abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131529934
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:14 schreef Samuray13 het volgende:
Weer inhoudelijke gebreken. Probeer's inhoudelijk te reageren. Ik weet zeker dat je dat kan. You can do it. :9
Ehm.... ..... Nee, lukt me nog niet :P

Maar ehm, jouw topic stond nou ook niet bol van de inhoudelijke argumenten, hoor...
pi_131574957
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 10:02 schreef Metro2005 het volgende:
Maar fok vooral allemaal lekker door tot 9 miljard, dan wonen we straks met zijn allen in een legbatterijflat , eten we massaal alleen nog maar planten of lijden we massaal honger en kun je autorijden gewoon vergeten.
Misschien is er allang een wereldoorlog uitgebroken voordat we de 9 miljard halen.
pi_131575698
Genetisch manipuleert vlees eten :')

Ga lekker gras eten ofsow!
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
pi_131576678
Minder vlees eten lijkt me een goed plan voor de aarde en haar bewoners. Maar moet er nu per se een alternatief van genetisch gemanipuleerd vlees zijn? Btw op vlees verhogen en op lokale groenten e.d. verminderen, dat lijkt me een beter plan. Daarnaast mensen informeren over hoe makkelijk het is om gezond en lekker vegetarisch te eten.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131576690
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 01:49 schreef rijsttafel het volgende:
Minder vlees eten lijkt me een goed plan voor de aarde en haar bewoners. Maar moet er nu per se een alternatief van genetisch gemanipuleerd vlees zijn? Btw op vlees verhogen en op lokale groenten e.d. verminderen, dat lijkt me een beter plan. Daarnaast mensen informeren over hoe makkelijk het is om gezond en lekker vegetarisch te eten.
Of je probeert mensen met argumenten te overtuigen in plaats van ze te bestelen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_131576776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 01:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Of je probeert mensen met argumenten te overtuigen in plaats van ze te bestelen.
Goedkoop woord, bestelen. Maar het is geen bestelen. Je hebt immers een keus om het te kopen of niet. Het is echter wel de kosten leggen daar waar de vervuiling vandaan komt. Als kilo vlees goedkoper is dan een kilo fruit (wat vaak zo is), dan denk ik niet dat dat juist is.

Uiteraard ben ik ook voor het beter verspreiden van argumenten.
pi_131576786
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 02:24 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Goedkoop woord, bestelen. Maar het is geen bestelen. Je hebt immers een keus om het te kopen of niet.

Dat is het wel. Je dwingt mensen immers om het te betalen.

quote:
Het is echter wel de kosten leggen daar waar de vervuiling vandaan komt. Als kilo vlees goedkoper is dan een kilo fruit (wat vaak zo is), dan denk ik niet dat dat juist is.
Maar het is geen bestelen. Je hebt immers een keus om het te kopen of niet.

Uiteraard ben ik ook voor het beter verspreiden van argumenten.

Dan denk jij niet dat dat juist is? Jij gaat daar niet over. Hoe veel een stuk vlees mij kost, daar gaat degene van wie ik het koop over, net als met fruit. BTW is afpersing.
pi_131576792
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 02:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is het wel. Je dwingt mensen immers om het te betalen.

[..]

Dan denk jij niet dat dat juist is? Jij gaat daar niet over. Hoe veel een stuk vlees mij kost, daar gaat degene van wie ik het koop over, net als met fruit. BTW is afpersing.
Je dwingt rokers ook niet accijns te betalen op rookwaar. Ze kiezen er zelf voor om het te kopen. En die accijns kan de gezondheidszorg in waar rokers toch veel kosten maken. Liefst schaf ik ook alle BTW af, maar het is niet realistisch en niet praktisch.

Daarnaast zijn er ook veel subsidies op zaken omtrend vleesproductie en verkoop. Die dan deels weer indirect via de BTW betaald worden. Van mij mogen die ook wel afgeschaft.
pi_131576845
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 02:32 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Je dwingt rokers ook niet accijns te betalen op rookwaar. Ze kiezen er zelf voor om het te kopen. En die accijns kan de gezondheidszorg in waar rokers toch veel kosten maken. Liefst schaf ik ook alle BTW af, maar het is niet realistisch en niet praktisch.

Daarnaast zijn er ook veel subsidies op zaken omtrend vleesproductie en verkoop. Die dan deels weer indirect via de BTW betaald worden. Van mij mogen die ook wel afgeschaft.
Niet om het te kopen nee, maar wel om het te betalen. Subcidies moeten zeker ook afgeschaft worden ja, die kunnen ook niet meer bestaan als er geen belastingen bestaan. :)
pi_131580630
quote:
Gewoon de eerlijke prijs betalen voor vlees lijkt me een beter plan. Dat wil zeggen eerlijke en open handel wereldwijd, zorgen dat bv het veevoer onder dezelfde eisen als hier wordt geteeld en ga zo maar door. Maar daar gaan heel veel mensen niet blij mee worden, want dan wordt vlees een stuk duurder.

Je hoeft geen kunstgrepen uit te halen die vooral de overheid spekken, subsidie's eraf, eerlijke handel en de eisen rondom het kweken van vlees en grondstoffen voor vlees gelijk trekken wereldwijd is genoeg.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_131585760
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Gewoon de eerlijke prijs betalen voor vlees lijkt me een beter plan. Dat wil zeggen eerlijke en open handel wereldwijd, zorgen dat bv het veevoer onder dezelfde eisen als hier wordt geteeld en ga zo maar door. Maar daar gaan heel veel mensen niet blij mee worden, want dan wordt vlees een stuk duurder.

Je hoeft geen kunstgrepen uit te halen die vooral de overheid spekken, subsidie's eraf, eerlijke handel en de eisen rondom het kweken van vlees en grondstoffen voor vlees gelijk trekken wereldwijd is genoeg.
Mits je met gelijktrekken bedoelt dat wij als individuele consument gewoon zelf kunnen bepalen wat voor eisen wij aan producten stellen.
pi_131585803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mits je met gelijktrekken bedoelt dat wij als individuele consument gewoon zelf kunnen bepalen wat voor eisen wij aan producten stellen.
Zolang dat geen problemen voor anderen oplevert ben ik daar ok mee. Dat is een vrij grote kanttekening te noemen eigenlijk ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_131585820
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Zolang dat geen problemen voor anderen oplevert ben ik daar ok mee. Dat is een vrij grote kanttekening te noemen eigenlijk ;)
Wat bedoel je daar precies mee?
pi_131585930
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee?
Bv mensen brood uit de mond stoten door misbruik te maken van hun armoede(waardoor ze van ellende kiezen voor dat korte termijn geld, maar daarna met de gebakken peren zitten), of gebruik van vieze groeihormonen die gevaarlijk zijn voor de volksgezondheid, gebruikmaking van bepaalde bestrijdingsmiddelen die ecosystemen vergallen omdat dat zo lekker goedkoop is en ga zo maar door.
pi_131585949
quote:
En als je vegetarisch geprobeerd hebt en het gewoon niet lekker vindt?
pi_131585957
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Bv mensen brood uit de mond stoten door misbruik te maken van hun armoede(waardoor ze van ellende kiezen voor dat korte termijn geld, maar daarna met de gebakken peren zitten), of gebruik van vieze groeihormonen die gevaarlijk zijn voor de volksgezondheid, gebruikmaking van bepaalde bestrijdingsmiddelen die ecosystemen vergallen omdat dat zo lekker goedkoop is en ga zo maar door.
Prima dat jij dan duurder vlees koopt. ^O^
pi_131586058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Prima dat jij dan duurder vlees koopt. ^O^
Nee niet prima als jij dan vlees koopt waar dat soort dingen wel voor gedaan zijn. Want vele lijden dan voor jouw stukje vlees.
Van mij mag je best kiezen voor een manier van dieren houden waar ik het niet mee eens ben, van mij mag je ook kiezen voor dieren die voer hebben gekregen waarbij ik vind dat dat de smaak niet ten goede komt. Maar zodra mensen misbruikt worden, volksgezondheid in gevaar komt of ecosystemen vergalt worden gaat het niet meer om een persoonlijke keuze, dan gaat het iedereen aan omdat iedereen daar de gevolgen van draagt.
pi_131587314
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Naast eisen voor veevoer zouden er dan wat mij betreft ook eisen rond dierenwelzijn moeten zijn. Misschien bedoel je dat met "ga zo maar door".

Maar als een bepaald product zorgt voor meer ziektenkosten, is het normaal dat er meer accijns op zit. Als iets zorgt voor meer milieu gerelateerde kosten, vind ik dat dat ook moet kunnen.
pi_131587332
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En als je vegetarisch geprobeerd hebt en het gewoon niet lekker vindt?
Dat is zoiets als zeggen dat je drinken niet lekker vindt.
pi_131587511
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:11 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Dat is zoiets als zeggen dat je drinken niet lekker vindt.
Laat ik het anders zeggen. Als ik vegetarisch eet mis ik een stukje vlees.
pi_131587733
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen. Als ik vegetarisch eet mis ik een stukje vlees.
Kwestie van gewenning.

Maar ik ben niet als TS aan het zeggen dat vlees eten achterlijk is. Ik denk alleen wel dat het goed zou zijn als het een meer ontmoedigd werd vanuit de overheid en niet aangemoedigd met bijvoorbeeld subsidies voor "Kip het meest vulzijdige stukje vlees" en dergelijke.

Daarnaast het vegetarisch eten juist wel aanmoedigen en ondersteunen.
pi_131587839
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:24 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Kwestie van gewenning.

Maar ik ben niet als TS aan het zeggen dat vlees eten achterlijk is. Ik denk alleen wel dat het goed zou zijn als het een meer ontmoedigd werd vanuit de overheid en niet aangemoedigd met bijvoorbeeld subsidies voor "Kip het meest vulzijdige stukje vlees" en dergelijke.

Daarnaast het vegetarisch eten juist wel aanmoedigen en ondersteunen.
De overheid ontmoedigt al genoeg. Op alle vlakken.
Dmv hun idiote belastingverhoging op zo'n beetje alles.
pi_131587902
Ja we hebben het slecht. :P
pi_131588109
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:29 schreef rijsttafel het volgende:
Ja we hebben het slecht. :P
Wie beweert dat?
pi_131588202
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:11 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Naast eisen voor veevoer zouden er dan wat mij betreft ook eisen rond dierenwelzijn moeten zijn. Misschien bedoel je dat met "ga zo maar door".

Maar als een bepaald product zorgt voor meer ziektenkosten, is het normaal dat er meer accijns op zit. Als iets zorgt voor meer milieu gerelateerde kosten, vind ik dat dat ook moet kunnen.
Hele gevaarlijke collectistische ideeën zijn dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')