Doe geen moeite, hij gaat toch nergens serieus op in.quote:Op maandag 23 september 2013 18:38 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Ik wil maar zeggen, jij noemt bezetting een kankerstreek maar Marokko bezet ook land.
Wat een hypocriete taal van die Israeli's. Alsof ze zelf zo braaf zijn en geen Palestijnen doodmaken en/of pesten.quote:
Heeft hij dat verdedigd dan?quote:Op maandag 23 september 2013 18:38 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Ik wil maar zeggen, jij noemt bezetting een kankerstreek maar Marokko bezet ook land.
Er is natuurlijk wel een verschil. Israël bezet de westelijke jordaanoever omdat ze werden aangevallen. (= legale bezetting) Marokko is de westelijke sahara binnengetrokken omdat ze het willen annexeren. (= illegale bezetting)quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Heeft hij dat verdedigd dan?
Jij verdedigt wel de bezetting door Israel van Palestijnse gebieden.
Wie is er nou selectief verontwaardigd?
Israel bezet de westelijke Jordaanoever niet omdat het werd aangevallen, want dan had het zich na het verjagen van de Jordaanse troepen gewoon terug kunnen trekken achter de oude grenzen. En het toelaten van illegale nederzettingen heeft al helemaal niks te maken met een aanval van buitenaf.quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:41 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een verschil. Israël bezet de westelijke jordaanoever omdat ze werden aangevallen. (= legale bezetting) Marokko is de westelijke sahara binnengetrokken omdat ze het willen annexeren. (= illegale bezetting)
Lees dit artikel: http://www.dewereldmorgen(...)alestina-van-marokko
Jammer voor de inheemse bevolking dat Marokkanen geen Joden zijn, anders was de aandacht voor deze bezetting niet 100 maar 100.000 keer groter geweest.Hoe lang zal de wereld dit onrecht pikken?
Jazeker wel. Om te voorkomen dat Jordaanse troepen unchecked nog eens zo ver konden oprukken is de Westelijke Jordaanoever bezet. Net als de Golanvlakte in het noorden.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israel bezet de westelijke Jordaanoever niet omdat het werd aangevallen
Dat is een naïviteit die Israël zich niet kan veroorloven helaas.quote:Want dan had het zich na het verjagen van de Jordaanse troepen gewoon terug kunnen trekken achter de oude grenzen.
Je hebt het ook niet over de constante terreuraanslagen op burgers, op laffe aanvallen door drie a vier landen tegelijk tegen één en over ziedende haat tegen de aard van de bewoners.quote:En het toelaten van illegale nederzettingen heeft al helemaal niks te maken met een aanval van buitenaf.
En dan heb ik het nog niet eens over Gaza.
En dan heb ik het ook nog niet over allerlei illegale acties van Israel, zoals het bouwen van nederzettingen en het bouwen van een muur op bezet gebied.
Ja, spinnen zijn ook heel gevaarlijke beesten. En pleinen zijn uitermate eng. En kleine hokjes kunnen dodelijk zijn.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jazeker wel. Om te voorkomen dat Jordaanse troepen unchecked nog eens zo ver konden oprukken is de Westelijke Jordaanoever bezet. Net als de Golanvlakte in het noorden.
[..]
Dat is een naïviteit die Israël zich niet kan veroorloven helaas.
[..]
Je hebt het ook niet over de constante terreuraanslagen op burgers, op laffe aanvallen door drie a vier landen tegelijk tegen één en over ziedende haat tegen de aard van de bewoners.
Je hebt het over de Westelijke jordaanoever, die om militaire redenen is bezet (geweest).
Oh welnee: dat de joden vanuit het westen alle steun krijgen ligt niet aan de joden, dat doen de westerse politici zelf.quote:Die joden toch, je zou ze er bijna om gaan haten...
Van dik hout zaagt men kennelijk kromme planken. "gillend van haat", je moet er maar opkomen.quote:De waarheid is natuurlijk dat de 'bewoners van de Spaanse Sahara' zich dan eveneens gillend van haat op onschuldige Marokkaanse burgers had gestort en de Noord-Afrikaanse landen als één Marokko hadden binnengetrokken, zwerend al haar bewoners van de aardbodem te verjagen.
Even de boel omdraaien: wat zou er zijn gebeurd als het Marokkanen waren geweest en niet joden die Israël zouden hebben gesticht?
Nee hoor, deze militair had deze gast nooit als vriend moeten beschouwen. Hij had kunnen weten dat hij onbetrouwbaar is. Domme fout dus.quote:
Soep kan heel erg vies zijn, marmotten zien er lief uit maar dragen ook zo veel ziekten. En klokken verneuken je waar je bij staat!quote:Op woensdag 25 september 2013 08:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, spinnen zijn ook heel gevaarlijke beesten. En pleinen zijn uitermate eng. En kleine hokjes kunnen dodelijk zijn.
Je hypocrisie is weer afstotelijk. En die steun hebben de joden wel verdiend, na wat ze is aangedaan in de Tweede Wereldoorlog en na wat Israël is overkomen in de decennia daarna. Het is nou eenmaal een Westers land; een goed draaiende seculiere democratie. Tsja, waarom zouden we ze niet steunen dan?quote:Oh welnee: dat de joden vanuit het westen alle steun krijgen ligt niet aan de joden, dat doen de westerse politici zelf.
Israel maakt daar alleen maar handig misbruik van.
Overigens constateer ik dat jij kennelijk geen onderscheid maakt tussen Israel en joden.
Kromme planken, jaja. Het is helaas dichtbij de waarheid; het islamitische antisemitisme, gevoed door de nazi-doctrine van de jaren 30, bloeit als nooit tevoren en is grotendeels verantwoordelijk voor het überhaupt bestáán van het conflict.quote:Van dik hout zaagt men kennelijk kromme planken. "gillend van haat", je moet er maar opkomen.
Er was geen land, maar goed. En als het Marokkanen waren, dan denk ik dat er gewoon allang vrede was geweest.quote:Even omdraaien en dan pakweg 100 jaar terug in de tijd?
Ik denk dat de tolerantie voor de instromers groter zou zijn geweest, omdat er meer overeenstemming zou zijn geweest tussen de Arabische bewoners van Palestina en de nieuwkomers. Taal en geloof komen al overeen en een groot deel van de cultuur ook. Dit i.t.t. de cultuur van de westerse, joodse nieuwkomers.
Toch zouden er problemen zijn ontstaan, misschien niet al bij 10 % nieuwkomers, maar bij 30 % toch wel. Het is gewoon dom om te denken dat je zonder problemen een heel land kunt overnemen.
Nothing they couldn't handle. Maar ik betwijfel of ze de intensiteit van de haat tegen zich op waarde hebben geschat.quote:En zo dom waren de joden niet: ze hebben best voorzien dat er problemen zouden komen.
Je kletste gewoon uit je nek: er was een vredesverdrag met Jordanië.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
Soep kan heel erg vies zijn, marmotten zien er lief uit maar dragen ook zo veel ziekten. En klokken verneuken je waar je bij staat!
Zullen we 't nu weer over het onderwerp hebben?
Ook flauwekul.quote:[..]
Je hypocrisie is weer afstotelijk. En die steun hebben de joden wel verdiend, na wat ze is aangedaan in de Tweede Wereldoorlog en na wat Israël is overkomen in de decennia daarna. Het is nou eenmaal een Westers land; een goed draaiende seculiere democratie. Tsja, waarom zouden we ze niet steunen dan?
De herrie is van ouder datum, maar dat heeft niks te maken met een nazi-doctrine. De joden hebben gewoon de Palestijnse samenleving overspoeld, een beetje zoals de tsunami waar Wilders het over heeft, maar dan echt. En die samenleving heeft zich daartegen verzet, zoals te verwachten was.quote:[..]
Kromme planken, jaja. Het is helaas dichtbij de waarheid; het islamitische antisemitisme, gevoed door de nazi-doctrine van de jaren 30, bloeit als nooit tevoren en is grotendeels verantwoordelijk voor het überhaupt bestáán van het conflict.
Vandaar ook mijn opmerking: als het om Marokkanen was gegaan, dan was er geen conflict meer geweest.
Alsof er geen mensen woonden.quote:[..]
Er was geen land, maar goed. En als het Marokkanen waren, dan denk ik dat er gewoon allang vrede was geweest.
Het verhaal over de haat wordt een beetje eenzijdig en vermoeiend.quote:[..]
Nothing they couldn't handle. Maar ik betwijfel of ze de intensiteit van de haat tegen zich op waarde hebben geschat.
Wat heeft dat ermee te maken? Jordanië heeft de Westelijke Jordaanoever, die ze zelf had veroverd in 1950, officieel opgegeven in 1988 in ruil voor het uiteindelijke vredesverdrag van 1994. Maar dit heeft niets te maken met de militaire waarde van dat gebied.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je kletste gewoon uit je nek: er was een vredesverdrag met Jordanië.
Dat andere groepen "geen genoegdoening" hebben gehad (wat een onzin trouwens), betekent niet dat Israël onze morele steun niet verdient.quote:Ook flauwekul.
Als je dan toch wilt spelen op een schuldgevoel: het waren de nazi's die het plan bedachten van de holocaust. Niet alleen voor de joden, maar ook voor de roma/sinti en diverse afwijkende groepen, als homo's en debielen. Een genoegdoening voor die andere groepen blijft nogal achterwege, als je het mij vraagt.
Zie boven. Dat anderen ook hebben geleden, doet niets af aan het feit dat de joden onze steun hebben verdiend na de oorlog.quote:En waarom zouden alle andere westerlingen, die evengoed last hebben gehad van de nazi's, de joden moeten steunen? Het woord verdiend is trouwens wel erg ongepast, in dit verband. En dan heb ik het nog niet over de Slaven in Oost-Europa, die nog veel meer onder de nazi's hebben geleden dan de westerlingen en joden bij elkaar.
Dat klopt en dat is ook gebeurd. Het westen heeft in de eerste drie grote oorlogen (tot en met Jom Kippoer) dan ook niet militair ingegrepen. Dat kwam pas op gang na die oorlog en als onderdeel van de Koude Oorlog.quote:Wat Israel in de decennia na het eenzijdig uitroepen van zijn eigen bestaan overkomen is, komt geheel voor zijn eigen rekening, lijkt me.
Dat hebben de Arabische landen dan ook meermalen aan den lijve ondervonden.quote:Wie herrie trapt in zijn omgeving, kan weerstand verwachten.
Daar ga ik dan ook niet op af.quote:Israel is geen westers land, althans niet als je afgaat op de samenstelling van de bevolking: die is voor amper 20 % westers.
Welke trammelant hebben 'de' joden over zichzelf afgeroepen in het interbellum?quote:En verder ga je geheel voorbij aan de trammelant die de joden over zichzelf hebben afgeroepen in het interbellum, dus ver voor de holocaust. Moeten we daar ook medelijden mee hebben?
Dat zijn jouw interpretaties voor hun hard en soms meedogenloos gedrag naar hun vijanden en zelfontplooiing. Beiden zijn niet bepaald verwijtbare eigenschappen; dat moeten ze helemaal zelf weten. Het eerste is een keuze die betwist kan worden, maar de zachte hand heeft ook niet echt geholpen.quote:En we moeten ze niet steunen, omdat ze de internationale regels van beschaving schenden.
En verder: ze dienen te weten dat er grenzen zijn aan hun onbeschoftheden en egoïsme.
De nazi-leer is in de jaren 30 naar de islamitische wereld gebracht in een poging om de Arabieren als blok te gebruiken tegen de geallieerden. Het vond, zal ik maar zeggen, gretig aftrek...quote:De herrie is van ouder datum, maar dat heeft niks te maken met een nazi-doctrine. De joden hebben gewoon de Palestijnse samenleving overspoeld, een beetje zoals de tsunami waar Wilders het over heeft, maar dan echt. En die samenleving heeft zich daartegen verzet, zoals te verwachten was.
Je ontkenning wordt pas vermoeiend. Hou daar nou maar mee op, je overtuigt niemand behalve jezelf.quote:Het verhaal over de haat wordt een beetje eenzijdig en vermoeiend.
Heb je niks anders om je aan vast te klampen?
Tja, dat geldt voor iedereen hier.quote:Op donderdag 26 september 2013 07:56 schreef Karrs het volgende:
je overtuigt niemand behalve jezelf.
quote:De president van Israël, Shimon Peres, brengt van 29 september tot en met 2 oktober 2013 een officieel bezoek aan Nederland. Het bezoek bevestigt de goede betrekkingen tussen Nederland en Israël.
Op dinsdag 1 oktober verwelkomt Koning Willem-Alexander de president op Paleis Noordeinde. Minister-president Rutte ontvangt de Israëlische president op het Catshuis. Aansluitend houdt de president tijdens zijn bezoek in de plenaire zaal van de Eerste Kamer een toespraak voor leden van de Eerste en Tweede Kamer. ’s Avonds bieden Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima op Paleis Noordeinde een diner aan.
Op zondag 29 september brengt de president een bezoek aan de Hollandsche Schouwburg en de Portugese Synagoge. De Hollandsche Schouwburg werd tijdens de Tweede Wereldoorlog gebruikt als een deportatieplaats voor joden. Nu is het gebouw een monument ter nagedachtenis van de slachtoffers. Maandag 30 september brengt hij onder andere een bezoek aan het Vredespaleis. Op 2 oktober eindigt het bezoek.
http://www.rijksoverheid.(...)zoekt-nederland.html
Peresquote:Shimon Peres is binnenkort te gast in College Tour. Presentator Twan Huys maakte dat bekend bij RTL Late Night. In de show van Humberto Tan noemde Huys de 90-jarige Israëlische president een gast van de buitencategorie.
Het interview zal plaatsvinden in de Ridderzaal. Volgens Huys was alleen de allerbeste plek geschikt voor een interview met het staatshoofd van Israël. Vooraf zouden er geen afspraken zijn gemaakt over wat wel en wat niet besproken mag worden.
Dat het is gelukt om de 9e president van Israël te strikken voor College Tour, is volgens Huys vooral te danken aan 'vrienden van het programma'. De presentator gaf onlangs tijdens De Wereld Draait Door al een bijna volledige lijst met gasten door, maar over één naam bleef hij tot nu toe geheimzinnig.
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)n-College-Tour.dhtml
Gaan we er toch nog even op door, en ik ben niet eens joods. Alleen de holocaust en de nazis worden in deze context vaak vermeld, maar de pogroms door de eeuwen heen worden voor het gemak maar even vergeten. Ik snap de angst en defensieve houding van de joden wel. Maar goed, inlevingsvermogen is bij sommige ver te zoeken als het ze niet uitkomt.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:16 schreef Kees22 het volgende:
Het verhaal over de haat wordt een beetje eenzijdig en vermoeiend.
Heb je niks anders om je aan vast te klampen?
Tja, wat valt daar nou op te zeggen?quote:Op zaterdag 28 september 2013 19:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Gaan we er toch nog even op door, en ik ben niet eens joods. Alleen de holocaust en de nazis worden in deze context vaak vermeld, maar de pogroms door de eeuwen heen worden voor het gemak maar even vergeten. Ik snap de angst en defensieve houding van de joden wel. Maar goed, inlevingsvermogen is bij sommige ver te zoeken als het ze niet uitkomt.
Er bestaan geen genetische joden.quote:Op zondag 29 september 2013 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, wat valt daar nou op te zeggen?
Ik heb al eerder gezegd dat ik wel enig begrip heb voor enerzijds de geschiedenis en anderzijds de fobie van de joden. Moet ik dat nou weer herhalen? Vooruit dan. Misschien ben je nieuw hier.
De joden zijn, afgezien van de zigeuners, de enige groep die zichzelf als afzonderlijke groep heeft weten te handhaven te midden van andere volken. In het jaar 66 of zo zijn de joden door de Romeinen uit Israel verjaagd, iets wat voor de Romeinen een uitzonderlijke maatregel was. Al 2000 jaar weten de joden zich dus af te zonderen van de volken waar ze tussen wonen. Iets wat ook genetisch te traceren is: joden lijken genetisch meer op Palestijnen dan op de volken temidden waarvan ze woonden. Ze hebben zich dus niet geïntegreerd.
Daar zullen ze vast hun redenen voor gehad hebben, maar het resultaat was er ook naar. In tijden van crisis zijn buitenbeentjes de lul. De zondebok. Dat is niet speciaal voor joden hoor, ook chinezen zijn vaak de lul.
De neiging uit het oude testament om zich af te zonderen wordt door de geschiedenis steeds versterkt. Ook niet zo vreemd: een fobie versterkt zichzelf.
Maar een fobie is wel een irreële angst: niet gebaseerd op feiten.
Maar kan anderzijds wel zichzelf versterken. Sterker nog: versterkt zichzelf ook vaak zonder enige uitwendige aanleiding.
WOW! Dit is dus echt gewoon stormfront propaganda direct uit het neonazi handboek "Dat joden worden vervolgd is hun eigen schuld".quote:Op zondag 29 september 2013 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, wat valt daar nou op te zeggen?
Ik heb al eerder gezegd dat ik wel enig begrip heb voor enerzijds de geschiedenis en anderzijds de fobie van de joden. Moet ik dat nou weer herhalen? Vooruit dan. Misschien ben je nieuw hier.
De joden zijn, afgezien van de zigeuners, de enige groep die zichzelf als afzonderlijke groep heeft weten te handhaven te midden van andere volken. In het jaar 66 of zo zijn de joden door de Romeinen uit Israel verjaagd, iets wat voor de Romeinen een uitzonderlijke maatregel was. Al 2000 jaar weten de joden zich dus af te zonderen van de volken waar ze tussen wonen. Iets wat ook genetisch te traceren is: joden lijken genetisch meer op Palestijnen dan op de volken temidden waarvan ze woonden. Ze hebben zich dus niet geïntegreerd.
Daar zullen ze vast hun redenen voor gehad hebben, maar het resultaat was er ook naar. In tijden van crisis zijn buitenbeentjes de lul. De zondebok. Dat is niet speciaal voor joden hoor, ook chinezen zijn vaak de lul.
De neiging uit het oude testament om zich af te zonderen wordt door de geschiedenis steeds versterkt. Ook niet zo vreemd: een fobie versterkt zichzelf.
Maar een fobie is wel een irreële angst: niet gebaseerd op feiten.
Maar kan anderzijds wel zichzelf versterken. Sterker nog: versterkt zichzelf ook vaak zonder enige uitwendige aanleiding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |