quote:
Op zondag 22 september 2013 19:58 schreef loecje het volgende:fondant lijkt me prima voor het blauwe en eventueel het oogwit...
maar hoe wil je ooit met fondant de overige zwarte lijntjes(brilletje en mond) maken?
witte icing voor het oogwit lijkt me zelf nog wel te maken. zwarte lijkt me lastiger om echt goed zwart te krijgen, vandaar dat ik dacht aan zo'n tube.
ik heb zwarte marsepein gekocht, dit plat gerold, daar reepjes uit gesneden voor de zijkanten van de brilletjes. Ook de mondjes kun je daar prima van maken. de brilletjes zelf heb ik van rolletjes grijs fondant gemaakt. gewoon op tafel rollen tot 'sliertjes', net zo lang doorgaan tot ze dun genoeg zijn, en dan rondvouwen. dat vond ik het lastigst om een beetje netjes te krijgen, wordt toch snel ongelijk qua dikte.
voor de oogjes heb ik gezocht naar ronde vormen, bijvoorbeeld de dop van een stift, en speelgoedkopjes / ijsvormpjes uit het klei-speelgoed van m'n dochter (alles wel goed schoonmaken vooraf uiteraard). (het staat wel leuk als je wat variatie kunt aanbrengen, dus de een heeft 1 groot oog, de ander 2 wat kleinere ogen).
met een rietjes stipjes voor de pupillen maken heb ik ook wel eens gedaan, maar dan moet je 't rietje wel wat korter maken en iets bij de hand hebben (bijv. de achterkant van een satestokje) om de rondjes er weer uit te duwen.
[edit]oh wacht loecje, ik zie nu pas jouw voorbeeld, dat ziet eruit als vrij klein priegelwerk inderdaad. en je hebt dus niet eens grijs nodig voor de brilletjes. zoals het daar gedaan is zijn de zwarte delen volgens mij inderdaad met een zo'n stift gedaan.[/edit]
[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 24-09-2013 10:41:42 ]