Binnen de vastgestelde regels van deze serie is dit wel een beetje out there. Ik word wel moe van dat argument die jij en veel anderen gebruiken. Er is iets genaamd suspension of disbelief en zo grijpt een serie ons. Als binnen die serie iets ongeloofwaardigs komt dan mogen daar vragen over gesteld worden. Dan laat die sunspension of disblief je namelijk los. Als dat niet bij jou gebeurt dan heb je wellicht de serie niet zo intensief gevolgd als de rest van ons. En als dat zo is, waarom heb je dan behoefte om er over te discussieren op een forum?quote:Op maandag 23 september 2013 15:03 schreef Max23 het volgende:
[..]
Als je je hierom druk gaat maken kan je beter geen series meer kijken. Een seriemoordenaar die bij de politie werkt zie je in het echte leven toch ook niet.
ja ik ook dood in scene zetten.voor het geval er nog iemand achter zou komen dat die seriemoordenaar is of getamperd heeft met bewijzen en dan naar hanna gaan zo zou ik het gedaan hebben.quote:Op maandag 23 september 2013 19:36 schreef wc-eend het volgende:
Ik vond het een geweldig einde
Had wel gehoopt dat Dexter in Buenos Aires was aangekomen... maar ik hou gewoon van Happy Endings
Het schijnt dat Quinn een spin-off krijgtquote:
In een linkje hier na de aflevering geplaatst, waar de schrijvers dingen uitleggen en vragen beantwoorden over het seizoen en de uitzending van de finale wordt aangegeven dat er van Quin geen spin-off komt...quote:Op maandag 23 september 2013 21:01 schreef Stickertje het volgende:
[..]
Het schijnt dat Quinn een spin-off krijgt
Jep: de redneck-versie van Dexter... Genaamd: Rexter.quote:Op maandag 23 september 2013 11:03 schreef FredVleespet het volgende:
We krijgen dus een spinoff serie met Dexter als houthakker?
Samen met Walter op pad?quote:Op maandag 23 september 2013 20:54 schreef Cee het volgende:
Zouden het de bossen van New Hampshire zijn?
quote:Op maandag 23 september 2013 21:01 schreef Stickertje het volgende:
[..]
The Shield 2 danquote:Op maandag 23 september 2013 21:01 schreef Stickertje het volgende:
[..]
Misschien was haar bos hout wel een voorteken.quote:Op maandag 23 september 2013 21:30 schreef PIETR het volgende:
En whats up met die dochter van Masuka?
quote:Op maandag 23 september 2013 21:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Misschien was haar bos hout wel een voorteken.
Goede samenvatting! Helaas.quote:Op maandag 23 september 2013 21:27 schreef octopussy het volgende:
Verder
Dexter ontkoppeld Deb (gaan geen alarmpjes af bij de post) gooit haar in de boot (niemand vraagt zich af wat die man doet met een bootje vlak voor de storm, niemand die zich afvraagt waarom hij een lichaam in lakens gewikkeld draagt en in z'n boot neergooit), gooit lichaam het water in (lichaam zinkt als een baksteen?) vaart met z'n bootje de stormmuur in (want er waren verder geen golven of wind), en gaat dan weer zwemmen naar de kant ofzo?
Nouja. Het grote voordeel is dat ik ook niet meer van die bagger hoef te zien.
Hahaquote:Op maandag 23 september 2013 21:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Misschien was haar bos hout wel een voorteken.
Inderdaad, wat een waardeloze toevoeging. Ik vond het al een oninteressante verhaallijn,maar ik dacht dat het een opmaat naar iets groters zou zijn. Blijkt het gewoon slechte vulling geweest te zijn.quote:Op maandag 23 september 2013 21:30 schreef PIETR het volgende:
En whats up met die dochter van Masuka?
Uitstekende toevoeging juistquote:Op maandag 23 september 2013 21:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een waardeloze toevoeging. Ik vond het al een oninteressante verhaallijn,maar ik dacht dat het een opmaat naar iets groters zou zijn. Blijkt het gewoon slechte vulling geweest te zijn.
quote:Have to ask: How did Dex get from his boat to the shore in the middle of a hurricane?
BUCK: Hopefully it’s not a question that will be examined too closely. The show has always been a half step away from reality; it’s a hyper-reality. We established there is an emergency life raft with an outboard motor on the boat. He could have gotten in the raft and made it safely to shore.
Oh. Mijn. God.quote:
Ik...wat...maar....d....ja....w.....quote:
Dexter had trouwens wel gezegd dat hij een emergency raft had toen hij zijn boot probeerde te verkopen, maar tochquote:Op maandag 23 september 2013 22:30 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik...wat...maar....d....ja....w.....
Ach, laat ook maar.![]()
![]()
Geïnspireerd door Titanicquote:Op maandag 23 september 2013 21:27 schreef octopussy het volgende:
gooit lichaam het water in (lichaam zinkt als een baksteen?)
I'll never let go, [lumber]jack.quote:
quote:Op maandag 23 september 2013 22:46 schreef DoomCow het volgende:
Een voorspelbaar einde maken wat de fans willen is lafjes. Ik noem het eerder een dapper (en mooi) einde.
Dexter die zich realiseert dat hij nooit een normaal leven kan hebben omdat zijn levensstijl de mensen die hij lief heeft in gevaar brengt en daarom een zeker dood tegemoet gaat (en deze overleeft, waardoor hij zal moeten leven met dit besef)
Dat doet Masuka al lang niet meerquote:Op maandag 23 september 2013 23:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Goftedomme, geen misplaatste awkward grap gehoord van Masuka in de laatste aflevering..
Beste acteur van de hele serie.quote:
Jezus nee man, daar waren niet genoeg facepalms voor geweest als het einde zo intens corny was. Ik was juist blij dat er nog een epiloog kwam dat het tenminste niet in ultieme schmaltz eindigde.quote:Op maandag 23 september 2013 23:45 schreef JK het volgende:
Slap einde idd... had mooier geweest dat toen ie Deb had gedumpt, dat ie dan door de bliksem zou worden geraakt en dood neer zou vallen op z'n boot en dat z'n boot dan in stukken zou worden teruggevonden (door stormschade). Had beter geweest dan dit slappe eind.
Maargoed, we zijn er klaar mee.
Christian Camargo ( Brian Moser)quote:
Jij heb het dus niet begrepen. Wat dexter deed was juist absoluut niet out of character. Het was je zeker niet opgevallen dat dexter zijn "kill outfit" aan had? Door Deb van haar lifesupport weg te halen was dit zijn laatste kill. In een zekere zin paste deb ook wel in "the code". Ze had immers lugaerta gedood. En dexter ondoet zich van het lichaam zoals hij dat met al zijn slachtoffers heeft gedaan... In de zee dumpen.quote:Op maandag 23 september 2013 23:18 schreef xstatic1975 het volgende:
Dat Dexter Deb van de life support afhaalde is nog te bevatten.
Maar dat ie daarna d'r lichaam in zee pleurde was echt een stap te ver, ik snap dat de makers het symbolisch en dramatisch wilden maar Deb geen normale begravenis gunnen was zelfs voor Dexter out of character.
Deze kansloze misser verpeste het voor mij.
Daarnaast was het allemaal veel te gehaast, veel te veel in de finale gepropt waar het in de rest van het seizoen saai was.
Laten we dan maar achterwege dat hoe hij het deed volslagen ongeloofwaardig was? Want of iets in of out of character was maakt dit seizoen of einde niet beter. Het was een bijeengeraapt oninteressant en ongeloofwaardig zooitje.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:45 schreef shibal het volgende:
[..]
Jij heb het dus niet begrepen. Wat dexter deed was juist absoluut niet out of character. Het was je zeker niet opgevallen dat dexter zijn "kill outfit" aan had? Door Deb van haar lifesupport weg te halen was dit zijn laatste kill. In een zekere zin paste deb ook wel in "the code". Ze had immers lugaerta gedood. En dexter ondoet zich van het lichaam zoals hij dat met al zijn slachtoffers heeft gedaan... In de zee dumpen.
Geen kanloze misser dus, maar gewoon iets je niet heb begrepen.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:12 schreef Mr.Silencer het volgende:
Michael C Hall heeft voor mij gelijk de titel beste en slechtste slotscène voor een serie gekregen.
Six Feet Under vs. Dexter
Kardasch wat zeg jij , einde sloeg nergens op...quote:
Bedankt voor je belerende toontje, ik had het wel begrepen zoals ik al zei ik snap wat ze de met de symboliek bedoelde. Ik vond het gewoon kansloos, ieder z'n mening.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:45 schreef shibal het volgende:
[..]
Jij heb het dus niet begrepen. Wat dexter deed was juist absoluut niet out of character. Het was je zeker niet opgevallen dat dexter zijn "kill outfit" aan had? Door Deb van haar lifesupport weg te halen was dit zijn laatste kill. In een zekere zin paste deb ook wel in "the code". Ze had immers lugaerta gedood. En dexter ondoet zich van het lichaam zoals hij dat met al zijn slachtoffers heeft gedaan... In de zee dumpen.
Geen kanloze misser dus, maar gewoon iets je niet heb begrepen.
De producer is een idiootquote:
Aldus iemand die de serie via reacties op een forum volgt.quote:
Het zag er niet uit, die baard, het leek Alberto Stegeman undercover welquote:Op dinsdag 24 september 2013 09:25 schreef Tim86 het volgende:
Die laatste scène leek zo uit Wolverine te komen
quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:26 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het zag er niet uit, die baard, het leek Alberto Stegeman undercover wel
[ afbeelding ]
Die zelfde producer zei nog iets stoms:quote:
Ik geef Hannah de schuld!quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zelden zo'n slechte series finale gezien. Zo veel verhaallijnen die zonder enige uitwerking blijven. Lui schrijfwerk. Het gehele laatste seizoen vond ik overigens bagger.
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die laatste scène is juist top. Sociopaat Dexter is back.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:38 schreef Dikke_Trol het volgende:
De laatste scene was echt slecht.
Niet ver verwijderd van zich alleen in een blokhutje te zitten aftrekken.
Echt helemaal niks, hij kraamt onzin uit.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:05 schreef speknek het volgende:
Eh wat is daar jumping the shark aan?
quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:05 schreef speknek het volgende:
Eh wat is daar jumping the shark aan?
Kortom, die wending zorgde ervoor dat Dexter geen klankbord meer had en steeds verder van de persoon afdreef die we 4 seizoenen kenden. Wat klopt want in de laatste 2 seizoenen lag er amper meer iemand op zijn tafel.quote:Jumping the shark (letterlijk te vertalen als Over de haai springen) is een uitdrukking die vaak gebruikt wordt door televisiecritici en -kijkers om aan te geven dat een televisiereeks of -serie over zijn hoogtepunt heen is. Dit wordt vaak gekenmerkt doordat in de serie een reeks vernieuwingen wordt doorgevoerd die duidelijk bedoeld zijn om de aandacht van de kijker vast te houden en te zorgen dat de reeks niet te eentonig wordt, maar die volgens critici en kijkers het niveau van de serie juist omlaag halen. Bekende voorbeelden zijn dat er absurde wendingen komen in de plot, en/of er nieuwe personages worden toegevoegd die soms zo over-the-top zijn dat ze lachwekkend worden.
Ah op die manier. Ik dacht dat het tevens wees op debiele dingen die geintroduceerd worden (zoals Fonz die over een haai springt) om aandacht te trekken, maar ik zie nu dat niet iedereen die uitleg hanteert.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
[..]
Kortom, die wending zorgde ervoor dat Dexter geen klankbord meer had en steeds verder van de persoon afdreef die we 4 seizoenen kenden. Wat klopt want in de laatste 2 seizoenen lag er amper meer iemand op zijn tafel.
S4 was het hoogtepunt, daarna werd het minder.
Ja, in feite is de dood van Rita ook niet een JTS moment op zich, het was een hoogtepunt en daarna ging t downhill, hoewel ik zelf het Lumenseizoen nog wel oke vond. Maar het seizoen met Hanks was zo voorspelbaar, heeft ie Hanks al gepakt laat ie m gaan en ziet ie pas in de laatste ep wat iedereen al wist. de prof is doodquote:Op dinsdag 24 september 2013 10:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Ah op die manier. Ik dacht dat het tevens wees op debiele dingen die geintroduceerd worden (zoals Fonz die over een haai springt) om aandacht te trekken, maar ik zie nu dat niet iedereen die uitleg hanteert.
Mwa, in principe wel hoor. Er staat duidelijk:quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Ah op die manier. Ik dacht dat het tevens wees op debiele dingen die geintroduceerd worden (zoals Fonz die over een haai springt) om aandacht te trekken, maar ik zie nu dat niet iedereen die uitleg hanteert.
De dood van rita valt hier absoluut niet onder.quote:Dit wordt vaak gekenmerkt doordat in de serie een reeks vernieuwingen wordt doorgevoerd die duidelijk bedoeld zijn om de aandacht van de kijker vast te houden en te zorgen dat de reeks niet te eentonig wordt, maar die volgens critici en kijkers het niveau van de serie juist omlaag halen.
Whehehe.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:26 schreef SunChaser het volgende:
Het zag er niet uit, die baard, het leek Alberto Stegeman undercover wel
[ afbeelding ]
Het is ook wel een heel slecht ziekenhuis dat iemand zo slecht medisch bewaakt wordt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:10 schreef SunChaser het volgende:
Het was raar dat de krant zei dat Dexter dood was maar dat er niet werd gerept over de ontvoering van Deb
Daarom was die storm er ookquote:Op dinsdag 24 september 2013 11:36 schreef Shogo het volgende:
[..]
Het is ook wel een heel slecht ziekenhuis dat iemand zo slecht medisch bewaakt wordt.
Tussen een happy life in Argentinie en houthakker zitten nog wel een paar gradaties.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:21 schreef Em31 het volgende:
Vond het ook zo slecht nog niet. Tuurlijk er zijn betere scenario's, maar ik zou het veel vreemder vinden als hij een happy life was gaan leven in Argentinië na wat hij Debra heeft aangedaan.
Producer zei hierover:
"Deb, who was his touchstone and soulmate, died — and this was the only fitting punishment. He banishes himself, if you will, into exile. When he looks into the camera in the end [of the finale], the rest is silence; there’s not even a voiceover there anymore. It’s just emptiness… Committing suicide is too easy, that’s letting himself off the hook."
Alsof het Batista en Quinn veel uitmaakte.. die waren blij dat die dood was en je zag duidelijk dat ze zijn verhaal niet geloofden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:01 schreef Ferry_76 het volgende:
Ook apart dat de moord op Saxon blijkbaar wel op beeld staat, maar er schijnbaar geen geluid bij zit..
Ook het "Ja, ik dacht, laat ik maar ongevraagd een test bij de moordenaar van mijn zus afnemen, terwijl ik hier eigenlijk niet meer werk." excuus...![]()
Ongelofelijk slap einde van wat ooit een prima serie was.. In seizoen vier hoorde ik mijzelf nog wel eens hardop tegen de tv zeggen "Nee, wat doe je nu..??? Niet doen!" nu zat ik me voornamelijk te ergeren.
en wanneer realiseert hij zich dat dan, tot 10 minuten voor het einde nog helemaal niet. En dan rijdt ie met z'n bootje weg en zegt ie het even snel.quote:Op maandag 23 september 2013 22:46 schreef DoomCow het volgende:
Een voorspelbaar einde maken wat de fans willen is lafjes. Ik noem het eerder een dapper (en mooi) einde.
Dexter die zich realiseert dat hij nooit een normaal leven kan hebben omdat zijn levensstijl de mensen die hij lief heeft in gevaar brengt en daarom een zeker dood tegemoet gaat (en deze overleeft, waardoor hij zal moeten leven met dit besef)
heb je heel het artikel gelezen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:10 schreef SunChaser het volgende:
Het was raar dat de krant zei dat Dexter dood was maar dat er niet werd gerept over de ontvoering van Deb
Je weet dat dode mensen na 24 uur opblazen en gaan drijven? Er is nu dus een opgeblazen zombie deb aangespoeld.quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:51 schreef FoXje het volgende:
Ik vond het helemaal geen slecht einde. Deb een normale begrafenis gunnen, wat een onzin. Dit is de mooiste begrafenis ooit. En zichzelf vrijwillig afzonderen van zijn grote liefde, en kind, zijn persoonlijke hel. Ze maken maar een film met een nieuw einde dan
Nu gaat ie er nog slechter uitzienquote:Op dinsdag 24 september 2013 14:09 schreef Zith het volgende:
[..]
Je weet dat dode mensen na 24 uur opblazen en gaan drijven? Er is nu dus een opgeblazen zombie deb aangespoeld.
Quin had trouwens wel een kutseizoen![]()
-Geen promotie
-Seriemoordenaar vangen die voor de trial dood gaat in zn cel
-Hete latina dumpen voor deb => deb => plantje
-Deb verdwijnt uit ziekenhuis => geen afscheid kunnen nemen
Inderdaad erg aardig van Dexterquote:Op dinsdag 24 september 2013 14:09 schreef Zith het volgende:
[..]
Je weet dat dode mensen na 24 uur opblazen en gaan drijven? Er is nu dus een opgeblazen zombie deb aangespoeld.
Dit is in seizoen 2 geloof ik al opgelost, toen er slachtoffers van hem gevonden waren. Hij dumpte ze sindsdien op een plek waar een of andere stroming de lichamen meeneemt naar de oceaan.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:09 schreef Zith het volgende:
[..]
Vast wel. Alles kan namelijk. Dit is het excuus antwoord op al je open vragen:quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:13 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Dexter heeft daar vast wat geniaals voor bedacht, hij heeft immers vrij veel ervaring met dode mensen..
quote:Hopefully it’s not a question that will be examined too closely.
The show has always been a half step away from reality; it’s a hyper-reality.
ja verzwaard en in stukkenquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:22 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dit is in seizoen 2 geloof ik al opgelost, toen er slachtoffers van hem gevonden waren. Hij dumpte ze sindsdien op een plek waar een of andere stroming de lichamen meeneemt naar de oceaan.
Sowieso, waarom niet gewoon haar een politiebegrafenis gunnenquote:Op dinsdag 24 september 2013 14:09 schreef Zith het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:20 schreef DoorgestokenKaart het volgende:om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
How the Dexter Final Scene Should Have Ended![]()
geniaalquote:Op dinsdag 24 september 2013 17:20 schreef DoorgestokenKaart het volgende:om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
How the Dexter Final Scene Should Have Ended![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop