Het zou ook geen MOETEN moeten zijn. Mooi dat het weer beter gaat.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:07 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Sinds de Ten Miles sukkelde ik met mezelf: koppijn, hooikoorts, gewoon niet lekker in m'n vel.
Een paar halfslachtige pogingen gedaan, maar het liep niet lekker. Een week lang andere dingen gedaan, zonder mezelf op te leggen om te MOETEN gaan lopen. Wel veel gefietst en gewandeld met de hond, dus toch genoeg buiten geweest. Zelfs 10 kilometer in de stromende regen naar mijn moeder gewandeld en na een warme douche en een paar bakken koffie voelde ik me een stuk beter.
Net terug van ons eerste serieuze rondje in bijna 3 weken, 3 kilometer in 23 minuten. Bewust niet gelijk weer 5 km gelopen, het moet wel leuk blijven. Het leek wel of half Kaatsheuvel op vrijdagmiddag vrij is, kwam overal wel bekenden tegen. Tot aan onze dierenarts aan toe, die Lara ging aanmoedigen op straat!
De hele tijd heb ik lekker gelopen, dat was voor mij het belangrijkste. Mijn zin is weer terug aan het komen, zondag weer een hobbelrondje voor ik aan mijn avonddienst mag beginnen.
Als je vooruit wil gaan heb je discipline nodig en discipline betekent moeten imo.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:14 schreef Daywalk3r het volgende:
De hele tijd heb ik lekker gelopen, dat was voor mij het belangrijkste. Mijn zin is weer terug aan het komen, zondag weer een hobbelrondje voor ik aan mijn avonddienst mag beginnen.
Alleen "moeten" werkt niet als het "willen" ontbreekt. Misschien wel op korte termijn, maar zeker niet op de lange termijn.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:34 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Als je vooruit wil gaan heb je discipline nodig en discipline betekent moeten imo.
Ik vind hardlopen heel leuk en heel kut te gelijkquote:Op vrijdag 20 september 2013 16:38 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Alleen "moeten" werkt niet als het "willen" ontbreekt. Misschien wel op korte termijn, maar zeker niet op de lange termijn.
Kortom, je hebt een doel. En daarom wil je het graag doen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:40 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vind hardlopen heel leuk en heel kut te gelijk![]()
![]()
Misschien is mijn motivatie ook niet de allerbeste; wilde het vooral doen om fit te worden/zijn. En daar zocht ik een sport bij
Ja, en niet de slechtste van het team zijn bij de jaarlijkse hardloopwedstrijdquote:Op vrijdag 20 september 2013 16:42 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Kortom, je hebt een doel. En daarom wil je het graag doen.
Discipline betekent ook dat je soms niet moet trainen ookal zegt het schema van wel. Je moet dan rusten om blessures en overbelasting te voorkomen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:34 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Als je vooruit wil gaan heb je discipline nodig en discipline betekent moeten imo.
Uiteraard, maar ik beweer toch ook niet dat je dat wel moet doen?quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Discipline betekent ook dat je soms niet moet trainen ookal zegt het schema van wel. Je moet dan rusten om blessures en overbelasting te voorkomen.
Ik zeg toch ook dat je moet rusten, jij vond dat discipline moeten inhieldquote:Op vrijdag 20 september 2013 16:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik beweer toch ook niet dat je dat wel moet doen?
heb al moeite met 180!:Dquote:Op vrijdag 20 september 2013 14:48 schreef Wolve000 het volgende:
Het ging hier geloof ik laatst nog over cadence en dat je 180 passen per minuut zou moeten lopen enzo. Nu kwam ik wel een aardige analyse tegen en nog wat verder onderzoek. Best interessant om te zien.
Lijkt er volgens die stukken op dat de 180 niet zo heilig hoeft te zijn. Maar dat het meer als een soort ondergrens geldt. Dus als je er onder zit, is de kans erg groot dat hij te laag is. Maar als je met het verhogen vanaf je basis-cadence vervolgens hoger uit komt, hoeft dat dus niet een probleem te zijn. Het moet natuurlijk nog wel een beetje natuurlijk voelen en niet geforceerd gaan.
Ik bedoel meer dat je toch structuur in je trainingen moet hebben om echt beter te worden. Dan kan je niet zomaar 3 trainingen overslaan lijkt me.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:56 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat je moet rusten, jij vond dat discipline moeten inhield
Dat snap ik wel, maar het kan wel degelijk helpen om weer even in je ritme te komen. Je ziet/hoort vaker dat mensen bezig zijn met trainen voor iets en dan is het moeten op een gegeven moment het ding wat het lopen niet meer leuk maakt. Maar ik ben wel voor ongeplande rustweekjes als je merkt dat je tegen teveel trainen aan gaat zitten. Je schema moet ook flexibel zijn om daar tegen te kunnen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:57 schreef debeterebob het volgende:
Ik bedoel meer dat je toch structuur in je trainingen moet hebben om echt beter te worden. Dan kan je niet zomaar 3 trainingen overslaan lijkt me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu pasta maken.
quote:Op vrijdag 20 september 2013 17:50 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel stappen ik per minuut zet, maar trainers zijn bij ons iig wel alert op pasgrootte.Het duurt even, maar dan heb je ook wat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu pasta maken.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
quote:Op vrijdag 20 september 2013 17:50 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel stappen ik per minuut zet, maar trainers zijn bij ons iig wel alert op pasgrootte.Ik mis iets op de fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu pasta maken.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |