Ik geloof niet dat jij ook maar een klein beetje positief kunt zijn over mannen of over relaties. Wat een bitterheid.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Besef jij wel dat hij aan zijn eigen toekomst werkt en dat jij met lege handen staat mocht het tussen jullie verkeerd gaan lopen?
Tja. Als het gaat zoals het doorsnee/gemiddeld gaat, vraag ik me ook af wat de toegevoegde waarde is van de 'moderne' man.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zie opeens weer heel helder de voordelen van alleen wonen in
Je hebt helemaal gelijk. Maar de houding dat de vrouw zaken moet veranderen en verantwoordelijk is, is helaas wel de algemene tendens.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:50 schreef simmu het volgende:
en weer wordt het bij de vrouw gelegd. "ik laat het toe en daarom blijft het zo." leg verantwoordelijkheid daar waar die hoortik ben niet verantwoordelijk voor andermans gedrag en ik zit al evenmin in mijn eentje in deze relatie
Niet bij 'de vrouw' maar bij de partij die ergens een probleem mee heeft. Als mijn vriend zaken laat liggen die ik belangrijk vind, dan praat ik daar met hem over. Net zolang tot ik er geen naar gevoel meer bij heb. Hij zal dat niet doen, want hij heeft er geen naar gevoel bij. Dus in het geval van al die arme vrouwen die het met een vreselijke luie vent moeten doen die nooit eens doet wat zij verwachten, wordt het bij 'de vrouw' neergelegd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:50 schreef simmu het volgende:
[..]
en weer wordt het bij de vrouw gelegd. "ik laat het toe en daarom blijft het zo." leg verantwoordelijkheid daar waar die hoortik ben niet verantwoordelijk voor andermans gedrag en ik zit al evenmin in mijn eentje in deze relatie
Dit is niet bitter maar reëel. 2 op de 3 huwelijken stranden. Hij heeft een goede baan en carrière opgebouwd. Daarnaast heeft hij een studie gevolgd om zijn carrière nog verder in de lift te krijgen. En jij? Jij hebt voor hem en je gezin gezorgd. Hoor jij bij die 2 van de 3, dan leef jij straks in armoede en heeft hij evenveel recht op hetgeen jij hebt opgebouwd: je kinderen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:50 schreef miss_sly het volgende:
Ik geloof niet dat jij ook maar een klein beetje positief kunt zijn over mannen of over relaties. Wat een bitterheid.
Da's een risico inderdaad. Maar we kunnen nu eenmaal niet tegelijk aan onze toekomst werken. Bovendien heb ik ook gewoon een hbo-diploma en hebben we eventuele partneralimentatie bij de notaris vastgelegd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Besef jij wel dat hij aan zijn eigen toekomst werkt en dat jij met lege handen staat mocht het tussen jullie verkeerd gaan lopen?
Niet dus. We bouwen nu samen aan 'onze' (financiele) toekomst, 'leveren in'. Hij door te studeren, ik door voor het gezin te zorgen. Als we uit elkaar gaan heeft hij niet alleen recht op onze dochter, maar heb ik ook recht op deel van de extra financien die we hierdoor hebben opgebouwd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit is niet bitter maar reëel. 2 op de 3 huwelijken stranden. Hij heeft een goede baan en carrière opgebouwd. Daarnaast heeft hij een studie gevolgd om zijn carrière nog verder in de lift te krijgen. En jij? Jij hebt voor hem en je gezin gezorgd. Hoor jij bij die 2 van de 3, dan leef jij straks in armoede en heeft hij evenveel recht op hetgeen jij hebt opgebouwd: je kinderen.
Heel verstandig!quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:56 schreef -Spring het volgende:
Da's een risico inderdaad. Maar we kunnen nu eenmaal niet tegelijk aan onze toekomst werken. Bovendien heb ik ook gewoon een hbo-diploma en hebben we eventuele partneralimentatie bij de notaris vastgelegd.
vaak niet wordt gedaan.quote:Ik geloof niet dat jij ook maar een klein beetje positief kunt zijn over mannen of over relaties. Wat een bitterheid.
maar dat is niet onze situatie, terwijl er wel op onze situatie werd gereageerdquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet bij 'de vrouw' maar bij de partij die ergens een probleem mee heeft. Als mijn vriend zaken laat liggen die ik belangrijk vind, dan praat ik daar met hem over. Net zolang tot ik er geen naar gevoel meer bij heb. Hij zal dat niet doen, want hij heeft er geen naar gevoel bij. Dus in het geval van al die arme vrouwen die het met een vreselijke luie vent moeten doen die nooit eens doet wat zij verwachten, wordt het bij 'de vrouw' neergelegd.
da's wel een beetje boel bitter en onrealistisch hoor. ja. 2 op de 3 huwelijken stranden. toch is het echt niet zo dat 2 op de 3 moeders in armoede achterblijven.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit is niet bitter maar reëel. 2 op de 3 huwelijken stranden. Hij heeft een goede baan en carrière opgebouwd. Daarnaast heeft hij een studie gevolgd om zijn carrière nog verder in de lift te krijgen. En jij? Jij hebt voor hem en je gezin gezorgd. Hoor jij bij die 2 van de 3, dan leef jij straks in armoede en heeft hij evenveel recht op hetgeen jij hebt opgebouwd: je kinderen.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
wij zijn juist hierom welbewust in gemeenschap van goederen + hebben we afspraken ook op papier staanquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:56 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's een risico inderdaad. Maar we kunnen nu eenmaal niet tegelijk aan onze toekomst werken. Bovendien heb ik ook gewoon een hbo-diploma en hebben we eventuele partneralimentatie bij de notaris vastgelegd.
En toch vind ik al die taken doen alleen een stuk simpeler.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:11 schreef nikky het volgende:
Dat lijstje wat ik hier voorbij zag komen van taken die mannen en vrouwen doen.... Tel die maar bij elkaar op wanneer je alleen bent .
Ik vind het anders een crime wanneer ik iets bij de winkel vergeten ben.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:16 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En toch vind ik al die taken doen alleen een stuk simpeler.![]()
Je hoeft namelijk ook alleen aan je eigen eisen te voldoen+ je kan zelf de volgorde beslissen en je prioriteiten stellen. En als je een dag iets besluit niet te doen is er ook geen partner die er over zal klagen.
Ik denk dat het moeilijker is je eenzaam en alleen in je relatie te voelen m.b.t taken dan dat het is om echt alleenstaand te zijn.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1028203quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:08 schreef Zoë23 het volgende:
Ouder1
Niet iedereen gaat scheiden hoor
Als je daar al van uit gaat dan sta je misschien verkeerd in een relatie maar dat lijkt me weer een heel andere discussie
Lees mijn reactie eens, er zijn ook oprecht lieve & zorgzame mannen
Ik ben het geheel met je eens.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:16 schreef Pvoesss het volgende:
Je hoeft namelijk ook alleen aan je eigen eisen te voldoen+ je kan zelf de volgorde beslissen en je prioriteiten stellen. En als je een dag iets besluit niet te doen is er ook geen partner die er over zal klagen.
Ik denk dat het moeilijker is je eenzaam en alleen in je relatie te voelen m.b.t taken dan dat het is om echt alleenstaand te zijn.
Ontopic is de verdeling werk-zorg, de combinatie van betaalde arbeid en het ouderschap. En gezien de OP dan binnen een relatie. Daarmee is de splitsing en uitbreiding van taken net zo ontopic als de discussie of een KDV nu wel of niet een goede keuze is.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:29 schreef Zoë23 het volgende:
Maar zoals ik al zei dat is een heel andere discussie en niet echt ontopic
Echt hè, ik snap d'r man wel die wegrende van dat verbitterde karakter.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]En dat noem je niet bitter?
Er zijn plenty relaties die ook uit elkaar gaan waar dit soort dingen helemaal niet speelt.
Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden of kan je alleen maar op de man spelen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Echt hè, ik snap d'r man wel die wegrende van dat verbitterde karakter.
Ok, kun je dan ook nog inhoudelijk reageren of bestaat voor jou alleen maar het 'negatieve' rolpatroon?quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ontopic is de verdeling werk-zorg, de combinatie van betaalde arbeid en het ouderschap. En gezien de OP dan binnen een relatie. Daarmee is de splitsing en uitbreiding van taken net zo ontopic als de discussie of een KDV nu wel of niet een goede keuze is.
Ik toon begrip voor je ex, dat heeft niks te maken met op de vrouw spelen. Je hele post history is 1 grote aanklacht jegens mannen die in jouw ogen niks anders zijn dan Gore vreemdgaande klootzakken die profiteren van de positie van vrouwen. Ik kan daar totaal geen begrip voor opbrengen, zo'n standpunt, en ik denk met mij nog vele andere mannen die door types zoals jij over 1 kam worden gescheerd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden of kan je alleen maar op de man spelen?
Zo waar, vooral de laatste alineaquote:Op dinsdag 24 september 2013 14:16 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nou, ik dacht even dat ik teveel vanuit mijn eigen referentiekader redeneerde dat ik die opmerking wel een erg grove veralgemenisering vond. Ik ben niet minder gaan werken toen er een kind kwam dus het idee dat ik recht zou hebben op partneralimentatie vind ik belachelijk.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
[8m je niet bitter?
Er zijn plenty relaties die ook uit elkaar gaan waar dit soort dingen helemaal niet speelt.
juist. dat is ontopic. niemand hier hoeft door jou persoonlijk onderwezen te wordenquote:Op dinsdag 24 september 2013 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ontopic is de verdeling werk-zorg, de combinatie van betaalde arbeid en het ouderschap. En gezien de OP dan binnen een relatie. Daarmee is de splitsing en uitbreiding van taken net zo ontopic als de discussie of een KDV nu wel of niet een goede keuze is.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:38 schreef Scorpie het volgende:
Ik toon begrip voor je ex, dat heeft niks te maken met op de vrouw spelen. Je hele post history is 1 grote aanklacht jegens mannen die in jouw ogen niks anders zijn dan Gore vreemdgaande klootzakken die profiteren van de positie van vrouwen. Ik kan daar totaal geen begrip voor opbrengen, zo'n standpunt, en ik denk met mij nog vele andere mannen die door types zoals jij over 1 kam worden gescheerd.
Je kinderen? Die zijn alleen van de vrouw? En zij heeft ook alleen die kinderen 'opgebouwd', wat dat ook moge betekenen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mijn vrouw en ik hebben beiden eigen bedrijven en werken dus veel. Eens in de twee weken heeft mijn vrouw een woensdag met de kleine, eens in de twee weken heb ik een vrijdag met de kleine en eens in de twee weken hebben we samen een vrijdag met de kleine, al houdt dat ook in dat we die dag beiden ook werken.quote:Op zondag 22 september 2013 16:02 schreef Milchat het volgende:
Ik lurk weleens wat mee her en der in OUD. Er is toch een onderwerp wat ik best wel mis hier, namelijk werk in combinatie met ouderschap.
Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen: zijn er onder jullie hoogopgeleiden die werken combineren met kind(eren) of juist bewust thuisblijven, fulltimers, mensen die bewust kiezen om thuis te blijven, jonge moeders die wel/niet werken, etc.?
Overigens ben ik zelf geen ouder hoor, alleen lurker, masterstudent, getrouwd en met een (toekomstige) kinderwens.
Je trollt....quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn vrouw en ik hebben beiden eigen bedrijven en werken dus veel. Eens in de twee weken heeft mijn vrouw een woensdag met de kleine, eens in de twee weken heb ik een vrijdag met de kleine en eens in de twee weken hebben we samen een vrijdag met de kleine, al houdt dat ook in dat we die dag beiden ook werken.
Het weekend proberen we zo min mogelijk te werken en er voor de kleine te zijn.
De overige tijd hebben wij een nanny van 8.30u tot 19.30u. Die doet tevens de was en kookt voor ons en natuurlijk bereidt ze ook het eten voor onze dochter.
Ideaal, zeker omdat ik ook veel vanuit huis werk en ik zo iedere dag even wat tijd met mijn dochter kan besteden. De ene keer wat meer en de andere keer wat minder.
Daarnaast het voordeel dat mijn dochter in haar veilige omgeving blijft. En ze is dol op de nanny... iedere dag een big smile als de nanny binnen komt.
Ideaal.
Want?quote:
Je beeld wordt denk ik ook bepaald door wat je om je heen ziet. Ik woon nu in het suffe Amsterdam Noord in een suffe straat met suffe ouders die gewoon dol zijn op hun kinderen en hun levens zoveel mogelijk gebalanceerd inrichten. Ze maken er allemaal eigen keuzes in. De een neemt wat meer buitenschoolse opvang af, de ander blijft wat meer thuis, weer een ander gaat een paar maanden naar Amerika met het hele gezin. Ik geniet erg van die diversiteit en ik zie zich voorspoedig ontwikkelende kinderen. Ik ben optimistisch!quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:10 schreef Moonah het volgende:
En het staat me tegen dat tegenwoordig mensen maar álles lijken te willen. Carrières, kinderen, een eigen huis. Daar moeten dan allerlei constructies voor gevonden worden waar ik dus mijn vraagtekens bij heb. Maar goed, ik ga mijn best doen om er wat genuanceerder over te denken...
Tijdens werktijden lijkt mij dat weldegelijk een extra. En zo'n kleine slaapt natuurlijk net effe wat langer dan wij.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ik moet ook zeggen dat ik het feit dat je elke dag tijd aan je kind kunt besteden moeilijk als een pré kan zien. Dat is voor mij eenvoudigweg een basisvoorwaarde, geen 'gelukje'.
hier niet hoor.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tijdens werktijden lijkt mij dat weldegelijk een extra. En zo'n kleine slaapt natuurlijk net effe wat langer dan wij.
Het zal je misschien verbazen, maar mannen met een fulltime baan zien doordeweeks hun kind verrassend weinig.
Tja, ze zal zich toch aan íemand moeten hechten.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:20 schreef DS4 het volgende:
En ze is dol op de nanny... iedere dag een big smile als de nanny binnen komt.
ik ben benieuwd naar bronnen die deze uitspraak ondersteunen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Onze dochter wordt door ons gewekt (slaapt doorgaans tot 8 a 9) en naar bed gebracht, dus weinig bijzonder vind ik dat. De meesten zijn overigens later thuis dan 5.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:14 schreef Vicky het volgende:
hier niet hoor.
Hij ziet ze elke ochtnd en elke dag vanaf een uur of 5 en op dinsdag haalt ie ze op van school.
Ze is prima aan ons gehecht.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:54 schreef Moonah het volgende:
Tja, ze zal zich toch aan íemand moeten hechten.
Of de vader.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:07 schreef DS4 het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet dat er mensen zijn die zo star zijn in hun denken dat een kind (vrijwel) iedere dag verzorgd dient te worden door de moeder...
Tijdens werktijden is natuurlijk niet hetzelfde als 'de dag' en dat is wat je typtequote:Op dinsdag 24 september 2013 15:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tijdens werktijden lijkt mij dat weldegelijk een extra. En zo'n kleine slaapt natuurlijk net effe wat langer dan wij.
Het zal je misschien verbazen, maar mannen met een fulltime baan zien doordeweeks hun kind verrassend weinig.
Maar allebei parttime werken is soms toch echt niet haalbaar? Ik ben het sowieso niet met je eens maar als zelfs het hebben van 1 fulltime werkende ouder 'verkeerd' is, wordt het best lastig soms.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zou me echt een broedmachine voelen. Voortzetten van de soort en dóór. Ik ben absoluut niet tegen de creche of kdv of weet ik wat. Ben alleen erg blij dat ik mijn kinderen ken. En zij mij.
Zou me doodongelukkig voelen ze hele dagen niet te zien. Voor mij hoort het opvoeden bij het krijgen van kinderen. Daar hoort zorg bij. En ik geloof dat het voor een kind wél uitmaakt wie die zorg geeft. Papa en mama is anders dan de juf van het kdv. Of de nanny. Ik pleit echt niet voor fulltime ouderschap. Maar fulltime blijven werken zou mij teveel tegen mijn gevoel ingaan.
Dan maar niet geslaagd in de maatschappij.
Af en toe komt dat voor ja...quote:
Dat is niet zo moeilijk, want ze is maar 63 uur in de week wakker. Maar die rekensom is natuurlijk wel erg simplistisch. Onze dochter is voor ons beiden topprioriteit.quote:Ik vraag me af waar jullie prioriteiten liggen. Jullie besteden zo te lezen meer tijd aan jullie bedrijven/werk, dan aan je kind.
Ook jij zit helemaal vast in het dogma.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zou me echt een broedmachine voelen. Voortzetten van de soort en dóór. Ik ben absoluut niet tegen de creche of kdv of weet ik wat. Ben alleen erg blij dat ik mijn kinderen ken. En zij mij.
Zou me doodongelukkig voelen ze hele dagen niet te zien. Voor mij hoort het opvoeden bij het krijgen van kinderen. Daar hoort zorg bij. En ik geloof dat het voor een kind wél uitmaakt wie die zorg geeft. Papa en mama is anders dan de juf van het kdv. Of de nanny. Ik pleit echt niet voor fulltime ouderschap. Maar fulltime blijven werken zou mij teveel tegen mijn gevoel ingaan.
Dan maar niet geslaagd in de maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |