onteregge klagt want je kunt tegenwoordig kinderen invriezenquote:Op dinsdag 24 september 2013 01:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor het geval dat je ze ooit nog wil.. Dat je van gedachten verandert en die bioklok ineens erg hard gaat tikken..
Klacht: ik wil meer tijd..
Ja, en en ook op je 86e kinderen baren..quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:56 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
onteregge klagt want je kunt tegenwoordig kinderen invriezen
Owh, het wordt persoonlijkquote:Op dinsdag 24 september 2013 01:57 schreef viezerik_ het volgende:
Lijkt me beter dat jij daar niet aan begint.
86e? hoelang wil je wel niet gaan wachtenquote:Op dinsdag 24 september 2013 01:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en en ook op je 86e kinderen baren..
Vooralsnog wil ik geen kinderen, maar de grens waarbij je ze (al dan niet met wat hulp) kunt krijgen begint dichterbij te komen..quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
86e? hoelang wil je wel niet gaan wachten
Lief van jequote:Op dinsdag 24 september 2013 01:59 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil me wel opofferen om die 85-jarige te bezwangeren.
Of mongooltjes krijgen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:59 schreef trovey het volgende:
En dan op je veertigste alsnog kinderen willen hebben en er dan achterkomen dat het niet lukt.
Daar zit ik niet zo heel ver vandaan.. Ik wil ze nog steeds niet, maar dat er een (natuurlijke) grens aan zit schuurt..quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:59 schreef trovey het volgende:
En dan op je veertigste alsnog kinderen willen hebben en er dan achterkomen dat het niet lukt.
Dat zijn ook mensen, al wil elke ouder liever liefst een gezond kind..quote:
En die grens komt sneller dan je denkt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar zit ik niet zo heel ver vandaan.. Ik wil ze nog steeds niet, maar dat er een (natuurlijke) grens aan zit schuurt..
Of in het "Hulp met kinderen krijgen" circuit terechtkomen.quote:
Weet ik... Daarom juist.. Als ik ze over 10 jaar ineens wel harstochtelijk wil? Omdat ik er dan niet alleen pas aan toe ben, maar ook omdat de omstandigheden dan pas "juist" zijn?quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:02 schreef trovey het volgende:
[..]
En die grens komt sneller dan je denkt.
[..]
Of in het "Hulp met kinderen krijgen" circuit terechtkomen.
Daar zit ook een leeftijdsgrens aan....en het kost jaren dus je moet ook niet te laat beginnen.quote:
als je wat ouder bent krijg je alleen maar oudere kinderen of gehandicapten kinderen toegewezen. Daarnaast kost adopteren een kapitaal.quote:
Is niet hetzelfde en zit ook een leeftijdsgrens aanquote:
De tijd zal het leren.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet ik... Daarom juist.. Als ik ze over 10 jaar ineens wel harstochtelijk wil? Omdat ik er dan niet alleen pas aan toe ben, maar ook omdat de omstandigheden dan pas "juist" zijn?
Leuk toch, koop je een oude mongool.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
als je wat ouder bent krijg je alleen maar oudere kinderen of gehandicapten kinderen toegewezen. Daarnaast kost adopteren een kapitaal.
Nee, dan ben ik 48 en moet ik naar Italié ofzo.. Als die dokter dan nog leeft that is..quote:
Mwoah, volgens mij las ik ergens dat je al 3 jaar geen sex had gehad.quote:
Dank.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:07 schreef Dawnbreaker het volgende:
whiskers is cool, ik remember haar van het boston bombing topic
Al zou dat waar zijn (wat niet zo is), wat heeft het met dit topic te maken? Ik wil NU géén kind..quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:07 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mwoah, volgens mij las ik ergens dat je al 3 jaar geen sex had gehad.
Als je 48 bent moet je alzo niet meer aan je eerste kind beginnen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dan ben ik 48 en moet ik naar Italié ofzo.. Als die dokter dan nog leeft that is..
Bevruchting?quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Al zou dat waar zijn (wat niet zo is), wat heeft het met dit topic te maken?
Geen probleem toch als ze nu geen kind wil.quote:
Mjah, weer een probleem opgelostquote:Op dinsdag 24 september 2013 02:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Geen probleem toch als ze nu geen kind wil.
DANquote:Op dinsdag 24 september 2013 02:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je 48 bent moet je alzo niet meer aan je eerste kind beginnen.Doe dat het kind gewoon niet aan.
Ik wil NU helemaal niet bevrucht worden. Misschien wel nooit zelfs..quote:
Als moeder zou je al eerste aan het kind wat geboren wordt moeten denken i.p.v. jezelf maar dat is inderdaad een andere discussie.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
DAN![]()
En dit topic gaat ff niet over de ethische aspecten, maar over het gevoel van de (potentiële) moeder.
Al neem ik je allerminst kwalijk dat je dit aspect aansnijdt.
Maar wel besprongen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil NU helemaal niet bevrucht worden. Misschien wel nooit zelfs..
True, maar we worden al decennia ouder.. En normaliter sterven je ouders sowieso eens..quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Als moeder zou je al eerste aan het kind wat geboren wordt moeten denken i.p.v. jezelf maar dat is inderdaad een andere discussie.
Ach, dat is niet verbodenquote:Op dinsdag 24 september 2013 02:16 schreef Puntenjager het volgende:
[..]![]()
Wat ben je toch een donders vervelend wijf![]()
Nah, je zelfkennis en eerlijkheid siert je in ieder gevalquote:
We worden wel ouder maar niet gezonder oud en je moet gewoon niet op het schoolplein staan terwijl de andere ouders ook je kinderen zouden kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
True, maar we worden al decennia ouder.. En normaliter sterven je ouders sowieso eens..![]()
En in de praktijk ook als ze jong zijn en jij nog veel jonger..
Jammer dan.. Ik laat me niet bij voorbaat een kind afnemen omdat "het niet hoort dat ik nog een kind krijg".quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:19 schreef trovey het volgende:
[..]
We worden wel ouder maar niet gezonder oud en je moet gewoon niet op het schoolplein staan terwijl de andere ouders ook je kinderen zouden kunnen zijn.Buiten het feit dan dat gewoon het risico op problemen krijgen voor kind en moeder groter is op oudere leeftijd.
Zou een kind jou willen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jammer dan.. Ik laat me niet bij voorbaat een kind afnemen omdat "het niet hoort dat ik nog een kind krijg".
Dikke kans dat ik sowieso nooit een kind zal willen overigens..
Vertel dat mijn moeder..quote:
Het is niet omdat het niet hoort, het is omdat je lichaam gewoon vindt dat je te oud gaat worden, daarom ook de toegenomen kans op problemen voor moeder en kind.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jammer dan.. Ik laat me niet bij voorbaat een kind afnemen omdat "het niet hoort dat ik nog een kind krijg".
Dikke kans dat ik sowieso nooit een kind zal willen overigens..
Als je tegen de veertig tikt ben je geen jonge moeder.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vertel dat mijn moeder..
En "oud wijf"???
Nou, die kans is er inderdaad..quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Het is niet omdat het niet hoort, het is omdat je lichaam gewoon vindt dat je te oud gaat worden, daarom ook de toegenomen kans op problemen voor moeder en kind.Wil je kinderen begin er dan een beetje op tijd mee en niet zoals een kennis van me nog op haar 39ste en zonder vent omdat ze ineens merkt dat het haar laatste kans is.
Maar als je nu niet wilt is de kans zeker aanwezig dat je gewoon het geheel overslaat, ook niets mis mee trouwens, is niet verplicht.
Klopt. En wat dan nog?quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:34 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Als je tegen de veertig tikt ben je geen jonge moeder.
We merken het vanzelf wel.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, die kans is er inderdaad..
Sterker nog: een totaal verknipte nicht van me heeft nog een kind gekregen op haar 42e/43e... Met een lieve man die ze naar de klote aan het helpen is..
En ik sluit het niet uit..
Ik acht de kans klein hoorquote:
Bij mij is er ook nooit de behoefte geweest om koters op de wereld te zetten dus ik ken het.quote:
Ja, dat kan ik sowieso.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:36 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Misschien kan je nog op de valreep een zaaddonor scoren.
Thanks. Ken je ook het gevoel iets tegen de biologische grens (voor vrouwen) te hebben? Gewoon het idee "dat het niet meer kan" al heb je nooit rammelende eierstokken gehad?quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij mij is er ook nooit de behoefte geweest om koters op de wereld te zetten dus ik ken het.
Nee, ik leef nog.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:39 schreef Hugh_Myron het volgende:
Was jij niet al over de houdbaarheidsdatum heen?
Je bent in de war met de uiterste verkoopdatum.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:39 schreef Hugh_Myron het volgende:
Was jij niet al over de houdbaarheidsdatum heen?
Nee, niet echt...eerlijk gezegd zou er ook een biologische grens voor mannen moeten bestaan, dat je ze kunt maken op je 80ste wil nog niet zeggen dat het een goed idee is.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks. Ken je ook het gevoel iets tegen de biologische grens (voor vrouwen) te hebben? Gewoon het idee "dat het niet meer kan" al heb je nooit rammelende eierstokken gehad?
Dan moeten die vrouwen maar eens een keer NEE durven zeggen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:42 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, niet echt...eerlijk gezegd zou er ook een biologische grens voor mannen moeten bestaan, dat je ze kunt maken op je 80ste wil nog niet zeggen dat het een goed idee is.
Dat laatste beaam ikquote:Op dinsdag 24 september 2013 02:42 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, niet echt...eerlijk gezegd zou er ook een biologische grens voor mannen moeten bestaan, dat je ze kunt maken op je 80ste wil nog niet zeggen dat het een goed idee is.
Ze moeten wat doen voor die erfenis hè?quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:43 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Dan moeten die vrouwen maar eens een keer NEE durven zeggen.
Mannen na hun 50ste gewoon stoppen met kinderen maken, niets geen tweede of derde leg....ik ben voor.quote:
Dus jij bent in principe bereid om een kind van een 80-jarige te baren voor een paar miljoen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Ze moeten wat doen voor die erfenis hè?
Nee, ik baar helemaal niets.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:46 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Dus jij bent in principe bereid om een kind van een 80-jarige te baren voor een paar miljoen?
Nee. Idioot. Ze wou geen kinderen en is nu (bijna?) te oud..quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:46 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Dus jij bent in principe bereid om een kind van een 80-jarige te baren voor een paar miljoen?
Idioot?quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Idioot. Ze wou geen kinderen en is nu (bijna?) te oud..
Mooi moment om er mee te stoppen....mocht je morgen toch besluiten dat je binnen nu en 10 maanden een kind wilt hebben.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nu iets anders: ik rook mijn laatste aanwezigesigaret en moet er meer
Een heel goede reden om niet eens over reproductie na te denken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nu iets anders: ik rook mijn laatste aanwezigesigaret en moet er meer
Lijkt me niet..quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Mooi moment om er mee te stoppen....mocht je morgen toch besluiten dat je binnen nu en 10 maanden een kind wilt hebben.
Ik wil dan ook vooralsnog geen kinderen..quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:51 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Een heel goede reden om niet eens over reproductie na te denken.
Ik ben zeer geneigd om het met je eens te zijn. Doe het maar niet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil dan ook vooralsnog geen kinderen..
Lief dat je me steuntquote:Op dinsdag 24 september 2013 02:52 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Ik ben zeer geneigd om het met je eens te zijn. Doe het maar niet.
Er is vast wel een pompstation of een nachtwinkel ergens open dan.quote:
Nee, maar ik ga maar gewoon slapenquote:Op dinsdag 24 september 2013 02:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Er is vast wel een pompstation of een nachtwinkel ergens open dan.
Ik ook zo.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, maar ik ga maar gewoon slapen
quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:57 schreef viezerik_ het volgende:
Lijkt me beter dat jij daar niet aan begint.
Je kunt je afvragen of je het dan nog moet willen. Als je pas na je 35e aan kinderen begint neem je een groot risico voor je zelf het het kind. Mijn buren kregen hun eerste kind toen mevrouw 38 was en het kind bleek autustisch te zijn. Het 2e kind werd 2 jaar later geboren en heeft down syndroom. Beide ''aandoeningen'' zijn het gevolg van kinderen krijgen op late leeftijd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vooralsnog wil ik geen kinderen, maar de grens waarbij je ze (al dan niet met wat hulp) kunt krijgen begint dichterbij te komen..
Nja, er zijn ook genoeg succesverhalen en dramaverhalen over mensen onder de 35 met gehandicapte kinderen. Risico heb je altijd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 06:12 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of je het dan nog moet willen. Als je pas na je 35e aan kinderen begint neem je een groot risico voor je zelf het het kind. Mijn buren kregen hun eerste kind toen mevrouw 38 was en het kind bleek autustisch te zijn. Het 2e kind werd 2 jaar later geboren en heeft down syndroom. Beide ''aandoeningen'' zijn het gevolg van kinderen krijgen op late leeftijd.
Inderdaad. Maak je geen zorgen TS. Je bent al te laat.quote:Op dinsdag 24 september 2013 05:06 schreef turbofokker het volgende:
Wat een gemekker. Zo kan je wel over alles denken. Nu niet, maar stel ooit wel kan het dan nog...
En met 38 heb je de boot al aardig gemist... Je had t over een nicht met een kind op haar 42e. Als jij over nu besluit t toch maar wel te willen en over een jaar ben je zwanger (sommige denken dat je ook maar direct zwanger bent als je het wil worden) en 9 maanden later is t zover zit je ook lekker in de 40. Dus veel verschil is er niet.
ik snap die regel niet, kun je hem ajb uitleggenquote:Op dinsdag 24 september 2013 11:06 schreef wenfer2 het volgende:
Nieuwe regel: ben je 40, dan is het uit met de pret.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:03 schreef Toradora het volgende:
Mijn ouders waren nog erger.
Ze vonden de kinderen die ze erbij hadden gekregen maar rotblagen, dus hebben ze 15 jaar later besloten er nog een paar bij te nemen. Nu heb ik als 23 jarige (en ik ben niet eens de oudste) een broertje van 5 en een zusje van 3...
Ze zijn 51 en 45
En ze willen er nog 1!!!! Maar omdat mijn stiefmoeder al zo goed als in de overgang zit krijgen ze het maar niet voor elkaar. Er stond laatst zelfs op FB dat ze elkaar suf neuken, maar het eitje bleef gekookt ipv bevrucht hihi.quote:
dit verklaart een hoopquote:Op dinsdag 24 september 2013 12:03 schreef Toradora het volgende:
Ze vonden de kinderen die ze erbij hadden gekregen maar rotblagen, dus hebben ze 18 jaar later besloten er nog een paar bij te nemen. Nu heb ik als 23 jarige (en ik ben niet eens de oudste) een broertje van 5 en een zusje van 3...
Ze zijn 51 en 45
quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:06 schreef Toradora het volgende:
[..]
En ze willen er nog 1!!!! Maar omdat mijn stiefmoeder al zo goed als in de overgang zit krijgen ze het maar niet voor elkaar. Er stond laatst zelfs op FB dat ze elkaar suf neuken, maar het eitje bleef gekookt ipv bevrucht hihi.![]()
Dat was het moment dat ik ze blokkeerde van FB.
Wens me sterkte, ik moet nog steeds de schijn op houden en vriendelijk lachen naar die dikke krabburgers. Want ja, ze zijn ook nog eens dikquote:Op dinsdag 24 september 2013 12:07 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]Ik weet gewoon niet wat te zeggen..
Bij de tweede poging om kinderen op te voeden hopen ze het beter te doen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:03 schreef Toradora het volgende:
Ze vonden de kinderen die ze erbij hadden gekregen maar rotblagen, dus hebben ze 18 jaar later besloten er nog een paar bij te nemen. Nu heb ik als 23 jarige (en ik ben niet eens de oudste) een broertje van 5 en een zusje van 3...
Ze zijn 51 en 45
De laatste 3 zijn er gehandicapt uitgekomen, dus die zullen wel niet zo heel hard geslagen worden denk ik. Al hoorde ik laatst toch weer verhalen... Dus toch maar AMK ingeschakeld. En dat tegen je eigen oudersquote:Op dinsdag 24 september 2013 12:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij de tweede poging om kinderen op te voeden hopen ze het beter te doen.
Stoute ouders.quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:18 schreef Toradora het volgende:
[..]
De laatste 3 zijn er gehandicapt uitgekomen, dus die zullen wel niet zo heel hard geslagen worden denk ik. Al hoorde ik laatst toch weer verhalen... Dus toch maar AMK ingeschakeld. En dat tegen je eigen ouders
Klopt helemaal maar tegenwoordig MOETEN vrouwen na het huwelijk eerst een aantal jaren werken want anders kunnen ze de hypotheek niet opbrengen, niet 3 keer met vakantie of een 2e auto. We willen gewoon teveel maar vroeger trouwde een vrouw op haar 21e en werd daarna meteen huisvrouw. De man bracht het geld binnen en dat was nog genoeg ook. Nu kunnen ze amper van 2 salarissen rondkomen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:06 schreef wenfer2 het volgende:
Wat leven we toch in een geëmancipeerde gefeminiseerde kutmaatschappij. Vroeger trouwde je al op je 19e of misschien nog op je 26 en kreeg je kinderen op die leeftijd. Tegenwoordig denken vrouwen dat ze werk, een sociaal leven, een relatie en kinderen allemaal wel even fijntjes kunnen multitasken.Nieuwe regel: ben je 40, dan is het uit met de pret. Als je kind anders klaar is met de middelbare school zit jezelf al bijna in de AOW.
![]()
Het is gelukkig ook niet zo dat alles nu veel duurder is ofzo... Maar dan nog, keuze voor kinderen moet je eerder maken en anders is de keuze, zoals in t geval van TS, voor je gemaakt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:13 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
[..]
Klopt helemaal maar tegenwoordig MOETEN vrouwen na het huwelijk eerst een aantal jaren werken want anders kunnen ze de hypotheek niet opbrengen, niet 3 keer met vakantie of een 2e auto. We willen gewoon teveel maar vroeger trouwde een vrouw op haar 21e en werd daarna meteen huisvrouw. De man bracht het geld binnen en dat was nog genoeg ook. Nu kunnen ze amper van 2 salarissen rondkomen.
Echt grappig hé!quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:13 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
[..]
Klopt helemaal maar tegenwoordig MOETEN vrouwen na het huwelijk eerst een aantal jaren werken want anders kunnen ze de hypotheek niet opbrengen, niet 3 keer met vakantie of een 2e auto. We willen gewoon teveel maar vroeger trouwde een vrouw op haar 21e en werd daarna meteen huisvrouw. De man bracht het geld binnen en dat was nog genoeg ook. Nu kunnen ze amper van 2 salarissen rondkomen.
En wat dacht je van werken om de kinderopvang te kunnen betalen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:28 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Echt grappig hé!Meneer en mevrouw in hun huis van 500 mille, twee auto's, 3 vakanties en 24/7 moeten werken om dit op te kunnen brengen. En dit alleen omdat de buren dat ook zo doen. Stelletje simpele zielen ALLEMAAL!!
Arbeiders.![]()
Als het lichaam vindt dat je te oud bent om een kind te krijgen dan word je niet meer op natuurlijke wijze zwanger.quote:Op dinsdag 24 september 2013 02:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Het is niet omdat het niet hoort, het is omdat je lichaam gewoon vindt dat je te oud gaat worden, daarom ook de toegenomen kans op problemen voor moeder en kind.Wil je kinderen begin er dan een beetje op tijd mee en niet zoals een kennis van me nog op haar 39ste en zonder vent omdat ze ineens merkt dat het haar laatste kans is.
Maar als je nu niet wilt is de kans zeker aanwezig dat je gewoon het geheel overslaat, ook niets mis mee trouwens, is niet verplicht.
Kinderopvang in bijzaak. Alleen omdat mensen met kinderen eerst hun kosten voor kinderopvang konden aftrekken bij de overheid door allerlei sluikse wet- en regelgeving en dat nu is veranderd loopt het volk wat te huilen en doet het iets wat lijkt op grommen. Ik zal me er niet druk om maken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:52 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
[..]
En wat dacht je van werken om de kinderopvang te kunnen betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |