Oh? Ben ondertussen geen student meer maar vind dat studenten de stad zeker gezelliger maken. Wat gemoedelijker, wat minder gehaast. Volle kroegjes, gezellige grachten, leuk nachtleven.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:08 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Zeer regelmatig ja, en die studenten komen mijn neus uit.
Dit, plus veel studenten blijven hangen in de stad na hun studietijd. Goed voor de schatkist van de stad want meestal hebben deze mensen wel goede inkomens.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:30 schreef uithangbord het volgende:
[..]
Oh? Ben ondertussen geen student meer maar vind dat studenten de stad zeker gezelliger maken. Wat gemoedelijker, wat minder gehaast. Volle kroegjes, gezellige grachten, leuk nachtleven.
Moet jij maar opletten. De OV-chipkaart voor studenten is er namelijk achter de schermen al uit gebonjourd.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:46 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ach man, dat leenstelsel komt er voorlopig niet. Bovendien kan je dan beter CDA stemmen want het kabinet wil toch niet met SP en PVV praten.
Maar al zijn er alleen maar kakkers, zijn wel de enige 2 steden waar het studentenleven diep geworteld zit. Ik bedoel, blijkbaar willen alle Utrechtenaren de studenten weg hebben. De Delftenaren vinden het hartstikke gezellig met de studenten. En in Leiden vinden ze het ook allemaal wel mooi. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Uhh nee en dat gaat ook niet gebeuren ook, aangezien de NS dan over 3 jaar failliet is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:05 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Moet jij maar opletten. De OV-chipkaart voor studenten is er namelijk achter de schermen al uit gebonjourd.
Dan niet joh, zal een leuke surprise worden voor jequote:Op vrijdag 27 september 2013 17:27 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Uhh nee en dat gaat ook niet gebeuren ook, aangezien de NS dan over 3 jaar failliet is.
Verklaar je nader, andere partijen willen de stufi en SOV afschaffen en dus studenten naaien. SP en PVV steunen de studenten juist, alleen is Wilders vrijwel altijd zo ongenuanceerd, dat is jammer, want de PVV heeft wel goede standpunten.quote:
Heel simpel, studenten stemmen geen SP of PVV.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Verklaar je nader, andere partijen willen de stufi en SOV afschaffen en dus studenten naaien. SP en PVV steunen de studenten juist, alleen is Wilders vrijwel altijd zo ongenuanceerd, dat is jammer, want de PVV heeft wel goede standpunten.
Dan naaien ze zichzelf en tevens mede-studenten.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:09 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Heel simpel, studenten stemmen geen SP of PVV.
Misschien moet jij inderdaad nog maar even terug naar de middelbare school.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dan naaien ze zichzelf en tevens mede-studenten.
Nee dat hoeft niet. Als je de stufi en SOV afschaft (wat dus de plannen zijn) dan naai je alle studenten met ongeveer ¤20.000 schuld. Dat kun je nooit terugverdienen, tenzij je Econometrie, Werktuigbouw, Elektrotechniek, (Technische) Natuurkunde, (Technische) Wiskunde of een vergelijkbare zware wiskundige studie doet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:21 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Misschien moet jij inderdaad nog maar even terug naar de middelbare school.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet. Als je de stufi en SOV afschaft (wat dus de plannen zijn) dan naai je alle studenten met ongeveer ¤20.000 schuld. Dat kun je nooit terugverdienen, tenzij je Econometrie, Werktuigbouw, Elektrotechniek, (Technische) Natuurkunde, (Technische) Wiskunde of een vergelijkbare zware wiskundige studie doet.
Econometrie een zware wiskundige studie noemen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet. Als je de stufi en SOV afschaft (wat dus de plannen zijn) dan naai je alle studenten met ongeveer ¤20.000 schuld. Dat kun je nooit terugverdienen, tenzij je Econometrie, Werktuigbouw, Elektrotechniek, (Technische) Natuurkunde, (Technische) Wiskunde of een vergelijkbare zware wiskundige studie doet.
Zit in Enschede, daarom ben ik Lucht en Ruimtevaart vergeten te noemen. Ik heb geen idee over het (wiskundige) niveau van Econometrie, maar het zou vast lastiger zijn dan Civiele Techniek, echter heb ik gehoord dat ze in Tilburg ook slechts 15 contacturen hebben, misschien hebben ze veel zelfstudie, dat kan ook.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:29 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Econometrie een zware wiskundige studie noemen.Lucht en ruimtevaart niet noemen in dit rijtje.
![]()
20000 schuld over een hele studie veel vinden.Kap eens met janken man, de overheid betaalt 5500 - 32000 euro van jouw studie per jaar.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)5-000-euro%E2%80%99/
Dat leenstelsel hč, door figuren als jij zou ik er bijna voorstander van worden. Dan gaan mensen misschien 2 keer nadenken voordat ze een kansloze studie gaan doen op kosten van heel Nederland en uiteindelijk dozen mogen gaan sjouwen in een of ander magazijn omdat niemand ze wil hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelijke kansen geven en gelijk belonen? Denk je dat er dan nog iemand offshore engineering gaat doen, als hij evenveel gaat verdienen als iemand die in filosofie colleges uit zijn neus zit te vreten? Goed idee man. Dan kun je Shell, Philips en Van Oord ook meteen opdoeken. Daar gaat je Nederlandse economie.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:33 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zit in Enschede, daarom ben ik Lucht en Ruimtevaart vergeten te noemen. Ik heb geen idee over het (wiskundige) niveau van Econometrie, maar het zou vast lastiger zijn dan Civiele Techniek, echter heb ik gehoord dat ze in Tilburg ook slechts 15 contacturen hebben, misschien hebben ze veel zelfstudie, dat kan ook.
Daarom gewoon SP, iedereen gelijke kansen geven en gelijk belonen. Dat schept rechtvaardigheid en zorgt voor een stabielere economie, aangezien de SP niet aan onzinnige uitgaven als de JSF doet en ook tegen te veel bezuinigingen is.
Filosofie is echt niet simpel hoor, erg veel pittig leeswerk en filosofie-studenten zijn over het algemeen best intelligent en gemotiveerd. Ik weet niet hoe het niveau van massastudie's zijn ala rechten, psychologie en communicatie, maar het massastudies zijn die niet de meest intelligente personen aantrekken (doen meestal toch (technische) natuurkunde/wiskunde, maar ook filosofie) wil toch wel wat zeggen over het niveau. De meesten die een pittige studie doen (technische) natuurkunde/wiskunde, elektrotechniek, werktuigbouw, biomedische technologie/technische geneeskunde doen het echt niet voor het geld. En trouwens, je moet toch genieten tijdens je studententijd, je bent jong en wil de wereld ontdekken. Daarom moet je geen zorgen hebben over te weinig geld of lenen, is mijn opvatting. Je betaald het later tijdens het werk via hogere belastingen wel weer terug.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:37 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Gelijke kansen geven en gelijk belonen? Denk je dat er dan nog iemand offshore engineering gaat doen, als hij evenveel gaat verdienen als iemand die in filosofie colleges uit zijn neus zit te vreten? Goed idee man. Dan kun je Shell, Philips en Van Oord ook meteen opdoeken. Daar gaat je Nederlandse economie.
Stratum heeft 10x meer keus dan Utrecht. Leuk om een keer te komen ter afwisseling, maar ik vind het uitgaan op Stratum leuker.quote:
Alleen is Eindhoven een beetje mannenstad of gaan de Tilburgse studenten ook vaak uit in Eindhoven?quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:50 schreef W00fer het volgende:
[..]
Stratum heeft 10x meer keus dan Utrecht. Leuk om een keer te komen ter afwisseling, maar ik vind het uitgaan op Stratum leuker.
Het is geen sausage fest nee. Anders zou ik er ook niet meer komen. Je zou wel denken inderdaad, met een Technische Universiteit toch valt het mee.quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alleen is Eindhoven een beetje mannenstad of gaan de Tilburgse studenten ook vaak uit in Eindhoven?
Allemaal best, maar dan mogen mensen die kansloze studies doen ook lekker zelf gaan betalen. Nederland zou alleen de studies moeten betalen waar Nederland zelf ook beter van wordt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Filosofie is echt niet simpel hoor, erg veel pittig leeswerk en filosofie-studenten zijn over het algemeen best intelligent en gemotiveerd. Ik weet niet hoe het niveau van massastudie's zijn ala rechten, psychologie en communicatie, maar het massastudies zijn die niet de meest intelligente personen aantrekken (doen meestal toch (technische) natuurkunde/wiskunde, maar ook filosofie) wil toch wel wat zeggen over het niveau. De meesten die een pittige studie doen (technische) natuurkunde/wiskunde, elektrotechniek, werktuigbouw, biomedische technologie/technische geneeskunde doen het echt niet voor het geld. En trouwens, je moet toch genieten tijdens je studententijd, je bent jong en wil de wereld ontdekken. Daarom moet je geen zorgen hebben over te weinig geld of lenen, is mijn opvatting. Je betaald het later tijdens het werk via hogere belastingen wel weer terug.
Nouja dat is op zich wel een interessant puquote:Op woensdag 25 september 2013 23:56 schreef Drinky het volgende:
Voor het gros van de Nederlanders zonder een geestelijke beperking ( dus niet "Grun", "Tilly" en "Eindje"(sorry eindje, maar stratum srs? )) wordt Utrecht gezien als een studentenstad, wat vol met mooie vrouwen en goede uitgaansgelegenheden zou moeten zitten.
Na 3 goede jaren in Utje gespendeerd te hebben ben ik van mening dat dit niet zo is. Neem bijvoorbeeld het uitgaansleven:
- De clubs liggen te ver van elkaar verwijderd. Wil je zo van de Poema naar de Tivoli of Filemon() ben je wel even aan het lopen. Wil je naar Hal16, dan moet je er zeker van zijn dat je niet van gedachten verandert of vroeg naar huis wil, want de bussen beginnen daar pas om 9:00 te rijden.
- Op dinsdag is het enige wat open is de Poema (), vaak met dramatische rommel wat "house" moet voorstellen. De Poema zit vol met studentes die na hun eerste semester door het vele bier en makkelijk eten zijn gaan uitdijen. Het ergste van dit alles is dat zij wel van mening zijn recht te hebben op goed verzorgde, mooie jongens (no homo)
- De uitwisselingsstudentes zijn de eerste paar weken goed te pruimen, maar ondergaan vaak hetzelfde lot als alle andere studentes.
- Magere keuze in clubs. De Filemon, Pakhuis en consorten zijn dramatisch, en in de Wooloomooloo wil je nog niet eens dood gevonden worden. De Tivoli is wisselend, met soms goede nachten met goede muziek, maar vaak een Pop-O-Matic nacht waarbij de DJ geen flauw idee heeft waar hij mee bezig is.
Club Lux is op donderdag goed te doen met lekkere house, maar vaak niet al te druk helaas.
- Sluitingstijden van 4:00. Dit behoeft geen uitleg![]()
- Geen OV tot 6:00. Er is een nachtbus die om het uur naar Zeist gaat, maar daar wonen geen fatsoenlijke mensen.
Klacht: Utrecht heeft dikke chicks, weinig clubs, slecht OV en weinig studentenavonden en is derhalve geen echte studentenstad.
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |