abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131277233
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
pi_131303418
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 02:22 schreef arjan1112 het volgende:
in israel is het legaal om rechtzaken voor palestijnen rechten te voeren, in omringende landen word je dan in de gevangenis gesmeten
Bronnen? Voorbeelden?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131303501
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 07:19 schreef Karrs het volgende:

[..]

:')
Ja, daar kun je wel mees over muilen, maar bij het woord bondgenoot denk ik toch echt aan iemand waar ik op gelegener tijd zelf ook wat aan heb. Niet aan iemand die niet op eigen benen kan staan en die door mij met veel moeite overeind gehouden moet worden.
Gehandicapte mensen, die worden in onze maatschappij gesteund terwijl ze niet voor zichzelf kunnen zorgen. En terecht.
quote:
[..]

:')
Ook daar kun je wel over meesmuilen. Maar het aanleggen van scherpe en onnatuurlijke grenzen eist een voortdurende inspanning. Het bouwen van een villa in een jungle (alsof Israel een villa is en het MIdden-Oosten een jungle, slimme framing!!) is stupide en alleen haalbaar als je van buitenaf tegen hoge kosten hulpbronnen kunt gebruiken. En het vernielt een grote omgeving.
Idem het houden van wilde dieren in een beschaafde omgeving (Israel in het Midden-Oosten). Dat is een probleem en geeft veel bijkomende schade.
De vergelijking die veel mensen maken met een kankergezwel komt niet uit de lucht vallen.
quote:
[..]

Dát is wel waar. Het argument "Palestijnen horen in Jordanië" is wat mij betreft net zo valide als "Joden horen in (insert ver land, zoals Argentinië oid)".
Precies! Dat soort logica kan ik begrijpen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131303580
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:01 schreef Karrs het volgende:

[..]

Alle oorlogen om land zijn uiteindelijk gewoon met verdragen afgesloten. Gaat hier ook nog wel gebeuren.
Of met het schenden van verdragen.
quote:
[..]

Dat verdrag komt er nog wel. Kan tien jaar duren, kan vijftig jaar duren, maar uiteindelijk komt er gewoon een vredesverdrag met vastgestelde grenzen.

Dat is iets wat jij je echt niet kan voorstellen, he? Maar dan vergeet je een belangrijk detail: de Arabische volkeren veranderen in rap tempo. Zij migreren van hun oorspronkelijke cultuur naar een nieuwe cultuur die op de westerse leest is geschoeid. Dat betekent zonder enige twijfel dat een Arabische eenheid die Israël accepteert als buurman, veel dichterbij is dan een Arabische eenheid die Israël van de kaart wil vegen, zoals die er in 1948, 1966 en 1973 waren.

[..]

Wat denk je dat er eerder gaat gebeuren?

1. De Arabische wereld wordt militair sterker dan Israël
2. De Arabische wereld moderniseert en verwestert tot een nieuwe, verlichte samenleving die de islamitische wetten (inclusief het islamitische antisemitisme) marginaliseert

Ik denk het tweede - en dan maakt het eerste niet meer uit. Sterker nog, zodra het tweede een feit is, is er niets dat een Arabisch-Israëlische innige samenwerking, zelfs op militair gebied, in de weg staat. Maar dat zal nog decennia duren.
Decennia is nog optimistisch, denk ik.
Maar dan nog. Ik zie nog wel wat beren op de weg.
Israel bestaat bij de gratie van de fobie dat het bedreigd wordt in zijn bestaan. Fobieën zijn hardnekkig. Er is niet zozeer een islamitisch antisemitisme, er is een joods antiďslamitisme.
En daar is geen rem op.
pi_131303655
Ik las over een experiment dat volgens de spreker aantoonde dat mensen empathisch zijn.

Men neme twee spelers. De ene heeft 10 euro en mag die verdelen over beide spelers. De ander mag de verdeling accepteren of niet.
Als hij wel accepteert, krijgen de spelers de voorgestelde bedragen.
Als hij niet accepteert, krijgen beide spelers niks.

Ik hou 10 euro en jij krijgt niks. Acceptabel? Nee! Dus ik krijg ook niks.
OK, 9 om 1? Nee!
Etc. De slimmere lezers zullen het wel begrijpen.
De beste verdeling wordt dan 6 om 4, als je een toegeeflijke partner treft.

Een prima model voor de verdeling van Palestina. Alleen is er niemand die Israel de 10 euro ontneemt als de Palestijnen (terecht of onterecht) het voorstel afwijzen..

(Overigens bewijst dit spel volgens mij eens te meer dat mensen op hun eigen belang uit zijn. Immers: 5 is meer dan 0.)
pi_131306117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 01:22 schreef Kees22 het volgende:

Decennia is nog optimistisch, denk ik.
Maar dan nog. Ik zie nog wel wat beren op de weg.
Israel bestaat bij de gratie van de fobie dat het bedreigd wordt in zijn bestaan. Fobieën zijn hardnekkig. Er is niet zozeer een islamitisch antisemitisme, er is een joods antiďslamitisme.
En daar is geen rem op.
_O- Ik heb nog nooit van zoiets belachelijks gehoord. Joods antiďslamitisme...? Hoe moet ik dat voor me zien?

Voor al hun fouten en tekortkomingen, je kunt joden er bepaald niet van beschuldigen dat zij de islam willen uitroeien. Andersom ook niet, maar het komt er met de antizionistische (en bijkomende antisemitische) houding wel aardig in de buurt. Maar Israël en de zionistische beweging is alleen maar uit op het vestigen van een joods tehuis. Als er op die plek boeddhisten hadden gewoond, was precies hetzelfde gebeurd. Was er dan sprake geweest van 'joods antiboeddhitisme'? :')

En natuurlijk is je zielige poging het islamitische antisemitisme te bagatelliseren net zo lachwekkend als dode kindertjes dat zijn voor dit enge mens.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_131336473
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O- Ik heb nog nooit van zoiets belachelijks gehoord. Joods antiďslamitisme...? Hoe moet ik dat voor me zien?

Voor al hun fouten en tekortkomingen, je kunt joden er bepaald niet van beschuldigen dat zij de islam willen uitroeien. Andersom ook niet, maar het komt er met de antizionistische (en bijkomende antisemitische) houding wel aardig in de buurt. Maar Israël en de zionistische beweging is alleen maar uit op het vestigen van een joods tehuis. Als er op die plek boeddhisten hadden gewoond, was precies hetzelfde gebeurd. Was er dan sprake geweest van 'joods antiboeddhitisme'? :')

En natuurlijk is je zielige poging het islamitische antisemitisme te bagatelliseren net zo lachwekkend als dode kindertjes dat zijn voor dit enge mens.
Jaja. Als je geen echt weerwoord hebt speel je op de man of ga je neerbuigend doen?
Wat betreft streven tot uitroeiing spreek je jezelf al tegen. Dus laat maar.

Dat is juist het probleem: Israel en de zionisten zijn uit op het vestigen van een joodse staat op dat terrein, hoe dan ook en ten koste van wie dan ook. Een goede motivatie is kennelijk van geen belang: alles voldoet als het maar geloofd wordt.
En een reden hoeft er ook niet te zijn. Gewoon: we willen het.
Dat is precies hoe zwaaien spreekt.

En ja, als er boeddhisten hadden gewoond, hadden de joden voortdurend geklaagd over hoe zij bedreigd werden door de omringende horden van agressieve boeddhisten en hoe men zich daartegen wel moest bewapenen met atoomwapens (oh nee, die hebben ze niet, of althans daar doen ze geen mededelingen over), nou ja en verder de gebruikelijke riedels over het zijn van een voorhoede van de westerse wereld tegen de barbaarse boeddhisten en zo.........

barbaarse boeddhisten allitereert ook beter dan miezerige moslims, vind je ook niet?
pi_131336523
En geef nou eens een argumentatie over je verandering van de islamitische landen in het Midden-Oosten.
pi_131338919
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja. Als je geen echt weerwoord hebt speel je op de man of ga je neerbuigend doen?
Nee, dat doe ik alleen als ik met personen te maken krijg voor wie ik geen respect kan opbrengen. Jodenhaters, of racisten en xenofoben in het algemeen, bijvoorbeeld.
quote:
Wat betreft streven tot uitroeiing spreek je jezelf al tegen. Dus laat maar.

Dat is juist het probleem: Israel en de zionisten zijn uit op het vestigen van een joodse staat op dat terrein, hoe dan ook en ten koste van wie dan ook. Een goede motivatie is kennelijk van geen belang: alles voldoet als het maar geloofd wordt.
En een reden hoeft er ook niet te zijn. Gewoon: we willen het.
Mjoa. Da's wel zo'n beetje de kernzin waarop alle naties zijn gebouwd. Ik blijf het toch vreemd vinden dat je één volk dat wil ontzeggen, terwijl je er bij alle andere landen blijkbaar geen moeite mee hebt...
quote:
En ja, als er boeddhisten hadden gewoond, hadden de joden voortdurend geklaagd over hoe zij bedreigd werden door de omringende horden van agressieve boeddhisten en hoe men zich daartegen wel moest bewapenen met atoomwapens (oh nee, die hebben ze niet, of althans daar doen ze geen mededelingen over), nou ja en verder de gebruikelijke riedels over het zijn van een voorhoede van de westerse wereld tegen de barbaarse boeddhisten en zo.........
Alleen als boeddhisten hetzelfde hadden gereageerd als moslims. En dan was er geen verschil geweest. Maar om op de originele reactie terug te komen: er was in dat geval alláng vrede geweest daar.
pi_131369794
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:04 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik alleen als ik met personen te maken krijg voor wie ik geen respect kan opbrengen. Jodenhaters, of racisten en xenofoben in het algemeen, bijvoorbeeld.
Oh, dan stopt je denken en ga je schelden? Ik ken de reflex, maar zie ook het onnutte ervan. En je verlaagt je natuurlijk wel tot het niveau van je tegenstander, als je aan de reflex toegeeft. :6
quote:
[..]

Mjoa. Da's wel zo'n beetje de kernzin waarop alle naties zijn gebouwd. Ik blijf het toch vreemd vinden dat je één volk dat wil ontzeggen, terwijl je er bij alle andere landen blijkbaar geen moeite mee hebt...
Mwoah. Nu denk je toch wat te simpel. Jij denkt blijkbaar aan de kolonisering van Amerika en Australië, maar bijvoorbeeld de kolonisering van Afrika en (delen van) Azië liep toch wel anders. En de staatvorming in Europa en Azië is toch ook wel een genuanceerder verhaal. En des te genuanceerder naarmate je dichter bij de huidige tijd komt.
quote:
[..]

Alleen als boeddhisten hetzelfde hadden gereageerd als moslims. En dan was er geen verschil geweest. Maar om op de originele reactie terug te komen: er was in dat geval alláng vrede geweest daar.
Daar geloof ik niks van. Als de Palestijnen de VN-verdeling van 1948 geaccepteerd hadden, had Israel net zo lang lopen kloten tot er rotzooi ontstaan was. Tot ze hoe dan ook een casus belli hadden gehad.
Zionisten willen Eretz Israel, net zoals Serven Groot-Servië willen, Russen Groot-Rusland en nazis Groot-Duitsland. En ze doen alles wat op hun weg komt om dat te bereiken.
pi_131373926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, dan stopt je denken en ga je schelden? Ik ken de reflex, maar zie ook het onnutte ervan. En je verlaagt je natuurlijk wel tot het niveau van je tegenstander, als je aan de reflex toegeeft. :6

[..]

Mwoah. Nu denk je toch wat te simpel. Jij denkt blijkbaar aan de kolonisering van Amerika en Australië, maar bijvoorbeeld de kolonisering van Afrika en (delen van) Azië liep toch wel anders. En de staatvorming in Europa en Azië is toch ook wel een genuanceerder verhaal. En des te genuanceerder naarmate je dichter bij de huidige tijd komt.
Ja, ja, ja. Whatever.

quote:
Daar geloof ik niks van.
Verbaast me niks.
quote:
Als de Palestijnen de VN-verdeling van 1948 geaccepteerd hadden, had Israel net zo lang lopen kloten tot er rotzooi ontstaan was. Tot ze hoe dan ook een casus belli hadden gehad.
Onderbouw dat eens?

quote:
Zionisten willen Eretz Israel, net zoals Serven Groot-Servië willen, Russen Groot-Rusland en nazis Groot-Duitsland. En ze doen alles wat op hun weg komt om dat te bereiken.
Die joden toch!

Behalve dan dat voor de meeste zionisten het doel allang is bereikt... Israël.
pi_131385243

Het Waarnemen van de Werkelijkheid richt zich op de wortel van al onze problemen: de ontwikkeling van het onjuiste gebruik van onze egoďstische aard. Alle oplossingen liggen in het bereiken van een altruďstische manier om onze egoďstische aard te gebruiken.
pi_131396095
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ja, ja, ja. Whatever.

[..]

Verbaast me niks.

[..]

Onderbouw dat eens?
Ze lopen nu ook al vanaf het begin te kloten. Ook als ze hun zin krijgen kloten ze nog door.
quote:
[..]

Die joden toch!

Behalve dan dat voor de meeste zionisten het doel allang is bereikt... Israël.
En nog hebben ze niet genoeg!
pi_131411067
Mooie TT. 8-)
Al blijft het zelfs in dit topic moeilijk om dat motto te koesteren.
pi_131420085
Ik ga ook iets ziekelijk antisemitisch roepen: HIEP HIEP HOERA! (omdat mijn nichtje weer is bevallen van een gezonde jongen)

Velen zijn onbekend met de duistere (!)en antisemitische (!) achtergrond van de kreet HIEP! HIEP! HOERA! Het woord "hiep" komt vanuit het Latijn. Het was oorspronkelijk HEP! HEP!

H E P is een acroniem:
H = Hierosolyma [Jeruzalem / Jeroeshalajim]
E = Est [is]
P = Perdita [verloren, vernietigd, ten gronde gericht, vergeten]

En nu ben ik een antisemiet :)

Om even aan te tonen hoe belachelijk sommige mensen reageren en alles aangrijpen om het maar als antisemitisme te betichten. Dat noem ik pas ziekelijk
pi_131420123
Gefeliciteerd.
pi_131422024
Arabieren zijn ook Semieten stelletje antisemieten .

Zionjoden komen uit Europa dus niks antisemitisch aan:)
pi_131425673
quote:
8s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jodenstreek = bedrieglijke streek :')

Ik ga ook iets heel zieks zeggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jij snapt ook wel dat het in de context van die zin een antisemitische uitspraak is.

allemaal nare woorden, trouwens.
pi_131432272
Ik ben ZEER tegen Anti Semieten, ik heb een hekel aan ze. Maar feit is wel dat veel Joden in Israël vaak Europeanen zijn. Bij vele betwijfel ik wel of ze nog puur Joods zijn, na zoveel jaren van mixen van rassen.
pi_131432410
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:19 schreef kibhaon het volgende:

[..]

jij snapt ook wel dat het in de context van die zin een antisemitische uitspraak is.

Ja en?
Als joden hun afkomst gaan gebruiken om speciale privileges te krijgen, is weerstand op zijn plaats. Dat die weerstand tegen onterechte privileges dan antisemitisch genoemd wordt, is wel (gedeeltelijk*) correct, maar een moreel verwijt daarin is onterecht. Immers: iedereen die zijn afkomst wil gebruiken om privileges te krijgen kan weerstand verwachten. Alleen bewezen verdiensten kunnen privileges opleveren. Die leiden tot adel.

*Er zijn meer Semitische volken dan de joden. De Arabieren, bijvoorbeeld, maar ook delen van de bevolking van Ethiopië. Ook in de mengelmoes van de Kaukasus wonen Semitische volken.

Verder vind ik persoonlijk jodenkoeken zeer smakelijk. Dus hoezo naar?
pi_131432462
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 01:46 schreef De_Ilias het volgende:
Ik ben ZEER tegen Anti Semieten, ik heb een hekel aan ze. Maar feit is wel dat veel Joden in Israël vaak Europeanen zijn. Bij vele betwijfel ik wel of ze nog puur Joods zijn, na zoveel jaren van mixen van rassen.
Ik zou het even moeten opzoeken, maar ik denk dat je je aardig vergist: volgens mijn gegevens zijn de meeste joden in Israel helemaal niet van West-Europese (of Amerikaanse) afkomst.
En op je tweede zin:
1) Als ze niet meer puur joods zijn, wat doen ze daar dan?
2) Als ze wel puur joods zijn (en zich dus afgescheiden hebben van hun woonomgeving), waarom beroepen ze zich dan nog op westerse hulp?
pi_131434882
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 01:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja en?
Als joden hun afkomst gaan gebruiken om speciale privileges te krijgen, is weerstand op zijn plaats. Dat die weerstand tegen onterechte privileges dan antisemitisch genoemd wordt, is wel (gedeeltelijk*) correct, maar een moreel verwijt daarin is onterecht. Immers: iedereen die zijn afkomst wil gebruiken om privileges te krijgen kan weerstand verwachten. Alleen bewezen verdiensten kunnen privileges opleveren. Die leiden tot adel.

*Er zijn meer Semitische volken dan de joden. De Arabieren, bijvoorbeeld, maar ook delen van de bevolking van Ethiopië. Ook in de mengelmoes van de Kaukasus wonen Semitische volken.

Verder vind ik persoonlijk jodenkoeken zeer smakelijk. Dus hoezo naar?
triest dit.
pi_131435710
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:19 schreef kibhaon het volgende:

[..]

De context was een flauw grapje. Topic gaat over Joden en Palestijnen. Jodenstreek, grappig, flauw, niet serieus.
pi_131435857
quote:
8s.gif Op zondag 22 september 2013 11:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

De context was een flauw grapje. Topic gaat over Joden en Palestijnen. Jodenstreek, grappig, flauw, niet serieus.
ja joh, natuurlijk. lees voor de grap ook eens z'n postgeschiedenis door.
pi_131446170
quote:
Israël heeft voor het eerst in zes jaar tijd bouwmaterialen toegelaten tot de Gazastrook. Dat heeft een Palestijnse grenswacht gezegd. Zestig vrachtwagens met bouwmaterialen voor particuliere aannemers reden zondag Gaza binnen.
Israël verbood de invoer van bouwmateriaal toen Hamas in 2007 in Gaza aan de macht kwam. De joodse staat vreesde dat opstandelingen de materialen zouden gebruiken om wapens en verdedigingswerken te bouwen.

Sinds 2010 werd de invoer van door internationale organisaties als de Verenigde Naties verstrekte materialen wel weer toegestaan. In de tussentijd waren aannemers aangewezen op materialen die via smokkeltunnels met Egypte het Palestijne gebied binnenkwamen. Toen Egypte deze tunnels aanpakte, traden tekorten op.

De zestig vrachtwagens met goederen zijn overigens maar een fractie van het bouwmateriaal waar in Gaza behoefte aan is, zeiden aannemers.
http://www.nieuws.nl/alge(...)uwmaterialen-Gaza-in
pi_131467642
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:41 schreef kibhaon het volgende:

[..]

triest dit.
Ja, vast wel.
Maar kun je ook nog uitleggen waarom? Want met onderbuikgevoelens alleen schieten we natuurlijk niks op.
pi_131467732
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 16:42 schreef kibhaon het volgende:

[..]

Hulde aan de Joodse staat Israel dat die na 6 (zes) jaar eindelijk weer eens een lading bouwmaterialen (bouwmaterialen =/= wapens) toegelaten heeft tot een gebied dat teruggegeven (d.w.z. eerst afgepakt en daarna weer teruggegeven maar toch nog gecontroleerd) is.
Hoera, hoera, hoera. _O_ _O_ *O* *O*
pi_131477446
quote:
Israëli meegelokt en in Palestijns dorp vermoord

Een 20-jarige Israëlische soldaat is vrijdag meegelokt en vermoord door een Palestijnse man, waarmee hij samenwerkte in een restaurant in de kustplaats Bat Yam.

Om nog onbekende redenen besloot het slachtoffer, sergeant Tomer Hazan, na zijn werk met zijn Palestijnse collega Nidal Amar mee te reizen naar de omgeving van woonplaats van laatstgenoemde, in het westen van Samaria. Bij aankomst in het door de Palestijnse Autoriteit bestuurde gebied viel Amar Hazan aan, vermoordde hem en gooide zijn lichaam in een waterput.

Berichten over de vermiste soldaat brachten vrijdagavond laat de Israëlische veiligheidsdiensten in actie, die gehaast probeerden nog een ontvoeringsscenario te voorkomen, zoals dat van Gilad Shalit, die jarenlang in Gaza werd vastgehouden door aan Hamas verwante terroristen.

Speciale eenheden verrasten in de vroege ochtend de familie van Amar, arresteerden hem en een aantal familieleden voor verhoor. De 42-jarige Amar heeft de moord toegegeven. Momenteel wordt in zijn dorp (Beit Amin) naar wapens gezocht en worden inwoners verhoord.

Het Israëlische leger zei, dat het samen met andere veiligheidsdiensten alleen in 2013 al ongeveer 30 ontvoeringen heeft voorkomen.

Slechts enkele uren later werd het lichaam van Hazan gevonden in een 22 meter diepe put, en Amar werd gearresteerd. Verondersteld wordt dat Amar het plan had om Hazan's lichaam te gebruiken als ruilmiddel om de vrijlating van zijn broer te bereiken. Die zit sinds 2003 voor 30 jaar in een Israëlische gevangenis wegens zijn betrokkenheid bij terreuraanvallen.

Zaterdagavond hielden honderden Israëli's een demonstratie buiten het restaurant waar Hazan en Amar werkten, tegen het blijven verlenen aan werkvergunningen aan Palestijnse Arabieren die gewelddadige bedoelingen tegen Israëlische Joden zouden kunnen hebben. Er is ook om vervolging van de restauranteigenaar gevraagd, omdat deze illegaal Palestijnen in dienst had.

Minister van Economische Zaken Naftali Bennett leek het hiermee eens te te zijn, toen hij opmerkte 'twintig jaar na de Oslo-akkoorden is onze partner niet veranderd. (...) Men sluit geen vrede met terroristen, die het lichaam van een soldaat in een put gooien. Integendeel, men bestrijd hen zonder genade'.

Minister van Financiën Yair Lapid noemde de moord 'een verschrikkelijke herinnering aan het feit, dat Israël dagelijks te maken heeft met moorddadig terrorisme van beestachtige mensen. We moeten de veiligheid van Israël niet aan iemand anders dan onszelf overlaten'.

Premier Benjamin Netanyahu zei dat het incident 'nogmaals bewijst dat de strijd tegen het terrorisme belangrijk is en doorgaat'.

Israëlische media meldden aanvankelijk dat de Palestijnse leider Machmoud Abbas ook de moord veroordeelde, maar Abbas' kantoor ontkende later dat een dergelijke tegemoetkoming was gedaan.

De Israëlische onderminister van Defensie Danny Danon zei, dat het duidelijk was dat deze moord, zoals zoveel eerdere, het natuurlijke gevolg is van 'aanhoudend ophitsen door de Palestijnse leiders'. Danon vervolgde, dat het tijd was voor Israël om te overwegen de mislukte Oslo-akkoorden nietig te verklaren.

http://israeltoday.nl/hea(...)stijns-dorp-vermoord
pi_131477830
Waarom heeft ie hem dan vermoord ? Hij wilde hem toch ruilen voor zijn broer ?
  Moderator maandag 23 september 2013 @ 15:00:44 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131479657
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:12 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom heeft ie hem dan vermoord ? Hij wilde hem toch ruilen voor zijn broer ?
Israel ruilt ook gevangenen voor lichamen van gedode militairen

dan lijkt het mij grofweg gemakkelijker om een lichaam te bewaren dan een persoon die moet eten en drinken gevangen te houden -O-

misschien verzette de soldaat zich wat feller dan verwacht tegen de gevangenname
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_131480865
Risico als bezetter .
pi_131480961
Je werkt in een restaurant en je beste vriend vraagt of je ff mee gaat naar zijn huis ..

is wel een horrorverhaal hoor
pi_131481145
Dat schijtvolk is niet te vertrouwen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_131486290
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 15:36 schreef arjan1112 het volgende:
beste vriend
Nee.
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:02 schreef zwaaien het volgende:

[..]

De dag erna:
quote:
Israeli soldier killed in apparent sniper shooting near Hebron

IDF imposes closure on West Bank city in wake of attack; Minister Bennett demands government rethink commitment to prisoner release; shooting occurs day after body of another IDF soldier found near Qalqilya, after murdered by Palestinian coworker from Bat Yam restaurant.
An Israeli soldier was killed on Sunday in a shooting attack near the West Bank city of Hebron.

The victim was named as Staff Sergeant Gal (Gabriel) Kobi, 20, of Tirat Hacarmel. He was evacuated to the Hadassah Hospital Ein Karem for treatment, and died of his wounds.

Initial details revealed that the Kobi had been standing at the Pharmacy District checkpoint near the Tomb of the Patriarchs. Clashes erupted in the area and a bullet fired from a distance, apparently by a sniper, struck Kobi in his upper body.

An IDF officer said there were as yet no leads to the perpetrator, nor had there been any intelligence warnings of a planned attack.

Large IDF forces were combing the area for further evidence. Worshipers at the Tomb of the Patriarchs were being evacuated and the city was put under closure.

The area in which the incident occurred is generally closed off to Jewish traffic, but was specially opened this week due to the Sukkot holiday. Entry to the Tomb was only being granted to Jews during this period of the holiday.

Tensions had already broken out in the city in the early afternoon, Palestinian witnesses said. Demonstrators threw rocks, damaging some local cars. Hebron’s government hospital said one Palestinian was hit in the head by a rubber bullet, but the injury was not life-threatening. Several other Palestinians were lightly injured, according to the Palestinian Red Crescent.

The witnesses said that in the wake of the shooting, IDF forces took two houses, one at the southern entrance to Hebron and one at the entrance of Al Fuar refugee camp, and were conducting extensive searches throughout the area.

"We feel as if the entire city is under curfew," said one resident. No organization has taken responsibility for the shooting yet.

The shooting occurred a day after 20-year-old IDF soldier Tomer Hazan was founded murdered in the West Bank city of Qalqilyah over the weekend. Hazan, a resident of Bat Yam in central Israel, was reported missing after failing to contact his family since Friday morning.

No organization has claimed responsibility for the shooting, nor has the Palestinian Authority released any statement. But Palestinian media outlets made much of the fact that this was the second Israeli soldier to be killed in the last three days: On Friday, Tomer Hazan was murdered near Qalqilyah.

The IDF, Shin Bet and the police set up a joint taskforce in an attempt to find Hazan. An investigation later revealed that Nadal Amar, a resident of Qalqilyah who worked at a Bat Yam restaurant with Hazan, allegedly lured the victim to the West Bank and murdered him.

Amar, who was arrested by security forces on Saturday, admitted that he led Hazan to a well north of the Palestinian town Sanriya, near Qalqilyah, where he killed him and hid his body. A few hours ago, Amar led the Israeli security forces to the seven meter deep well, where the body was hidden.

In his Shin Bet interrogation, Amar admitted he lured Hazan to the West Bank. It is still unclear why Hazan agreed.

The United States condemned the killing of the two Israeli soldiers, in a statement issued in New York, where diplomats are gathering for the UN General Assembly.

"Such violence and terror are unacceptable, and undermine efforts to establish the positive atmosphere the parties need to progress in peace negotiations," spokesperson Jen Psaki said in an emailed statement.

In response to the murders, Economy Minister Naftali Bennett demanded that the cabinet reconsider its commitment to release dozens of convicted terrorists over the course of the current negotiations with the Palestinian Authority.

"The negotiations have turned Sukkot into a bloody holiday," Bennett said. "There is no doubt that the developments that have occurred since the talks resumed require the government to recalculate its path. The response to terrorism must be a war on killers, not a dialogue with those who encourage killers."

Deputy Defense Minister Danny Danon demanded the government to freeze the talks until Palestinian President Mahmoud Abbas condemns the murders.

"Abbas' silence constitutes tailwind to acts of terror," he said.
Verziekende kankerstreken weer, hadden we net nodig.
pi_131486876
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 15:34 schreef PSV1990- het volgende:
Risico als bezetter .
Voel je je wel lekker?
pi_131486935
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 18:30 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Voel je je wel lekker?
Gaat lekker,thanks ,..
pi_131486950
quote:
13s.gif Op maandag 23 september 2013 18:08 schreef kibhaon het volgende:

[..]

Nee.

[..]

De dag erna:

[..]

Verziekende kankerstreken weer, hadden we net nodig.
Een land bezetten is een kankerstreek.
pi_131487001
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 18:33 schreef PSV1990- het volgende:

[..]

Een land bezetten is een kankerstreek.
Zegt de Marokkaan
pi_131487057
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2013 18:34 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Zegt de Marokkaan
Klopt...ben btw een Berber(amazigh)...zoals alle noord afrikanen.
Geen Arabier.
pi_131487111
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 18:36 schreef PSV1990- het volgende:

[..]

Klopt...ben btw een Berber(amazigh)...zoals alle noord afrikanen.
Geen Arabier.
Ik wil maar zeggen, jij noemt bezetting een kankerstreek maar Marokko bezet ook land. :)
pi_131487575
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 18:38 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Ik wil maar zeggen, jij noemt bezetting een kankerstreek maar Marokko bezet ook land. :)
Doe geen moeite, hij gaat toch nergens serieus op in.
pi_131489212
Zohar (Vaira 32): "in de toekomst, zullen de zonen van Ishmael wrede oorlogen in de wereld beginnen…'

Zohar (Devarim 32): "De zonen van Ishmael zullen het Heilige Land overnemen, als het vele jaren leeg staat… Ze zullen obstakels creëren voor de zonen van Israel, die terug zullen keren naar hun land…'

Als Israel (spiritueel niveau) de Torah leert en luistert naar wat de Schepper tegen Zijn volk zegt :

Als u naar mij luister en de regel volgt : 'Houdt van uw naaste zoals van uzelf' <--DE voornaamste wet van de Torah, DAN zal er vrede zijn.

Lees: Spiritueel Israel en NIET alle joden zijn Israel! Ook niet joden kunnen Israel zijn op hoger niveau. Een ieder die zich heeft losgemaakt van materieel belang en zich alleen richt op gehechtheid aan de Schepper, aan de Kracht van geven volgens de wet van gelijkvormigheid en zich hier ieder moment aan wijdt, draagt de naam Yashar-El (rechtstreeks naar de Schepper) Israel.

In het algemeen gesproken is 'Israel' (ישראל) het verlangen om te ontvangen dat gericht is op Yashar El (ישר-אל, = rechtstreeks naar de Schepper).
pi_131501798
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:02 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Wat een hypocriete taal van die Israeli's. Alsof ze zelf zo braaf zijn en geen Palestijnen doodmaken en/of pesten.

Overigens vind ik het knap stom om een lichaam in een waterput te gooien. Dan wordt die put onbruikbaar voor waterputten.
Dat vind ik in het verhaal van Jozef ook zo stom: zijn broers gooien hem eerst in een put.
pi_131501831
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 18:38 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Heeft hij dat verdedigd dan?
Jij verdedigt wel de bezetting door Israel van Palestijnse gebieden.
Wie is er nou selectief verontwaardigd?
pi_131502324
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Heeft hij dat verdedigd dan?
Jij verdedigt wel de bezetting door Israel van Palestijnse gebieden.
Wie is er nou selectief verontwaardigd?
Er is natuurlijk wel een verschil. Israël bezet de westelijke jordaanoever omdat ze werden aangevallen. (= legale bezetting) Marokko is de westelijke sahara binnengetrokken omdat ze het willen annexeren. (= illegale bezetting)

Lees dit artikel: http://www.dewereldmorgen(...)alestina-van-marokko

Jammer voor de inheemse bevolking dat Marokkanen geen Joden zijn, anders was de aandacht voor deze bezetting niet 100 maar 100.000 keer groter geweest. :) Hoe lang zal de wereld dit onrecht pikken?
pi_131505417
Is het een keer klaar met dat persoonlijke gejank?
pi_131538538
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 01:41 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een verschil. Israël bezet de westelijke jordaanoever omdat ze werden aangevallen. (= legale bezetting) Marokko is de westelijke sahara binnengetrokken omdat ze het willen annexeren. (= illegale bezetting)

Lees dit artikel: http://www.dewereldmorgen(...)alestina-van-marokko

Jammer voor de inheemse bevolking dat Marokkanen geen Joden zijn, anders was de aandacht voor deze bezetting niet 100 maar 100.000 keer groter geweest. :) Hoe lang zal de wereld dit onrecht pikken?
Israel bezet de westelijke Jordaanoever niet omdat het werd aangevallen, want dan had het zich na het verjagen van de Jordaanse troepen gewoon terug kunnen trekken achter de oude grenzen. En het toelaten van illegale nederzettingen heeft al helemaal niks te maken met een aanval van buitenaf.
En dan heb ik het nog niet eens over Gaza.
En dan heb ik het ook nog niet over allerlei illegale acties van Israel, zoals het bouwen van nederzettingen en het bouwen van een muur op bezet gebied.

Als de Marokkanen joden waren geweest, waren de bewoners van de Spaanse Sahara nog slechter af geweest. Want dan hadden de Marokkanen allerlei steun gehad en hadden ze zich in allerlei retorische bochten kunnen wringen om schijnheilig aan een vredesproces te werken. Zogenaamd dan.
pi_131541764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Israel bezet de westelijke Jordaanoever niet omdat het werd aangevallen
Jazeker wel. Om te voorkomen dat Jordaanse troepen unchecked nog eens zo ver konden oprukken is de Westelijke Jordaanoever bezet. Net als de Golanvlakte in het noorden.
quote:
Want dan had het zich na het verjagen van de Jordaanse troepen gewoon terug kunnen trekken achter de oude grenzen.
Dat is een naďviteit die Israël zich niet kan veroorloven helaas.
quote:
En het toelaten van illegale nederzettingen heeft al helemaal niks te maken met een aanval van buitenaf.
En dan heb ik het nog niet eens over Gaza.
En dan heb ik het ook nog niet over allerlei illegale acties van Israel, zoals het bouwen van nederzettingen en het bouwen van een muur op bezet gebied.
Je hebt het ook niet over de constante terreuraanslagen op burgers, op laffe aanvallen door drie a vier landen tegelijk tegen één en over ziedende haat tegen de aard van de bewoners.

Je hebt het over de Westelijke jordaanoever, die om militaire redenen is bezet (geweest).
Als de Marokkanen joden waren geweest, waren de bewoners van de Spaanse Sahara nog slechter af geweest. Want dan hadden de Marokkanen allerlei steun gehad en hadden ze zich in allerlei retorische bochten kunnen wringen om schijnheilig aan een vredesproces te werken. Zogenaamd dan.[/quote]Die joden toch, je zou ze er bijna om gaan haten...

De waarheid is natuurlijk dat de 'bewoners van de Spaanse Sahara' zich dan eveneens gillend van haat op onschuldige Marokkaanse burgers had gestort en de Noord-Afrikaanse landen als één Marokko hadden binnengetrokken, zwerend al haar bewoners van de aardbodem te verjagen.

Even de boel omdraaien: wat zou er zijn gebeurd als het Marokkanen waren geweest en niet joden die Israël zouden hebben gesticht?
pi_131542137
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:28 schreef Karrs het volgende:

[..]

Jazeker wel. Om te voorkomen dat Jordaanse troepen unchecked nog eens zo ver konden oprukken is de Westelijke Jordaanoever bezet. Net als de Golanvlakte in het noorden.

[..]

Dat is een naďviteit die Israël zich niet kan veroorloven helaas.

[..]

Je hebt het ook niet over de constante terreuraanslagen op burgers, op laffe aanvallen door drie a vier landen tegelijk tegen één en over ziedende haat tegen de aard van de bewoners.

Je hebt het over de Westelijke jordaanoever, die om militaire redenen is bezet (geweest).
Ja, spinnen zijn ook heel gevaarlijke beesten. En pleinen zijn uitermate eng. En kleine hokjes kunnen dodelijk zijn.
quote:
Die joden toch, je zou ze er bijna om gaan haten...
Oh welnee: dat de joden vanuit het westen alle steun krijgen ligt niet aan de joden, dat doen de westerse politici zelf.
Israel maakt daar alleen maar handig misbruik van.
Overigens constateer ik dat jij kennelijk geen onderscheid maakt tussen Israel en joden.
quote:
De waarheid is natuurlijk dat de 'bewoners van de Spaanse Sahara' zich dan eveneens gillend van haat op onschuldige Marokkaanse burgers had gestort en de Noord-Afrikaanse landen als één Marokko hadden binnengetrokken, zwerend al haar bewoners van de aardbodem te verjagen.

Even de boel omdraaien: wat zou er zijn gebeurd als het Marokkanen waren geweest en niet joden die Israël zouden hebben gesticht?
Van dik hout zaagt men kennelijk kromme planken. "gillend van haat", je moet er maar opkomen.

Even omdraaien en dan pakweg 100 jaar terug in de tijd?
Ik denk dat de tolerantie voor de instromers groter zou zijn geweest, omdat er meer overeenstemming zou zijn geweest tussen de Arabische bewoners van Palestina en de nieuwkomers. Taal en geloof komen al overeen en een groot deel van de cultuur ook. Dit i.t.t. de cultuur van de westerse, joodse nieuwkomers.
Toch zouden er problemen zijn ontstaan, misschien niet al bij 10 % nieuwkomers, maar bij 30 % toch wel. Het is gewoon dom om te denken dat je zonder problemen een heel land kunt overnemen.

En zo dom waren de joden niet: ze hebben best voorzien dat er problemen zouden komen.
pi_131563499
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 15:34 schreef PSV1990- het volgende:
Risico als bezetter .
Nee hoor, deze militair had deze gast nooit als vriend moeten beschouwen. Hij had kunnen weten dat hij onbetrouwbaar is. Domme fout dus.
Hoop wel dat het leger 10-voudig wraak neemt. Dit mag niet onbestraft blijven.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')