september 2013 11:03 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Waar, maar het gehalte dames rond de vijftig dat zich voortbeweegt op een manier en in een tempo alsof ze de zeventig allang zijn gepasseerd en enkel en alleen omdat ze te vet en te veel eten, is hier toch echt opvallend hoog in vergelijking met West-Europa. Het zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat veel mensen hier zich geen fatsoenlijk voedsel kunnen veroorloven. Alleen goedkope, ongezonde troep.
Hoe vier jij nou je verjaardag danquote:Op zondag 29 september 2013 10:55 schreef breaky het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds blij dat ik niet meer een "Nederlandse verjaardag" hoef mee te maken.
Inderdaad iedereen feliciteren en dan in een kringetje gaan zitten en gaan kleppen als Henk en Ingrid.
Stoelen aan de kant, drank en eten op tafel, muziek aan en gaan. Geen dooie cirkelverjaardagen meer!quote:Op zondag 29 september 2013 22:19 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Hoe vier jij nou je verjaardag dan
Precies!quote:Op maandag 30 september 2013 01:57 schreef rogier21 het volgende:
Stoelen aan de kant, drank en eten op tafel, muziek aan en gaan. Geen dooie cirkelverjaardagen meer!
Ik snap niet dat ze juist daar dan over vallen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Leukste aan die blog zijn de waanzinnig beledigde Nederlanders, vooral over nasty spreads
Dat is nog een verjaardag van "de oude stempel" om het zo maar eens te zeggen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:03 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Zo vier ik dat al jaren en vieren wij dat in Nederland toch ook gewoon :S
Ohhh.... toen ik zwanger was van m'n oudste was er 1 ding waar ik echt niet tegen kon: vis. En toen ging ik naar Nederland, in m'n eentje, via Tokyo. Vlucht van 12 uur, al wat brakjes van de vlucht van 5 uur die ervoor zat, en de 6 uur wachttijd. Lekker even geslapen, en toen werd er ontbijt geserveerd. Dat viel niet mee.....quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:59 schreef Lyrebird het volgende:
In het begin kan dat tegenvallen, maar zoiets went snel.
De eerste week in Japan ben ik heel enthousiast gaan ontbijten met vis, zeewier en rijst, maar toen voelde ik die vis de hele ochtend zwemmen. Na een tijdje weet je niet beter.
Ik heb er wel ergere gezienquote:Op donderdag 26 september 2013 18:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gaat het toch nog de goede kant opquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:03 schreef pirlo444 het volgende:
Zo vier ik dat al jaren en vieren wij dat in Nederland toch ook gewoon :S
In princiepe is er niks mis mee hoor, maar ik heb mij er gewoon nooit echt prettig bij gevoelt. Als andere dit leuk vinden is dat prima, ook op mijn verjaardag, alleen zal er zelf niet zo snel tussen gaan zitten. Je altijd mensen die gesprekken gaan voeren door elkaar heen, dat vind ik vervelend.quote:
quote:I agree that simply saying, we didn’t mean offence, is too easy. However in a way you can say it in this case. Seriously, I never ever saw Zwarte Piet as racist or anything, until I explained the tradition in England, and they thought it to be racist. Zwarte Piet is black, true, but he is also one of the most beloved traditional figures! Maybe I’m too narrow-minded and love Zwarte Piet too much, but I honestly can’t understand how anyone can be offended by Zwarte Piet. He’s just cool!
quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:38 schreef Fogel het volgende:
Pieten komen op ons af rennen om snoep te geven, kind half in paniek omdat ze er niks van begreep
quote:My father, an American, visited my mom’s family in holland after they were married. he had never seen a bday calendar before and he mistakenly thought you were supposed to use the space to write in your name when you used the bathroom. hahaha.
Is wel een typerende traditie van Nederland, en ook typisch Nederlands gedrag om dat te willen blijven voortzetten. Zelf ben ik naast Nederlands ook Frans van nationaliteit en vind warm eten voor de lunch ook prima. Maar in Frankrijk alleen maar broodbeleg met stokbrood vind ik eveneens prima.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:23 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik wordt hier in Hongarije door veertig nationaliteiten raar aangekeken dat ik 's middags niet warm eet maar het bij een broodje laat. Schijnt ook iets typischte zijn.
Had een collega in Beieren verteld over het typische nederlandse gebruik boterhammetjes van thuis mee te nemen voor de lunch, jaar of wat later mailde ze me, ze werkte intussen in Zwitserland en dat ze een Nederlandse collega had die dat daadwerkelijk deed. Hilarisch vond ze het als je in de kantine voor een paar euro geweldig warm kan eten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:46 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Is wel een typerende traditie van Nederland, en ook typisch Nederlands gedrag om dat te willen blijven voortzetten. Zelf ben ik naast Nederlands ook Frans van nationaliteit en vind warm eten voor de lunch ook prima. Maar in Frankrijk alleen maar broodbeleg met stokbrood vind ik eveneens prima.
Tja, dat zal ik dan nooit doen. Zeker niet als het eten in de kantine gewoon gratis is.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had een collega in Beieren verteld over het typische nederlandse gebruik boterhammetjes van thuis mee te nemen voor de lunch, jaar of wat later mailde ze me, ze werkte intussen in Zwitserland en dat ze een Nederlandse collega had die dat daadwerkelijk deed. Hilarisch vond ze het als je in de kantine voor een paar euro geweldig warm kan eten.
Ik kan het al bijna zien.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:38 schreef Fogel het volgende:
Zwarte Pieten ja... Was met mijn dochter in een winkelstraat in Nederland net voor sinterklaas. Pieten komen op ons af rennen om snoep te geven, kind half in paniek omdat ze er niks van begreep
Maar toen ze eenmaal doorhad dat ze alleen maar goede dingen brengen was het al snel goed.
Eenmaal thuis in Noorwegen zag ze een donkere man in de supermarkt (die hebben we niet zo heel erg veel in het noorden) en begon enthousiast 'zwarte Piet' te roepen. Beetje pijnlijke situatie was dat...
Cultuurcrash?
En wat als die collega nou 's avonds thuis met zijn gezinnetje warm wil eten? Moet 'ie dan twee keer per dag warm eten alleen omdat het in de kantine zo goedkoop is?quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had een collega in Beieren verteld over het typische nederlandse gebruik boterhammetjes van thuis mee te nemen voor de lunch, jaar of wat later mailde ze me, ze werkte intussen in Zwitserland en dat ze een Nederlandse collega had die dat daadwerkelijk deed. Hilarisch vond ze het als je in de kantine voor een paar euro geweldig warm kan eten.
Dat was 50 jaar geleden in NL ook nog heel gewoon.quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De meeste ziekenhuizen en bejaardenhuizen hebben zich inmiddels ook aangepast; doorgaans de broodmaaltijd 's middags als lunch en 's avonds het warme eten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:42 schreef Leandra het volgende:
Dat was 50 jaar geleden in NL ook nog heel gewoon.
Het was alleen de enige warme maaltijd op een dag.
In bejaardentehuizen en ziekenhuizen is het nog steeds zo, het is ook vrij nutteloos om al die energie op te nemen als je het niet meer gebruikt, overdag warm eten is veel logischer.
Niet dat ik er wel aan moet denken, maar dat is wat anders.
Voel je niet zo aangevallen, Hollander, geef gewoon weer hoe men er tegenaan kijkt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En wat als die collega nou 's avonds thuis met zijn gezinnetje warm wil eten? Moet 'ie dan twee keer per dag warm eten alleen omdat het in de kantine zo goedkoop is?
Alle nationaliteiten die ik om mij heen zie houden tot op zekere hoogte vast aan eetgewoonten van thuis - de Nederlanders niet uitgezonderd. Ik geloof niet dat daar nou zoveel mis mee is.
Dat betekent dat ik er lang niet geweest ben....quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De meeste ziekenhuizen en bejaardenhuizen hebben zich inmiddels ook aangepast; doorgaans de broodmaaltijd 's middags als lunch en 's avonds het warme eten.
De Duitse is nog leuker!quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:30 schreef Snowballed het volgende:
Alle punten die Clarkson hier opnoemt...![]()
O, misschien had ik er een smiley achteraan moeten plakken. Ik voelde me namelijk niet zo aangevallen hoorquote:Op maandag 7 oktober 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voel je niet zo aangevallen, Hollander, geef gewoon weer hoe men er tegenaan kijkt.
Doet me denken aan die blog, schuimbekkende reacties over de observaties over de Nederlandse lunch en het broodbeleg.
Boeren in Nederland eten tussen de middag ook warm. Ik geloof niet dat ik er veel bezwaar tegen zou hebben als ik een home made maaltijd zou kunnen eten, maar als ik naar mijn collega's kijk, zie ik dat ze ofwel belanden in een foodcourt voor een snelle vette hap óf hun prakkie van thuis op het werk in de magnetron opwarmen. Voor beide opties pas ik, (+quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was 50 jaar geleden in NL ook nog heel gewoon.
Het was alleen de enige warme maaltijd op een dag.
In bejaardentehuizen en ziekenhuizen is het nog steeds zo, het is ook vrij nutteloos om al die energie op te nemen als je het niet meer gebruikt, overdag warm eten is veel logischer.
Niet dat ik er wel aan moet denken, maar dat is wat anders.
Is volgens mij een kwestie van uit de hand gelopen. Je feliciteerde de jarige en de gezinsleden. Maar je maakt een begroetingsronde en het "hoe maakt u het" ging over in gefeliciteerd met de verjaardag van je/uw moeder/zus/dochter/vriend/partner/blablabla en uiteindelijk werd gefeliciteerd de begroeting voor de hele ronde. 'k Vin'm wel raar en ben overgegaan op wat vaags mummelen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 07:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Net zoals dat je niet een beetje zwanger kunt zijn, kun je ook niet een beetje jarig zijn. Gelijkheidsaanstelleritus.
Ik heb het blog met smaak gelezen. Als je Nederland met buitenlandse ogen gaat bekijken, dan is het toch wel een erg gek land.
[...]
Ik heb een poosje in het bedrijfsrestaurant gegeten, waar je eenvoudige, verse, verantwoorde maaltijden kreeg voor een zacht prijsje. Alleen was het dan 's avonds zo kaal en onwennig met die boterhammetjes. Het vulde ook niet voor de hele avond/nacht.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En wat als die collega nou 's avonds thuis met zijn gezinnetje warm wil eten? Moet 'ie dan twee keer per dag warm eten alleen omdat het in de kantine zo goedkoop is?
Alle nationaliteiten die ik om mij heen zie houden tot op zekere hoogte vast aan eetgewoonten van thuis - de Nederlanders niet uitgezonderd. Ik geloof niet dat daar nou zoveel mis mee is.
Ik lustte er vroeger wel pap van, van die boterhammen, maar idd, nu ik eet ik toch graag wat anders.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:30 schreef Tanin het volgende:
Boterhammen heb ik altijd al een hekel aan gehad, dus sinds ik weet hoe het anders kan eet ik standaard de maaltijd van gisteren of een verse salade voor de lunch.
(moest even teruglezen) Ik heb niet naar hem haar als dude gerefereerd, maar dacht het wel idd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 04:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zie in dit topic een paar keer gerefereerd worden naar de schrijver van het blog als een "hij".
Echter, de schrijver van het blog is een vrouw
http://stuffdutchpeopleli(...)ral-drug-free-birth/
Ik herinner me de eerste keer dat mijn vriend bij mijn beste vriendin over de vloer kwam en we gingen koken. Hij vroeg of ze nog olijfolie in huis had. Er stond nog een bodempje, volgens haar genoeg, dus ze zei van wel. Toen hij eenmaal ging koken ging hij op zoek naar de volgende fles, omdat een bodempje bij lange na niet genoeg was om een degelijke Spaanse maaltijd te kokenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:07 schreef Shivo het volgende:
Leuk toch, al die Nederlandse gewoonten. Ieder land neemt zijn gebruiken mee naar het buitenland en dat maakt in het buitenland wonen, met veel buitenlandse vrienden, ook zo leuk.
Ik zit graag in een kring met verjaardagen, heb het liefst een boterham met kaas voor lunch, ben pro-Piet, heb een verjaardag kalender op de badkamer hangen, en schaam me absoluut nergens voor. Nederlanders zijn zo ongeveer het minst nationalistische volk dat ik ken. Moet je eens bij een Italiaan of Spanjaard thuis komen, die doen veel meer hun best op aan hun gewoonten vast te houden. En daar is weinig mis mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |