Ik geloof niet dat jij ook maar een klein beetje positief kunt zijn over mannen of over relaties. Wat een bitterheid.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Besef jij wel dat hij aan zijn eigen toekomst werkt en dat jij met lege handen staat mocht het tussen jullie verkeerd gaan lopen?
Tja. Als het gaat zoals het doorsnee/gemiddeld gaat, vraag ik me ook af wat de toegevoegde waarde is van de 'moderne' man.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zie opeens weer heel helder de voordelen van alleen wonen in
Je hebt helemaal gelijk. Maar de houding dat de vrouw zaken moet veranderen en verantwoordelijk is, is helaas wel de algemene tendens.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:50 schreef simmu het volgende:
en weer wordt het bij de vrouw gelegd. "ik laat het toe en daarom blijft het zo." leg verantwoordelijkheid daar waar die hoortik ben niet verantwoordelijk voor andermans gedrag en ik zit al evenmin in mijn eentje in deze relatie
Niet bij 'de vrouw' maar bij de partij die ergens een probleem mee heeft. Als mijn vriend zaken laat liggen die ik belangrijk vind, dan praat ik daar met hem over. Net zolang tot ik er geen naar gevoel meer bij heb. Hij zal dat niet doen, want hij heeft er geen naar gevoel bij. Dus in het geval van al die arme vrouwen die het met een vreselijke luie vent moeten doen die nooit eens doet wat zij verwachten, wordt het bij 'de vrouw' neergelegd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:50 schreef simmu het volgende:
[..]
en weer wordt het bij de vrouw gelegd. "ik laat het toe en daarom blijft het zo." leg verantwoordelijkheid daar waar die hoortik ben niet verantwoordelijk voor andermans gedrag en ik zit al evenmin in mijn eentje in deze relatie
Dit is niet bitter maar reëel. 2 op de 3 huwelijken stranden. Hij heeft een goede baan en carrière opgebouwd. Daarnaast heeft hij een studie gevolgd om zijn carrière nog verder in de lift te krijgen. En jij? Jij hebt voor hem en je gezin gezorgd. Hoor jij bij die 2 van de 3, dan leef jij straks in armoede en heeft hij evenveel recht op hetgeen jij hebt opgebouwd: je kinderen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:50 schreef miss_sly het volgende:
Ik geloof niet dat jij ook maar een klein beetje positief kunt zijn over mannen of over relaties. Wat een bitterheid.
Da's een risico inderdaad. Maar we kunnen nu eenmaal niet tegelijk aan onze toekomst werken. Bovendien heb ik ook gewoon een hbo-diploma en hebben we eventuele partneralimentatie bij de notaris vastgelegd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Besef jij wel dat hij aan zijn eigen toekomst werkt en dat jij met lege handen staat mocht het tussen jullie verkeerd gaan lopen?
Niet dus. We bouwen nu samen aan 'onze' (financiele) toekomst, 'leveren in'. Hij door te studeren, ik door voor het gezin te zorgen. Als we uit elkaar gaan heeft hij niet alleen recht op onze dochter, maar heb ik ook recht op deel van de extra financien die we hierdoor hebben opgebouwd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit is niet bitter maar reëel. 2 op de 3 huwelijken stranden. Hij heeft een goede baan en carrière opgebouwd. Daarnaast heeft hij een studie gevolgd om zijn carrière nog verder in de lift te krijgen. En jij? Jij hebt voor hem en je gezin gezorgd. Hoor jij bij die 2 van de 3, dan leef jij straks in armoede en heeft hij evenveel recht op hetgeen jij hebt opgebouwd: je kinderen.
Heel verstandig!quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:56 schreef -Spring het volgende:
Da's een risico inderdaad. Maar we kunnen nu eenmaal niet tegelijk aan onze toekomst werken. Bovendien heb ik ook gewoon een hbo-diploma en hebben we eventuele partneralimentatie bij de notaris vastgelegd.
vaak niet wordt gedaan.quote:Ik geloof niet dat jij ook maar een klein beetje positief kunt zijn over mannen of over relaties. Wat een bitterheid.
maar dat is niet onze situatie, terwijl er wel op onze situatie werd gereageerdquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet bij 'de vrouw' maar bij de partij die ergens een probleem mee heeft. Als mijn vriend zaken laat liggen die ik belangrijk vind, dan praat ik daar met hem over. Net zolang tot ik er geen naar gevoel meer bij heb. Hij zal dat niet doen, want hij heeft er geen naar gevoel bij. Dus in het geval van al die arme vrouwen die het met een vreselijke luie vent moeten doen die nooit eens doet wat zij verwachten, wordt het bij 'de vrouw' neergelegd.
da's wel een beetje boel bitter en onrealistisch hoor. ja. 2 op de 3 huwelijken stranden. toch is het echt niet zo dat 2 op de 3 moeders in armoede achterblijven.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit is niet bitter maar reëel. 2 op de 3 huwelijken stranden. Hij heeft een goede baan en carrière opgebouwd. Daarnaast heeft hij een studie gevolgd om zijn carrière nog verder in de lift te krijgen. En jij? Jij hebt voor hem en je gezin gezorgd. Hoor jij bij die 2 van de 3, dan leef jij straks in armoede en heeft hij evenveel recht op hetgeen jij hebt opgebouwd: je kinderen.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
wij zijn juist hierom welbewust in gemeenschap van goederen + hebben we afspraken ook op papier staanquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:56 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's een risico inderdaad. Maar we kunnen nu eenmaal niet tegelijk aan onze toekomst werken. Bovendien heb ik ook gewoon een hbo-diploma en hebben we eventuele partneralimentatie bij de notaris vastgelegd.
En toch vind ik al die taken doen alleen een stuk simpeler.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:11 schreef nikky het volgende:
Dat lijstje wat ik hier voorbij zag komen van taken die mannen en vrouwen doen.... Tel die maar bij elkaar op wanneer je alleen bent .
Ik vind het anders een crime wanneer ik iets bij de winkel vergeten ben.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:16 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En toch vind ik al die taken doen alleen een stuk simpeler.![]()
Je hoeft namelijk ook alleen aan je eigen eisen te voldoen+ je kan zelf de volgorde beslissen en je prioriteiten stellen. En als je een dag iets besluit niet te doen is er ook geen partner die er over zal klagen.
Ik denk dat het moeilijker is je eenzaam en alleen in je relatie te voelen m.b.t taken dan dat het is om echt alleenstaand te zijn.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1028203quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:08 schreef Zoë23 het volgende:
Ouder1
Niet iedereen gaat scheiden hoor
Als je daar al van uit gaat dan sta je misschien verkeerd in een relatie maar dat lijkt me weer een heel andere discussie
Lees mijn reactie eens, er zijn ook oprecht lieve & zorgzame mannen
Ik ben het geheel met je eens.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:16 schreef Pvoesss het volgende:
En toch vind ik al die taken doen alleen een stuk simpeler.![]()
Je hoeft namelijk ook alleen aan je eigen eisen te voldoen+ je kan zelf de volgorde beslissen en je prioriteiten stellen. En als je een dag iets besluit niet te doen is er ook geen partner die er over zal klagen.
Ik denk dat het moeilijker is je eenzaam en alleen in je relatie te voelen m.b.t taken dan dat het is om echt alleenstaand te zijn.
Ontopic is de verdeling werk-zorg, de combinatie van betaalde arbeid en het ouderschap. En gezien de OP dan binnen een relatie. Daarmee is de splitsing en uitbreiding van taken net zo ontopic als de discussie of een KDV nu wel of niet een goede keuze is.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:29 schreef Zoë23 het volgende:
Maar zoals ik al zei dat is een heel andere discussie en niet echt ontopic
Echt hè, ik snap d'r man wel die wegrende van dat verbitterde karakter.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]En dat noem je niet bitter?
Er zijn plenty relaties die ook uit elkaar gaan waar dit soort dingen helemaal niet speelt.
Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden of kan je alleen maar op de man spelen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Echt hè, ik snap d'r man wel die wegrende van dat verbitterde karakter.
Ok, kun je dan ook nog inhoudelijk reageren of bestaat voor jou alleen maar het 'negatieve' rolpatroon?quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ontopic is de verdeling werk-zorg, de combinatie van betaalde arbeid en het ouderschap. En gezien de OP dan binnen een relatie. Daarmee is de splitsing en uitbreiding van taken net zo ontopic als de discussie of een KDV nu wel of niet een goede keuze is.
Ik toon begrip voor je ex, dat heeft niks te maken met op de vrouw spelen. Je hele post history is 1 grote aanklacht jegens mannen die in jouw ogen niks anders zijn dan Gore vreemdgaande klootzakken die profiteren van de positie van vrouwen. Ik kan daar totaal geen begrip voor opbrengen, zo'n standpunt, en ik denk met mij nog vele andere mannen die door types zoals jij over 1 kam worden gescheerd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden of kan je alleen maar op de man spelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |