Suikerdrankjes? Waarschijnlijk wel, mensen hebben hun dranken altijd verzoet met allerlei middelen. Coca Cola was de eerste die daar een industrieel product van heeft gemaakt.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vanuit een bedrijf bekeken is het inderdaad geen bullshit-job. Immers wil je dat mensen Coca Cola blijven kopen in plaats van Pepsi.
Maar wat als het niet zou bestaan, zou de samenleving het dan missen?
Waar zeg ik dat?! Ik weet dat marketing een heel breed begrip is. Reclame is een smaller begrip maar ook breed genoeg.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En als je denkt dat reclame maken (je product in de markt zetten) alleen maar is voor "shit die niemand wil hebben", dan heb je ook geen idee.
De warme zolderkamer, meer kennis heb je niet nodig.
Wat is jullie belang bij het open source maken?quote:Op donderdag 6 november 2014 16:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit kan ik beamen, wij zijn nu bezig om bepaalde tooling opensource te maken, zaken die geen topsecret zijn, maar waar gewoon veel uitzoekwerk in gezeten heeft, waar we nog even mee zitten is het distribueren omdat bepaalde libraries die we gebruiken onder andere licenties vallen.
Dus.. Al het werk dat met Coca Cola gemoeid gaat kun je dan toch wel een bullshit-job noemen? Iets is niet automatisch goed omdat er vraag naar is. Neem die energy-drinks onder jongeren bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Suikerdrankjes? Waarschijnlijk wel, mensen hebben hun dranken altijd verzoet met allerlei middelen. Coca Cola was de eerste die daar een industrieel product van heeft gemaakt.
Goed van jullie!quote:Op donderdag 6 november 2014 16:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit kan ik beamen, wij zijn nu bezig om bepaalde tooling opensource te maken, zaken die geen topsecret zijn, maar waar gewoon veel uitzoekwerk in gezeten heeft, waar we nog even mee zitten is het distribueren omdat bepaalde libraries die we gebruiken onder andere licenties vallen.
Good will, plus ze kunnen een logotje plakken in een beschrijving o.i.d. Het is namelijk wel vereist om degene die het heeft gemaakt te vermelden.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is jullie belang bij het open source maken?
Het is niet goed omdat er vraag naar is. Of een product of dienst "goed" is is geheel subjectief en grotendeels cultureel bepaald. Zijn kernwapens goed? Ik vind van niet.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dus.. Al het werk dat met Coca Cola gemoeid gaat kun je dan toch wel een bullshit-job noemen? Iets is niet automatisch goed omdat er vraag naar is. Neem die energy-drinks onder jongeren bijvoorbeeld.
En de daarbij behorende marketeers die weten dat jongeren gevoelig zijn voor bepaalde reclame zodat ze die energiedrankjes kopen.
Ik reageerde op robin, als aanvulling op jou.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:10 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?! Ik weet dat marketing een heel breed begrip is. Reclame is een smaller begrip maar ook breed genoeg.
Ik heb net nog reclame gemaakt voor mijn eigen bedrijfje, maar volgens enkele nitwits hier is dat zinloze tijdverspilling.
Np, ik dacht al een beetje wait wut?!quote:Op donderdag 6 november 2014 17:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik reageerde op robin, als aanvulling op jou.
Meervoudig, andere kunnen verbeteringen aandragen, opensource maken dwingt je tot bepaalde netheid (vergelijk het met visite die op bezoek komtquote:Op donderdag 6 november 2014 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is jullie belang bij het open source maken?
Oké ja, als je het aan de hand van die definities gaat bekijken dan heeft het wel zin omdat het een doel heeft.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is niet goed omdat er vraag naar is. Of een product of dienst "goed" is is geheel subjectief en grotendeels cultureel bepaald. Zijn kernwapens goed? Ik vind van niet.
Maar dat terzijde: het ging over nut en zin. Iets waar vraag naar is is niet onzinnig, want het heeft een "zin" (een betekenis; een doel).
Binnenkort is bedoeling dat we een tool releasen waar 1000+ manuur in heeft gezetenquote:Op donderdag 6 november 2014 17:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Good will, plus ze kunnen een logotje plakken in een beschrijving o.i.d. Het is namelijk wel vereist om degene die het heeft gemaakt te vermelden.
Heb jij een andere definitie? Zoals ik net zei, als je "zin" gaat opvatten als "van essentieel belang voor het overleven van de mens als individu en soort" dan is vrijwel niets zinnig. Als je het in de grammaticale betekenis neemt is het zinvol als het een doel heeft.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oké ja, als je het aan de hand van die definities gaat bekijken dan heeft het wel zin omdat het een doel heeft.
Het hangt vanuit het perspectief van het bedrijf natuurlijk sterk af van dat bedrijf. Als jouw bedrijfje nog niet zo bekend is dan kan reclame natuurlijk goed helpen. Ik heb op grotere schaal dezelfde gedachte als Robin: alles bij elkaar zullen we toch ongeveer even veel geld uitgeven, alleen gaat nu een groter deel van ons budget naar reclame en kunnen we dat geld niet uitgeven aan iets wat ons leven verrijkt.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:10 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?! Ik weet dat marketing een heel breed begrip is. Reclame is een smaller begrip maar ook breed genoeg.
Ik heb net nog reclame gemaakt voor mijn eigen bedrijfje, maar volgens enkele nitwits hier is dat zinloze tijdverspilling.
Ik heb geen idee wat je hier nu mee probeert te zeggen?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
alleen gaat nu een groter deel van ons budget naar reclame en kunnen we dat geld niet uitgeven aan iets wat ons leven verrijkt.
Maar wat voor belang heeft een bedrijf bij de totale hoeveelheid geld die jij uit kunt geven? Het gaat er om het deel van jouw besteedbare vermogen dat naar bedrijf X gaat, zo groot mogelijk te maken. Dat er dan minder geld naar bedrijf Y gaat is een logisch en noodzakelijk gevolg.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hangt vanuit het perspectief van het bedrijf natuurlijk sterk af van dat bedrijf. Als jouw bedrijfje nog niet zo bekend is dan kan reclame natuurlijk goed helpen. Ik heb op grotere schaal dezelfde gedachte als Robin: alles bij elkaar zullen we toch ongeveer even veel geld uitgeven, alleen gaat nu een groter deel van ons budget naar reclame en kunnen we dat geld niet uitgeven aan iets wat ons leven verrijkt.
Reclame kost geld, vaak veel geld (televisie bijv.). Dus een hogere kostprijs voor het product en een hoger bedrag wat wij betalen voor het product. In een hypothetische reclameloze wereld zouden wij dat geld aan iets kunnen uitgeven wat waarde toevoegt voor ons in plaats van aan reclame.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je hier nu mee probeert te zeggen?
Sponsoring is trouwens ook marketing/reclame. Als het niet zou werken, zou men het niet doen. Daar zijn de targets te strikt voor.
Ik durf stellig te beweren dat dat bij mij tot nu toe nog niet is gebeurd. Ik heb dan ook al jarenlang geen reclame gezien, dat helpt.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:18 schreef Tchock het volgende:
Bovendien kunnen ook dingen die je leven verrijken reclame maken. Zonder die marketing had je niet eens geweten van het bestaan van datgene dat je leven verrijkt.
Ik geloof er niets van dat je jarenlang geen reclame hebt gezien. Onmogelijk. Waarom negeer je trouwens de rest van mijn post?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik durf stellig te beweren dat dat bij mij tot nu toe nog niet is gebeurd. Ik heb dan ook al jarenlang geen reclame gezien, dat helpt.
Je hebt een idee wat "investeren" betekent? Naamsbekendheid?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Reclame kost geld, vaak veel geld (televisie bijv.).
Ja, en? Jij denkt dat producten zo goedkoop mogelijk moeten zijn? Er is genoeg keuze, de consument is koning. Als je niet veel wil betalen voor een product dat (veel) reclame maakt, koop je het niet.quote:Dus een hogere kostprijs voor het product en een hoger bedrag wat wij betalen voor het product.
Voorlopig? Wat heb jij voor plannen?quote:In een reclameloze wereld, wat voorlopig onrealistisch is,
En weer zoiets vaags. "Waarde toevoegt voor ons"? Wie is "ons"? Wat voor waarde?quote:zouden wij dat geld aan iets kunnen uitgeven wat waarde toevoegt voor ons in plaats van aan reclame.
Idd. Alleen als op je Cuba woont. Dan merk je pas hoeveel reclame je dagelijks ziet. Daar heb je dan weer overheidsreclame, maar goed.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat je jarenlang geen reclame hebt gezien. Onmogelijk.
Ook op Cuba zullen marktkoopmannen hun waar aan moeten prijzen, lijkt me. Als we even aannemen dat er geen enkele westerse invloed is.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Idd. Alleen als op je Cuba woont. Dan merk je pas hoeveel reclame je dagelijks ziet. Daar heb je dan weer overheidsreclame, maar goed.
Tsja, weet je. Als je het zo strikt gaat bekijken dan zou iedere luxe overbodig zijn en zouden we nog in grotten leven.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb jij een andere definitie? Zoals ik net zei, als je "zin" gaat opvatten als "van essentieel belang voor het overleven van de mens als individu en soort" dan is vrijwel niets zinnig. Als je het in de grammaticale betekenis neemt is het zinvol als het een doel heeft.
Nah, daar is het echt compleet anders. Zeker buiten de toeristenhotels.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ook op Cuba zullen marktkoopmannen hun waar aan moeten prijzen, lijkt me. Als we even aannemen dat er geen enkele westerse invloed is.
Als je als hele sector je reclamebudgetten evenveel zou reduceren, kun je meer investeren in de kwaliteit van je product.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:22 schreef El_Matador het volgende:
En weer zoiets vaags. "Waarde toevoegt voor ons"? Wie is "ons"? Wat voor waarde?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |