abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131283931
De luchtbel moet uit de economie, dat zei Dijsselbloem vandaag aan de Kamer. Eigenlijk was dat precies mijn gedachte. Niet weer bij blijven lenen, waardoor het op korte termijn misschien allemaal fantastisch lijkt, maar je nat gaat op een later tijdstip. Daarom vind ik het ook goed dat het kabinet maatregelen neemt om de Staatschuld enigszins in de hand te houden.

En dan hoor je zo'n Wilders, die roept dat er minder moet naar ontwikkelingshulp, ok, dat kan, maar dan gaan er dáár (Rode Kruis etc.) ongetwijfeld (Nederlandse) banen verloren, terwijl nu vooral de klappen vallen bij defensie. Ik vind dat schieten en oorlogje spelen, al een ridicule bezigheid, dus wat mij betreft, hè...
Daar komt dan nog bij dat hij roept dat de belastingen omlaag kunnen. Zo regelt hij vast ook zijn eigen huishoudboekje; extra uitgeven, als er een tekort is. Kom op zeg! Welke schlemiel gelooft dat nou?
En ja, de mensen in Brussel gun ik ook hun bezigheidstherapie, net als in Den Haag, en bij de gemeentes, de provincies etc.: regeltjes bedenken, geld rondpompen, met elkaar rondneuken in dure hotelletjes.
Sowieso denk ik dat als men het gezonde verstand eens wat vaker liet prevaleren, dat de gemiddelde werkweek niet langer was dan 20 uur, maar dat gaat misschien wat te ver om dat hier verder uit te werken.

Waar het op neerkomt: de overheidsschuld moet op orde gebracht worden, en iedereen gaat dat merken, behalve de laagste inkomens, die worden gespaard. Klinkt allemaal vrij logisch. Ik begrijp dus echt niet, dat men die koekenbakkers van een Emile Roemer en dat PVV-gedrocht wél gelooft. Hol geblaat. Temeer omdat ik juist denk dat open grenzen de economie stimuleren - vele handen maken licht werk, alleen men is te stom om te begrijpen dat dat betekent: hebbuh, hebbuh, hebbuh.

Ik verwacht sowieso niks zaligmakends, maar ik denk wel dat het voor nu de goede weg is, de maatregelen die het kabinet neemt. En jullie?

Poll: De VVD en PvdA zijn de goede weg ingeslagen.
Eens
Oneens
Geen mening/iets anders, nl. (+reactie)
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:10:05 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_131284175
Sorry hoor, maar in welk land woon jij? Het gaat hier volledig naar de kloten, terwijl het om ons heen alleen maar beter gaat. En dan met droge ogen beweren, dat ze het goed doen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_131284266
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sorry hoor, maar in welk land woon jij? Het gaat hier volledig naar de kloten, terwijl het om ons heen alleen maar beter gaat. En dan met droge ogen beweren, dat ze het goed doen?
Nou ja, ik hoorde Rutte zeggen dat hij de arbeidsmarkt wilde moderniseren zoals in Duitsland is gebeurd (onder Harz iv van Schröder), dat zou ons in staat moeten stellen om het fundament van herstel te leggen........ Dus eerst zoveel mensen als mogelijk in een uitkering schoppen en dan deze mensen tegen gereduceerd tarief allerlei baantjes in meppen.....
I´m back.
pi_131284449
quote:
Nou, volledig naar de kloten, een gemiddeld huishouden heeft 0,5% koopkrachtverlies.
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:18:55 #5
66444 Lord_Vetinari
pi_131284505
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:17 schreef OeJ het volgende:

[..]

Nou, volledig naar de kloten, een gemiddeld huishouden heeft weer 0,5% koopkrachtverlies.
Fixed.

En kijk even naar he complete plaatje. 9,25% werklozen. Dat vind jij normaal? Of is dat collateral damage of zo?
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:20:25 #6
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_131284566
quote:
Kut, het is crisis.

Straks trekt alles weer fijn aan, niet zo zeuren.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:22:58 #7
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_131284685
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Fixed.

En kijk even naar he complete plaatje. 9,25% werklozen. Dat vind jij normaal? Of is dat collateral damage of zo?
In 2008 hadden we nog de laagste werkloosheid van de EU.
Volgens mij was er toen ook geen trompetgeschal dat het zo geweldig ging?
pi_131284752
Zo'n trieste Prinsjesdag kan ik me niet herinneren, wanbeleid blijft de boventoon voeren en zelfs het optimisme van het CPB resulteert in slechte vooruitzichten. Meer mensen moeten straks werken voor een uitkering en dat is dan de modernisering van de verzorgingsstaat. De VVD voert een communistisch systeem in, ze kijken vast naar de economie van China als voorbeeld.
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:26:39 #9
66444 Lord_Vetinari
pi_131284809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:22 schreef Euribob het volgende:

[..]

In 2008 hadden we nog de laagste werkloosheid van de EU.
Volgens mij was er toen ook geen trompetgeschal dat het zo geweldig ging?
En sindsdien hebben we de snelste groei in de EU gehad, misschien op Spanje na. En nog steeds beweren, dat het niet aan het gevoerde beleid ligt?
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:34:14 #10
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_131285057
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En sindsdien hebben we de snelste groei in de EU gehad, misschien op Spanje na. En nog steeds beweren, dat het niet aan het gevoerde beleid ligt?
Oh, ik geloof wel dat een beleid van bezuinigingen en lastenverzwaringen een negatief effect heeft op de economie, zeker. Maar je kunt niet steeds geld uit een hoed toveren om je te uitbundige levensstijl als overheid te financieren.

Economische groei is niet heilig, net zoals ik een sluitende begroting voor een overheid ook niet heilig vindt. Je moet het alleen wel in evenwicht houden, je kunt niet net zoals in 08-09 investeren en lastenverlichting toepassen en daar vervolgens vrolijk mee doorgaan in 10-13.

De staatsschuld is door het eerstgenoemde beleid met 90 miljard omhoog gegaan in 1 jaar, dat kun je als staat niet volhouden. Je moet nu de staatsschuld afbouwen, anders krijg je later alleen nog maar grote problemen.
pi_131285337
quote:
Volledig naar de kloten?

Kom op, niet zo overdrijven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:43:42 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_131285409
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volledig naar de kloten?

Kom op, niet zo overdrijven.
Tuurlijk, Koos. 10% werkloosheid, wwarvan een groot deel nooit meer aan de bak komt vanwege de zogenaamd niet bestaande leeftijdsdiscriminatie in het NLse bedrijfsleven. Helemaal niet erg.
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:45:12 #13
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_131285454
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tuurlijk, Koos. 10% werkloosheid, wwarvan een groot deel nooit meer aan de bak komt vanwege de zogenaamd niet bestaande leeftijdsdiscriminatie in het NLse bedrijfsleven. Helemaal niet erg.
In Spanje zouden ze al zo'n 6 jaar zeer blij zijn met 10% werkloosheid.
pi_131285487
quote:

[..]

Tsja, het is crisis. Wat had je dan verwacht? Dat we er lachend er doorheen zouden fietsen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:46:29 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_131285506
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:45 schreef Euribob het volgende:

[..]

In Spanje zouden ze al zo'n 6 jaar zeer blij zijn met 10% werkloosheid.
Ik zoublij zijn met het Spaanse klimaat. Your point being?
pi_131286057
'T kon minder. Ik zie het begrotingstekort niet terugdringen ook niet als een serieuze optie dus gaat het pijn doen. Dat is even niet anders.
pi_131286089
quote:

[..]

Jawel, die mogen volgend jaar met behoud van uitkering verplicht aan de slag.
I´m back.
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:10:39 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_131286260
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel, die mogen volgend jaar met behoud van uitkering verplicht aan de slag.
Tenzij ze een werkende partner hebben en dus geen uitkering krijgen.
pi_131286345
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tenzij ze een werkende partner hebben en dus geen uitkering krijgen.
Klopt idd, maar waar het op neer komt is dat althans Rutte richting Harz iv wil gaan... dus dan heb je je eigen lagelonenland binnen je eigen grenzen. Dus die mensen die nu werkloos zijn, hebben iig een baan over een aantal jaar.
I´m back.
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:21:03 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_131286503
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, maar waar het op neer komt is dat althans Rutte richting Harz iv wil gaan... dus dan heb je je eigen lagelonenland binnen je eigen grenzen. Dus die mensen die nu werkloos zijn, hebben iig een baan over een aantal jaar.
En dan hebben we nieuwe werklozen, namelijk de mensen die nu ergens in dienst zijn en dan vervangen worden door de gedwongen werkverschaffing.
pi_131286525
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dan hebben we nieuwe werklozen, namelijk de mensen die nu ergens in dienst zijn en dan vervangen worden door de gedwongen werkverschaffing.
Daar kan deze overheid niets aan doen, moet je je eigen broek maar ophouden.
I´m back.
pi_131286615
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ook dat niet want er zijn landen met nog lagere lonen. Alleen als het transport veel te duur wordt zullen lage lonen minder belangrijk worden.
pi_131286729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ook dat niet want er zijn landen met nog lagere lonen. Alleen als het transport veel te duur wordt zullen lage lonen minder belangrijk worden.
Zijn nog wel meer voordelen van de lagelonenwerknemers in eigen land hè. 1ste plaats verloopt de communicatie soepeler, makkelijk wb werkinstructies. 2de plaats je hoeft voor de rest niets te regelen voor lagelonenwerknemers uit eigen land, ze wonen hier, hoeven niet lang te reizen etc. 3de plaats hun dienstverband is een verplichting, dus kun je ze daarmee altijd onder druk zetten, doen ze iets niet, verliezen ze een deel van hun toch al karige uitkering. 4de plaats je hoeft slechts een eenvoudige boekhouding op te zetten.
I´m back.
pi_131287241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:34 schreef Euribob het volgende:
Maar je kunt niet steeds geld uit een hoed toveren om je te uitbundige levensstijl als overheid te financieren.
Dat kan dus wel in bepaalde mate. De Amerikanen drukken bijvoorbeeld ook gewoon steeds geld bij.
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:58:25 #25
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_131287512
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zoublij zijn met het Spaanse klimaat. Your point being?
Dat het hier helemaal niet zou kut is als je beweert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')