abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 februari 2013 @ 13:59:43 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_123238716
Je ziet steeds meer mensen die geaugmenteerd zijn dan wel dmv mobiele apparatuur + social media en applicaties en andere hulpstukken die hun zintuigen nu net iets uitgebreider maken dan mensen die hier niet in meegaan en dus gewoon natuurlijk blijven.

Zo kan iemand zonder deze hulpstukken rondzoeken in een stad en mensen moeten aanspreken/vragen stellen om de weg te vinden en iemand met deze hulpstukken vraagt deze informatie in een halve seconde op met volledige map en plan van route erbij.

Maar ik zag dus iets wat ik eigenlijk al jaren geleden in mn hoofd had, en trouwens dit concept is ook in wat films gebruikt; de google bril.

Nu bedacht ik mij dat dit hele levens (zolang er opslag capaciteit is) kan vastleggen, maar dus ook helpt bij oneindig meer dingen (bijvoorbeeld veiligheid, meteen bewijs bij overvallen/beroving/verkrachting en ga zo maar door, vooral met online uplink waarmee wat er vastgelegd is door zon bril niet meer vernietigd kan worden) dat globale implementatie in een bepaald toekomst perspectief mischien wel wenselijk geacht word door de maatschappij.

Nu is dit maar een voorbeeld van augmentatie, waar mensen die natuurlijk/zonder leven dus zowat gehandicapped zijn, (en trouwens mensen die er afhankelijk van zouden zijn, en stel het dan ooit zou wegvallen meteen in plaats gehandicapped zouden zijn omdat ze niet kunnen omgaan zonder, goed voorbeeld is de mobiele telefoon onderhand)

Creeerd dit niet een sociale tweedeling? Mischien zelfs een ideologische polarisatie waar dat eerst bij geloof ook zo was/is.

Is er nog toekomst voor non geaugmenteerden in dat toekomst-beeld? Krijgen zij dan ook een lagere status?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_123242991
De volgende stap voor de geaugmenteerden is dan dat ze de computerchips direct in hun hersens geimplanteerd krijgen.
Zo krijgt de regering ook veel beter de contrôle over het individu, ze weten dan ook bijvoorbeeld direct waar iedereen uithangt, wat hij aan het doen is en vooral als hij de regels ontduikt.
De totale contrôle is dan wel de leeftijdsbegrenzing, iets dat als een gewone app aan het contrôleprogramma is toe te voegen.
Hiermee kan dan volautomatisch een einde aan iemands leven gemaakt worden zodra een bepaalde leeftijdsgrens overschreden wordt.
Technisch is dat heel goed uitvoerbaar met een kleine springstoflading.
Big brother is watching you wordt dan realiteit. :o
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:00:04 #3
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_123244825
Ik wil hier graag een serieuze discussie over, geen gebigbrother aub.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:09:33 #4
294141 tarantism
hups in die kont
pi_123245148
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:59 schreef BaajGuardian het volgende:
mensen die hier niet in meegaan en dus gewoon natuurlijk blijven.
Het probleem met de leken is altijd dat ze hun eigen persoon als nulpunt, of natuurlijke standaard nemen. Dit is niet alleen volkomen arbitrair en verbazingwekkend egocentrisch, maar ook feitelijk onjuist. Je zou kunnen twijfelen of er überhaupt ooit een volkomen 'natuurlijke' mens heeft bestaan, maar denken dat je na 200.000 jaar culturele en biologische evolutie jezelf even als standaard en natuurlijk summum kunt opvoeren is niet alleen bespottelijk, maar het maakt enige inhoudelijke discussie verder onzinnig.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:22:29 #5
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_123245569
dus er bestaan geen mensen die buiten de technologie leven? op het land etc..
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:43:58 #6
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_123246283
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:22 schreef BaajGuardian het volgende:
dus er bestaan geen mensen die buiten de technologie leven? op het land etc..
In Nederland vast nog wel wat bejaarden en hippies, maar je zult het verder toch in afgelegen gebieden moeten zoeken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:48:49 #7
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_123246435
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:43 schreef Euribob het volgende:

[..]

In Nederland vast nog wel wat bejaarden en hippies, maar je zult het verder toch in afgelegen gebieden moeten zoeken.
ik ben zelf ook niet bejaard of hippie en de enige augmentatie die ik gebruik is internet op een kabel internet pc. ik merk de verschillen al, dus hoe erg worden die verschillen met verdere augmentatie?

Las net ook iets over tijdelijke tatooages welk kunnen communiceren op electronisch niveau.
http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.asp?i=13340

Zo ver in de toekomst hoeft de geaugmenteerde mens niet te staan, nu even wat minder cynisme en wat serieuzer op dit onderwerp ingaan aub.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:51:28 #8
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_123246518
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik ben zelf ook niet bejaard of hippie en de enige augmentatie die ik gebruik is internet op een kabel internet pc. ik merk de verschillen al, dus hoe erg worden die verschillen met verdere augmentatie?

Las net ook iets over tijdelijke tatooages welk kunnen communiceren op electronisch niveau.
http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.asp?i=13340

Zo ver in de toekomst hoeft de geaugmenteerde mens niet te staan, nu even wat minder cynisme en wat serieuzer op dit onderwerp ingaan aub.
Dan ben je toch geen persoon die buiten de technologie leeft? Je gebruikt potdomme zelfs internet.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:53:06 #9
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_123246566
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:51 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dan ben je toch geen persoon die buiten de technologie leeft? Je gebruikt potdomme zelfs internet.
Een vrij beperkte augmentatie dus, ik heb het over veel verder reikende augmentaties.
Ik doelde ook niet persé op mezelf maar er zijn mensen die zonder internet leven, en meer dan je denkt over de hele wereld.
pi_123250191
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:59 schreef BaajGuardian het volgende:

Creeerd dit niet een sociale tweedeling? Mischien zelfs een ideologische polarisatie waar dat eerst bij geloof ook zo was/is.
Er zijn nog altijd Amish :P
quote:
Is er nog toekomst voor non geaugmenteerden in dat toekomst-beeld? Krijgen zij dan ook een lagere status?
was er een toekomst voor mensen die niet kunnen lezen of schrijven en wat voor een status heb je als je het niet kunt tegenwoordig?
pi_123274516
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:00 schreef BaajGuardian het volgende:
Nou... dat jij dit als onzin ziet is voor jouw rekening, maar ik vind dat Schonedal met zijn reactie terdege iets aanhaalt wat gezien jouw verhaal best wel in de lijn der verwachtingen zal komen te liggen voor de toekomst. Je ziet vanzelf dat steeds meer zaken op elkaar worden afgestemd/geautomatiseerd waarbij ook steeds meer de grondrechten van het individu worden geschaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2013 13:55:31 ]
  zondag 24 februari 2013 @ 15:38:19 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_123280614
quote:
15s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:54 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Nou... dat jij dit als onzin ziet is voor jouw rekening, maar ik vind dat Schonedal met zijn reactie terdege iets aanhaalt wat gezien jouw verhaal best wel in de lijn der verwachtingen zal komen te liggen voor de toekomst. Je ziet vanzelf dat steeds meer zaken op elkaar worden afgestemd/geautomatiseerd waarbij ook steeds meer de grondrechten van het individu worden geschaad.
Dat is niet de vraagstelling van deze thread.
  zondag 24 februari 2013 @ 22:02:11 #13
32029 Basson
Dodge This!
pi_123302823
Dat de technologie verder komt zal geen verrassing zijn. Als mensheid hebben we wel iets anders om ons zorgen over te maken... 3/4 of meer van de huidige populatie heeft geen middelen om zoiets te bereiken want arm, ongeschoold, Noord-Koreaan of whatever. Er zijn nog flink wat obstakels om ons daarmee lekker te maken.
pi_123303213
Genieten van de natuur, maar als je je savonds verveeld ook de mogelijkheid hebben om even op je laptop/computer te kunnen. ^O^
  vrijdag 1 maart 2013 @ 00:07:44 #15
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_123486090
Er is zeker wel toekomst denk ik, alleen zal je altijd beperkingen tegenkomen. Dat heb je nu ook wel in zekere mate met smartphones of standaard GSM's. Een standaard GSM is nog niet een beperking, maar ik denk dat er in de toekomst uiteindelijk van iedereen wel wordt verwacht dat ze een smartphone bezitten. omdat je er bijvoorbeeld in de supermarkt mee moet betalen.
pi_123529194
quote:
Brain-To-Brain Interface Allows Transmission of Tactile and Motor Information Between Rats

Feb. 28, 2013 — Researchers have electronically linked the brains of pairs of rats for the first time, enabling them to communicate directly to solve simple behavioral puzzles. A further test of this work successfully linked the brains of two animals thousands of miles apart -- one in Durham, N.C., and one in Natal, Brazil.
..
Er is al een tweedeling bezig op het gebied van digibeten. Digibeten zijn steeds afhankelijker van derden en op de werkvloer leidt dat al snel tot problemen. Het bedrijf waar ik werk let beter op digitale vaardigheden vooraleer men personeel te werk stelt. Door schade en schande wijzer geworden. Vooral oudere werknemens leiden nu tot aanzienlijke schade, inefficientie en conflict situaties.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_123605144
Vroeger waren ook mensen die niks van telegraaf palen en telefoons moesten hebben, tegenwoordig is er niemand (zelfs geen oma) die zegt; bellen? daar doe ik niet aan, ik stuur wel een brief.
pi_123649753
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 03:48 schreef Sparqq het volgende:
Vroeger waren ook mensen die niks van telegraaf palen en telefoons moesten hebben, tegenwoordig is er niemand (zelfs geen oma) die zegt; bellen? daar doe ik niet aan, ik stuur wel een brief.
Precies dit. Hetzelfde geldt voor de mobiele telefoon. Vooral de mensen van middelbare leeftijd en ouder die om het hardst riepen dat ze niet altijd bereikbaar en traceerbaar wilden zijn, en nu heeft toch iedereen er eentje, slechts een hele enkele uitzondering daargelaten.

Het verglijdt en technische snufjes die zwaar ingrijpen in ons dagelijks leven worden toch altijd moeiteloos door de massa overgenomen. Uiteindelijk is de maatschappelijke druk zo hoog dat je er niet meer omheen kunt en iedereen er aan moet geloven. Digibeten sterven uit.
pi_123650030
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:00 schreef BaajGuardian het volgende:
Big brother krijg je er gratis bij, maar daarom niet minder relevant natuurlijk.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_123650242
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:09 schreef tarantism het volgende:

[..]

Het probleem met de leken is altijd dat ze hun eigen persoon als nulpunt, of natuurlijke standaard nemen. Dit is niet alleen volkomen arbitrair en verbazingwekkend egocentrisch, maar ook feitelijk onjuist. Je zou kunnen twijfelen of er überhaupt ooit een volkomen 'natuurlijke' mens heeft bestaan, maar denken dat je na 200.000 jaar culturele en biologische evolutie jezelf even als standaard en natuurlijk summum kunt opvoeren is niet alleen bespottelijk, maar het maakt enige inhoudelijke discussie verder onzinnig.
Er zijn alleen maar natuurlijke mensen geweest, andere bestaan helaas niet, zover ik weet dan!

Dus je pleit verder voor een natuurlijke progressie in welke willekeurige richting dan ook, en we zien wel waar het schip strandt. Dat is een mooi streven dan hoef je verder niets te doen.

Vroeger ging dit natuurlijk ook grotendeels op, maar heden ten dagen is de technologische vooruitgang dusdanig ver en zou inderdaad een symbiose met de mens aan kunnen gaan. Wat je er van vindt is aan een ieder, maar natuurlijk is het natuurlijk niet, en of het een logische stap in de evolutie is kun je zeker vraagtekens bij zetten.

Los van een ethische discussie is het gewoon één van de mogelijke opties uit een rij mogelijke mogelijkheden. Met de eeuwige drang van de mens naar progressie op alle mogelijke fronten ligt het in de lijn der verwachtingen en zullen we die weg onherroepelijk inslaan.

Er is geen weg terug meer.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:46:41 #21
294141 tarantism
hups in die kont
pi_123654137
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Er zijn alleen maar natuurlijke mensen geweest, andere bestaan helaas niet, zover ik weet dan!

Dus je pleit verder voor een natuurlijke progressie in welke willekeurige richting dan ook, en we zien wel waar het schip strandt. Dat is een mooi streven dan hoef je verder niets te doen.

Vroeger ging dit natuurlijk ook grotendeels op, maar heden ten dagen is de technologische vooruitgang dusdanig ver en zou inderdaad een symbiose met de mens aan kunnen gaan. Wat je er van vindt is aan een ieder, maar natuurlijk is het natuurlijk niet, en of het een logische stap in de evolutie is kun je zeker vraagtekens bij zetten.

Los van een ethische discussie is het gewoon één van de mogelijke opties uit een rij mogelijke mogelijkheden. Met de eeuwige drang van de mens naar progressie op alle mogelijke fronten ligt het in de lijn der verwachtingen en zullen we die weg onherroepelijk inslaan.

Er is geen weg terug meer.
nee, integendeel. Ik beweer dat er nooit een mensheid heeft bestaan die niet overleefde dankzij de technologie. Ook technieken als vuurbeheersing, en kleren uit huiden maken valt onder technologie natuurlijk.

Daarnaast zou ik willen opmerken dat lieden die rondlopen met een metalen hartklep, of een kunststof heuppgewricht strikt genomen kunnen worden gezien als bionisch verbeterden. Daarnaast zijn er natuurlijk de professionele sporters die hun genetische profiel aanpassen middels gendoping. Nou, dan zit je er toch diep in hoor.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:52:21 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_123662692
Ja maar medische technologieën als mechanische hartkleppen etc zijn niet echt 'augmentaties' maar 'vervanging'.
Met augmentaties bedoel ik dus strikt het kunstmatig 'verbeteren van zintuigen, dan wel nieuwe vormen van zintuigen er bij.
pi_123668700
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:46 schreef tarantism het volgende:

[..]

nee, integendeel. Ik beweer dat er nooit een mensheid heeft bestaan die niet overleefde dankzij de technologie. Ook technieken als vuurbeheersing, en kleren uit huiden maken valt onder technologie natuurlijk.

Daarnaast zou ik willen opmerken dat lieden die rondlopen met een metalen hartklep, of een kunststof heuppgewricht strikt genomen kunnen worden gezien als bionisch verbeterden. Daarnaast zijn er natuurlijk de professionele sporters die hun genetische profiel aanpassen middels gendoping. Nou, dan zit je er toch diep in hoor.
Ah ik had het weer eens verkeerd begrepen! :P
pi_123806997
Ik ben 28 en ik heb al 8 jaar niet echt een mobieltje meer, af en toe stopt mijn moeder er een in mijn zak als ik weg ga.
ik had in 2002 een orange spv, de eerste smartphone met windows, abbonement was 1 jaar 40 en een jaar 20 euro en ik belde extreem weinig en toch was het tegoed soms al op...
Sindsdien heb ik de pest aan mobieltjes

Als je een foto wilde maken moest je er een losse camera aanklikken.

Eigenlijk wil ik er wel weer een, maar dan eigenlijk meer om de navigatie.
Ik dacht zelf aan een samsung :-)
pi_123809177
Deus Ex, anyone? :+
Burning bridges gives you so much more
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')