abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131487137

Bij de schietpartij en granaataanval die begin van de middag begon in een winkelcentrum in de Keniaanse hoofdstad Nairobi zijn zeker 22 doden gevallen en tientallen mensen gewond geraakt. Dat heeft het Rode Kruis vanmiddag gezegd. Naar verwachting zal het aantal slachtoffers nog verder oplopen.
Een groep schutters opende rond 12.00 uur het vuur in de Westgate Mall, een winkelcentrum waar vooral buitenlanders en rijke Kenianen komen. De politie was snel ter plaatse en bond de strijd aan met de schutters. Volgens de politiechef van Nairobi probeerden de schutters een winkel te beroven voordat de eerste schoten werden gelost.

De lokale autoriteiten hadden een aantal uur na het begin van de aanval nog altijd geen mededelingen gedaan over het aantal slachtoffers. Rond drie uur was onduidelijk in hoeverre de situatie in het winkelcentrum volledig onder controle was. Persbureau AFP meldde op basis van politiebronnen dat de aanvallers zeven mensen in gijzeling hebben genomen.

AANVAL MOGELIJK WERK VAN TERREURGROEP
Of er daadwerkelijk sprake was van een roofoverval is twijfelachtig omdat een getuige vanmiddag tegen persbureau AP zei dat de aanvallers bij het begin van hun daad moslims zouden hebben verzocht het winkelcentrum te verlaten. Niet-moslims zouden hun doelwit zijn, zo zei de getuige. De getuigenis voedt het vermoeden dat de aanval mogelijk het werk is van de islamitische terreurgroep Al Shabaab, die vanuit buurland Somalië opereert.

Een woordvoerder van het Keniaanse ministerie van Binnenlandse Zaken:

quote:
"Het gaat mogelijk om een aanval door terroristen, dus we gaan zeer zorgvuldig te werk."
De Nederlander Rob van Dijk, werkzaam op de Nederlandse ambassade in Nairobi, zat in een restaurant in het winkelcentrum te eten toen de aanvallers handgranaten naar binnen gooiden, vertelde hij aan AP. Vervolgens waren er veel schoten te horen en doken mensen geschrokken naar de grond, aldus Van Dijk.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)etpartij-in-nairobi/

Originele OP
===

Tijdlijn:

Motieven:

Daders:

Slachtoffers:
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131487518
Maar er zijn dus arrestaties verricht begrijp ik? Tenminste een mogelijkheid om een verklaring van de daders te krijgen. Die tweets zijn te bizar namelijk, ik vertrouw ze daardoor niet zo...

[ Bericht 37% gewijzigd door Specularium op 23-09-2013 18:56:44 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_131487700
Even overnieuw proberen.
pi_131487913
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 18:50 schreef Barbusse het volgende:
Maar er zijn dus arrestaties verricht begrijp ik? Tenminste een mogelijkheid om een verklaring van de daders te krijgen. Die tweets zijn te bizar namelijk, ik vertrouw ze daardoor niet zo...
De tweets worden inderdaad wel steeds ongeloofwaardiger.
  maandag 23 september 2013 @ 19:09:30 #5
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_131488024
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 19:06 schreef Fides het volgende:

[..]

De tweets worden inderdaad wel steeds ongeloofwaardiger.
Tweeten ze nog dan?
pi_131488150
quote:
15s.gif Op maandag 23 september 2013 19:09 schreef Printerkabel het volgende:

[..]

Tweeten ze nog dan?
Dan volgt er een tweet, dan is de account gesloten, dan volgt er een nieuwe tweet, weer gesloten.... Om nog maar te zwijgen van de tweets zelf, alsof je de tijd hebt om te tweeten dat er gijzelaars zijn omgelegd terwijl je zelf belegerd wordt. Ik geloof ze niet meer. Er moet wel een heel duidelijk bewijs komen voor mij om te geloven dat ze echt zijn.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 23 september 2013 @ 19:45:26 #7
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131489372
De Nederlandse vrouw die bij de aanval was omgekomen, was van Turkse afkomst. :X
pi_131489497
quote:
6s.gif Op maandag 23 september 2013 19:45 schreef Baklava95 het volgende:
De Nederlandse vrouw die bij de aanval was omgekomen, was van Turkse afkomst. :X
Ik eet vanavond een baklava'tje ter nagedachtenis.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 23 september 2013 @ 19:49:17 #9
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131489555
quote:
15s.gif Op maandag 23 september 2013 19:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik eet vanavond een baklava'tje ter nagedachtenis.
O ja waar haal je het dan. Trouwens ze was echt een Turk en haar naam was Elif Yavuz, stond in de spits van vandaag.
pi_131489569
quote:
6s.gif Op maandag 23 september 2013 19:45 schreef Baklava95 het volgende:
en ze had Bill Clinton een hand gegeven
pi_131489589
quote:
6s.gif Op maandag 23 september 2013 19:49 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

O ja waar haal je het dan.
Restaurante El Arabe. Ja, geen Turken hier helaas.

quote:
Trouwens ze was echt een Turk en haar naam was Elif Yavuz, stond in de spits van vandaag.
Vreselijk voor haar. Zwanger ook, zag ik nog ergens.

pi_131491116
Waarschijnlijk is 't daar al wel een tijdje donker? Zal wel weer tot morgen duren voordat er weer vorderingen zullen zijn.
pi_131492176
Vanavond bij P&W:

quote:
Yasmine Allas
Over de aanslagen in Westgate

Bibi van Ginkel
Terrorisme-onderzoeker van Instituut Clingendael over Westgate
pi_131492418
Nederlandse slachtoffer heet inderdaad Elif Yavuz (Turkse roots) en haar Australische partner is ook omgekomen.

Pic

En RIP
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_131492655
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 20:55 schreef De_Coulance het volgende:
Nederlandse slachtoffer heet inderdaad Elif Yavuz (Turkse roots) en haar Australische partner is ook omgekomen.

Pic

[ afbeelding ]

En RIP
Ik mag hopen dat het kind al op de wereld was gezet.......
pi_131492804
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:00 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat het kind al op de wereld was gezet.......
Ze was hoogzwanger.

http://www.omroepbrabant.(...)lcentrum+Kenia+.aspx
pi_131492882
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:04 schreef Specularium het volgende:
Ze was hoogzwanger.
Triest. Makkelijk praten achteraf, maar ontwikkelingslanden pur sang bezoeken terwijl je zwanger bent. Je moet maar durven.
pi_131493067
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:05 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Triest. Makkelijk praten achteraf, maar ontwikkelingslanden pur sang bezoeken terwijl je zwanger bent. Je moet maar durven.
hun woonden daar volgens mij
pi_131493341
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:09 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

hun woonden daar volgens mij
Ah, maakt het niet minder triest.
  maandag 23 september 2013 @ 21:18:15 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131493462
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:05 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

ze is daar zwanger geworden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131493541
Jammer dat er zoveel idioten op deze aarde zijn.

Echt zonde om zoveel levens op deze manier te verpesten.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_131493906
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze is daar zwanger geworden
Duidelijk. Ik was te snel met mijn conclusie.
pi_131494195
Ik snap niet waarom zoveel blanke Westerlingen naar een arm, wanhopig en extremistisch Afrikaans land gaan. Je zoekt maar zelf de problemen op.
  maandag 23 september 2013 @ 21:35:26 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131494394
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 21:32 schreef Eindbaas_ het volgende:
Ik snap niet waarom zoveel blanke Westerlingen naar een arm, wanhopig en extremistisch Afrikaans land gaan. Je zoekt maar zelf de problemen op.
ik ga er ieder jaar heen, nooit een probleem gehad
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131494505
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik ga er ieder jaar heen, nooit een probleem gehad
Totdat ze je zomaar op klaarlichte dag van de straat plukken (ontvoering) en twee kogels door de harses heen jagen. Leuk geweest.

Jij bent niet de eerste hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')