SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door eriksd op 27-10-2013 18:34:44 ]
Alsje.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:22 schreef christiman het volgende:
Kan ik aan de OP worden toegevoegd, onder Erasmus MC, MSc geneeskunde?
Ik heb begrepen dat het omstreeks januari pas klaar zou zijn.......quote:Op woensdag 25 september 2013 15:25 schreef o.us2.0 het volgende:
Wanneer gaat de food court in L open? Ben de tijdelijke kantine en de Turk wel zat nu
Magere aanbod. Dat trek ik niet man. I NEED GOOD FEWDquote:Op woensdag 25 september 2013 23:06 schreef ThaTim het volgende:
Er zijn meer plekken om te eten dan het L-gebouw, o.usje.
Verkoopt Albron niet gewoon overal dezelfde troep?quote:Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef christiman het volgende:
Volgens mij is Siena in H niet veel beter dan de tijdelijke kantine, of wel?
Jawel hoor, laten ze prima toe. Er is er ook een met een gast die bij een andere I Will foto staat met de tekst 'I would do her' dus lijkt me Facebook niet zo ergquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:17 schreef Travel. het volgende:
Kan ik een "I will put this photo on Facebook'' foto laten maken of staan ze dat niet toe?
Het aanbod tussen the Company (T) & de Etude (H) verschilt niet veel, omdat het beide een kantine is. De Siena (H) is een Grand Café dus heeft wel een ander aanbod.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef christiman het volgende:
Volgens mij is Siena in H niet veel beter dan de tijdelijke kantine, of wel?
Daar heeft het alle schijn van. Er zijn wel drie profielen waaruit je binnen de master kunt kiezen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:06 schreef ntm het volgende:
29 Oktober is er masteravond aan de Erasmus universiteit, ik studeer zelf criminologie in Leiden. Klopt het dat er maar 1 master Criminologie is in Rotterdam? Ik kon er niet zoveel over vinden namelijk.
Aha bedankt! Ziet er interessant uit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:46 schreef Finitio het volgende:
[..]
Daar heeft het alle schijn van. Er zijn wel drie profielen waaruit je binnen de master kunt kiezen.
http://www.esl.eur.nl/ond(...)master/criminologie/
Je kan gewoon overal binnenlopen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:17 schreef Euribob het volgende:
16 November is er een Open dag en ik ben ook van plan te gaan.![]()
Had even een vraagje voor de experts; ik wil voor bepaalde vakken een algemene inleiding bezoeken en voor andere het verdiepend programma. Nu moet je je echter wel inschrijven voor bepaalde uren voor de algemene inleiding,
(Klik),
maar voor het verdiepende programma is dat niet nodig.
Nu heb ik de factsheet/het programma bekeken (Klik) en volgens mij is het zo dat je de verdiepende programma's zelf in moet plannen, i.t.t. de algemene inleiding van de bachelors.
Klopt dit?
Waarom willen ze dan dat ik me overal voor aanmeld? Stomme bureaucraten.quote:
Ik neem persoonlijk nooit een laptop mee naar de colleges op de uni, eigenlijk allen voor het werken aan projecten. Maar hiervoor kun je ook gewoon een notebook aanschaffenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:46 schreef Uvejal het volgende:
Ik wil een nieuwe desktop gaan aanschaffen, maar zit te twijfelen of een laptop niet handiger is voor mijn studie. Zit nu in mijn eerste jaar van Economie en Rechtsgeleerdheid aan de EUR. Vinden jullie een laptop echt een voordeel voor je studie/ga je die echt nodig hebben verder in je studie? Een desktop geeft toch betere prestaties voor minder geld.
Hoe ging boekhouden? Hoeveel fout bij meerkeuze?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:46 schreef Uvejal het volgende:
Ik wil een nieuwe desktop gaan aanschaffen, maar zit te twijfelen of een laptop niet handiger is voor mijn studie. Zit nu in mijn eerste jaar van Economie en Rechtsgeleerdheid aan de EUR. Vinden jullie een laptop echt een voordeel voor je studie/ga je die echt nodig hebben verder in je studie? Een desktop geeft toch betere prestaties voor minder geld.
Ik heb mijn antwoorden niet opgeschreven, dus heb het meerkeuze gedeelte niet kunnen nakijken. Bij het cost-accounting gedeelte heb ik volgens mij alles op de juiste wijze gemaakt en over de meerkeuze-vragen heb ik ook een goed gevoel, dus ik verwacht wel dat er een mooi cijfer uit gaat rollen. Hoe ging die bij jou?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:41 schreef Travel. het volgende:
[..]
Hoe ging boekhouden? Hoeveel fout bij meerkeuze?
CA was oud tentamen van de Uva voor 80% ofzo!quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:04 schreef Uvejal het volgende:
[..]
Ik heb mijn antwoorden niet opgeschreven, dus heb het meerkeuze gedeelte niet kunnen nakijken. Bij het cost-accounting gedeelte heb ik volgens mij alles op de juiste wijze gemaakt en over de meerkeuze-vragen heb ik ook een goed gevoel, dus ik verwacht wel dat er een mooi cijfer uit gaat rollen. Hoe ging die bij jou?
Lol wie ben jij dan?quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:58 schreef jordyqwerty het volgende:
Welke FOK!er zit er redelijk vooraan, rechterrij, bij ICT?
19, 1.90, 74(?) kg, gr.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:32 schreef Travel. het volgende:
[..]
Lol wie ben jij dan?
Leeftijd lengte gewicht alles.
Wilde gister maar bomen bladeren alles op mijn treinrailsquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:34 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
19, 1.90, 74(?) kg, gr.
Heb je krullen? FOK!ken op je laptop is vrij opzichtig.
Oquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:34 schreef Travel. het volgende:
[..]
Wilde gister maar bomen bladeren alles op mijn treinrails
Hoe gingen je tentamensquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:44 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je hebt foto in je profiel. Ik ga je spotten en observeren vanaf nu.
Denk dat ik beide wel gehaald heb.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:55 schreef Travel. het volgende:
[..]
Boek gehaald, wis denk niet. Mis 4.5 hopelijk. Bij jou?
Heel goed. Het is je zeer zeker gegund.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:58 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Denk dat ik beide wel gehaald heb.
Boekhouden: 6 ~ 8
Wiskunde: 6 ~ 9
Zoals je ziet ben ik niet zeker van het punt
Boekhoudgedeelte kon ik niet nakijken, maar heb er twee zeker fout (componentenbenadering (had geen idee meer en dacht, staat in het hoofdstuk over voorzieningenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Heel goed. Het is je zeer zeker gegund.
Theorievragen van CA heb ik sowieso fout want dat was toch maar 2 punten per vraag. De andere vragen waren van een oud tentamen...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:02 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Boekhoudgedeelte kon ik niet nakijken, maar heb er twee zeker fout (componentenbenadering (had geen idee meer en dacht, staat in het hoofdstuk over voorzieningen), en die met afschrijving debiteuren), van cost accounting 3 vragen fout (dacht ik)...
Tussentoetsen: 1.84/2![]()
Wiskunde vraag 11 half fout en bij die vraag met de raaklijn een foutje, maargoed, heb op de meeste vragen wel de goede antwoorden maar je zal zien dat de notatie weer verkeerd is ofzo, blijkbaar gingen ze ergens werken met het Newton quotiënt_!
Tussentoetsen: 3 en 4(+2, dank de heer voor het bonuspunt voor de zomercursus)
Ja, die theorievragen.. wee niequote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:05 schreef Travel. het volgende:
[..]
Theorievragen van CA heb ik sowieso fout want dat was toch maar 2 punten per vraag. De andere vragen waren van een oud tentamen...
Maar hoe kan je als je zo een cursus hebt gehad dan maar 7/20p halen ?
Ik had het bij CA over het echte tentamen he.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:06 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Dat was digitaal hè. Tussentoetsen bestonden bij mij louter uit rekenfouten
Goed hoor, voorbeeldstudent.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:06 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ja, die theorievragen.. wee nie
Bij cost driver heb ik iets in de ruimte geluld over oorzaak-gevolg relatie dus dat zit wel snor dacht ik
Dat was digitaal hè. Tussentoetsen bestonden bij mij louter uit rekenfouten
Nee nee, had het druk met andere dingetjes dus niet goed genoeg mijn best gedaan voor tentamens.quote:
'andere dingetjes' = fifa 14 en gta Vquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:11 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nee nee, had het druk met andere dingetjes dus niet goed genoeg mijn best gedaan voor tentamens.
Nee kijk maar in de OPquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:12 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
'andere dingetjes' = fifa 14 en gta V
Ik heb ook niet zoveel gedaan voor boekhouden & cost accounting, maar ik vond er ook echt niks aan...
Wat moet ik daaruit opmaken..?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:23 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nee kijk maar in de OP![]()
Kas aan bank
Waarom is hij daar?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:39 schreef Travel. het volgende:
Ik zie dat koning Willie er vrijdag 8 november is. Kan ik hem nog ergens spotten?
Al uitgezocht waar je hem kan spotten vandaag?quote:
Haha was gezellig he, bij de ingang. Waarom moest zogenaamd iedereen om 11 uur binnen zijn?quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:09 schreef Travel. het volgende:
Iemand nog naar het feest vannacht geweest? Nog nooit zo een gevaarlijk feest mee gemaakt.
Ja achteraf kan ik er wel om lachen en toen ook wel, maar met die hekken in het midden, tering wie verzint er zoiets....Kon echt een stuk erger aflopen allemaal. En idd die belachelijke tijd ook. Veel fout gegaan bij het begin, de rest was wel chilquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:10 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Haha was gezellig he, bij de ingang. Waarom moest zogenaamd iedereen om 11 uur binnen zijn?
En als ik had geweten dat het zo liep, had ik geen kaartje gekocht.
Ja bij de Doelenquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:26 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Al uitgezocht waar je hem kan spotten vandaag?
Invite only, maar Willem had wel wat belangrijkers te doen in Rusland, dus in plaats daarvan kwam Beatrix opdraven.quote:
Tante Beaquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:55 schreef Fingon het volgende:
[..]
Invite only, maar Willem had wel wat belangrijkers te doen in Rusland, dus in plaats daarvan kwam Beatrix opdraven.
3,50 voor een kaartje voor 55 kopietjes.quote:Op maandag 11 november 2013 20:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Weet iemand wat printen bij de copyshop in het V-gebouw kost?
Waar is CAquote:Op zaterdag 16 november 2013 13:55 schreef jordyqwerty het volgende:
Toch een verschil in slagingspercentage van ongeveer 50% bij wiskunde 1, dit jaar vergeleken met 2011
Even bekeken, wtf was dat in 2011quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:55 schreef jordyqwerty het volgende:
Toch een verschil in slagingspercentage van ongeveer 50% bij wiskunde 1, dit jaar vergeleken met 2011
Ook vorig jaar was het slagingspercentage stuk hogerquote:Op zaterdag 16 november 2013 17:42 schreef Fingon het volgende:
[..]
Even bekeken, wtf was dat in 201184 9.5+ cijfers.
Ik snap wel hoe dat komt denk ik, volgens mij heeft Spliet als econometrist iets andere verwachtingen van het niveau
Brandmelding? Niet meegekregen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:24 schreef arachide. het volgende:
Vonden jullie de brandmelding ook zo leuk woensdag?
Echt supertof, in het C gebouw. Gewoon twee keer hele UB leeg en iedereen het gebouw uit. Waarom? een stel ballonnen waren tegen de sensor aangevlogen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:25 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Brandmelding? Niet meegekregen.
Wie gaf er in 2011 dan wiskunde? Inderdaad trouwens wel sick hoge cijfers toen. Lijkt me dat dat tentamen ongeveer gelijk zou moeten hebben gestaan aan een vwo wiskunde A examen danquote:Op zaterdag 16 november 2013 17:42 schreef Fingon het volgende:
[..]
Even bekeken, wtf was dat in 201184 9.5+ cijfers.
Ik snap wel hoe dat komt denk ik, volgens mij heeft Spliet als econometrist iets andere verwachtingen van het niveau
quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:34 schreef arachide. het volgende:
[..]
Echt supertof, in het C gebouw. Gewoon twee keer hele UB leeg en iedereen het gebouw uit. Waarom? een stel ballonnen waren tegen de sensor aangevlogen.
Dezelfde docent als Wiskunde 1, maar dan vorig jaar al.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:59 schreef bezemsteeltaart het volgende:
2011 was vrij makkelijk ja, wel redelijk lastige opgaven in practica gehad maar die kwamen niet terug op het tentamen. Wiskunde 2 is volgens mij ook een stuk lastiger geworden.
Weet jij nog wat voor slagingspercentage er voorgaande jaren was bij inleiding statistiek? Ik kan het nergens vinden en ik vroeg me af of het dit jaar erg afwijkt van normaal.quote:
Wat is het dit jaar?quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:47 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Weet jij nog wat voor slagingspercentage er voorgaande jaren was bij inleiding statistiek? Ik kan het nergens vinden en ik vroeg me af of het dit jaar erg afwijkt van normaal.
Antwoordmodel is veranderd he, ik nu een meer goedquote:Op zaterdag 16 november 2013 14:28 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Wee nie, zal wel een zesje zijn ofzo (hoop ik)
Tja, ik heb mijn antwoorden niet opgeschreven dus geen ideequote:Op zaterdag 16 november 2013 23:48 schreef Travel. het volgende:
[..]
Antwoordmodel is veranderd he, ik nu een meer goed
http://www.eur.nl/ese/inf(...)derwijsstatistieken/quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:48 schreef Ensemble het volgende:
[..]
48.2% geslaagd met gemiddelde 5.03
Nou ja, opzich kunnen slagingspercentages wel fluctueren, maar je maakt me niet wijs dat een verschil van 50% enkel komt door een lichting die slecht is in wiskunde.quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:54 schreef Fingon het volgende:
[..]
http://www.eur.nl/ese/inf(...)derwijsstatistieken/
Kun je alles vinden van afgelopen jaren en alle vakken. Als je hoog cijfer wil voor je keuzevakken, zoek ze hier uit
Inleiding Statistiek:
2012 5.1 gem 42 % pass
2011 5.4 gem, 55 % pass
2010 5.7 gem 61 % pass (mijn jaar)
2009 5.5 gem. 61 %
Gaat lekker achteruit, volgens mij vanwege de popularisering van econometrie.
Ah bedankt!quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:54 schreef Fingon het volgende:
[..]
http://www.eur.nl/ese/inf(...)derwijsstatistieken/
Kun je alles vinden van afgelopen jaren en alle vakken. Als je hoog cijfer wil voor je keuzevakken, zoek ze hier uit
Inleiding Statistiek:
2012 5.1 gem 42 % pass
2011 5.4 gem, 55 % pass
2010 5.7 gem 61 % pass (mijn jaar)
2009 5.5 gem. 61 %
Gaat lekker achteruit, volgens mij vanwege de popularisering van econometrie.
Volgens mij is het niveau altijd al laag geweest, maar was dat voorheen verborgen door de toetsvorm/inhoud. Wiskunde 2 wel iig. Ik heb van een van docenten gehoord dat studenten op bekende onderwerpen (van middelbare) nog enigzins scoren, maar dat ze op nieuwe onderwerpen massaal de mist ingingen. Te lui om nieuwe dingen onder de knie te krijgen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:58 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Nou ja, opzich kunnen slagingspercentages wel fluctueren, maar je maakt me niet wijs dat een verschil van 50% enkel komt door een lichting die slecht is in wiskunde.
Nja, zó erg vind ik het niet. Er is nu toch een reële kans dat de cijfers worden opgehoogd, en ik heb al een prima cijfer (terwijl ik de twee tussentoetsen bar slecht heb gemaakt, waren echt mijn dagen niet).quote:Op zondag 17 november 2013 00:13 schreef Fingon het volgende:
[..]
Volgens mij is het niveau altijd al laag geweest, maar was dat voorheen verborgen door de toetsvorm/inhoud. Wiskunde 2 wel iig. Ik heb van een van docenten gehoord dat studenten op bekende onderwerpen (van middelbare) nog enigzins scoren, maar dat ze op nieuwe onderwerpen massaal de mist ingingen. Te lui om nieuwe dingen onder de knie te krijgen.
Die digitale toetsen naar schriftelijke zullen inderdaad ook niet geholpen hebben. Op basis van deze resultaten kijk ik met angst en geven uit naar Wiskunde 2 zonder digitale toetsen, ben benieuwd of we onder de 40 % kunnen komen
Econometrie, altijd al.quote:Op zondag 17 november 2013 00:21 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Nja, zó erg vind ik het niet. Er is nu toch een reële kans dat de cijfers worden opgehoogd, en ik heb al een prima cijfer.
Wat studeer je, als ik vragen mag? Bij economie gebleven of?
Ah, excuses. Inleiding Statistiek is ook een vak bij Economie (als ik het goed heb), vandaar mijn assumptie. Ik wil ook over stappen naar Econometrie of een andere wiskundig georiënteerde studie volgend jaar als er geen rare dingen gebeuren.quote:
Waar baseer je het op dat de cijfers zouden kunnen worden verhoogd? Ik zou het maar raar vinden als Erasmus dat deed.quote:Op zondag 17 november 2013 00:21 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Nja, zó erg vind ik het niet. Er is nu toch een reële kans dat de cijfers worden opgehoogd, en ik heb al een prima cijfer (terwijl ik de twee tussentoetsen bar slecht heb gemaakt, waren echt mijn dagen niet).
Wat studeer je, als ik vragen mag? Bij economie gebleven of?
Gebeurt wel vaker. Twee tussentoetsen bij mij waren met 10% verhoogd, en tentamen inleiding statistiek ook.quote:Op zondag 17 november 2013 10:43 schreef Travel. het volgende:
[..]
Waar baseer je het op dat de cijfers zouden kunnen worden verhoogd? Ik zou het maar raar vinden als Erasmus dat deed.
Maar dde cijfers zijn al gegeven? Is het erna nog verhoogd?quote:Op zondag 17 november 2013 11:49 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker. Twee tussentoetsen bij mij waren met 10% verhoogd, en tentamen inleiding statistiek ook.
Bij een deeltoets was het cijfer al gegeven voor de verhoging, maar bij het tentamen iig niet.quote:Op zondag 17 november 2013 12:15 schreef Travel. het volgende:
[..]
Maar dde cijfers zijn al gegeven? Is het erna nog verhoogd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |