Als ik een van die vrienden was had ik hem een brief gestuurdquote:
Bij mijn ouders is het net andersom: Soms kom ik bij ze op visite maar dan ga ik na een kopje koffie ook maar weer omdat ze het veel te druk hebben met social media en spelletjes. En maar klagen over mijn jongere broertjes en zusjes die dezelfde symptomen hebben!quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:03 schreef kwiwi het volgende:
Mijn oma en schoonouders hebben ook geen internet en mobiel, maar wel een erg druk sociaal leven en komen hun afspraken gewoon na. Het is misschien uniek voor een twintiger, maar niet voor mensen ouder dan een jaar of 60.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:35 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Als ik een van die vrienden was had ik hem een brief gestuurd
Zo van: 9 maart 2013 hadden wij afgesproken maar je bent niet op komen dagen. Gaarne spoedig reactie.
Gewoon aanspreken die handel
Ja en die 2500 euro is gewoon een slimme zet om alvast de eerste werkloze maanden na de studie door te komen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:07 schreef Seam het volgende:
Student, 26, hbo, journalistiek.
Toen was ik er wel klaar mee.
Ja en er dan een boek over schrijven he, veel media aandacht genererenquote:Op dinsdag 24 september 2013 12:13 schreef Tchock het volgende:
Ik snap niet helemaal wat het nut hier van is. Wil hij aantonen hoe diep internet in onze maatschappij is geworteld? Want daar heb je niet zo'n project voor nodig. Wilde hij ontdekken of het lastig of mogelijk was zonder internet te leven? Dat had iedereen ook van te voren wel kunnen zeggen.
Het is een beetje als uitroepen dat je zonder fossiele brandstoffen gaat leven en overal naartoe fietst. Je zit enkel jezelf maar dwars en loopt tegen grote problemen aan maar een echt statement maken... nee.
sorry ?? mijn ouders functioneren heel normaal in de maatschappijquote:Op dinsdag 24 september 2013 09:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoezo is dat vreemd? Ken jij mensen die de afgelopen jaren zonder mobiel en internet hebben gedaan? Mensen die 'normaal' functioneren in de maatschappij doen dat niet.
Idd, dat gelul van niet normaal functionerenquote:Op dinsdag 24 september 2013 10:03 schreef kwiwi het volgende:
Mijn oma en schoonouders hebben ook geen internet en mobiel, maar wel een erg druk sociaal leven en komen hun afspraken gewoon na. Het is misschien uniek voor een twintiger, maar niet voor mensen ouder dan een jaar of 60.
Ik heb geen facebook.quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:52 schreef rhubarbje het volgende:
Je vrienden kunnen toch prima contact met je houden zonder internet
Genoeg van mijn vrienden hebben geen facebook en/of geen smartfoon
wel een mobiel, dat dan weer wel
maar daar is prima omheen te werken
Ik vroeg iets.quote:
quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:12 schreef tong80 het volgende:
Ik vroeg iets.
Zit iedereen op facebook ?
quote:
Ik zat tot een paar maanden geleden ook niet op facebook. Dit is wat ik gemist had:quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vroeg iets.
Zit iedereen op facebook ?
Jij hebt ook geen mobiel nodig. Als mensen jou willen bereiken moeten ze ff op Fok inloggen en je een DM sturen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:47 schreef tong80 het volgende:
Ik heb een half jaar geleden een mobieltje gekregen.
Heb hem één keer gebruikt. Om te testen of ie het deed.
Dat was het geval.
Goede zaak, ben blij dit te lezen want het zijn de techneuten die normaal gesproken de schakelaar bedienen van wat wel en niet kan.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:18 schreef Luigi het volgende:
Ik kan haast niet geloven dat ik dit tik, maar ik denk dat je punt hebt, BG. Of in ieder geval, kan hebben. Het kromme hierin is juist dat 'de massa' ongelooflijk snel en gretig iets als sociale media omarmt en het in mijn beleving juist de techneuten (de zolderkamernerds van vroeger zeg maar) zijn die wat meer afstand proberen te bewaren. Heel veel van mijn IT collega's hebben namelijk geen Facebook (meer) en zien ook niks in de aanschaf van zo'n Google bril bijvoorbeeld. En dat heeft niets met merkenvoorkeur te maken maar meer met bewustwording van risico's op gebied van privacy en sociaal gedrag. Dat laatste is helemaal bizar natuurlijk, techneuten die zich zorgen maken over sociaal gedrag
.
Naar mijn idee zit het grote gevaar in het integreren van dergelijke technologische apparatuur in het lichaam. En Google Glass is wat dat betreft een eerste stap.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:18 schreef Luigi het volgende:
Ik kan haast niet geloven dat ik dit tik, maar ik denk dat je punt hebt, BG. Of in ieder geval, kan hebben. Het kromme hierin is juist dat 'de massa' ongelooflijk snel en gretig iets als sociale media omarmt en het in mijn beleving juist de techneuten (de zolderkamernerds van vroeger zeg maar) zijn die wat meer afstand proberen te bewaren. Heel veel van mijn IT collega's hebben namelijk geen Facebook (meer) en zien ook niks in de aanschaf van zo'n Google bril bijvoorbeeld. En dat heeft niets met merkenvoorkeur te maken maar meer met bewustwording van risico's op gebied van privacy en sociaal gedrag. Dat laatste is helemaal bizar natuurlijk, techneuten die zich zorgen maken over sociaal gedrag
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |