Het is me ook nooit echt duidelijk wat die Dome in godsnaam wilt. Al die supervage clue's pfffquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:23 schreef shiznuts het volgende:
Dat hele gedoe ook met die moeder in z'n droom. En dan zit ze echt buiten de dome te schilderen. Waar de fuck moet dit in hemelsnaam op slaan.![]()
![]()
Vast readout-technology waarmee ze breinactiviteit van een comapatiënt kunnen visualiseren om te zien wat een comapatiënt beleeft misschien kunnen prikkelen en zo zelfs de droomwereld kunnen sturen in de richting van een sociaal experiment (zonder echte proefkonijnen, het is een droomwereld). Natuurlijk houdt de dome op te bestaan als de patiënt uit de coma ontwaakt. Zou een boel verklaren... dromen slaan ook nergens op, zijn inconsistent en mixen realiteit met waanzin. Precies wat deze serie is.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:27 schreef Karina het volgende:
Ik ben ook gewoon benieuwd hoe dat nou zit met die Dome. Al zal er wel een hele stomme verklaring voor zijn straks, let maar op
Hij zei "... like my sister, taking her life, nine years ago."quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:18 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Jawel joh. Er is al een andere badguy, die maffe oom van Junior, ik bedoel, eh, James en z'n zusje die verdronken was, die natuurlijk dat meisje is die ze hebben gered uit het meer.
'taking her life', je kunt jezelf toch verdrinken?quote:Op donderdag 3 juli 2014 05:27 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Hij zei "... like my sister, taking her life, nine years ago."
Ik ga er dus vanuit dat z'n zus de mams van Junior is.![]()
Wie die random doos was die in het meer lag... geen idee.
En die moeder van Junior... o nee, James, zat dus ergens buiten de koepel te schilderen. Eerst een portret van haar zoon en daarna een deur... die schilderijen hebben dus iets met de koepel te maken, dat lijkt me duidelijkquote:Op donderdag 3 juli 2014 10:10 schreef shiznuts het volgende:
[..]
'taking her life', je kunt jezelf toch verdrinken?
Wat was dat dan met dat boek dan ook? * shiznuts nog eens terug gaat kijken.
- Ah. Er stond Pauline Verdraux en het jaartal 1988 bij. Dat stuurde me in de richting om te denken, aangezien dat zijn achternaam ook is, dat het om het boek van z'n zusje ging, waarin oude familiefoto's stonden van haar als klein meisje erop en ze ook nog een zelfportrait in getekend had.
Om de een of andere reden heb ik niet zo heel erg opgepast en de hints begrepen (misschien iets met de 11:40 diensttijd gister), want ik dacht dat 'ie z'n zusje op jongere leeftijd al had verloren en hij leek een speciale band te hebben met dat meisje dat hem nogal verstomd aankeek. Dat dat ene boek dus van dat meermeisje was. Maar je hebt gelijk natuurlijk.Pauline was de vrouw van Jim, hij is de oom van Junior en hij kwam zich alleen tonen op de begrafenis van z'n zus (die zich tegen een boom reed). En dat boek bestond natuurlijk uit allerlei zaken, waaronder schilderingen die eerder nogal overduidelijk van die moeder van Jr afkwamen. Lol. Ik heb niet helemaal op zitten te letten hey.
![]()
![]()
Of met haarzelf. Dat ze zo gek als een deur is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:21 schreef DaMart het volgende:
[..]
En die moeder van Junior... o nee, James, zat dus ergens buiten de koepel te schilderen. Eerst een portret van haar zoon en daarna een deur... die schilderijen hebben dus iets met de koepel te maken, dat lijkt me duidelijk.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:22 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Of met haarzelf. Dat ze zo gek als een deur is.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:21 schreef DaMart het volgende:
[..]
En die moeder van Junior... o nee, James, zat dus ergens buiten de koepel te schilderen. Eerst een portret van haar zoon en daarna een deur... die schilderijen hebben dus iets met de koepel te maken, dat lijkt me duidelijk.
Het einde/verhaal over Dome van de serie wordt anders dan het boek.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:27 schreef Karina het volgende:
Ik ben ook gewoon benieuwd hoe dat nou zit met die Dome. Al zal er wel een hele stomme verklaring voor zijn straks, let maar op
Gelukkig maar, want het einde van het boek was waardeloosquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:49 schreef Fylax het volgende:
[..]
Het einde/verhaal over Dome van de serie wordt anders dan het boek.
Ja, precies.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Gelukkig maar, want het einde van het boek was waardeloos.
Volgens mij maakt het voor de kijkervaring geen fuck uit of je dit soort dingen wel of niet mee krijgt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:10 schreef shiznuts het volgende:
[..]
'taking her life', je kunt jezelf toch verdrinken?
Wat was dat dan met dat boek dan ook? * shiznuts nog eens terug gaat kijken.
- Ah. Er stond Pauline Verdraux en het jaartal 1988 bij. Dat stuurde me in de richting om te denken, aangezien dat zijn achternaam ook is, dat het om het boek van z'n zusje ging, waarin oude familiefoto's stonden van haar als klein meisje erop en ze ook nog een zelfportrait in getekend had.
Om de een of andere reden heb ik niet zo heel erg opgepast en de hints begrepen (misschien iets met de 11:40 diensttijd gister), want ik dacht dat 'ie z'n zusje op jongere leeftijd al had verloren en hij leek een speciale band te hebben met dat meisje dat hem nogal verstomd aankeek. Dat dat ene boek dus van dat meermeisje was. Maar je hebt gelijk natuurlijk.Pauline was de vrouw van Jim, hij is de oom van Junior en hij kwam zich alleen tonen op de begrafenis van z'n zus (die zich tegen een boom reed). En dat boek bestond natuurlijk uit allerlei zaken, waaronder schilderingen die eerder nogal overduidelijk van die moeder van Jr afkwamen. Lol. Ik heb niet helemaal op zitten te letten hey.
![]()
![]()
Al was het alleen maar omdat ik benieuwd ben hoe veel belachelijker de volgende aflevering weer wordt. Lijkt me heerlijk om voor deze serie te mogen schrijven.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:12 schreef remlof het volgende:
Nou S2E1 was weer hilarisch
Maar wel ok genoeg om te blijven kijken.
Dan zou je kunnen zeggen dat de strop niet goed was ofzo.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:51 schreef Monolith het volgende:
Het principe van een galg bleek ook wat te lastig voor de makers. Als je door zo'n luikje valt hoor je je bek te breken op het moment dat je hangt. Big Jim hing al en werd daarna pas losgesneden en had wat moeite met ademen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |