abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131542037
Beste Fok!ers,

Ik ben vandaag te laat gekomen bij mijn werk. Ik zet altijd twee wekkers, en zet er vervolgens s’ochtends eentje op sluimeren, en één uit. Hier voelen jullie hem natuurlijk al aankomen, die ene wekker die ik op sluimeren had gezet heeft geen geluid gemaakt. Maar eigenlijk doet de manier waarop er niet om, dit zou mij ook niet uitmaken als werkgever: feit blijft, ik ben twee uur te laat gekomen.

Toen ik net in dienst kwam was ik in de eerste twee weken ook 2x te laat gekomen. Dat was echter nooit meer dan 5 minuten. Dit was ook meer dan anderhalf jaar geleden.

Mijn vraag is nu vooral hoe ik dit kan repareren. Mijn contract loopt in november af, en ik hoop natuurlijk dat hij verlengd wordt. Verder zou ik graag willen weten op welke manier kan dit tegen me gebruikt worden, en hoe groot is die kans?

Beste Fok!ers, please help me uit de brand hier…
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_131542053
Taart halen vanmiddag
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_131542083
bied je excuses aan en blijf straks 2 uur langer. opgelost..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_131542111
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:52 schreef gianni61 het volgende:
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_131542118
quote:
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_131542121
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:50 schreef eleusis het volgende:
Taart halen vanmiddag
Ik werk vanuit huis, maar het is inderdaad nog geen eens zo'n slecht idee om morgenochtend even langs kantoor te gaan.

Eigenlijk een best goed idee, als het maar niet te slijmerig overkomt...
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_131542198
Maar heb je hier al met je leidinggevende over gesproken?
Of ben je net uit bed?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Boks-Chick woensdag 25 september 2013 @ 08:58:02 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_131542202
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:53 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik werk vanuit huis, maar het is inderdaad nog geen eens zo'n slecht idee om morgenochtend even langs kantoor te gaan.

Die twee keer 5 min. te laat ooit lang geleden was slordig. Deze verslaping nu, tja shit happens, (bijna) iedereen verslaapt zich wel eens een keertje, gebeurt de beste.

Gewoon je ff melden bij je baas, vertellen wat er gebeurt is, en dat je er van baalt en vraag of je het moet inhalen oid. Kijken hoe hij reageert. Als hij gelijk reageert met: "ach ja, vervelend, kan gebeuren, maar laat het niet weer gebeuren" (wat een zeer te verwachten -achtige reactie is) dan ben je er klaar mee, en anders bespreek je samen hoe/wanneer je het in kan halen.
lolwut
pi_131542225
quote:
De supervisors klonken echt super boos. Ik kan vanmiddag niet langer doorwerken, maar kan het vanavond wel inhalen. Excuses heb ik natuurlijk al aangeboden.

Maar, is het echt zo'n klein probleem denken jullie? Het liefste zou ik hier gewoon op een bepaalde manier voor willen compenseren. Dat het geen negatief ding blijft bij het verlengen van mijn contract. Ze willen om financiële redenen namelijk van mensen af op dit moment.
pi_131542266
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:58 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

De supervisors klonken echt super boos. Ik kan vanmiddag niet langer doorwerken, maar kan het vanavond wel inhalen. Excuses heb ik natuurlijk al aangeboden.

Maar, is het echt zo'n klein probleem denken jullie? Het liefste zou ik hier gewoon op een bepaalde manier voor willen compenseren. Dat het geen negatief ding blijft bij het verlengen van mijn contract. Ze willen om financiële redenen namelijk van mensen af op dit moment.
waarom zou je dat niet kunnen?

omdat je thuis werkt (en ik niet weet wat het voor werk is) is het wat lastiger inschatten. maar bij ons binnen het bedrijf blijf je gewoon langer als je te laat komt..
en als je vaak te laat komt kun je naar ander werk op zoek
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_131542275
quote:

[..]

Door dat laatste moet je je natuurlijk afvragen of je contract überhaupt wordt verlengd.. Heb je het gevoel dat je goed genoeg presteert? En over dat te laat komen, slordig maar dat hoort er nou eenmaal bij. Meer dan je excuses maken en eventueel een e-mail naar je supervisors lijken mij voldoende.
pi_131542291
quote:

[..]

hoe kom je te laat als je van thuis uit werkt?
pi_131542307
quote:

Dat is moeilijk in te schatten en hangt af van wat voor werk je doet, hoe de leidinggevende naar telaatkomen kijkt en hoe je verder als werknemer gewaardeerd wordt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_131542368
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:02 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Nou wat denk je zelf..? Verslapen en vervolgens 2 uur laten inloggen
pi_131542393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:07 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Nou wat denk je zelf..? Verslapen en vervolgens 2 uur laten inloggen
Ik ken weinig thuiswerk banen, behalve permanentiediensten, waar ze op de klok kijken wanneer je begint
pi_131542417
Excuses aanbieden en aanbieden verloren tijd in te halen - meer kan je niet doen (tenzij je een tijdmachine hebt om jezelf op tijd wakker te maken)
pi_131542560
Om wat voor werk gaat het dat ze er zo'n punt van maken? Als je thuis werkt heb je neem ik aan geen afspraken dus wat boeit het dat je 2 uurtjes later begint als je die maar weer inhaalt. Ik snap dus ook niet waarom je leidinggevende boos is. Kan gebeuren een keertje.

Trouwens, als ze om finaciele redenen van mensen af willen ben je toch wel de pineut als je contract afloopt. Behalve als ze echt niet zonder jou kunnen.
  woensdag 25 september 2013 @ 09:23:13 #18
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_131542637
Wat voor werk doe je dat ze moeilijk doen over 5 minuten te laat komen. :') Wat een mierenneukers.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_131542668
Wat voor werk doe je TS?
  woensdag 25 september 2013 @ 09:25:35 #20
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_131542682
als je zelf het initiatief neemt om erover te beginnen, heb je de eerste grote stap al gezet. geef dan aan wat er aan gedaan hebt en extra gaat doen om het te voorkomen en je bent er...case closed, je hebt het probleem gezien en je werkt eraan...wellicht een evaluatiemoment voor jezelf bij je leidinggevende op bureua gooien, maar dat gaat erg ver..
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 25 september 2013 @ 09:40:44 #21
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_131543016
Vreselijk die mensen die steeds te laat komen ook al is het 5 minuten, 9 uur is 9 uur en geen 5 over 9. Ik vind het terecht als je contract niet verlengd wordt dan moet je maar meer gedisciplineerd worden. Eigenlijk hoor je juist iets vroeger aanwezig te zijn dan je aanvangtijd.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_131543233
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:40 schreef controlaltdelete het volgende:
Vreselijk die mensen die steeds te laat komen ook al is het 5 minuten, 9 uur is 9 uur en geen 5 over 9. Ik vind het terecht als je contract niet verlengd wordt dan moet je maar meer gedisciplineerd worden. Eigenlijk hoor je juist iets vroeger aanwezig te zijn dan je aanvangtijd.
Wat een mierenneukerij. Ga jij ook stipt om 17.30 uur weg?

Ik kom geregeld 5 minuten later binnendruppelen. Of 10. Omdat het kan. En omdat ik het in de late middag wel compenseer. Ben ik 5 minuten laat, dan vertrek 10 minuten later. Komt ook nog eens voor dat ik soms ietwat langer blijf. Hoort er allemaal bij.

Als je wil dat ik stipt op tijd begin, dan ben ik ook stipt op tijd weg.

Hangt natuurlijk af van het werk dat je doet. Lekker boeiend dat je 5 minuten later begint als je er niemand anders mee lastig valt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2013 09:50:29 ]
pi_131543289
Je baas zal dit echt niet zomaar tegen je gebruiken hoor. Aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen en kunnen we ons allemaal verslapen. Zolang het niet vaak gebeurd en zolang je compenseert met je uren zal je er bar weinig van horen.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_131543389
quote:

[..]

huh, hoe kan je dan telaat komen?
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 25 september 2013 @ 09:56:18 #25
189978 controlaltdelete
pi_131543397
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat een mierenneukerij. Ga jij ook stipt om 17.30 uur weg?

Ik kom geregeld 5 minuten later binnendruppelen. Of 10. Omdat het kan. En omdat ik het in de late middag wel compenseer. Ben ik 5 minuten laat, dan vertrek 10 minuten later. Komt ook nog eens voor dat ik soms ietwat langer blijf. Hoort er allemaal bij.

Als je wil dat ik stipt op tijd begin, dan ben ik ook stipt op tijd weg.

Hangt natuurlijk af van het werk dat je doet. Lekker boeiend dat je 5 minuten later begint als je er niemand anders mee lastig valt.
Nee hoor, ben vaak 15 minuten eerder aanwezig en als ik langer door moet werken doe ik dat, heb ik gisteren ook gedaan.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_131543412
2 uur te laat is inderdaad te gortig. Maar in mijn baan is het ook geen probleem om de ene keer wat later te beginnen, de andere keer wat vroeger. Is de balans niet goed, dan werk ik meestal in de avond- of weekenduurtjes wat bij. Laat gewoon zien dat je bereid bent geen 9 tot 5 mentaliteit te hebben.

Echter denk ik niet dat je je te druk moet maken. Als ze jou contract niet willen verlengen, dan ligt dat echt niet aan één keertje 2 uur verslapen. Dan zijn er echt wel andere redenen voor.
pi_131543504
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:40 schreef controlaltdelete het volgende:
Vreselijk, die banen waarbij je stipt om X uur moet beginnen, iedereen exact 30 minuten pauze moet houden op vastgestelde tijden en om X uur weer naar huis moet. Gelukkig zit ik in een sector waar ik gewaardeerd wordt voor het werk dat ik lever en niet voor de uren die ik aanwezig ben. En ja, dat betekent ook wel eens een werkdag van ruim >8 uur, maar er klaagt ook niemand als ik eens een uurtje niet achter mijn computer zit omdat de kinderen van school gehaald moeten worden.
pi_131543505
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nee hoor, ben vaak 15 minuten eerder aanwezig en als ik langer door moet werken doe ik dat, heb ik gisteren ook gedaan.
Waarom is het zo vanzelfsprekend dat je stipt (!) op tijd moet beginnen, en geaccepteerd dat het soms wat kan uitlopen?

Waarom stoor jij je aan mensen die 5 minuten later beginnen? Waarom stoor jij je er überhaupt aan? (Zolang je niet afhankelijk van ze bent natuurlijk.)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2013 10:01:55 ]
  woensdag 25 september 2013 @ 10:04:03 #29
189978 controlaltdelete
pi_131543578
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom is het zo vanzelfsprekend dat je wel op tijd moet beginnen, en geaccepteerd dat het soms wat kan uitlopen?

Waarom stoor jij je aan mensen die 5 minuten later beginnen? Waarom stoor jij je er überhaupt aan? (Zolang je niet afhankelijk van ze bent natuurlijk.)
Nou ja als mijn collega zegt morgen begin ik zo en zo laat en hij/zij komt steeds een minuut of 5 te laat dan de afgesproken tijd dan vind ik dat behoorlijk irritant. Ik mag op mijn werk ook zelf beslissen hoe laat ik begin maar ik zorg wel dat ik altijd wat vroeger ben ipv steeds te laat.
pi_131543640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou ja als mijn collega zegt morgen begin ik zo en zo laat en hij/zij komt steeds een minuut of 5 te laat dan de afgesproken tijd dan vind ik dat behoorlijk irritant. Ik mag op mijn werk ook zelf beslissen hoe laat ik begin maar ik zorg wel dat ik altijd wat vroeger ben ipv steeds te laat.
Oh, vreselijk zeg, zulk gedrag.
Als het voor jouw werk totaal niet uitmaakt hoe laat hij begint, waarom daar dan geïrriteerd over raken? Als diegene zijn of haar werk maar doet.
pi_131543645
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom is het zo vanzelfsprekend dat je stipt (!) op tijd moet beginnen, en geaccepteerd dat het soms wat kan uitlopen?

Niet iedereen heeft een baan waar je 5 minuten te laat binnen kan komen. Stel je bent klantenservice medewerker, waarvan de klantenservice om 9 uur open gaat, dan dien je om 9 uur helemaal klaar achter je bureau te zitten om de klanten te woord te staan. Als die klantenservice tot 17:30 open is, dan kan je dus ook geen 5 minuten eerder weg. Zoiets weet je van tevoren.

Hoe het met TS zit weet ik niet, maar het is wel erg simpel gezegd dat niemand moet zeuren over 5 minuten te laat.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:12:09 #32
189978 controlaltdelete
pi_131543770
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:06 schreef jroz het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een baan waar je 5 minuten te laat binnen kan komen. Stel je bent klantenservice medewerker, waarvan de klantenservice om 9 uur open gaat, dan dien je om 9 uur helemaal klaar achter je bureau te zitten om de klanten te woord te staan. Als die klantenservice tot 17:30 open is, dan kan je dus ook geen 5 minuten eerder weg. Zoiets weet je van tevoren.

Hoe het met TS zit weet ik niet, maar het is wel erg simpel gezegd dat niemand moet zeuren over 5 minuten te laat.
Precies dat vind ik ook. En als je doorgeeft dat je om 9 uur begint dan moet je ook om 9 uur er zijn en niet 10 over 9. Bij sommige werkgevers wordt soms geëist dat je zelfs een kwartiertje eerder aanwezig bent.
pi_131543805
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:06 schreef jroz het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

woensdag 25 september 2013 @ 10:13:57 #34
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_131543819
Werken :')
pi_131543917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:12 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies dat vind ik ook. En als je doorgeeft dat je om 9 uur begint dan moet je ook om 9 uur er zijn en niet 10 over 9. Bij sommige werkgevers wordt soms geëist dat je zelfs een kwartiertje eerder aanwezig bent.
Maar waarom vind jij dit irritant? Wat maakt het uit voor jouw werkzaamheden? Moet je eerst wachten tot die persoon aanwezig is voordat je kunt beginnen met je werkzaamheden?

Wat maakt het nou netto uit dat die persoon 5/10 minuten later is? Waarom kun jij je er niet overheen zetten? Sommige mensen nemen het nou eenmaal niet zo nauw met de tijd... waarom druk maken als het in de lijn der verwachtingen ligt?
pi_131543941
Fijn voor je baas dat je, naast twee uur te laat inloggen, ook nog zit te Fokken!
pi_131543962
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:12 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies dat vind ik ook. En als je doorgeeft dat je om 9 uur begint dan moet je ook om 9 uur er zijn en niet 10 over 9.
Okay... maar denk je niet zo van: pfrt, ik ken je inmiddels, ik weet dat je te laat gaat komen, whatever, je doet maar?

Waarom wind je je op hierom?
quote:
Bij sommige werkgevers wordt soms geëist dat je zelfs een kwartiertje eerder aanwezig bent.
Dat zijn speciale afspraken/specifieke gevallen, als je daarmee akkoord bent gegaan hoor je je eraan te houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2013 10:19:49 ]
pi_131544036
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:18 schreef _The_General_ het volgende:
Fijn voor je baas dat je, naast twee uur te laat inloggen, ook nog zit te Fokken!
ghehe :')
Ja doei.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:21:48 #39
189978 controlaltdelete
pi_131544038
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Maar waarom vind jij dit irritant? Wat maakt het uit voor jouw werkzaamheden? Moet je eerst wachten tot die persoon aanwezig is voordat je kunt beginnen met je werkzaamheden?

Wat maakt het nou netto uit dat die persoon 5/10 minuten later is? Waarom kun jij je er niet overheen zetten? Sommige mensen nemen het nou eenmaal niet zo nauw met de tijd... waarom druk maken als het in de lijn der verwachtingen ligt?
Omdat je dan ook niet moet doorgeven dat je om 9 uur begint. Het is je werk dan moet je maar zorgen dat je wat meer discipline krijgt ipv elke keer als vaste prik te laat komen.
pi_131544053
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:21 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Omdat je dan ook niet moet doorgeven dat je om 9 uur begint. Het is je werk dan moet je maar zorgen dat je wat meer discipline krijgt ipv elke keer als vaste prik te laat komen.
Heb je dit al tegen die persoon gezegd?

quote:
Het is je werk dan moet je maar zorgen dat je wat meer discipline krijgt ipv elke keer als vaste prik te laat komen.
Mag die persoon ook zelf beslissen wanneer hij/zij begint?

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik mag op mijn werk ook zelf beslissen hoe laat ik begin
Zo ja, is er dan wel sprake van 'te laat komen'?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2013 10:24:08 ]
  woensdag 25 september 2013 @ 10:24:09 #41
189978 controlaltdelete
pi_131544104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heb je dit al tegen die persoon gezegd?
Ik heb geen te laat komende collega's gelukkig. Over het algemeen is iedereen hier netjes op de afgesproken tijden. Ik vind ook dat dit zo hoort. Dat het een keer gebeurt okee maar het moet niet vaste prik zijn.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:27:27 #42
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_131544183
quote:
En jawel, de eerste dictator is alweer gespot.

Als je werkt van 9 tot 17, hoef je geen seconde eerder dan 9 uur aanwezig te zijn. Elke seconde die jij eerder aanwezig bent is een gunst die jij verleent aan jouw werkgever.

Ik zeg dus niet dat je dan maar stipt om 9 uur aanwezig te zijn, ik zelf ben ook altijd eerder aanwezig. Maar dat doe ik niet omdat mijn werkgever dat van mij verlangt, buiten werktijd hebben ze immers geen enkel recht van spreken, dat doe ik omdat ik gewoon aardig ben.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_131544286
Fantastische discussie altijd dit. Ik zie het nog steeds wekelijks gebeuren. Mensen die "aanwezig" zijn op de tijden die zijn afgesproken voeren de helft van de dag geen reet uit maar worden nergens op aangesproken want ze zijn op tijd.
Mensen die 's avonds en in het weekend doorwerken en onder werktijd 2 maal zoveel werk verzetten hebben telkens als ze 5 minuten te laat binnenkomen een gesprek.
Het is maar wat je belangrijk vindt als werkgever.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:31:26 #44
53267 TC03
pi_131544296
quote:

[..]

Bij sommige werkgevers wordt soms geëist dat je zelfs een kwartiertje eerder aanwezig bent.
En dat is dus absoluut niet acceptabel. Buiten werktijd hebben werkgevers geen enkel recht van spreken. Een kwartiertje eerder aanwezig zijn? Prima, maar dan ook een kwartiertje meer betalen. Maar dat doen ze dan weer nooit.
pi_131544303
Ach, je OV-verbinding zal maar klote zijn. Of 30 minuten eerder, of 5 minuten later. Ik zou 't wel weten. En dan natuurlijk ook gewoon die 5 minuten doorwerken, of 10. Sowieso gewoon tot in het redelijke even af maken waar je mee bezig was om de dag goed af te ronden en niet meteen om 16.59.59 met je jas aan, tas om en je vinger op de uitknop van telefoon en computer staan.
Ja doei.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:34:45 #46
189978 controlaltdelete
pi_131544372
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:27 schreef TC03 het volgende:

[..]

Als je werkt van 9 tot 17, hoef je geen seconde eerder dan 9 uur aanwezig te zijn. Elke seconde die jij er eerder aanwezig bent is een gunst die jij verleent aan jouw werkgever.

Ik zeg dus niet dat je dan maar stipt om 9 uur aanwezig te zijn, ik zelf ben ook altijd eerder aanwezig. Maar dat doe ik niet omdat mijn werkgever dat van mij verlangt, buiten werktijd hebben ze immers geen enkel recht van spreken, dat doe ik omdat ik gewoon aardig ben.
Ik zeg toch ook niet dat je dit verplicht bent maar dat het gewoon netjes is om iets vroeger aanwezig te zijn ipv op de minuut komen binnen te hollen of zelfs te laat. Hoewel bij sommige bedrijven iets vroeger aanwezig zijn toch van je verlangd wordt (zijn wel vaak Amerikaanse bedrijven).
  woensdag 25 september 2013 @ 10:38:33 #47
53267 TC03
pi_131544497
Even ontopic.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:49 schreef Roadtrip het volgende:
Beste Fok!ers,

Ik ben vandaag te laat gekomen bij mijn werk. Ik zet altijd twee wekkers, en zet er vervolgens s’ochtends eentje op sluimeren, en één uit. Hier voelen jullie hem natuurlijk al aankomen, die ene wekker die ik op sluimeren had gezet heeft geen geluid gemaakt. Maar eigenlijk doet de manier waarop er niet om, dit zou mij ook niet uitmaken als werkgever: feit blijft, ik ben twee uur te laat gekomen.

Toen ik net in dienst kwam was ik in de eerste twee weken ook 2x te laat gekomen. Dat was echter nooit meer dan 5 minuten. Dit was ook meer dan anderhalf jaar geleden.

Mijn vraag is nu vooral hoe ik dit kan repareren. Mijn contract loopt in november af, en ik hoop natuurlijk dat hij verlengd wordt. Verder zou ik graag willen weten op welke manier kan dit tegen me gebruikt worden, en hoe groot is die kans?

Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet. Wat je als eerste moet doen, is even relativeren. Ja, je hebt je verslapen. Ja, dat is een stomme fout. Ja, de supervisors zullen boos zijn, ze hadden immers op je gerekend. Echter, mensen maken nou eenmaal fouten, klaar. Zolang er niet buitensporig veel fouten gemaakt worden, is er niks aan de hand.

De enige oplossing is dus gewoon toegeven dat je fout zat en er verder geen groot drama van maken. Ik zou ze opbellen en het volgende zeggen:

"Hallo, met Roadtrip. Ik heb me vanochtend verslapen en begrijp dat dit erg vervelend is voor jullie, mijn excuses. Ik zal ervoor zorgen dat dit niet meer gaat gebeuren. Hoe kan ik het goed maken?"

Als je die drie zinnen uitspreekt, heb je meer dan voldoende je best gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door TC03 op 25-09-2013 10:44:49 ]
pi_131544522
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:38 schreef TC03 het volgende:
Even ontopic.

[..]

Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet. Wat je als eerste moet doen, is even relativeren. Ja, je hebt je verslapen. Ja, dat is een stomme fout. Ja, de supervisors zullen boos zijn, ze hadden immers op je gerekend. Echter, mensen maken nou eenmaal fouten, klaar. Zolang er niet buitensporig veel fouten gemaakt worden, is er niks aan de hand.

De enige oplossing is dus gewoon toegeven dat je fout zat en er verder geen groot drama van maken. Ik zou ze opbellen en het volgende zeggen:

"Hallo, met Roadtrip. Ik heb me vanochtend verslapen en begrijp dat dit erg vervelend is voor jullie, mijn excuses. Ik zal ervoor zorgen dat dit niet meer gaat gebeuren. Hoe kan ik het goed maken?"

Als je die twee zinnen uitspreekt, heb je meer dan voldoende je best gedaan.
En dit.
Ja doei.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:39:41 #49
53267 TC03
pi_131544531
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:34 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat je dit verplicht bent maar dat het gewoon netjes is om iets vroeger aanwezig te zijn ipv op de minuut komen binnen te hollen of zelfs te laat. Hoewel bij sommige bedrijven iets vroeger aanwezig zijn toch van je verlangd wordt (zijn wel vaak Amerikaanse bedrijven).
Het is netjes om eerder aanwezig te zijn, maar het is niet onfatsoenlijk om stipt op tijd te zijn, hetgeen jij wel beweerde.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:41:49 #50
189978 controlaltdelete
pi_131544586
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het is netjes om eerder aanwezig te zijn, maar het is niet onfatsoenlijk om stipt op tijd te zijn, hetgeen jij wel beweerde.
Ik vind het irritant als iemand zegt ik begin morgen op die en die tijd en die persoon komt steeds te laat. Privé vind ik het niet eens zo erg wel als het werk betreft.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:44:08 #51
53267 TC03
pi_131544657
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik vind het irritant als iemand zegt ik begin morgen op die en die tijd en die persoon komt steeds te laat. Privé vind ik het niet eens zo erg wel als het werk betreft.
Ja, dat snap ik, maar je de discussie vervaagt nu.

Jij zei eerst dat je 'eigenlijk eerder aanwezig moet zijn', oftewel: als je stipt op tijd ben, ben je niet netjes bezig. Daar ben ik het pertinent mee oneens.

Het andere punt wat jij aanhaalt, is gewoon het niet nakomen van afspraken. Als iemand zegt dat hij erom 9 uur is, dan moet hij er ook om 9 uur zijn, eens. Maar ik vraag me af in hoeverre dit een realistisch scenario is. Alsof je elke dag met je collega's afspreekt hoe laat je er de volgende dag bent? Ik persoonlijk heb nog nooit mensen tegen elkaar horen zeggen hoe laat ze morgen aanwezig zijn, tenzij er echt een vergadering o.i.d. wordt ingepland.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:50:38 #52
189978 controlaltdelete
pi_131544821
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij zei eerst dat je 'eigenlijk eerder aanwezig moet zijn', oftewel: als je stipt op tijd ben, ben je niet netjes bezig. Daar ben ik het pertinent mee oneens.

Het andere punt wat jij aanhaalt, is gewoon het niet nakomen van afspraken. Als iemand zegt dat hij erom 9 uur is, dan moet hij er ook om 9 uur zijn, eens. Maar ik vraag me af in hoeverre dit een realistisch scenario is. Alsof je elke dag met je collega's afspreekt hoe laat je er de volgende dag bent? Ik persoonlijk heb nog nooit mensen tegen elkaar horen zeggen hoe laat ze morgen aanwezig zijn, tenzij er echt een vergadering o.i.d. wordt ingepland.
Op mijn werk over het algemeen wel. Collega's roepen vaak zat morgen ben ik er zo en zo laat. Ik kan zelf ook beslissen hoe laat ik begin. Meestal dezelfde aanvangstijd omdat ik dit prettig vind maar als ik daarvan afwijk geef ik het even door. En ja over het algemeen is men vaak iets te vroeg aanwezig en als iemand te laat is belt ie even.
pi_131545590
Ben ik blij dat ik werk met flexibele werktijden. :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 25 september 2013 @ 11:18:50 #54
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_131545617
Ik kan als ik dit soort dingen lees alleen maar blij zijn met mijn baas.
Ik begin tussen 8 en 9... en 8 uur later ga ik er weer vandoor.
Tenzij er afspraken zijn ofzo. En het voordeel, als ik om half 9 begin, is het ook geen probleem om evengoed nog even een half uurtje aan het einde extra te pakken. Dat compenseert wel weer.

Maar wat TS betreft:
Als je baas 1x verslapen tegen je gaat gebruiken bij het niet-verlengen van je contract, kun je er naar mijn idee vanuit gaan dat ie toch al van plan was om niet te verlengen (om financiele redenen), alleen dat ie daar een mooi excuus probeert te gebruiken.
Zoals gezegd, iedereen kan zich een keer verslapen. Zolang het niet wekelijks voorkomt mag dat geen probleem zijn. Tenzij je natuurlijk een afspraak had met een klant en je nu het bedrijf een miljoenen-deal door de neus boort. Maar aangezien je gewoon thuis kunt werken zal dat niet het geval zijn.
NIEUW: Foto's!
pi_131545638
Die rigide begin en eindtijden vind ik echt mega irritant. Zeker als er standaard file staat op je route. De ene keer ben je een uur onderweg een andere keer kan dat maar zo 1,5 uur zijn. Als je dan altijd op een vast tijdstip moet beginnen is dat bijna niet te doen.

In sommige functies kom je er niet onderuit maar vaak maakt het weinig uit hoe laat je begint. Wat wel vaak opvalt is dat mensen die op tijd beginnen erg belangrijk vinden vaak ook degenen zijn die strikt op tijd weer weg gaan. Ook als er dan eens overgewerkt moet worden geven ze vaak niet thuis.

Als er erg strak aan begin en eindtijden vastgehouden word is dat voor mij een reden om snel weer een andere opdracht te zoeken. Ik vind dat niet meer van deze tijd flexibele werktijden zijn echt stukken fijner.
pi_131545903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:49 schreef Roadtrip het volgende:
Beste Fok!ers,

Oplossing is vrij eenvoudig..

Ga je bed uit als de wekker de eerste keer afgaat. Dat verzetten van de wekkers is elke keer een risicomoment, wat betekend dat dat eens in de zoveel tijd fout gaat. Met verslapen als gevolg..
Het zal in het begin wat discipline van je vragen, maar het went!
pi_131546097
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, je OV-verbinding zal maar klote zijn. Of 30 minuten eerder, of 5 minuten later. Ik zou 't wel weten. En dan natuurlijk ook gewoon die 5 minuten doorwerken, of 10. Sowieso gewoon tot in het redelijke even af maken waar je mee bezig was om de dag goed af te ronden en niet meteen om 16.59.59 met je jas aan, tas om en je vinger op de uitknop van telefoon en computer staan.
Je spreekt hier jezelf een beetje tegen. Wat als je OV verbinding klote is, en je stipt op tijd (17:00) weg gaat, of nog 5 minuutjes nodig hebt, maar dan pas om 17:30 weg kan?

Mijn werktijden zijn tot half 6, en als ik verwacht dat mijn werkzaamheden niet voor kwart voor 6 af zijn, dan ga ik er om half 6 vandoor, en maak ik het 's avonds nog even af.

Laat ik vooropstellen dat ik een prima werkgever heb, maar er wordt wel verwacht dat je tussen 9 en half 6 aanwezig bent (op een normale werkdag dan, geen enkel probleem als je een keer wat later bent, of dat je een keer wat eerder weg moet). Dit ondanks dat ik met flexibele tijden net zo goed m'n werk kan doen. Dit is zodat iedereen weet wat die moet verwachten, en dat je collega's jou, of jij je collega's binnen die tijden gewoon kan bereiken. Bij m'n vorige werkgever diende je gewoon 8,5 uur per dag aanwezig te zijn, en was er een inloop van half 8 tm half 10. Daar was je echter niet zo afhankelijk van collega's en leverde dus ook geen problemen op.
pi_131546332
Tsja het kan tegen je gebruikt worden, maar meer dan je excuses aanbieden en zorgen dat het niet meer gebeurt kan je ook niet doen.

Maar het kan nooit zo zijn dat hierom je contract niet verlengd wordt, want dat is meestal het gevolg van een patroon. Kan het bij een lange lijst van minnen worden gevoegd? Tsja dan kan je je al meer zorgen maken. Zo niet? Relativeren en verder werken.
pi_131546441
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:37 schreef jroz het volgende:

[..]

Je spreekt hier jezelf een beetje tegen. Wat als je OV verbinding klote is, en je stipt op tijd (17:00) weg gaat, of nog 5 minuutjes nodig hebt, maar dan pas om 17:30 weg kan?

Gewoon een kwestie van niet én én doen. Is je tijd je 's ochtends je lief, dan gewoon voor die 5 minuten laat gaan en dan rustig nog wat doorwerken en wat langzamer naar je bus/trein lopen aan het einde van de dag. Of je kiest voor het half uur eerder 's ochtends, en je begint dan ook daadwerkelijk met werken/voorbereiden en niemand die je dan raar aan zal kijken als je wel om 17.00 gewoon je computer uitzet en weggaat.
Ja doei.
pi_131547314
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]
Of je kiest voor het half uur eerder 's ochtends, en je begint dan ook daadwerkelijk met werken/voorbereiden en niemand die je dan raar aan zal kijken als je wel om 17.00 gewoon je computer uitzet en weggaat.
Ik heb nu al een paar managers meegemaakt (niet bij mn huidige baan) die zelf tussen 9 en half 10 eens binnen komen lopen, als het niet later is, zichzelf heel goed vinden omdat ze tot 6 uur op kantoor zitten. Ik ging altijd om 5 uur naar huis, en ben daar meerdere keren op aangesproken, ik was er echter wel altijd om 8 uur/ kwart over 8. Wat betreft uren maakte ik meer uren dan die managers, maar vroeg aanwezig zijn wordt vaak minder gewaardeerd dan laat beginnen en laat naar huis...
pi_131547364
Nooit last van gehad. Sterker nog, door stelselmatig een half uur eerder te komen elke dag was ik om de week op vrijdag vrij, wat sowieso al een halve werkdag was. Bazentijd was dat.

Ach, ik heb nu ook niets te klagen. Maar ik werk dan ook niet 8-)
Ja doei.
pi_131548979
quote:
Hij heeft wel gewoon gelijk..9 uur beginnen is zorgen dat je er 10 v 9 bent..en dat je 9 uur begint..vanaf dan krijg je ook betaald ..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_131550295
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:01 schreef Mallet het volgende:

[..]

Door dat laatste moet je je natuurlijk afvragen of je contract überhaupt wordt verlengd.. Heb je het gevoel dat je goed genoeg presteert? En over dat te laat komen, slordig maar dat hoort er nou eenmaal bij. Meer dan je excuses maken en eventueel een e-mail naar je supervisors lijken mij voldoende.
Dat zit ik inderdaad mee in de klem. Aan de ene kant doe ik mijn werk meetbaar goed: ze doen een soort toetsing door met me mee te kijken, je kan op deze toetsen een score halen tot 100 en ik heb in augustus en september 99 en 98 gehaald waar 70 gemiddeld is. Aan de andere kant krijg ik steeds meer vaste afspraken naast mijn werk omdat ik meer tijd fysiek op de universiteitscampus moet besteden, en ben ik dus minder flexibel dan vroeger -- mijn grootste pluspunt.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:02 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Te laat inloggen...

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:18 schreef Tja..1986 het volgende:
Om wat voor werk gaat het dat ze er zo'n punt van maken? Als je thuis werkt heb je neem ik aan geen afspraken dus wat boeit het dat je 2 uurtjes later begint als je die maar weer inhaalt. Ik snap dus ook niet waarom je leidinggevende boos is. Kan gebeuren een keertje.

Trouwens, als ze om finaciele redenen van mensen af willen ben je toch wel de pineut als je contract afloopt. Behalve als ze echt niet zonder jou kunnen.
Ik werk bij een servicedesk. Gelukkig waren er vanochtend weinig problemen, anders waren ik en het bedrijf zwaar de lul.

En inderdaad er is een grote kans dat mijn contract niet verlengd wordt. Eerder was ik de go-to-guy wanneer er problemen, omdat ik altijd wilde werken. Nu is dat helaas niet meer mogelijk.

Financieel stort mijn situatie ook aardig in als mijn contract niet verlengd wordt. Op dit moment kan ik al lastig rondkomen omdat ik eigenlijk boven mijn stand leef, en betekend niet te betalen rekeningen wanneer ik ontslagen wordt. Ik heb er in ieder geval voor gezorgd dat ik onder de ¤2000 blijf met openstaande rekeningen tot november. Maar ook dat gaat lastig bij elkaar sprokkelen worden zonder inkomen.

Gelukkig heb ik nog wel wat baan aanboden openstaan. Alleen ik vind dit werk ook gewoon leuk.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:01 schreef Coelho het volgende:

[..]

Vreselijk, die banen waarbij je stipt om X uur moet beginnen, iedereen exact 30 minuten pauze moet houden op vastgestelde tijden en om X uur weer naar huis moet. Gelukkig zit ik in een sector waar ik gewaardeerd wordt voor het werk dat ik lever en niet voor de uren die ik aanwezig ben. En ja, dat betekent ook wel eens een werkdag van ruim >8 uur, maar er klaagt ook niemand als ik eens een uurtje niet achter mijn computer zit omdat de kinderen van school gehaald moeten worden.
Ik moet inderdaad ook op de minuut niet te veel pauze houden. Helaas heb ik soms ook lange werkdagen. Toen ik minder studeerde had ik om de zoveel tijd diensten van 16 uur. Uiteindelijk zelfs ruzie gekregen met de HR afdeling, omdat ik volgens de ARBO te veel werkte -- uit mezelf :') .

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:27 schreef TC03 het volgende:

[..]

Als je werkt van 9 tot 17, hoef je geen seconde eerder dan 9 uur aanwezig te zijn. Elke seconde die jij eerder aanwezig bent is een gunst die jij verleent aan jouw werkgever.

Meen je dit serieus? Ik vind dat je baas gewoon hartstikke wel zeggenschap heeft op wat je buiten werktijd doet. Waarom kan je baas niet verwachten dat je goed voor jezelf zorgt, alles eraan doet niet ziek te zijn, en je buiten werktijd verder ontwikkeld over je vakgebied? Ook vindt ik het trouwens logisch dat je je voor werktijd al voorbereid hebt. Bijvoorbeeld door je computer op te starten, koffie voor jezelf en collega's te maken, en even geen haast te hebben om een rustige indruk te maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

En dat is dus absoluut niet acceptabel. Buiten werktijd hebben werkgevers geen enkel recht van spreken. Een kwartiertje eerder aanwezig zijn? Prima, maar dan ook een kwartiertje meer betalen. Maar dat doen ze dan weer nooit.
Je kan ook je eigen tijd in je baan investeren, bijvoorbeeld door dingen voor te bereiden. Denk je echt dat je leidinggevenden niet soms in hun eigen tijd iets voor het werk doen? Zowiezo is een medewerker die dat niet wil doen, niet gemotiveerd genoeg.

Ikzelf kom meestal 45 minuten van te voren op het werk -- zowel thuis als op kantoor. Dat verminderd trouwens ook de kans om te laat te komen. Ik heb stress wanneer ik er minder dan die 45 minuten van te voren ben, en dus kom ik bijna nooit te laat.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:38 schreef TC03 het volgende:
Even ontopic.

[..]

Als je die drie zinnen uitspreekt, heb je meer dan voldoende je best gedaan.
Daar heb je wel gelijk in. Ik ben een enorme workaholic en stresskip (waarschijnlijk ook daardoor). Maar ik ben te perfectionistisch. Ik wil alles tot mijn uiterste mogelijkheden doen. Dit kan zijn 16 uur achter elkaar werken met 30 minuten pauze, om 05:00 opstaan en 03:00 thuis komen door werk + studie, net zolang leren totdat ik weet dat ik een 8 ga halen...

Eigenlijk klinkt dat niet helemaal gezond. :'). Mijn dag vandaag zou ook fantastisch gezond geweest zijn. Als ik me niet verslapen had om 0600 werken, dan een uur nadat ik klaar ben naar college, vervolgens werken aan een tentamen + deadline tot 2400, en daarna zuipen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar door mijn studie is het nu niet meer mogelijk om gewoon vet lang te werken wanneer dit nodig is. Ik heb te veel andere afspraken elke dag. Überhaupt moet daaromheen gepland worden, zelfs met normale diensttijden.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat is inderdaad buitengewoon irritant. Wanneer je samen ergens aan moet werken, en diegene laat op komt dagen. Of niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt. Er zit natuurlijk een enorm verschil tussen te laat komen op een afspraak, en te laat komen voor eigen werk.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:18 schreef Cryothic het volgende:
Ik kan als ik dit soort dingen lees alleen maar blij zijn met mijn baas.
Ik begin tussen 8 en 9... en 8 uur later ga ik er weer vandoor.
Tenzij er afspraken zijn ofzo. En het voordeel, als ik om half 9 begin, is het ook geen probleem om evengoed nog even een half uurtje aan het einde extra te pakken. Dat compenseert wel weer.

Maar wat TS betreft:
Als je baas 1x verslapen tegen je gaat gebruiken bij het niet-verlengen van je contract, kun je er naar mijn idee vanuit gaan dat ie toch al van plan was om niet te verlengen (om financiele redenen), alleen dat ie daar een mooi excuus probeert te gebruiken.
Zoals gezegd, iedereen kan zich een keer verslapen. Zolang het niet wekelijks voorkomt mag dat geen probleem zijn. Tenzij je natuurlijk een afspraak had met een klant en je nu het bedrijf een miljoenen-deal door de neus boort. Maar aangezien je gewoon thuis kunt werken zal dat niet het geval zijn.
Haha ja helaas heb ik geen miljoenen deals -- al heb ik ooit wel ¤3000 schade aan het bedrijf verzorgd, wat voelde dat niet goed, al waren ze er verrassend chill over.

Maar het probleem, en ook de reden waarom ik me zorgen maak, is dat er dus al redenen voor het niet verlengen zijn...

quote:
3s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:30 schreef itastar het volgende:

[..]

Oplossing is vrij eenvoudig..

Ga je bed uit als de wekker de eerste keer afgaat. Dat verzetten van de wekkers is elke keer een risicomoment, wat betekend dat dat eens in de zoveel tijd fout gaat. Met verslapen als gevolg..
Het zal in het begin wat discipline van je vragen, maar het went!
Dat ga ik inderdaad zeker doen!

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gewoon een kwestie van niet én én doen. Is je tijd je 's ochtends je lief, dan gewoon voor die 5 minuten laat gaan en dan rustig nog wat doorwerken en wat langzamer naar je bus/trein lopen aan het einde van de dag. Of je kiest voor het half uur eerder 's ochtends, en je begint dan ook daadwerkelijk met werken/voorbereiden en niemand die je dan raar aan zal kijken als je wel om 17.00 gewoon je computer uitzet en weggaat.
Hier kan ik dus gewoon totaal niet tegen. Bij ons is dit echt een rot instelling. :(

Ik wordt aan de bar -- gelukkig nog maar één biertje op -- om 12 uur snachts opgebeld of ik nog even kan komen omdat er een enorm probleem is. De werknemers die tot 24:00 werkten gingen naar huis, en in de tussentijd fietste ik ook weer terug om die laptop thuis weer op te starten. Maar ik was toen wel zwaar pissed dat ik de enige was die bereid was om te werken, terwijl ik de volgende ochtend om 6 uur moest beginnen. Ik heb zelfs aangeboden om de nacht door te halen, en gewoon mijn dienst de volgende dag erachteraan te doen.

Serieus, wat is lastiger. Voor de ene shift drie uur later te beginnen en de ander drie uur eerder te laten stoppen, of 16 uur achter elkaar werken, en op 4 uur slaap dus wakker en productief te zijn van 05:00 tot 15:00 de volgende dag...

:( :'(

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:16 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

3x te laat komen in 1,5 jaar vind ik nu niet echt schokkend ;)
Haha ja dat is ook wel weer zo...
pi_131550385
quote:

[..]

Precies dat vind ik ook. En als je doorgeeft dat je om 9 uur begint dan moet je ook om 9 uur er zijn en niet 10 over 9. Bij sommige werkgevers wordt soms dat je zelfs een kwartiertje eerder aanwezig bent.
Je gaat ergens werken en er wordt geëist dat je een kwartier eerder aanwezig moet zijn? :'). Misschien 1 keer in het jaar maar geloof niet dat dit consistent zou zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131550422
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:16 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

3x te laat komen in 1,5 jaar vind ik nu niet echt schokkend ;)
Erg goed zelfs!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_131550568
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:57 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik ben blij als ik dat per week haal :) Oh wacht, wij hebben flexibele werktijden :) Zolang er nog engineers om 11 uur, 12 uur mogen beginnen, dan is mijn 5 over 9 ook geen probleem :)
Zolang het werk gewoon maar gedaan wordt en dat in orde is en dat voor de deadline (hoe laat dat ook moge zijn) af is zou het mijn inziens geen reet uit moeten maken of je nu om 9 10 of 11 uur zou beginnen.
pi_131550644
Ik kom meestal pas paar minuten na de begintijd aan, eerst ff koffie en pc opstarten. dan wat mails enzo doorlezen en rustig aan de taak beginnen. Boeit ze weinig hoe ik mijn dag invul zolang de boel maar correct wordt gedaan.
  woensdag 25 september 2013 @ 14:09:00 #68
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_131550890
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:50 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

...
[..]

Meen je dit serieus? Ik vind dat je baas gewoon hartstikke wel zeggenschap heeft op wat je buiten werktijd doet. Waarom kan je baas niet verwachten dat je goed voor jezelf zorgt, alles eraan doet niet ziek te zijn, en je buiten werktijd verder ontwikkeld over je vakgebied? Ook vindt ik het trouwens logisch dat je je voor werktijd al voorbereid hebt. Bijvoorbeeld door je computer op te starten, koffie voor jezelf en collega's te maken, en even geen haast te hebben om een rustige indruk te maken.
[..]

....
Okay, in jouw visie mag jouw baas dus bepalen dat jij geen patat en hamburgers mag eten vanavond in je vrije tijd. Wedden dat diezelfde baas geen greintje medelijden met jou heeft als jij je door je slaafse houding als beeldschermwerker over tien jaar met RSI de ziektewet ingaat?

Ontwikkelingen volgen in je vakgebied vind ik logisch. Kennismatig voorbereid zijn ook. Maar waarom ik voor werktijd koffie zou moeten schenken en indrukken wekken ontgaat me weer compleet. Het zou geen fuck uit moeten maken, zolang je klanten maar een goede indruk van jou en je bedrijf hebben. Je klinkt als een vrijwillige fulltime loonslaaf, in plaats van als een collega die doet waar hij voor betaald wordt in zijn werktijd. Werkgevers zullen er wel dol op zijn, maar hoe scoor je ooit nog een meisje zonder ballen in je broek?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  woensdag 25 september 2013 @ 14:10:58 #69
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_131550960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:00 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

soms is het wel handig dat mensen er zijn. BV onze systeembeheer komt ook om 11 uur binnen. Om 9 uur gaat er ook weleens iets stuk :)
's avonds of 's nachts als iedereen thuis zit crasht er ook vast weleens een servertje, en dan is het toch verdomde fijn als jullie systeembeheer niet hecht aan 9-5 kantoortijden.
  woensdag 25 september 2013 @ 14:13:50 #70
189978 controlaltdelete
pi_131551041
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je gaat ergens werken en er wordt geëist dat je een kwartier eerder aanwezig moet zijn? :'). Misschien 1 keer in het jaar maar geloof niet dat dit consistent zou zijn.
Jawel hoor. Ik heb dat zelf ook wel eens meegemaakt bij een vorige werkgever. Dit met de bedoeling net zoals iemand anders ook al aangaf, dat je niet eerst nog 15 minuten bezig bent met settelen (zoals jas ophangen, koffie halen, inloggen met collega's ouwehoeren) voordat je echt aan het werk gaat. daar zijn dan die 10 tot 15 minuten eerder aanwezig zijn dan voor.
pi_131551297
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:09 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Okay, in jouw visie mag jouw baas dus bepalen dat jij geen patat en hamburgers mag eten vanavond in je vrije tijd. Wedden dat diezelfde baas geen greintje medelijden met jou heeft als jij je door je slaafse houding als beeldschermwerker over tien jaar met RSI de ziektewet ingaat?

Ontwikkelingen volgen in je vakgebied vind ik logisch. Kennismatig voorbereid zijn ook. Maar waarom ik voor werktijd koffie zou moeten schenken en indrukken wekken ontgaat me weer compleet. Het zou geen fuck uit moeten maken, zolang je klanten maar een goede indruk van jou en je bedrijf hebben. Je klinkt als een vrijwillige fulltime loonslaaf, in plaats van als een collega die doet waar hij voor betaald wordt in zijn werktijd. Werkgevers zullen er wel dol op zijn, maar hoe scoor je ooit nog een meisje zonder ballen in je broek?
Verplaats je eens in je leidinggevende. Stel je voor dat ik heel ongezond zou eten -- dat doe ik op zekere hoogte trouwens wel: niet per se wat, maar wel op welke tijdstippen -- en daardoor vaak ziek zou zijn. Het bedrijf moet dan wel tijdens mijn ziekte doorbetalen, en een vervanger inhuren. Dat kost buitengewoon veel geld, en ik weet zeker dat als de werknemer dit uit eigen zak zou moeten betalen, hij gewoon zou werken.

Ik heb me twee keer niet lekker gevoeld door mijn eigen toedoen -- niet lekker als in met diarree op de pot gekleefd, kotsen, koorts, echt gewoon niet goed maar niet bel 112 ziek. Ik heb toen vrij genomen via mijn vakantiedagen in plaats van mezelf ziek gemeld. Waarom zou het bedrijf voor mijn verkeerde prioriteiten moeten betalen? Er zijn bij ons ook super veel mensen ziek. Die kunnen niet ontslagen worden, en als resultaat hiervan worden veel contracten van mensen die wél werken niet verlengd.

Überhaupt is het debiel dat je doorbetaald krijgt tijdens ziekte. Ik zou me daar extreem ongemakkelijk bij voelen. Stel je voor ik krijg een gekke ziekte waar ik echt niets aan kan doen -- dus geen lifestyle ziekte. Tuurlijk dat is akelig. Maar zowel ik, het bedrijf, als het UWV kunnen daar niks aan doen. Waarom ben ik dan de enige die hier door beïnvloed wordt, de enige die hier geen verantwoordelijkheid voor hoeft te nemen, en de enige die de rekening niet betaald?

Waarom is het voor mezelf geen ¤200 euro waard wanneer ik een ziekte dag opneem, maar voor mijn baas wel?
pi_131551339
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jawel hoor. Ik heb dat zelf ook wel eens meegemaakt bij een vorige werkgever. Dit met de bedoeling net zoals iemand anders ook al aangaf, dat je niet eerst nog 15 minuten bezig bent met settelen (zoals jas ophangen, koffie halen, inloggen met collega's ouwehoeren) voordat je echt aan het werk gaat. daar zijn dan die 10 tot 15 minuten eerder aanwezig zijn dan voor.
Als er dat soort regels al aanwezig zijn zit je mijn inziens bij een verkeerde werkgever. Maw, je bent verplicht een kwartier eerder te beginnen maar je mag nog wat 'klooien'.
  woensdag 25 september 2013 @ 14:24:00 #73
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_131551350
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:14 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ja, maar dat boeit niet zo dan he. Niemand werkt verder rond die tijden.
Man, wat illustreer jij goed de beperkte visie van mensen die op de klok van 9 tot 5 werken. Je snapt echt geen fluit van de functie van systeembeheerders. Je denkt dat het handig is als je systeembeheerder tot 's morgens 9 uur wacht met het fixen van de server die gisteravond crashte?? 8)7 8)7
pi_131551481
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:51 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Je baas zal dit echt niet zomaar tegen je gebruiken hoor. Aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen en kunnen we ons allemaal verslapen. Zolang het niet vaak gebeurd en zolang je compenseert met je uren zal je er bar weinig van horen.
Ik denk dat de meerheid zich juist begin van de dag verslaapt ;)

Of het voor TS consequenties heeft, hangt helemaal van zijn werkzaamheden en zijn baas af. Er zijn voldoende situaties te bedenken waarom dit erg is, maar daartegenover staat altijd wel weer een situatie dat het niet zoveel uitmaakt, mits je maar presteert...
pi_131551756
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:28 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Ik denk dat de meerheid zich juist begin van de dag verslaapt ;)

Of het voor TS consequenties heeft, hangt helemaal van zijn werkzaamheden en zijn baas af. Er zijn voldoende situaties te bedenken waarom dit erg is, maar daartegenover staat altijd wel weer een situatie dat het niet zoveel uitmaakt, mits je maar presteert...
Je hebt volkomen gelijk, het hangt heel erg van het soort werk af.

Trouwens.... aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen - is een spreekwoord. Niet letterlijk nemen dus. ;)
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_131551816
vandaar de knipoog Alfredkwak ;)
pi_131551865
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:24 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Man, wat illustreer jij goed de beperkte visie van mensen die op de klok van 9 tot 5 werken. Je snapt echt geen fluit van de functie van systeembeheerders. Je denkt dat het handig is als je systeembeheerder tot 's morgens 9 uur wacht met het fixen van de server die gisteravond crashte?? 8)7 8)7
Die post omschrijft het hele probleem met de Nederlandse economie. We worden opgevoed om precies genoeg, maar vooral niet te veel te doen. Met een 5 krijg je meer respect op school dan met een 8. Met 10 uur werken krijg je meer respect dan met 60. Met een onder modaal salaris krijg je meer respect en aandacht dan een bovenmodaal salaris. Sterker nog iemand die veel verdient krijgt alleen maar afgunst en jaloezie over zich heen.

En dat de economie ophoudt om 5 uur is ook storend. Ik zou een moord doen voor een 24/7 wall mart hier in Utrecht.
pi_131552243
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:22 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Verplaats je eens in je leidinggevende. Stel je voor dat ik heel ongezond zou eten -- dat doe ik op zekere hoogte trouwens wel: niet per se wat, maar wel op welke tijdstippen -- en daardoor vaak ziek zou zijn. Het bedrijf moet dan wel tijdens mijn ziekte doorbetalen, en een vervanger inhuren. Dat kost buitengewoon veel geld, en ik weet zeker dat als de werknemer dit uit eigen zak zou moeten betalen, hij gewoon zou werken.

Ik heb me twee keer niet lekker gevoeld door mijn eigen toedoen -- niet lekker als in met diarree op de pot gekleefd, kotsen, koorts, echt gewoon niet goed maar niet bel 112 ziek. Ik heb toen vrij genomen via mijn vakantiedagen in plaats van mezelf ziek gemeld. Waarom zou het bedrijf voor mijn verkeerde prioriteiten moeten betalen? Er zijn bij ons ook super veel mensen ziek. Die kunnen niet ontslagen worden, en als resultaat hiervan worden veel contracten van mensen die wél werken niet verlengd.

Waarom is het voor mezelf geen ¤200 euro waard wanneer ik een ziekte dag opneem, maar voor mijn baas wel?
Waarom zou je je in godsnaam niet ziek melden als je je zo ziek voelt zoals je hier beschrijft :N. Je hoeft echt geen medelijden te hebben met je werkgever omdat je een keertje ziek bent.. Het is zeer waarschijnlijk dat hij zichzelf hiervoor heeft verzekerd.
Nu kost het je vakantiedagen, en je werkgever zal dit zich echt niet herinneren als een goede daad :{w . Dat je 2 uur te laat was, dat zullen ze 100% zeker wel onthouden :')
  woensdag 25 september 2013 @ 14:50:01 #79
412666 Anorsexia
Tikkeltje sarcastisch.
pi_131552289
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:50 schreef eleusis het volgende:
Taart halen vanmiddag
Spreek me je baas af dat als je nog 1x te laat komt taart trakteert. ^^^^^^^
  woensdag 25 september 2013 @ 14:52:34 #80
189978 controlaltdelete
pi_131552365
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:48 schreef itastar het volgende:

[..]

Waarom zou je je in godsnaam niet ziek melden als je je zo ziek voelt zoals je hier beschrijft :N. Je hoeft echt geen medelijden te hebben met je werkgever omdat je een keertje ziek bent.. Het is zeer waarschijnlijk dat hij zichzelf hiervoor heeft verzekerd.
Nu kost het je vakantiedagen, en je werkgever zal dit zich echt niet herinneren als een goede daad :{w . Dat je 2 uur te laat was, dat zullen ze 100% zeker wel onthouden :')
Het ziekteverzuim keldert wel als mensen er zelf voor opdraaien met wachtdagen en verrekening in het salaris e.d.. Dan blijven ze met een griepje of een verkoudheid niet meer zo snel thuis, dan kan men wel opeens met wat aspirines op gewoon doorwerken :)
pi_131552411
Maar dan gaan mensen ook naar het werk, terwijl ze beter thuis hadden kunnen blijven. Wat de ziekte weer erger kan maken dan nodig.
pi_131552428
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:48 schreef itastar het volgende:

[..]

Ik weet toevallig dat dat voor ons bedrijf niet het geval is. Maar ziekmelden is ook niet goed.

En daarmee heb je een punt. Je kan qua reputatie nog altijd beter ziek zijn, dan te laat...
pi_131552709
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:52 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Het ziekteverzuim keldert wel als mensen er zelf voor opdraaien met wachtdagen en verrekening in het salaris e.d.. Dan blijven ze met een griepje of een verkoudheid niet meer zo snel thuis, dan kan men wel opeens met wat aspirines op gewoon doorwerken :)
Maar dan neem je nog geen vakantiedagen op uit medelijden voor je werkgever :')

quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:55 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik weet toevallig dat dat voor ons bedrijf niet het geval is. Maar ziekmelden is ook niet goed.

En daarmee heb je een punt. Je kan qua reputatie nog altijd beter ziek zijn, dan te laat...
Waarom is dat in vredesnaam niet goed? :? Sorry ik begrijp dit echt niet, je bent toch ziek? Is dat jou schuld? Een griepje zoals jij omschreef is toch geen "lifestyle" ziekte?

Het gaat mij overigens niet perse om het feit dat jij je liever niet ziek meldt, maar dat je je dan vervelend voelt tegenover je werkgever :{. Dat gevoel is toch nergens voor nodig? Dat is zijn probleem, wat hij prima zal kunnen oplossen, net zoals op tijd beginnen jou probleem is ;)
  woensdag 25 september 2013 @ 15:07:38 #84
189978 controlaltdelete
pi_131552878
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:03 schreef itastar het volgende:

[..]

[..]

Nee dat is waar dat zou ik ook niet doen.
pi_131553309
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:03 schreef itastar het volgende:

[..]

[..]

Waarom is dat in vredesnaam niet goed? :? Sorry ik begrijp dit echt niet, je bent toch ziek? Is dat jou schuld? Een griepje zoals jij omschreef is toch geen "lifestyle" ziekte?

Het gaat mij overigens niet perse om het feit dat jij je liever niet ziek meldt, maar dat je je dan vervelend voelt tegenover je werkgever :{. Dat gevoel is toch nergens voor nodig? Dat is zijn probleem, wat hij prima zal kunnen oplossen, net zoals op tijd beginnen jou probleem is ;)
Ok, als ik het op die manier teruglees kan ik het eigenlijk niet verdedigen. Ik geef mezelf ook de schuld van die griep omdat ik weinig slaap, maar de kans is inderdaad groot dat ik het anders ook gehad had.

Je hebt helemaal gelijk dat dat gevoel niet nodig is. Toch is het een gevoel wat ik heb, een soort van mijn persoonlijk, mijn ego, de standaarden waar ik mezelf hou. Net zoals ik me slecht zou voelen over het stelen van een chocoladereep uit de supermarkt, terwijl er ergere dingen zijn...
  Redactie Games woensdag 25 september 2013 @ 15:27:42 #86
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_131553572
Ik mag altijd tussen 8 en 10 uur in de ochtend komen binnenkakken, probleem opgelost..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_131553763
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:19 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ok, als ik het op die manier teruglees kan ik het eigenlijk niet verdedigen. Ik geef mezelf ook de schuld van die griep omdat ik weinig slaap, maar de kans is inderdaad groot dat ik het anders ook gehad had.

Je hebt helemaal gelijk dat dat gevoel niet nodig is. Toch is het een gevoel wat ik heb, een soort van mijn persoonlijk, mijn ego, de standaarden waar ik mezelf hou. Net zoals ik me slecht zou voelen over het stelen van een chocoladereep uit de supermarkt, terwijl er ergere dingen zijn...
Dat is een beetje een vreemde vergelijking, als jij je ziek meld dan steel je niks van je baas.
pi_131554054
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

ook wel gehad ja, maar dat was alleen bij de ongeschoolde baantjes. Verder horen dit soort praktijken niet meer bij de banen waarbij je zelf enige verantwoordelijkheid hebt
pi_131554109
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:38 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Die post omschrijft het hele probleem met de Nederlandse economie. We worden opgevoed om precies genoeg, maar vooral niet te veel te doen. Met een 5 krijg je meer respect op school dan met een 8. Met 10 uur werken krijg je meer respect dan met 60. Met een onder modaal salaris krijg je meer respect en aandacht dan een bovenmodaal salaris. Sterker nog iemand die veel verdient krijgt alleen maar afgunst en jaloezie over zich heen.

En dat de economie ophoudt om 5 uur is ook storend. Ik zou een moord doen voor een 24/7 wall mart hier in Utrecht.
Nee niet echt. De 9 tot 5 mentaliteit is ook al jaren aan het afsterven. Vandaar allerlei projecten de afgelopen jaren die thuiswerk en flexibele werkplek en werktijden stimuleren.
  woensdag 25 september 2013 @ 15:54:17 #90
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_131554586
Ik vraag mij oprecht af hoe jouw collega's je zien, voor zover je daar überhaupt regelmatig contact mee hebt.

Op basis van je uitspraken in dit topic komt je op mij over als iemand die ik niet naast me zou willen hebben zitten op werk. Wanneer het op je 'directe werk' (je prestaties en je collega's) aankomt kom je arrogant, jezelf op een voetstuk plaatsend en anderen om het minste veroordelend over. Gaat het over (jouw interactie met) je baas dan komt je simpelweg slaafs over.

Met andere woorden, je komt over als de volwassen versie van het jongetje dat altijd vooraan zat in de klas, de leraar er maar al te graag met de stem van een engeltje op wees dat hij vergeten was huiswerk op te geven en zijn klasgenoten belerend en neerbuigend dat gezegd was dat x en y niet mogen, om vervolgens verbaasd te zijn dat laatstegenoemenden niets van hem moesten weten.
pi_131556053
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:54 schreef CruellaDeVil het volgende:
Ik vraag mij oprecht af hoe jouw collega's je zien, voor zover je daar überhaupt regelmatig contact mee hebt.

Op basis van je uitspraken in dit topic komt je op mij over als iemand die ik niet naast me zou willen hebben zitten op werk. Wanneer het op je 'directe werk' (je prestaties en je collega's) aankomt kom je arrogant, jezelf op een voetstuk plaatsend en anderen om het minste veroordelend over. Gaat het over (jouw interactie met) je baas dan komt je simpelweg slaafs over.

Met andere woorden, je komt over als de volwassen versie van het jongetje dat altijd vooraan zat in de klas, de leraar er maar al te graag met de stem van een engeltje op wees dat hij vergeten was huiswerk op te geven en zijn klasgenoten belerend en neerbuigend dat gezegd was dat x en y niet mogen, om vervolgens verbaasd te zijn dat laatstegenoemenden niets van hem moesten weten.
Ik was net verbaasd dat er weinig persoonlijke aanvallen waren hier. Ik bedoel het is Fok!, maar daar komt ie dus...

Inderdaad. Ik heb weinig contact met mijn collega's. Ik werk immers vanaf huis, en kom 1x per maand op kantoor. Veel van mijn collega's heb ik zelfs nog nooit in het echt gezien. Via de mail hebben we echter goed contact.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:44:30 #92
351921 CruellaDeVil
pi_131556317
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:37 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik was net verbaasd dat er weinig persoonlijke aanvallen waren hier. Ik bedoel het is Fok!, maar daar komt ie dus...

Inderdaad. Ik heb weinig contact met mijn collega's. Ik werk immers vanaf huis, en kom 1x per maand op kantoor. Veel van mijn collega's heb ik zelfs nog nooit in het echt gezien. Via de mail hebben we echter goed contact.
Mwah, een persoonlijke aanval op zijn FOK!'s is het niet. Ik kom niet even binnenvallen om je af te zeiken en vervolgens niets meer van me te laten horen terwijl ik mijzelf enorm grappig vindend de verontwaardigde reacties lees... Ik schets je een beeld van hoe je op mij overkomt aan de hand van dit topic. Dat kan aan van alles liggen dus ik dacht ik gooi het 'in de groep' zodat jij erop kan reageren. Ik begrijp wel dat je zo defensief reageert, mijn post is niet bepaald mild, maar mocht je er toch daadwerkelijk op in willen gaan dan zie ik je post wel verschijnen. :)
pi_131556424
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:44 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Mwah, een persoonlijke aanval op zijn FOK!'s is het niet. Ik kom niet even binnenvallen om je af te zeiken en vervolgens niets meer van me te laten horen terwijl ik mijzelf enorm grappig vindend de verontwaardigde reacties lees... Ik schets je een beeld van hoe je op mij overkomt aan de hand van dit topic. Dat kan aan van alles liggen dus ik dacht ik gooi het 'in de groep' zodat jij erop kan reageren. Ik begrijp wel dat je zo defensief reageert, mijn post is niet bepaald mild, maar mocht je er toch daadwerkelijk op in willen gaan dan zie ik je post wel verschijnen. :)
Ik heb geen zin om hier ruzie te maken, maar ik kan me voorstellen dat mijn gedachten over loyaliteit naar je werk gek overkomen.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:49:41 #94
351921 CruellaDeVil
pi_131556536
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:46 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om hier ruzie te maken
Dat is ook niet mijn bedoeling.

quote:
maar ik kan me voorstellen dat mijn gedachten over loyaliteit naar je werk gek overkomen.
Hm, dit kan ik op twee manieren uitleggen...
  Redactie Frontpage woensdag 25 september 2013 @ 16:59:06 #95
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131556876
Wij worden geacht tussen 10 en 4 op kantoor te zijn, je mag vroeg beginnen, als je maar tot 4 uur blijft, je mag laat beginnen, zolang het niet later dan 10 uur is.

Thuiswerken mag ook trouwens, maar dan zijn we gewoon via VoIP bereikbaar, dan wordt er naar inlogtijd in het belsysteem gekeken.

Ik neem aan dat TS inmiddels gewoon 2u gaat doorwerken, had geen zin om het hele topic door te nemen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131557723
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:46 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om hier ruzie te maken, maar ik kan me voorstellen dat mijn gedachten over loyaliteit naar je werk gek overkomen.
En loyaal aan je werk zijn is ook echt geen probleem! Dat je vakantiedagen opneemt i.p.v. ziekmelden heb ik ook gedaan toen ik net begon met werken. Ik voelde me destijds vreselijk schuldig dat ik in 1 jaar tijd 2 keer griep had.. Maar dat ik dan vakantiedagen opnam is met geen woord gerept tijdens de functioneringsgesprekken of andere gesprekken met mijn werkgever. :{w , maar ze konden wel enorm vallen over het feit dat ik me een keer flink verslapen had destijds :') (dat ik die uren ook gewoon had bijgewerkt had geen waarde voor ze)

Wat ik destijds geleerd heb is dat werkgevers helemaal niet zo loyaal aan werknemers zijn zoals ze wel van de werknemer verwachten :N .
Maar dit heeft verder natuurlijk niks met je topic meer te maken :) .
  woensdag 25 september 2013 @ 17:37:28 #97
53267 TC03
pi_131558134
quote:
Uiteraard meen ik dat serieus. Het enige wat jij moet doen is de prestatie leveren waarvoor je bent ingehuurd. Als jij dat kan met 2 uur slaap en ongezonde maaltijden, wat is dan zijn probleem?

Ik vind het verder helemaal niet logisch dat je je vóór werktijd hebt voorbereid. Het voorbereiden van je werkzaamheden is immers ook werk. Als ik de loodgieter bel, rekent hij ook voorrijkosten. Als een advocaat wat gegevens op moet vragen, gaat dat ook gewoon onder uurtarief, al is het maar 5 minuutjes werk. Simpel.
quote:
Je kan ook je eigen tijd in je baan investeren, bijvoorbeeld door dingen voor te bereiden. Denk je echt dat je leidinggevenden niet soms in hun eigen tijd iets voor het werk doen? Zowiezo is een medewerker die dat niet wil doen, niet gemotiveerd genoeg.

Ikzelf kom meestal 45 minuten van te voren op het werk -- zowel thuis als op kantoor. Dat verminderd trouwens ook de kans om te laat te komen. Ik heb stress wanneer ik er minder dan die 45 minuten van te voren ben, en dus kom ik bijna nooit te laat.
Je verdraait de discussie. Ik zeg niet dat je niet ruim van tevoren aanwezig moet zijn, ik zeg niet dat je thuis niets voor je werk moet doen. Dat zei ik er in mijn post nog expliciet bij maar je leest er gewoon overheen. Sterker nog, ik doe dat zelf ook gewoon.

Waar het om gaat zijn de verhoudingen: die dingen doe ik vrijwillig, en niet omdat mijn werkgever het 'eist'. Als je werkgever wil dat de computer is opgestart zodat je direct kan beginnen: prima, dan zet hij hem toch aan voordat jij er bent?

Het is altijd zo makkelijk, 'gewoon even een kwartiertje eerder beginnen', waarom is het nooit 'gewoon even een kwartiertje extra betalen'?
pi_131558625
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:37 schreef TC03 het volgende:
Het is altijd zo makkelijk, 'gewoon even een kwartiertje eerder beginnen', waarom is het nooit 'gewoon even een kwartiertje extra betalen'?
Dit inderdaad _O- . Bij ons worden overuren niet meer betaald, maar ohoh wat kijken ze raar op dat ik na 8,5 uur naar huis ga :')
pi_131559363
Wow TS, jij neemt je werk wel ontzettend serieus :D

Diensten draaien van 16 uur, midden in de nacht op komen draven voor een extra dienst... en je nu gigantisch zorgen maken omdat je je in ruim een jaar één keertje verslapen hebt? Waarvoor je je excuses al hebt gemaakt.

Je werkgever lacht in zijn vuistje als jij nu uit schuldgevoel zo'n vier uur extra gaat werken om de schade in te halen. (En gezien je posts zie ik je daar nog voor aan ook). Hij is blij met zo'n voetveeg als werknemer, excusez le mot.

Natuurlijk moet je je gemiste uren maken en natuurlijk is het niet handig om je te verslapen, maar -net als ziek worden- is verslapen iets wat je altijd een keertje kan overkomen. Ik ben ook wel eens wakker gebeld en dan staat het schaamrood mij ook op de kaken. Je bent maar een mens, geen machine. Excuses maken, uren inhalen en zorgen dat het niet meer voorkomt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')