De Nederlander Rob van Dijk, werkzaam op de Nederlandse ambassade in Nairobi, zat in een restaurant in het winkelcentrum te eten toen de aanvallers handgranaten naar binnen gooiden, vertelde hij aan AP. Vervolgens waren er veel schoten te horen en doken mensen geschrokken naar de grond, aldus Van Dijk.quote:"Het gaat mogelijk om een aanval door terroristen, dus we gaan zeer zorgvuldig te werk."
De tweets worden inderdaad wel steeds ongeloofwaardiger.quote:Op maandag 23 september 2013 18:50 schreef Barbusse het volgende:
Maar er zijn dus arrestaties verricht begrijp ik? Tenminste een mogelijkheid om een verklaring van de daders te krijgen. Die tweets zijn te bizar namelijk, ik vertrouw ze daardoor niet zo...
Tweeten ze nog dan?quote:Op maandag 23 september 2013 19:06 schreef Fides het volgende:
[..]
De tweets worden inderdaad wel steeds ongeloofwaardiger.
Dan volgt er een tweet, dan is de account gesloten, dan volgt er een nieuwe tweet, weer gesloten.... Om nog maar te zwijgen van de tweets zelf, alsof je de tijd hebt om te tweeten dat er gijzelaars zijn omgelegd terwijl je zelf belegerd wordt. Ik geloof ze niet meer. Er moet wel een heel duidelijk bewijs komen voor mij om te geloven dat ze echt zijn.quote:
Ik eet vanavond een baklava'tje ter nagedachtenis.quote:Op maandag 23 september 2013 19:45 schreef Baklava95 het volgende:
De Nederlandse vrouw die bij de aanval was omgekomen, was van Turkse afkomst.
O ja waar haal je het dan. Trouwens ze was echt een Turk en haar naam was Elif Yavuz, stond in de spits van vandaag.quote:Op maandag 23 september 2013 19:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik eet vanavond een baklava'tje ter nagedachtenis.
en ze had Bill Clinton een hand gegevenquote:Op maandag 23 september 2013 19:45 schreef Baklava95 het volgende:
De Nederlandse vrouw die bij de aanval was omgekomen, was van Turkse afkomst.
Restaurante El Arabe. Ja, geen Turken hier helaas.quote:
Vreselijk voor haar. Zwanger ook, zag ik nog ergens.quote:Trouwens ze was echt een Turk en haar naam was Elif Yavuz, stond in de spits van vandaag.
quote:Yasmine Allas
Over de aanslagen in Westgate
Bibi van Ginkel
Terrorisme-onderzoeker van Instituut Clingendael over Westgate
Ik mag hopen dat het kind al op de wereld was gezet.......quote:Op maandag 23 september 2013 20:55 schreef De_Coulance het volgende:
Nederlandse slachtoffer heet inderdaad Elif Yavuz (Turkse roots) en haar Australische partner is ook omgekomen.
Pic
[ afbeelding ]
En RIP
Ze was hoogzwanger.quote:Op maandag 23 september 2013 21:00 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat het kind al op de wereld was gezet.......
Triest. Makkelijk praten achteraf, maar ontwikkelingslanden pur sang bezoeken terwijl je zwanger bent. Je moet maar durven.quote:
hun woonden daar volgens mijquote:Op maandag 23 september 2013 21:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Triest. Makkelijk praten achteraf, maar ontwikkelingslanden pur sang bezoeken terwijl je zwanger bent. Je moet maar durven.
ze is daar zwanger gewordenquote:Op maandag 23 september 2013 21:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Triest. Makkelijk praten achteraf, maar ontwikkelingslanden pur sang bezoeken terwijl je zwanger bent. Je moet maar durven.
Duidelijk. Ik was te snel met mijn conclusie.quote:Op maandag 23 september 2013 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze is daar zwanger geworden
ik ga er ieder jaar heen, nooit een probleem gehadquote:Op maandag 23 september 2013 21:32 schreef Eindbaas_ het volgende:
Ik snap niet waarom zoveel blanke Westerlingen naar een arm, wanhopig en extremistisch Afrikaans land gaan. Je zoekt maar zelf de problemen op.
Totdat ze je zomaar op klaarlichte dag van de straat plukken (ontvoering) en twee kogels door de harses heen jagen. Leuk geweest.quote:Op maandag 23 september 2013 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ga er ieder jaar heen, nooit een probleem gehad
Vakantie in Kenia ? een safari ? of ga je daar in de zon liggen op het strand?quote:Op maandag 23 september 2013 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ga er ieder jaar heen, nooit een probleem gehad
op het strand met oud en nieuwquote:Op maandag 23 september 2013 21:38 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Vakantie in Kenia ? een safari ? of ga je daar in de zon liggen op het strand?
Tsja, als je eens de straat oversteekt en je ziet in 1 seconde een auto voor je neus opdoemen die er eerst niet was ben je ook flink de lul.quote:Op maandag 23 september 2013 21:37 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Totdat ze je zomaar op klaarlichte dag van de straat plukken (ontvoering) en twee kogels door de harses heen jagen. Leuk geweest.
Jij bent niet de eerste hoor.
Drive by shooting?quote:Op maandag 23 september 2013 21:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Tsja, als je eens de straat oversteekt en je ziet in 1 seconde een auto voor je neus opdoemen die er eerst niet was ben je ook flink de lul.
Wat is er precies zo extremistisch aan Kenia dan? Deze lui komen juist uit het Westen (naar het schijnt).quote:Op maandag 23 september 2013 21:32 schreef Eindbaas_ het volgende:
Ik snap niet waarom zoveel blanke Westerlingen naar een arm, wanhopig en extremistisch Afrikaans land gaan. Je zoekt maar zelf de problemen op.
Kenia valt reuze mee, kan je prima over straat.quote:Op maandag 23 september 2013 21:37 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Totdat ze je zomaar op klaarlichte dag van de straat plukken (ontvoering) en twee kogels door de harses heen jagen. Leuk geweest.
Jij bent niet de eerste hoor.
Lezen we niet iedere dag over bomaanslagen, schietpartij-bloedbaden, en ontvoeringen/onthoofdingen in het nieuws dan?quote:Op maandag 23 september 2013 21:48 schreef Fides het volgende:
[..]
Wat is er precies zo extremistisch aan Kenia dan? Deze lui komen juist uit het Westen (naar het schijnt).
Over Kenia? Ik niet hoor.quote:Op maandag 23 september 2013 22:03 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Lezen we niet iedere dag over bomaanslagen, schietpartij-bloedbaden, en ontvoeringen/onthoofdingen in het nieuws dan?
Heb je enig idee hoe groot Afrika is?quote:Op maandag 23 september 2013 22:03 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Lezen we niet iedere dag over bomaanslagen, schietpartij-bloedbaden, en ontvoeringen/onthoofdingen in het nieuws dan?
quote:Op maandag 23 september 2013 22:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe groot Afrika is?
En als we dan toch zo bezig zijn, wij hebben een aanslag gehad bij de marathon, op een treinstation, op meerdere metrostations en een militair is onthoofd op klaarlichte dag
Dat klopt, maar ook in China en de VS heb je (half)woestijnen.quote:Op maandag 23 september 2013 22:20 schreef arjan1112 het volgende:
maar de woestijn en het oerwoud is onbewoonbaar..
En in Europa is 't noordelijke deel praktisch onbewoonbaar, net als stukken van centraal Spanje, de Alpen, de Pyrineen.quote:Op maandag 23 september 2013 22:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ook in China en de VS heb je (half)woestijnen.
Dat zijn weer mooie gebieden om te bezoeken, net als de vele oerwouden in Midden-Afrika (uiteraard het laatste met een ervaren gids).quote:Op maandag 23 september 2013 22:33 schreef Fides het volgende:
[..]
En in Europa is 't noordelijke deel praktisch onbewoonbaar, net als stukken van centraal Spanje, de Alpen, de Pyrineen.
twitter:NDOCKenya twitterde op maandag 23-09-2013 om 23:38:14We believe all hostages have been released. Special forces and KDF soldiers combing the building. Situation of hostiles to be confirmed. reageer retweet
twitter:NDOCKenya twitterde op maandag 23-09-2013 om 23:43:46Official press conference to follow. Time will be confirmed. Due to the lateness of the hour, this may take a while. reageer retweet
Er vallen in de Oost-Congolese oorlog elke dag al een veelvoud van doden dan in Irak, maar dat haalt zelfs het nieuws nog niet eens ...quote:
Dus jouw argument hier doet al onze vooroordelen teniet over hoe die zogenaamde zandbakculturen allemaal verknipte geesten produceren. Ze was trouwens westerling.quote:Op dinsdag 24 september 2013 03:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En Samantha kort nadat ze tot moslima bekeerd was:
[ afbeelding ]
In sommige gevallen, zoals deze, is een burka eigenlijk gewoon een pluspunt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 03:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En Samantha kort nadat ze tot moslima bekeerd was:
[ afbeelding ]
Watquote:Op dinsdag 24 september 2013 03:56 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Dus jouw argument hier doet al onze vooroordelen teniet over hoe die zogenaamde zandbakculturen allemaal verknipte geesten produceren. Ze was trouwens westerling.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 04:29 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Wat begrijp je er niet aan? Simpele reactie toch?
Ik geef niet eens een argument en geef expliciet aan dat ze Engelse is, mocht dat zelfs nog niet duidelijk zijn door het blanke engelse uiterlijk en naam.quote:Op dinsdag 24 september 2013 03:56 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Dus jouw argument hier doet al onze vooroordelen teniet over hoe die zogenaamde zandbakculturen allemaal verknipte geesten produceren. Ze was trouwens westerling.
Sowieso om al die mensen te doden, alsof het erger is als een vrouw zwanger is.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Idioot om een zwangere vrouw dood te majen
Een gast zou ik wel in z'n buik kunnen trappen, bij een zwangere vrouw zou ik wat aarzelen, vreemd?quote:Op dinsdag 24 september 2013 06:13 schreef Alweerz het volgende:
[..]
Sowieso om al die mensen te doden, alsof het erger is als een vrouw zwanger is.
Ik weet het niet hoor, maar de moslims worden juíst in de Nederlandse media niet slecht weggezet. Dat er uitvoerig wordt bericht over een aanslag met 69 doden in een normaalgesproken 'veilige' omgeving en dat daarbij het beestje bij de naam wordt genoemd is niet zo vreemd... Neemt niet weg dat de aanval van de Kenianen goed te praten is.quote:Op dinsdag 24 september 2013 06:59 schreef PSV1990- het volgende:
Heeft moslimhatend nederlandse media hier over bericht?
Dat heeft Al-Shabaab een keer of honderd gezegd ja.quote:Op dinsdag 24 september 2013 03:59 schreef PSV1990- het volgende:
Kenia heeft somalie een tijdje geleden aangevallen in het kader van 'vredesoperatie'.. dit is misschien wel een vergelding.
quote:
Ja het verbieden zal de wereld een stuk vrediger maken want dan gaan er helemaal niet honderden miljoenen mensen daar flink tegen in opstand komen die nu nog gewoon hun leven leiden zonder zich met anderen te bemoeien. Topideequote:Op dinsdag 24 september 2013 08:31 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Islam en al haar varianten moet gewoon verboden worden.
Niks anoniem, en gewoon normaal doen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:48 schreef El_Matador het volgende:
In een topic over onschuldigen die sterven aan onvrijheid, presteert een anoniem modje het om de vrijheid van meningsuiting ook maar vast te westgaten.
Treurig.
Ik ben er klaar mee, je kunt hier niets zeggen. Weet waar je aan meewerkt, op een dag pakken ze ook jouw kinderen en ongelovige cavia.quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Niks anoniem, en gewoon normaal doen.
Wat is dat voor raar wijf!!quote:Op dinsdag 24 september 2013 03:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is de een van de vermoedelijke leiders achter de aanslagen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)erreurweduwe___.html
http://www.mirror.co.uk/n(...)rs-77-bombers-778081
http://www.mirror.co.uk/n(...)waite-feared-2294212
"gewoon normaal", de definities daarvan worden door Big Brother tijdig gecommuniceerd?quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Niks anoniem, en gewoon normaal doen.
Als je het wat netter formuleert kun je zo'n beetje alles zeggen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:52 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik ben er klaar mee, je kunt hier niets zeggen.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"gewoon normaal", de definities daarvan worden door Big Brother tijdig gecommuniceerd?
Er heerste een levendige discussie over een religie, diezelfde religie die Ali al-Shabab zegt de vertegenwoordigen.
Jouw taak is nu net die discussie te bewaken, zodat wij (en doe vooral actief mee) onze vrije geesten kunnen laten zegevieren.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als je het wat netter formuleert kun je zo'n beetje alles zeggen.
Wie pakt wiens kinderen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:52 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik ben er klaar mee, je kunt hier niets zeggen. Weet waar je aan meewerkt, op een dag pakken ze ook jouw kinderen en ongelovige cavia.
[ afbeelding ]
Linkje naar christenterroristen anno 2013 wordt op prijs gesteld. Je weet heel goed waar ik het over heb.quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:58 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Wie pakt wiens kinderen?
Zwaktebod dit.
Ik had het niet over je moslimmoeder of dé moslims, Coulancebabe. Het gaat hier om moslimterroristen wereldwijd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:06 schreef De_Coulance het volgende:
Nee, je doet alsof dé moslims onze kinderen willen kapotmaken.
Dat is niet waar. Zo vind mijn moeder blonde kindjes vrij schattig.
Een heel continent zónder, veldmuisje.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:07 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik had het niet over je moslimmoeder of dé moslims, Coulancebabe. Het gaat hier om moslimterroristen wereldwijd.
Neemt niet weg dat een bepaald gedachtengoed inherent verkeerd speelgoed is voor minderintelligente mensen met een generatiesoude angst voor het onbekende.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een heel continent zónder, veldmuisje.
Doel je nu op die MWD's in Irak die er niet waren, de hersenspoelingen door de nazi's, Zuid-Amerikaanse junta's met massaverdwijningen of op die 3 neonazi's die bij Wilders stonden te vlaggen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:11 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat een bepaald gedachtengoed inherent verkeerd speelgoed is voor minderintelligente mensen met een generatiesoude angst voor het onbekende.
Inderdaad, triest. Van de 15 schijnen er maar 2 fucking Somaliers te zijn. Alle andere daders zijn Britten/Amerikanen/Zweden en weet ik watvoor volk nog meer.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:30 schreef Loekie1 het volgende:
Jihadis die in Europa op de hielen worden gezeten, hebben in landen als Kenia blijkbaar vrij spel.
Je zou willen dat je moslim was??quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:40 schreef akveor het volgende:
Sorry maar ik ben zo verschrikkelijk kwaad na het lezen van dit:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-elkaars-armen.dhtml
Soms zou ik willen dat ik niet beschaafd was.
Ja, die zitten dus vooral in de hoofdstad en dan in dat westerse deel en huppelen niet op de savanne rond.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:43 schreef Fides het volgende:
Wel opvallend dat Obama Kenia beschrijft als een stabiele factor in Oost-Afrika. Vergeleken met Somalie is het best stabiel, maar gezien dat 5 jaar terug nog ~1000 mensen vermoord werden rond de verkiezingen zou ik het niet zo heel stabiel willen noemen. Daarnaast gaan er al verhalen dat voor de komende verkiezingen groepen (vaak langs de ethische scheidslijnen) zich al aan het bewapenen zijn.
Wat mij verder opvalt is dat 't lijkt alsof er gigantisch veel niet-Afrikanen (ik zie naast wat blanken ook zeer veel Indiers op de foto's/beelden) in Kenia (althans Nairobi) wonen, maar volgens de officiële statistieken is dit maar 1%.
Nairobi is natuurlijk gewoon een grote en belangrijke stad in Centraal/Oost-Afrika. Wiki zegt ook dit:quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:29 schreef Eindbaas_ het volgende:
Ik vraag me af wat al die buitenlandse lui in Kenia te doen hebben. Of is Kenia ook al zo'n multicultureel Westers land?
Totdat het een keer mis gaat, dan gaat het wel goed mis. Zoals nu.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:37 schreef Fides het volgende:
[..]
Nairobi is natuurlijk gewoon een grote en belangrijke stad in Centraal/Oost-Afrika. Wiki zegt ook dit:
"Nairobi is now one of the most prominent cities in Africa both politically and financially.[9] Home to thousands of Kenyan businesses and over 100 major international companies and organisations, including the United Nations Environment Programme (UNEP) and the main co-ordinating and headquarters for the UN in Africa & Middle East, the United Nations Office in Nairobi (UNON), Nairobi is an established hub for business and culture. The Nairobi Stock Exchange (NSE) is one of the largest in Africa and the second oldest exchange on the continent. It is Africa's fourth largest exchange in terms of trading volume and capable of making 10 million trades a day.[10] The Globalization and World Cities Study Group and Network (GaWC) defines Nairobi as a prominent social center."
Voor veel NGO's zal het ook wel de eerste 'rustige' en 'internationale' stad zijn tenmidden van conflictgebieden in Oost-Congo, Noord-Uganda, Somalie en Zuid-Sudan.
Als jij nou voortaan je glazen bol uitleent zou dat wel helpen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:55 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Totdat het een keer mis gaat, dan gaat het wel goed mis. Zoals nu.
Interessant. nu.nl bericht liever over de wapenvergunning van Tristan van der Vlist.quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:25 schreef Serieus_Persoon het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)ezellige_jongen.html
Een vriendelijke en gezellige jongen was het
Niet dat dat me echt boeit, maar in elk geval meer dan wat mensen die die Somaliër zogenaamd kenden over hem te zeggen hebbenquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:00 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Interessant. nu.nl bericht liever over de wapenvergunning van Tristan van der Vlist.
Tristan van der Vlist is inmiddels zo'n uitgekauwd onderwerp.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet dat dat me echt boeit, maar in elk geval meer dan wat mensen die die Somaliër zogenaamd kenden over hem te zeggen hebben
maar dat figuur was toch op de luchthaven van Nairobi opgepakt?quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet dat dat me echt boeit, maar in elk geval meer dan wat mensen die die Somaliër zogenaamd kenden over hem te zeggen hebben
Als de terroristen slim zijn sturen ze een militie-eenheid op de politie af van buitenaf, dan pas begint de echte oorlog!quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:56 schreef Rachilda het volgende:
Is het nou nog niet voorbij daar?
Ik snap er niks van...men heeft het steeds over 10 tot 15 van die figuren; ik vraag me af of het er niet veel meer waren.
Misschien waren er 10 tot 15 op het moment dat het begon de shopping mall binnen gedrongen. Maar wie zegt mij dat er niet al eh...weet ik veel een stuk of 50 van die figuren al onder het publiek aan het rondbanjeren waren en zodra het begon misschien verstopte wapens hebben gepakt.
Ik vind het gewoon zo raar dat de politie daar al dagen bezig is met honderden agenten die elkaar steeds kunnen afwisselen, tewijl die terroristen daar (maar) met 10 tot 15 figuren zouden zijn, en geen gelegenheid hebben om te slapen en tot nu toe bezig zijn.
Ik snap er werkelijk niks van...wat denken jullie?
ben ik mee eens hoor, en lijkt me prima om onduidelijke figuren in dit stadium aan te houden en eerst te (laten) onderzoeken alvorens eventueel verder te laten gaanquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:46 schreef Fides het volgende:
Het is toch nog totaal niet duidelijk wat de betrokkenheid was van die Nederlandse-Somalier? Ik heb nou niet echt zoveel vertrouwen in de Keniaanse opsporingsautoriteiten dat ik echt denk dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Zou zomaar kunnen dat ze gewoon voor de zekerheid alle zonder duidelijk doel reizende Somalische jongemannen hebben gearresteerd om ze te kunnen ondervragen ofzo.
Wat in de hemel is een Nederlandse-Somaliër? Flikker toch op met je politiek correcte vage kuttaal.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:46 schreef Fides het volgende:
Het is toch nog totaal niet duidelijk wat de betrokkenheid was van die Nederlandse-Somalier? Ik heb nou niet echt zoveel vertrouwen in de Keniaanse opsporingsautoriteiten dat ik echt denk dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Zou zomaar kunnen dat ze gewoon voor de zekerheid alle zonder duidelijk doel reizende Somalische jongemannen hebben gearresteerd om ze te kunnen ondervragen ofzo.
Iemand met Somalisch paspoort, die in Nederland woont (en mogelijk ook een Nederlands paspoort/verblijfsvergunninng heeft)? Hoe moet ik hem dan noemenquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:03 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Wat in de hemel is een Nederlandse-Somaliër? Flikker toch op met je politiek correcte vage kuttaal.
Ahmed, begreep ik uit het powned linkjequote:Op dinsdag 24 september 2013 16:17 schreef Fides het volgende:
[..]
Iemand met Somalisch paspoort, die in Nederland woont (en mogelijk ook een Nederlands paspoort/verblijfsvergunninng heeft)? Hoe moet ik hem dan noemen?
Een Somalier misschienquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:17 schreef Fides het volgende:
[..]
Iemand met Somalisch paspoort, die in Nederland woont (en mogelijk ook een Nederlands paspoort/verblijfsvergunninng heeft)? Hoe moet ik hem dan noemen?
Er zijn ook grote aantallen buitenlanders die afreizen naar die conflictgebieden zoals Syrie en Somalië. In dt topic alleen al stonden er twee foto-verhaaltjes van een Amerikaanse jihadist bij al Sabab en die Engelse bij deze mall-aanslagen. Ook Tanja Nijmeier is een leuk voorbeeld.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:10 schreef Disana het volgende:
Feit is wel dat er vanuit de Somalische gemeenschappen in Nederland en Groot-Brittannië jihadisten naar Somalië afreizen. Deze gemeenschappen worden scherp in de gaten gehouden omdat men vreest dat deze jihadisten teruggestuurd worden om hier aanslagen te plegen.
Dit is een oud bericht, maar hier worden al Nederlandse Somaliërs genoemd:
http://nos.nl/artikel/120(...)en-hun-aandacht.html
Dat stukje over dat ie zo moedig wasquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:08 schreef ScudRaket het volgende:
Zou dit waar zijn?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)el-slechte-man.dhtml
Zo ja, wat een held
Paar jaartjes extra laten rotten in een cel is beterquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:21 schreef TLC het volgende:
die 11 hangen binnen 1 jaar dus naast elkaar te bungelen aan een touw.
Ben benieuwd of Samantha bij de opgepakte of gedode terroristen zit.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:24 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Paar jaartjes extra laten rotten in een cel is beter
Nou, dan wordt ook wel definitief duidelijk of dat allemaal echt is. Ik betwijfel het.twitter:HMS_PRESSOFICE2 twitterde op dinsdag 24-09-2013 om 19:32:07video of 89 hostages before their bombs went off will be leaked to al jazeera and CNN #westgateattack reageer retweet
ben benieuwd naar het filmpje, als het waar is mogen ze het wel snel uploaden, geloof er ook niet al te veel vanquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:36 schreef heywoodu het volgende:
Nou, dan wordt ook wel definitief duidelijk of dat allemaal echt is. Ik betwijfel het.twitter:HMS_PRESSOFICE2 twitterde op dinsdag 24-09-2013 om 19:32:07video of 89 hostages before their bombs went off will be leaked to al jazeera and CNN #westgateattack reageer retweet
ik snap deze discussie niet helemaal, waarom mag TS niet praten over Nederlandse- Somalier??quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:03 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Wat in de hemel is een Nederlandse-Somaliër? Flikker toch op met je politiek correcte vage kuttaal.
Grote chaos? Ze hadden 4 dagen de tijd om te tellen hoor.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:44 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ben benieuwd naar het filmpje, als het waar is mogen ze het wel snel uploaden, geloof er ook niet al te veel van
overigens vind ik het nogal opmerkelijk dat ze "89" noemen..kan me niet voorstellen dat ze in die grote chaos de mensen 1 voor 1 hebben kunnen tellen
vraag me ook af hoe ze het filmpje dan ook weer naar buiten hebben kunnen brengen
ow ja...en hoe zie jij dat voor je?? een open ruimte waar alle hostages keurig geteld konden worden?quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:14 schreef Fides het volgende:
[..]
Grote chaos? Ze hadden 4 dagen de tijd om te tellen hoor.
Nou, misschien in 2 of 3 ruimtes, maar tot 89 tellen duurt ongeveer 1 minuut, dus ik zie het probleem niet zo. In de (relatief) rustige nachten hadden ze daar alle tijd voor lijkt me. Zo bewegelijk zullen die gijzelaars niet meer zijn na tientallen uren met weinig eten en weinig/zonder slaap en geweren op hun gericht.quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:26 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ow ja...en hoe zie jij dat voor je?? een open ruimte waar alle hostages keurig geteld konden worden?
quote:Kenia: gijzeling nu echt afgelopen
De president van Kenia zegt dat de gijzelingsactie in een winkelcentrum in Nairobi nu echt voorbij is.
De islamitische "terroristen zijn verslagen" en er zijn 72 doden geborgen, zegt president Kenyatta. Onder de doden zijn 61 burgers, 5 gijzelnemers en 6 militairen en agenten. Elf mensen zijn gearresteerd.
Het dodental zal nog oplopen, want er liggen nog mensen onder het puin, aldus Kenyatta. Drie etages in het complex zijn ingestort. Het Rode Kruis meldde vanmiddag dat er 51 vermisten waren.
Geen explosies meer
De Keniaanse autoriteiten lieten al eerder weten de situatie onder controle te hebben, maar volgens correspondent Koert Lindijer lijkt dat nu ook echt te kloppen. "Er zijn sinds vanmiddag geen rookwolken meer gezien of explosies gehoord."
De terroristen van al-Shabaab bestormden het winkelcentrum zaterdagmiddag. Sinds die tijd werd het verschillende keren door militairen aangevallen in een poging het gebouw onder controle te krijgen.
Welke nationaliteiten de extremisten hebben is nog niet duidelijk. "De identiteit van de aanvallers wordt momenteel vastgesteld door forensische wetenschappers," zei Kenyatta. Vanaf morgen geldt in Kenia drie dagen van nationale rouw, kondigde hij aan.
ja, dat had ik eerder ook al begrepen op BBC van andere getuigen, volgens mij werd hier en daar wel gevraagd naar dat "doe een gebedje" maar af en toe werd er ook gewoon in het wilde westen op iedereen en alles en nog wat geschotenquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:19 schreef Fides het volgende:
Arjen Westra trekt dat "doe een gebedje of ik schiet"-verhaal erg in twijfel.
Vernuftig to say the least. Goed over nagedacht.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:37 schreef Loekie1 het volgende:
Er wordt gezegd dat de aanvallers een winkelruimte hebben gehuurd en daar hun wapens hadden opgeslagen.
Het lijkt erop dat Kenia hier en daar wat te hard groeit, de veiligheidsdiensten kunnen het niet bijhouden. Je gaat toch ook geen superblitse computer kopen als er nog geen virusscanners bestaan?
Je stelt voor dat Kenya stopt met economische groei die miljoenen mensen helpt te ontsnappen aan armoede omdat er 70 mensen dood gaan?quote:Op woensdag 25 september 2013 09:37 schreef Loekie1 het volgende:
Er wordt gezegd dat de aanvallers een winkelruimte hebben gehuurd en daar hun wapens hadden opgeslagen.
Het lijkt erop dat Kenia hier en daar wat te hard groeit, de veiligheidsdiensten kunnen het niet bijhouden. Je gaat toch ook geen superblitse computer kopen als er nog geen virusscanners bestaan?
Ik denk eerder dat de suggestie dan is dat men moet zorgen dat de veiligheidsdiensten net zo hard groeien, maar dat is natuurlijk makkelijk zeggen vanaf hier besef ik me ook welquote:Op woensdag 25 september 2013 09:48 schreef Zith het volgende:
[..]
Je stelt voor dat Kenya stopt met economische groei die miljoenen mensen helpt te ontsnappen aan armoede omdat er 70 mensen dood gaan?
Waarom denk je dat deze aanslagen met 'de groei van Kenia' te maken hebben? Ik zie totaal geen verband tussen 'economische groei' en terroristische aanslagen hoor.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:37 schreef Loekie1 het volgende:
quote:Op woensdag 25 september 2013 10:23 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk niet dat in de Bijenkorf kan wat in Nairobi is gebeurd. Volgens mij lopen er in de Bijenkorf mensen rond die binnen de kortste keren zulke aanvallers zouden kunnen neerknallen.
Een computerspel is ook een heel realistische weergave van de werkelijkheidquote:Op woensdag 25 september 2013 10:28 schreef Loekie1 het volgende:
Je hebt van die computerspellen waarbij je inkomende aanvallers die van alle kanten komen moet 'raken'. Dat lukt toch wel in de meeste gevallen.
Dat zijn toch allemaal geruchten?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
Maar je moet niet zover laten komen dat ze wapens kunnen opslaan in een winkelruimte, en al 'bekenden' zijn van de bewakers omdat ze een winkel huren. Dan heb je een gezwel in huis waartegen weinig bestand is.
Klopt, dat zijn de militairen die het gebouw doorzoeken en vuren uit voorzorg voordat ze een ruimte betreden...quote:Op woensdag 25 september 2013 10:35 schreef Fides het volgende:
Anyway, vandaag zijn er blijkbaar weer schoten gehoord.
Ja, dat las ik ook. Klinkt alleen nogal onnozelquote:Op woensdag 25 september 2013 11:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn de militairen die het gebouw doorzoeken en vuren uit voorzorg voordat ze een ruimte betreden...
Ik zou gewoon een handgranaat naar binnen gooien om extra zeker te zijnquote:Op woensdag 25 september 2013 11:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn de militairen die het gebouw doorzoeken en vuren uit voorzorg voordat ze een ruimte betreden...
In een wat ouder bericht dat ik nu even niet kan vinden stond dat het hele gebouw was volgehangen met boobytraps, daarom gaat het zo langzaam.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:01 schreef Fides het volgende:
Probleem is dus als je niet weet of er nog daders zijn, dat je ook niet weer of er nog slachtoffers, mogelijk compleet in shock/gewond/slapend liggen of rondlopen in 't gebouw.
Nou, die gaat in Kenia aan de galg of gewoon tegen de muur.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:07 schreef indiaantje89 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)aders_Nairobi__.html
![]()
![]()
![]()
Laat deze maar lekker zijn straf uitzitten in Nigeria
Linkje werkt niet meer?quote:Op woensdag 25 september 2013 16:07 schreef indiaantje89 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Jij weet er meer van. Namen en rugnummers aubquote:Op woensdag 25 september 2013 17:40 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zei het toch?
Terroristen huurden winkel in Westgate
het is onderdrukkend vuurquote:Op woensdag 25 september 2013 11:45 schreef Fides het volgende:
[..]
Ja, dat las ik ook. Klinkt alleen nogal onnozelEen beetje anti-terreur unit heeft wel een handigere technieken om 'om 't hoekje te kijken' ipv blind te vuren op een ruimte waar zich mogelijk nog mensen bevinden, haha. Is namelijk zo lullig als daar nog een slachtoffer ligt te schuilen of gewond ligt te zijn ofzo.
Gaat om deze moeder met twee kinderen. Had eerder een foto gezien, andere foto van de twee kinderen en het jongetje had twee Marsen in zijn handen. Best wel raar om nu dit verhaal erbij te lezen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:08 schreef ScudRaket het volgende:
Zou dit waar zijn?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)el-slechte-man.dhtml
Zo ja, wat een held
Je link werkt niet meer, maar hoezo Nigeriaquote:Op woensdag 25 september 2013 16:07 schreef indiaantje89 het volgende:
![]()
![]()
![]()
quote:'Gijzelaars in Westgate werden gemarteld'
De gijzelaars van de terroristen die afgelopen weekend een winkelcentrum in Nairobi bestormden en dagenlang bezetten, werden gemarteld voor hun dood. Dat claimt een dokter die na het drama in het winkelcentrum werkte in de Keniaanse krant The Star.
Volgens de dokter, die anoniem wil blijven, zouden de terroristen de gevangenen zwaar hebben toegetakeld. In de krant noemt de man gruwelijke details over verminkte lichamen die in de Westgate Mall lagen, nadat die was heroverd op de leden van de terreurgroep al-Shabaab. De dokter was betrokken bij het verwijderen van de lijken uit het winkelcentrum. Bron
Een van de comments:quote:Op donderdag 26 september 2013 14:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
"They removed balls, eyes, ears, nose. They get your hand and sharpen it like a pencil then they tell you to write your name with the blood. They drive knives inside a child's body.![]()
![]()
![]()
http://www.the-star.co.ke(...)stages-were-tortured
Hopelijk is het bullshit....
nou ik kan me zo voorstellen dat die arts bang is...quote:Op donderdag 26 september 2013 14:33 schreef Fides het volgende:
Tja, als het echt zo is zie ik niet in waarom een arts dit anoniem zou vertellen. Zou ook wel apart zijn verder overigens.
Anti-terrorisme literatuur c.q. onderzoek wijst uit dat terroristen over het algemeen geen psychopaten zijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:40 schreef Rachilda het volgende:
[..]
Dat die terroristen niet normaal zijn is wel bewezen dacht ik zo
oh...nou ik vind anders dat ze zich wel aardig als psychopaten gedragenquote:Op donderdag 26 september 2013 14:42 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Anti-terrorisme literatuur c.q. onderzoek wijst uit dat terroristen over het algemeen geen psychopaten zijn.
Mwah het klinkt mij eerder als een of ander kakverhaal in de oren. Ik zie echt niet in waarom het nuttig zou zijn om je tijd te verdoen met het martelen van je gijzelaars? Ik ken eigenlijk geen enkele terrorisme- of gijzelingssituatie waar men dat deed. Daarnaast zouden vele artsen (bijvoorbeeld ook van het rode kruis of artsen zonder grenzen) dit dan wel hebben geconstateerd en die zouden dit soort info ook gewoon delen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:40 schreef Rachilda het volgende:
[..]
nou ik kan me zo voorstellen dat die arts bang is...
Dat die terroristen niet normaal zijn is wel bewezen dacht ik zo, ik kan me dan best voorstellen dat die arts anoniem wil blijven, je weet maar nooit zal hij wel denken
Ook daarvan weten we toch nog niet of het klopt. Of moeten we alles moeten gaan geloven wat er in Keniaanse kranten zonder enige betrouwbare bronvermelding staat?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:42 schreef Rachilda het volgende:
Ik vraag me trouwens ook af of er al meer bekend is welke winkel ze gehuurd hadden om van tevoren allerkei wapens te stallen
Wat een verschrikkelijk drama
daar heb je natuurlijk gelijk inquote:Op donderdag 26 september 2013 14:47 schreef Fides het volgende:
[..]
Ook daarvan weten we toch nog niet of het klopt. Of moeten we alles moeten gaan geloven wat er in Keniaanse kranten zonder enige betrouwbare bronvermelding staat?
Nee, het is niet heel onwaarschijnlijk, al zijn er ook al van die gijzelingsacties geweest zoals in dat theater in Moskou en die school in Beslan waar men blijkbaar ook zelf genoeg munitie kon meesjouwen om een bende aan te richten. In rugzakken/sporttassen enzo kan je natuurlijk vrij veel kwijt.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:52 schreef Rachilda het volgende:
[..]
daar heb je natuurlijk gelijk in
aan de andere kant lijkt het mij wel een aannemelijk verhaal, aangezien de terroristen dagenlang huid hebben kunnen houden daar lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat er van tevoren al wapens zijn gestald
We wachten het maar af...
Alsjeblieft niet hier zeg met die ongein.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:04 schreef theunderdog het volgende:
http://olympiczion.nl/ind(...)gen-hoax-false-flag/
Ik vind dit wel erg vergezocht al halen halen ze hier wel opmerkelijke punten aan.
Inderdaad.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet hier zeg met die ongein.
Net alsof ik beweer dat dit juist is.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet hier zeg met die ongein.
Dat soort linkjes passen totaal niet in NWS dus laat ze maar achterwege hier.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Net alsof ik beweer dat dit juist is.
Ik post het hier alleen omdat ik vind dat er wel interessante dingen in zitten.
Heeft er dus niets meer te maken. Toevallig een andere jongen die ook (de Somalische versie van) Jan de Boer als naam heeft.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:14 schreef Baklava95 het volgende:
Heeft iemand nog informatie over die Nederlandse terrorist. hij zou op de HvA gestudeerd hebben.
Ja, behalve dat dit geen oorlog was, en dat er geen enkele aanwijzing dat men kapmessen bij zich had ofzo. Bovendien wordt dat hand afhakken vaak gebruikt om een samenleving te verzwakken/af te schrikken (en dus 't slachtoffer juist wel te laten leven).quote:Op donderdag 26 september 2013 19:55 schreef stan12 het volgende:
Het afhakken van handen is toch iets wat je vaak zag in de oorlogen die in Afrika zijn geweest. Ik geloof het verhaal wel.
Mooi staaltje lafheid weer.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:15 schreef Loekie1 het volgende:
En ook hier had ik gelijk in helaas:
Terrorist ontmaskerd die als slachtoffer wilde ontsnappen
Onderzoekers vrezen dat een aantal daders van de bloedige aanslag op een winkelcentrum in Nairobi zijn ontsnapt. Zo is een mogelijke dader ontmaskerd toen die samen met enkele slachtoffers probeerde te ontsnappen. Dat meldt nieuwszender CNN.
De man in kwestie ligt momenteel in een ziekenhuis op een militaire luchthaven. Het is nog onduidelijk of hij deel uitmaakt van de tien gearresteerde daders waarvan eerder sprake was. Hij liep in het oog van de ordetroepen toen hij samen met andere slachtoffers van de gijzelingsactie uit het winkelcentrum probeerde te ontsnappen. Daarbij viel er echter ammunitie van een machinegeweer uit zijn zak.
Een Amerikaans forensisch onderzoeksteam doorzoekt momenteel het Westgate-winkelcentrum. De onderzoekers vermoeden steeds meer dat een aantal terroristen is ontsnapt op eenzelfde manier als de opgepakte man. Het was dan ook een chaotisch tafereel, waarbij steeds groepjes gijzelaars uit het winkelcentrum renden
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lde-ontsnappen.dhtml
Bron: http://www.dailymail.co.u(...)fingers-removed.htmlquote:De islamitische terroristen die 68 mensen hebben gedood in het Keniaanse winkelcentrum Westgate, pasten gruwelijke martelingen toe. Ogen werden uitgestoken, lichamen zijn opgehangen aan haken, vingers werden geamputeerd met een tang en mannen zijn gecastreerd.
De ernstig toegetakelde lichamen zijn gevonden door Keniaanse soldaten. Daily Mail tekende hun verhaal op en Geert Wilders twitterde er vanochtend over om de gruwelijkheden van moslimextremisme te benadrukken. "In de naam van Allah de barmhartige. Islamitische beesten", schreef hij erbij.
Ook vonden de soldaten in het winkelcentrum dode kinderen met messen die nog in hun lichamen staken. De terroristen zijn door hun laatste nog levende collega in de fik gestoken en tot as verbrand. Dit om hun identiteit geheim te houden.
Gijzeling
De leden van de Somalische Al-Shabaab hielden van 21 tot 24 september mensen gegijzeld in het winkelcentrum in de hoofdstad Nairobi. Onder de slachtoffers was een hoogzwangere Nederlandse vrouw met haar Australische man, de Ghanese schrijver Kofi Awoonor en een neef van president Uhuru Kenyatta.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maarrrrr......Islam is vrede.
[ Bericht 4% gewijzigd door Specularium op 27-09-2013 14:41:35 (spoiler) ]
De kassen zijn op die foto geblurdquote:Op vrijdag 27 september 2013 14:53 schreef Fides het volgende:
Klinkt mij allemaal sterk in de oren. Daarnaast kan je echt niet zo eenvoudig lichamen in de fik zetten dat ze compleet tot as verbranden ofzo.Daarnaast zijn van die dingen als "They get your hand and sharpen it like a pencil then they tell you to write your name with the blood." wel erg ongeloofwaardig en moeilijk te achterhalen? Stonden er allemaal in bloed geschreven namen op de grond ofzo? Heeft iemand het overleefd die het kon navertellen dat ze dat deden?
Alle fotos van lichamen die er tot nu toe zijn gepubliceerd zijn alleen maar lichamen met schotwonden.
Die foto heb ik ook al eerder ongeblurd gezien.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:55 schreef Flounder het volgende:
[..]
De kassen zijn op die foto geblurd
En ze hebben die oogkassen natuurlijk geblurd omdat het er normaal uitzag.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:56 schreef Fides het volgende:
[..]
Die foto heb ik ook al eerder ongeblurd gezien.
Dat jij het niet gelooft weten we nou wel, je herhaalt het 3 keer. Maar ogen uitsteken etc is niet onrealistisch, mensen zo martelen ook niet. Lijkt mij juist weer sterk dat het als feit wordt neergezet (op alle grote nieuwszenders) en 't blijkt niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:53 schreef Fides het volgende:
Klinkt mij allemaal sterk in de oren. Daarnaast kan je echt niet zo eenvoudig lichamen in de fik zetten dat ze compleet tot as verbranden ofzo.Daarnaast zijn van die dingen als "They get your hand and sharpen it like a pencil then they tell you to write your name with the blood." wel erg ongeloofwaardig en moeilijk te achterhalen? Stonden er allemaal in bloed geschreven namen op de grond ofzo? Heeft iemand het overleefd die het kon navertellen dat ze dat deden?
Alle fotos van lichamen die er tot nu toe zijn gepubliceerd zijn alleen maar lichamen met schotwonden.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:36 schreef Flounder het volgende:
Bron :http://www.powned.tv/nieu(...)p_uitgestoken_o.html
[..]
Bron: http://www.dailymail.co.u(...)fingers-removed.htmlJaja, die terroristen hebben tijdens zo,n daad nog even mensen lopen martelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maarrrrr......Islam is vrede.
Deze daad was verschrikkelijk. Maar dat soort extra zwartmakerij.![]()
![]()
PowNed is inderdaad riool-journalistiek.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:44 schreef Emm16 het volgende:
Echt slordig van PowNed dat ze de vekeerde persoon hebben aangewezen als dader.
Wat een riool-journalistiek is het toch ook.
Het zijn geen geestelijk gezonde mensen he, die gijzelnemers.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:50 schreef Fides het volgende:
Heb jij ooit gehoord van martelen tijdens gijzelingssituaties?
Daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:03 schreef Flounder het volgende:
[..]
Het zijn geen geestelijk gezonde mensen he, die gijzelnemers.
Achteraf lichamen verminken (van in hun ogen "ongelovige varkens ", want zo zien ze ons ongelovigen) kan natuurlijk ook. Of aanschieten en later martelen. Ze hebben lang in die mall gezeten, dus tijd genoeg.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Het klinkt gewoon allemaal veel te ongeloofwaardig. Alsof ze tijdens dat schieten nog tijd hebben om meerdere mensen te martelen.
1: Ahja, ze hebben mensen doodgeschoten en zijn dan achteraf nog even op hun dode gemakje lichamen gaan verminken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:08 schreef Flounder het volgende:
[..]
Achteraf lichamen verminken (van in hun ogen "ongelovige varkens ", want zo zien ze ons ongelovigen) kan natuurlijk ook. Of aanschieten en later martelen. Ze hebben lang in die mall gezeten, dus tijd genoeg.
Niet? Geen idee of ze geestelijk gezond waren. Jij denkt ook dat alle nazi's geestelijk niet gezond waren bijvoorbeeld zeker? En die mensen die in Bosnie of Rwanda zo hebben huisgehouden? Er zijn genoeg mensen die verschrikkelijke dingen hebben gedaan (zelf martelen: Google maar op 'Greek Torture School') waar in principe geen geestelijk niets mis was.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:03 schreef Flounder het volgende:
[..]
As je iemand om het leven brengt (behoudens noodweer of als de stoppen doorslaan door hevige emotie ) ben je geestelijk niet in orde nee.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:12 schreef Fides het volgende:
[..]
Niet? Geen idee of ze geestelijk gezond waren. Jij denkt ook dat alle nazi's geestelijk niet gezond waren bijvoorbeeld zeker? En die mensen die in Bosnie of Rwanda zo hebben huisgehouden? Er zijn genoeg mensen die verschrikkelijke dingen hebben gedaan (zelf martelen: Google maar op 'Greek Torture School') waar in principe geen geestelijk niets mis was.
Daar zijn psychiaters, psychologen en andere geesteswetenschappers er toch niet per definitie mee eens, maar wat jij wilt hoor. Doe voorbeelden zijn soldaten, mensen die de doodstraf ten uitvoer brengen, etc.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:20 schreef Flounder het volgende:
[..]
As je iemand om het leven brengt (behoudens noodweer of als de stoppen doorslaan door hevige emotie ) ben je geestelijk niet in orde nee.
Boeiend, omdat jullie het niet geloven hoeft het niet per definitie onjuist te zijn. Ze zaten daar 4 dagen, tijd genoeg om lichamen te verminken of mensen te martelen of whatever.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ahja, ze hebben mensen doodgeschoten en zijn dan achteraf nog even op hun dode gemakje lichamen gaan verminken.
Nee, ik geloof der geen reet van.
Je bent een psychiater die hen uitvoerig heeft onderzocht en tot die conclusie is gekomen?quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:03 schreef Flounder het volgende:
[..]
Nee, dat is niet toegestaan volgens de islam. Dat is meer iets voor:quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:08 schreef Flounder het volgende:
[..]
Achteraf lichamen verminken (van in hun ogen "ongelovige varkens ", want zo zien ze ons ongelovigen) kan natuurlijk ook.
Ga jij maar naar Brave New World met je complotten.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:57 schreef Nederlandkoning123 het volgende:
Deze aanslagen zijn bedoelt om nog meer privé beperkende maatregelen te nemen. Follow the money and see it.
En waarom zou je dat dan in Kenia of all places doen. Niemand in NL (en Europa) geeft een moer om wat er daar gebeurd is nu het 'spektakel' over is. Helemaal als blijkt dat de daders helemaal niet Europees/Westers zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:57 schreef Nederlandkoning123 het volgende:
Deze aanslagen zijn bedoelt om nog meer privé beperkende maatregelen te nemen. Follow the money and see it.
"zovaak"?quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:14 schreef Alweerz het volgende:
[..]
Boeiend, omdat jullie het niet geloven hoeft het niet per definitie onjuist te zijn. Ze zaten daar 4 dagen, tijd genoeg om lichamen te verminken of mensen te martelen of whatever.
Maargoed, om allebei nou zovaak te herhalen dat jullie het niet geloven: het is wel duidelijk en we snappen 't nu wel.
Welke complottheorieën?quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:36 schreef Zienswijze het volgende:
Kunnen die complottheorieen niet richtinf BNW? Het is nogal oneervol jegens de slachtoffers.
Ik zeg niet dat ik het wel geloof, ik zeg dat het niet onrealistisch is.quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"zovaak"?
Ik heb het nog maar twee keer gezegd. Dit is een discussieforum weet je wel?
Maar goed als jij als een zeik wijf wilt doen. Jij hoeft niet telkens te herhalen dat je het wel geloofd want dat weten we nu ook wel.
Dit heb je al meerdere keren gezegd.quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:52 schreef Alweerz het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het wel geloof, ik zeg dat het niet onrealistisch is.
Dan heb je het twee keer teveel gezegd want het was al zo'n 6 keer gezegd.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE99409G20131005quote:Assassinations of Muslim clerics in Kenya 'boosting al Shabaab'
(Reuters) - The killings of popular Muslim clerics in Kenya's port city of Mombasa is strengthening support for Somali militants who massacred at least 67 people in a Nairobi shopping mall two weeks ago, a prominent Islamist said on Saturday.
The apparent assassination of Sheikh Ibrahim Omar on Thursday night raised religious tensions in Kenya's commercial and tourism hub.
Young Muslims, streaming out of a mosque where Omar had preached, torched a church, burned tires and fought the police on Friday. Four people were killed during the day-long riots.
Abubakar Shariff, whom the U.N. and the U.S. accuse of funding al Shabaab, said Omar's killing would boost recruitment and support for the Somali group among Kenyan Muslims convinced the cleric was gunned down by Kenyan security agencies.
"After this attack I think more youth will be willing to go over," the Kenyan Islamist told Reuters at his home in Mombasa, a city in which several prominent Muslim preachers have been killed over the past 18 months.
"(The extrajudicial killings) make Muslims realize or sympathize with Al Shabaab because they see a Christian government killing Muslims and they sympathize with them," added Shariff, whose assets have been frozen by western powers.
The Kenyan police have repeatedly denied killing Omar.
"The city is calm," said Robert Kitur, Mombasa County Police Commander, on Saturday as businesses re-opened and cars returned to Mombasa's palm-lined streets.
The U.N. Monitoring Group on Somalia has called Shariff a "leading facilitator and recruiter of young Kenyan Muslims for violent militant activity in Somalia" and imposed financial sanctions on him. He denies funding or recruiting for al Shabaab.
One of the Westgate mall attackers was a Kenyan of Arab origin, who was born in Mombasa and travelled to Somalia with his uncle at the age of 16, a Kenya Defence Force spokesman said on Saturday.
A group of Kenyan Muslim leaders on Friday condemned the Mombasa riots and said the police should properly investigate the "extrajudicial" killing of Omar and three other people who were in a car with him.
"Coming in the wake of the deplorable Westgate (mall) attack, the killings point to a worrying and deteriorating security situation in the country which needs to be addressed urgently," the leaders said in a statement.
DRIVE-BY SHOOTINGS
The drive-by shooting of Omar was strikingly similar to that of Sheikh Aboud Rogo, a firebrand cleric who had been Omar's mentor, last year.
Both men were popular with youths along Kenya's Indian Ocean coastline where many Muslims feel marginalized by the mainly Christian government. They both died on the same stretch of road outside Mombasa, their cars sprayed with bullets.
Shariff said Omar's killing was linked to the deadly raid on Westgate mall, the worst militant strike on Kenyan soil since al Qaeda bombed the U.S. Embassy in Nairobi in 1998. Al Shabaab have formal links with al Qaeda.
Shariff said Kenyan authorities had been planning to link Omar to the Westgate raid by planting evidence in his car, but this was thwarted by the quick arrival of witnesses on the scene.
The police deny attempting to plant evidence and say Omar's death is being treated as a regular criminal investigation.
Shariff said he believed the Westgate attack was "justified" under Islamic teachings as Kenyan forces were doing the same to civilians in Somalia. The killings of Muslim clerics had made Kenyan security agencies complacent, he added.
"It happen because Kenyan Anti-Terror Police Unit or the Kenyan intelligence started eliminating potential targets ... thinking they removed every threat to the security of Kenya," Shariff said. "Westgate happen because they relaxed."
(Editing by James Macharia and Andrew Roche)
Waarom is het relevant wat de achtergrond van die held is?quote:Op zondag 29 september 2013 23:41 schreef PSV1990- het volgende:
Abdul Haji is de held van bloedbad Westgate
Weet je wat hier grappig aan is.
Je ziet nergens in al die alinea's terugkomen dat Abdul Haji een 'moslim held' is.
Enkel als het om terroristen gaat worden deze bestempeld als moslims.
kan wel zijn ,maar hele scholen uitmoorden dat gaat iedere religie of ideologie voorbij, daar zouden moslims zelf tegen in opstand moeten komenquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:30 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Waarom is het relevant wat de achtergrond van die held is?
Lijkt mij veel relevanter dat de daders handelden vanuit islamitische motieven.
Hoe bedoel je, dat gaat iedere religie voorbij?quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan wel zijn ,maar hele scholen uitmoorden dat gaat iedere religie of ideologie voorbij, daar zouden moslims zelf tegen in opstand moeten komen
die terroristen handelen namens Allah, die maken zichzelf wijs dat dit de wens van een hoge macht isquote:Op zondag 6 oktober 2013 11:45 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, dat gaat iedere religie voorbij?
Ze zouden er tegen in opstand moeten komen, maar die vrijheid hebben ze niet. En of ze dat willen is ook maar de vraag.
Helaas is dit soort geweld wel iets waar de islam toe opdraagt, en komt het vrijwel overal voor waar de islam aanwezig is. De daders zijn ook geen "terroristen", maar jihadis of mujahedeen. In de islamitische wereld is er voor deze lui veel steun, want ze handelen in overeenstemming met het geloof.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die terroristen handelen namens Allah, die maken zichzelf wijs dat dit de wens van een hoge macht is
Net als de kruistochten van vroeger, de christenen hebben ook heel wat doden gemaakt vroeger
Gisteren had ik nog zo een zotteklap aan de deur van de jehova's getuigen, hij had nog net geen pistool bij hem , de gek
Mensen hebben zo iets als religie kennelijk nodig
Lul niet zo dom.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:00 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Helaas is dit soort geweld wel iets waar de islam toe opdraagt, en komt het vrijwel overal voor waar de islam aanwezig is. De daders zijn ook geen "terroristen", maar jihadis of mujahedeen. In de islamitische wereld is er voor deze lui veel steun, want ze handelen in overeenstemming met het geloof.
De kruistochten waren overigens een verdedigingsoorlog tegen de jihad.
Wat is dit voor historisch abject gebazel?quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:00 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Helaas is dit soort geweld wel iets waar de islam toe opdraagt, en komt het vrijwel overal voor waar de islam aanwezig is. De daders zijn ook geen "terroristen", maar jihadis of mujahedeen. In de islamitische wereld is er voor deze lui veel steun, want ze handelen in overeenstemming met het geloof.
De kruistochten waren overigens een verdedigingsoorlog tegen de jihad.
Het botst nogal met wat we op onze "weg met ons" geschiedenislessen geleerd hebben he?quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat is dit voor historisch abject gebazel?
quote:De kruistochten of ook wel kruisvaarten waren militaire ondernemingen van de westerse christenen tussen 1095 en 1271 in Palestina. Het was een vroeg voorbeeld van de Europese expansiebeweging die op gang kwam nadat er in de tiende eeuw een einde was gekomen aan de invasies van Europa door Vikingen, Moren en Aziatische steppevolkeren. De krijgsheren die zich daarop tegen elkaar en de bevolking richtten, werden nu bij elkaar gebracht door de overtuiging dat de door het christendom als zijn rechtmatig eigendom beschouwde heilige plaatsen in het Heilige Land bevrijd moesten worden van de islamitische heersers, die deze sinds 638 in bezit hadden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht
Nee, het is niet meer dan een mening die je probeert neer te zetten als historisch feit. En niet zo selectief quoten om te doen alsof je gelijk hebt, zelfs niet van wiki:quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:08 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het botst nogal met wat we op onze "weg met ons" geschiedenislessen geleerd hebben he?
[..]
quote:any Historians, and medieval contemporaries such as Saint Bernard of Clairvaux, also give equal precedence to comparable and Papal blessed military campaigns against pagans, heretics, and people under the ban of excommunication, undertaken for a variety of religious, economic, and political reasons such as the Albigensian Crusade, the Aragonese Crusade, the Reconquista and the Northern Crusades.
While some historians see The Crusades as part of a purely defensive war against the expansion of Islam in the near east many see them forming a part of long running conflicts at the frontiers of Europe including the Arab–Byzantine Wars, the Byzantine–Seljuq Wars and loss of Anatolia by the Byzantine's after defeat by Seljuk Turks at Manzikert in 1071.
Dat zou je graag willen he?quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, het is niet meer dan een mening die je probeert neer te zetten als historisch feit.
Jij leest daarin je eigen gelijk? Bijzonder.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, het is niet meer dan een mening die je probeert neer te zetten als historisch feit. En niet zo selectief quoten om te doen alsof je gelijk hebt, zelfs niet van wiki:
[..]
En jij denkt echt dat dat alleen maar is om de Islam te verspreiden? Beetje kortzichtig. Dat jij je eigen ongelijk er niet in leest is pas bijzonder.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:03 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Dat zou je graag willen he?
[..]
Jij leest daarin je eigen gelijk? Bijzonder.
Feit: de eerste kruistocht begon na 300 jaar van islamitisch jihad, waarbij ze oa. de volgende landen veroverden danwel aanvielen:
Marokko, Algerije, Tunesië, Libië, Egypte, Syrië, Irak, Iran, India, China, Portugal, Spanje, Frankrijk, Italië, Sicilië, Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Griekenland, Rusland, Polen, Bulgarije, Oekraïne, Letland, Roemenië, Albanië, Servië, Armenië, Georgië, Kreta, Cyprus, Kroatië, Bosnië-Herzegovina, Macedonië, Wit-Rusland, Malta, Sardinië, Moldavië, Slovenië en Montenegro.
De Europese staten hebben op één continent meer landen aangevallen, bezet en gekoloniseerd dan het lijstje dat jij opnoemt, namelijk 54 Afrikaanse landen (ja sommige Afrikaanse landen bestonden toen niet, maar dit kan ik ook van jouw lijstje zeggen, daarnaast heb je Sicilië apart genoemd terwijl het een onderdeel van Italië is). Nogmaals, ik heb het maar over één continent! Laat staan hoe de Europese staten zich hebben misdragen in Noord- en Zuid-Amerika, Australië, Nieuw-Zeeland etc.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:03 schreef geavanceerd het volgende:
Marokko, Algerije, Tunesië, Libië, Egypte, Syrië, Irak, Iran, India, China, Portugal, Spanje, Frankrijk, Italië, Sicilië, Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Griekenland, Rusland, Polen, Bulgarije, Oekraïne, Letland, Roemenië, Albanië, Servië, Armenië, Georgië, Kreta, Cyprus, Kroatië, Bosnië-Herzegovina, Macedonië, Wit-Rusland, Malta, Sardinië, Moldavië, Slovenië en Montenegro.
Het staat niet voor niets bekend als de muslim/islamic conquests, en die begon ook niet geheel toevallig tijdens het leven van Mohammed.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En jij denkt echt dat dat alleen maar is om de Islam te verspreiden? Beetje kortzichtig. Dat jij je eigen ongelijk er niet in leest is pas bijzonder.
Ik ben er niet over begonnen.quote:Daarnaast weet ik niet wat dit te maken heeft met dit specifieke topic eigenlijk. Tenzij je in alles wat er wereldwijd gebeurd ziet als jihad natuurlijk.
Het was niet het complete lijstje. Zullen we anders even een lijstje maken van landen die met islamitische geweld te maken hebben gehad of nog steeds hebben? Dat lijstje telt meer dan 100 landen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:15 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De Europese staten hebben op één continent meer landen aangevallen, bezet en gekoloniseerd dan het lijstje dat jij opnoemt, namelijk 54 Afrikaanse landen (ja sommige Afrikaanse landen bestonden toen niet, maar dit kan ik ook van jouw lijstje zeggen, daarnaast heb je Sicilië apart genoemd terwijl het een onderdeel van Italië is). Nogmaals, ik heb het maar over één continent! Laat staan hoe de Europese staten zich hebben misdragen in Noord- en Zuid-Amerika, Australië, Nieuw-Zeeland etc.
The Scramble for Africa was the invasion, occupation, colonization, and annexation of African territory by European powers during the New Imperialism period between 1881 and 1914.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scramble_for_Africa
[ afbeelding ]
Voor zover ik weet zijn historici het nog steeds niet eens of de veroveringen waren gestart in naam van religie of simpelweg een veroveringsoorlog uit macht en hebzucht waren. Jij schijnbaar wel. Geen idee waarom je er zo zeker van bent dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:24 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het staat niet voor niets bekend als de muslim/islamic conquests, en die begon ook niet geheel toevallig tijdens het leven van Mohammed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_conquests
[..]
Ik ben er niet over begonnen.
Jihadisten slachten in een winkelcentrum mensen af, en steeds.maar.weer. beginnen vergoeilijkers over de kruistochten. Waarom? Is dit een implicatie dat de islam nog wat achterloopt op het christendom? Dan maak ik de opmerking dat het eerste christelijke geweld 300 jaar begon na de jihad, en de islam hierop dus ver vooruit loopt.
Mohammed is ze begonnen en in de islamitische wereld vertellen ze veel minder politiek correcte nonsens over de jihad. In de islam bestaat geen scheiding van moskee en staat, en is het dus inherent om de macht te doen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn historici het nog steeds niet eens of de veroveringen waren gestart in naam van religie of simpelweg een veroveringsoorlog uit macht en hebzucht waren. Jij schijnbaar wel. Geen idee waarom je er zo zeker van bent dat je gelijk hebt.
Nee, doe maar geen moeite aangezien op het hoogtepunt van het imperialisme 90% van de wereld werd gekoloniseerd door Europese staten. Islamitische staten hebben niet 90% van de wereld gekoloniseerd, feit.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:27 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Zullen we anders even een lijstje maken van landen die met islamitische geweld te maken hebben gehad of nog steeds hebben?
Nonsens, imperialisme is nog springlevend, men hoeft alleen niet meer hele landen te bezetten net als vroeger dus het is minder zichtbaar.quote:Het verschil is dat het Westen al lang afstand heeft genomen van dat verleden
En de islamistische groeperingen die geweld gebruiken streven toevallig naar een Kalifaat, dus het is een eeuwenoude strijd, waar twee vechten hebben twee schuld, ga niet in de slachtofferrol kruipen en naar de islam/moslims wijzen.quote:en ten slotte is hun kalifaat door ons verslagen en mochten ze op de blaren zitten.
Ik maak geen one-liner. En hoe weet jij zo 100% zeker dat hij is begonnen? Ik vind met een paar seconden een aantal sites die aangeven dat hij en zijn mensen als eerste aangevallen werden. Weliswaar niet door christenen, maar het geeft toch aan dat de islam niet is begonnen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:34 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Mohammed is ze begonnen en in de islamitische wereld vertellen ze veel minder politiek correcte nonsens over de jihad. In de islam bestaat geen scheiding van moskee en staat, en is het dus inherent om de macht te doen.
De one-liner "het heeft niks met de islam te maken, maar gaat om macht" is er dan net zo één als "het heeft niks met politiek te maken, het gaat om macht". Het is één en hetzelfde.
Natuurlijk, 90% van de wereld gekoloniseerd door Europaquote:Op zondag 6 oktober 2013 14:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee, doe maar geen moeite aangezien op het hoogtepunt van het imperialisme 90% van de wereld werd gekoloniseerd door Europese staten. Islamitische staten hebben niet 90% van de wereld gekoloniseerd, feit.
Het is idd springlevend, het heet de islam.quote:Nonsens, imperialisme is nog springlevend, men hoeft alleen niet meer hele landen te bezetten net als vroeger dus het is minder zichtbaar.
En nu bestrijd jij beiden, en heb jij dus net zo veel schuld. En de politie is net zo schuldig als criminelen want ze strijden met elkaarquote:En de islamistische groeperingen die geweld gebruiken streven toevallig naar een Kalifaat, dus het is een eeuwenoude strijd, waar twee vechten hebben twee schuld, ga niet in de slachtofferrol kruipen en naar de islam/moslims wijzen.
Lees de hadith of de koran eens. Het prille begin van de islam en het leven van Mohammed worden uitgebreid beschreven. Zo leren moslims het zelf. Stammen worden uitgemoord omdat ze sochtends niet bidden of mensen gedood omdat ze het profeetschap van Mohammed niet accepteren.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik maak geen one-liner. En hoe weet jij zo 100% zeker dat hij is begonnen? Ik vind met een paar seconden een aantal sites die aangeven dat hij en zijn mensen als eerste aangevallen werden. Weliswaar niet door christenen, maar het geeft toch aan dat de islam niet is begonnen.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:45 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Natuurlijk, 90% van de wereld gekoloniseerd door Europa
[..]
Het is idd springlevend, het heet de islam.
Ik snap dat je de "weg met ons" neiging moeilijk kunt weerstaan, maar het is echt niet gezond. Je hebt je hele leven lang gehoord dat het Westen toch zo gemeen tegen de wereld is geweest, terwijl de werkelijkheid is dat er 1000 jaar lang oorlog tegen ons gevoerd is door de islamitische wereld, t/m WOI aan toe. En ook nu nog.
[..]
En nu bestrijd jij beiden, en heb jij dus net zo veel schuld. En de politie is net zo schuldig als criminelen want ze strijden met elkaar
Lekker simpel he, oorzaak/gevolg ontkennen. Deze strijd is begonnen met de jihad van Mohammed. 300 jaar daarna heeft het christendom de losse Europese landjes samengebracht om weerstand te bieden aan de binnenvallende islamitische legers. Een beetje dankbaarheid kan geen kwaad.
Dat is gewoon niet waar. Toen ze Jeruzalem veroverden in 637 was het voor Joden toegestaan om hun eigen geloof te beleiden, niemand werd vervolgd. Dit in tegenstelling tot wat de Byzantijnen hun aandeden 8 jaar daarvoor en wat de christenen deden toen zij Jeruzalem veroverden in 1099.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:48 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Lees de hadith of de koran eens. Het prille begin van de islam en het leven van Mohammed worden uitgebreid beschreven. Zo leren moslims het zelf. Stammen worden uitgemoord omdat ze sochtends niet bidden of mensen gedood omdat ze het profeetschap van Mohammed niet accepteren.
De islam wordt "aangevallen" wanneer ze beledigd wordt of geconfronteerd wordt met ongeloof.
Ja zo zie ik het ook hoor, maar als er dan weer een figuur zo binnenkomt beuken die 'het licht' heeft gezien en ons wil overtuigen dat de islam de wortel van het kwaad is, is het altijd goed om voorbeelden aan te tonen dat geen van de partijen zich goed heeft gedragen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:12 schreef Barbusse het volgende:
Geen van de partijen heeft zich in de loop der eeuwen goed gedragen, er zijn verschrikkelijke daden gepleegd. Wat ik alleen niet begrijp is dat er altijd wordt gewezen dat slechts één partij de schuld zou hebben aan het conflict en dat er slechts één reden - religie - wordt aangedragen voor deze schuld. dat is namelijk gewoonweg niet waar.
Daarnaast was de opkomst van de Islam niet het startpunt voor het conflict tussen oost en west, dat conflict sluimerde al eeuwen om eens in de zoveel jaar op te vlammen.
Ach, erg veel zin heeft het niet. Als je dat doet dan ben je apologist, een goedprater, politiek correct en ben je lid van de weg-met-ons ploeg die alleen maar de kop in het zand steekt schijnt het.quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:20 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ja zo zie ik het ook hoor, maar als er dan weer een figuur zo binnenkomt beuken die 'het licht' heeft gezien en ons wil overtuigen dat de islam de wortel van het kwaad is, is het altijd goed om voorbeelden aan te tonen dat geen van de partijen zich goed heeft gedragen.
Nou nou, was het niet zo dat eerst het Romeinse Rijk Noord-Afrika begon te veroveren? Dus "de Europeanen" zijn eerder begonnen; zo kan je het ook stellen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:45 schreef geavanceerd het volgende:
Lekker simpel he, oorzaak/gevolg ontkennen. Deze strijd is begonnen met de jihad van Mohammed. 300 jaar daarna heeft het christendom de losse Europese landjes samengebracht om weerstand te bieden aan de binnenvallende islamitische legers. Een beetje dankbaarheid kan geen kwaad.
Het eerste klopt zeker.quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:06 schreef De_Coulance het volgende:
De christenen stonden er in in die tijd toch om bekend om joden en moslims te onthoofden als ze een plekje hadden veroverd terwijl in de islamitische gebieden christenen en joden konden blijven leven.
Sterker nog, Alexander stak de Indus over. Dus tot in India zelfsquote:Op zondag 6 oktober 2013 15:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou nou, was het niet zo dat eerst het Romeinse Rijk Noord-Afrika begon te veroveren? Dus "de Europeanen" zijn eerder begonnen; zo kan je het ook stellen.
En wat dacht je van de Grieken die tot aan Perzië (het huidige Iran) kwamen?
Klopt. Dus dat is een welkome toevoeging op de vraag wie (de Europeanen of de mensen in Noord-Afrika/Midden-Oosten) als eerst met grote veroveringsoorlogen begonquote:Op zondag 6 oktober 2013 15:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Sterker nog, Alexander stak de Indus over. Dus tot in India zelfs
Nou ja, de eerste hypermacht (dwz een supermacht wiens macht door geen enkele tegenstander bedreigd kan worden) was het Perzische Rijk. Maar toen kwam er geen Mohammed aan te pas in ieder gevalquote:Op zondag 6 oktober 2013 15:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Dus dat is een welkome toevoeging op de vraag wie (de Europeanen of de mensen in Noord-Afrika/Midden-Oosten) als eerst met grote veroveringsoorlogen begon
Klopt. Met het detail dat de Perzen slechts een miniem deel van Europa veroverd hadden, namelijk enkel het oosten van Griekenland en Macedonië.quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou ja, de eerste hypermacht (dwz een supermacht wiens macht door geen enkele tegenstander bedreigd kan worden) was het Perzische Rijk. Maar toen kwam er geen Mohammed aan te pas in ieder geval
En dat is precies wat teveel mensen even vergeten. Dat, of men zegt dat de één meer dader is dan slachtoffer. Quatsch is het.quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Met het detail dat de Perzen slechts een miniem deel van Europa veroverd hadden, namelijk enkel het oosten van Griekenland en Macedonië.
Zetten we de Europeanen en de mensen uit het Midden-Oosten/Noord-Afrika tegenover elkaar en bekijken welke partij veel grondgebied van de andere partij heeft veroverd, dan waren de Europeanen "als eerst" aan de beurt, namelijk onder Alexander de Grote en het Romeinse Rijk.
Blijft natuurlijk wel staan dat beide partijen door de geschiedenis heen elkaars grondgebied hebben veroverd en het moeilijk is om één van de twee partijen louter als slachtoffer neer te zetten. Beide partijen zijn zowel slachtoffer als dader
Dat doet niks af aan de aantoonbaar historische- en socio-geo-economische onwaarheden die je ook nu weer loopt te verkondigen. Denk je nu echt dat mensen je serieus gaan nemen als het duidelijk is dat je alleen maar wat in het luchtledige loopt te roepen?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:38 schreef geavanceerd het volgende:
Ja, ieder volkje heeft wel oorlog gevoerd. In Afrika moord(d)en de stammetjes elkaar al duizenden jaren uit. Maar de conclusie is dan niet dat alle en iedere ideologie hetzelfde is.
De kruistochten zouden vandaag de dag voor jullie ogen kunnen plaatsvinden, en dan relativeren jullie het nog weg met opmerking als "maar hindoes hebben in 1670 een vallei aangevallen of iets dergelijks. Totale blindheid. Want er is wel degelijk een wereldwijde jihad gaande, en jullie hebben het niet door. Hierbij ieder jaar meer doden vallen dan in de gehele 350-jarige geschiedenis van de christelijke inquisitie gestorven zijn. Dan slachten ze eens 100 mensen daar af, 200 daar, weer 100 daar, 100.000 daar, het ene na het andere land valt binnen een periode van een jaar, en iedere keer weer de botte , generaliserende leugen dat alle religies toch wel hetzelfde zijn. Ze slachtten honderden christenen af en dan komt de opmerking dat we het christendom moeten gaan aanpakken. Iets met de slachtoffers natrappen anyone?
Geen enkele andere religie (als je de islam al een religie kunt noemen) kent een doctrine die opdraagt tot oorlog of heeft iets wat op de sharia lijkt. En dat, dames en heren, is dat. En niets anders dan dat.
Welke "aantoonbaar historische- en socio-geo-economische onwaarheden"?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat doet niks af aan de aantoonbaar historische- en socio-geo-economische onwaarheden die je ook nu weer loopt te verkondigen. Denk je nu echt dat mensen je serieus gaan nemen als het duidelijk is dat je alleen maar wat in het luchtledige loopt te roepen?
Oh ja, dat was ik vergeten. Geheugen als een goudvis jijquote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:12 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Welke "aantoonbaar historische- en socio-geo-economische onwaarheden"?
Oh, dat het voor de Joden "toegestaan" was om hun geloof te belijden?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh ja, dat was ik vergeten. Geheugen als een goudvis jijLees eens terug, misschien dat dat wat helpt
Nee, gewoon neequote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:22 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Oh, dat het voor de Joden "toegestaan" was om hun geloof te belijden?
Das dan knap. Mohammed zelf nam deel aan een slachting en onthoofdde daarbij eigenhandig 800 Joden, nam de vrouwen en kinderen als sexslavinnen en "trouwde" een van de weduwen wiens man hij onthoofd had. En in de islam zijn alle religies "vrij" om hun plekje te hebben. Dat wil zeggen, de plek die de sharia ze toebedeelt. En met vrij wordt dan bedoelt het tegenovergestelde wat wij er onderverstaan.
Lees eens wat over de verschillende geloven die er voor de islam waren. Mekka was een plek waar allerlei geloven samenleefden. Toen kwam de islam en was dat allemaal verdwenen in 10 jaar oorlog. Waarom? Omdat ze Mohammed niet als profeet accepteerden. Zelfs nu mogen niet-moslims er niet binnen.
In de islam is kritiek verboden, en wordt de geschiedenis dan ook kritiekloos verhaalt: als één groot prachtig tijdperk.
Stroman: jij denkt dat ik denk dat er maar één islam is.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, gewoon neeKritiek is toegestaan binnen de Islam. Jij gaat ervan uit dat er maar 1 Islam is, die van sharia en boerka's en jihad als oorlog tegen ongelovigen. Niks is minder waar. En dat weet je ook wel, je weigert alleen verder te kijken dan je neus lang is.
Het getuigt van luiheid dat je dit niet eens wilt overwegen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:27 schreef Barbusse het volgende:
Maar ik begrijp dat het makkelijk is om alle oorzaken, redenen en motivaties gedurende 300+ jaar geschiedenis te negeren en de schuld van de huidige situatie te geven aan slechts 1 religie en al haar volgers. Serieus, dat begrijp ik. Het getuigt van luiheid, en dat is tegenwoordig een deugd als het op kennisvergaring aankomt.
Man man man, een argument welke tegen je gebruikt is gebruiken als stelling dat je gelijk zou hebbenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:27 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het getuigt van luiheid dat je dit niet eens wilt overwegen.
Net zei je overigens nog dat er niet maar één islam is, en nu heb je het wel opeens over "slechts 1 religie". Je gebruikt dat argument zoals het je uitkomt he?
De islam is een allesomvattend totalitair stelsel, en heeft dan ook enorme invloed op alle maatschappijen waarin zijn redelijk aanwezig is. Het is dan ook een zwaktebod om te stellen dat het "lui" is om de islam de schuld te geven van iets wat in een islamitische maatschappij gebeurt.
Het zou je verbazen aan hoeveel oorlogen de islam ten grondslag ligt, zonder dat je het weet, omdat het je niet verteld is. De media heeft het over "extremisten", "vrijheiddstrijders", en duizend verschillende namen zodat je maar niet doorhebt dat het steeds over hetzelfde groepje gaat, wat steeds uit hetzelfde boekje citeert om hun daden te rechtvaardigen.
De stromannen groeien blijkbaar op je rug. Ik ben overigens een atheist.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Man man man, een argument welke tegen je gebruikt is gebruiken als stelling dat je gelijk zou hebbenWe hebben een rasechte kruisvaarder hier geloof ik
Als je gelijk zou hebben waren de straten in NL alleen al rood gekleurd met bloed. Ik weet niet waar je die halve en volledige onwaarheden vandaan haalt, maar prettig zal het er vast en zeker niet zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |