abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131511548
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit.

Besef jij wel dat hij aan zijn eigen toekomst werkt en dat jij met lege handen staat mocht het tussen jullie verkeerd gaan lopen? :(
Ik geloof niet dat jij ook maar een klein beetje positief kunt zijn over mannen of over relaties. Wat een bitterheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131511556
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zie opeens weer heel helder de voordelen van alleen wonen in :+
Tja. Als het gaat zoals het doorsnee/gemiddeld gaat, vraag ik me ook af wat de toegevoegde waarde is van de 'moderne' man.

Emancipatie is uitgevonden door een heel slimme man of een heel domme vrouw :)
pi_131511595
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:50 schreef simmu het volgende:
en weer wordt het bij de vrouw gelegd. "ik laat het toe en daarom blijft het zo." leg verantwoordelijkheid daar waar die hoort :) ik ben niet verantwoordelijk voor andermans gedrag en ik zit al evenmin in mijn eentje in deze relatie :)
Je hebt helemaal gelijk. Maar de houding dat de vrouw zaken moet veranderen en verantwoordelijk is, is helaas wel de algemene tendens.
pi_131511617
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:50 schreef simmu het volgende:

[..]

en weer wordt het bij de vrouw gelegd. "ik laat het toe en daarom blijft het zo." leg verantwoordelijkheid daar waar die hoort :) ik ben niet verantwoordelijk voor andermans gedrag en ik zit al evenmin in mijn eentje in deze relatie :)
Niet bij 'de vrouw' maar bij de partij die ergens een probleem mee heeft. Als mijn vriend zaken laat liggen die ik belangrijk vind, dan praat ik daar met hem over. Net zolang tot ik er geen naar gevoel meer bij heb. Hij zal dat niet doen, want hij heeft er geen naar gevoel bij. Dus in het geval van al die arme vrouwen die het met een vreselijke luie vent moeten doen die nooit eens doet wat zij verwachten, wordt het bij 'de vrouw' neergelegd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131511690
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:50 schreef miss_sly het volgende:
Ik geloof niet dat jij ook maar een klein beetje positief kunt zijn over mannen of over relaties. Wat een bitterheid.
Dit is niet bitter maar reëel. 2 op de 3 huwelijken stranden. Hij heeft een goede baan en carrière opgebouwd. Daarnaast heeft hij een studie gevolgd om zijn carrière nog verder in de lift te krijgen. En jij? Jij hebt voor hem en je gezin gezorgd. Hoor jij bij die 2 van de 3, dan leef jij straks in armoede en heeft hij evenveel recht op hetgeen jij hebt opgebouwd: je kinderen.
pi_131511730
Mijn vriend zorgt sinds ik BI heb voor alles wat nodig is. (dus nu al 2jr)
Hij heeft een lichamelijk zware functie en is leidinggevende. Daarnaast reist hij elke dag 3uur voor zijn werk en is hij regelmatig een week of langer weg. Hij zorgt altijd dat de belangrijkste dingen gedaan zijn (boodschappen enz) en dat het huis netjes is zodat ik mijn lichaam niet onnodig belast.
Daarnaast hadden we toen ik echt weinig kon 1x pw zelf betaalde hulp in huis.

Het is wel nodig om zo af en toe aan tafel te zitten en te bespreken wat belangrijk is zodat we beide weten wat er speelt maar dat lijkt me ook normaal.

Daarnaast zorg ik voor onze dochter, ik werk, regel de administratie, familiedingen, sociale contacten voor beide (omdat hij veel van huis is) en alles wat ik verder maar kan regelen.
pi_131511754
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit.

Besef jij wel dat hij aan zijn eigen toekomst werkt en dat jij met lege handen staat mocht het tussen jullie verkeerd gaan lopen? :(
Da's een risico inderdaad. Maar we kunnen nu eenmaal niet tegelijk aan onze toekomst werken. Bovendien heb ik ook gewoon een hbo-diploma en hebben we eventuele partneralimentatie bij de notaris vastgelegd.
pi_131511883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit is niet bitter maar reëel. 2 op de 3 huwelijken stranden. Hij heeft een goede baan en carrière opgebouwd. Daarnaast heeft hij een studie gevolgd om zijn carrière nog verder in de lift te krijgen. En jij? Jij hebt voor hem en je gezin gezorgd. Hoor jij bij die 2 van de 3, dan leef jij straks in armoede en heeft hij evenveel recht op hetgeen jij hebt opgebouwd: je kinderen.
Niet dus. We bouwen nu samen aan 'onze' (financiele) toekomst, 'leveren in'. Hij door te studeren, ik door voor het gezin te zorgen. Als we uit elkaar gaan heeft hij niet alleen recht op onze dochter, maar heb ik ook recht op deel van de extra financien die we hierdoor hebben opgebouwd.
pi_131511968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:56 schreef -Spring het volgende:
Da's een risico inderdaad. Maar we kunnen nu eenmaal niet tegelijk aan onze toekomst werken. Bovendien heb ik ook gewoon een hbo-diploma en hebben we eventuele partneralimentatie bij de notaris vastgelegd.
Heel verstandig! *O*

Wanneer één van beiden minder gaat werken om meer andere taken te gaan uitvoeren of wanneer de verhoudingen om andere redenen scheef liggen qua tijd en energie, moet je bij een notaris vastleggen hoe je dat bij een eventuele scheiding gaat rechttrekken.

Ik ben alleen bang dat dat uit romantisch oogpunt
quote:
vaak niet wordt gedaan.
pi_131512172
Ouder1
Niet iedereen gaat scheiden hoor :9
Als je daar al van uit gaat dan sta je misschien verkeerd in een relatie maar dat lijkt me weer een heel andere discussie

Lees mijn reactie eens, er zijn ook oprecht lieve & zorgzame mannen *;
pi_131512181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet bij 'de vrouw' maar bij de partij die ergens een probleem mee heeft. Als mijn vriend zaken laat liggen die ik belangrijk vind, dan praat ik daar met hem over. Net zolang tot ik er geen naar gevoel meer bij heb. Hij zal dat niet doen, want hij heeft er geen naar gevoel bij. Dus in het geval van al die arme vrouwen die het met een vreselijke luie vent moeten doen die nooit eens doet wat zij verwachten, wordt het bij 'de vrouw' neergelegd.
maar dat is niet onze situatie, terwijl er wel op onze situatie werd gereageerd :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_131512247
quote:

[..]

da's wel een beetje boel bitter en onrealistisch hoor. ja. 2 op de 3 huwelijken stranden. toch is het echt niet zo dat 2 op de 3 moeders in armoede achterblijven.

en even een andere: je hebt geen recht op je kinderen (of kleinkinderen). die hebben recht op zichzelf. [mega ergernis]
  Milf dinsdag 24 september 2013 @ 14:11:42 #163
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_131512295
Ik ben alleenstaande ouder en heb een dochter. Ik werk 34 uur in vier dagen per week. Een gedeelte van die uren zijn extra verlofuren die ik opspaar. Dit omdat ik alle vakanties moet opvangen van dochterlief, maar ook verlof moet opnemen wanneer ze ziek is. Ik ben mbo opgeleid en werk hbo niveau.

Dat lijstje wat ik hier voorbij zag komen van taken die mannen en vrouwen doen.... Tel die maar bij elkaar op wanneer je alleen bent ;).

Dochterlief gaat naar een gastouder. Dit omdat ik denk dat een kdv niet aansluit op de persoonlijke behoeftes van dochterlief. In een gastgezin zijn ook meerder kindjes aanwezig. Dit is goed voor het sociale aspect, maar wanneer ze moe is is er ook de ruimte om lekker op de bank te hangen en een filmpje oid te bekijken.

Ondanks dat ik redelijk veel vrije dagen heb voor de vakanties en ziekte, is het altijd spannend of ik wel de weken vrij kan krijgen die ik doorgeef. Als ik geen verlof kan regelen zijn gelukkig mijn ouders zo lief om op te passen (door verlof op te nemen). Gelukkig vind dochterlief het heerlijk om een paar dagen bij opa en oma te logeren. Dat vond ik vroeger als kind zijnde ook leuk trouwens :P.

Maar alles bij elkaar is het wel verdomd hard werken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 24 september 2013 @ 14:12:04 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131512312
quote:

[..]

:o En dat noem je niet bitter?
Er zijn plenty relaties die ook uit elkaar gaan waar dit soort dingen helemaal niet speelt.
pi_131512335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:56 schreef -Spring het volgende:

[..]

wij zijn juist hierom welbewust in gemeenschap van goederen + hebben we afspraken ook op papier staan ^O^ tis allemaal een kwestie van vooraf helder afspraken maken.
pi_131512483
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:11 schreef nikky het volgende:
Dat lijstje wat ik hier voorbij zag komen van taken die mannen en vrouwen doen.... Tel die maar bij elkaar op wanneer je alleen bent .
En toch vind ik al die taken doen alleen een stuk simpeler. :@
Je hoeft namelijk ook alleen aan je eigen eisen te voldoen+ je kan zelf de volgorde beslissen en je prioriteiten stellen. En als je een dag iets besluit niet te doen is er ook geen partner die er over zal klagen.

Ik denk dat het moeilijker is je eenzaam en alleen in je relatie te voelen m.b.t taken dan dat het is om echt alleenstaand te zijn. :Y
  Milf dinsdag 24 september 2013 @ 14:18:02 #167
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_131512542
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:16 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Je hoeft namelijk ook alleen aan je eigen eisen te voldoen+ je kan zelf de volgorde beslissen en je prioriteiten stellen. En als je een dag iets besluit niet te doen is er ook geen partner die er over zal klagen.

Ik denk dat het moeilijker is je eenzaam en alleen in je relatie te voelen m.b.t taken dan dat het is om echt alleenstaand te zijn. :Y
Ik vind het anders een crime wanneer ik iets bij de winkel vergeten ben. O-)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_131512815
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:08 schreef Zoë23 het volgende:
Ouder1
Niet iedereen gaat scheiden hoor :9
Als je daar al van uit gaat dan sta je misschien verkeerd in een relatie maar dat lijkt me weer een heel andere discussie

Lees mijn reactie eens, er zijn ook oprecht lieve & zorgzame mannen *;
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1028203
2 op de 3 huwelijken lopen op de klippen (Belgische cijfers)
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)ijksontbindingen.htm
Nederlandse cijfers waarin andere vormen van relatiebreuken niet worden meegeteld.1 op de 3.
http://www.nji.nl/Scheiding-Achtergronden-Cijfers
Naar schatting maken circa zeventigduizend thuiswonende kinderen per jaar een (echt)scheiding van de ouders mee. NL

De romantische instelling is gewoon niet zo verstandig wanneer de feiten en cijfers tegen je spreken.
pi_131512948
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:16 schreef Pvoesss het volgende:

Ik ben het geheel met je eens.

Laat niet weg dat de meest ideale situatie is dat die taken gewoon eerlijk, redelijk en goed verdeeld zijn. En dat bereik je alleen door als 'oudere' steeds mensen als TS op die taken en verdelingen te blijven wijzen. Maak ze bewust en communiceer daar vooraf over in je eigen relatie. Laat patronen niet onbewust inslijpen tot ze alleen met een scheiding te verbreken zijn.
pi_131512960
Ik vind het niet zozeer 'romantisch' als je vent er voor je is. Elkaar steunen in goede en slechte tijden enzo. Die relaties bestaan ook :)
Mijn vriend heeft iig al laten zien dat hij er hoe dan ook voor me is.

Ennuh de mannen komen er soms na scheiding ook niet zo goed mee weg hoor. Ze krijgen hun kinderen niet te zien of worden kaalgeplukt door hun exvrouw die vreemdging. Vrouwen zijn echt niet altijd het slachtoffer.

Maar zoals ik al zei dat is een heel andere discussie en niet echt ontopic (denk ik?)
pi_131513053
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:29 schreef Zoë23 het volgende:
Maar zoals ik al zei dat is een heel andere discussie en niet echt ontopic
Ontopic is de verdeling werk-zorg, de combinatie van betaalde arbeid en het ouderschap. En gezien de OP dan binnen een relatie. Daarmee is de splitsing en uitbreiding van taken net zo ontopic als de discussie of een KDV nu wel of niet een goede keuze is.
pi_131513077
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:o En dat noem je niet bitter?
Er zijn plenty relaties die ook uit elkaar gaan waar dit soort dingen helemaal niet speelt.
Echt hè, ik snap d'r man wel die wegrende van dat verbitterde karakter.
pi_131513133
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Echt hè, ik snap d'r man wel die wegrende van dat verbitterde karakter.
Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden of kan je alleen maar op de man spelen?
pi_131513181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ontopic is de verdeling werk-zorg, de combinatie van betaalde arbeid en het ouderschap. En gezien de OP dan binnen een relatie. Daarmee is de splitsing en uitbreiding van taken net zo ontopic als de discussie of een KDV nu wel of niet een goede keuze is.
Ok, kun je dan ook nog inhoudelijk reageren of bestaat voor jou alleen maar het 'negatieve' rolpatroon?
pi_131513222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden of kan je alleen maar op de man spelen?
Ik toon begrip voor je ex, dat heeft niks te maken met op de vrouw spelen. Je hele post history is 1 grote aanklacht jegens mannen die in jouw ogen niks anders zijn dan Gore vreemdgaande klootzakken die profiteren van de positie van vrouwen. Ik kan daar totaal geen begrip voor opbrengen, zo'n standpunt, en ik denk met mij nog vele andere mannen die door types zoals jij over 1 kam worden gescheerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')