abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131277233
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
pi_131303418
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 02:22 schreef arjan1112 het volgende:
in israel is het legaal om rechtzaken voor palestijnen rechten te voeren, in omringende landen word je dan in de gevangenis gesmeten
Bronnen? Voorbeelden?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131303501
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 07:19 schreef Karrs het volgende:

[..]

:')
Ja, daar kun je wel mees over muilen, maar bij het woord bondgenoot denk ik toch echt aan iemand waar ik op gelegener tijd zelf ook wat aan heb. Niet aan iemand die niet op eigen benen kan staan en die door mij met veel moeite overeind gehouden moet worden.
Gehandicapte mensen, die worden in onze maatschappij gesteund terwijl ze niet voor zichzelf kunnen zorgen. En terecht.
quote:
[..]

:')
Ook daar kun je wel over meesmuilen. Maar het aanleggen van scherpe en onnatuurlijke grenzen eist een voortdurende inspanning. Het bouwen van een villa in een jungle (alsof Israel een villa is en het MIdden-Oosten een jungle, slimme framing!!) is stupide en alleen haalbaar als je van buitenaf tegen hoge kosten hulpbronnen kunt gebruiken. En het vernielt een grote omgeving.
Idem het houden van wilde dieren in een beschaafde omgeving (Israel in het Midden-Oosten). Dat is een probleem en geeft veel bijkomende schade.
De vergelijking die veel mensen maken met een kankergezwel komt niet uit de lucht vallen.
quote:
[..]

Dát is wel waar. Het argument "Palestijnen horen in Jordanië" is wat mij betreft net zo valide als "Joden horen in (insert ver land, zoals Argentinië oid)".
Precies! Dat soort logica kan ik begrijpen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131303580
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:01 schreef Karrs het volgende:

[..]

Alle oorlogen om land zijn uiteindelijk gewoon met verdragen afgesloten. Gaat hier ook nog wel gebeuren.
Of met het schenden van verdragen.
quote:
[..]

Dat verdrag komt er nog wel. Kan tien jaar duren, kan vijftig jaar duren, maar uiteindelijk komt er gewoon een vredesverdrag met vastgestelde grenzen.

Dat is iets wat jij je echt niet kan voorstellen, he? Maar dan vergeet je een belangrijk detail: de Arabische volkeren veranderen in rap tempo. Zij migreren van hun oorspronkelijke cultuur naar een nieuwe cultuur die op de westerse leest is geschoeid. Dat betekent zonder enige twijfel dat een Arabische eenheid die Israël accepteert als buurman, veel dichterbij is dan een Arabische eenheid die Israël van de kaart wil vegen, zoals die er in 1948, 1966 en 1973 waren.

[..]

Wat denk je dat er eerder gaat gebeuren?

1. De Arabische wereld wordt militair sterker dan Israël
2. De Arabische wereld moderniseert en verwestert tot een nieuwe, verlichte samenleving die de islamitische wetten (inclusief het islamitische antisemitisme) marginaliseert

Ik denk het tweede - en dan maakt het eerste niet meer uit. Sterker nog, zodra het tweede een feit is, is er niets dat een Arabisch-Israëlische innige samenwerking, zelfs op militair gebied, in de weg staat. Maar dat zal nog decennia duren.
Decennia is nog optimistisch, denk ik.
Maar dan nog. Ik zie nog wel wat beren op de weg.
Israel bestaat bij de gratie van de fobie dat het bedreigd wordt in zijn bestaan. Fobieën zijn hardnekkig. Er is niet zozeer een islamitisch antisemitisme, er is een joods antiïslamitisme.
En daar is geen rem op.
pi_131303655
Ik las over een experiment dat volgens de spreker aantoonde dat mensen empathisch zijn.

Men neme twee spelers. De ene heeft 10 euro en mag die verdelen over beide spelers. De ander mag de verdeling accepteren of niet.
Als hij wel accepteert, krijgen de spelers de voorgestelde bedragen.
Als hij niet accepteert, krijgen beide spelers niks.

Ik hou 10 euro en jij krijgt niks. Acceptabel? Nee! Dus ik krijg ook niks.
OK, 9 om 1? Nee!
Etc. De slimmere lezers zullen het wel begrijpen.
De beste verdeling wordt dan 6 om 4, als je een toegeeflijke partner treft.

Een prima model voor de verdeling van Palestina. Alleen is er niemand die Israel de 10 euro ontneemt als de Palestijnen (terecht of onterecht) het voorstel afwijzen..

(Overigens bewijst dit spel volgens mij eens te meer dat mensen op hun eigen belang uit zijn. Immers: 5 is meer dan 0.)
pi_131306117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 01:22 schreef Kees22 het volgende:

Decennia is nog optimistisch, denk ik.
Maar dan nog. Ik zie nog wel wat beren op de weg.
Israel bestaat bij de gratie van de fobie dat het bedreigd wordt in zijn bestaan. Fobieën zijn hardnekkig. Er is niet zozeer een islamitisch antisemitisme, er is een joods antiïslamitisme.
En daar is geen rem op.
_O- Ik heb nog nooit van zoiets belachelijks gehoord. Joods antiïslamitisme...? Hoe moet ik dat voor me zien?

Voor al hun fouten en tekortkomingen, je kunt joden er bepaald niet van beschuldigen dat zij de islam willen uitroeien. Andersom ook niet, maar het komt er met de antizionistische (en bijkomende antisemitische) houding wel aardig in de buurt. Maar Israël en de zionistische beweging is alleen maar uit op het vestigen van een joods tehuis. Als er op die plek boeddhisten hadden gewoond, was precies hetzelfde gebeurd. Was er dan sprake geweest van 'joods antiboeddhitisme'? :')

En natuurlijk is je zielige poging het islamitische antisemitisme te bagatelliseren net zo lachwekkend als dode kindertjes dat zijn voor dit enge mens.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_131336473
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O- Ik heb nog nooit van zoiets belachelijks gehoord. Joods antiïslamitisme...? Hoe moet ik dat voor me zien?

Voor al hun fouten en tekortkomingen, je kunt joden er bepaald niet van beschuldigen dat zij de islam willen uitroeien. Andersom ook niet, maar het komt er met de antizionistische (en bijkomende antisemitische) houding wel aardig in de buurt. Maar Israël en de zionistische beweging is alleen maar uit op het vestigen van een joods tehuis. Als er op die plek boeddhisten hadden gewoond, was precies hetzelfde gebeurd. Was er dan sprake geweest van 'joods antiboeddhitisme'? :')

En natuurlijk is je zielige poging het islamitische antisemitisme te bagatelliseren net zo lachwekkend als dode kindertjes dat zijn voor dit enge mens.
Jaja. Als je geen echt weerwoord hebt speel je op de man of ga je neerbuigend doen?
Wat betreft streven tot uitroeiing spreek je jezelf al tegen. Dus laat maar.

Dat is juist het probleem: Israel en de zionisten zijn uit op het vestigen van een joodse staat op dat terrein, hoe dan ook en ten koste van wie dan ook. Een goede motivatie is kennelijk van geen belang: alles voldoet als het maar geloofd wordt.
En een reden hoeft er ook niet te zijn. Gewoon: we willen het.
Dat is precies hoe zwaaien spreekt.

En ja, als er boeddhisten hadden gewoond, hadden de joden voortdurend geklaagd over hoe zij bedreigd werden door de omringende horden van agressieve boeddhisten en hoe men zich daartegen wel moest bewapenen met atoomwapens (oh nee, die hebben ze niet, of althans daar doen ze geen mededelingen over), nou ja en verder de gebruikelijke riedels over het zijn van een voorhoede van de westerse wereld tegen de barbaarse boeddhisten en zo.........

barbaarse boeddhisten allitereert ook beter dan miezerige moslims, vind je ook niet?
pi_131336523
En geef nou eens een argumentatie over je verandering van de islamitische landen in het Midden-Oosten.
pi_131338919
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja. Als je geen echt weerwoord hebt speel je op de man of ga je neerbuigend doen?
Nee, dat doe ik alleen als ik met personen te maken krijg voor wie ik geen respect kan opbrengen. Jodenhaters, of racisten en xenofoben in het algemeen, bijvoorbeeld.
quote:
Wat betreft streven tot uitroeiing spreek je jezelf al tegen. Dus laat maar.

Dat is juist het probleem: Israel en de zionisten zijn uit op het vestigen van een joodse staat op dat terrein, hoe dan ook en ten koste van wie dan ook. Een goede motivatie is kennelijk van geen belang: alles voldoet als het maar geloofd wordt.
En een reden hoeft er ook niet te zijn. Gewoon: we willen het.
Mjoa. Da's wel zo'n beetje de kernzin waarop alle naties zijn gebouwd. Ik blijf het toch vreemd vinden dat je één volk dat wil ontzeggen, terwijl je er bij alle andere landen blijkbaar geen moeite mee hebt...
quote:
En ja, als er boeddhisten hadden gewoond, hadden de joden voortdurend geklaagd over hoe zij bedreigd werden door de omringende horden van agressieve boeddhisten en hoe men zich daartegen wel moest bewapenen met atoomwapens (oh nee, die hebben ze niet, of althans daar doen ze geen mededelingen over), nou ja en verder de gebruikelijke riedels over het zijn van een voorhoede van de westerse wereld tegen de barbaarse boeddhisten en zo.........
Alleen als boeddhisten hetzelfde hadden gereageerd als moslims. En dan was er geen verschil geweest. Maar om op de originele reactie terug te komen: er was in dat geval alláng vrede geweest daar.
pi_131369794
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:04 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik alleen als ik met personen te maken krijg voor wie ik geen respect kan opbrengen. Jodenhaters, of racisten en xenofoben in het algemeen, bijvoorbeeld.
Oh, dan stopt je denken en ga je schelden? Ik ken de reflex, maar zie ook het onnutte ervan. En je verlaagt je natuurlijk wel tot het niveau van je tegenstander, als je aan de reflex toegeeft. :6
quote:
[..]

Mjoa. Da's wel zo'n beetje de kernzin waarop alle naties zijn gebouwd. Ik blijf het toch vreemd vinden dat je één volk dat wil ontzeggen, terwijl je er bij alle andere landen blijkbaar geen moeite mee hebt...
Mwoah. Nu denk je toch wat te simpel. Jij denkt blijkbaar aan de kolonisering van Amerika en Australië, maar bijvoorbeeld de kolonisering van Afrika en (delen van) Azië liep toch wel anders. En de staatvorming in Europa en Azië is toch ook wel een genuanceerder verhaal. En des te genuanceerder naarmate je dichter bij de huidige tijd komt.
quote:
[..]

Alleen als boeddhisten hetzelfde hadden gereageerd als moslims. En dan was er geen verschil geweest. Maar om op de originele reactie terug te komen: er was in dat geval alláng vrede geweest daar.
Daar geloof ik niks van. Als de Palestijnen de VN-verdeling van 1948 geaccepteerd hadden, had Israel net zo lang lopen kloten tot er rotzooi ontstaan was. Tot ze hoe dan ook een casus belli hadden gehad.
Zionisten willen Eretz Israel, net zoals Serven Groot-Servië willen, Russen Groot-Rusland en nazis Groot-Duitsland. En ze doen alles wat op hun weg komt om dat te bereiken.
pi_131373926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, dan stopt je denken en ga je schelden? Ik ken de reflex, maar zie ook het onnutte ervan. En je verlaagt je natuurlijk wel tot het niveau van je tegenstander, als je aan de reflex toegeeft. :6

[..]

Mwoah. Nu denk je toch wat te simpel. Jij denkt blijkbaar aan de kolonisering van Amerika en Australië, maar bijvoorbeeld de kolonisering van Afrika en (delen van) Azië liep toch wel anders. En de staatvorming in Europa en Azië is toch ook wel een genuanceerder verhaal. En des te genuanceerder naarmate je dichter bij de huidige tijd komt.
Ja, ja, ja. Whatever.

quote:
Daar geloof ik niks van.
Verbaast me niks.
quote:
Als de Palestijnen de VN-verdeling van 1948 geaccepteerd hadden, had Israel net zo lang lopen kloten tot er rotzooi ontstaan was. Tot ze hoe dan ook een casus belli hadden gehad.
Onderbouw dat eens?

quote:
Zionisten willen Eretz Israel, net zoals Serven Groot-Servië willen, Russen Groot-Rusland en nazis Groot-Duitsland. En ze doen alles wat op hun weg komt om dat te bereiken.
Die joden toch!

Behalve dan dat voor de meeste zionisten het doel allang is bereikt... Israël.
pi_131385243

Het Waarnemen van de Werkelijkheid richt zich op de wortel van al onze problemen: de ontwikkeling van het onjuiste gebruik van onze egoïstische aard. Alle oplossingen liggen in het bereiken van een altruïstische manier om onze egoïstische aard te gebruiken.
pi_131396095
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ja, ja, ja. Whatever.

[..]

Verbaast me niks.

[..]

Onderbouw dat eens?
Ze lopen nu ook al vanaf het begin te kloten. Ook als ze hun zin krijgen kloten ze nog door.
quote:
[..]

Die joden toch!

Behalve dan dat voor de meeste zionisten het doel allang is bereikt... Israël.
En nog hebben ze niet genoeg!
pi_131411067
Mooie TT. 8-)
Al blijft het zelfs in dit topic moeilijk om dat motto te koesteren.
pi_131420085
Ik ga ook iets ziekelijk antisemitisch roepen: HIEP HIEP HOERA! (omdat mijn nichtje weer is bevallen van een gezonde jongen)

Velen zijn onbekend met de duistere (!)en antisemitische (!) achtergrond van de kreet HIEP! HIEP! HOERA! Het woord "hiep" komt vanuit het Latijn. Het was oorspronkelijk HEP! HEP!

H E P is een acroniem:
H = Hierosolyma [Jeruzalem / Jeroeshalajim]
E = Est [is]
P = Perdita [verloren, vernietigd, ten gronde gericht, vergeten]

En nu ben ik een antisemiet :)

Om even aan te tonen hoe belachelijk sommige mensen reageren en alles aangrijpen om het maar als antisemitisme te betichten. Dat noem ik pas ziekelijk
pi_131420123
Gefeliciteerd.
pi_131422024
Arabieren zijn ook Semieten stelletje antisemieten .

Zionjoden komen uit Europa dus niks antisemitisch aan:)
pi_131425673
quote:
8s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jodenstreek = bedrieglijke streek :')

Ik ga ook iets heel zieks zeggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jij snapt ook wel dat het in de context van die zin een antisemitische uitspraak is.

allemaal nare woorden, trouwens.
pi_131432272
Ik ben ZEER tegen Anti Semieten, ik heb een hekel aan ze. Maar feit is wel dat veel Joden in Israël vaak Europeanen zijn. Bij vele betwijfel ik wel of ze nog puur Joods zijn, na zoveel jaren van mixen van rassen.
pi_131432410
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:19 schreef kibhaon het volgende:

[..]

jij snapt ook wel dat het in de context van die zin een antisemitische uitspraak is.

allemaal nare woorden, trouwens.
Ja en?
Als joden hun afkomst gaan gebruiken om speciale privileges te krijgen, is weerstand op zijn plaats. Dat die weerstand tegen onterechte privileges dan antisemitisch genoemd wordt, is wel (gedeeltelijk*) correct, maar een moreel verwijt daarin is onterecht. Immers: iedereen die zijn afkomst wil gebruiken om privileges te krijgen kan weerstand verwachten. Alleen bewezen verdiensten kunnen privileges opleveren. Die leiden tot adel.

*Er zijn meer Semitische volken dan de joden. De Arabieren, bijvoorbeeld, maar ook delen van de bevolking van Ethiopië. Ook in de mengelmoes van de Kaukasus wonen Semitische volken.

Verder vind ik persoonlijk jodenkoeken zeer smakelijk. Dus hoezo naar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')