abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131506686
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:01 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Kan ook wel. Toch zou ik als 26-jarige maar eens gaan werken.

Als je 26 jaar bent en een tweede Universitaire master afrondt is het logisch.

In de Verenigde Staten, België, Spanje en Verenigd Koninkrijk zijn ze dan al bezig met hun doctoraat (promoveren/PhD).

In Duitsland en Luxemburg zijn studenten ook door de vroegere dienstplicht en 19-jarige leeftijd van schoolverlating ook vaak wat ouders.

Maar slechts een journalistieke bachelor op een HBO op 26-jarige leeftijd nog? Ga dan in elk geval werken en studeer deeltijd.....

Goed dat is mijn indruk.
beetje beperkt en beetje lullig om dan van die kortzichtige posts te doen he
verder ook compleet zinloos en offtopic

:W
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131506725
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee dus. Je moet je aanmelden, minstens 72 uur voor vertrek. Alleen via internet.
dat doet het reisburo gewoon
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:05:01 #78
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_131506741
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:16 schreef MrBadGuy het volgende:
20 jaar geleden was het ook zeer onhandig (en met sommige banen zelfs onmogelijk) als je geen gewone telefoon had en er geen gebruik van kon maken, maar er waren toen ook nog gewoon mensen zonder telefoon. Voor veel mensen (en met sommige banen) is het ook onmogelijk om zonder auto te zitten, maar er zijn ook genoeg mensen die er niet een hebben.

Het hangt gewoon enorm van je baan/studie, levensfase en instelling af of je deze zaken écht nodig hebt. Zonder mobiele telefoon zou ik prima kunnen, als ik geen gebruik meer mag maken van internet dan mag ik binnenkort wel een andere baan zoeken.
Ik zou graag geen smartphone, mobiele telefoon, geen auto enz. hebben. Scheelt me dan enorm veel geld.

Maar een drukke baan, hectiek, druk gezinsleven en coördinatie van oppasoma's en -opa's vergen wel enige moderne technologie.

Het is wel duidelijk dat ons sociale en menselijke warme leven van vroeger wegebt. Mensen worden in Nederland en smartphone-grote steden zeer schofterig en in zichzelf gekeerd. Op internet zoeken mensen nu sociale 'warmte', maar dat is anders. Geen oogcontact, geen knuffel, geen schouderklopje, geen biertje samen, geen sigaretje roken samen. Tot 1995 was dat toch anders. Hoewel toen de wereld ook niet altijd optimaal was.

Wij moeten oppassen de sociale vaardigheden, gezinswarmte (bordspelletjes op een koude winteravond) niet te verliezen. Ook kinderen zijn al helemaal verslaafd aan iPads en spelletjes. Buitenspelen en zomerkampen zijn er niet meer bij, dat willen ze blijkbaar niet meer. Een eigen onlinewereldje wel. Dat lijkt mij ook gevaarlijk.

Er kan ook een tijd komen zonder electricteit, met crisis, oorlog enz. Dan moeten kinderen en jongeren zich wel zelf kunnen vermaken. Ik kan dat nog, genieten van bloemen en natuur. Veel jonge kinderen willen constante spanningsrush, adrenaline en flitsende beelden. Anders worden ze onrustig. Dat komt door onze eEra, ons internettijdperk.
pi_131506797
Student, 26, hbo, journalistiek.
Toen was ik er wel klaar mee.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:11:04 #80
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_131506889
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je kan er ook gewoon voor kiezen niet op te nemen. Heb mijn telefoon bijna altijd bij me, maar soms neem ik gewoon niet op, en vaak neem ik bepaalde mensen niet op. Je legt te keuze bij jezelf op die manier ipv bij het wel of niet hebben van een stukje techniek.
Ja maar dan word je er wel mee geconfronteerd dat dat ding gaat trillen en afgaat of dat er weer eens een voicemail wordt ingesproken van bel me terug wat ik juist niet wil en geen zin in heb. Ik vind het vaak lekker zo en wil juist niet overal mobiel zijn of achtervolgt worden door weet ik veel wie op mijn telefoon.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_131506959
Waarom heeft hij 2500 euro nodig, dat zijn wel heel veel postzegels.
pi_131507080
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja maar dan word je er wel mee geconfronteerd dat dat ding gaat trillen en afgaat of dat er weer eens een voicemail wordt ingesproken van bel me terug wat ik juist niet wil en geen zin in heb. Ik vind het vaak lekker zo en wil juist niet overal mobiel zijn of achtervolgt worden door weet ik veel wie op mijn telefoon.
Ik luister mijn voicemail bijna nooit af, ze bellen maar terug. Beller heeft mij blijkbaar nodig. Behalve bij werkmobiel, dat is een ander verhaal.
En ik word dan ook niet achtvolgd omdat ik zelf bepaal of ik op mijn telefoon kijk, of hij nou trilt of niet (beltoon staat altijd uit).
pi_131507095
Lijkt me totaal niet interessant wat hij te melden heeft eigenlijk. Waarom hij die 2500 euro nodig had is me ook een raadsel, want de kosten van het briefpaper en de postzegels overstijgen de kosten van je smartphone en internet volgens mij niet.
pi_131507143
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:13 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom heeft hij 2500 euro nodig, dat zijn wel heel veel postzegels.
Hij wil gewoon geld hebben. Vandaar ook dat boek. Anders had hij wel een blog bijgehouden. Onee, dat kan niet zonder internet..
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:21:46 #85
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_131507268
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:16 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik luister mijn voicemail bijna nooit af, ze bellen maar terug. Beller heeft mij blijkbaar nodig. Behalve bij werkmobiel, dat is een ander verhaal.
En ik word dan ook niet achtvolgd omdat ik zelf bepaal of ik op mijn telefoon kijk, of hij nou trilt of niet (beltoon staat altijd uit).
Nou dan kun je dat ding toch net zo goed thuis laten? Over het algemeen als mensen hun telefoon bij zich hebben checken ze toch once in a while hun telefoon hoor, misschien jij niet maar het gros wel. Het lijkt tegenwoordig dwangmatisch gedrag als je om je heen kijkt, zie je mensen haast alleen maar met hun mobiel in de weer waar je ook gaat.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_131507340
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:18 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hij wil gewoon geld hebben. Vandaar ook dat boek. Anders had hij wel een blog bijgehouden. Onee, dat kan niet zonder internet..
Ja precies, is wel 200/maand. En met het geld wat je bespaart op internet en telefoon erbij kun je prima leven als student.

Het is eigenlijk alleen maar goedkoper om offline te leven lijkt me.
pi_131507401
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:21 schreef tong80 het volgende:

Toch vreemd dat dit als uniek wordt ervaren.

:P
Wat is daar vreemd aan. Wanneer 50 jaar geleden iemand ging leven als 100 jaar geleden zou dit op dat moment ook als uniek worden gezien.

Verschil is dat de technologische ontwikkelingen de afgelopen 15 jaar gewoon ongelofelijk snel zijn gegaan.
Krekker is de bom!
pi_131507501
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:21 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou dan kun je dat ding toch net zo goed thuis laten? Over het algemeen als mensen hun telefoon bij zich hebben checken ze toch once in a while hun telefoon hoor, misschien jij niet maar het gros wel. Het lijkt tegenwoordig dwangmatisch gedrag als je om je heen kijkt, zie je mensen haast alleen maar met hun mobiel in de weer waar je ook gaat.
Tuurlijk kijk ik wel eens op mijn telefoon, omdat ik dat wil. Ik heb mijn telefoon vooral bij mij voor als ik iemand wil bellen/contacten of iets op internet wil opzoeken. Dat is iets anders dan altijd bereikbaar zijn. Dat heeft niets te maken met het meenemen van de telefoon, maar met wel of niet opnemen/reageren.
pi_131507570
Maar als ik ga fokken/op mijn telefoon op internet ga surfen is dat ook omdat ik dat wil
Alleen word mijn leven er niet beter van

Ik slaap bijvoorbeeld veel beter als ik een uur voor ik ga slapen niet meer achter een scherm kruip
Dat wil ik dan misschien wel, maar doe ik toch niet

Dus je telefoon niet bij hebben kan er voor zorgen dat je minder op je scherm kijken en meer naar buiten (tijdens een treinreis bijvoorbeeld)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131507575
quote:
'Maar ik vond het lekker om me als een blaadje met de wind te laten meewaaien. Als ik met een vriend op stap was en het was leuk, dan bleef ik nog wat langer. Jammer dan voor degene met wie ik op dat moment een afspraak had. Niemand kon me toch bereiken. Zonder internet of mobiele telefoon heb je ook niet meer de sociale controle, waardoor je erop kunt worden gewezen dat je iets fout doet. Mensen sturen je later geen brief om je dat alsnog duidelijk te maken.'
Wat een klootzak.
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:35:01 #91
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_131507640
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat een klootzak.
Als ik een van die vrienden was had ik hem een brief gestuurd :D
Zo van: 9 maart 2013 hadden wij afgesproken maar je bent niet op komen dagen. Gaarne spoedig reactie.
:D

Gewoon aanspreken die handel :7
pi_131508209
Zonder telefonie, dan zou zo'n experiment wat gaan voorstellen. Nu kunnen de meeste dingen nog wel met formulieren, telefonisch of met een afspraak bij een verkoper.

Ik vraag me meer af waar dan de continue drang vandaan komt om alles steeds te moeten bekijken, tot YouTube-views aan toe? Zelf gelukkig geen last van, maar zie er genoeg die al zelfbeschermingsmomenten hebben ingebouwd of het maar vermijden.
pi_131508321
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:03 schreef kwiwi het volgende:
Mijn oma en schoonouders hebben ook geen internet en mobiel, maar wel een erg druk sociaal leven en komen hun afspraken gewoon na. Het is misschien uniek voor een twintiger, maar niet voor mensen ouder dan een jaar of 60.
Bij mijn ouders is het net andersom: Soms kom ik bij ze op visite maar dan ga ik na een kopje koffie ook maar weer omdat ze het veel te druk hebben met social media en spelletjes. En maar klagen over mijn jongere broertjes en zusjes die dezelfde symptomen hebben! :D
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 september 2013 @ 12:05:09 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_131508418
Wil je de winkel in. Heb je normaal voorrang bij het uitgaande volk.

Lopen ze tegen je aan omdat ze aan het lullen zijn op hun ding over hoe duur de rookworst was.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_131508535
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:35 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Als ik een van die vrienden was had ik hem een brief gestuurd :D
Zo van: 9 maart 2013 hadden wij afgesproken maar je bent niet op komen dagen. Gaarne spoedig reactie.

Gewoon aanspreken die handel :7

Ik probeer trouwens best vaak wat minder met mn telefoon bezig te zijn maar blijft lastig. Terwijl ik m als ie thuis ligt echt niet mis! Dus dat doe ik nu maar wat vaker.
pi_131508671
Ik snap niet helemaal wat het nut hier van is. Wil hij aantonen hoe diep internet in onze maatschappij is geworteld? Want daar heb je niet zo'n project voor nodig. Wilde hij ontdekken of het lastig of mogelijk was zonder internet te leven? Dat had iedereen ook van te voren wel kunnen zeggen. :')

Het is een beetje als uitroepen dat je zonder fossiele brandstoffen gaat leven en overal naartoe fietst. Je zit enkel jezelf maar dwars en loopt tegen grote problemen aan maar een echt statement maken... nee.
pi_131508736
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:07 schreef Seam het volgende:
Student, 26, hbo, journalistiek.
Toen was ik er wel klaar mee.
Ja en die 2500 euro is gewoon een slimme zet om alvast de eerste werkloze maanden na de studie door te komen.
pi_131509324
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:13 schreef Tchock het volgende:
Ik snap niet helemaal wat het nut hier van is. Wil hij aantonen hoe diep internet in onze maatschappij is geworteld? Want daar heb je niet zo'n project voor nodig. Wilde hij ontdekken of het lastig of mogelijk was zonder internet te leven? Dat had iedereen ook van te voren wel kunnen zeggen. :')

Het is een beetje als uitroepen dat je zonder fossiele brandstoffen gaat leven en overal naartoe fietst. Je zit enkel jezelf maar dwars en loopt tegen grote problemen aan maar een echt statement maken... nee.
Ja en er dan een boek over schrijven he, veel media aandacht genereren
en je hele 'zoektocht' laten financieren
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131509326
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoezo is dat vreemd? Ken jij mensen die de afgelopen jaren zonder mobiel en internet hebben gedaan? Mensen die 'normaal' functioneren in de maatschappij doen dat niet.
sorry ?? mijn ouders functioneren heel normaal in de maatschappij
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_131509355
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:03 schreef kwiwi het volgende:
Mijn oma en schoonouders hebben ook geen internet en mobiel, maar wel een erg druk sociaal leven en komen hun afspraken gewoon na. Het is misschien uniek voor een twintiger, maar niet voor mensen ouder dan een jaar of 60.
Idd, dat gelul van niet normaal functioneren :') :') :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')