quote:
Op woensdag 25 september 2013 09:01 schreef Mallet het volgende:[..]
Door dat laatste moet je je natuurlijk afvragen of je contract überhaupt wordt verlengd.. Heb je het gevoel dat je goed genoeg presteert? En over dat te laat komen, slordig maar dat hoort er nou eenmaal bij. Meer dan je excuses maken en eventueel een e-mail naar je supervisors lijken mij voldoende.
Dat zit ik inderdaad mee in de klem. Aan de ene kant doe ik mijn werk meetbaar goed: ze doen een soort toetsing door met me mee te kijken, je kan op deze toetsen een score halen tot 100 en ik heb in augustus en september 99 en 98 gehaald waar 70 gemiddeld is. Aan de andere kant krijg ik steeds meer vaste afspraken naast mijn werk omdat ik meer tijd fysiek op de universiteitscampus moet besteden, en ben ik dus minder flexibel dan vroeger -- mijn grootste pluspunt.
quote:
Te laat inloggen...
quote:
Op woensdag 25 september 2013 09:18 schreef Tja..1986 het volgende:Om wat voor werk gaat het dat ze er zo'n punt van maken? Als je thuis werkt heb je neem ik aan geen afspraken dus wat boeit het dat je 2 uurtjes later begint als je die maar weer inhaalt. Ik snap dus ook niet waarom je leidinggevende boos is. Kan gebeuren een keertje.
Trouwens, als ze om finaciele redenen van mensen af willen ben je toch wel de pineut als je contract afloopt. Behalve als ze echt niet zonder jou kunnen.
Ik werk bij een servicedesk. Gelukkig waren er vanochtend weinig problemen, anders waren ik en het bedrijf zwaar de lul.
En inderdaad er is een grote kans dat mijn contract niet verlengd wordt. Eerder was ik de go-to-guy wanneer er problemen, omdat ik altijd wilde werken. Nu is dat helaas niet meer mogelijk.
Financieel stort mijn situatie ook aardig in als mijn contract niet verlengd wordt. Op dit moment kan ik al lastig rondkomen omdat ik eigenlijk boven mijn stand leef, en betekend niet te betalen rekeningen wanneer ik ontslagen wordt. Ik heb er in ieder geval voor gezorgd dat ik onder de ¤2000 blijf met openstaande rekeningen tot november. Maar ook dat gaat lastig bij elkaar sprokkelen worden zonder inkomen.
Gelukkig heb ik nog wel wat baan aanboden openstaan. Alleen ik vind dit werk ook gewoon leuk.
quote:
Op woensdag 25 september 2013 10:01 schreef Coelho het volgende:[..]
Vreselijk, die banen waarbij je stipt om X uur moet beginnen, iedereen exact 30 minuten pauze moet houden op vastgestelde tijden en om X uur weer naar huis moet. Gelukkig zit ik in een sector waar ik gewaardeerd wordt voor het werk dat ik lever en niet voor de uren die ik aanwezig ben. En ja, dat betekent ook wel eens een werkdag van ruim >8 uur, maar er klaagt ook niemand als ik eens een uurtje niet achter mijn computer zit omdat de kinderen van school gehaald moeten worden.
Ik moet inderdaad ook op de minuut niet te veel pauze houden. Helaas heb ik soms ook lange werkdagen. Toen ik minder studeerde had ik om de zoveel tijd diensten van 16 uur. Uiteindelijk zelfs ruzie gekregen met de HR afdeling, omdat ik volgens de ARBO te veel werkte -- uit mezelf

.
quote:
Op woensdag 25 september 2013 10:27 schreef TC03 het volgende:[..]
En jawel, de eerste dictator is alweer gespot.
Als je werkt van 9 tot 17, hoef je geen seconde eerder dan 9 uur aanwezig te zijn. Elke seconde die jij eerder aanwezig bent is een
gunst die jij verleent aan jouw werkgever.
Ik zeg dus niet dat je dan maar stipt om 9 uur aanwezig te zijn, ik zelf ben ook altijd eerder aanwezig. Maar dat doe ik niet omdat mijn werkgever dat van mij verlangt, buiten werktijd hebben ze immers geen enkel recht van spreken, dat doe ik omdat ik gewoon aardig ben.
Meen je dit serieus? Ik vind dat je baas gewoon hartstikke wel zeggenschap heeft op wat je buiten werktijd doet. Waarom kan je baas niet verwachten dat je goed voor jezelf zorgt, alles eraan doet niet ziek te zijn, en je buiten werktijd verder ontwikkeld over je vakgebied? Ook vindt ik het trouwens logisch dat je je voor werktijd al voorbereid hebt. Bijvoorbeeld door je computer op te starten, koffie voor jezelf en collega's te maken, en even geen haast te hebben om een rustige indruk te maken.
quote:
Op woensdag 25 september 2013 10:31 schreef TC03 het volgende:[..]
En dat is dus absoluut niet acceptabel. Buiten werktijd hebben werkgevers geen enkel recht van spreken. Een kwartiertje eerder aanwezig zijn? Prima, maar dan ook een kwartiertje meer betalen. Maar dat doen ze dan weer nooit.
Je kan ook je eigen tijd in je baan investeren, bijvoorbeeld door dingen voor te bereiden. Denk je echt dat je leidinggevenden niet soms in hun eigen tijd iets voor het werk doen? Zowiezo is een medewerker die dat niet wil doen, niet gemotiveerd genoeg.
Ikzelf kom meestal 45 minuten van te voren op het werk -- zowel thuis als op kantoor. Dat verminderd trouwens ook de kans om te laat te komen. Ik heb stress wanneer ik er minder dan die 45 minuten van te voren ben, en dus kom ik bijna nooit te laat.
quote:
Op woensdag 25 september 2013 10:38 schreef TC03 het volgende:Even ontopic.
[..]
Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet. Wat je als eerste moet doen, is even relativeren. Ja, je hebt je verslapen. Ja, dat is een stomme fout. Ja, de supervisors zullen boos zijn, ze hadden immers op je gerekend. Echter, mensen maken nou eenmaal fouten, klaar. Zolang er niet buitensporig veel fouten gemaakt worden, is er niks aan de hand.
De enige oplossing is dus gewoon toegeven dat je fout zat en er verder geen groot drama van maken. Ik zou ze opbellen en het volgende zeggen:
"Hallo, met Roadtrip. Ik heb me vanochtend verslapen en begrijp dat dit erg vervelend is voor jullie, mijn excuses.
Ik zal ervoor zorgen dat dit niet meer gaat gebeuren. Hoe kan ik het goed maken?"
Als je die drie zinnen uitspreekt, heb je meer dan voldoende je best gedaan.
Daar heb je wel gelijk in. Ik ben een enorme workaholic en stresskip (waarschijnlijk ook daardoor). Maar ik ben te perfectionistisch. Ik wil alles tot mijn uiterste mogelijkheden doen. Dit kan zijn 16 uur achter elkaar werken met 30 minuten pauze, om 05:00 opstaan en 03:00 thuis komen door werk + studie, net zolang leren totdat ik weet dat ik een 8 ga halen...
Eigenlijk klinkt dat niet helemaal gezond.

. Mijn dag vandaag zou ook fantastisch gezond geweest zijn. Als ik me niet verslapen had om 0600 werken, dan een uur nadat ik klaar ben naar college, vervolgens werken aan een tentamen + deadline tot 2400, en daarna zuipen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar door mijn studie is het nu niet meer mogelijk om gewoon vet lang te werken wanneer dit nodig is. Ik heb te veel andere afspraken elke dag. Überhaupt moet daaromheen gepland worden, zelfs met normale diensttijden.
quote:
Op woensdag 25 september 2013 10:41 schreef controlaltdelete het volgende:[..]
Ik vind het irritant als iemand zegt ik begin morgen op die en die tijd en die persoon komt steeds te laat. Privé vind ik het niet eens zo erg wel als het werk betreft.
Dat is inderdaad buitengewoon irritant. Wanneer je samen ergens aan moet werken, en diegene laat op komt dagen. Of niet.
quote:
Op woensdag 25 september 2013 10:44 schreef TC03 het volgende:[..]
Ja, dat snap ik, maar je de discussie vervaagt nu.
Jij zei eerst dat je 'eigenlijk eerder aanwezig moet zijn', oftewel: als je stipt op tijd ben, ben je niet netjes bezig. Daar ben ik het pertinent mee oneens.
Het andere punt wat jij aanhaalt, is gewoon het niet nakomen van afspraken. Als iemand zegt dat hij erom 9 uur is, dan moet hij er ook om 9 uur zijn, eens. Maar ik vraag me af in hoeverre dit een realistisch scenario is. Alsof je elke dag met je collega's afspreekt hoe laat je er de volgende dag bent? Ik persoonlijk heb nog nooit mensen tegen elkaar horen zeggen hoe laat ze morgen aanwezig zijn, tenzij er echt een vergadering o.i.d. wordt ingepland.
Daar heb je een goed punt. Er zit natuurlijk een enorm verschil tussen te laat komen op een afspraak, en te laat komen voor eigen werk.
quote:
Op woensdag 25 september 2013 11:18 schreef Cryothic het volgende:Ik kan als ik dit soort dingen lees alleen maar blij zijn met mijn baas.
Ik begin tussen 8 en 9... en 8 uur later ga ik er weer vandoor.
Tenzij er afspraken zijn ofzo. En het voordeel, als ik om half 9 begin, is het ook geen probleem om evengoed nog even een half uurtje aan het einde extra te pakken. Dat compenseert wel weer.
Maar wat TS betreft:
Als je baas 1x verslapen tegen je gaat gebruiken bij het niet-verlengen van je contract, kun je er naar mijn idee vanuit gaan dat ie toch al van plan was om niet te verlengen (om financiele redenen), alleen dat ie daar een mooi excuus probeert te gebruiken.
Zoals gezegd, iedereen kan zich een keer verslapen. Zolang het niet wekelijks voorkomt mag dat geen probleem zijn. Tenzij je natuurlijk een afspraak had met een klant en je nu het bedrijf een miljoenen-deal door de neus boort. Maar aangezien je gewoon thuis kunt werken zal dat niet het geval zijn.
Haha ja helaas heb ik geen miljoenen deals -- al heb ik ooit wel ¤3000 schade aan het bedrijf verzorgd, wat voelde dat niet goed, al waren ze er verrassend chill over.
Maar het probleem, en ook de reden waarom ik me zorgen maak, is dat er dus al redenen voor het niet verlengen zijn...
quote:
Op woensdag 25 september 2013 11:30 schreef itastar het volgende:[..]
Oplossing is vrij eenvoudig..
Ga je bed uit als de wekker de eerste keer afgaat. Dat verzetten van de wekkers is elke keer een risicomoment, wat betekend dat dat eens in de zoveel tijd fout gaat. Met verslapen als gevolg..
Het zal in het begin wat discipline van je vragen, maar het went!
Dat ga ik inderdaad zeker doen!
quote:
Op woensdag 25 september 2013 11:48 schreef motorbloempje het volgende:[..]
Gewoon een kwestie van niet én én doen. Is je tijd je 's ochtends je lief, dan gewoon voor die 5 minuten laat gaan en dan rustig nog wat doorwerken en wat langzamer naar je bus/trein lopen aan het einde van de dag. Of je kiest voor het half uur eerder 's ochtends, en je begint dan ook daadwerkelijk met werken/voorbereiden en niemand die je dan raar aan zal kijken als je wel om 17.00 gewoon je computer uitzet en weggaat.
Hier kan ik dus gewoon totaal niet tegen. Bij ons is dit echt een rot instelling.
Ik wordt aan de bar -- gelukkig nog maar één biertje op -- om 12 uur snachts opgebeld of ik nog even kan komen omdat er een enorm probleem is. De werknemers die tot 24:00 werkten gingen naar huis, en in de tussentijd fietste ik ook weer terug om die laptop thuis weer op te starten. Maar ik was toen wel zwaar pissed dat ik de enige was die bereid was om te werken, terwijl ik de volgende ochtend om 6 uur moest beginnen. Ik heb zelfs aangeboden om de nacht door te halen, en gewoon mijn dienst de volgende dag erachteraan te doen.
Serieus, wat is lastiger. Voor de ene shift drie uur later te beginnen en de ander drie uur eerder te laten stoppen, of 16 uur achter elkaar werken, en op 4 uur slaap dus wakker en productief te zijn van 05:00 tot 15:00 de volgende dag...
quote:
Haha ja dat is ook wel weer zo...
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.