abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 september 2013 @ 15:51:09 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_131316015
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:19 schreef Myph. het volgende:

[..]

En wat bedoel je daarmee?
Dat je bent overgeleverd aan willekeur ipv uniforme wetgeving.
  woensdag 18 september 2013 @ 15:52:03 #52
400810 Myph.
Libertariër.
pi_131316052
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je wilt je transitie naar een libertarische samenleving dus niet werkelijk doorvoeren? Of is het bij wetgeving die tot dat moet leiden plots helemaal anders?
Je ontwijkt de vraag.
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De dood, bijvoorbeeld?
Dat kan, maar ik denk niet dat mensen willen leven in zo'n gebied.
"What's immoral for an Individual to do, is immoral for a Government to do" ~ Frédéric Bastiat.
  woensdag 18 september 2013 @ 15:52:35 #53
400810 Myph.
Libertariër.
pi_131316079
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat je bent overgeleverd aan willekeur ipv uniforme wetgeving.
Ongeïnformeerd, lees maar eens terug wat ik geschreven heb.
"What's immoral for an Individual to do, is immoral for a Government to do" ~ Frédéric Bastiat.
pi_131316139
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:50 schreef Myph. het volgende:

[..]

Hoezo? Zelfs daar zijn weer oplossingen te vinden.
Je doet net alsof het nu allemaal perfect is, en dat alles soepeltjes verloopt. Succes met het wakker worden in de realiteit.
Laat ik me maar eens hard uitlaten. Het is een schande, en een barbaarse samenleving wanneer mensen denken te kunnen weten wat andere mensen moet denken, doen en laten.
Alles onder dreiging van geweld en opsluiting, en als gevolg levens van anderen aan banden gooien door een persoonlijke voorkeur verworven in een meerderheid.
Het is ongelooflijk dat mensen denken dat alles maar geregeld moet worden door derden en verantwoordelijkheidsgevoel ver te zoeken is. Als dit beschaving is draaien de meeste filosofen zich om in hun graf.
Wat een overdreven gelul. Je woont in Nederland, niet in de voormalige Sovjet-Unie.

En ik ben helemaal voor eigen verantwoordelijkheid en vindt dan ook dat de overheid op bepaalde terreinen een flink aantal stapjes terug mag doen. Ook ben ik het niets met meerdere wetten.

Je moet echter een beetje realistisch zijn. En dat ben jij gewoon totaal niet. Maar goed, je mag blijven dromen. Veel succes daarmee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 18 september 2013 @ 15:56:10 #55
400810 Myph.
Libertariër.
pi_131316187
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een overdreven gelul. Je woont in Nederland, niet in de voormalige Sovjet-Unie.

En ik ben helemaal voor eigen verantwoordelijkheid en vindt dan ook dat de overheid op bepaalde terreinen een flink aantal stapjes terug mag doen. Ook ben ik het niets met meerdere wetten.

Je moet echter een beetje realistisch zijn. En dat ben jij gewoon totaal niet. Maar goed, je mag blijven dromen. Veel succes daarmee.
Niks overdreven gelul. Iemand die de huidige vorm van samenleven beschaving noemt vind ik echt van het padje af.
pi_131316258
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:56 schreef Myph. het volgende:

[..]

Niks overdreven gelul. Iemand die de huidige vorm van samenleven beschaving noemt is echt van het padje af.
Omdat je een beetje belasting betaalt en wordt gedwongen om je aan bepaalde wetten te houden, ben je van het padje af.

Juist ja. Ik ben hier degene die niet spoort. Maar natuurlijk joh.
pi_131316310
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:47 schreef 99.999 het volgende:
Je wilt je transitie naar een libertarische samenleving dus niet werkelijk doorvoeren?
Een transitie doorvoeren, dat klinkt zo dwangmatig. Het enige wat er moet gebeuren is instituten (bv de verzorgingsstaat) die inbreuk maken op libertarische principes (zoals individuele vrijheid, zelfbeschikking, vrijwillige transacties) wegnemen.
  woensdag 18 september 2013 @ 16:00:16 #58
400810 Myph.
Libertariër.
pi_131316319
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat je een beetje belasting betaalt en wordt gedwongen om je aan bepaalde wetten te houden, ben je van het padje af.

Juist ja. Ik ben hier degene die niet spoort. Maar natuurlijk joh.
Luister, ik heb niks tegen wetten en belasting, zolang het maar op een vrijwillige manier te aanvaarden en te weigeren is. Je hoort mij daar ook niet over. Ik heb het dus over de manier waarop dit proces zich heeft gevormd, in de vorm van dwang.
pi_131316404
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:00 schreef Myph. het volgende:

[..]

Luister, ik heb niks tegen wetten en belasting, zolang het maar op een vrijwillige manier te aanvaarden en te weigeren is. Je hoort mij daar ook niet over. Ik heb het dus over de manier waarop dit proces zich heeft gevormd, in de vorm van dwang.
Het is gewoon onmogelijk om maatwerk te leveren op die gebieden. Je kunt niet afspreken dat Jantje alleen belasting betaalt voor de politie en het onderhoud van de wegen en dat Pieter betaalt voor het complete pakket. Het is gewoon de meest pragmatische aanpak.
pi_131316409
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:52 schreef Myph. het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vraag.
Ik stel een vraag waar ik graag eens een keer antwoord op zou willen krijgen. Het haalt namelijk de basis onder je hele verhaal vandaan. Vandaar dat je keer op keer die vraag ontwijkt, vermoed ik :).

De vraag die jij stelt is enkel maar suggestief heeft overigens helemaal niets met mijn eerdere reactie te maken. Zie de meerwaarde van een antwoord geven daarop dan ook niet zo.
[..]
quote:
Tja, veel keuze zullen ze niet hebben als het volksgericht weer populair wordt.
pi_131316444
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:00 schreef Myph. het volgende:

[..]

Wat een mooie nieuwe UI heb je Myph. _O_
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_131316455
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:56 schreef Myph. het volgende:

[..]

Niks overdreven gelul. Iemand die de huidige vorm van samenleven beschaving noemt vind ik echt van het padje af.
Dat kan natuurlijk maar kan je dat ook wat beter onderbouwen dan je nu doet? Graag met verwijzingen naar samenlevingen in het verleden die ook daadwerkelijk beschaafder waren of een omschrijving van zo'n zeer beschaafde samenleving.
  woensdag 18 september 2013 @ 16:06:08 #63
400810 Myph.
Libertariër.
pi_131316508
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk maar kan je dat ook wat beter onderbouwen dan je nu doet? Graag met verwijzingen naar samenlevingen in het verleden die ook daadwerkelijk beschaafder waren of een omschrijving van zo'n zeer beschaafde samenleving.
Ik ga niet vergelijken. Ik discussieer ook nog niet eens praktisch op dat punt. Dit heeft puur morele waarde.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat een mooie nieuwe UI heb je Myph. _O_
^O^
pi_131316511
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:00 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Een transitie doorvoeren, dat klinkt zo dwangmatig. Het enige wat er moet gebeuren is instituten (bv de verzorgingsstaat) die inbreuk maken op libertarische principes (zoals individuele vrijheid, zelfbeschikking, vrijwillige transacties) wegnemen.
Dat kan enkel dwangmatig gebeuren. Immers, doe je dit democratisch dan voer je dwang uit tegen degenen die er geen trek in hebben. Je zal vele wetten moeten veranderen, afschaffen etc. Dat gaat gepaard met dwang.
Ook al noem je het gezellig ideologisch geïnspireerd 'wegnemen'.
pi_131316541
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:06 schreef Myph. het volgende:

[..]

Ik ga niet vergelijken. Ik discussieer ook nog niet eens praktisch op dat punt. Dit heeft puur morele waarde.
Aha, je redeneert dus puur en alleen vanuit een eigen, verzonnen utopisch wereldbeeld?
pi_131316548
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:52 schreef Myph. het volgende:

Oh?
quote:
Het percentage mensen dat herinvoering van de doodstraf wil, is in alle West-Europese landen al jaren ongeveer hetzelfde, zegt Chrisje Brants, hoogleraar strafrecht aan de Universiteit Utrecht in een reactie op de stelling. Het schommelt rond de 40 procent.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)wil-doodstraf-terug/

En kijk eens in topics als deze: NWS / Juwelier in Nice schiet overvaller dood #2
  woensdag 18 september 2013 @ 16:07:27 #67
400810 Myph.
Libertariër.
pi_131316558
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat kan enkel dwangmatig gebeuren. Immers, doe je dit democratisch dan voer je dwang uit tegen degenen die er geen trek in hebben. Je zal vele wetten moeten veranderen, afschaffen etc. Dat gaat gepaard met dwang.
Ook al noem je het gezellig ideologisch geïnspireerd 'wegnemen'.
:') Geen trek aan het terugtrekken uit dit model?
pi_131316582
quote:
En dan word je dus gedwongen te verkassen omdat je de pech in een gebied te wonen waar allerlei malloten resideren.
pi_131316588
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:50 schreef Myph. het volgende:

[..]

Je doet net alsof het nu allemaal perfect is, en dat alles soepeltjes verloopt. Succes met het wakker worden in de realiteit.
Dit trucje wordt vaker toegepast, een libertarische 'samenleving' niet zien zitten zou gelijk betekenen dat je alles zoals het nu is perfect zou vinden. Hoe kom je toch bij die onzin?
pi_131316600
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:07 schreef Myph. het volgende:

[..]

:') Geen trek aan het terugtrekken uit dit model?
Zie je democratie als dwang tegen de minderheid of niet?
  woensdag 18 september 2013 @ 16:08:56 #71
400810 Myph.
Libertariër.
pi_131316608
quote:
Zoals ik al zei, er zullen ook mensen zijn die dit geen goede wetgeving vinden. En andere weer wel. Echter doodstraf voor het stelen van een auto of iemand van zijn leven beroven zijn wel verschillende proporties. Beetje goedkoop om dat dan weer zo neer te zetten.
pi_131316639
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:08 schreef Myph. het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, er zullen ook mensen zijn die dit geen goede wetgeving vinden. En andere weer wel. Echter doodstraf voor het stelen van een auto of iemand van zijn leven beroven zijn wel verschillende proporties. Beetje goedkoop om dat dan weer zo neer te zetten.
De 'libertariërs' hier zijn vrij algemeen voor het recht om een inbreker in hun huis dood te schieten. Gewoon de doodstraf doormiddel van eigenrichting...
  woensdag 18 september 2013 @ 16:11:06 #73
400810 Myph.
Libertariër.
pi_131316681
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit trucje wordt vaker toegepast, een libertarische 'samenleving' niet zien zitten zou gelijk betekenen dat je alles zoals het nu is perfect zou vinden. Hoe kom je toch bij die onzin?
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zie je democratie als dwang tegen de minderheid of niet?
Je doet net alsof wij iedereen dwingen mee te gaan in een libertarische samenleving. Dat zeg ik helemaal niet. Waar ik wel voor pleit is dat mensen zich zouden kunnen moeten onttrekken van dit soort manier van 'beschaving'.
pi_131316694
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:08 schreef Myph. het volgende:

[..]

In het gelinkte topic gaat het om de doodstraf vanwege het stelen van juwelen bij een juwelier. De daders gingen weg op hun scooter. Nou weet ik de waarde ban hun buit niet, maar de vergelijking is toch redelijk proportioneel imo.
  woensdag 18 september 2013 @ 16:11:51 #75
400810 Myph.
Libertariër.
pi_131316712
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De 'libertariërs' hier zijn vrij algemeen voor het recht om een inbreker in hun huis dood te schieten. Gewoon de doodstraf doormiddel van eigenrichting...
Dat ligt er dus maar net aan wat voor regels er gelden in een bepaalde regio, zucht. Begrijp dat nu eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')