abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131607955
Te veel, altijd. Chaos. In de wereld, in mijn hoofd. Wat is echt, wat is juist? Ik wil rust. Pure stilte. Alleen zijn. Niet zijn. Het kan niet, niet hier. Waar moet ik heen?

Ik word gek van het niet weten wat ik moet doen. Ik kan het niet duidelijk omschrijven. Het is zo vaag, hoewel ik precies weet wat het is. Ik denk. Ik wacht op een boodschap of een ingeving, maar het komt niet. Ik hou me vast aan waar dat kan maar dit duurt al zo lang. Waar is het einde, het keerpunt, de doorbraak?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_131608037
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:16 schreef Gray het volgende:
Elk moment is het perfecte moment om je persoonlijkheid te veranderen.
Ik denk niet dat ik ooit een extravert zal worden. Ik ben altijd al een rustige introvert geweest en nu is dat 10-15 jaar later "doorgeslagen" naar Cluster A.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  vrijdag 27 september 2013 @ 00:49:34 #78
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_131608066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik ooit een extravert zal worden. Ik ben altijd al een rustige introvert geweest en nu is dat 10-15 jaar later "doorgeslagen" naar Cluster A.
Verwar jij sociaal onhandig niet met introvert? Serieuze vraag.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_131608312
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:16 schreef Gray het volgende:
Elk moment is het perfecte moment om je persoonlijkheid te veranderen.
Blergh ;( Je hebt ook gewoon keihard gelijk weer :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131608502
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:22 schreef Senor__Chang het volgende:

Ik quote dit ff voor de zekerheid. No turning back now.

Kak... }:| :D

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:22 schreef Comp_Lex het volgende:

Er zijn meer van dat soort mensen dan je realiseert :)
Ga maar lekker naar het etentje. Het wordt vast heel leuk ^O^

Ik ga morgenavond ook wat sociaals doen. Ik hoop dat het leuk word en dat ik meer vooruitgang boek dan de vorige keer :)
Het gaat vast leuk worden maar ik weet ook dat ik weer over m'n grenzen ga. Ik zie er tegenop, het etentje gaat prima, naderhand ga ik erover piekeren en ervan aan de latten zijn. Vanavond in ieder geval gezorgd voor een stok achter de deur om er niet onderuit te kunnen kruipen, een aantal collega's gaan op me wachten om gezamenlijk naar het restaurant te lopen. Dat helpt, anders zeg ik het alsnog af en ga ik daar weer ontzettend van balen.

Heel veel plezier morgenavond! Is dat weer via die nieuwe mensenclub?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_131608646
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:15 schreef minthy het volgende:

[..]

Kak... }:| :D

[..]

Het gaat vast leuk worden maar ik weet ook dat ik weer over m'n grenzen ga. Ik zie er tegenop, het etentje gaat prima, naderhand ga ik erover piekeren en ervan aan de latten zijn. Vanavond in ieder geval gezorgd voor een stok achter de deur om er niet onderuit te kunnen kruipen, een aantal collega's gaan op me wachten om gezamenlijk naar het restaurant te lopen. Dat helpt, anders zeg ik het alsnog af en ga ik daar weer ontzettend van balen.

Heel veel plezier morgenavond! Is dat weer via die nieuwe mensenclub?
Nachtbraken of al in slaap gevallen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_131608655
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:19 schreef Greye het volgende:

[..]

Tja, goeie vragen. Ik snap wel wat je bedoeld als je je eigen situatie beschrijft maar voor mij zit het wat anders. Ik ben typisch introvert; niet verlegen (ik spreek rustig vreemden aan, ben vrij goed met public speaking etc) maar drukke sociale situaties zijn gewoon erg vermoeiend, en met enige regelmaat ontduik ik expres mijn klasgenoten die met dezelfde trein naar huis gaan zodat ik 'alleen' de terugreis kan maken. Ik heb binnen die sociale situaties dan wel weer het idee dat ik een deel van mezelf tot uitdrukking kan laten. Een heel ander deel dan ik alleen thuis (waar ik me overigens ook prima mee vermaak - graag zelfs, een paar dagen per week), maar wel iets wat echt onderdeel van mijn 'ik' is.

Ik heb dan ook nooit echt dat ik me minder goed voel als ik thuis kom van 'iets'. Tenzij er iets is voorgevallen natuurlijk. Ik zou prima een week met vrienden op vakantie gaan. Ik ga elk jaar een week leiding geven op een jeugdvakantiekamp, met alle gevolgen van dien (dat wil dus zeggen; elk jaar wel nieuwe mensen in het leidingteam, sowieso elk jaar nieuwe deelnemers - al met al veel onbekenden om een week mee opgescheept te zitten). In die week kan ik het redelijk uitzetten.

Als ik thuis kom (niet alleen van die kampen, maar ook van bijv uitgaan met vrienden), moet ik eerlijk bekennen, ben ik doorgaans heel relaxed. Als ik 'snachts terug naar huis fiets uit de kroeg zet ik muziek op en fiets ik 9 van de 10 keer om om lekker even alleen te fietsen met een goed muziekje. Ik kan hier echt van genieten, en heb het ook echt nodig om bij te komen van alle indrukken.

Thanks, wat dat betreft gaat het ook goed met me xD Veel nieuwe vrienden dus, en het wordt iedere dag gezelliger. En ik moet opnieuw beginnen omdat ik alles verloren ben toen mijn (inmiddels ex-)vriendin koos voor een ander. Ik wil het wel eens helemaal uitschrijven, maar ja, hier krijg je denk ik toch 50% negatieve reacties en daar zit ik niet zo op te wachten. Komt erop neer dat ik na 4,5 jaar samen m'n huis, m'n liefde, m'n beste vriend, m'n hond en m'n steun (die ene persoon waar ik (of all people) me 100% comfortabel bij voelde) in een klap ben kwijtgeraakt. En, introvert als ik ben, ben ik een beetje bang dat het moeilijk gaat worden om verandering in m'n situatie te brengen. Ik zou graag de leegte in m'n ziel waar nu alleen pijn en verdriet zit opvullen met dingen die ik awesome vind, maar dat is zo'n klus alleen. Goed, tot zover m'n negatieve momentje van de dag xD
Je verhaal komt op mij over alsof je niet bang bent voor sociale situaties maar het je vermoeit. Voor mij geldt het allebei. Dus dan is het wel anders ja. Ik ben over het algemeen heel gespannen, angstig, extreem zelfbewust en onzeker in sociale situaties maar kan het dan alsnog leuk hebben. Vaak ook helemaal niet, en soms ben ik zelfs ontspannen. Leiding geven aan kinderen heb ik nu ook voor het vierde jaar gedaan, toevallig. In zo'n week met veel mensen heb ik altijd last van enorme stemmingswisselingen. Naar en vermoeiend. Toch blijf ik het doen, want zou ik dat niet doen dan zou ik niet alleen de nare maar ook de gezellige momenten missen.

Wat heftig dat je in één keer zoveel dingen/wezens bent kwijtgeraakt! :( Desondanks klinkt het alsof je er goed mee omgaat en verder wilt. Je schrijft dat je bang bent dat verandering niet gaat lukken, maar kijk eens naar wat er al is veranderd. Je hebt toch nieuwe vrienden gemaakt? Dat is al heel wat. En dan sta je ook niet alleen. :)
Zit er niet een nieuwe 'ware' tussen je nieuwe vrienden? :P

quote:
Heb jij niet het idee dat je eraan zou kunnen wennen met een specifiek persoon? De 'ware', zeg maar? Wat dat ook mag betekenen. Voor mij was dat namelijk wel het geval.
Waaraan kunnen wennen? Wat bedoel je precies?

Er zijn mensen met wie ik het prettiger vind om om te gaan, tot op zekere hoogte en niet te lang. Het is nooit helemaal okee of zo. Ik blijf me afgezonderd voelen, eenzaam, hoewel ik dat lang niet altijd erg vind. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er ooit iemand zal zijn bij wie ik me helemaal op mijn gemak zal voelen.

Bedoel jij met die 'ware' nou je ex of die steun waar je het over had? Dezelfde vraag voor jou, denk je dat je nog eens zo iemand zal kunnen vinden?

Oh, en in dit topic kun je met een gerust hart (bijna) alles eruit gooien zonder bang te zijn voor negatieve reacties. ;) Dat zei iemand anders ook al.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_131608742
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nachtbraken of al in slaap gevallen?
Half-half. Ik wil wel slapen maar het lukt nog niet. Kreeg vanochtend te horen dat ik zéker niet meer een uur moet gaan woelen voordat ik m'n nest weer uitga, dus bij dezen heel braaf bezig :D
Tante minthy!! O+
pi_131608771
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Half-half. Ik wil wel slapen maar het lukt nog niet. Kreeg vanochtend te horen dat ik zéker niet meer een uur moet gaan woelen voordat ik m'n nest weer uitga, dus bij dezen heel braaf bezig :D
Haha :) En terecht ook wel, woelen is altijd drama :)

Ik ben braaf bezig met mijn deadline voor komende nacht :)
pi_131608868
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha :) En terecht ook wel, woelen is altijd drama :)

Ik ben braaf bezig met mijn deadline voor komende nacht :)
Drama inderdaad, maar ik hoor m'n ma nog steeds "gewoon blijven liggen, je rust altijd wel wat uit!" zeggen. Boy was she wrong :D

Heel goed bezig man! Zie je er een gat in?
Tante minthy!! O+
pi_131608905
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:57 schreef minthy het volgende:

[..]

Drama inderdaad, maar ik hoor m'n ma nog steeds "gewoon blijven liggen, je rust altijd wel wat uit!" zeggen. Boy was she wrong :D

Heel goed bezig man! Zie je er een gat in?
Haha, 'gewoon blijven liggen' ... _O-

Yes, gewoon door gaan. Treetje energie drank, koffie, pepernoten. Pizza's, ook gewoon fruit. En maar door blijven typen...
pi_131608906
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:43 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Hoe doe je het dan?
Stapje voor stapje. Met elke nieuwe handeling schrijf je een nieuwe zin in je eigen verhaal.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Misschien is dat dan wel de kern van wie jij van nature bent. Je rug toekeren of aangrijpen, aan jou de keus. Laten verwelken of wateren, aan jou de keus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Blergh ;( Je hebt ook gewoon keihard gelijk weer :P
Laat maar zien dan! ;)

Begin nu!

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:44 schreef kuolema het volgende:
Te veel, altijd. Chaos. In de wereld, in mijn hoofd. Wat is echt, wat is juist? Ik wil rust. Pure stilte. Alleen zijn. Niet zijn. Het kan niet, niet hier. Waar moet ik heen?

Ik word gek van het niet weten wat ik moet doen. Ik kan het niet duidelijk omschrijven. Het is zo vaag, hoewel ik precies weet wat het is. Ik denk. Ik wacht op een boodschap of een ingeving, maar het komt niet. Ik hou me vast aan waar dat kan maar dit duurt al zo lang. Waar is het einde, het keerpunt, de doorbraak?
In jezelf. Daar is de chaos. Daar kan je de vrede maken. Of vinden, want het is er al. Net als dat onder elke melodie stilte bestaat. Wat je nu doet is dit: , en zelfs dit: .

Doe dit: , of zelfs dit: .

quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:57 schreef minthy het volgende:

[..]

Voor mij werkte het juist fantastisch!

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:19 schreef Greye het volgende:
Ik zou graag de leegte in m'n ziel waar nu alleen pijn en verdriet zit opvullen met dingen die ik awesome vind, maar dat is zo'n klus alleen.
Als je de folklore mag geloven, zou een ziel een oneindige bron van ervaring zijn. Hoe wil je iets dat oneindig is ooit vullen?
pi_131608919
Platen met praatjes. Praten met plaatjes.
pi_131608938
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 02:10 schreef Gray het volgende:
Platen met praatjes. Praten met plaatjes.
Dan hebben we wel een goede voor s_e :D

Mijn meditatie :)
pi_131608972
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 02:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan hebben we wel een goede voor s_e :D

Mijn meditatie :)
[ afbeelding ]
Niets mis mee. ^O^ Maar vergeet niet:

;)
  vrijdag 27 september 2013 @ 02:30:36 #91
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_131608979
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Moest even googlen :@
Doet me denken aan Tai Chi maar dan anders ;). Het gaat allemaal om focus he :) (of ben ik nu heel kort door de bocht ;) ).

[..]

Ik snap :) Dat is ook goed volgens mij. Probeer me ook zo vaak mogelijk bewust te zijn van het nu, zowel lichamelijk en geestelijk en daarbij bijv. gedachten te scheiden van feiten. Elk moment is weer een ware uitdaging :').
Die 15 leuke dingen ga ik ook nog eens bekijken, nu maar even niet :'). Eerst maar even het gesprek navoelen en lichaam en geest tot rust proberen te brengen. Morgen is er weer een dag. Hoop ik ;).
Het heeft wel gelijkenissen met Tai Chi
En het draait inderdaad om focus, 1 worden met je omgeving, bewust van je ademhaling etc.
pi_131608980
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 02:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Niets mis mee. ^O^ Maar vergeet niet:
[ afbeelding ]
;)
Eens hoor :D

Echt het werk wat ik op dit moment doe. Het is zo stupide. Dingen als de Stutzer en Omega ratio uitleggen enzo :'). Hoe je het beste bepaalde optimalisatie processen kunt verbeteren statistisch gezien. Wat het probleem is als je 3e, 4e, 5e momenten gaat estimaten ...

<kots :r>

*trekt weer een ijs koffie open.
pi_131609001
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 02:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eens hoor :D

Echt het werk wat ik op dit moment doe. Het is zo stupide. Dingen als de Stutzer en Omega ratio uitleggen enzo :'). Hoe je het beste bepaalde optimalisatie processen kunt verbeteren statistisch gezien. Wat het probleem is als je 3e, 4e, 5e momenten gaat estimaten ...

<kots :r>

*trekt weer een ijs koffie open.
Oh dat. Ja, dat is freakin' lame... :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraagje voor de depro's onder ons: zijn jullie vaak ziek denk je? Griepjes, verkoudheid ed?
pi_131609019
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 02:36 schreef Gray het volgende:

Vraagje voor de depro's onder ons: zijn jullie vaak ziek denk je? Griepjes, verkoudheid ed?
Nope. Niet vaak ziek. :) Griep sowieso al niet. Verkouden ook niet. Ja ik geef wel vaak over, en dat soort dingen maar dat heeft niks met verkouden of een griepje te maken. :P

Jij dan?

Ik zelf eigenlijk nooit.
pi_131609026
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 02:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nope. Niet vaak ziek. :) Griep sowieso al niet. Verkouden ook niet. Ja ik geef wel vaak over, en dat soort dingen maar dat heeft niks met verkouden of een griepje te maken. :P

Jij dan?

Ik zelf eigenlijk nooit.
Ik ook niet. Ik wacht nog wat andere antwoorden af en dan post ik wat gerelateerde informatie hierover. (8>
pi_131609039
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 02:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik wacht nog wat andere antwoorden af en dan post ik wat gerelateerde informatie hierover. (8>
Ben wel benieuwd :). Nu zat ik sowiezo al in een sector waar je niet veel ziek mag zijn en met hardlopen en fruit kom je al een heel eind :d
pi_131609044
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 02:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd :). Nu zat ik sowiezo al in een sector waar je niet veel ziek mag zijn en met hardlopen en fruit kom je al een heel eind :d
Dat komt goed uit dan. :) Al komt niet ziek zijn altijd wel goed uit. :P
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:15:50 #98
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_131609741
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:22 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik quote dit ff voor de zekerheid. No turning back now.

[..]

Weet je wat ik me afvraag. Waarom en wanneer beslis je dat je ervoor gaat? Ik bedoel, ik volg nu ok therapie, heb wat medicatie gebruikt en ga binnenkort waarschijnlijk intensiever therapie volgen. Maar hoe komt dat gevoel naar voren dat je denkt; 'ik ga er voor'? Waarom lukt het de één wel en de ander niet. Wat is het verschil?
Ik ga er later nog wat uitgebreider op terugkomen maar ik vind wel dat alle therapie en pillen bij mij wel geholpen hebben. Was al wel van jongs af aan in de depressies etc.
Ervoor gaan zat hem bij mij erin dat ik steeds ongelukkiger werd en me realiseerde dat ik geen zelfmoord wilde/durfde te plegen dus ik moest wel door. Dus toen ervoor gegaan en mbv schematherapie de grootste stappen gezet
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_131610879
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:49 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Verwar jij sociaal onhandig niet met introvert? Serieuze vraag.
Nee, dat verwar ik niet. Je kunt makkelijker Cluster A worden wanneer je introvert bent.
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 02:05 schreef Gray het volgende:

[..]

Stapje voor stapje. Met elke nieuwe handeling schrijf je een nieuwe zin in je eigen verhaal.

[..]

Misschien is dat dan wel de kern van wie jij van nature bent. Je rug toekeren of aangrijpen, aan jou de keus. Laten verwelken of wateren, aan jou de keus.
[ afbeelding ][ afbeelding ]

[..]

Laat maar zien dan! ;)

Begin nu!

[..]

In jezelf. Daar is de chaos. Daar kan je de vrede maken. Of vinden, want het is er al. Net als dat onder elke melodie stilte bestaat. Wat je nu doet is dit: [ afbeelding ], en zelfs dit: [ afbeelding ].

Doe dit: [ afbeelding ], of zelfs dit: [ afbeelding ].

[..]

Voor mij werkte het juist fantastisch!

[..]

Als je de folklore mag geloven, zou een ziel een oneindige bron van ervaring zijn. Hoe wil je iets dat oneindig is ooit vullen?
Er is geen sprake van verwelken. Er is geen sprake van fouten en mislukkingen. Er is sprake van afwijkend gedrag waar mijn omgeving niet helemaal op is berekend. In de omgeving zijn er nu gelukkig wel meer mogelijkheden voor me dan vroeger (zoals NMLK), maar dat hoeft mijn persoonlijke problemen niet op te lossen. Nu lijkt het alsof ik de wereld weer de schuld geef, maar dat is niet zo. Het is meer dat de omgeving niet (goed) mijn manier van leven ondersteunt en dat ik daarom lijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Comp_Lex op 27-09-2013 15:04:18 ]
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131611659
Gister avond ging het weer helemaal mis..
Ik werd heel eg boos op de therapeuten. Omdat ik naar huis wilde maar ik mocht niet, omdat ik overstuur was. Geen idee, maar mijn hoofd zat zo vol. En ik voelde me echt in de war, heb gehuild, geschreeuwd..Voelt niet goed..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')