abonnement Unibet Coolblue
pi_131436596


Introductie
De dramaserie Boardwalk Empire wordt vanaf 2010 in de VS uitgezonden door HBO in HD1080. In Nederland wordt Boardwalk Empire door BNN (Nederland 3) uitgezonden.

Boardwalk Empire
De serie speelt zich af in het Amerika van de jaren 20 van de vorige eeuw. Atlantic City, een stadje dat als een trekpleister voor toeristen begon, groeit dankzij de drooglegging in korte tijd uit tot de bakermat van corruptie, gokken en prostitutie..

Het verhaal van Boardwalk Empire is dan ook grotendeels op de waarheid gebaseerd. De serie draait vooral om Enoch 'Nucky' Thompson, de extreem corrupte treasurer oftewel penningmeester van Altantic City, die met zijn functie de meeste macht in handen heeft.


Boardwalk Empire-hoofdpersonen

Enoch 'Nucky' Thompson

De machtige en corrupte Atlantic City-treasurer.

Margaret Thompson

Ierse immigrante, getrouwd met Nucky. Voorheen Margaret Schroeder

James 'Jimmy' Darmody

Eerste Wereldoorlog-veteraan en voormalig protégé van Nucky.

Nelson Van Alden

Een zwaar christelijke voormalige Federal Prohibition-agent, tegenwoordig op de vlucht voor zijn voormalige collega's.

Elias 'Eli' Thompson

Voormalige sheriff van Atlantic County en Nucky's jongere broer.

Louis 'The Commodore' Kaestner

Nucky's voorganger in Altantic City en vader van Jimmy

Gillian Darmody

Professioneel danseres en moeder van Jimmy.

Lucy Danziger

Een temperamentvolle voormalig professioneel Ziegfeld Follies-danseres.

Al Capone

Een ietwat gestoorde gangster uit Chicago.

Richard Harrow

Eerste Wereldoorlog-veteraan.

Chalky White

De onofficiële burgemeester van de zwarte gemeenschap in Atlantic City.

Arnold Rothstein

Een machtige en intelligente gangster uit New York.

Charles 'Lucky' Luciano

Siciliaans-Amerikaanse gangster en ambitieuze zakenpartner van Rothstein.

Manny 'Munya' Horvitz

Slager, Jood en gangster uit Philadelphia waar niet mee te spotten valt.

Topicreeks
Boardwalk Empire

Links
Officiële site: http://www.hbo.com/boardwalk-empire
IMDb: Boardwalk Empire (TV Series 2010– ) - IMDb
TV.com: http://www.tv.com/boardwalk-empire/show/75748/summary.html
List of Boardwalk Empire episodes: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boardwalk_Empire_episodes
Wikipedia NL: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boardwalk_Empire
Wikipedia EN: http://en.wikipedia.org/wiki/Boardwalk_Empire
pi_131436671
Hmm de OP kan wel een update gebruiken. Jimmy, Manny Horvitz, Lucy en de Commodore kunnen wel weg uit de OP en daarvoor in de plaats wellicht Meyer, Eddie, Mickey Doyle en Dr. Narcisse (die krijgt vast wel een hoofdrol) ?
  zondag 22 september 2013 @ 12:45:05 #3
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131437800
Margareth ook eruit
Ok stelletje hokboeren
pi_131445399
-nevermind-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_131459746
Joe Masseria mag er ook wel in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131468629
HBO twitterde op maandag 23-09-2013 om 03:40:25 Bang. @bobbycannavale wins best #Emmys Supporting Actor in a Drama for @BoardwalkEmpire. http://t.co/LsGVQEqGMB reageer retweet
En terecht! _O_
pi_131472949
Prima episode weer. Leuk om Ron Livingston wat meer te zien. :) Dat einde met Bill McCoy was ook tof, arme kerel. :P

Wel duidelijk dat Dr. Narcisse een gaaf personage gaat worden!
pi_131473535
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 12:45 schreef padlarf het volgende:
Margareth ook eruit
Komt niet meer terug? Eerdere seizoenen toch 1 van de hoofdrolspelers, hoewel haar rol niet echt interessant meer was.
pi_131480875
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:22 schreef Funzel het volgende:

Wel duidelijk dat Dr. Narcisse een gaaf personage gaat worden!
Dat is een geweldige rol. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_131485946
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:22 schreef Funzel het volgende:

Wel duidelijk dat Dr. Narcisse een gaaf personage gaat worden!
Die kop en dat zakdoekje nadat ie Rothstein uitgeleide had gedaan. :')
pi_131487612
De Bazenserie van het moment naar mijn mening. Eerst nog even 3 kijken op dvd en dan lekker aan 4 beginnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_131505038
Tot nu toe toch wel een erg 'langzaam' begin van een nieuw seizoen. Er zijn niet echt grote ontwikkelingen, maar dat de focus zich veel gaat leggen op the New Negro en the Harlem Renaissance is wel duidelijk. Soms lijkt de serie moeite te hebben alle verhaallijnen evenveel aandacht te (kunnen) geven. We zullen zien, laatste aflevering was in ieder geval weer sterk!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_131520325
Wordt misschien wel tijd om wat verhaallijnen te stoppen. Het verhaal van Harrow lijkt wel een beetje op.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_131522124
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:00 schreef marcodej het volgende:
Wordt misschien wel tijd om wat verhaallijnen te stoppen. Het verhaal van Harrow lijkt wel een beetje op.
ik kreeg de indruk dat hij nu juist aan een nieuwe verhaallijn ging beginnen.
Z'n zus is weer onder de pannen en zijn verleden blijft hem toch achtervolgen.
pi_131525125
Dat verhaal van Nuckies neefje had er ook niet in gehoeven van mij: liever wat meer Van Alden om maar eens iemand te noemen. Die zit er om de aflevering vijf minuten in tot nu toe. Schande.
anonieme razernist
pi_131533438
Wat was nou eigenlijk de boodschap van dat beest in dat houten kistje dat Nucky kreeg?
pi_131533599
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:28 schreef Gwywen het volgende:
Wat was nou eigenlijk de boodschap van dat beest in dat houten kistje dat Nucky kreeg?
Kado voor Teddy.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_131535651
Hmm Chalky gaat het seizoen niet overleven ben ik bang :( .
Erg jammer want ik zie hem veel liever dan Dr. Narcisse.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_131536728
Ik vind die Narcisse ook niks, maarja, wie kan Gyp evenaren? _O_
pi_131543461
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:42 schreef THEALPHA het volgende:

[..]

Komt niet meer terug? Eerdere seizoenen toch 1 van de hoofdrolspelers, hoewel haar rol niet echt interessant meer was.
Als het goed is wel. Ze was met zwangerschapsverlof ten tijde van de opnemen van de eerste seizoenshelft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131543490
Er schoot me ineens iets te binnen. Wat nu als Eli dit seizoen niet gaat overleven en zijn zoon treedt toe tot de organisatie van Nucky om hem op te volgen? Zou dat werken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131543563
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Tot nu toe toch wel een erg 'langzaam' begin van een nieuw seizoen. Er zijn niet echt grote ontwikkelingen, maar dat de focus zich veel gaat leggen op the New Negro en the Harlem Renaissance is wel duidelijk. Soms lijkt de serie moeite te hebben alle verhaallijnen evenveel aandacht te (kunnen) geven. We zullen zien, laatste aflevering was in ieder geval weer sterk!
De focus is moeilijk aan te brengen idd: Manhattan, Harlem, Cicero, Chicago, Atlantic City, Tampa... Het wordt zo wel erg veel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131549925
Tampa lijkt mij meer tijdelijk eigenlijk.
pi_131550185
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:31 schreef marcodej het volgende:

[..]

Kado voor Teddy.
Maar waarom en van wie?
Ik dacht dat ik dat beest bij die blonde vrouw op de bar had zien staan, maar toen hij hem kreeg was dat voor Nucky ineens reden om wel mee te doen met die grondaankoop.
  woensdag 25 september 2013 @ 14:18:26 #25
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131551169
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:46 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Maar waarom en van wie?
Ik dacht dat ik dat beest bij die blonde vrouw op de bar had zien staan, maar toen hij hem kreeg was dat voor Nucky ineens reden om wel mee te doen met die grondaankoop.
Nee, die grondaankoop gaat door omdat ze zei dat je met de juiste connecties in Florida geen last hebt van de wet.
Ok stelletje hokboeren
pi_131552129
Wel geinig eigenlijk dat Bill McCoy die redneck dood had geschoten. _O-
pi_131552213
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:37 schreef Funzel het volgende:
Tampa lijkt mij meer tijdelijk eigenlijk.
Jawel, dat zal ook wel, maar het lijkt allemaal een beetje teveel te worden voor één seizoen. Het moet zich natuurlijk nog ontwikkelen, maar dat had ook volgend seizoen gekund ofzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131552262
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131552320
Ben nu alweer benieuwd welke historische gebeurtenissen ze volgend seizoen in de serie gaan werken, naast de reguliere maffia-verhaallijnen van Torrio / Capone / Masseria / Luciano / Rothstein / Lansky. Wellicht de dood van Houdini ofzo, in Detroit. Wellicht een mooie gelegenheid om een verhaallijn in Detroit te doen.

Ook moet iemand deze baas gaan spelen, de grootste tegenstanders van Al Capone en "uitvinder" van de drive-by shooting:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bugs_Moran
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 25 september 2013 @ 16:51:16 #30
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131556599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:45 schreef Funzel het volgende:
Wel geinig eigenlijk dat Bill McCoy die redneck dood had geschoten. _O-
Doodgeschoten? :D Die kerel had een mes van een halve meter midden in zijn hoofd geparkeerd _O-
Ok stelletje hokboeren
pi_131557642
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:51 schreef padlarf het volgende:

[..]

Doodgeschoten? :D Die kerel had een mes van een halve meter midden in zijn hoofd geparkeerd _O-
Het is slechts een detail :P
  woensdag 25 september 2013 @ 17:22:55 #32
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131557662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:22 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Het is slechts een detail :P
Dood is dood inderdaad :)
Ok stelletje hokboeren
pi_131558806
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jawel, dat zal ook wel, maar het lijkt allemaal een beetje teveel te worden voor één seizoen. Het moet zich natuurlijk nog ontwikkelen, maar dat had ook volgend seizoen gekund ofzo.
Ja, ik heb er nog eens over nagedacht en tot nu toe vind ik het seizoen niet goed: teveel versnipperd. Capone heeft nergens echt mee te maken, die moeder van Jimmy interesseert me ook weinig, en Richie/Rik had er van mij ook wel uitgeschreven mogen worden, op het eind van vorig seizoen.
Maar het kan nog veranderen natuurlijk als alles later mooi samenkomt, maar dat zou wat vergezocht zijn.
anonieme razernist
pi_131597676
Uiteraard, seizoen of 8 moet deze serie wel mee kunnen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_131611751
Hoezo Boardwalk Empire sfeertje?

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_131612025
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:57 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ja, ik heb er nog eens over nagedacht en tot nu toe vind ik het seizoen niet goed: teveel versnipperd. Capone heeft nergens echt mee te maken, die moeder van Jimmy interesseert me ook weinig, en Richie/Rik had er van mij ook wel uitgeschreven mogen worden, op het eind van vorig seizoen.
Maar het kan nog veranderen natuurlijk als alles later mooi samenkomt, maar dat zou wat vergezocht zijn.
Ik denk trouwens dat de connectie tussen Capone en Thompson dit seizoen nog wel gaat komen. Capone heeft Nucky geholpen in zijn strijd tegen Masseria / Rosetti, dus Capone zal Nucky nog om een gunst gaan vragen als straks de gang war met de North Side Gang van Dean O'Banion echt losbarst (tenminste, dit hoop ik). Daarnaast is Nucky Thompson nog altijd de leverancier van Capone (denk ik, aangezien hij niet meer exclusief zal leveren aan Rothstein na hun ruzie) dus daar hadden ze ook wel iets mee kunnen doen.

De verhaallijn van Gillian vind ik wel interessant eigenlijk. Zeker nu er mensen opduiken die vragen gaan stellen over hun verdwenen vriend (die Jimmy dubbelganger die ze heeft vermoord om zo het huis te krijgen). Van alle fucked-up characters in de show is zij de meest beschadigde en ik ben benieuwd waar dat heen gaat. Ik denk trouwens wel dat dit haar laatste seizoen is en verwacht dat ze aan het eind van dit seizoen of dood is of de gevangenis ingaat.

Waar de verhaallijn van Richard heengaat zou ik absoluut niet weten. Kan er nog niets over zeggen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131612067
Die man met dat mes in zijn hoofd, tijdens die laatste scene... is dat nou de man die deed alsof hij de lokale maffiabaas was? Die geld kreeg van McCoy? Lijkt me wel maar ik kon het niet goed zien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131612098
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:31 schreef Nielsch het volgende:
Die man met dat mes in zijn hoofd, tijdens die laatste scene... is dat nou de man die deed alsof hij de lokale maffiabaas was? Die geld kreeg van McCoy? Lijkt me wel maar ik kon het niet goed zien.
Ja.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_131613083
aflevering 1 moest ik nog ff inkomen, door vakantie 2 en 3 achter elkaar gekeken en dat beviel al stukken beter. Dr Narcisse is een coole aanvulling. En Doyle is altijd geweldig, hoe hij er nu ook bijliep toen Eli's zoon drank kwam halen :D
pi_131626154
Dit seizoen kan me nog niet echt boeien...

De spanningen die er waren na S3 waren in de eerste ep al zon beetje weg.
Erg jammer hopelijk kan het seizoen groeien.
pi_131632967
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:53 schreef MrSweets het volgende:
Dit seizoen kan me nog niet echt boeien...

De spanningen die er waren na S3 waren in de eerste ep al zon beetje weg.
Erg jammer hopelijk kan het seizoen groeien.
Als je niet van de sfeer en de karakters kan genieten is dit geen serie voor jouw buddy
  zaterdag 28 september 2013 @ 05:10:47 #43
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131638856
Dus Florida wordt het nieuwe thema.

(ben op vakantie dus pas net de laatste 2 afleveringen kunnen zien)

Ik ben inmiddels ook in Atlantic City geweest maar dat viel erg tegen,. erg verlaten, aftands en een soort gevoel van 'verloren glorie'. Ik had bij wijze van spreken zelfs een beetje medelijden met de natuur en de meeuwen ( :D) die door de hand van de mens zo naar de klote zijn geholpen, terwijl het eigenlijk gewoon een mooi stukje strand is.

Foto's laden lukt niet.
  zaterdag 28 september 2013 @ 07:43:29 #44
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131639021
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 12:45 schreef padlarf het volgende:
Margareth ook eruit
Haar naam stond wel nog als eerste genoemd in de voortiteling zegmaar. En Nucky beschouwt haar kinderen nig steeds als zijn kinderen dus daar komt nog wel een staartje aan :Y
  zaterdag 28 september 2013 @ 07:44:45 #45
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131639027
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:15 schreef planethugo het volgende:
aflevering 1 moest ik nog ff inkomen, door vakantie 2 en 3 achter elkaar gekeken en dat beviel al stukken beter. Dr Narcisse is een coole aanvulling. En Doyle is altijd geweldig, hoe hij er nu ook bijliep toen Eli's zoon drank kwam halen :D
Ik houd van dat soort dingen idd. Het hoeft niet alleen maar verhaallijn te zijn, verdieping en verhaaltjes van karakters is ook leuk :)
pi_131639072
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 07:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Haar naam stond wel nog als eerste genoemd in de voortiteling zegmaar. En Nucky beschouwt haar kinderen nig steeds als zijn kinderen dus daar komt nog wel een staartje aan :Y
Ze komt ook nog wel terug. Ze was tijdelijk niet beschikbaar voor opnames ivm zwangerschap.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 28 september 2013 @ 10:37:09 #47
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131640368
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 07:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Haar naam stond wel nog als eerste genoemd in de voortiteling zegmaar. En Nucky beschouwt haar kinderen nig steeds als zijn kinderen dus daar komt nog wel een staartje aan :Y
Ok, dan zal ze inderdaad wel terug komen.
Ok stelletje hokboeren
pi_131641374
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:51 schreef kensei het volgende:

[..]

Als je niet van de sfeer en de karakters kan genieten is dit geen serie voor jouw buddy
Jammer dat denk ik ook. Al heb ik erg van S1,2 en 3 kunnen genieten.
Ga hem opsparen denk ik, en dan is in 1 keer bekijken.
pi_131642350
Dit seizoen is niet anders dan de voorgaande seizoenen. Snap niet hoe je het ineens niet meer leuk kunt vinden, als dat voorheen wel het geval was.
pi_131647102
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 12:39 schreef Nic1 het volgende:
Dit seizoen is niet anders dan de voorgaande seizoenen. Snap niet hoe je het ineens niet meer leuk kunt vinden, als dat voorheen wel het geval was.
Niet met je eens. Met name het laatste, sterke seizoen bracht direct de dreiging van Rosetti met zich mee, dat voor spanning zorgde. Tot op heden hebben we dat nog niet echt gehad. De linkjes tussen alle verhaallijnen is nog wat onduidelijk, maar dat zal zich op den duur gaan ontvouwen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_131665458
Waarschijnlijk omdat ik niet keek om die spanning (die er inderdaad was), omdat Nucky het uiteindelijk toch wel redt en je wist dat Rosetti het nieuwe seizoen niet zou halen.
Ik waardeer deze serie vooral om de setting, het goede acteerwerk en de interessante karakters en hun verhaallijnen. Dat ze vooral hun eigen ding doen vind ik niet erg.
pi_131667194
Wel mee eens.
Kijk de serie ook voornamelijk voor de sfeer, karakters.
Al het andere is niet eens zo belangrijk.
pi_131667343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet met je eens. Met name het laatste, sterke seizoen bracht direct de dreiging van Rosetti met zich mee, dat voor spanning zorgde. Tot op heden hebben we dat nog niet echt gehad. De linkjes tussen alle verhaallijnen is nog wat onduidelijk, maar dat zal zich op den duur gaan ontvouwen.
Ja precies helemaal mee eens hoor.
Rosetti kwam er in de eerste aflevering in en gelijk BAM wat een character wat een spanning.
Dat had de serie echt nodig nadat James er niet meer was, Nu die seizoen is die dokter erbij er verder mwa kan me nog niet echt boeien. wrs komt dat nog...
  maandag 30 september 2013 @ 04:04:51 #54
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131699621
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 07:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze komt ook nog wel terug. Ze was tijdelijk niet beschikbaar voor opnames ivm zwangerschap.
Dat is wel loyaal naar haar toe. Niet normaal in de VS om niet moeilijk te doen over een vrouw haar zwangerschap.
  maandag 30 september 2013 @ 04:07:22 #55
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131699623
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet met je eens. Met name het laatste, sterke seizoen bracht direct de dreiging van Rosetti met zich mee, dat voor spanning zorgde. Tot op heden hebben we dat nog niet echt gehad. De linkjes tussen alle verhaallijnen is nog wat onduidelijk, maar dat zal zich op den duur gaan ontvouwen.
Het verhaal wordt ook complexer omdat er eerdere seizoenen zijn geweest. Ik kan me er niet echt aan storen. Vind de sfeer en historie rijkheid van de serie al genoeg om te kijken en met volle teugen te genieten :Y
  maandag 30 september 2013 @ 07:03:03 #56
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_131699850
Meyer Lansky _O_
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_131703843
Hah! Gangster shit!

Deze ep was goed te doen, zeer goed te doen zelfs.
pi_131707913
Wat duurt het lang voor er eens Engelse subs zijn joh.
pi_131708289
Niet nodig joh leidt alleen maar af
pi_131709785
Ik vind ze niet allemaal even goed verstaanbaar. :P

Anyway, toch maar de nieuwe ep gekeken. Beste van het seizoen tot nu toe. :)

Eddie _O_
Meyer Lansky _O_
Al & Frank Capone _O_
pi_131709935
Leukste ep van dit seizoen

Edward _O_
  maandag 30 september 2013 @ 16:22:37 #62
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131711229
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 07:03 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Meyer Lansky _O_
Dit.

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:29 schreef Funzel het volgende:

Anyway, toch maar de nieuwe ep gekeken. Beste van het seizoen tot nu toe. :)

Eddie _O_
Meyer Lansky _O_
Al & Frank Capone _O_
En dit.
Ok stelletje hokboeren
pi_131715557
Gisteren E03 gekeken.

Harrow gaat volgens mij vanaf nu weer deel uitmaken van de centrale verhaallijn.
Die verhaallijn van Gillian en Eli's zoon hoeft voor mij niet.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:46 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Maar waarom en van wie?
Ik dacht dat ik dat beest bij die blonde vrouw op de bar had zien staan, maar toen hij hem kreeg was dat voor Nucky ineens reden om wel mee te doen met die grondaankoop.
Vanwege Teddy z'n verjaardag.
Kado was volgens mij gewoon van die blonde bardame.
Het gesprek met haar heeft Nucky volgens mij doen besluiten om toch in zee te gaan met de lokale gangster.
  maandag 30 september 2013 @ 19:25:07 #64
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_131716583
Welk jaar/episode zitten we inmiddels? Laatste die ik heb gezien was degene waar Jimmy in werd doodgeschoten (bij BNN).
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_131717635
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
Welk jaar/episode zitten we inmiddels? Laatste die ik heb gezien was degene waar Jimmy in werd doodgeschoten (bij BNN).
Dat was S2, zitten inmiddels in begin S4.
S3 erg aan te raden.
  maandag 30 september 2013 @ 20:03:23 #66
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_131718205
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:50 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Dat was S2, zitten inmiddels in begin S4.
S3 erg aan te raden.
Aha, bedankt voor de info, dan ga ik de torrentbak eens lekker aanzwengelen.

Breaking Bad is tenslotte afgelopen en The Walking Dead en Low Winter Sun is maar 1 aflevering per week....
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 30 september 2013 @ 20:07:05 #67
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131718339
Toffe ep weer, Van Alden _O_
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 30 september 2013 @ 20:09:45 #68
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_131718456
Eddie _O_

En ik heb het gevoel dat er eindelijk weer een beetje gang in komt. Beste aflevering van dit seizoen in ieder geval.

[ Bericht 37% gewijzigd door Mani89 op 30-09-2013 20:27:25 ]
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_131727075
Inderdaad wel de beste aflevering tot nu toe van dit seizoen. Toch even zeuren: zag er iemand nou Niet de hele aflevering aankomen dat die jongen zou overlijden aan die aangelengde drank?
anonieme razernist
  maandag 30 september 2013 @ 23:19:52 #70
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131727927
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 22:59 schreef NoCigar het volgende:
Inderdaad wel de beste aflevering tot nu toe van dit seizoen. Toch even zeuren: zag er iemand nou Niet de hele aflevering aankomen dat die jongen zou overlijden aan die aangelengde drank?
Dat zat er inderdaad wel heel dik in.
Ok stelletje hokboeren
pi_131730176
Vette scenes. Ik zit er weer helemaal in.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 00:42:54 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131730553
Wat een aflevering _O_.

Ik blijf me maar afvragen hoe die van Alden in al die knotsgekke situaties terecht blijft komen _O-.

En Eddie :o.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_131730603
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 22:59 schreef NoCigar het volgende:
Toch even zeuren: zag er iemand nou Niet de hele aflevering aankomen dat die jongen zou overlijden aan die aangelengde drank?
Die was idd zo voorspelbaar dat ik hem vorige seizoen al zag aankomen.

Gevolg:

- Drama op school die er onterecht vanuit gaat dat het gewoon door de alcohol komt oid.
- Drama thuis met papa Eli
- Drama tussen Eli / Mickey omdat Eli erachter komt dat Micky z'n zoon booze had meegegeven.
- Drama om wie er dood moet :P

Beste aflevering van t seizoen. Altijd mooie tijden in een serie waarop alles alle kanten op kan 8-)
Conscience do cost.
pi_131730660
Ik vond die Duitsers wel enorm gay btw.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 00:59:24 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131730819
Want?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_131731189
nvm
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 03:03:58 #77
177948 Daskaar
cake or death?
pi_131731929
wat een heerlijke aflevering.
echt een genot om te kijken.
pi_131731952
Conscience do cost.
pi_131733307
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:48 schreef marcodej het volgende:
Ik vond die Duitsers wel enorm gay btw.
Ik moest eigenlijk wel hardop lachen toen ik ze met hun bierpullen zag zingen. En Capone gezellig meedoen :D .
anonieme razernist
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 09:16:27 #80
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131733425
Ik vraag me af of Knox er goed aan doet om Eddie als de weakest link te zien. Ik had voor Doyle gekozen.
Ok stelletje hokboeren
pi_131734888
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 03:03 schreef Daskaar het volgende:
wat een heerlijke aflevering.
echt een genot om te kijken.
Inderdaad zeg, heerlijk hoe ontzettend veel opzetjes er nu zijn gemaakt voor het vervolg van dit seizoen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_131736196
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 03:25 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Geniaal acteur.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_131739148
Meyer Lansky mag ook wel in de OP _O_
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 13:39:05 #84
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_131740124
Thanks for the pocket change Goldstein.

Je zag hem verkrampen :D
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_131740215
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:39 schreef Mani89 het volgende:
Thanks for the pocket change Goldstein.

Je zag hem verkrampen :D
_O-
pi_131740226
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:39 schreef Mani89 het volgende:
Thanks for the pocket change Goldstein.

Je zag hem verkrampen :D
Ik verkrampte zelf ook toen hij dat zei. :P De verkeerde man om dat soort grapjes mee uit te halen op zo'n moment, lijkt me.
Conscience do cost.
pi_131742126
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:16 schreef padlarf het volgende:
Ik vraag me af of Knox er goed aan doet om Eddie als de weakest link te zien. Ik had voor Doyle gekozen.
Die vent is idd al 10 keer overgelopen. Een wonder dat die nog leeft. _O_
pi_131742314
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Rothstein achter de deel tussen Nucky en Meyer komt.
pi_131742524
Ik heb het idee dat Rothstein een aflopende zaak is. Wil alleen niet kijken hoe het "echt" gegaan is, voor het geval dat ik mezelf dan spoiler. :P
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:09:07 #90
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131742560
Ben ik de enige die Rothstein totaal niet intimiderend vindt?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_131742923
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:07 schreef Nic1 het volgende:
Ik heb het idee dat Rothstein een aflopende zaak is. Wil alleen niet kijken hoe het "echt" gegaan is, voor het geval dat ik mezelf dan spoiler. :P
Ik hoop dat je ongelijk hebt, maar ik vrees er ook voor ja.
pi_131743101
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:09 schreef seto het volgende:
Ben ik de enige die Rothstein totaal niet intimiderend vindt?
Dat hoefde hij dan ook niet echt te zijn begreep ik.....

En ik spoiler NIKS :% :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:52:57 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131745784
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:09 schreef seto het volgende:
Ben ik de enige die Rothstein totaal niet intimiderend vindt?
Dat was ook een beetje het punt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_131789374
S3 aan het herkijken.

Wat is die Rosetti toch n gestoorde idioot. Vet hard die 1ste scene, 3 in 1 what else, die dude wilde alleen maar helpen :D
pi_131802171
wow wat een heerlijke aflevering _O_

ontelbare prachtige scene's. Wel jammer dat je al aan voelt komen dat Eddie opgepakt gaat worden en dat die knul sterft aan dat chemische mixdrankje. Maar ook, wtf. Willekeurig wat chemische troep mixen, hoe dom ben je dan :')

Maar de verhalen van Nucky, Lansky, Rothstein, Purnsley en natuurlijk Capone met onze voormalige agent van Alden _O- etc.

Echt genoten _O_
pi_131804040
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 09:36 schreef planethugo het volgende:
wow wat een heerlijke aflevering _O_

ontelbare prachtige scene's. Wel jammer dat je al aan voelt komen dat Eddie opgepakt gaat worden en dat die knul sterft aan dat chemische mixdrankje. Maar ook, wtf. Willekeurig wat chemische troep mixen, hoe dom ben je dan :')

Maar de verhalen van Nucky, Lansky, Rothstein, Purnsley en natuurlijk Capone met onze voormalige agent van Alden _O- etc.

Echt genoten _O_
Niet echt willekeurig. Volgens reddit pakte hij de verkeerde magnesium maar zat er wel een idee achter zijn mixje. Wel ironisch, omdat hij daarvoor nog zei tegen Eli dat hij goed was in scheikunde.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131804081
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:16 schreef padlarf het volgende:
Ik vraag me af of Knox er goed aan doet om Eddie als de weakest link te zien. Ik had voor Doyle gekozen.
Eddie zal nooit iets loslaten over Nucky. Ben wel benieuwd wat de Bureau gaat doen. Ze kunnen dreigen met uitzetting naar Duitsland. Op zich wel een mooie angle.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131804090
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet echt willekeurig. Volgens reddit pakte hij de verkeerde magnesium maar zat er wel een idee achter zijn mixje. Wel ironisch, omdat hij daarvoor nog zei tegen Eli dat hij goed was in scheikunde.
Dat dacht ik ook, omdat die jongen met die bril even daarvoor vertelde dat hij een keer zo ziek was geworden van dat spul tijdens een scheikundeles. Niet willekeurig dus.
Het zal nog wel een staartje krijgen :P
Hoop niet dat Doyle ervoor moet boeten, het is een sukkel maar ik vind dat gestoorde lachje van hem altijd zo grappig.
pi_131804138
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet echt willekeurig. Volgens reddit pakte hij de verkeerde magnesium maar zat er wel een idee achter zijn mixje. Wel ironisch, omdat hij daarvoor nog zei tegen Eli dat hij goed was in scheikunde.
oh ok, het kwam op me over van: oh dit er ook nog bij en ach waarom niet ook dit flesje nog pakken.

Hoe dan ook vind ik het een overbodig verhaal. Maar het zal inderdaad wel voor spanningen tussen Doyle en Eli gaan zorgen, Doyle die zich dan verraden voelt door Nucky en dan samen gaat werken met Rothstein ofzo :)
  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:26:58 #100
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131804594
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 09:36 schreef planethugo het volgende:
wow wat een heerlijke aflevering _O_

ontelbare prachtige scene's. Wel jammer dat je al aan voelt komen dat Eddie opgepakt gaat worden
Dat is een keuze geweest van de regisseur, door na het shot waarin knox over de weakest link spreekt meteen over te gaan naar een shot met eddie
Ok stelletje hokboeren
pi_131804940
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:07 schreef planethugo het volgende:

[..]

oh ok, het kwam op me over van: oh dit er ook nog bij en ach waarom niet ook dit flesje nog pakken.

Hoe dan ook vind ik het een overbodig verhaal. Maar het zal inderdaad wel voor spanningen tussen Doyle en Eli gaan zorgen, Doyle die zich dan verraden voelt door Nucky en dan samen gaat werken met Rothstein ofzo :)
Ik denk eerder dat het sulletje dat bij Thompson Jr. hangt er voor gaat opdraaien, of dat Will Thompson van de uni af moet en zo in de organisatie van zijn oom terechtkomt. Het was wel een beetje slapstick idd, net alsof ik naar Revenge Of The Nerds in 1924 zat te kijken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131805022
Doyle lijkt me inderdaad de zwaktste schakel, of misschien zelfs wel Eli (hoewel Eli reeds een grote fout heeft gemaakt in seizoen 2 door met Jimmy en The Commodore samen te zweren en weet dat hij absoluut niet nog een keer iets fout moet doen).

Eddie lijkt me extreem loyaal! Lijkt me nog erg gaaf om te zien. Kijken hoe hij gaat reageren als ze dreigen met uitzetting naar Duitsland. Kunnen nog mooie scenes worden tussen Eddie en Knox.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131805095
Eddie had beter moeten weten, als je zolang voor Nucky werkt dan weet je dat werknemers komen en gaan en dat je dicht bij Nucky veiliger bent dan op de straat :) maar goed als knechtje van Nucky hadden ze hem alsnog kunnen oppakken
pi_131866527
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:42 schreef Nielsch het volgende:

Eddie lijkt me extreem loyaal! Lijkt me nog erg gaaf om te zien. Kijken hoe hij gaat reageren als ze dreigen met uitzetting naar Duitsland. Kunnen nog mooie scenes worden tussen Eddie en Knox.
Zoals Edie altijd zegt: "Nucky is in the sky and sea. He is in the dreams of children at night". Ik denk dat ie zijn mond wel houdt.
anonieme razernist
pi_131866611
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:07 schreef Nic1 het volgende:
Ik heb het idee dat Rothstein een aflopende zaak is. Wil alleen niet kijken hoe het "echt" gegaan is, voor het geval dat ik mezelf dan spoiler. :P
Ik ben redelijk op de hoogte van de 'echte' gebeurtenissen (hoewel mijn kennis wat roestig is) dus ik zal je niet spoileren. Maar Rothstein was destijds in ieder geval wel een van de belangrijkste figuren in de onderwereld.

Hier wat lollige feitjes uit de Wikipedia (zonder spoiler):

-Arnold Rothstein diende als basis voor het personage Meyer Wolfsheim uit het boek The Great Gatsby van schrijver F. Scott Fitzgerald.

-Rothstein speelde in 1911 een legendarische poolwedstrijd tegen Jack Conway uit Philadelphia. De wedstrijd duurde twee dagen lang en leverde een verlies van $10.000 op voor Conway. Deze wedstrijd diende als inspiratie voor de openingsscène van de film The Hustler waarin Minnesota Fats, gespeeld door Jackie Gleason, en Fast Eddie Felson, gespeeld door Paul Newman, het twee dagen tegen elkaar opnemen.

-Het personage Hyman Roth, gespeeld door Lee Strasberg, uit The Godfather Part II (1974) is een gedeeltelijke hommage aan Rothstein. In een verwijderde scène, die op dvd van de film staat, wordt er gesproken over de World Series uit 1919 en het omkoopschandaal.

Overigens is Hyman Roth uit Godfather II weer volledig gebaseerd op Meyer Lansky: 'Dos heyst vilst a tam fun got fun Avrohom?'
anonieme razernist
pi_131930881
Gisteren afl. 4 gekeken. Was inderdaad mooi. ^O^.
  maandag 7 oktober 2013 @ 12:27:45 #107
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_131932621
Eddie ;(
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:34:02 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_131936011
Ach gossie, Eddie. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:07:05 #109
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131937013
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:27 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Eddie ;(
-O-

Tevens, wat een overkill bij Frank Capone :')
Ok stelletje hokboeren
pi_131937124
Van Alden aan de coke :D

Nu maar snel verder kijken. :P
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:13:46 #111
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131937213
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:07 schreef padlarf het volgende:

[..]

-O-

Tevens, wat een overkill bij Frank Capone :')
quote:
According to police, Frank pulled out a handgun and fired at the officers. However, some bystanders said that Frank never got the gun out of his back pocket. In either event, the officers opened fire, killing Frank with dozens of shots.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:16:27 #112
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131937299
quote:
3s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:13 schreef seto het volgende:

[..]

[..]

Ja, overkill dus.
Ok stelletje hokboeren
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:17:16 #113
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131937324
quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:16 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ja, overkill dus.
Oh zo :P tja.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:17:54 #114
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131937338
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:17 schreef seto het volgende:

[..]

Oh zo :P tja.
Ik wist inderdaad niet dat het in het echt ook zo gegaan is, bedankt voor die informatie ^O^
Ok stelletje hokboeren
pi_131938371
Fucking hell, twee toffe character weg in een ep.
Frank Capone hield Al teminste nog iets rustig, nu begint echt een dikke war.

Had echt nooit verwacht dat Eddie zou verraden
pi_131938765
Verdomme, Eddie en Frank Capone dood. ;( Vond die twee enorm tof.

Dat verhaal van Nucky's neefje vind ik echt totaal niet boeiend trouwens, hopelijk komt dat nog. Wel baas trouwens hoe Purnsley daar als een koning in die stoel zat toen Gillian binnen kwam. :P
  maandag 7 oktober 2013 @ 16:18:36 #117
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131939197
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:03 schreef Funzel het volgende:
Dat verhaal van Nucky's neefje vind ik echt totaal niet boeiend trouwens, hopelijk komt dat nog.
Ook nog eens zo'n voorspelbare verhaallijn. Toen Willie zei dat hij niet alleen had gehandeld wist ik al dat Harry Potter erbij genaaid zou worden :')
Ok stelletje hokboeren
pi_131944699
Tering hee gebruik dan tenminste spoilertags tot de aflevering op HBO NL is geweest.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:32:21 #119
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_131945604
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:08 schreef Nielsch het volgende:
Tering hee gebruik dan tenminste spoilertags tot de aflevering op HBO NL is geweest.
USA Topic?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_131945636
Echt jammer dat Eddie weg is, was zon toffe character :/
pi_131946203
Denk niet dat Eddie echt dood is. We hebben nog geen lijk gezien, dus wie weet leeft hij nog. En dat Nucky zich dan afvraagt waarom Eddie sprong, en er dan achterkomt.
pi_131946206
quote:
15s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:32 schreef Prowl het volgende:

[..]

USA Topic?
Okee, dan maak ik wel een HBO NL topic
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:00:02 #123
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131946678
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:48 schreef Banaanensuiker het volgende:
Denk niet dat Eddie echt dood is. We hebben nog geen lijk gezien, dus wie weet leeft hij nog. En dat Nucky zich dan afvraagt waarom Eddie sprong, en er dan achterkomt.
Ik vraag het met ook af, Nucky woont niet in een kasteel ofzo :P Maar neem aan dat hij wel dood is.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:12:10 #124
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131947308
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:48 schreef Banaanensuiker het volgende:
Denk niet dat Eddie echt dood is. We hebben nog geen lijk gezien, dus wie weet leeft hij nog. En dat Nucky zich dan afvraagt waarom Eddie sprong, en er dan achterkomt.
quote:
Having betrayed Nucky and unable to face his past, Eddie leaps from the window to his death.
Uit de officiële HBO synopsis. Ik denk niet dat hij het heeft overleefd.
Ok stelletje hokboeren
pi_131947654
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:12 schreef padlarf het volgende:

[..]

[..]

Uit de officiële HBO synopsis. Ik denk niet dat hij het heeft overleefd.
We weten het over 6 dagen. :P
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:21:19 #126
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131947729
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:19 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

We weten het over 6 dagen. :P
Verder de discussie aangaan lijkt me inderdaad zinloos, we zullen het zien :)
Ok stelletje hokboeren
pi_131948587
Het zou mij niks verbazen als hij nog leeft inderdaad.

Die twijfel heb ik bij Frank Capone toch ietsje minder. :P
pi_131950322
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Okee, dan maak ik wel een HBO NL topic
Dat is er al, ergens, allen NL dan.
anonieme razernist
  maandag 7 oktober 2013 @ 22:04:07 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_131952559
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:51 schreef BasvB het volgende:
Fucking hell, twee toffe character weg in een ep.
Frank Capone hield Al teminste nog iets rustig, nu begint echt een dikke war.

Had echt nooit verwacht dat Eddie zou verraden
Geen kennis van de geschiedenis van rond deze periode in de amerikaanse onderwereld?
1 april 1924 is een cruciale datum.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_131959518
Voel je vooral niet tegengehouden om het te verklaren.
pi_131959859
Die scene tussen Knox en Eddie. _O_
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_131961787
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:52 schreef Funzel het volgende:
Voel je vooral niet tegengehouden om het te verklaren.
Aangezien deze aflevering 1 april was zal dat wel het onderwerp van dit seizoen zijn en zullen we het binnenkort zien. :)
pi_131968404
Tragisch van Eddie, jammer dat zijn rol als rechterhand van Nucky minder lang is uitgewerkt dan we gehoopt hadden. Aan de andere kant zien we van Alden nu echt meer en meer. Met de moord op Frank Capone zal Al nu een belangrijke rol gaan spelen in het verdere verloop van het seizoen. Was persoonlijk wel blij dat we even wat minder Chalky en die dokter kregen, daar lag de nadruk wel erg veel op in de eerste afleveringen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_131968620
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 22:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Geen kennis van de geschiedenis van rond deze periode in de amerikaanse onderwereld?
:')

Toffe ep weer. Toch wel de beste serie van dit moment. Jammer van Frank & Eddie tho'.
Conscience do cost.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:35:23 #135
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131969678
Ik vind dat het wel erg veel drugsgedoe wordt hoor. Geen zin in een steeds snuivende Capone.
pi_131969723
Ik denk dat het alleen nog maar meer drugsgedoe gaat worden dus maak je neus maar nat ;)
Conscience do cost.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:37:33 #137
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131969736
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:21 schreef padlarf het volgende:

[..]

Verder de discussie aangaan lijkt me inderdaad zinloos, we zullen het zien :)
Lame als hij nog leeft.

Spijkers met koppen slaan willen we! :(
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:42:46 #138
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131969898
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:10 schreef Funzel het volgende:
Van Alden aan de coke :D

Nu maar snel verder kijken. :P
Nergens van Alden zien snuiven hoor.
pi_131969964
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:42 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nergens van Alden zien snuiven hoor.
Nog een keer kijken dan.
Conscience do cost.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:44:56 #140
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131969967
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:03 schreef Funzel het volgende:
Verdomme, Eddie en Frank Capone dood. ;( Vond die twee enorm tof.

Dat verhaal van Nucky's neefje vind ik echt totaal niet boeiend trouwens, hopelijk komt dat nog. Wel baas trouwens hoe Purnsley daar als een koning in die stoel zat toen Gillian binnen kwam. :P
Ik wel want het biedt brandstof om de serie ook in de toekomst door te laten gaan. Vers vlees :P
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:45:28 #141
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131969988
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:44 schreef ems. het volgende:

[..]

Nog een keer kijken dan.
Dat was Capone maar van alden niet hoor.
pi_131970012
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:45 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat was Capone maar van alden niet hoor.
Jawel hoor. Ook van Alden neemt een snuifje. In dat kantoor. Kijk maar na :P


"don't you wanna be my fwend"?
Conscience do cost.
pi_131971763
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:45 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat was Capone maar van alden niet hoor.
Let eens op zeg :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_131987379
NOOOOOOOOOooooooooo!!!!! Eddie ;(
Zag het wel aankomen helaas. Vond het een tof karakter en zeer goed gespeeld ook.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_131995817
Vond het wel tof dat hij wat driedimensionaler werd. Killen ze hem al... :') :'(
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 9 oktober 2013 @ 20:07:27 #146
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_132016394
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:07 schreef neilpad het volgende:
NOOOOOOOOOooooooooo!!!!! Eddie ;(
Zag het wel aankomen helaas. Vond het een tof karakter en zeer goed gespeeld ook.
Dit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_132023219
Wow. Wat een aflevering. :o Had op momenten wel een brok in m'n keel. Al had ik wel een klein vermoeden dat Eddie er een einde aan zou maken. Hij zou niet met de schande kunnen leven.

En verdikkeme nog aan toe! Alsof Eddie nog niet erg genoeg was, ook Frank Capone dood! :( Jammer hoor, ik mocht hem wel. Net als Munya, maar ja, die moest er ook na een paar afleveringen al aan geloven. 't is gvd net Game of Thrones af en toe. :') :{
pi_132024115
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:52 schreef Funzel het volgende:
Voel je vooral niet tegengehouden om het te verklaren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Capone

Leuk trouwens hoe deze serie feit en fictie met elkaar verbindt. Volgens de scriptschrijvers was het nooit Frank's bedoeling om op de politie (die overigens onherkenbaar was, als zodanig) te schieten, maar wilde hij Van Alden neerschieten die overwoog Al neer te schieten.

Dat was overigens wel een beetje vreemd. Waarom wilde van Alden nu ineens Al neerschieten? Wrevel vanwege het gewelddadige optreden? Boosheid omdat hij overruled was? En waarom is onze Nelson nu ineens voorstander van een vreedzame aanpak? Is dit dezelfde man die zijn collega (agent Sebso) verzoop, en een andere collega een gloeiende strijkbout in het gezicht duwde? Onvoorspelbaar is hij in elk geval wel!

Mevrouw Darmody is trouwens wel in rap tempo aan het afglijden, van milf tot uitgemergelde heroïnehoer in een paar afleveringen ;(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_132024513
quote:
LOL! o'Bannion casht flink in de volgende aflevering! :D :')
pi_132032689
Wat een goed seizoen weer. Enige serie die ieder jaar beter wordt. Ben wel benieuwd naar de wraak van Al Capone. En ook naar de karakterontwikkeling van Van Alden. Zou wel mooi zijn als hij de nieuwe rechterhand wordt van Capone.

Verder jammer dat die Duitser dood is. Mevrouw Darmody zal wel spoedig volgen denk ik.
pi_132036983
Eerste aflevering van dit seizoen die ik echt goed vond. Mooi hoe Van Alden steeds dichter bij Al Capone komt. Vraag me alleen af hoe ze dat precies gaan doen, wordt de waarheid niet wat veel geweld aangedaan als hij daadwerkelijk een rechterhand van Capone zou worden?

Eddie's einde was ook erg goed uitgewerkt. Dat laatste shot, prachtig.

Het gedoe met die Willy is alleen nog niet zo boeiend. Ben wel benieuwd of hij een soort nieuwe Jimmy wordt en of Eli weer in onmin gaat raken met Nucky als hij achter alles komt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amen.
pi_132038187
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Capone

Dat was overigens wel een beetje vreemd. Waarom wilde van Alden nu ineens Al neerschieten?
Omdat hij steeds meegesleurd wordt in de agressieve plannetjes van Capone zonder dat ie daar een keuze in heeft. Steeds doe dit, doe dat, hej je gaat toch even mee he. Of niet?!!!! Hij zag de kans om daar vanaf te komen in de chaos :)

weer een heerlijke aflevering, net als vorige week een aaneenschakeling van geweldige scene's. Seizoen begon wat rustig maar nu ongeveer de helft van de serie om Capone draait is het smullen.

Jammer van Eddie, echt zo een goedzak die je het beste gunt. Maar hij had zich natuurlijk nooit met de grote jongens moeten willen inlaten. Al zal hij dan toch wel eruit gepikt zijn door die fbi gast. Ook een fantastische rol trouwens
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:57 schreef fratsman het volgende:

[..]

LOL! o'Bannion casht flink in de volgende aflevering! :D :')
ik weet in grote lijnen wel hoe het afliep met die gasten maar het meeste toch niet, en dat wil ik graag zo houden dus aub niet teveel 'spoilers' hier dumpen :P
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:22:20 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132038359
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:15 schreef planethugo het volgende:


ik weet in grote lijnen wel hoe het afliep met die gasten maar het meeste toch niet, en dat wil ik graag zo houden dus aub niet teveel 'spoilers' hier dumpen :P
Ik kan uit betrouwbare bron vermelden dat alle betrokkenen uit deze serie intussen niet meer in leven zijn. :P
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_132038447
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik kan uit betrouwbare bron vermelden dat alle betrokkenen uit deze serie intussen niet meer in leven zijn. :P
SPOILER (8>
pi_132060270
Frank Capone _O_

wat een charisma had die vent, helaas te vroeg aan zijn einde gekomen.
pi_132060883
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:14 schreef Drankster het volgende:
Frank Capone _O_

wat een charisma had die vent, helaas te vroeg aan zijn einde gekomen.
idd coole gast, kon zo in The Sopranos mee. Jammer dat ie maar een paar eps erbij zat
pi_132065866
Ik lees op wiki dat in het echt de verhouding tussen Frank en Al een beetje andersom was: Al was redelijk rustig en wilde meer onderhandelen itt Frank.
anonieme razernist
pi_132121468
Mooie aflevering. ^O^

Apaches :D Eddie _O_
Jammer dat hij sprong :( , al zou het me niet verbazen als hij nog in leven is. Hij had zich nooit in het echte werk moeten mengen. Die Knox is een geweldig karakter.

Jammer van Frank Capone.

De verhaallijn rondom Willy is voorspelbaar.
Vanwege die drank verwacht ik nog wel iets van Nucky richting Doyle.
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:13:39 #159
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_132154832
Mindere aflevering, denk vooral omdat de vorige zo sterk was.

Wel weer wat leuk quotes:

"I wouldn't put anything alive in a box" :') :D

"He's just a nigger with a dictionary" _O-
Ok stelletje hokboeren
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:22:58 #160
69994 seto
-|||--------|||-
pi_132155062
Inderdaad beetje saaie aflevering, hoewel ik Eli wel erg sterk vond.

Er moet echt eens wat beweging komen in dat verhaal met de negers, gaat zo traag nu.

Preview voor volgende week:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_132156788
Vond deze ep ook wat minder.

Preview voor volgende ep ziet er wel goed uit! :)
  maandag 14 oktober 2013 @ 15:38:52 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132157280
De scene tussen Nuggy en de bardame in Florida was dan wel weer grappig. ;)
En Lansky die steeds meer het grote brein en de financier van de maffia begint te worden dat ie later uiteindelijk werd. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_132166186
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:38 schreef golfer het volgende:
De scene tussen Nuggy en de bardame in Florida was dan wel weer grappig. ;)
En Lansky die steeds meer het grote brein en de financier van de maffia begint te worden dat ie later uiteindelijk werd. ^O^
Kunnen dit soort historische "spoilers" in spoilertags gezet worden? Heb wel de aflevering gezien, maar vermijd juist expres het historische verloop in deze tijdsperiode.

Overigens prima muziek in deze aflevering. :)
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:22:01 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132167015
quote:
5s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:04 schreef Banaanensuiker het volgende:

Kunnen dit soort historische "spoilers" in spoilertags gezet worden? Heb wel de aflevering gezien, maar vermijd juist expres het historische verloop in deze tijdsperiode.

Als je jouw ogen voor de echte geschiedenis wilt sluiten is dat jouw zaak, maar ik ga geen spoilers gebruiken over feiten die algemeen bekend zijn en iedereen die zich een beetje in die tijd heeft verdiept zou kunnen weten..
Of mag ik ook niet verklappen wie WO-2 heeft verloren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:25:32 #165
69994 seto
-|||--------|||-
pi_132167138
Dat Lansky een grote jongen in de maffia wordt zou ik niet echt als algemene kennis beschouwen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_132167145
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je jouw ogen voor de echte geschiedenis wilt sluiten is dat jouw zaak, maar ik ga geen spoilers gebruiken over feiten die algemeen bekend zijn en iedereen die zich een beetje in die tijd heeft verdiept zou kunnen weten..
Of mag ik ook niet verklappen wie WO-2 heeft verloren?
Vanwaar deze denigrerende post? M.i. niet nodig.
En verder wat seto zegt.
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:27:30 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132167214
quote:
15s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:25 schreef seto het volgende:
Dat Lansky een grote jongen in de maffia wordt zou ik niet echt als algemene kennis beschouwen.
Ik wel. Net zoals Capone, Lucky Luciano, Siegel en Rothstein heel bekende figuren uit die tijd zijn geweest.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_132168188
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik wel. Net zoals Capone, Lucky Luciano, Siegel en Rothstein heel bekende figuren uit die tijd zijn geweest.
Je kan je ook gewoon sociaal opstellen en met 2 klikken spoilertags plaatsen, slappe zak.
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:28:15 #169
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132170503
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:34 schreef Jivis het volgende:
Eerste aflevering van dit seizoen die ik echt goed vond. Mooi hoe Van Alden steeds dichter bij Al Capone komt. Vraag me alleen af hoe ze dat precies gaan doen, wordt de waarheid niet wat veel geweld aangedaan als hij daadwerkelijk een rechterhand van Capone zou worden?

Eddie's einde was ook erg goed uitgewerkt. Dat laatste shot, prachtig.

Het gedoe met die Willy is alleen nog niet zo boeiend. Ben wel benieuwd of hij een soort nieuwe Jimmy wordt en of Eli weer in onmin gaat raken met Nucky als hij achter alles komt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste, middelste en laatste episode zijn naar mijn idee altijd de beste. Volgens mij zijn we nu ongeveer op de helft.
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:41:05 #170
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132171191
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:45 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Je kan je ook gewoon sociaal opstellen en met 2 klikken spoilertags plaatsen, slappe zak.
Iedereen uit dit topic weet inmiddels dat dat belangrijke figuren zijn of worden :{

Lekker veel gesex deze keer :9 Alhoewel ik die blonde trien een beetje te veel visueel vond worden :r Niet echt sexy meer.
pi_132173428
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:13 schreef padlarf het volgende:
Mindere aflevering, denk vooral omdat de vorige zo sterk was.

Wel weer wat leuk quotes:

"I wouldn't put anything alive in a box" :') :D

Nucky zei ook nog iets over Eddie in het begin, over dingen die zo vanzelfsprekend zijn dat je ze eigenlijk helemaal niet opmerkt. Vond dat wel schattig, op de een of andere manier. Hij zit er meer mee dan hij laat merken.

Verder vond ik die verhaallijn met Eli en dat agentje wel interessant worden, zag hij nou iets aan die zakdoek of zo? Was die van Eddie geweest?

En wie was nou die vent met Richard in het ziekenhuis, die met levercirrose?
pi_132173567
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:22 schreef Gwywen het volgende:
En wie was nou die vent met Richard in het ziekenhuis, die met levercirrose?
Dat is de vader van Julia.
pi_132173716
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:25 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Dat is de vader van Julia.
O, wacht, nu begint er iets op z'n plek te vallen, ik heb iets cruciaals gemist volgens mij. :@
Het is dus Julia bij wie Tommy nu woont. Men, hoe heb ik dat kunnen missen, ik dacht dat zij gewoon een of andere random pleegouder was. :@ :@
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:36:00 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132174028
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:45 schreef wolfrolf het volgende:

Je kan je ook gewoon sociaal opstellen en met 2 klikken spoilertags plaatsen, slappe zak.
Of je bent gewoon een slappe zak als je niks van de geschiedenis weet waarop deze serie is gebaseerd en te lui bent om je daar een beetje in in te lezen? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_132174180
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Of je bent gewoon een slappe zak als je niks van de geschiedenis weet waarop deze serie is gebaseerd en te lui bent om je daar een beetje in in te lezen? :')
Niet iedereen wil zich inlezen voor een serie, het is ook leuk om je te laten verrassen.
pi_132174567
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Of je bent gewoon een slappe zak als je niks van de geschiedenis weet waarop deze serie is gebaseerd en te lui bent om je daar een beetje in in te lezen? :')
Iedereen heeft toch zijn eigen voorkeuren, maar je kan wel rekening met elkaar houden. Is een kleine moeite om zoiets in spoilertags te zitten, nietwaar?
  maandag 14 oktober 2013 @ 23:06:08 #177
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132175287
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:22 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Nucky zei ook nog iets over Eddie in het begin, over dingen die zo vanzelfsprekend zijn dat je ze eigenlijk helemaal niet opmerkt. Vond dat wel schattig, op de een of andere manier. Hij zit er meer mee dan hij laat merken.

Verder vond ik die verhaallijn met Eli en dat agentje wel interessant worden, zag hij nou iets aan die zakdoek of zo? Was die van Eddie geweest?

En wie was nou die vent met Richard in het ziekenhuis, die met levercirrose?
Waarschijnlijk kwam hij er zo achter dat Eddie met de feds had gepraat in combinatie met Micky Doyles opmerking.

Die opmerking in het begin sloeg denk ik ook op Margaret. I like the emancipated Margaret by the way, ze is echt gegroeid als personage. Ik hoop dat zij zijn eeuwige liefde blijft. Je zag gewoon dat het veel voor Nucky betekende om haar te zien en hij probeerde echt een meer respectvolle manier van omgaan.

Dat hele huwelijk in seizoen 2 werd een beetje een karikatuur op zich dus enigszins apart vind ik ze weer interessant.
  maandag 14 oktober 2013 @ 23:07:06 #178
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132175327
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:49 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Iedereen heeft toch zijn eigen voorkeuren, maar je kan wel rekening met elkaar houden. Is een kleine moeite om zoiets in spoilertags te zitten, nietwaar?
Wat is dit topic als mensen niet ruzie kunnen maken over voorkeuren ;)

Wel USA of Nederlandse serie volgen, wel of niet geschiedenis etc.
pi_132176286
Net begonnen met kijken, moest even onderbreken met lachen bij die 1e scene. "I wouldn't put something alive in a box" _O-

smooth operator ook die nuck.
Conscience do cost.
pi_132184024
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Of je bent gewoon een slappe zak als je niks van de geschiedenis weet waarop deze serie is gebaseerd en te lui bent om je daar een beetje in in te lezen? :')
Je spoilt gewoon de serie voor een hoop hier, voorkennis of niet. Het is niet dat dit in elk geschiedenisboek op school heeft gestaan vroeger.
pi_132184232
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Of je bent gewoon een slappe zak als je niks van de geschiedenis weet waarop deze serie is gebaseerd en te lui bent om je daar een beetje in in te lezen? :')
Rot gewoon op uit dit topic als je niet even de moeite wil nemen om een spoiler tag te plaatsen als mensen daar om vragen, slappe zak.

Verder eens met de meningen hier, opnieuw een aflevering zonder al te veel ontwikkelingen. Was goed om Eli weer prominent aanwezig te zien, maar verder vond ik de scène met Margaret niets toevoegen en snap ik ook niet dat men niets heeft laten zien van het verloop met Capone. Volgende week dan maar..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_132185992
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Of je bent gewoon een slappe zak als je niks van de geschiedenis weet waarop deze serie is gebaseerd en te lui bent om je daar een beetje in in te lezen?
:')x1000!
pi_132216125
Minste aflevering van dit seizoen tot nu toe.
pi_132225997
Lansky *O* En Luciano!

Weer een leuke aflevering, ondanks niet zo veel actie.
De scene met de bardame was geniaal, lag in een deuk toen hij haar gewoon een stomp op d'r kaak gaf :D

Ik vind echt dat Boardwalk zich blijft onderscheiden door met name de goede acteerprestaties, zeer overtuigend. Het lijkt ook een beetje of sommige personages zich bewust op een soort stomme film/slapstick-achtige manier gedragen, zoals Van Alden, Al Capone, Purnsley en die nieuwe fed.

Ben benieuwd naar de rest van het seizoen, er mag wel wat actie, een richting, komen nu :)
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_132244083
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 23:30 schreef ems. het volgende:
Net begonnen met kijken, moest even onderbreken met lachen bij die 1e scene. "I wouldn't put something alive in a box" _O-

smooth operator ook die nuck.
Hahahaha! ja , ik moest ook lachen om die opmerking. Echt zo'n "Ouch!" :D Moment. :P

Voor de rest een rustige aflevering met weinig echt spannende momenten. Oke, die bezopen knokpartij tussen Nucky en miss Arquette (hoe heet het mens in de serie? Zo boeiend vind ik d'r (nog) niet.) was wel grappig, maar voor de rest een beetje tam allemaal.

Chalky had weer de mooiste quote van allemaal. Ik ben benieuwd wie van die 2 op het einde van het seizoen als winnaar uit de bus komt :7

quote:
"Libiyan brotherhood, he ain't nothing but a nigger with a dictionary"
_O_ _O_ _O_
  woensdag 16 oktober 2013 @ 23:41:09 #186
6941 APK
Factual, I think.
pi_132246705
quote:
15s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:25 schreef seto het volgende:

Dat Lansky een grote jongen in de maffia wordt zou ik niet echt als algemene kennis beschouwen.
Is toch ook gewoon te zien in The Godfather, of heb ik het mis :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_132250735
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:41 schreef APK het volgende:

[..]

Is toch ook gewoon te zien in The Godfather, of heb ik het mis :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hyman Roth was gebaseerd op zowel Lansky als Rothstein. Hij verwijst ook naar het omkoopschandaal in de World Series in 1919. :)
pi_132252022
rustige ep maar het had weer zijn momenten. Dat Nucky slaag krijgt was echt zo een wtf momentje, en natuurlijk toen ie terug sloeg _O-

Volgende week waarschijnlijk weer Capone ^O^
En gelukkig dat Margaret maar even terug was, dat ze er maar uit blijft. Wel mooi in beeld gebracht dat Nucky er nu alleen voor staat, het interesseert ook echt niemand dat Eddy dood is, behalve Eli maar die zit aan de andere kant van het land.

Ben ook wel benieuwd wat Eli zag in die zakdoek?
pi_132254752
Volgens mij de initialen van de agent, die niet overeenkomen met de naam die hij hen heeft opgegeven?

Hoewel deze agent me niet dom genoeg lijkt om hem die initialen te laten zien...
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:31:20 #190
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_132254849
De letters zijn JTM, en Eli leek daar inderdaad iets in te herkennen. Maar wat?
Ok stelletje hokboeren
pi_132277948
J Edgar noemde die agent Jim, dus dat zouden best zijn echte initialen kunnen zijn.
pi_132366331
Was een soort van tussenaflevering.
Hopelijk was dit de laatste keer Margaret.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Of je bent gewoon een slappe zak als je niks van de geschiedenis weet waarop deze serie is gebaseerd en te lui bent om je daar een beetje in in te lezen? :')
Heeft helemaal niks met luiheid of een slappe zak zijn te maken.
Ik heb vaak de neiging om op Wikipedia en Google te kijken voor meer achtergrond maar doe dat niet vanwege de spoilers.
pi_132383854
Vond de laatste aflevering een beetje een teleurstelling, omdat ik had verwacht dat ze nu wel even verder zouden gaan met de geschiedenis van Capone.

Hopelijk zit dat in de aflevering van vanavond.
pi_132385005
Vind seizoen 4 nog niet heel echt leven helaas. Een ander gevoel bij t.o.v. seizoen 3, waar Gyp Rosetti echt een bepaalde dynamiek in het verhaal inbracht.
pi_132386165
Remus _O- wat een gast ook, in 3de persoon praten hahahha
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:14:22 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132392881
Mooi weer met die agent van de BOI. ;)
En dr. Narcisse. _O_

[ Bericht 60% gewijzigd door golfer op 21-10-2013 14:24:10 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_132397024
Die kop van Rothstein toen Margaret hem herkende! _O_ :D
pi_132410995
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:16 schreef Nucky het volgende:
Vind seizoen 4 nog niet heel echt leven helaas. Een ander gevoel bij t.o.v. seizoen 3, waar Gyp Rosetti echt een bepaalde dynamiek in het verhaal inbracht.
Eens. Bijna al die losse verhaaltjes doen er weinig tot niets toe. Heel het Florida-verhaal kan al dan niet weggelaten worden -of zou tot nu toe in 5 minuten verteld kunnen worden, Van Alden en Richard Hartow idem. Gillian en Mrs Schroeder zou ook niemand missen.
anonieme razernist
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:20:43 #199
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132419619
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:16 schreef Nucky het volgende:
Vind seizoen 4 nog niet heel echt leven helaas. Een ander gevoel bij t.o.v. seizoen 3, waar Gyp Rosetti echt een bepaalde dynamiek in het verhaal inbracht.
Ik vond Gyp Rosetti een voorspelbaar karikatuur. Een one day fly.
pi_132420306
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 00:20 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vond Gyp Rosetti een voorspelbaar karikatuur. Een one day fly.
m2, was wel een gave villain daar niet van. Maar was wel voorspelbaar en heeft in het echt ook niet bestaan.
Gelukkig doen ze dit seizoen niet weer zoiets anders wordt het een soort dexter...
pi_132422645
Fantastische acteur die Michael Stuhlbarg (Arnold Rothstein), ik geniet altijd als hij weer een scene speelt. :) Vond de aflevering gister ook weer prima.
pi_132424163
Goede aflevering weer. Chicago wordt langzaam maar mooi opgebouwd..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_132425800
Ik zit te smullen. Er wordt weer flink geplot :)
Conscience do cost.
pi_132426193
Ik vond deze ep vrij saai eigenlijk, maar ik verwacht erg veel van alles in Chicago. Toch de interessantste verhaallijn momenteel.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:33:01 #205
396062 Spuitkak
Anaal ongemak
pi_132436954
Van Alden, wat een baas. _O_
*O* *O* *O* *O* POEPTOPIC!!! *O* *O* *O* *O*
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:03:32 #206
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132440103
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:17 schreef Funzel het volgende:
Ik vond deze ep vrij saai eigenlijk, maar ik verwacht erg veel van alles in Chicago. Toch de interessantste verhaallijn momenteel.
Wat is er dan in Chicago? :?
pi_132440434
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:03 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat is er dan in Chicago? :?
:{ serieus, no offence, maar ik vraag me af of je wel op zit te letten als je deze serie bekijkt...
Al Capone en Torrio's opdracht om O'Bannion om te leggen? De hele opkomst van Al Capone staat op het punt van beginnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_132440512

Ook een baas hoor. Ik heb nog nooit iemand zo vies maar toch lekker Italiaans horen praten :P
Conscience do cost.
pi_132441885
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

:{ serieus, no offence, maar ik vraag me af of je wel op zit te letten als je deze serie bekijkt...
Al Capone en Torrio's opdracht om O'Bannion om te leggen? De hele opkomst van Al Capone staat op het punt van beginnen.
Ja, en Gyp Rosetti die daar aan het revalideren is. Gaan we ook nog meer van horen.
anonieme razernist
pi_132442605
Die agent zat trouwens ook al in sopranos 8-)

Conscience do cost.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:28:16 #211
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132446589
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:18 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Ook een baas hoor. Ik heb nog nooit iemand zo vies maar toch lekker Italiaans horen praten :P
Geil.
pi_132447112
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:21 schreef ems. het volgende:
Die agent zat trouwens ook al in sopranos 8-)

[ afbeelding ]
'Finn' de vriend van Meadow zit er ook in sinds kort.



Viel me gisteren pas op.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:39:00 #213
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_132447221
Tot aflevering 5 gekeken, arme Eddie ;( en Frank Capone. Epische shooting, dat wel :7

Tot op heden goed sezoen, sfeer is echt geweldig, de aktie is ook in orde. Probleem is alleen iets teveel verhaallijnen zoals Dr. Narcise :z en het neefje :z Je zag al van ver aankomen dat die andere vage dude de fallguy ging worden natuurlijk :')

Meer Lansky, meer Luciano, meer Maseria zou welkom zijn trouwens _O_
pi_132457731
Nucky tegen Means, na een flauwe grap van de laatste: "If you're willing to do blackface, you can go on after this number." _O-
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_132465906
Chalky zat ook in de Sopranos

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132465997
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:39 schreef RedFever007 het volgende:
Tot aflevering 5 gekeken, arme Eddie ;( en Frank Capone. Epische shooting, dat wel :7

Tot op heden goed sezoen, sfeer is echt geweldig, de aktie is ook in orde. Probleem is alleen iets teveel verhaallijnen zoals Dr. Narcise :z en het neefje :z Je zag al van ver aankomen dat die andere vage dude de fallguy ging worden natuurlijk :')

Meer Lansky, meer Luciano, meer Maseria zou welkom zijn trouwens _O_
Masseria komt terug in ep 6, dus dat komt goed.

Het verhaal van Dr. Valentin Narcisse gaat ook pas echt goed beginnen in episode 6, dus ik denk dat dit de tweede seizoenshelft wel goed gaat komen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132466035
In het begin had ik nogal wat problemen met de vele verschillende verhaallijnen (ik snapte ze wel, maar vond dat het allemaal wat traag ging). Na aflevering 6 moet ik echter zeggen dat ik denk dat al die verschillende verhaallijnen een ontzettend gaaf einde gaan krijgen.

Vraag is nu alleen nog; wie gaat vanaf volgend seizoen Bugs Moran spelen en het leven van Al Capone zuur maken?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:05:33 #218
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132468883
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:19 schreef Nielsch het volgende:
Chalky zat ook in de Sopranos

_O_

Nice work.
pi_132469517
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

'Finn' de vriend van Meadow zit er ook in sinds kort.

[ afbeelding ]

Viel me gisteren pas op.
Finn? :o Waar?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:51:21 #220
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_132470472
Ok stelletje hokboeren
pi_132471039
quote:
Verrek, was me nog helemaal niet opgevallen. :')
pi_132481953
Historical spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 28 oktober 2013 @ 11:36:31 #223
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_132648991
Chalky _O_
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:26:12 #224
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_132650908
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:03 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ja, en Gyp Rosetti die daar aan het revalideren is. Gaan we ook nog meer van horen.
Revalideren van wat?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_132654131
Goede ep. Wel erg jammer dat Purnsley nu dood is ;( vond dat echt een baas. Maarja, de confrontatie was onvermijdelijk. Hopelijk maakt Chalky nu Dr. Narcisse af.
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:57:33 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132654220
Wow, die hele verhaallijn met Willie komt dus uiteindelijk terug als een van de grootste dilemma's van het seizoen voor Eli. Heeft hij nu Nucky opgegeven of niet? Ben benieuwd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:06:21 #227
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_132654576
Aan zijn gezicht te zien wel.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_132656075
Geen shots uit Chicago helaas.. -O-
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:15:08 #229
69994 seto
-|||--------|||-
pi_132658939
Purnsley dood *O*
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:56:12 #230
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132660631
Denk wel dat broerlief Chucky heeft verraden in ruil voor de vrijheid van z'n zoon.

Laat Chalky nu ook maar die dr. Narcisse afmake.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_132664061
Geen Harrow of Chicago maar toch mooie episode
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:40:41 #232
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132666836
Mooie aflevering vond ik. Als ik Eli was en slim was, wat hij niet is anders dan was de serie niet interessant, dan zou ik het Nucky gewoon vertellen en Nucky verzint dan toch wel iets.

Grappig dat die mistress Chalky White redde, was bijna bang dat ie kassie wijlen zou gaan. Ik vind die onderbaas minder belangrijk dan Chalky om het verhaal leuk te blijven vinden dus dat pakte goed uit.

Wederom echter de new guy in town die verslagen moet worden storyline met die dr. Narcisse. Starting to get boring.

Blonde trien is een mannelijke stomme boerentrien. We willen mooie dames zien :(
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:51:39 #233
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132667466
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:56 schreef golfer het volgende:
Denk wel dat broerlief Chucky heeft verraden in ruil voor de vrijheid van z'n zoon.

Laat Chalky nu ook maar die dr. Narcisse afmake.
Duh, dat is het meest voorspelbare.
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:53:48 #234
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132667578
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:06 schreef Mani89 het volgende:
Aan zijn gezicht te zien wel.
Dat gaat dus zeker backfiren.
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:38:08 #235
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_132670104
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:40 schreef Mishu het volgende:
Mooie aflevering vond ik. Als ik Eli was en slim was, wat hij niet is anders dan was de serie niet interessant, dan zou ik het Nucky gewoon vertellen en Nucky verzint dan toch wel iets.

Ik denk dat ze off camera iets verzonnen hebben, wat ze in de finale uit de hoge hoed trekken.
Ok stelletje hokboeren
pi_132679706
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:36 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Chalky _O_
Dit _O_ .

Dacht serieus dat het afgelopen was.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_132680259
The plot thickens.
pi_132681722
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:49 schreef Trebo het volgende:
Geen shots uit Chicago helaas.. -O-
Alsof de hele serie daar om draait :')
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132681728
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 23:54 schreef neilpad het volgende:

[..]

Dit _O_ .

Dacht serieus dat het afgelopen was.
Toen Maitland op haar knieen dat lied over The Old Ship of Sion voor hem zong dacht ik dat ook. Toen Purnsley hem wurgde dacht ik het nog steeds. Gelukkig stond Maitland toch aan de kant van Chalky en niet aan de kant van Narcisse.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132681732
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:56 schreef golfer het volgende:
Denk wel dat broerlief Chucky heeft verraden in ruil voor de vrijheid van z'n zoon.

Ben erg benieuwd... Ik denk toch echt dat de Bureau iets sterkers moet hebben dan 'Nucky heeft wellicht de Officier van Justitie omgepraat'... Het gaat gewoon erg snel. Zo'n zaak bouwen tegen een gangster duurt gewoon langer. In de Sopranos deed de FBI er ook jaren over, daar had je ook een FBI agent die vele seizoenen meespeelde. Dat had ik van Knox ook gehoopt, maar nu lijkt de showdown tussen Nucky en Knox al op het einde van dit seizoen te komen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132681746
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:51 schreef Mishu het volgende:

[..]

Duh, dat is het meest voorspelbare.
Ik zou het wel tof vinden als Narcisse toch de (aan heroine verslaafde) zwarte buurt weet over te nemen en volgend seizoen gaat rellen met Nucky. Een enemy die langer dan één seizoen blijft leven is ook wel eens interessant. Chalky is toch meer de knecht van Nucky, dat zou Narcisse nooit zijn. Opent weer een nieuwe verhaallijnmogelijkeid in Atlantic City.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132681748
Als O'Banion dood is krijgt Capone het pas zwaar met zijn opvolger Bugs Moran. Die gast martelde en vermoorde ook allemaal bodyguards van Capone, lijkt me een mooi einde voor Van Alden... Wat een suf personage is dat geworden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132681752
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

:{ serieus, no offence, maar ik vraag me af of je wel op zit te letten als je deze serie bekijkt...
Al Capone en Torrio's opdracht om O'Bannion om te leggen? De hele opkomst van Al Capone staat op het punt van beginnen.
Eerder de opkomst van Bugsy Moran. Die gast was echt bad-ass en de reden dat Capone zei: "Was ik maar in Brooklyn gebleven"

Zo boeiend vind ik Chicago niet, omdat je al weet wat er gaat gebeuren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132681789
Wat ik trouwens op Reddit las en ik zelf niet direct door had, was dat Rothstein bij het bedrijf van Margareth was om grond te kopen in Florida. Zeer waarschijnlijk om Lansky (en Nucky) te dwarsbomen en een lesje te leren. Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontvouwen.

Ik denk dat over een paar seizoenen (in 1928 om precies te zijn) Rothstein de grote antagonist van dat seizoen gaat worden, tegenover Nucky.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132684660
Nielsch, zou je wat minder op de zaken (historische feiten) vooruit willen lopen en zo mogelijk spoilers willen gebruiken? Dank je :)

Laatste aflevering was top. Geweldige scènes en nu is ook eindelijk duidelijk wat de rol van de zoon van Eli in dit hele verhaal is/was. De confrontratie tussen Chalky en Purnsley was aan te zien komen, maar desondanks toch een spannende scène.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:17:42 #246
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_132685606
Nielsch flikker eens op met die spoilers de hele tijd :X :{
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:24:01 #247
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_132685784
Elke aflevering zonder Goldstein is een flopshow.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_132685855
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:17 schreef RedFever007 het volgende:
Nielsch flikker eens op met die spoilers de hele tijd :X :{
Welke spoilers?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132685888
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:24 schreef Mani89 het volgende:
Elke aflevering zonder Goldstein is een flopshow.
Onzin. En hij heet Rothstein.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:30:45 #250
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_132685959
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onzin. En hij heet Rothstein.
Nee hoor.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_132686191
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Welke spoilers?
Gewoon, alles wat volgens de tijdlijn van de serie nog niet gebeurd is, even in spoilertags plaatsen.

Mooie aflevering trouwens gisteren, wat is was die Purnsley toch een engerd, geknipt voor die rol, dat wel, maar ik ben blij dat hij eruit is. Nu Narcisse nog, irritanter bestaan ze haast niet.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:47:59 #252
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132686350
Gewoon Nielsch negeren. Doe ik ook altijd in dit topic.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:47:12 #253
296975 Buster91
Bierum ad infinitum
pi_132690430
"I'm in the empire business"
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:01:52 #254
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_132690853
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 06:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alsof de hele serie daar om draait :')
Altijd even zeiken om wat er in zit :')
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_132706966
quote:
Damn dat gaat goed worden _O_
pi_132712062
Heerlijke aflevering.

Narcisse is nu toch echt een van mijn favoriete karakters. Wat een acteur. _O_
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_132713209

Zou ook een prima car-salesman kunnen zijn. Zo'n eerlijke smile.
Conscience do cost.
pi_132718824
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:48 schreef marcodej het volgende:
Heerlijke aflevering.

Narcisse is nu toch echt een van mijn favoriete karakters. Wat een acteur. _O_
Mooi he. Ergens had ik het wel tof gevonden als hij samen met Purnsley de hele zwarte wijk van Atlantic City had overgenomen en dan in het volgende seizoen tegenstander van Nucky was geworden. Maar nu Purnsley dood is denk ik dat Chalky ook wel gaat afrekenen met Narcisse. Die voorspelbaarheid van elke seizoen een nieuwe villain vind ik wel jammer; bij de Sopranos was dat ook al zo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132729613
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:30 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Zou ook een prima car-salesman kunnen zijn. Zo'n eerlijke smile.
Ja sowieso de smerigste grijns ooit inderdaad. :D
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:01:52 #260
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_132756458
Omar _O_!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:17:58 #261
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_132756905
quote:
99s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:01 schreef Houniet het volgende:
Omar _O_!
Ok stelletje hokboeren
pi_132764778
Paar coole personage posters










pi_132765541
Chalky/Omar/ Michael K. Williams zit ook in de single player van Battlefield 3. Wel leuk om zijn stem/kop daarin terug te zien :P

Conscience do cost.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:10:40 #264
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:10:58 #265
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  maandag 4 november 2013 @ 08:13:51 #267
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_132880550
Arme Mickey :P
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_132888974
Erg goede ep zeg _O_
  maandag 4 november 2013 @ 15:21:22 #269
296975 Buster91
Bierum ad infinitum
pi_132890340
"Really, this is true? No. This is sarcasm" _O- Erg goede ep!
"I'm in the empire business"
  maandag 4 november 2013 @ 15:48:06 #270
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132891298
Van Alden. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_132892540
Nucky & Harrow w/

Van Alden ging wel los deze episode. Maar wie heeft uiteindelijk O'Banion vermoord? Die zelfde gasten wie verantwoordelijk zijn voor Frank Capone?
  maandag 4 november 2013 @ 17:10:29 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132894108
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:22 schreef BasvB het volgende:
Nucky & Harrow w/

Van Alden ging wel los deze episode. Maar wie heeft uiteindelijk O'Banion vermoord? Die zelfde gasten wie verantwoordelijk zijn voor Frank Capone?
Mannetjes van Al Capone,volgens mij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 november 2013 @ 17:37:22 #273
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_132894949
Frankie Yale, hitman van Torrio
Ok stelletje hokboeren
  maandag 4 november 2013 @ 18:26:51 #274
177948 Daskaar
cake or death?
pi_132896614
omg patricia arquette ziet er uit om op te vreten! :9~
  maandag 4 november 2013 @ 20:34:30 #276
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132908248
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:21 schreef Buster91 het volgende:
"Really, this is true? No. This is sarcasm" _O- Erg goede ep!
Haha moest hier ook om lachen ja :D .

Van Alden _O_ hij is los, wat een baas.

Nog drie episodes te gaan dit seizoen. Ben toch nog wel benieuwd naar een aantal zaken. Bijv:

-Die dude van Gillian voert dus iets anders in zijn schild dan dat hij haar laat merken, wat?
-Wat gaat Harrow precies doen voor Nucky? Nieuwe Eddie?
-Wat gaat Eli doen? Lijkt erop dat hij Nucky weer gaat verraden..
-Chalky vs Narcisse the final showndown... Mijn gevoel zegt dat ze allebei gaan verliezen hier.
-Micky Doyle, waar kwam dat ineens vandaan...
-Denk dat Van Alden wel nog meer zal groeien in zijn "nieuwe" rol.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_132913633
Seizoen komt lekker los.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 5 november 2013 @ 01:01:31 #279
177948 Daskaar
cake or death?
pi_132914268
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 00:26 schreef marcodej het volgende:
Seizoen komt lekker los.
hahahha ja en dat al bij aflevering 9!
pi_132916399
Topaflevering weer inderdaad _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:06:18 #281
396062 Spuitkak
Anaal ongemak
pi_132917129
Van Alden, eindelijk. Wat een harde baas. _O_
*O* *O* *O* *O* POEPTOPIC!!! *O* *O* *O* *O*
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:39:46 #282
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132917815
Waarom moet Doyle dood? Snap dat sowieso niet met die life insurance.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:42:34 #283
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_132917886
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:39 schreef Mirel het volgende:
Waarom moet Doyle dood? Snap dat sowieso niet met die life insurance.
Wat valt er niet te snappen aan 500.000 dollar verdienen?
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:53:32 #284
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132918155
Waar komt dat ineens vandaan? Die life insurance, hoe komt Rothstein eraan? Ik weet sowieso niets van dat soort documenten en wat ze inhouden :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_132918731
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:53 schreef Mirel het volgende:
Waar komt dat ineens vandaan? Die life insurance, hoe komt Rothstein eraan? Ik weet sowieso niets van dat soort documenten en wat ze inhouden :P
Dat is niet ineens, ik herinner me uit seizoen 1 of 2 dat er op verschillende mensen levensverzekeringen werden afgesloten, ik herinner me vaag iets van Luciano (?) die bij Rothstein zat om dit te regelen (correct me if I'm wrong)
pi_132918920
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:17 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dat is niet ineens, ik herinner me uit seizoen 1 of 2 dat er op verschillende mensen levensverzekeringen werden afgesloten, ik herinner me vaag iets van Luciano (?) die bij Rothstein zat om dit te regelen (correct me if I'm wrong)
Klopt, Doyle en Luciano moesten bij Rothstein komen en een dergelijk document ondertekenen.
pi_132920187
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:13 schreef neilpad het volgende:

[..]

Haha moest hier ook om lachen ja :D .

Van Alden _O_ hij is los, wat een baas.

Nog drie episodes te gaan dit seizoen. Ben toch nog wel benieuwd naar een aantal zaken. Bijv:

-Die dude van Gillian voert dus iets anders in zijn schild dan dat hij haar laat merken, wat?
-Wat gaat Harrow precies doen voor Nucky? Nieuwe Eddie?
-Wat gaat Eli doen? Lijkt erop dat hij Nucky weer gaat verraden..
-Chalky vs Narcisse the final showndown... Mijn gevoel zegt dat ze allebei gaan verliezen hier.
-Micky Doyle, waar kwam dat ineens vandaan...
-Denk dat Van Alden wel nog meer zal groeien in zijn "nieuwe" rol.
Dit seizoen 12 eps ja?
pi_132920368
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:06 schreef Funzel het volgende:

[..]

Dit seizoen 12 eps ja?
Yep, net als de afgelopen drie seizoenen.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_132920379
Oh ik dacht dat die steeds 10 eps waren. :P Oops.
pi_132922260
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:13 schreef neilpad het volgende:

-Micky Doyle, waar kwam dat ineens vandaan...

In voorgaande afleveringen was al een beetje naar voren gekomen dat AR veel geld had verloren met gokken/wedden.
pi_132922627
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:17 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

In voorgaande afleveringen was al een beetje naar voren gekomen dat AR veel geld had verloren met gokken/wedden.
Ja, dat had ik wel in de gaten alleen die levensverzekering kwam een beetje uit de lucht vallen voor mijn gevoel. Maar heb al gelezen dat hij en Luciano dat idd hebben ondertekend in een eerder seizoen. Kan het me nu weer herinneren.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_132935047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:28 schreef neilpad het volgende:

[..]

Ja, dat had ik wel in de gaten alleen die levensverzekering kwam een beetje uit de lucht vallen voor mijn gevoel. Maar heb al gelezen dat hij en Luciano dat idd hebben ondertekend in een eerder seizoen. Kan het me nu weer herinneren.
Was seizoen 1, bij die biljarttafel. D'Alessio-broers tekenden toen ook, Rothstein vond het toen helemaal niet erg dat Harrow die toen 1 voor 1 afknalde.

Tof dat dat nu weer terugkomt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_132935094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:01 schreef Daskaar het volgende:

[..]

hahahha ja en dat al bij aflevering 9!
Vond het seizoen wat traag op gang komen inderdaad, maar de laatste paar eps waren als vanouds.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_132938080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:33 schreef marcodej het volgende:

[..]

Vond het seizoen wat traag op gang komen inderdaad, maar de laatste paar eps waren als vanouds.
Mag ook wel met nog maar drie te gaan.
Ik vond de ontwikkelingen in ep. 9 wel ontzettend hard gaan ineens en heel tof ook.
Zo benieuwd hoe het gaat aflopen met Narcisse, en ook wat Eli nou heeft afgesproken met die ene vent.
pi_132938183
George be reasonable!
pi_132940428
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:22 schreef BasvB het volgende:
Nucky & Harrow w/

Van Alden ging wel los deze episode. Maar wie heeft uiteindelijk O'Banion vermoord? Die zelfde gasten wie verantwoordelijk zijn voor Frank Capone?
Frankie Yale, zat laatst in een aflevering bij Masseria aan tafel. Gangster uit Brooklyn waar hij werkt voor Massria. Toen Capone nog in New York woonde, werkte Capone voor Yale.

Van wiki:

quote:
Using the Merlo funeral as a cover story, over the next few days Brooklyn gangster Frankie Yale and others visited Schofield's, O'Banion's flower shop, to discuss floral arrangements. However, the real purpose of these visits was to memorize the store layout for the hit on O'Banion.

On the morning of November 10, 1924, O'Banion was clipping chrysanthemums in Schofield's back room. Yale entered the shop with Genna gunmen John Scalise and Albert Anselmi. When O'Banion and Yale shook hands, Yale grasped O'Banion's hand in a tight grip. At the same time, Scalise and Anselmi stepped aside and fired two bullets into O'Banion's chest and two into his throat. One of the killers fired a final shot into the back of his head as he lay face down on the floor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Frankie_Yale
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132941467
Kap nou eens met die bullshit openbaar te plaatsen.. gebruik spoiler tags!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_132941529
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Kap nou eens met die bullshit openbaar te plaatsen.. gebruik spoiler tags!
Gast dit komt uit de laatste aflevering... En was een antwoord op een vraag die in het topic werd gesteld.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132941609
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gast dit komt uit de laatste aflevering...
Sommige mensen willen helemaal niet weten dat het Frankie Yale was. Denk eens een keer na voordat je dit soort info post.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_132941690
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Sommige mensen willen helemaal niet weten dat het Frankie Yale was. Denk eens een keer na voordat je dit soort info post.
Je kon gewoon zien dat het Yale was. Het was dezelfde gast die een paar afleveringen geleden bij Masseria aan tafel zat en door Luciano werd aangesproken met... Frankie Yale. Geen spoiler, moet je maar beter opletten. Bovendien is al eerder genoemd dat het Yale was.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132941730
VOL!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')