abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131935887
Over de verjaardagskalender:

quote:
My father, an American, visited my mom’s family in holland after they were married. he had never seen a bday calendar before and he mistakenly thought you were supposed to use the space to write in your name when you used the bathroom. hahaha.
_O-
pi_131936274
Dat eerste stukje over dat kussen op bv. verjaardagen etc. Dat valt in NL nog behoorlijk mee vergeleken met Frankrijk.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_131936372
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:23 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik wordt hier in Hongarije door veertig nationaliteiten raar aangekeken dat ik 's middags niet warm eet maar het bij een broodje laat. Schijnt ook iets typisch w/ te zijn.
Is wel een typerende traditie van Nederland, en ook typisch Nederlands gedrag om dat te willen blijven voortzetten. Zelf ben ik naast Nederlands ook Frans van nationaliteit en vind warm eten voor de lunch ook prima. Maar in Frankrijk alleen maar broodbeleg met stokbrood vind ik eveneens prima.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:50:27 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131936493
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 14:46 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Is wel een typerende traditie van Nederland, en ook typisch Nederlands gedrag om dat te willen blijven voortzetten. Zelf ben ik naast Nederlands ook Frans van nationaliteit en vind warm eten voor de lunch ook prima. Maar in Frankrijk alleen maar broodbeleg met stokbrood vind ik eveneens prima.
Had een collega in Beieren verteld over het typische nederlandse gebruik boterhammetjes van thuis mee te nemen voor de lunch, jaar of wat later mailde ze me, ze werkte intussen in Zwitserland en dat ze een Nederlandse collega had die dat daadwerkelijk deed. Hilarisch vond ze het als je in de kantine voor een paar euro geweldig warm kan eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131937205
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had een collega in Beieren verteld over het typische nederlandse gebruik boterhammetjes van thuis mee te nemen voor de lunch, jaar of wat later mailde ze me, ze werkte intussen in Zwitserland en dat ze een Nederlandse collega had die dat daadwerkelijk deed. Hilarisch vond ze het als je in de kantine voor een paar euro geweldig warm kan eten.
Tja, dat zal ik dan nooit doen. Zeker niet als het eten in de kantine gewoon gratis is.
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:14:09 #57
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131937227
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:38 schreef Fogel het volgende:
Zwarte Pieten ja... Was met mijn dochter in een winkelstraat in Nederland net voor sinterklaas. Pieten komen op ons af rennen om snoep te geven, kind half in paniek omdat ze er niks van begreep :P
Maar toen ze eenmaal doorhad dat ze alleen maar goede dingen brengen was het al snel goed.
Eenmaal thuis in Noorwegen zag ze een donkere man in de supermarkt (die hebben we niet zo heel erg veel in het noorden) en begon enthousiast 'zwarte Piet' te roepen. Beetje pijnlijke situatie was dat...
Cultuurcrash? :P
Ik kan het al bijna zien. :D

Zo'n blond meisje (neem ik maar aan) die eerst angstig is voor het nieuwe onbekende en half achter papa verschuilt, naar toch voorzichtig een lach en dan uitkijkend naar de volgende zwarte piet..

Waar ik in NL vandaan kom waren er ook nauwelijks buitenlanders afgezien van die 1 Marokkaan/Turk/Molukker per klas.
reset
pi_131938808
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat als die collega nou 's avonds thuis met zijn gezinnetje warm wil eten? Moet 'ie dan twee keer per dag warm eten alleen omdat het in de kantine zo goedkoop is?

Alle nationaliteiten die ik om mij heen zie houden tot op zekere hoogte vast aan eetgewoonten van thuis - de Nederlanders niet uitgezonderd. Ik geloof niet dat daar nou zoveel mis mee is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Budapestenaar op 07-10-2013 16:11:57 ]
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:42:43 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131942006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:02 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik snap je punt maar ik heb absoluut geen trek in een warme hap tussen de middag.
Dat was 50 jaar geleden in NL ook nog heel gewoon.
Het was alleen de enige warme maaltijd op een dag.

In bejaardentehuizen en ziekenhuizen is het nog steeds zo, het is ook vrij nutteloos om al die energie op te nemen als je het niet meer gebruikt, overdag warm eten is veel logischer.
Niet dat ik er wel aan moet denken, maar dat is wat anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131942141
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:42 schreef Leandra het volgende:

In bejaardentehuizen en ziekenhuizen is het nog steeds zo, het is ook vrij nutteloos om al die energie op te nemen als je het niet meer gebruikt, overdag warm eten is veel logischer.
De meeste ziekenhuizen en bejaardenhuizen hebben zich inmiddels ook aangepast; doorgaans de broodmaaltijd 's middags als lunch en 's avonds het warme eten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:48:10 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131942160
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:04 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

En wat als die collega nou 's avonds thuis met zijn gezinnetje warm wil eten? Moet 'ie dan twee keer per dag warm eten alleen omdat het in de kantine zo goedkoop is?

Alle nationaliteiten die ik om mij heen zie houden tot op zekere hoogte vast aan eetgewoonten van thuis - de Nederlanders niet uitgezonderd. Ik geloof niet dat daar nou zoveel mis mee is.
Voel je niet zo aangevallen, Hollander, geef gewoon weer hoe men er tegenaan kijkt.
Doet me denken aan die blog, schuimbekkende reacties over de observaties over de Nederlandse lunch en het broodbeleg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 7 oktober 2013 @ 18:25:46 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131943236
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De meeste ziekenhuizen en bejaardenhuizen hebben zich inmiddels ook aangepast; doorgaans de broodmaaltijd 's middags als lunch en 's avonds het warme eten.
Dat betekent dat ik er lang niet geweest ben....
Mooi ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 oktober 2013 @ 18:30:35 #63
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_131943353
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:06:24 #64
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131950542
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voel je niet zo aangevallen, Hollander, geef gewoon weer hoe men er tegenaan kijkt.
Doet me denken aan die blog, schuimbekkende reacties over de observaties over de Nederlandse lunch en het broodbeleg.
O, misschien had ik er een smiley achteraan moeten plakken. Ik voelde me namelijk niet zo aangevallen hoor :)
pi_131950963
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Boeren in Nederland eten tussen de middag ook warm. Ik geloof niet dat ik er veel bezwaar tegen zou hebben als ik een home made maaltijd zou kunnen eten, maar als ik naar mijn collega's kijk, zie ik dat ze ofwel belanden in een foodcourt voor een snelle vette hap óf hun prakkie van thuis op het werk in de magnetron opwarmen. Voor beide opties pas ik, (+ :) voordat iemand weer denkt dat ik schuimbekkend aan het fulmineren ben :D)
pi_132239388
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 07:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Net zoals dat je niet een beetje zwanger kunt zijn, kun je ook niet een beetje jarig zijn. Gelijkheidsaanstelleritus.

Ik heb het blog met smaak gelezen. Als je Nederland met buitenlandse ogen gaat bekijken, dan is het toch wel een erg gek land.

[...]
Is volgens mij een kwestie van uit de hand gelopen. Je feliciteerde de jarige en de gezinsleden. Maar je maakt een begroetingsronde en het "hoe maakt u het" ging over in gefeliciteerd met de verjaardag van je/uw moeder/zus/dochter/vriend/partner/blablabla en uiteindelijk werd gefeliciteerd de begroeting voor de hele ronde. 'k Vin'm wel raar en ben overgegaan op wat vaags mummelen.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:04 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik heb een poosje in het bedrijfsrestaurant gegeten, waar je eenvoudige, verse, verantwoorde maaltijden kreeg voor een zacht prijsje. Alleen was het dan 's avonds zo kaal en onwennig met die boterhammetjes. Het vulde ook niet voor de hele avond/nacht.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:43:51 #68
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132253335
Mijn kapper is een Ier die in Nederland heeft gewoond en afgezien van de grote politieke verandering van de afgelopen 10 jaar was hij verwonderd over het feit dat Nederlanders met ziekten schelden en ook vaak ziekten die al lang niet meer in Nederland voorkomen. :D
reset
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:30:46 #69
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_132362731
Als ex-KAA'er kan ik zeggen dat ik sommige van onze gebruiken ook raar vind.

Vooral de felicitatie rondes op verjaardagen (dat doe ik tegenwoordig alleen omdat ik niemand voor z'n schenen wil schoppen), die cirkel verjaardagen en dat zoenen zit ik niet mee.

Boterhammen heb ik altijd al een hekel aan gehad, dus sinds ik weet hoe het anders kan eet ik standaard de maaltijd van gisteren of een verse salade voor de lunch.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_132364399
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:30 schreef Tanin het volgende:
Boterhammen heb ik altijd al een hekel aan gehad, dus sinds ik weet hoe het anders kan eet ik standaard de maaltijd van gisteren of een verse salade voor de lunch.
Ik lustte er vroeger wel pap van, van die boterhammen, maar idd, nu ik eet ik toch graag wat anders.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 04:43:31 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132422184
Ik zie in dit topic een paar keer gerefereerd worden naar de schrijver van het blog als een "hij".
Echter, de schrijver van het blog is een vrouw ;)

http://stuffdutchpeopleli(...)ral-drug-free-birth/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:27:30 #72
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132426536
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 04:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zie in dit topic een paar keer gerefereerd worden naar de schrijver van het blog als een "hij".
Echter, de schrijver van het blog is een vrouw ;)

http://stuffdutchpeopleli(...)ral-drug-free-birth/
(moest even teruglezen) Ik heb niet naar hem haar als dude gerefereerd, maar dacht het wel idd. ;)
reset
pi_132440236
Leuk toch, al die Nederlandse gewoonten. Ieder land neemt zijn gebruiken mee naar het buitenland en dat maakt in het buitenland wonen, met veel buitenlandse vrienden, ook zo leuk.

Ik zit graag in een kring met verjaardagen, heb het liefst een boterham met kaas voor lunch, ben pro-Piet, heb een verjaardag kalender op de badkamer hangen, en schaam me absoluut nergens voor. Nederlanders zijn zo ongeveer het minst nationalistische volk dat ik ken. Moet je eens bij een Italiaan of Spanjaard thuis komen, die doen veel meer hun best op aan hun gewoonten vast te houden. En daar is weinig mis mee.
Jesus saves but death prevails.
pi_132441687
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:07 schreef Shivo het volgende:
Leuk toch, al die Nederlandse gewoonten. Ieder land neemt zijn gebruiken mee naar het buitenland en dat maakt in het buitenland wonen, met veel buitenlandse vrienden, ook zo leuk.

Ik zit graag in een kring met verjaardagen, heb het liefst een boterham met kaas voor lunch, ben pro-Piet, heb een verjaardag kalender op de badkamer hangen, en schaam me absoluut nergens voor. Nederlanders zijn zo ongeveer het minst nationalistische volk dat ik ken. Moet je eens bij een Italiaan of Spanjaard thuis komen, die doen veel meer hun best op aan hun gewoonten vast te houden. En daar is weinig mis mee.
Ik herinner me de eerste keer dat mijn vriend bij mijn beste vriendin over de vloer kwam en we gingen koken. Hij vroeg of ze nog olijfolie in huis had. Er stond nog een bodempje, volgens haar genoeg, dus ze zei van wel. Toen hij eenmaal ging koken ging hij op zoek naar de volgende fles, omdat een bodempje bij lange na niet genoeg was om een degelijke Spaanse maaltijd te koken _O-
For most of history, Anonymous was a woman.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')