abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131539265
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij zegt zelf dat je het niet kan "vanwege je werk". Ik ook niet nee. Dus kan het niet.

OF; je moet je leven er helemaal voor omgooien. En daarin zit hem de prestatie; dat heeft hij niet gedaan.
Ten eerste, hij heeft een hele andere levenssituatie dan ik. Ten tweede, ik hoef mijn leven niet om te gooien. Ten derde, ik kan het wel, ik kies er voor om het niet te doen omdat ik zo een leven niet wil leiden.

Ik kan ook een drugsverslaafde worden, dan kan ik mijn werk ook vaarwel zeggen en gooi ik mijn leven om. Goh wat een prestatie, boekje schrijven en gaan cashen?

Nogmaals het is geen prestatie, iedereen kan het. Het feit dat je het een hele prestatie vindt zegt al genoeg over jezelf. Genoeg dingen zijn een veel grotere prestatie dan dat. Zoals ik al aangaf, fietstocht van Groningen --> Maastricht, stoppen met roken/drinken na verslaving. Afvallen in een jaar tijd of een TU studie doen in 5 jaar. Die laatste punten hebben nog maatschappelijk nut ook.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_131539403
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:42 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ten eerste, hij heeft een hele andere levenssituatie dan ik. Ten tweede, ik hoef mijn leven niet om te gooien. Ten derde, ik kan het wel, ik kies er voor om het niet te doen omdat ik zo een leven niet wil leiden.

Ik kan ook een drugsverslaafde worden, dan kan ik mijn werk ook vaarwel zeggen en gooi ik mijn leven om. Goh wat een prestatie, boekje schrijven en gaan cashen?
Wat houd je tegen. Het kan inderdaad.

quote:
Nogmaals het is geen prestatie, iedereen kan het. Het feit dat je het een hele prestatie vindt zegt al genoeg over jezelf. Genoeg dingen zijn een veel grotere prestatie dan dat. Zoals ik al aangaf, fietstocht van Groningen --> Maastricht, stoppen met roken/drinken na verslaving. Afvallen in een jaar tijd of een TU studie doen in 5 jaar. Die laatste punten hebben nog maatschappelijk nut ook.
Voor een wielrenner is een ritje Groningen-Maastricht een matige prestatie.
Voor een 85-jarige een enorme prestatie.

Sommigen stoppen binnen 1 dag met roken/drinken, anderen zijn jaren bezig.

Het hangt af van je achtergrond.

De achtergronden van het leven van een student en houder van een eigen bedrijf in een moderne samenleving waren veelvuldig internetgebruik waar elke jongere zich in kan herkennen. Met die achtergrond een jaar geen GSM gebruiken kan voor mensen irritant zijn. Zonder ook nog internet wordt een groot deel van het leven waar jij, ik en iedereen aan gewend is, vrijwel onmogelijk.

Bankzaken, inschrijvingen voor tentamens, het zoeken naar nieuwe kamers in Amsterdam, reizen boeken, al die zaken gaan bijna uitsluitend (en je moet dus af en toe toeren uithalen om dat te omzeilen) via internet.

En als ik zeg dat hij het zélf niet als een prestatie (waar je hem dus niet op hoeft af te rekenen en ook niet te vergelijken met prestaties die wel of niet zijn gedaan zoals stoppen met roken of naar Maastricht fietsen) ziet, maar als een mooi experiment, ben je bereid mij te geloven of moet ik vragen of hij zich hier aanmeldt?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131539552
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:48 schreef El_Matador het volgende:
En als ik zeg dat hij het zélf niet als een prestatie (waar je hem dus niet op hoeft af te rekenen en ook niet te vergelijken met prestaties die wel of niet zijn gedaan zoals stoppen met roken of naar Maastricht fietsen) ziet, maar als een mooi experiment, ben je bereid mij te geloven of moet ik vragen of hij zich hier aanmeldt?
Ik vraag me eigenlijk af waarom je je er zo druk om maakt dat andere mensen het geen prestatie vinden en een irrelevant experiment. Ik reken niemand erop af, ik vind alleen totaal niet bijzonder wat hij heeft gedaan. Ook niet voor zijn situatie die jij beschrijf over dat hij student is een eigen bedrijf heeft, etc. Dat mag ik vinden, net zoals jij het bewonderenswaardig mag vinden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_131539650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:56 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af waarom je je er zo druk om maakt dat andere mensen het geen prestatie vinden en een irrelevant experiment. Ik reken niemand erop af, ik vind alleen totaal niet bijzonder wat hij heeft gedaan. Ook niet voor zijn situatie die jij beschrijf over dat hij student is een eigen bedrijf heeft, etc. Dat mag ik vinden, net zoals jij het bewonderenswaardig mag vinden.
Prima. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131544244
Ja ik heb die uitzending gezien en hij geeft zelf ook aan dat het sociale aspect het lastigst was, niet het omgaan met instanties
Ik kan mij daar gewoon niet zo in vinden, ja het zal schakelen zijn als je het voorheen wel deed maar niet onmogelijk
Ik heb genoeg vrienden zonder smartphone en zonder facebook/twitter etc
Daar is prima mee om te gaan hoor

vooral als je geen klootviool bent die dingen zegt als 'bij een afspraak om 2 uur heb je tot 2 voor 2 om te cancelen'

Over die instanties: er zijn echt bijna geen dingen die je niet met een telefoontje of brief kunt afhandelen
Ik heb hier net nog een kaartje gehad van mijn energieleverancier waarop expliciet staat: geen internet? bel blabla

En daar is echt geen 250/300 euro per maand voor nodig (want dat is wel wat hij te besteden heeft met 2500 crowdfunding en wat hij bespaard met zijn telefoonabbo en zo

Ik zeg ook niet dat hij het project gestart is om dat geld terug te harken, het zal vast wel begonnen zijn als een 'wow dat moet ik eens proberen' iets
maar hij heeft het wel aangenomen en gaat nu wel alle praatprogrammas af om zijn boek te promoten
dat vind ik opportunistisch ja
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131547013
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoezo is dat vreemd? Ken jij mensen die de afgelopen jaren zonder mobiel en internet hebben gedaan? Mensen die 'normaal' functioneren in de maatschappij doen dat niet.
:') kap nou toch man, natuurlijk is het tegenwoordig wat minder makkeljk om zonder internet te leven (zonder mobiel zou uberhaupt geen enkele belemmering mogen vormen) maar het is echt geen godsonmogelijke opgave ofzo fuck. Dat we dit bijzonder vinden vind ik bijna schokkend.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131547405
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

:') kap nou toch man, natuurlijk is het tegenwoordig wat minder makkeljk om zonder internet te leven (zonder mobiel zou uberhaupt geen enkele belemmering mogen vormen) maar het is echt geen godsonmogelijke opgave ofzo fuck. Dat we dit bijzonder vinden vind ik bijna schokkend.
Ik vind het ook helemaal niet bijzonder, eerder nogal dom om jezelf beperkingen op te leggen.
  woensdag 25 september 2013 @ 12:29:55 #208
321876 Cherna
Fuck the System
pi_131547941
quote:

[..]

Dit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_131548037
quote:

[..]

Natuurlijk is het niet onmogelijk in letterlijke zin, maar lastig is het wel. Ik ben student, als ik zonder internet zou willen leven moet ik met mijn studie stoppen. Ik ben benieuwd hoe veel internetlozen hun baan zouden verliezen.
pi_131549239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:14 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik vind het ook helemaal niet bijzonder, eerder nogal dom om jezelf beperkingen op te leggen.
Tja wat internet betreft heb je wellicht gelijk (al mis ik het totaal niet als ik bv op vakantie ben oid) maar zonder mobiel... de maatschappij zou een stuk mooier zijn zonder dat iedereen de hele dag met zijn smoel naar zijn mobiel zit te staren.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131549268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tja wat internet betreft heb je wellicht gelijk (al mis ik het totaal niet als ik bv op vakantie ben oid) maar zonder mobiel... de maatschappij zou een stuk mooier zijn zonder dat iedereen de hele dag met zijn smoel naar zijn mobiel zit te staren.
er is een verschil tussen mobiel en smartphone he

maar goed, ik begin mezelf te herhalen maar ik ken genoeg mensen zonder smartphone
ook van mijn leeftijd
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131549651
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:13 schreef Tchock het volgende:

Het is een beetje als uitroepen dat je zonder fossiele brandstoffen gaat leven en overal naartoe fietst. Je zit enkel jezelf maar dwars en loopt tegen grote problemen aan maar een echt statement maken... nee.
:')! hee ik heb ook geen auto en fiets ook overal heen, hoe is dat een groot probleem?
En nee ik woon niet vlakbij mijn werk ofzo :')
pi_131551085
Ik ken verschillende mensen die leven zonder mobiel en zelfs iemand die leeft zonder pc(allemaal 25-30). Die laatste voldoet dan wel al half aan het type kluizenaar dus daar zal wel een verband tussen zitten :')
pi_131551186
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

:')! hee ik heb ook geen auto en fiets ook overal heen, hoe is dat een groot probleem?
En nee ik woon niet vlakbij mijn werk ofzo :')
Goede kans dat je geen gezin hebt en niet buiten je woonplaats werkt. Goed gegokt?

Ik ken één volwassene met kinderen zonder auto en dat is inderdaad groot gezeik met vakanties, uitjes, vervoeren van grotere voorwerpen, ga zo maar door.
pi_131551360
Wij hadden geen auto tot mijn moeder lessen had genomen toen ze in de vijftig was en wij al dikke tienrs, de meesten al de deur uit. Dus ook gewoon alles op de fiets en met openbaar vervoer. Kan prima. Ik fietste 14 km per dag om, na mijn werk (ook al 6 km van huis) naar mijn pony te gaan, toen ik jong was.

Niet om het een of ander, maar ik heb nog maar een paar jaar een mobieltje en internet. Ik leefde niet als kluizenaar, ik had NORMALE sociale contacten. Je weet wel, gewoon praten met elkaar.
Ik had trouwens ook geen TV en die heb ik nu weer niet.
Mijn mobieltje is van het ouderwetse soort en zit in mijn tas, ik ben niet eens altijd bereikbaar. Ik heb hem voornamelijk om zelf te kunnen bellen om hulp.

Ik heb nu Facebook en het is heel erg leuk om zo in contact te zijn met mensen in Nederland die ik anders niet zou spreken bv, en ik vind het leuk om op fora me te moeien, maar ik zou ook zo weer zonder kunnen.

Maar goed, ik ben 52 en heb de hele wereld zonders social media nog meegemaakt en de opkomst van de PC en mobieltje. Dus ook een hele leven gehad voordat die dingen bestonden.

Ik zie het somber in voor de babies die nu al een ipad voor hun neus krijgen als vermaak.
pi_131551378
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is ook maar hoe je er mee omgaat. Vind het nogal triets dat als je hem bij je hebt dat je hem ook maar moet gebruiken. Dat dwangmatige gebruik is net zoiets als dikke mensen die maar ongezond blijven eten.
pi_131552989
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Goede kans dat je geen gezin hebt en niet buiten je woonplaats werkt. Goed gegokt?
Ik heb geen gezin maar werk wel buiten mijn woonplaats, (woon in Spijkenisse, werk in Schiedam)
22km enkele reis. Vervoeren van grote objecten doe ik niet dagelijks en als dat nodig is huur ik een keer een grote bus.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:24 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat is ook maar hoe je er mee omgaat. Vind het nogal triets dat als je hem bij je hebt dat je hem ook maar moet gebruiken. Dat dwangmatige gebruik is net zoiets als dikke mensen die maar ongezond blijven eten.
Helaas is het vaak wel zo dat als mensen zo'n ding bij zich hebben ze hem ook op de een of andere manier dwangmatig moeten gebruiken.
pi_131556807
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:13 schreef Tchock het volgende:
Ik snap niet helemaal wat het nut hier van is. Wil hij aantonen hoe diep internet in onze maatschappij is geworteld? Want daar heb je niet zo'n project voor nodig. Wilde hij ontdekken of het lastig of mogelijk was zonder internet te leven? Dat had iedereen ook van te voren wel kunnen zeggen. :')

Het is een beetje als uitroepen dat je zonder fossiele brandstoffen gaat leven en overal naartoe fietst. Je zit enkel jezelf maar dwars en loopt tegen grote problemen aan maar een echt statement maken... nee.
Dat lijkt me een veel interessanter project. Alles met verpakkingen moet je gaan mijden. Moet je je eigen moestuintje gaan onderhouden en eventuele energie uit biomassa halen.

En medicijnen mogen ook niet meer ivm verpakking, condooms niet, gereedschappen niet. Fiets moet van hout zijn of zo.
pi_131578176
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:56 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat lijkt me een veel interessanter project. Alles met verpakkingen moet je gaan mijden. Moet je je eigen moestuintje gaan onderhouden en eventuele energie uit biomassa halen.

En medicijnen mogen ook niet meer ivm verpakking, condooms niet, gereedschappen niet. Fiets moet van hout zijn of zo.
Al zou je het minder extreem doen: een half jaar zonder auto bv zou voor heel veel mensen als een onoverkomelijk probleem vormen. of een half jaar zonder stroom en gas van het net lijkt me ook interessant.

Wellicht een leuk concept voor een tv show :P
pi_131579367
Als hij student is vraag ik me overigens wel af hoe hij zijn opdrachten/papers/etc. heeft ingeleverd en hoe hij zijn schooladministratie heeft gedaan?
  donderdag 26 september 2013 @ 10:43:17 #221
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_131580051
Die Bram klinkt als niets meer dan een egoďstische, zelfingenomen zak.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:21 schreef tong80 het volgende:
'Je luistert soms dagen je antwoordapparaat niet af, terwijl wij jou willen bereiken. En als jij ons wilt spreken, kan dat meteen omdat wij altijd bereikbaar zijn.'
Wanneer Brammetje iets nodig heeft van een ander is zijn flutexperiment natuurlijk niet meer van belang.

quote:
'Als ik met een vriend op stap was en het was leuk, dan bleef ik nog wat langer. Jammer dan voor degene met wie ik op dat moment een afspraak had. Niemand kon me toch bereiken.'
Ah, hij gaat dus enkel respectvol om met de tijd van een ander wanneer deze hem er op aan kan spreken.

quote:
'Zonder internet of mobiele telefoon heb je ook niet meer de sociale controle, waardoor je erop kunt worden gewezen dat je iets fout doet. Mensen sturen je later geen brief om je dat alsnog duidelijk te maken.'
Ja, zo simpel ligt het. Kijk maar naar het verleden.

Voor een student journalistiek faalt hij uitzonderlijk hard in het opzetten, uitvoeren en evalueren van dit sociologische 'experiment'. :')

Natuurlijk past dit soort onzin precies in het beeld dat maar al te veel Nederlanders hebben van de wetenschap, zo getuige de grote commerciële belangstelling...
pi_131581545
Je moet hem wel nageven dat hij slim commercieel denkt. In ieder geval ¤2.500 gescoord, terwijl hij geen (mobiel) internet meer heeft en postzegels ook echt niet zo duur zijn. Een mooie boekdeal geregeld. De media goed op afstand gehouden tot na het experiment, en nu cashen (zowel qua geld als aandacht). Laat DWDD maar even spartelen en smeken.

Iedereen kan dit, maar niet iedereen doet dit. Waarom zou je? Als het je dan menens is en je doet het wel, dan heb je het goed bekeken. Kwestie van tot de verbeelding spreken van al die mensen die dit op zich wel zouden kunnen en willen, maar het gewoon niet doen. Vandaag is het dit, morgen is het iemand die met een omafiets naar Noord-Korea fietst of zo.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:39:00 #223
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131582920
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo heel bijzonder als je toch bijna altijd thuis zit en iedereen jou dus op jouw vaste-/huistelefoon kan bereiken he? :)
Ik zit helemaal niet bijna altijd thuis en die huistelefoon heb ik ook net anderhalf jaar oid, en daarnaast word ik daar mischien 1x per maand op gebeld ofzo.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_131584402
En dit is nieuws omdat? Ik had net zo goed een boek kunnen schrijven want ik zat jaren zonder mobiel en internet. Het verschil? 0,0
  donderdag 26 september 2013 @ 13:37:35 #225
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131584465
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:35 schreef gembirdv2 het volgende:
En dit is nieuws omdat? Ik had net zo goed een boek kunnen schrijven want ik zat jaren zonder mobiel en internet. Het verschil? 0,0
Gister de film keetje tippel gezien en ik verlang best weer terug naar die tijd (niet de armoede overigens laat dat duidelijk zijn) van sfeer en simpelheid, niet een chaos van informatie die je van alle kanten aanvliegt, gewoon gezonde simpelheid.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')