quote:Op woensdag 25 september 2013 08:52 schreef gianni61 het volgende:
bied je excuses aan en blijf straks 2 uur langer. opgelost..
quote:Op woensdag 25 september 2013 08:52 schreef gianni61 het volgende:
Ik werk vanuit huis, maar het is inderdaad nog geen eens zo'n slecht idee om morgenochtend even langs kantoor te gaan.quote:
Die twee keer 5 min. te laat ooit lang geleden was slordig. Deze verslaping nu, tja shit happens, (bijna) iedereen verslaapt zich wel eens een keertje, gebeurt de beste.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:53 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik werk vanuit huis, maar het is inderdaad nog geen eens zo'n slecht idee om morgenochtend even langs kantoor te gaan.
Eigenlijk een best goed idee, als het maar niet te slijmerig overkomt...
De supervisors klonken echt super boos. Ik kan vanmiddag niet langer doorwerken, maar kan het vanavond wel inhalen. Excuses heb ik natuurlijk al aangeboden.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:52 schreef gianni61 het volgende:
waarom zou je dat niet kunnen?quote:Op woensdag 25 september 2013 08:58 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
De supervisors klonken echt super boos. Ik kan vanmiddag niet langer doorwerken, maar kan het vanavond wel inhalen. Excuses heb ik natuurlijk al aangeboden.
Maar, is het echt zo'n klein probleem denken jullie? Het liefste zou ik hier gewoon op een bepaalde manier voor willen compenseren. Dat het geen negatief ding blijft bij het verlengen van mijn contract. Ze willen om financiële redenen namelijk van mensen af op dit moment.
Door dat laatste moet je je natuurlijk afvragen of je contract überhaupt wordt verlengd.. Heb je het gevoel dat je goed genoeg presteert? En over dat te laat komen, slordig maar dat hoort er nou eenmaal bij. Meer dan je excuses maken en eventueel een e-mail naar je supervisors lijken mij voldoende.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:58 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
De supervisors klonken echt super boos. Ik kan vanmiddag niet langer doorwerken, maar kan het vanavond wel inhalen. Excuses heb ik natuurlijk al aangeboden.
Maar, is het echt zo'n klein probleem denken jullie? Het liefste zou ik hier gewoon op een bepaalde manier voor willen compenseren. Dat het geen negatief ding blijft bij het verlengen van mijn contract. Ze willen om financiële redenen namelijk van mensen af op dit moment.
hoe kom je te laat als je van thuis uit werkt?quote:Op woensdag 25 september 2013 08:53 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik werk vanuit huis, maar het is inderdaad nog geen eens zo'n slecht idee om morgenochtend even langs kantoor te gaan.
Dat is moeilijk in te schatten en hangt af van wat voor werk je doet, hoe de leidinggevende naar telaatkomen kijkt en hoe je verder als werknemer gewaardeerd wordt.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:58 schreef Roadtrip het volgende:
Nou wat denk je zelf..? Verslapen en vervolgens 2 uur laten inloggenquote:Op woensdag 25 september 2013 09:02 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
hoe kom je te laat als je van thuis uit werkt?
Ik ken weinig thuiswerk banen, behalve permanentiediensten, waar ze op de klok kijken wanneer je begintquote:Op woensdag 25 september 2013 09:07 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Nou wat denk je zelf..? Verslapen en vervolgens 2 uur laten inloggen
Wat een mierenneukerij. Ga jij ook stipt om 17.30 uur weg?quote:Op woensdag 25 september 2013 09:40 schreef controlaltdelete het volgende:
Vreselijk die mensen die steeds te laat komen ook al is het 5 minuten, 9 uur is 9 uur en geen 5 over 9. Ik vind het terecht als je contract niet verlengd wordt dan moet je maar meer gedisciplineerd worden. Eigenlijk hoor je juist iets vroeger aanwezig te zijn dan je aanvangtijd.
huh, hoe kan je dan telaat komen?quote:Op woensdag 25 september 2013 08:53 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Nee hoor, ben vaak 15 minuten eerder aanwezig en als ik langer door moet werken doe ik dat, heb ik gisteren ook gedaan.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat een mierenneukerij. Ga jij ook stipt om 17.30 uur weg?
Ik kom geregeld 5 minuten later binnendruppelen. Of 10. Omdat het kan. En omdat ik het in de late middag wel compenseer. Ben ik 5 minuten laat, dan vertrek 10 minuten later. Komt ook nog eens voor dat ik soms ietwat langer blijf. Hoort er allemaal bij.
Als je wil dat ik stipt op tijd begin, dan ben ik ook stipt op tijd weg.
Hangt natuurlijk af van het werk dat je doet. Lekker boeiend dat je 5 minuten later begint als je er niemand anders mee lastig valt.
Vreselijk, die banen waarbij je stipt om X uur moet beginnen, iedereen exact 30 minuten pauze moet houden op vastgestelde tijden en om X uur weer naar huis moet. Gelukkig zit ik in een sector waar ik gewaardeerd wordt voor het werk dat ik lever en niet voor de uren die ik aanwezig ben. En ja, dat betekent ook wel eens een werkdag van ruim >8 uur, maar er klaagt ook niemand als ik eens een uurtje niet achter mijn computer zit omdat de kinderen van school gehaald moeten worden.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:40 schreef controlaltdelete het volgende:
Vreselijk die mensen die steeds te laat komen ook al is het 5 minuten, 9 uur is 9 uur en geen 5 over 9. Ik vind het terecht als je contract niet verlengd wordt dan moet je maar meer gedisciplineerd worden. Eigenlijk hoor je juist iets vroeger aanwezig te zijn dan je aanvangtijd.
Waarom is het zo vanzelfsprekend dat je stipt (!) op tijd moet beginnen, en geaccepteerd dat het soms wat kan uitlopen?quote:Op woensdag 25 september 2013 09:56 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee hoor, ben vaak 15 minuten eerder aanwezig en als ik langer door moet werken doe ik dat, heb ik gisteren ook gedaan.
Nou ja als mijn collega zegt morgen begin ik zo en zo laat en hij/zij komt steeds een minuut of 5 te laat dan de afgesproken tijd dan vind ik dat behoorlijk irritant. Ik mag op mijn werk ook zelf beslissen hoe laat ik begin maar ik zorg wel dat ik altijd wat vroeger ben ipv steeds te laat.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom is het zo vanzelfsprekend dat je wel op tijd moet beginnen, en geaccepteerd dat het soms wat kan uitlopen?
Waarom stoor jij je aan mensen die 5 minuten later beginnen? Waarom stoor jij je er überhaupt aan? (Zolang je niet afhankelijk van ze bent natuurlijk.)
Oh, vreselijk zeg, zulk gedrag.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou ja als mijn collega zegt morgen begin ik zo en zo laat en hij/zij komt steeds een minuut of 5 te laat dan de afgesproken tijd dan vind ik dat behoorlijk irritant. Ik mag op mijn werk ook zelf beslissen hoe laat ik begin maar ik zorg wel dat ik altijd wat vroeger ben ipv steeds te laat.
Niet iedereen heeft een baan waar je 5 minuten te laat binnen kan komen. Stel je bent klantenservice medewerker, waarvan de klantenservice om 9 uur open gaat, dan dien je om 9 uur helemaal klaar achter je bureau te zitten om de klanten te woord te staan. Als die klantenservice tot 17:30 open is, dan kan je dus ook geen 5 minuten eerder weg. Zoiets weet je van tevoren.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom is het zo vanzelfsprekend dat je stipt (!) op tijd moet beginnen, en geaccepteerd dat het soms wat kan uitlopen?
Waarom stoor jij je aan mensen die 5 minuten later beginnen? Waarom stoor jij je er überhaupt aan? (Zolang je niet afhankelijk van ze bent natuurlijk.)
Precies dat vind ik ook. En als je doorgeeft dat je om 9 uur begint dan moet je ook om 9 uur er zijn en niet 10 over 9. Bij sommige werkgevers wordt soms geëist dat je zelfs een kwartiertje eerder aanwezig bent.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:06 schreef jroz het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een baan waar je 5 minuten te laat binnen kan komen. Stel je bent klantenservice medewerker, waarvan de klantenservice om 9 uur open gaat, dan dien je om 9 uur helemaal klaar achter je bureau te zitten om de klanten te woord te staan. Als die klantenservice tot 17:30 open is, dan kan je dus ook geen 5 minuten eerder weg. Zoiets weet je van tevoren.
Hoe het met TS zit weet ik niet, maar het is wel erg simpel gezegd dat niemand moet zeuren over 5 minuten te laat.
quote:Op woensdag 25 september 2013 10:06 schreef jroz het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een baan waar je 5 minuten te laat binnen kan komen. Stel je bent klantenservice medewerker, waarvan de klantenservice om 9 uur open gaat, dan dien je om 9 uur helemaal klaar achter je bureau te zitten om de klanten te woord te staan. Als die klantenservice tot 17:30 open is, dan kan je dus ook geen 5 minuten eerder weg. Zoiets weet je van tevoren.
Hoe het met TS zit weet ik niet, maar het is wel erg simpel gezegd dat niemand moet zeuren over 5 minuten te laat.
quote:Op woensdag 25 september 2013 09:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk af van het werk dat je doet. Lekker boeiend dat je 5 minuten later begint als je er niemand anders mee lastig valt.
Maar waarom vind jij dit irritant? Wat maakt het uit voor jouw werkzaamheden? Moet je eerst wachten tot die persoon aanwezig is voordat je kunt beginnen met je werkzaamheden?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies dat vind ik ook. En als je doorgeeft dat je om 9 uur begint dan moet je ook om 9 uur er zijn en niet 10 over 9. Bij sommige werkgevers wordt soms geëist dat je zelfs een kwartiertje eerder aanwezig bent.
Okay... maar denk je niet zo van: pfrt, ik ken je inmiddels, ik weet dat je te laat gaat komen, whatever, je doet maar?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies dat vind ik ook. En als je doorgeeft dat je om 9 uur begint dan moet je ook om 9 uur er zijn en niet 10 over 9.
Dat zijn speciale afspraken/specifieke gevallen, als je daarmee akkoord bent gegaan hoor je je eraan te houden.quote:Bij sommige werkgevers wordt soms geëist dat je zelfs een kwartiertje eerder aanwezig bent.
ghehequote:Op woensdag 25 september 2013 10:18 schreef _The_General_ het volgende:
Fijn voor je baas dat je, naast twee uur te laat inloggen, ook nog zit te Fokken!
Omdat je dan ook niet moet doorgeven dat je om 9 uur begint. Het is je werk dan moet je maar zorgen dat je wat meer discipline krijgt ipv elke keer als vaste prik te laat komen.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar waarom vind jij dit irritant? Wat maakt het uit voor jouw werkzaamheden? Moet je eerst wachten tot die persoon aanwezig is voordat je kunt beginnen met je werkzaamheden?
Wat maakt het nou netto uit dat die persoon 5/10 minuten later is? Waarom kun jij je er niet overheen zetten? Sommige mensen nemen het nou eenmaal niet zo nauw met de tijd... waarom druk maken als het in de lijn der verwachtingen ligt?
Heb je dit al tegen die persoon gezegd?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Omdat je dan ook niet moet doorgeven dat je om 9 uur begint. Het is je werk dan moet je maar zorgen dat je wat meer discipline krijgt ipv elke keer als vaste prik te laat komen.
Mag die persoon ook zelf beslissen wanneer hij/zij begint?quote:Het is je werk dan moet je maar zorgen dat je wat meer discipline krijgt ipv elke keer als vaste prik te laat komen.
Zo ja, is er dan wel sprake van 'te laat komen'?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik mag op mijn werk ook zelf beslissen hoe laat ik begin
Ik heb geen te laat komende collega's gelukkig. Over het algemeen is iedereen hier netjes op de afgesproken tijden. Ik vind ook dat dit zo hoort. Dat het een keer gebeurt okee maar het moet niet vaste prik zijn.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb je dit al tegen die persoon gezegd?
En jawel, de eerste dictator is alweer gespot.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:40 schreef controlaltdelete het volgende:
En dat is dus absoluut niet acceptabel. Buiten werktijd hebben werkgevers geen enkel recht van spreken. Een kwartiertje eerder aanwezig zijn? Prima, maar dan ook een kwartiertje meer betalen. Maar dat doen ze dan weer nooit.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Bij sommige werkgevers wordt soms geëist dat je zelfs een kwartiertje eerder aanwezig bent.
Ik zeg toch ook niet dat je dit verplicht bent maar dat het gewoon netjes is om iets vroeger aanwezig te zijn ipv op de minuut komen binnen te hollen of zelfs te laat. Hoewel bij sommige bedrijven iets vroeger aanwezig zijn toch van je verlangd wordt (zijn wel vaak Amerikaanse bedrijven).quote:Op woensdag 25 september 2013 10:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
En jawel, de eerste dictator is alweer gespot.
Als je werkt van 9 tot 17, hoef je geen seconde eerder dan 9 uur aanwezig te zijn. Elke seconde die jij er eerder aanwezig bent is een gunst die jij verleent aan jouw werkgever.
Ik zeg dus niet dat je dan maar stipt om 9 uur aanwezig te zijn, ik zelf ben ook altijd eerder aanwezig. Maar dat doe ik niet omdat mijn werkgever dat van mij verlangt, buiten werktijd hebben ze immers geen enkel recht van spreken, dat doe ik omdat ik gewoon aardig ben.
Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet. Wat je als eerste moet doen, is even relativeren. Ja, je hebt je verslapen. Ja, dat is een stomme fout. Ja, de supervisors zullen boos zijn, ze hadden immers op je gerekend. Echter, mensen maken nou eenmaal fouten, klaar. Zolang er niet buitensporig veel fouten gemaakt worden, is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:49 schreef Roadtrip het volgende:
Beste Fok!ers,
Ik ben vandaag te laat gekomen bij mijn werk. Ik zet altijd twee wekkers, en zet er vervolgens s’ochtends eentje op sluimeren, en één uit. Hier voelen jullie hem natuurlijk al aankomen, die ene wekker die ik op sluimeren had gezet heeft geen geluid gemaakt. Maar eigenlijk doet de manier waarop er niet om, dit zou mij ook niet uitmaken als werkgever: feit blijft, ik ben twee uur te laat gekomen.
Toen ik net in dienst kwam was ik in de eerste twee weken ook 2x te laat gekomen. Dat was echter nooit meer dan 5 minuten. Dit was ook meer dan anderhalf jaar geleden.
Mijn vraag is nu vooral hoe ik dit kan repareren. Mijn contract loopt in november af, en ik hoop natuurlijk dat hij verlengd wordt. Verder zou ik graag willen weten op welke manier kan dit tegen me gebruikt worden, en hoe groot is die kans?
Beste Fok!ers, please help me uit de brand hier…
En dit.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:38 schreef TC03 het volgende:
Even ontopic.
[..]
Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet. Wat je als eerste moet doen, is even relativeren. Ja, je hebt je verslapen. Ja, dat is een stomme fout. Ja, de supervisors zullen boos zijn, ze hadden immers op je gerekend. Echter, mensen maken nou eenmaal fouten, klaar. Zolang er niet buitensporig veel fouten gemaakt worden, is er niks aan de hand.
De enige oplossing is dus gewoon toegeven dat je fout zat en er verder geen groot drama van maken. Ik zou ze opbellen en het volgende zeggen:
"Hallo, met Roadtrip. Ik heb me vanochtend verslapen en begrijp dat dit erg vervelend is voor jullie, mijn excuses. Ik zal ervoor zorgen dat dit niet meer gaat gebeuren. Hoe kan ik het goed maken?"
Als je die twee zinnen uitspreekt, heb je meer dan voldoende je best gedaan.
Het is netjes om eerder aanwezig te zijn, maar het is niet onfatsoenlijk om stipt op tijd te zijn, hetgeen jij wel beweerde.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat je dit verplicht bent maar dat het gewoon netjes is om iets vroeger aanwezig te zijn ipv op de minuut komen binnen te hollen of zelfs te laat. Hoewel bij sommige bedrijven iets vroeger aanwezig zijn toch van je verlangd wordt (zijn wel vaak Amerikaanse bedrijven).
Ik vind het irritant als iemand zegt ik begin morgen op die en die tijd en die persoon komt steeds te laat. Privé vind ik het niet eens zo erg wel als het werk betreft.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is netjes om eerder aanwezig te zijn, maar het is niet onfatsoenlijk om stipt op tijd te zijn, hetgeen jij wel beweerde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |