abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131445519

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
Voel je vrij om iets te organiseren!

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

everyone's a critic...
even you ! !
pi_131447027
2e met 44,2 gem. Ging erg goed!
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 22 september 2013 @ 17:05:44 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131447056
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:02 schreef Gripper het volgende:

[..]

M'n meisje heeft nog bijna 2 weken extra in noorwegen. Ze mag materialen gaan testen voor een paar Scandinavische outdoormerken. Heen hebben we het wel samen gereden, en dat waren gewoon 2 normale ritten verdeeld over een vrijdag en zaterdag. Toch wel iets relaxter :)
Gaaf, broertje van degene waarmee ik naar Schotland was mocht dat ook een keer doen. Maar dan van een Nederlands merk.

Doet ze het voor de lol, of voor haar werk?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_131447409
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:05 schreef Patroon het volgende:
^O^

Knap!
0,81 seconden verschil? ;)
  zondag 22 september 2013 @ 17:35:39 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_131448145
quote:
  zondag 22 september 2013 @ 18:10:06 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131449904
Goed werk Patroon!
pi_131450213
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Doet ze het voor de lol, of voor haar werk?
Allebei, ze werkt bij de winkel met het bekende knaagdier. Dus t is een betaalde vakantie :)
Diverse buitensportzaken in Europa mogen allemaal een x aantal medewerkers afvaardigen voor deze trip.

Patroon: vette shit zeg!!! Goed gedaan :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 22 september 2013 @ 18:18:05 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131450253
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:17 schreef Gripper het volgende:

[..]

Allebei, ze werkt bij de winkel met het bekende knaagdier. Dus t is een betaalde vakantie :)
Diverse buitensportzaken in Europa mogen allemaal een x aantal medewerkers afvaardigen voor deze trip.

Patroon: vette shit zeg!!! Goed gedaan :)
Doet ze goed! ^O^
pi_131450639
quote:
pi_131451306
Nice Patroon!

Ik heb vandaag met mn vriendin een rondje op een tandem gedaan. Nou, doe mij maar een racefiets :P
pi_131451326
https://www.facebook.com/(...)93046&type=2&theater

(kunnen mensen zonder facebook ook wel zien volgens mij)
  zondag 22 september 2013 @ 18:59:14 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131451833
Heel indrukwekkend vind ik dat filmpje eigenlijk niet :@ , maar tis wel grappig.
pi_131452021
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
Heel indrukwekkend vind ik dat filmpje eigenlijk niet :@ , maar tis wel grappig.
Haha, waarom moet het indrukwekkend zijn? Aan zo'n filmpje kan je de snelheid niet zien. Ging daar ong. 46. We reden in de categorie zonder tijdrit fietsen. Na de wedstrijd nog ff gekeken bij de jongens met allemaal tijdritfietsen en dichte achterwielen, dat geluid maakt pas indruk. Martijn Keizer van Vacansoleil deed ook mee met Stormvogels.
  zondag 22 september 2013 @ 19:05:34 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131452089
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 19:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha, waarom moet het indrukwekkend zijn? Aan zo'n filmpje kan je de snelheid niet zien. Ging daar ong. 46. We reden in de categorie zonder tijdrit fietsen. Na de wedstrijd nog ff gekeken bij de jongens met allemaal tijdritfietsen en dichte achterwielen, dat geluid maakt pas indruk. Martijn Keizer van Vacansoleil deed ook mee met Stormvogels.
Nouja tis slechte kwaliteit enzo, ik zou geeneens weten op welke positie je zit. Maar wel tof hoor!
pi_131452125
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 19:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nouja tis slechte kwaliteit enzo, ik zou geeneens weten op welke positie je zit. Maar wel tof hoor!
Ja klopt, is met mobiel gefilmd door iemand die er op de fiets was :) Ik kom in 2e positie door.
pi_131452127
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 19:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Deden die het een beetje goed? Ik heb nog niks op facebook daarvan gelezen. Het waaide aardig zeker? Nette 2e plek!! ^O^

Ik ben vandaag niet meer wezen fietsen
  zondag 22 september 2013 @ 19:09:04 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_131452216
Ik ga ook niet meer fietsen, klotesport. :{w
pi_131452247
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 19:09 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga ook niet meer fietsen, klotesport. :{w
Ben er helemaal flauw van :P net nieuwe wielen gekocht haha. Volgend jaar weer volop, nu alleen af en toen nog :)
pi_131452578

Finish, dus niet meer echt in lijn..

[ Bericht 31% gewijzigd door Patroon op 22-09-2013 19:22:59 ]
pi_131452740
Leuk en goed gereden ^O^

Jij bent degene op de laatste foto?
pi_131452751
:D
  zondag 22 september 2013 @ 19:26:07 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131452902
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:46 schreef Patroon het volgende:

(kunnen mensen zonder facebook ook wel zien volgens mij)
Ga goe zo!

Maaruh,

quote:
We're Sorry
This content requires Adobe Flash Player, which is not supported by your device. This content can be viewed on a desktop computer or on mobile devices that support Flash Player.
Aaipet dus! Geen appelfanbooi maar zo'n aaipet is zo handig tijdens het kijken naar Pisvee tegen de neusjes.

Overigens zonder Strava dingetje wel ff de Bommelerwaard, en Land van Heusden en Altena onveilig gemaakt. Maar op 2 Snelle Jelle's en anderhalve bidon moet je niet proberen om 130 km weg te trappen. Dat werd dus een noodstop bij een of andere Chinotaria (ja, goed gespeld) voor een broodje van Dobben kroket. De pasta thuis was verrukkelijk!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_131453008
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 19:26 schreef buzz1291 het volgende:
Maar op 2 Snelle Jelle's en anderhalve bidon moet je niet proberen om 130 km weg te trappen.
Je zou toch denken dat je genoeg ervaring hebt om dat te weten
quote:
Dat werd dus een noodstop bij een of andere Chinotaria (ja, goed gespeld) voor een broodje van Dobben kroket.
Dat lijkt me nou weer niet prettig fietsen, na zo'n kroket.
pi_131453160
Hoerige kutdag gehad bij de Mergelland zaterdag.

- Slecht geslapen nacht ervoor, heb 's nachts de kerkklok nog om drie uur gehoord. Zeven uur wekker.
- Om te beginnen waren we onze fietsmaat kwijt die zonder startbewijs niet langs de officiële start mocht en verkeerd was gereden. Ongeveer anderhalf uur vertraging.
- Bij de eerste serieuze klim in België brak mijn ketting. Gelukkig was dit dichtbij de verzorging en hadden ze wat gereedschap. Meer vertraging. Toen hadden we nog maar 50 km op de teller en moesten we nog 110 kilometer, echter was het al ruim voorbij het middaguur.
- Daarna een paar uur (bijna) alleen gefietst totdat ik bij de volgende pauzestop kwam. Werd net de klep van de vrachtwagen dichtgedaan. Kreeg nog wel een gevulde koek mee. Daar kwamen we een groepje dames van Skits uit Amsterdam tegen en zijn daar verder meegefietst. Bleken enkele van die vrouwen ook nog knetterhard te gaan. Wat voelde ik mij kut zeg. :P
- Achteraf ook nog omgereden omdat we vertrouwden op de kaartleeskwaliteiten van vrouwen. _O-

Al met al was het wel een mooi avontuur. :7

Vandaag gelukkig geen rare fratsen meegemaakt. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2013 19:46:20 ]
  zondag 22 september 2013 @ 19:52:58 #25
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131453837
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 19:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat je genoeg ervaring hebt om dat te weten

[..]

Dat lijkt me nou weer niet prettig fietsen, na zo'n kroket.
Euhh, ja.. Maaruh Breukink heeft ook wel eens een hongerklopje gehad, en dat op een veel crucialer moment in z'n carriere.

Nee natuurlijk weet ik dat, en had het plan om in Heusden eens lekker te lunchen. Maar alle terrassen zaten zo vol, de benen voelden goed, het gemiddelde was redelijk en de wind in 't hol lokte. Maar op de brug bij Zaltbommel helemaal geparkeerd staan en dan weet je het weer. Je moet eens weten hoe lekker zo'n broodje kroket dan smaakt. Overigens wel met 27,8 gemiddeld thuis gekomen.

Al die nieuwerwetse sportvoeding zal best goed zijn; daarom gebruik ik het ook. Maar vroegah was het toch echt 100 km op vier bruine boterhammen met kaas. En de Marmotte op 14 Heublot koeken, maar dan moest je wel 2 shirts over elkaar aantrekken om alles kwijt te kunnen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_131454070
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 19:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Euhh, ja...
Wombcat doet nooit iets stoms, daarom kan hij zulke dingen zeggen buzz ;)

quote:
Nee natuurlijk weet ik dat, en had het plan om in Heusden eens lekker te lunchen. Maar alle terrassen zaten zo vol, de benen voelden goed, het gemiddelde was redelijk en de wind in 't hol lokte. Maar op de brug bij Zaltbommel helemaal geparkeerd staan en dan weet je het weer. Je moet eens weten hoe lekker zo'n broodje kroket dan smaakt. Overigens wel met 27,8 gemiddeld thuis gekomen.
Ik deed dus precies hetzelfde gisteren. Dacht ook: "nah, bijna thuis, ik kan nog wel ff door zonder eten/ drinken"
Niks mis met broodjes kroket trouwens. Eten=eten als je echt honger hebt, maakt niet uit wat. Mensen die altijd maar over "huuuuu vette bek tijdens het fietsen kan toch niet???" beginnen hebben vast zelf een zwakke maag ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_131454152
Nee, jouw bol buikje tijdens Trois Ballons deed het goed ;)
pi_131455238
Ongeveer 1km voor de finish:

Die ploegentijdrit is echt een prachtige discipline. Je moet echt elkaar coachen, volgorde afspraken maken en rekening met elkaar houden na de bochten etc. Na de 1e ronde (10km) dacht ik wel ff van poeh, weet niet of ik dit wel trek. Maar ik kwam er goed door. Iedereen deed zijn stukje werk. Onderweg werd er af en toe een compliment gegeven als diegene die van kop kwam een goede beurt had gedaan, geeft moraal! In de laatste ronde kregen we een ploeg in zicht waar we heel geleidelijk steeds dichter bij kwamen. De laatste paar km maak je elkaar helemaal gek en jut je elkaar op...wat een adrenaline.

Gem hf: 188. (omslagpunt 185)
Hartslag constant ongeveer 188-190, maar kon dat goed 40min aan.

Volgend jaar weer, met dezelfde formatie!

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 22-09-2013 20:36:48 ]
  zondag 22 september 2013 @ 20:43:32 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131455909
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 20:30 schreef Patroon het volgende:
Ongeveer 1km voor de finish:

Die ploegentijdrit is echt een prachtige discipline. Je moet echt elkaar coachen, volgorde afspraken maken en rekening met elkaar houden na de bochten etc. Na de 1e ronde (10km) dacht ik wel ff van poeh, weet niet of ik dit wel trek. Maar ik kwam er goed door. Iedereen deed zijn stukje werk. Onderweg werd er af en toe een compliment gegeven als diegene die van kop kwam een goede beurt had gedaan, geeft moraal! In de laatste ronde kregen we een ploeg in zicht waar we heel geleidelijk steeds dichter bij kwamen. De laatste paar km maak je elkaar helemaal gek en jut je elkaar op...wat een adrenaline.

Gem hf: 188. (omslagpunt 185)
Hartslag constant ongeveer 188-190, maar kon dat goed 40min aan.

Volgend jaar weer, met dezelfde formatie!
Krijg je geen piek in je hartslag als je op kop gaat? Of loopt dan gewoon je benen vol tot je niet meer kan en dan herstellen in het wiel?
pi_131456026
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 20:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Krijg je geen piek in je hartslag als je op kop gaat? Of loopt dan gewoon je benen vol tot je niet meer kan en dan herstellen in het wiel?
Ja op kop richting de 190-192 en dan in het wiel weer richting de 188.. Benen liepen niet echt vol, pas in laatste ronde. Kon goed druk op de pedalen houden.
  zondag 22 september 2013 @ 20:57:46 #31
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_131456689
Was je de beste van de formatie?
  zondag 22 september 2013 @ 21:09:37 #32
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131457422
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 20:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja op kop richting de 190-192 en dan in het wiel weer richting de 188.. Benen liepen niet echt vol, pas in laatste ronde. Kon goed druk op de pedalen houden.
Volgende keer ook maar zo'n pakketje aanschaffen. Winst gegarandeerd.

https://twitter.com/couckemarc/status/381831437902954496

Oh wacht, dan moet je ook zeker nog een abbootje bij dokter Ibaguren afsluiten :9~
pi_131457954
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 20:57 schreef kaasplankje het volgende:
Was je de beste van de formatie?
Nee was 1iets beter en 1 gelijkwaardig en 1 minder. Maar dit waren wel minimale verschillen, niv ligt echt dicht bij elkaar. Die betere had vooral in de laatste iets meer over en kon toen nog goed doortrekken. Mooi bij elkaar gebleven door de lengte van de aflossingen aan te passen ipv de snelheid.
pi_131458964
quote:
Gaaf. Volgend jaar met team Fok! ?
pi_131458992
Morgen 1ste dag sporvasten.. :X
pi_131460058
Succes Oksel! Ben benieuwd naar je resultaten. Weet nog niet met welke ploeg ik volgend jaar start. Begin van het jaar ook 1 in NH. Denk dat ik daar met dezelfde ploeg start. Misschien valt er bij ons 1 weg ivm minder gaan fietsen, dan hebben we een plek vacant.
  zondag 22 september 2013 @ 21:57:59 #37
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131460173
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:36 schreef Oksel het volgende:
Hoe gaat dat dan? Heel de dag sporten, uitgebalanceerd dieet met veel vet verbranding als doel of zoiets?

Alvast veel succes, de aanhouder wint (meestal) .....

Ik zie het al. Attenooie he, dat is nog erger dan een crash dieet. Niet dat ik ooit een dieet gevolgd heb maar dan toch.....

quote:
Dag 0, 20 november: De kogel is door de kerk, morgen ga ik starten met het Sportvasten programma. Mijn opgelopen voetblessure is volgens mij voldoende hersteld om 10 dagen lang een half uur te lopen, enne, ik voel mij na de vakantie een beetje blehh. Vanaf morgen wordt mijn programma dan ook geheel omgegooid, anders eten, anders drinken en anders sporten…. De periode van aanpassen is dus aangebroken en ik ben er klaar voor!

Dag 1, 21 november: De eerste afbouwdag. Eigenlijk heb ik deze dag als een ‘gewone’ dag ervaren. De dag begon vroeg met een (voor mij) uitgebreid ontbijt. Ook de lunch en diner waren voldoende, het was alleen even wennen om geen brood en tussendoortjes te eten. Alleen nu ik dit schrijf, heb ik wel het gevoel dat het allemaal wat weinig was…. Maar geen last van ongemakken gehad, ik denk dat dat mede door de supplementen wordt onderdrukt. ‘s Avonds, probleemloos, een half uur op tempo hardgelopen.

Dag 2, 22 november: De tweede afbouwdag. Deze dag was een kopie van gisteren, alleen had ik ’s avonds trek ik mijn ‘gewoonte’ snacks. Het hardlopen ging goed, ik moest alleen regelmatig een tandje bijschakelen, het tempo ligt toch wat hoger dan dat ik normaal loop. Morgen de laatste afbouwdag, de eerste dag alleen op sap…. ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.

Dag 3, 23 november: De derde, dus laatste, afbouwdag. Dit was duidelijk een dag dat er geen vast voedsel op het menu stond. Maar ondanks het sapmenu was ook deze dag goed door te komen. Alleen weet ik nu dat tomatensap smaakt zoals het woord klinkt, de substantie er uitziet en dat elk vooroordeel over de vieze smaak van dit rode goedje correct is… Ook het halfuurtje hardlopen ging zonder problemen. Vanaf morgen ga ik maximaal 3 dagen vasten, niet meer dan 3 x 150ml sap over de gehele dag. Ik ben benieuwd.

Dag 4, 24 november: De eerste (echte) vastendag. Nog meer rantsoen.
Gisteren mocht ik nog ruim een liter sap ‘eten’, maar vandaag werd dat ook nog meer ingedikt. Vandaag stond er alleen 3x 150ml verse jus d’orange op het menu (Ja, voor de hele dag..). Maar eigenlijk heb ik geen last gehad van het ‘niet eten’. Het sporten ging best wel lekker, het was wel wat zwaarder dan de afgelopen dagen, ik had ook een wat hogere hartslag. Maar al met al mag ik niet klagen. Straks maar eens kijken of ik al geswitcht ben, maar daar morgen meer over. (update 25 noveber, ik ben duidelijk geswitcht. Gisteravond gaf de teststrip met een 4tje aan dat mijn spieren snappen wat vetbranden is! Wat dit verder voor het programma inhoud, hoor ik later vandaag van Esther, maar fijn is het wel!)

Dag 5, 25 november: De tweede vastendag. Eigenlijk zit ik in de ‘het zal wel zo horen’ fase. Ik mis het eten niet echt, alleen knort mijn maag wel wat vaker en wat harder dan gisteren. Vandaag ging het lopen wat minder dan gisteren. Ik merk dat mijn hartslag wat hoger ligt dan normaal, zeker tijdens het lopen. Maar ja, wat wil je, het is oorlog in mijn lichaam! Maar al met al mag ik niet nog steeds niet klagen. Vandaag heb ik nog even de coach, Ester, gesproken, ook zij is dik tevreden over de voortgang van de kuur. Straks maar even kijken hoe de test is, waarschijnlijk nog paarser (lees: beter) dan gisteren. Gezien ik gisteren al geswitcht was, mag ik morgen al weer aan de opbouw fase beginnen. Maar ik plak er nog één vastendag aan vast, de kilootjes vliegen er namelijk af, een hele leuke bijwerking van de kuur.

Dag 6, 26 november: De derde en laatste vastendag. Eigenlijk begin ik het wel zat te worden. Ik mis het eten niet echt, maar ik begin me wel wat slapjes te voelen. Mijn maag geeft vandaag steeds minder signalen af, hij knort niet meer en geeft geen hongerklop signalen meer af. Het lijkt er wel op alsof hij wil zeggen: ‘ik heb het opgegeven, zoek het maar uit!’. Het halfuurtje lopen ging, maar daar is alles dan ook mee gezegd. Mijn hartslag was niet meer te relateren aan mijn snelheid, zeker niet tijdens het lopen met tegenwind. Wat mij nu ook opviel, is dat ik veel meer zweet dan normaal, zeker bij dit weer type. Dit deed ik de afgelopen dagen ook wel, maar vandaag wel extreem. Het zweten ging dan ook na het lopen ook heel erg lang door. Gezien ik eergisteren al was geswitcht, mocht ik volgens het programma vandaag al opbouwen. Maar om een extra kilootje kwijt te raken, heb ik er nog een vastendag achteraan gegooid. In overleg met Esther hebben we wel besloten om iets meer sap te drinken en een appeltje in de avond te eten. Oh ja, de test van gisteren was een maximale switch, de test van straks zal wel een ‘Über switch’ laten zien…. Morgen mag ik weer drie keer eten althans, mini eten. Het is wel iets waar ik naar uitkijk!

Dag 7, 27 november: De eerste opbouwdag! O.k., we hebben het gehaald, het zwaarste deel is achter de rug. Vanaf nu gaan we het nieuwe eetpatroon heel langzaam opbouwen. Vandaag mocht ik weer 3 maaltijden, althans, mini maaltijden. Het is de dag waarop de spijsvertering weer opgang moet komen. En ja, dat merk je ook. Ik werd namelijk ietwat misselijk van mijn eerste (en volgens Esther een welverdiend) appeltje…. De overige maatlijden werden wel heel goed ontvangen! Gelukkig was er voor vandaag een rustdag in gelast, er is dan ook niet gesport. Eigenlijk had ik dit ook wel even nodig. De afgelopen dagen hebben toch wel sporen achter gelaten, toch wat roofbouw gepleegd (aardig wat kilo’s en buikcentimeters kwijtgeraakt). Morgen mag ik bijna 3x een normale hoeveelheid eten, dat geeft de burger moed! Na vandaag nog 3 opbouw kuurdagen. Maar zoals het er nu uitziet, gaan die geen problemen gaan opleveren.

Dag 8, 28 november: De tweede opbouwdag. Dat is even beter wakker worden. Het rare, lege, gevoel in mijn buik was vanochtend nagenoeg weg. Vandaag mocht ik weer iets meer eten dan gisteren, er zat zelfs een aardig portie kwark bij! En dat is best lekker! Eigenlijk zo lekker, dat het zeer waarschijnlijk een vast onderdeel in mijn ochtendritueel wordt. Verder verliep de dag een beetje als gisteren, gewoon lekker. Het lopen ging allen nog niet optimaal. Ik had nog een redelijk hoge hartslag en was een halfuur rennen ook meer dan genoeg. Morgen maar weer opnieuw een halfuurtje op 80%. Oh ja, vandaag moest ik testen of mijn lichaam al is terug geswitcht, ik moet namelijk de suikers die ik heb gegeten weer gaan verbranden. Maar de test van vandaag gaf aan dat ik nog maximaal in de vetverbranding zit. Morgen moet ik even een reset uitvoeren, even een liter appelsap over de dag wegwerken. Verder worden de porties van mijn ontbijt, lunch en diner weer iets groter, iets waar ik wel naar uitkijk.

Dag 9, 29 november: De derde opbouwdag. Deze dag leek in veel opzichten op die van gisteren, maar dan ‘weer iets meer’. De maaltijden zijn weer wat groter geworden, voor mijn gevoel bijna volwaardige maaltijden! Naast het beetje meer eten, was de liter appelsap een zeer welkome aanvulling. Ik voelde mij aan het eind van de dag dan ook veel energieker dan aan het begin. Gelukkig ging het hardlopen alweer een stuk beter, het was goed te zien dat ik meer energie heb dan de laatste dagen. Ik moest zelfs weer op sommige stukken even ‘aanzetten’ om op de 80% te komen, en ja, dat was toch wel weer even geleden. Morgen is de tiende en laatste dag van de kuur. Ik ga dan, voor het eerst na de switch, weer wat koolhydraten aan mijn voeding toevoegen (in de vorm van rijst). Verder zijn er eigenlijk geen grote aanpassingen in het programma.

Dag 10, 30 november: De laatste opbouwdag. Deze dag was eigenlijk een ‘gewone’ dag. O.k., er stonden nog wel wat supplementen op het menu, maar verder was het een dag waarbij ik het gevoel had dat ik goed in balans was. Goed hé. De maaltijden waren nog steeds minder dan vroeger, maar ik heb nog geen ‘hongergevoel’ gehad, het was dus voldoende. Wel heb ik mijn ontbijt nu opgedeeld in 2 momenten, na het opstaan een portie kwark met vers fruit en een fruitmomentje om 10 uur in de ochtend. Ik kon trouwens goed merken dat er rijst aan het diner was toegevoegd, ik zat een uur na het eten nog steeds vol. Het lopen ging gewoon goed. Ik heb me niet aan de 80% gehouden, ik ben gewoon een ruim halfuur lang ontspannen gaan rennen, dat had ik wel verdiend, toch?
Nogmaals veul suc6!

[ Bericht 86% gewijzigd door buzz1291 op 22-09-2013 22:09:47 ]
pi_131463924
Ja.. Niet mak. De eerste 6kg kwijtgeraakt door andere voeding (minder koolhydraten) en andere manier van sporten erbij (kort intensief full body), dat is nu gestagneerd. Dus tijd voor hetgeen wat ik een half jaar geleden al wilde doen: sportvasten. Overigens op advies van Jos Wolfkamp, die vandaag 9e werd op het WK bij de Masters..

Ben benieuwd. Op naar de 82kg. Heb veel spiermassa, dus verwacht veel resultaat.
pi_131464050
@MCH: Kloten man. Wij hadden gister ook zo'n dag. Al 16 km teveel naar de start gefietst omdat een van ons groepje zei dat hij de weg wel wist haha. Verder had ik echt een slechte dag en voelde ik me de hele dag leeg en had ik de hele dag koppijn.

Gisteravond, vanochtend en tijdens 't fietsen veel gegeten en gedronken. Dat hielp echt! Vandaag ging echt lekker.
pi_131464169
Was 93, nu 87. Wil 82 max.
pi_131465101
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:36 schreef Oksel het volgende:
Weet je wat goed helpt, ziek worden....
Ben de afgelopen 4 dagen 3kg afgevallen, ik was vanochtend 78,5 kg.
Voor het eerst sinds 12 jaar zit ik ruim onder de 80 kg. *O*
De reden is natuurlijk minder...
Succes!
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_131465933
Een soa telt zeker niet?
  maandag 23 september 2013 @ 06:09:00 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131468616
Kinderen zijn de ergste soa volgens sommige dus je hebt er wel meteen 1 te pakken
  maandag 23 september 2013 @ 07:05:12 #44
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_131468750
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:11 schreef Oksel het volgende:
Hmm ik hoop alleen dat je er niet van gaat jojo-en. Als je na deze periode weer normaal gaat eten alles er zo weer aan zit omdat je lijf denkt; hee ff wat extra vet opslaan voor een evt. volgende hongerperiode.
pi_131469037
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 07:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hmm ik hoop alleen dat je er niet van gaat jojo-en. Als je na deze periode weer normaal gaat eten alles er zo weer aan zit omdat je lijf denkt; hee ff wat extra vet opslaan voor een evt. volgende hongerperiode.
Inderdaad.
En waarom zou je aan het eind van het seizoen nog naar je streefgewicht willen? Waarom bewaar je dit niet tot volgend jaar?
pi_131469394
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:59 schreef Oksel het volgende:
Een soa telt zeker niet?
Aanstaande vader met een soa.... Hmm :)
pi_131469422
quote:

[..]

Vooral ook omdat je in de winterperiode ook wat minder sport. Iha tenminste.
  maandag 23 september 2013 @ 09:21:40 #48
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131470007
quote:

[..]

Jaha, en dan wordt het winter dus zal er wat minder regelmatig gefietst (kunnen) worden, en met die compenserende boxspring oefeningen zal het de komende maanden ook wel wat minder intensief worden en zijn die quality time momenten er dan wel, dan zal de duur ook niet van een fun4two gehalte zijn.

Maar laten we Okkie steunen in z'n loffelijke streven. Ik hoop maar dat tie een flinke lading Listerine heeft ingeslagen want volgens mij ga je er aardig van uit je murf ruiken. :O
  maandag 23 september 2013 @ 09:27:27 #49
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131470110
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:11 schreef Oksel het volgende:
Okkie,

Hou ons de komende dagen eens op de hoogte van je dagelijkse eet- en sport patroon. Want ondanks dat het moment in het jaar niet het meest optimale is, is het toch wel interessant om te horen hoe zoiets ervaren wordt.

De rest wil ik niet weten..... ;)
pi_131470208
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:08 schreef Tommeke het volgende:
@MCH: Kloten man. Wij hadden gister ook zo'n dag. Al 16 km teveel naar de start gefietst omdat een van ons groepje zei dat hij de weg wel wist haha. Verder had ik echt een slechte dag en voelde ik me de hele dag leeg en had ik de hele dag koppijn.

Gisteravond, vanochtend en tijdens 't fietsen veel gegeten en gedronken. Dat hielp echt! Vandaag ging echt lekker.
Pffrt MH2D was het voor mij ook niet helemaal dit jaar. Ik zou gezellig samen fietsen met een vriendin, maar die werd helaas ziek, dus beide dagen zo'n beetje solo gereden. Zondag ging het ook wel lekker, een 10 km na de eerste controle post loopt mijn ketting af en komt muurvast te zitten tussen de casette en de spaken. Eindresultaat een groot slag in het achterwiel, dus dat hobbelde lekker voor de rest van de dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')