SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitslagen en stand:
Tweede klasse:
Uitslagen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stand:
Derde en vierde klasse :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste provinciale:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BeNeLiga vrouwen
[ Bericht 5% gewijzigd door capuchon_jongen op 17-09-2013 02:04:00 ]Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Anderlecht
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.![]()
---------------------Proto
--Gillet--Mbemba--Nuytinck--Deschacht
---------------------Kouyaté
--------------Bruno----------Milivojevic
Suarez------------Mitrovic-------------Acheampong
Zo moet Anderlecht spelen morgen. Geen 4-3-3 zoals het misschien lijkt maar eerder een 5-2-3
(5-4-1 zonder balbezit)![]()
OP aangepastIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Straks speelt Anderlecht zijn eerste Champions league wedstrijd van het seizoen tegen het Portugese Benfica.
Speelschema:
Benfica - RSC Anderlecht
Olympiacos - PSGIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Niemand bij Anderlecht verwacht dat de poging van Perez gevaarlijk kan zijn. Proto morst toch met het schotje en zo kan Djuricic de Portugezen al snel op voorsprong zetten. Wat een domper voor Anderlecht.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Een 2e topic.. serieus?_!
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.![]()
Waar moeten we het dan kwijt?quote:Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Echt geen groots Benfica. Hier was iets tegen te rapen heb ik toch het gevoel moest Anderlecht top geweest zijn![]()
Helaas is die keeper een kneusquote:Op dinsdag 17 september 2013 21:53 schreef zwaaien het volgende:
Echt geen groots Benfica. Hier was iets tegen te rapen heb ik toch het gevoel moest Anderlecht top geweest zijnRED ONS HENNIEGOD![]()
Niet erg slim van de zeeuw....quote:Van den Brom: "Uitspraken zijn De Zeeuw zijn verantwoordelijkheid"
John van den Brom was absoluut niet opgezet met de uitspraken van Demy de Zeeuw en liet dan ook weten dat zijn middenvelder consequenties mag verwachten. Het einde van De Zeeuw bij Anderlecht?
De Zeeuw hekelde de tactiek van Van den Brom die volgens hem enkel op papier mooi was. "Heeft Demy dat gezegd?" Dan zal ik hem daar zeker op aanspreken. Het is zijn verantwoordelijkheid dat hij zulke uitspraken doet", aldus Van den Brom
Hij was het daarbij ook niet eens met de conclusies die De Zeeuw trok. "Wie weet wat het had gegeven met een andere tactiek. De twee goals vallen door individuele fouten en daar heeft de tactiek geen schuld aan. Wat ik wel zag is dat we te veel de lange bal gebruikten in de eerste helft en we waren hem ook te snel kwijt."
Van den Brom kennende zal het zeker niet in goede aarde vallen als hij morgenvroeg de kranten doorneemt. De Zeeuw heeft daarmee waarschijnlijk zijn eigen doodvonnis getekend bij Anderlecht. De van Spartak Moskou gehuurde middenvelder mag waarschijnlijk al eens naar een nieuwe club beginnen uitkijken.
bron: belgiumsoccer.beIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Opvallend meteen na de kansloze nederlaag van Anderlecht in Benfica was de uithaal die Demy De Zeeuw voor zijn coach in petto had. "We stonden gewoon niet goed. Pas na de pauze ging het beter." Toen De Zeeuw vervangen werd door Acheampong. "Zo krijg ik nu de stempel dat ik slecht gespeeld heb. Maar onze tactiek was gewoon verkeerd in die eerste helft."
Heeft een punt als je het mij vraagt. 1ste helft was gewoon niemand goed. Tactiek pakte niet uit (al hebben de tegendoelpunten niets met tactiek te maken, die eerste is gwn blunder van Proto) en Benfica is ook gwn 2 klassen sterker
2de helft (na zijn wissel) was beter maar komt omdat Anderlecht terug zijn vertrouwde spel speelde + Benfica drukte ook niet meer omdat het al 2-0 stond, daardoor begon het wel te lopen.
Maar je trainer in de pers bekritiseren kan natuurlijk niet.![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Niet erg slim van de zeeuw....blind?quote:Op woensdag 18 september 2013 00:31 schreef zwaaien het volgende:
Opvallend meteen na de kansloze nederlaag van Anderlecht in Benfica was de uithaal die Demy De Zeeuw voor zijn coach in petto had. "We stonden gewoon niet goed. Pas na de pauze ging het beter." Toen De Zeeuw vervangen werd door Acheampong. "Zo krijg ik nu de stempel dat ik slecht gespeeld heb. Maar onze tactiek was gewoon verkeerd in die eerste helft."
Heeft een punt als je het mij vraagt. 1ste helft was gewoon niemand goed. Tactiek pakte niet uit (al hebben de tegendoelpunten niets met tactiek te maken, die eerste is gwn blunder van Proto) en Benfica is ook gwn 2 klassen sterker
2de helft (na zijn wissel) was beter maar komt omdat Anderlecht terug zijn vertrouwde spel speelde + Benfica drukte ook niet meer omdat het al 2-0 stond, daardoor begon het wel te lopen.
Maar je trainer in de pers bekritiseren kan natuurlijk niet.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Is die dan zoveel slechter dan de Eredivisiequote:
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Zo moet Anderlecht spelen tegen Club: (zoals de 5-0 tegen Mechelen en de tweede helft op Benfica)
----------------------Proto
--Gillet--Kouyaté--Mbemba--N'sakala
-----------Kljestan--Milivojevic
-Bruno------------------------------Acheampong
-------------Mitrovic--Suarez
Hiermee krijgt Club een pak slaag: 1-3 of 0-3![]()
En eigenlijk Tielemans er nog opzetten ipv Kljestan, die laatste is maar een non-voetballer.
-----------Tielemans--Milivojevic
Dit is toch wel een sterk team![]()
Jammer dat RSCA nu tegen FCB moet, had ze liever tegen Standard gezienquote:Op woensdag 18 september 2013 14:17 schreef zwaaien het volgende:
Zo moet Anderlecht spelen tegen Club: (zoals de 5-0 tegen Mechelen en de tweede helft op Benfica)
-----------Kljestan--Milivojevic
Hiermee krijgt Club een pak slaag: 1-3 of 0-3
Standard zou ze op dit moment afmaken gewoonIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Ik vind Standard veel beter dan Anderlecht, Maar dat kom wss door mijn ''Anti-Anderlecht'' instinktquote:Op woensdag 18 september 2013 17:29 schreef zwaaien het volgende:
Standard is in mijn ogen gelijk aan Anderlecht..Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Preud'homme weg bij Al Shabab in onderling overleg en wordt genoemd bij Club Brugge, Preud'homme gaf ook aan dichter bij zijn familie te willen zijn
bron: hln (niet de betrouwbaarste bron maar goed)![]()
Preud'homme rond met Club Brugge, 3 jarig contract
Dat is een mooie transfer. Maar ik blijf er bij, de kern van Standard en Anderlecht zijn een klasse sterker. En ik verkies ook die van Genk boven die van Club Brugge![]()
Ik vrees voor een zwakke Belgische avond
Zulte Waregem tegen Wigan..
Genk tegen Kiev
Standard met B team op tegen een Deense club![]()
Standard - Esbjerg 1-2
In de 95ste minuut scoorde Esbjerg de winnende goal tegen het B-team van Standard. Standard was zwak, maar verdiende minstens een punt. Hoop dat ze hun lesje geleerd hebben en in het vervolg met hun A-team spelen om onze coëfficiënt niet te verkloten.
Zulte Waregem - Wigan 0-0
Gelijkspel waar Zulte Waregem geen vrede kan mee nemen. Spelers en fans waren teleurgesteld na de match. Als er één ploeg verdiende te winnen was het Zulte Waregem wel.
Dynamo Kiev - KRC Genk 0-1
Goede match van Genk. Kiev verdiende toch wel de gelijkmaker, maar who cares
----
Conclusie: Standard verpest de coëfficiënt -_-![]()
zie ik dat nu goed of zijn er nog maar 3 Nederlandse ploegen die Europees spelen?
Dan dacht ik dat het triestig gesteld was in België door de schandelijke uitschakeling van Club Brugge![]()
![]()
* Denenquote:Op vrijdag 20 september 2013 07:23 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Mick van Buren. Moeite met die Zweden jullie
.
Iig betere resultaten dan de Nederlandse ploegjes.![]()
Wedstrijden vanavond + morgen
21.09.2013
20:00 KAA Gent ... - ... KV Oostende
20:00 Sporting Charleroi ... - ... Cercle Brugge
20:00 KV Mechelen ... - ... Bergen
20:00 Lierse ... - ... KV Kortrijk
22.09.2013
14:30 Club Brugge ... - ... RSC Anderlecht
18:00 Standard ... - ... Sporting Lokeren
20:30 Zulte Waregem ... - ... OH Leuven
20:30 Waasland-Beveren ... - ... KRC Genk
Zondag 2 toppers
Brugge - Anderlecht en Standard - Lokeren![]()
![]()
KAA Gent 1 - 1 KV Oostende
KV Mechelen 4 - 2 Bergen
SK Lierse 2 - 0 Kortrijk
Sporting Charleroi 2 - 0 Cercle Brugge
Fernandez van Gent zal wel vliegen, op nog geen week tijd beide Spaanse trainers ontslagen (en de werkloosheid is daar al zo groot)
![]()
Wat een niveau hebben we toch in België vooral KV Mechelen - Bergen![]()
Ik heb daarjuist naar wat samenvattingen gekeken van de Engelse 2de Klasse en daar is het al een hoger niveau![]()
Ik durf ervoor te wedden als je ploegen Zoals Mechelen, Lierse en Kortrijk in Engelse 2de klasse steekt, dat ze alle 3 gaan degraderen naar de derde divisie...Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
mjah vandaag zal idd wel vrij dramatisch zijn (heb wel de samenvattingen nog niet gezien)
maar de Engelse 2de klasse is zeker te vergelijken met de Belgische competitie
Als ik op transfermarkt.de vergelijk:
http://www.transfermarkt.(...)/wettbewerb_GB2.html
http://www.transfermarkt.(...)/wettbewerb_BE1.html
de ploegen die jij opnoemt als Mechelen, Kortrijk of Lierse zouden nog moeten overleven daar maar voor Cercle of Oostende zou het strijden zijn tegen de degradatie.![]()
![]()
![]()
Stadion: Jan Breydel
Scheidsrechter: Serge Gumienny
Aftrap: 14.30 uur
Vermoedelijke opstellingen volgens sporza
CLUB BRUGGE
------------------Ryan
--Meunier--Mechele--Engels--Hogli
-----------Simons--Vadis
-Refaelov---Jorgensen---Lestienne
--------------De Sutter
Invallers: Kujovic, Duarte, Bolingoli, Adu, Sobota, Gudjohnsen, Fatai
Trainer: Michel Preud'homme (zit enkel in tribune, nog niet op de bank)
RSC ANDERLECHT
-----------------Proto
--Gillet--Kouyaté--Mbemba--N'Sakala
-------Milivojevic--Kljestan
-Bruno--------------------Acheampong
--------Mitrovic--Suarez
Invallers: Kaminski, Deschacht, Nuytinck, Tielemans, De Zeeuw, Praet, Cyriac
Trainer: John van den Brom
Pronostiek: 1-2 of 1-3![]()
![]()
Ik vrees ook voor een verlies, Club Brugge moet knokken voor een puntjequote:Op zondag 22 september 2013 12:03 schreef zwaaien het volgende:
Stadion: Jan Breydel
Scheidsrechter: Serge Gumienny
Aftrap: 14.30 uur
Vermoedelijke opstellingen volgens sporza
CLUB BRUGGE
------------------Ryan
--Meunier--Mechele--Engels--Hogli
-----------Simons--Vadis
-Refaelov---Jorgensen---Lestienne
--------------De Sutter
Invallers: Kujovic, Duarte, Bolingoli, Adu, Sobota, Gudjohnsen, Fatai
Trainer: Michel Preud'homme (zit enkel in tribune, nog niet op de bank)
RSC ANDERLECHT
-----------------Proto
--Gillet--Kouyaté--Mbemba--N'Sakala
-------Milivojevic--Kljestan
-Bruno--------------------Acheampong
--------Mitrovic--Suarez
Invallers: Kaminski, Deschacht, Nuytinck, Tielemans, De Zeeuw, Praet, Cyriac
Trainer: John van den Brom
Pronostiek: 1-2 of 1-3
In Spanje is dat dan helemaal anders.. KV Oostende zou volgens die site meedraaien in de middenmoot van de Spaanse 2de klasse..quote:Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef zwaaien het volgende:
mjah vandaag zal idd wel vrij dramatisch zijn (heb wel de samenvattingen nog niet gezien)
maar de Engelse 2de klasse is zeker te vergelijken met de Belgische competitie
Als ik op transfermarkt.de vergelijk:
http://www.transfermarkt.(...)/wettbewerb_GB2.html
http://www.transfermarkt.(...)/wettbewerb_BE1.html
de ploegen die jij opnoemt als Mechelen, Kortrijk of Lierse zouden nog moeten overleven daar maar voor Cercle of Oostende zou het strijden zijn tegen de degradatie.
Brugge 3-0 Anderlecht
schandalige match van Anderlecht, kon ook net 4-0 worden wat een gemiste kopkans van die nieuwe xD![]()
4-0![]()
Zo rap zal het ook wel geen exit zijn hoor, nederlaag in Benfica was ingecalculeerd. Deze wellicht niet maar misstap kan altijd wel eens gebeuren.
Als ze volgende week thuis niet winnen van Lierse, dan kan het wel heet worden voor hem![]()
Lang geleden dat ik zo genoten heb van Club Brugge, Het is zalig om nog eens Club Brugge zo te zien spelen! We are Bruges We are Good !!!!!!!!!!!Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Ik ben daar sinds deze namiddag nog niet zo zeker vanquote:Op donderdag 19 september 2013 12:06 schreef zwaaien het volgende:
Preud'homme rond met Club Brugge, 3 jarig contract
Dat is een mooie transfer. Maar ik blijf er bij, de kern van Standard en Anderlecht zijn een klasse sterker. En ik verkies ook die van Genk boven die van Club Brugge
Standard - Lokeren was gewoon CL niveau
Vergeleken met Mechelen - Bergen
1 zwaluw maakt de lente niet.quote:Op zondag 22 september 2013 22:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik ben daar sinds deze namiddag nog niet zo zeker van![]()
Wie Club Brugge - Anderlecht (4-0) wil zien: http://nieuws.vtm.be/stadion/61279-club-brugge-anderlecht![]()
Stand na speeldag 8:
(Anderlecht 2de meeste tegendoelpunten)
Speeldag 9:
28.09.2013
18:00 Sporting Lokeren ... - ... Zulte Waregem
20:00 KV Kortrijk ... - ... Waasland-Beveren
20:00 Bergen ... - ... Club Brugge
20:00 KRC Genk ... - ... KV Mechelen
20:00 KV Oostende ... - ... Sporting Charleroi
20:00 OH Leuven ... - ... KAA Gent
29.09.2013
14:30 RSC Anderlecht ... - ... Lierse
18:00 Cercle Brugge ... - ... Standard![]()
En beste aanvalquote:Op maandag 23 september 2013 02:29 schreef zwaaien het volgende:
Stand na speeldag 8:
[ afbeelding ]
(Anderlecht 2de meeste tegendoelpunten)
Speeldag 9:
28.09.2013
18:00 Sporting Lokeren ... - ... Zulte Waregem
20:00 KV Kortrijk ... - ... Waasland-Beveren
20:00 Bergen ... - ... Club Brugge
20:00 KRC Genk ... - ... KV Mechelen
20:00 KV Oostende ... - ... Sporting Charleroi
20:00 OH Leuven ... - ... KAA Gent
29.09.2013
14:30 RSC Anderlecht ... - ... Lierse
18:00 Cercle Brugge ... - ... Standard, rare cijfers
![]()
Eerst zweert hij op het hoofd van zijn moeder dat hij niet gespuugd heeft en nu biedt hij zijn excuses daarvoor aan. Wat moet zijn moeder daar van denken![]()
![]()
Mijn voorlopig team om mee te nemen naar het WK Brazilië
23 spelers kunnen er mee.
Keepers:
Thibaut Courtois (Atlético Madrid)
Simon Mignolet (Liverpool)
Silvio Proto (Anderlecht)
Reservekeeper 1: Koen Casteels (Hoffenheim)
Reservekeeper 2: Thomas Kaminski (Anderlecht)
Verdedigers:
Toby Alderweireld (Atlético Madrid)
Vincent Kompany (Manchester City)
Jan Vertonghen (Tottenham)
Thomas Vermaelen (Arsenal)
Daniel Van Buyten (Bayern Munchen)
Nicolas Lombaerts (Zenit)
Guillaume Gillet (Anderlecht)
Jelle Van Damme (Standard)
Reserveverdediger 1: Sébastien Pocognoli (Hoffenheim)
Reserveverdediger 2: Laurent Ciman (Standard)
Middenvelders:
Eden Hazard (Chelsea)
Kevin De Bruyne (Chelsea)
Marouane Fellaini (Manchester United)
Moussa Dembélé (Tottenham)
Nacer Chadli (Tottenham)
Kevin Mirallas (Everton)
Axel Witsel (Zenit)
Steven Defour (Porto)
Timmy Simons (Club Brugge)
Reservemiddenvelder 1 (aanvallend): Dries Mertens (Napoli)
Reservemiddenvelder 2 (aanvallend): Maxime Lestienne (Club Brugge)
Met Zakaria Bakkali en Yannick Ferreira-Carrasco wachten we nog even af.
Reservemiddenvelder 1 (verdedigend): Yoni Buyens (Standard)
Reservemiddenvelder 2 (verdedigend): Vadis Odjidja-Ofoe (Club Brugge)
Aanvallers:
Christian Benteke (Aston Villa)
Romelu Lukaku (Everton)
Michy Batshuayi (Standard)
Reserveaanvaller 1: Ilombe Mboyo (KRC Genk)
Reserveaanvaller 2: Jelle Vossen (KRC Genk)
Ziezo
[ Bericht 1% gewijzigd door zwaaien op 24-09-2013 22:18:02 ]![]()
? Neen, ik zit niet op marokko.nlquote:Op donderdag 26 september 2013 19:54 schreef PSV1990- het volgende:
zwaaien ben jij pozerd op marokko.nl ??![]()
Zwaaien op Marokko.nlquote:Op donderdag 26 september 2013 19:54 schreef PSV1990- het volgende:
zwaaien ben jij pozerd op marokko.nl ??
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij zou eerder actief zijn op vlaanderen.nlIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Je was actief op marokko.nl en deed je voor als een belgische Jood , wie hou je voor de gek?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:55 schreef zwaaien het volgende:
[..]
? Neen, ik zit niet op marokko.nl![]()
quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:35 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Je was actief op marokko.nl en deed je voor als een belgische Jood , wie hou je voor de gek?![]()
denk dat je me verwart met iemand anders.![]()
![]()
Antwerpquote:Op vrijdag 27 september 2013 23:17 schreef zwaaien het volgende:
[ afbeelding ]
Voor het eerst sinds lang heeft Antwerp zijn start eens niet gemist. Mooi!Jammer dat beershcot er niet meer is, Anders hadden we weer een geladen derby
zegt eigenlijk alles over onze nationale ploeg dat jongens als Lestienne, Malanda of Hazard er niet bij zijn. Heersen alles in België kapot (ook al is het niveau hier niet bepaald hoog) en zitten nog niet eens bij de selectie
PS spandoek bij Bergen - Club Brugge voor Lestienne: No sex, no glory![]()
![]()
![]()
steekje naar Lestienequote:Op zaterdag 28 september 2013 20:06 schreef zwaaien het volgende:
zegt eigenlijk alles over onze nationale ploeg dat jongens als Lestienne, Malanda of Hazard er niet bij zijn. Heersen alles in België kapot (ook al is het niveau hier niet bepaald hoog) en zitten nog niet eens bij de selectie
PS spandoek bij Bergen - Club Brugge voor Lestienne: No sex, no glory![]()
Trouwens bedankt.
Ga stream kijkenIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Verschil tussen nr 1 & 15 bij eredivisie na 8 speeldagen ==> 6 punten
Verschil tussen nr 1 & 15 bij ons 9 speeldagen ==> 22 punten
Toch wel enorm opvallend![]()
CL
02/10/2013 20:45 Anderlecht - Olympiakos
Anderlecht zie ik verliezen, tegen elke tegenstander van wat niveau (Benfica, Brugge, Zulte en Lokeren) verliezen ze. Enkel tegen de kleintjes kunnen ze winnen
EL
03/10/2013 21:05 Elfsborg - Standard
03/10/2013 19:00 Racing Genk - Thun
03/10/2013 18:00 Rubin Kazan - Zulte Waregem
Standard en Genk moeten winnen al valt af te wachten of Standard terug met B team gaat spelen. Zulte Waregem zal wellicht wel verliezen
6/12 kan ik mee leven![]()
Belgische voetbalploeg zwakt af,
Mertens -> Bank bij Napoli
Alderweireld (of hoe je dat schrijft) -> Bank A.Madrid
De Bruyne -> Chelsea B
Benteke geblesseerd, Vermaelen niet echt in vorm.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Anderlecht 0-3 verloren tegen Olympiakos, afgang...
score geeft eigenlijk totaal verkeerd beeld van de match, als het aan de rust 3-1 of 4-1 stond had niemand er wat tegen in te brengen.![]()
Belgianfootball @Belgianfootball 2u
Bondscoach @WilmotsMarc bevestigt net dat @zakabakkali voor België gekozen heeft #crobel #belwal
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als ie morgen een accident heeft en voor de rest van zijn leven sociale zorg (financiën) nodig heeft. Wie gaat daar dan voor opdraaien? De Belgische of Marokkaanse belastingbetaler?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:50 schreef PSV1990- het volgende:
Nu is het een belg ?hahahah
Als ie crimineel was een Marokkaan...
Hypocriet kut volk![]()
Artikel van Youri Tielemans in Britse krant:
Talent Scout: Youri Tielemans - the next Belgian star attracting interest from Arsenal, Tottenham and Manchester City
http://www.independent.co(...)er-city-8859748.html![]()
28.07.2013 Speeldag 1 RSC Anderlecht 2-3 Sporting Lokeren
02.08.2013 Speeldag 2 Cercle Brugge 0-4 RSC Anderlecht
11.08.2013 Speeldag 3 RSC Anderlecht 4-1 KAA Gent
18.08.2013 Speeldag 4 Waasland-Beveren 0-3 RSC Anderlecht
25.08.2013 Speeldag 5 RSC Anderlecht 5-2 Sporting Charleroi
01.09.2013 Speeldag 6 Zulte Waregem 4-3 RSC Anderlecht
14.09.2013 Speeldag 7 RSC Anderlecht 5-0 KV Mechelen
22.09.2013 Speeldag 8 Club Brugge 4-0 RSC Anderlecht
29.09.2013 Speeldag 9 RSC Anderlecht 2-0 Lierse
06.10.2013 Speeldag 10 RSC Anderlecht 0-1 KV Kortrijk
4 nederlagen op 10 speeldagen
En we zwaaien met z'n allen naar Brommie![]()
![]()
![]()
Antwerp Hooliesquote:Hooligans Antwerp verpesten voetbalavond
De fans van Antwerp kwamen de laatste tijd enkel positief in het nieuws. De sfeer op de Bosuil en op verplaatsing werd haast legendarisch. Nu hebben enkele onverlaten zich zondag van hun slechtste kant laten zien.
Een supportersbus van Racing Genk werd op een parking langs de snelweg bekogeld. Een Genk-supporter werd geraakt door een fles en er sneuvelde ook een ruit. Daardoor moest er gewacht worden op een vervangbus.
De Genkse fans misten daardoor het grootste deel van de overwinning op Gent in de Ghelamco Arena. De bussen kwamen elkaar toevallig tegen op de parking in Ranst. De 'fans' van Antwerp kwamen terug van de partij tegen Sint-Truiden op Stayen.
Ook in Sint-Truiden dreigde het fout te lopen, meldt het Belang van Limburg. Antwerpse hooligans dreigden gisteren de boel kort en klein te slaan. Er was op Stayen plaats voor 650 Antwerpsupporters, maar zo’n 200 hooligans daagden op zonder ticket en wilden toch het stadion binnen.
“De politie vreesde voor zware amok en vroeg om toch meer volk van Antwerp binnen te laten. Uiteindelijk hebben we 150 mensen binnengelaten. Eigenlijk kan dit niet”, aldus wedstrijdverantwoordelijke Philippe Bormans van STVV.
http://www.voetbalkrant.c(...)rpesten-voetbalavond![]()
![]()
Zo die mannen voor niets naar het voetbal, zaten ze met de bibbers daar in Limburgquote:
Bergen - Anderlecht deed pijn aan de ogen (maar ff gekeken)
Anderlecht kan beter forfait geven tegen Parijs![]()
![]()
En ook Zulte-Waregem had behoorlijk wat scheidsrechterlijke hulp nodig om een puntje bij Cercle mee te pakken vanavond. Die gaan ook uit een ander vaatje mogen tappen Europees ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
http://clubbrugge.be/nl/n(...)er-opleidingscentrum
Toch iets van goed nieuws, Club Brugge gaat een gloednieuw jeugdcomplex bouwen aan de kust
want het huidige loopt toch behoorlijk achter in vergelijking met Genk, Standard of Anderlecht.
Hopelijk binnenkort ook eens goed nieuws ivm het nieuwe stadion
Verder was de Europese prestaties van de Belgische teams huilen met de pet op![]()
troosteloze 1 op 12![]()
quote:Domper voor John van den Brom
Trainer John van den Brom van de Belgische kampioen Anderlecht heeft een dag voor de topper tegen Standard Luik een fikse tegenvaller moeten incasseren. Spits Matías Suárez heeft op de training bij de Brusselse ploeg een zware blessure opgelopen en is tot het einde van dit seizoen uitgeschakeld.
Welke blessure de 25-jarige Argentijn heeft geveld, heeft Anderlecht niet bekendgemaakt. Volgens verschillende Belgische media heeft de spits de voorste kruisbanden van een knie afgescheurd. Suárez maakte dit seizoen vooralsnog zes treffers in de Belgische competitie.![]()
Been is goed bezig bij Genk
Het voetbal zelf kan beter maar wel een zeer volwassen en uitgebalanceerd elftal.
Keeper: oké
2 grote sterke negers van 1.90+ centraal achterin, 2 solide, aanvallende backs (voor mij beide de beste van Belgische competitie)
middenveld een stofzuiger (Hyland/Kumordzi) en creatieveling (Gorius/Camus) met op de flanken Buffel en De Ceulaer, meer dan genoeg voor hier in België
vooraan Vossen en Mboyo, heel complementair duo en na Lukaku en Benteke de 3de en 4de spits van Belgisch elftal
Genk is ook de enige club die Europees niet door de mand valt
Dit Genk is titelkandidaat![]()
Ik schat de kansen voor de titel op dit ogenblik zoiets
Standard: 40%
Genk: 30%
Anderlecht: 20%
Brugge: 10%
Mohamed Sissoko traint trouwens enkele weken bij Anderlecht, zou een aanwinst zijn![]()
![]()
Midden deze week trouwens nog een speeldag, Anderlecht moet naar Oostende, Standard neemt het op tegen Waasland-Beveren. Die mogen in principe geen punten laten liggen.
Voor Club en Genk wel een zware opdracht, Genk tegen KV Kortrijk (dat al van Anderlecht en Club won) en voor Club staat de Brugse derby uit op Cercle Brugge op het programma ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Belgische competitie moet naar 10 clubs om het niveau te verhogen. In Oostenrijk en Zwitserland hebben ze ook maar 10 ploegen in de competitie en die landen zijn vergelijkbaar met België
Wat voegen Cercle, Bergen, Oostende of Beveren nu toe aan de competitie? Stuk voor stuk grijze muizen die het niveau naar omlaag halen
Momenteel zijn dit de beste 10 clubs
Anderlecht
Brugge
Standard
Genk
Gent
Zulte Waregem
Lokeren
KV Kortrijk
Charleroi
KV Mechelen
4x tegen elkaar (36 matchen dus)
10de degradeert, 9de eindronde
Iedereen kan van iedereen winnen hier![]()
Drie speeldagen schorsing voor ballenknijper Sibum
Het bondsparket van de KBVB heeft Bas Sibum een schorsing van drie speeldagen opgelegd. De verdediger krijgt die straf nadat hij tijdens de Wase derby Jérémy Taravel bij de edele delen greep.
http://www.voetbalkrant.c(...)-ballenknijper-sibum
Gadver![]()
![]()
Standard wordt ook niets meer vrees ik...quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:00 schreef zwaaien het volgende:
Ik schat de kansen voor de titel op dit ogenblik zoiets
Standard: 40%
Genk: 30%
Anderlecht: 20%
Brugge: 10%
Mohamed Sissoko traint trouwens enkele weken bij Anderlecht, zou een aanwinst zijn
Ik schat :
Anderlecht: 12%
Club Brugge 17%
Standard: 30%
RC genk 35%
SV Zulte wargem 3%
Kortrijk 1,3%
Lokeren 0,5%
AA gent 0,2%Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Wtf is er met jullie Teletekst aan de hand?quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:03 schreef zwaaien het volgende:
2 stunten vandaag
Standard 2-2 Charleroi
Kortrijk 4-1 Brugge
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgende week zondag Brugge - Genk en Anderlecht - StandardMoet je toch van kotsen.
Ten percent faster with a sturdier frame![]()
En bij Waasland-Beveren is Glen De Boeck ontslagen ... Ondanks de aankoop van 18 nieuwe spelers afgelopen zomer stonden ze maar voorlaatste ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
vind er weinig mis mee eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wtf is er met jullie Teletekst aan de hand?Moet je toch van kotsen.
die gaten tussen 6/7 en 14/15 is om het verschil tussen play off 1,2 en 3 aan te duiden hé![]()
Anderlecht tegen ploegen uit de linkerkolom: 4 op 18
Anderlecht tegen ploegen uit de rechterkolom: 21 op 21
Best opvallend![]()
Bekijk net de samenvatting
Anderlecht scoort 0-1 na onsportief voort spelen terwijl een KV Oostende speler tegen de grond gaat
Dat komt dan van een club die zichzelf als de meest ethische club van het land bestempelt![]()
Na 14 speeldagen, één speeldag voor de helft van de reguliere competitie gespeeld is, is het tijd voor een evaluatie:
- Genk en Standard zijn voor mij de enige 2 clubs die al getoond hebben een titelkandidaat te zijn. Standard was de ploeg van het seizoensbegin, Genk heeft die rol momenteel overgenomen.
- Bij Brugge en Anderlecht is er nog behoorlijk wat werk. Beide zijn zeker nog niet afgeschreven voor de titel want het gaat er pas om in de play offs (dit is bezigheidstherapie) maar het zal toch beter moeten
- Lokeren, KV Kortrijk en Zulte Waregem hebben met een beperkt budget (alweer) best een aardig team
- AA Gent daarentegen heeft een zéér magere 15 op 42 en draait (alweer) een rampseizoen. Valt naar mijn mening veel meer uit te halen met hun spelerskern.
- Onderaan lijkt Bergen al afgeschreven, toch wel een behoorlijke verrassing. Maar goed, mij niet gelaten want daar zit toch geen hond op de tribune.![]()
http://www.nieuwsblad.be/(...)utm_campaign=seeding
Ik ben pro
24 ploegen, opgedeeld in 2 reeksen
A-reeks: 12 ploegen
B-reeks: 12 ploegen
Iedereen speelt heen en terug (= 22 wedstrijden)
Vervolgens play off 1 met 8 ploegen (= 14 wedstrijden) dus in totaal 38 wedstrijden
Nummer 9-12 van reeks A speelt dan met nummer 1-4 van reeks B spelen voor behoud/promotie
Ik ben voor. (al vind ik gewoon 10 clubs in 1ste en 2de en 4x tegen elkaar ook goed)![]()
Behoorlijke Europese week voor het Belgisch voetbal
PSG 1-1 Anderlecht
Austria Wien 2-2 Genk
Maribor 0-1 Zulte Waregem
Standard 1-3 Salzburg
Goed van Anderlecht en Zulte Waregem, normaal van Genk, slecht van Standard
Dit weekend is het de topper Genk - Anderlecht, zondag![]()
En ondertussen is men bij Club volledig het noorden kwijt en valt hun officiële website al de scheids van zondag aan voor de match gespeeld is. Ongezien ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
![]()
Het ligt volledig open bovenaan. Standard, Genk, Anderlecht, Club Brugge. Zou op dit geen echte titelfavoriet kunnen noemen. Zulte Waregem draait alweer mooi mee, maar ik denk niet dat ze zullen meedoen voor de titel zoals vorig jaar. Wel play off 1.
Hopelijk haalt AA Gent nu nog play off 1, dan worden het top play offs![]()
![]()
Of wie weet Cercle, die hebben toch ook een interessante reeks neergezet de laatste weken ... Zijn zelfs de ploeg die het langst zonder nederlaag is ...quote:Op maandag 11 november 2013 13:54 schreef BramKVO het volgende:
Top playoffs met Gent ? Heb jij die al eens zien spelen ? Geef dan maar Kortrijk of Lokeren.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Kortrijk speelt met de afval van Gent, Lokeren is zeker niet beterquote:Op maandag 11 november 2013 13:54 schreef BramKVO het volgende:
Top playoffs met Gent ? Heb jij die al eens zien spelen ? Geef dan maar Kortrijk of Lokeren.
Gent heeft de sterkste kern van de 3 al komt het er nog niet uit ja
De Ghelamco Arena hoort thuis in play off 1!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bekijk die kern eens van Cerclequote:Op maandag 11 november 2013 14:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Of wie weet Cercle, die hebben toch ook een interessante reeks neergezet de laatste weken ... Zijn zelfs de ploeg die het langst zonder nederlaag is ...
als dat play off 1 haalt moeten ze Belgisch voetbal verbieden![]()
Die halen nu opeens wel 14 op 18 met wedstrijden waarin ze oa tegen Club, Kortrijk en Mechelen wonnen en tegen Gent en Waregem gelijkspeelden (en tegen die laatste nog grof door de arbitrage bestolen werden ook).quote:Op maandag 11 november 2013 17:00 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Bekijk die kern eens van Cercle
als dat play off 1 haalt moeten ze Belgisch voetbal verbieden
[ Bericht 0% gewijzigd door Joost-mag-het-weten op 11-11-2013 23:57:33 ]Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Als je de stand van de laatste 6 speeldagen bekijkt :quote:Op maandag 11 november 2013 22:59 schreef BramKVO het volgende:
Daar snap ik werkelijk niets van of Staelens moet echt een geweldige trainer zijn.
De ploegen die van trainer wisselden (Club, Gent, Bergen , Beveren) komen daar wel erg slecht uit , eigenlijk.
Wat Staelens betreft : hij ziet bij Cercle blijkbaar toch telkens oplossingen die anderen niet meer zagen. Vorig jaar een mirakel-redding verwezenlijkt en nu toch ook opnieuw na een desastreuze start daar iets kunnen neerzetten. Met een mix van oudgedienden (Smolders, Cornelis, Wils) , eigen jeugd (Van Eenoo, Boi, Buyl) en gebuisden van topploegen (Buysse, Mertens, Kabananga, Van Acker, Dhaene)Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Als dit er komt zou dat fantastisch zijn voor het Brugse en Belgische voetbal.quote:Club en Cercle krijgen elk stadion ten noorden van Brugge
De stadiondossiers van Club en Cercle Brugge zitten in een stroomversnelling. Het Laatste Nieuws vernam uit goede bron dat er gesproken wordt over de bouw van twee nieuwe stadions ten noorden van Brugge. De Vlaamse Regering, het Brugse stadsbestuur en beide clubs zitten daarover op dezelfde golflengte. Langs de Blankenbergse Steenweg wil men een stadion van 44.000 zitplaatsen bouwen voor Club en daarnaast ook één voor Cercle van 12.000 zitplaatsen. Enkel de parking zou gedeeld moeten worden.
Bij Club ontkent men voorlopig de plannen wegens 'te gevoelig' en bij Cercle blijft men op de vlakte. "We werken hard om de dossiers rond te krijgen. Maar we zijn deze keer hoopvol over een goeie afloop voor alle partijen." Onze bronnen zijn echter formeel en bevestigen zelfs dat Club al een deadline heeft voor zijn stadion. In 2018 wil blauw-zwart in zijn nieuwe voetbaltempel aantreden.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)den-van-Brugge.dhtml
Helaas is het veel woorden maar weinig daden
en leuk ook voor Cercle want spelen voor 6500 man in een stadion van 30.000 zoals nu is echt een troosteloos zicht, zeker als dan nog de meeste zitten op de tribune van waar gefilmd wordt
[ Bericht 1% gewijzigd door zwaaien op 14-11-2013 04:06:47 ]![]()
Stond nog in de krant gisteren dat Cercle in de heenronde de 7de ploeg qua toeschouwersaantallen in de JPL was. Enkel de grote vijf en Mechelen doen beter. In dat gigantische stadion waar ze nu spelen krijg je gewoon een vertekend beeld ...quote:Op donderdag 14 november 2013 03:59 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Als dit er komt zou dat fantastisch zijn voor het Brugse en Belgische voetbal.
Helaas is het veel woorden maar weinig daden
en leuk ook voor Cercle want spelen voor 6500 man in een stadion van 30.000 zoals nu is echt een troosteloos zicht, zeker als dan nog de meeste zitten op de tribune van waar gefilmd wordtFrank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Cercle trekt zijn gemiddelde omhoog omdat ze tegen Club Brugge altijd zo'n 15.000 man halenquote:Op donderdag 14 november 2013 08:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Stond nog in de krant gisteren dat Cercle in de heenronde de 7de ploeg qua toeschouwersaantallen in de JPL was. Enkel de grote vijf en Mechelen doen beter. In dat gigantische stadion waar ze nu spelen krijg je gewoon een vertekend beeld ...
en ze hebben ook al Anderlecht en Standard over de vloer gehad
bij een gewone competitiematch Cercle - Lierse of Cercle - Leuven zit daar misschien 6.000-6.500 man en in een stadion van 30.000 is dat een triest beeld![]()
![]()
KV Mechelen heeft een bouwaanvraag ingediend voor een renovatie van zijn stadion en als alles goed gaat zullen ze op het einde van dit seizoen eraan beginnen
Het gaat slechts om 2 tribunes, de andere 2 tribunes (hoofdtribune en seats) worden in een later stadium aangepakt
Ik vind het persoonlijk spuuglelijk maar het zal wel een boost zijn het budget want extra plaatsen (van zo'n 13.000 --> 18.500), fitness ruimte, skyboxen, kinderopvang, buitenseats, nieuwe KVM shop, commerciële ruimtes etc![]()
De onderste ringen blijven staanplaatsen trouwens.... dit zou betekenen dat er zo'n 8.000 staanplaatsen zijn (die bij Europees voetbal worden omgebouwd tot zitplaatsen)
Goed voor de sfeer wel maar slecht voor de inkomsten![]()
Die ene match haalt dat gemiddelde nu ook zo spectaculair niet omhoog hé ... Cercle heeft zelfs bijna 6500 abonnees, daar zit elke match tussen de 6500 en 8000 man. In een stadion van 30.000 is dat inderdaad een triest beeld , maar het is wel een aantal waar driekwart van de Belgische clubs gewoon niet aankomt.quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:09 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Cercle trekt zijn gemiddelde omhoog omdat ze tegen Club Brugge altijd zo'n 15.000 man halen
en ze hebben ook al Anderlecht en Standard over de vloer gehad
bij een gewone competitiematch Cercle - Lierse of Cercle - Leuven zit daar misschien 6.000-6.500 man en in een stadion van 30.000 is dat een triest beeldFrank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Stand: W G D V dv dt ver ptn
1. België 6 4 1 1 9 4 5 13
2. Italië 4 3 0 1 7 3 4 9
3. Servië 4 2 1 1 8 6 2 7
4. Cyprus 5 2 0 3 6 7 -1 6
5. Noord-Ierland 5 0 0 5 1 11 -10 0
![]()
Ben blij dat de stadions beginnen te komen. Vooral die van Club Brugge en Cercle Brugge
Is de bouwvergunning al toegekend?Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 22:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ben blij dat de stadions beginnen te komen. Vooral die van Club Brugge en Cercle Brugge
Is de bouwvergunning al toegekend?![]()
Grapjurk , er is een mogelijke overeenstemming tussen alle partijen over de mogelijke lokatie ...
En straks wordt er daar ergens in de buurt een of andere plas met een beschermde gans in ontdekt en mogen ze opnieuw herbeginnen ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
nee geen bouwvergunning. Maar ik heb er wel vertrouwen in deze keer. Jan Breydel is totaal versleten, er is gewoon geen andere oplossing
Beide clubs doen er geheimzinnig over om geen slapende honden wakker te maken (buurtbewoners, groene enzovoort) maar zijn wel hard aan het werken aan het stadiondossier
Al vind ik 44.000 plaatsen wel wat veel voor Club Brugge. 't Is natuurlijk een topclub maar Brugge is geen stad zoals Antwerpen of Brussel...
Voor Brugge - Bergen of Brugge - Beveren krijg je dat stadion niet gevuld.
Wellicht gemaakt met het oog op een toekomstige beneliga? Nu zijn er 5(!) West-Vlaamse ploegen in 1ste klasse, bij een beneliga 1 of maximum 2 wat het supporterspotentieel nog zal doen vergroten in de toekomst.
Als Brugge afkomt met zijn nieuw stadion zal het bij Anderlecht en Standard ook niet meer lang duren voor een uitbreiding of nieuw stadion en dan zijn we vertrokken.![]()
In ieder geval heeft K.A.A Gent een ferme dreun gegeven aan de topclubsquote:Op maandag 18 november 2013 03:55 schreef zwaaien het volgende:
nee geen bouwvergunning. Maar ik heb er wel vertrouwen in deze keer. Jan Breydel is totaal versleten, er is gewoon geen andere oplossing
Beide clubs doen er geheimzinnig over om geen slapende honden wakker te maken (buurtbewoners, groene enzovoort) maar zijn wel hard aan het werken aan het stadiondossier
Al vind ik 44.000 plaatsen wel wat veel voor Club Brugge. 't Is natuurlijk een topclub maar Brugge is geen stad zoals Antwerpen of Brussel...
Voor Brugge - Bergen of Brugge - Beveren krijg je dat stadion niet gevuld.
Wellicht gemaakt met het oog op een toekomstige beneliga? Nu zijn er 5(!) West-Vlaamse ploegen in 1ste klasse, bij een beneliga 1 of maximum 2 wat het supporterspotentieel nog zal doen vergroten in de toekomst.
Als Brugge afkomt met zijn nieuw stadion zal het bij Anderlecht en Standard ook niet meer lang duren voor een uitbreiding of nieuw stadion en dan zijn we vertrokken.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Mwah, Gent is feitelijk met hun stadion al langer bezig dan de andere clubs ... Daar heeft dat dossier ook héél héél véél vertraging opgelopen hoor.quote:Op maandag 18 november 2013 12:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
In ieder geval heeft K.A.A Gent een ferme dreun gegeven aan de topclubsFrank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Ik heb eens nagedacht over het Belgisch voetbal en ik ben tot de conclusie gekomen dat we naar een Vlaamse voetbalcompetitie moeten gaan. Laten we eerlijk zijn, Waals voetbal heeft ons (buiten Standard) niet veel te bieden.
Daarom pleit ik voor het volgende:
- 10 Vlaamse clubs
- 2 clubs per provincie
- Gesloten systeem
- 10 clubs. 4x tegen elkaar. 36 wedstrijden.
- 2de klasse worden amateurclubs
1. Club Brugge
2. FC Zuid-West (fusie tussen Zulte Waregem en KV Kortrijk)
3. AA Gent
4. FC Waasland (fusie tussen Lokeren en Waasland Beveren)
5. Antwerp
6. KV Mechelen
7. Anderlecht
8. OH Leuven
9. Genk
10. STVV
Hieruit kan je uit een piepklein landje toch een behoorlijk "sexy" competitie maken vind ik.
Club Brugge, Anderlecht, Genk en Gent: Prima, niets op aan te merken.
Antwerp en KV Mechelen: 2 clubs met een mooi verleden maar die dringend een stadionaanpassing nodig hebben. Bij KV Mechelen komt dit er, bij Antwerp niet aangezien zij in 2de zitten te verkommeren. Als zij naar een gesloten 1ste klasse komen hebben zij ook genoeg financiële middelen om dit wel te doen en de club te doen herleven.
FC Zuid West en FC Waasland: 2 fusieclubs die mijn inziens kunnen slagen op één voorwaarde en die is dat er (op termijn) zal gespeeld worden TUSSEN beide steden.
Met andere woorden:
- Waregem en Kortrijk is zo'n 15 kilometer van elkaar. Tussen hen ligt er een afrit Deerlijk en daar kan je een complex uit de grond stampen van zo'n 15.000 plaatsen.
- Lokeren en Beveren ligt zo'n 20 kilometer van elkaar. Tussen hen ligt er Sint-Niklaas, stamp daar een complex uit de grond van zo'n 12.000 plaatsen
OH Leuven: Behoorlijke stad. Niet al te groot stadion maar wel redelijk vol altijd. Die ene tribune aan de overkant van de hoofdtribune moet enkel vervangen worden door een tribune zoals de hoofdtribune. Dan hebben ze in plaats van 9.500 --> 12.000 plaatsen en is prima voor hen. Maar dat zijn ze ook wel plan.
STVV: Kleine stad maar met de huidige stadionwerken aan de gang een ZEER modern stadion met alles erop en eraan. Hoort hier zeker thuis!
Een gesloten voetbalcompetitie heeft als voordeel dat zo'n clubs niet bang hoeven te zijn van degradatie en daarom hun beleid (stadion, jeugd, ...) kunnen richten op lange termijn en uiteindelijk komt dit het Vlaamse voetbal ten goede.
2de klasse wordt dan amateurvoetbal.
Laat weten wat je van mijn plannen vindt.![]()
Om het vrij simpel te stellen : Een fusie tussen Kortrijk en Waregem komt er gewoon nooit.quote:Op donderdag 21 november 2013 19:13 schreef zwaaien het volgende:
Ik heb eens nagedacht over het Belgisch voetbal en ik ben tot de conclusie gekomen dat we naar een Vlaamse voetbalcompetitie moeten gaan. Laten we eerlijk zijn, Waals voetbal heeft ons (buiten Standard) niet veel te bieden.
Daarom pleit ik voor het volgende:
- 10 Vlaamse clubs
- 2 clubs per provincie
- Gesloten systeem
- 10 clubs. 4x tegen elkaar. 36 wedstrijden.
- 2de klasse worden amateurclubs
1. Club Brugge
2. FC Zuid-West (fusie tussen Zulte Waregem en KV Kortrijk)
3. AA Gent
4. FC Waasland (fusie tussen Lokeren en Waasland Beveren)
5. Antwerp
6. KV Mechelen
7. Anderlecht
8. OH Leuven
9. Genk
10. STVV
Hieruit kan je uit een piepklein landje toch een behoorlijk "sexy" competitie maken vind ik.
Club Brugge, Anderlecht, Genk en Gent: Prima, niets op aan te merken.
Antwerp en KV Mechelen: 2 clubs met een mooi verleden maar die dringend een stadionaanpassing nodig hebben. Bij KV Mechelen komt dit er, bij Antwerp niet aangezien zij in 2de zitten te verkommeren. Als zij naar een gesloten 1ste klasse komen hebben zij ook genoeg financiële middelen om dit wel te doen en de club te doen herleven.
FC Zuid West en FC Waasland: 2 fusieclubs die mijn inziens kunnen slagen op één voorwaarde en die is dat er (op termijn) zal gespeeld worden TUSSEN beide steden.
Met andere woorden:
- Waregem en Kortrijk is zo'n 15 kilometer van elkaar. Tussen hen ligt er een afrit Deerlijk en daar kan je een complex uit de grond stampen van zo'n 15.000 plaatsen.
- Lokeren en Beveren ligt zo'n 20 kilometer van elkaar. Tussen hen ligt er Sint-Niklaas, stamp daar een complex uit de grond van zo'n 12.000 plaatsen
OH Leuven: Behoorlijke stad. Niet al te groot stadion maar wel redelijk vol altijd. Die ene tribune aan de overkant van de hoofdtribune moet enkel vervangen worden door een tribune zoals de hoofdtribune. Dan hebben ze in plaats van 9.500 --> 12.000 plaatsen en is prima voor hen. Maar dat zijn ze ook wel plan.
STVV: Kleine stad maar met de huidige stadionwerken aan de gang een ZEER modern stadion met alles erop en eraan. Hoort hier zeker thuis!
Een gesloten voetbalcompetitie heeft als voordeel dat zo'n clubs niet bang hoeven te zijn van degradatie en daarom hun beleid (stadion, jeugd, ...) kunnen richten op lange termijn en uiteindelijk komt dit het Vlaamse voetbal ten goede.
2de klasse wordt dan amateurvoetbal.
Laat weten wat je van mijn plannen vindt.
En Lokeren heeft feitelijk ondertussen al officieel "Sporting Lokeren Sint Niklaas Waasland" , die zijn doorheen de hele geschiedenis al meerdere keren gefuseerd met Sint Niklaas en Beveren , maar telkens zijn die andere ploegen heropgericht. Dat zal nu ook weer gebeuren.
Idem voor Brugge trouwens. Cercle zie ik bv ook nergens in je plannen. Heel de Belgische voetbalgeschiedenis heeft al meer dan genoeg bewezen dat Vlamingen niet naar een andere ploeg gaan kijken bij een fusie maar gewoon afhaken. Of nog liever naar 4de klasse gaan kijken ... (zie Beerschot bv)Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Die fusies zijn wel mogelijk...quote:Op donderdag 21 november 2013 19:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Om het vrij simpel te stellen : Een fusie tussen Kortrijk en Waregem komt er gewoon nooit.
En Lokeren heeft feitelijk ondertussen al officieel "Sporting Lokeren Sint Niklaas Waasland" , die zijn doorheen de hele geschiedenis al meerdere keren gefuseerd met Sint Niklaas en Beveren , maar telkens zijn die andere ploegen heropgericht. Dat zal nu ook weer gebeuren.
Idem voor Brugge trouwens. Cercle zie ik bv ook nergens in je plannen. Heel de Belgische voetbalgeschiedenis heeft al meer dan genoeg bewezen dat Vlamingen niet naar een andere ploeg gaan kijken bij een fusie maar gewoon afhaken. Of nog liever naar 4de klasse gaan kijken ... (zie Beerschot bv)
Waregem & Kortrijk vissen in dezelfde vijver qua sponsors, toeschouwers. 2 kleine ploegen die samen 1 vaste subtopper kunnen worden.
Lokeren & Beveren idem. Zij zijn de enige clubs in het Waasland met een deftig (5000+) supportersaantal. De vorige fusie van Lokeren was eerder een opslorping met een club die nog geen 1000 fans had.
Deze clubs zullen toch moeten gaan samen werken. In beide regio's is veel meer mogelijk. Natuurlijk zullen er wellicht wat die hards afvallen maar (zeker op termijn) is dit de enige juiste oplossing om vooruit te gaan.
Cercle heeft geen toekomst meer in het profvoetbal. Als we werken naar een systeem van 10 profclubs in Vlaanderen zou 2 clubs uit Brugge een beetje te veel zijn. Net zoals Beerschot, Lierse, Westerlo, Aalst, Oostende, Racing Mechelen, RWDM, Lommel uit de boot vallen. Het is beter dat zij amateurclubs worden. Al die profclubs is gewoon niet leefbaar.
Dit is de weg die we zullen moeten inslaan.![]()
Jij hebt toch tijd te veel ? Of les gehad van Trudo Dejonghe ? En wat bereik je ermee met Standard en Charleroi weg te doen ?![]()
Maar waarom ? Cercle en Club hebben een totaal ander business-model en vissen in een totaal andere vijver qua sponsors en publiek. Die ploeg bewees de voorbije 50 jaar financieel véél leefbaarder te zijn dan pakweg Antwerp en Beerschot samen ...quote:Op donderdag 21 november 2013 19:37 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Die fusies zijn wel mogelijk...
Waregem & Kortrijk vissen in dezelfde vijver qua sponsors, toeschouwers. 2 kleine ploegen die samen 1 vaste subtopper kunnen worden.
Lokeren & Beveren idem. Zij zijn de enige clubs in het Waasland met een deftig (5000+) supportersaantal. De vorige fusie van Lokeren was eerder een opslorping met een club die nog geen 1000 fans had.
Deze clubs zullen toch moeten gaan samen werken. In beide regio's is veel meer mogelijk. Natuurlijk zullen er wellicht wat die hards afvallen maar (zeker op termijn) is dit de enige juiste oplossing om vooruit te gaan.
Cercle heeft geen toekomst meer in het profvoetbal. Als we werken naar een systeem van 10 profclubs in Vlaanderen zou 2 clubs uit Brugge een beetje te veel zijn. Net zoals Beerschot, Lierse, Westerlo, Aalst, Oostende, Racing Mechelen, RWDM, Lommel uit de boot vallen. Het is beter dat zij amateurclubs worden. Al die profclubs is gewoon niet leefbaar.
Dit is de weg die we zullen moeten inslaan.
Wat jij trouwens niet inziet , en de G5 , met uitzondering van Genk , vaak ook niet , is dat de topclubs die kleine ploegen net nodig hebben voor hun eigen sportieve toekomst. Want in een periode waarin de hele grote ploegen in Europa toch al de Januzaj's bij de Belgische topploegen komen wegsnoepen als ze nog geen 16 zijn , doen de topploegen in België dat ook bij de ploegen er net onder. En net zoals de ploegen daar net onder dat dan ook doen bij de 2de klassers ...
Maar hoe kleiner je je topklasse maakt , hoe méér de kwaliteit daaronder ook zal dalen. Dat is bv het probleem van het Schotse voetbal de laatste jaren. Als je geen tussengroep meer hebt tussen je topploegen en je amateurploegen dan zal de algemene kwaliteit van je voetbal gewoon dalen.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Zelfs Trudo Dejonghe loopt tegenwoordig te roepen dat hij zich vroeger vergist heeft en ploegen als bv Cercle of Oostende wel leefbaar kunnen zijn. Mits ze een duidelijk business-model hebben.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:12 schreef BramKVO het volgende:
Jij hebt toch tijd te veel ? Of les gehad van Trudo Dejonghe ? En wat bereik je ermee met Standard en Charleroi weg te doen ?
Het is trouwens geen slechte zaak voor het Belgische voetbal dat er opeens 5 West-Vlaamse eersteklassers zijn hé. Die ploegen hebben tenminste financieel hun zaakjes op orde. Hetgene wat bv Kortrijk trouwens jaar na jaar doet vind ik echt indrukwekkend. Die kunnen elk jaar hun betere spelers verkopen om terug uit de Belgische en Franse 2de en 3de klasse een aantal nieuwe te halen die perfect in de strategie van hun trainer passen en dan opnieuw doorbreken. Neem dat soort ploegen weg en die spelers , die dan bv doorstromen naar een Belgische topclub , blijven in 2de of 3de klasse hangen hé. Dan komen die daar nooit uit , want de Belgische topclubs gaan nooit zo'n speler een rechtstreekse kans geven ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Zwaaien.. je denkt toch niet dat als je enkele clubs samenvoegt, er ineens wel veel volk op de tribune zit? En een gesloten competitie? Spelen er clubs de laatste 10 wedstrijden voor spek en bonen mee omdat ze niet kunnen degraderen en ook niet meer kunnen strijden voor Europees.
D'r is toch niks mis met jullie competitie? Spannend genoeg de laatste jaren.
Trouwens met kerst naar KV Oostende-Lokeren.. de enige West Vlaamse club waar ik nog geen wedstrijd heb meegemaakt.![]()
Leuk, laat eens iets wetenquote:Op vrijdag 22 november 2013 04:06 schreef _NeedeRadicals_ het volgende:
Trouwens met kerst naar KV Oostende-Lokeren.. de enige West Vlaamse club waar ik nog geen wedstrijd heb meegemaakt.![]()
![]()
De koningen van de lelijke kleurencombinatie (Oostende dus) staan met maar liefst 4-0 voor tegen Racing Genk.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Als de G5 ploegen een straat voorsprong op de rest hebben , dan is het niveau te laag en moeten we de competitie hervormen. Maar als dan een paar van die kleintjes opeens de G5 begint te bedreigen , dan zou het niveau ook weer te laag zijn? Een beetje serieus blijven he ...quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:14 schreef zwaaien het volgende:
Zulte Waregem leider na 16 speeldagen
Wat een niveau
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
De kleintjes zijn niet gestegen tot het niveau van de G5, de G5 zijn gezakt tot het niveau van de kleintjes. Er zijn in de Belgische competitie nauwelijks serieuze kandidaten voor de nationale ploeg en degenen die kans maken, zouden automatisch met voorsprong de zwakste plek van de ploeg zijn. Die paar lichtpuntjes als Lestienne, Meunier, Hazard Jr. (al denk ik dat die wat overschat wordt en al aan zijn limiet zit) en die kleutertuin van Anderlecht kunnen beter zo snel mogelijk elders gaan spelen, al was 't bij een degradatiekandidaat in Duitsland of zo.quote:Op zaterdag 23 november 2013 23:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als de G5 ploegen een straat voorsprong op de rest hebben , dan is het niveau te laag en moeten we de competitie hervormen. Maar als dan een paar van die kleintjes opeens de G5 begint te bedreigen , dan zou het niveau ook weer te laag zijn? Een beetje serieus blijven he ...The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Ik volg je grotendeels maar Thorgan Hazard aan zijn limiet? Dat denk ik totaal nietquote:Op zondag 24 november 2013 00:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De kleintjes zijn niet gestegen tot het niveau van de G5, de G5 zijn gezakt tot het niveau van de kleintjes. Er zijn in de Belgische competitie nauwelijks serieuze kandidaten voor de nationale ploeg en degenen die kans maken, zouden automatisch met voorsprong de zwakste plek van de ploeg zijn. Die paar lichtpuntjes als Lestienne, Meunier, Hazard Jr. (al denk ik dat die wat overschat wordt en al aan zijn limiet zit) en die kleutertuin van Anderlecht kunnen beter zo snel mogelijk elders gaan spelen, al was 't bij een degradatiekandidaat in Duitsland of zo.
Als ik nu een Belgische topclub bestuur dan doe ik vandaag een bod bij Chelsea voor 3-4 miljoen euro
Bij Chelsea zal hij nooit basisspeler zijn maar bij een Engelse middenmotor zie ik hem in de toekomst wel geraken
PS wat voor competitievorm zou jij houden om het Belgisch voetbal naar zo'n hoog mogelijk niveau te tillen?![]()
Rood, geel en groen, de mooiste kleurencombinatie wil je zeggen zeker ?quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
De koningen van de lelijke kleurencombinatie (Oostende dus) staan met maar liefst 4-0 voor tegen Racing Genk.![]()
![]()
Ga m'n best doen.. Mooie overwinning gisteren trouwensquote:
Is er nog een supporterscafe waar het gezellig is voor de wedstrijd?![]()
Bij Oostende krijg ik elke week het idee dat ze hun kousen waren vergeten en dan maar snel ergens 11 paar in een lokale sportwinkel zijn gaan kopen.quote:Op zondag 24 november 2013 04:27 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Rood, geel en groen, de mooiste kleurencombinatie wil je zeggen zeker ?The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Opstelling Club Brugge Matthew Ryan, Thomas Meunier, Oscar Duarte, Brandon Mechele, Laurens De Bock, Vadis Odjidja Ofoe, Timmy Simons, Lior Refaelov, Maxime Lestienne, Tom De Sutter, Eidur Gudjohnsen
Opstelling Lokeren Barry Boubacar Copa, Alexander Scholz, Denis Odoi, Jérémy Taravel, Giorgos Galitsios, Killian Overmeire, Koen Persoons, Hans Vanaken, Jordan Remacle, Nill De Pauw, Hamdi Harbaoui
Live op http://sports-livezz.com/
Lokeren is altijd een lastige verplaatsing
Go Bruges !!![]()
Eigenlijk was het de bedoeling dat het in deze uitrusting rode kousen zouden zijn, maar de Sups vonden dan dat het groen opnieuw ondervertegenwoordigd zou zijn. Daarom dus die groene kousen. Ligt vrij gevoelig, zeker bij oudere fans.quote:Op zondag 24 november 2013 11:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij Oostende krijg ik elke week het idee dat ze hun kousen waren vergeten en dan maar snel ergens 11 paar in een lokale sportwinkel zijn gaan kopen.![]()
Cafe den As is een supporterscafe op honderd meter van het stadion.quote:Op zondag 24 november 2013 07:57 schreef _NeedeRadicals_ het volgende:
[..]
Ga m'n best doen.. Mooie overwinning gisteren trouwens
Is er nog een supporterscafe waar het gezellig is voor de wedstrijd?![]()
Lokeren de betere in de eerste helft maar Club maakt er 0-2 van net voor de rust
Goals: Lestienne en de Sutter![]()
woensdag 27.11.2013
Anderlecht 20:45 ... - ... Benfica
donderdag 28.11.2013
Esbjerg fB 21:05 ... - ... Standard
Wigan 21:05 ... - ... Zulte Waregem
Racing Genk 19:00 ... - ... Dynamo Kiev
Ik zou graag een 6/12 zien maar ben realistisch en met 4/12 kan ik ook leven![]()
Van wie verwacht je dan iets behalve van Standard?quote:Op maandag 25 november 2013 13:14 schreef zwaaien het volgende:
woensdag 27.11.2013
Anderlecht 20:45 ... - ... Benfica
donderdag 28.11.2013
Esbjerg fB 21:05 ... - ... Standard
Wigan 21:05 ... - ... Zulte Waregem
Racing Genk 19:00 ... - ... Dynamo Kiev
Ik zou graag een 6/12 zien maar ben realistisch en met 4/12 kan ik ook leven![]()
Tegen Benfica ben je normaal kansloos maar ze zijn niet in grote doen voor zover ik weet. Als Anderlecht met dezelfde mentaliteit speelt als de terugmatch in PSG dan zie ik hen in staat een punt thuis te houden.quote:Op maandag 25 november 2013 13:29 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Van wie verwacht je dan iets behalve van Standard?
Wigan is ook maar een gewone Engelse 2de klasser hoor, daar moet iets te rapen zijn voor Zulte Waregem. Thuis speelden ze 0-0 maar vond ik Zulte Waregem toch het meest aanspraak maken op de 3 punten.
Gek genoeg zie ik voor Zulte Waregem in Wigan meer kansen dan voor Standard in Esbjerg. Standard is maar een heel matige ploeg geworden en die onnozele trainer met zijn rotatiesysteem moet daar zo snel mogelijk buiten.
En Kiev heeft wel grotere namen maar dat is geen ploeg. Dat zijn allemaal grote namen die voor zichzelf spelen. In Kiev ging Genk lopen met de 3 punten en als ze nu winnen zijn ze al gekwalificeerd. Anders wacht hen mogelijk nog een zware avond in Zwitserland, dat is een extra motivatie om het nu donderdag al klaar te maken voor eigen volk. Al is het afwachten hoe Genk de 4-0 nederlaag tegen KV Oostende verteert.![]()
Waarom staat die hele matige ploeg met die onnozele trainer dan eerste in jullie competitie?quote:Op maandag 25 november 2013 13:50 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Standard is maar een heel matige ploeg geworden en die onnozele trainer met zijn rotatiesysteem moet daar zo snel mogelijk buiten.![]()
Omdat ze een geweldig seizoensbegin haddenquote:Op maandag 25 november 2013 14:02 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Waarom staat die hele matige ploeg met die onnozele trainer dan eerste in jullie competitie?
Daarentegen zijn ze Europees afgegaan als een gieter en in de competitie draait het nu ook voor geen meter meer.![]()
Als ik mag gokken dan zie ik Anderlecht verliezen van Benfica
en Standard, Zulte Waregem en Genk gelijkspel
3/12![]()
![]()
![]()
quote:Wilmots: "Niveau Belgische competitie zakt al drie jaar"
In een uitgebreid interview met La Dernière Heure werpt Marc Wilmots zijn licht op de Belgische competitie. Het oordeel van de succesvolle bondscoach is niet mals voor de Jupiler Pro League. De competitiehervorming heeft volgens Wilmots tot een lager niveau geleid. Het positieve aspect is dan weer dat de clubs meer in hun jeugdopleiding investeren.
Marc Wilmots
Marc Wilmots neemt geen blad voor de mond en maakt grotendeels brandhout van de play-offs. "De competitiehervorming moest het niveau opkrikken, maar het omgekeerde is gebeurd. Het niveau is de laatste drie jaren juist gezakt. Dat is het negatieve aspect van de hervorming. Vooral de halvering van de punten voor de play-offs vind ik niet kunnen. Bij een nederlaag slechts 1,5 punt verliezen: dat is een verkeerd signaal. Een speler kan zoiets toch nooit goedkeuren?"
"Wie kan er nu geloven dat we het niveau van onze competitie gaan opkrikken in maart bij de start van de play-offs? Ik zeker niet. Ik spreek hier als voetballiefhebber, niet als bondscoach. De play-offs blijven ons voetbalwereldje verdelen. Persoonlijk vind ik dat die hervorming geen goed initiatief was."
Geduld
"Het positieve aspect van de hervorming is dan weer dat de clubs (en dan vooral de G5) de extra centen, die ze ontvingen via het hogere tv-contract, hebben geïnvesteerd in hun jeugdopleiding en onder meer ook in de bouw van opleidingscentra. Op die manier geven ze de jongeren de kans om door te breken. Die jongeren moeten wel nog leren om geduldig te zijn en niet te snel naar het buitenland te trekken. Als jonge speler ben je pas klaar voor de volgende stap als een drietal seizoenen in eerste klasse gespeeld hebt."
http://www.hln.be/hln/nl/(...)t-al-drie-jaar.dhtmlDe competitie is gewoon te groot.quote:Interview: Degryse: "Vossen, Hazard en Batshuayi moeten weg"
Marc Degryse stelde onlangs een boek over zijn carrière voor. Na dertig jaar in het topvoetbal vond hij dat het tijd was voor een terugblik. In een driedelige reeks laten we hem aan het woord over de Belgische competitie en de Rode Duivels. Vandaag aan de beurt: onze competitie.
Degryse kende een rijk gevulde carrière, maar bleef naar eigen zeggen zelf te lang in België. Ook al was de competitie toen sterker. "In 1987 had ik weg moeten zijn, na dat goede jaar bij Club Brugge. Maar het Bosman-arrest was er nog niet en de clubs waren baas."
"Achteraf bekeken ben ik inderdaad nationaal goed geweest, ik heb Europees en met de nationale ploeg mijn ding gedaan. Maar ik was geen Europese topper. Dat waren er niet veel. Welke Belg kan zeggen dat hij in het buitenland carrière heeft gemaakt? Preud’Homme, Pfaff, Gerets, Enzo (Scifo, nvdr.). Vandaag is dat helemaal anders. Als je nu in de Belgische competitie blijft hangen, dan blijf je stilstaan in vergelijking met de jongens die in de buitenlandse competities spelen."
"In mijn tijd was dat anders. De Belgische competitie stond zijn mannetje. Er waren veel goede buitenlanders, er waren Nederlanders die naar hier kwamen. Nu is de Belgische competitie te zwak om je als voetballer te meten met de rest van Europa. In feite moet je, als je international wil zijn, naar een andere competitie gaan."
Dus ook spelers als Vossen, Hazard en Batshuayi staan momenteel eigenlijk stil. "Batshuayi, Vossen en Thorgan Hazard moeten zo snel mogelijk weg. We zeggen altijd dat spelers zo snel naar het buitenland trekken, maar voor die jongens is het vijf voor twaalf, willen ze de trein niet missen op internationaal niveau."
"Bij Jelle is het de vraag: ‘Is dat voldoende voor de Italiaanse competitie?’ Fiorentina was geïnteresseerd, maar dat is niet zo evident. Voor hem is het misschien beter om naar Nederland te trekken. PSV, Ajax… Maar Genk zal dat misschien niet willen, en hij ziet dat misschien zelf ook niet zitten. Maar daar zou het lukken denk ik, en dan kan hij later nog altijd die stap zetten. Maar nu naar Spanje of Italië gaan? Dat wordt moeilijk."
Het verschil tussen België en de Europese topcompetities wordt te groot, vindt ook Degryse. "Het is eigenlijk te groot. Het is hetzelfde probleem als bij Nederland. Goede spelers gaan snel weg. We kunnen financieel niet concurreren. Jaar na jaar is het hetzelfde. Als je ziet wat er de voorbije jaren uit de Belgische competitie is vertrokken, dat is onwaarschijnlijk!"
Toch gaan clubs daar elk op hun manier mee om. "Maar de ene ploeg lost het beter op dan de andere, zoals Genk. Vooral Europees schieten de Grote Drie te kort. Club heeft al jaren niet meer overwinterd, of heeft toch geen belangrijke rol meer gespeeld. Standard ook te weinig. Een jaar niet Europees, en nu in een bijrol. Ze hebben natuurlijk vier- vijf jaar moeten verkopen, maar toch."
"En Anderlecht gaat iedere keer zo af in die Champions League. Dat doet natuurlijk geen goed. Het enige positieve is dat veel clubs nu toch veel meer kansen geven aan de jeugd. Maar met jongeren moet je natuurlijk geduld hebben en kan je niet gaan concurreren met de rest van Europa. En dat is wat we toch een beetje missen."
Marc Degryse: 30 jaar topvoetbal
In 1983 tekende Marc Degryse zijn eerste profcontract bij Club Brugge. De volgende jaren werd hij één van de beste voetballers die België ooit had: bij de Rode Duivels, bij Anderlecht, bij AA Gent (na een omzwerving in Nederland en Engeland) en bij Germinal Beerschot. Hij was 37 toen hij stopte met voetballen.
Bij Club Brugge kende hij daarna een woelige en memorabele passage als sportief directeur. De laatste jaren is hij een van onze scherpste en schranderste voetbalanalisten, op televisie en in de kranten.
Degryse blikt in dit boek terug op 30 jaar topvoetbal. Hij vertelt en analyseert fel, zonder terughoudendheid, even snedig als hij als voetballer was. Spelers, trainers, voorzitters, clubs, bondscoaches: allen passeren zij de revue – Degryse geeft zijn ziel bloot en zegt onbevangen zijn gedacht.
http://www.voetbalkrant.c(...)batshuayi-moeten-weg
Inkrimpen naar 10 clubs is de oplossing
Daar ga je natuurlijk geen wonderen mee verrichten, maar het niveau zal in ieder geval stijgen
Een competitie is zo sterk als zijn zwakste schakel en door er 6 kleintjes uit te gooien - die kwalitatief nauwelijks wat toevoegen - krijg je zo een sterkere competitie
[ Bericht 0% gewijzigd door zwaaien op 27-11-2013 14:34:16 ]![]()
Je spreekt over een competitie waarin vorig weekend nog KV Oostende de leider met 4-0 huiswaarts stuurde ... Dan is die zwakste schakel toch niet zo zwak me dunkt ...quote:Op woensdag 27 november 2013 14:24 schreef zwaaien het volgende:
[..]
[..]
De competitie is gewoon te groot.
Inkrimpen naar 10 clubs is de oplossing
Daar ga je natuurlijk geen wonderen mee verrichten, maar het niveau zal in ieder geval stijgen
Een competitie is zo sterk als zijn zwakste schakel en door er 6 kleintjes uit te gooien - die kwalitatief nauwelijks wat toevoegen - krijg je zo een sterkere competitieFrank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
1 zwaluw maakt de lente nietquote:Op woensdag 27 november 2013 18:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je spreekt over een competitie waarin vorig weekend nog KV Oostende de leider met 4-0 huiswaarts stuurde ... Dan is die zwakste schakel toch niet zo zwak me dunkt ...
Oostende is trouwens niet de zwakste schakel nu met Coucke. Wel Bergen en Beveren.
De zwakste schakel is helaas ultrazwak.![]()
Tja, uiteindelijk konden Genk en Standard ook niet winnen van Beveren ...quote:Op woensdag 27 november 2013 18:51 schreef zwaaien het volgende:
[..]
1 zwaluw maakt de lente niet
Oostende is trouwens niet de zwakste schakel nu met Coucke. Wel Bergen en Beveren.
De zwakste schakel is helaas ultrazwak.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Somsdenk je als speler:quote:Op woensdag 27 november 2013 19:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tja, uiteindelijk konden Genk en Standard ook niet winnen van Beveren ...
''Pffff tegen Bergen....''Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
John van den Brom pakt tegen Benfica uit met een onuitgegeven elftal. Kouyaté schuift naar voor en krijgt een plaatsje als verdedigende middenvelder, naast Gillet en Praet.
Doel: Proto
Verdediging: Vanden Borre - Mbemba - Nuytinck - Deschacht
Middenveld: Kouyaté - Gillet - Praet
Aanval: Bruno - Mitrovic - N'Sakala
Jammer dat Suarez zo lang out is. Als er iemand iets kan forceren vooraan is hij het wel. Mitrovic heeft niet echt de goede vorm te pakken.
Prono: 1-2![]()
Ik vraag me af of inkrimpen een oplossing is.
Sinds men van 18 naar 16 is gegaan, is 't alleen maar slechter geworden.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Betwijfel dat die moeten onderdoen voor de rechtse kolom uit eerste klasse.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
De rechtse kolom is dan ook zwak. Daarom pleit ik voor een competitie van 10 in plaats van 16
Sportief gezien zijn er momenteel 5 titelkandidaten: Standard, Zulte Waregem, Anderlecht, Genk en Club Brugge
Daaronder zijn er 3 clubs die strijden voor het 6de plaatsje in play off 1: Lokeren, Kortrijk en AA Gent
Dan haal je nog 2 middenmotors erbij. (bij voorkeur KV Mechelen en Charleroi) maar kan ook bv Cercle of Lierse zijn
Krijg je een spannende competitie van 10... topclubs kunnen blijven 4x tegen elkaar spelen (goed voor inkomsten van tv, wedstrijdinkomsten, sponsor) en niet teveel kleine ploegen die het niveau omlaag trekken![]()
Noem eens één Europese competitie die beter is geworden van een inkrimping ? In Engeland, Spanje, Italië, Frankrijk, ... speelt men zelfs met 20 !quote:Op woensdag 27 november 2013 20:54 schreef zwaaien het volgende:
De rechtse kolom is dan ook zwak. Daarom pleit ik voor een competitie van 10 in plaats van 16
Sportief gezien zijn er momenteel 5 titelkandidaten: Standard, Zulte Waregem, Anderlecht, Genk en Club Brugge
Daaronder zijn er 3 clubs die strijden voor het 6de plaatsje in play off 1: Lokeren, Kortrijk en AA Gent
Dan haal je nog 2 middenmotors erbij. (bij voorkeur KV Mechelen en Charleroi) maar kan ook bv Cercle of Lierse zijn
Krijg je een spannende competitie van 10... topclubs kunnen blijven 4x tegen elkaar spelen (goed voor inkomsten van tv, wedstrijdinkomsten, sponsor) en niet teveel kleine ploegen die het niveau omlaag trekken
[ Bericht 0% gewijzigd door Joost-mag-het-weten op 27-11-2013 22:00:44 ]Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Portugal. Deze hadden vroeger 18 en nu 16 clubsquote:Op woensdag 27 november 2013 21:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Noem eens één Europese competitie die beter is geworden van een inkrimping ? In Engeland, Spanje, Italië, Frankrijk, ... speelt men zelfs met 24 !
Noem mij eens 1 Europese competitie die beter is door uitbreiding?
Waarom denk je dat Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken of Schotland maar 10of12 clubs hebben? Om het niveau zo hoog mogelijk te proberen houden
Met wie ga je ons vergelijken: met Oostenrijk/Zwitserland of met Frankrijk/Duitsland?
En sinds wanneer spelen ze daar met 24?
[ Bericht 0% gewijzigd door zwaaien op 27-11-2013 22:01:03 ]![]()
Met 20 bedoelde ik ... Maar zijn die landen die jij opnoemt dan beter geworden? Toch absoluut niet ?quote:Op woensdag 27 november 2013 21:55 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Portugal. Deze hadden vroeger 18 en nu 16 clubs
Noem mij eens 1 Europese competitie die beter is door uitbreiding?
Waarom denk je dat Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken of Schotland maar 10of12 clubs hebben? Om het niveau zo hoog mogelijk te proberen houden
Met wie ga je ons vergelijken: met Oostenrijk/Zwitserland of met Frankrijk/Duitsland?
En sinds wanneer spelen ze daar met 24?
Overigens, eigenlijk heeft zo'n topploeg die wedstrijden tegen de kleine ploegen net nodig om hun kern te laten roteren. Zelfs de topploegen in de Premier League doen dat ... Feitelijk moet je tegen pakweg zo'n KVO een paar spelers kunnen laten rusten om dan tegen Benfica je beste team volledig fit op te kunnen stellen ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
En die competities zijn ook niet afgeslankt, die spelen al decennia met 10-12 ploegen.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Ze zijn er in ieder geval niet slechter op geworden. Je moet met die inkrimping geen wonderen verwachtenquote:Op woensdag 27 november 2013 22:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met 20 bedoelde ik ... Maar zijn die landen die jij opnoemt dan beter geworden? Toch absoluut niet ?
Overigens, eigenlijk heeft zo'n topploeg die wedstrijden tegen de kleine ploegen net nodig om hun kern te laten roteren. Zelfs de topploegen in de Premier League doen dat ... Feitelijk moet je tegen pakweg zo'n KVO een paar spelers kunnen laten rusten om dan tegen Benfica je beste team volledig fit op te kunnen stellen ...
Ja, je hebt gezien hoe Standard het rotatiesysteem verwerkt
En bij 10 clubs zullen er nog altijd kleine ploegen inzitten maar veel minder. En daar draait het om.
Als je in de week tegen Beveren en Bergen op een tempo speelt van oude wijven en dan speel je in de CL tegen Parijs en Benfica, niet moeilijk dat we worden afgeslacht![]()
Dat moesten wij ook al lang.. Gelukkig zet Anderlecht nu zijn schouders onder een competitiehervorming van 12 clubsquote:Op woensdag 27 november 2013 22:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
En die competities zijn ook niet afgeslankt, die spelen al decennia met 10-12 ploegen.
met daarna play offs voor de eerste 8
Dat vind ik een goed systeem![]()
Voer dat in , en je hebt binnen de vijf jaar géén Belgisch talent meer in je competitie ...quote:Op woensdag 27 november 2013 22:19 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Dat moesten wij ook al lang.. Gelukkig zet Anderlecht nu zijn schouders onder een competitiehervorming van 12 clubs
met daarna play offs voor de eerste 8
Dat vind ik een goed systeem
Zie je trouwens nu al bij het aantal Belgen in de ploegen, van de G5 staan er 4 ploegen niet bij de eerste 8 ...
Ploeg
Gemiddeld aantal Belgen/ wedstrijd
1. Cercle Brugge KSV 8,56
2. Oud-Heverlee Leuven 7,88
3. SV Zulte Waregem 7,81
4. Club Brugge KV 6,69
5. YR KV Mechelen 6,63
6. KSC Lokeren OV 5,56
7. RAEC Mons 5,31
8. R. Standard de Liège 5,25
9. KV Oostende 5,19
10. KV Kortrijk 5,13
11. K. Lierse SK
RSC Anderlecht 4,31
13. KRC Genk 4,25
14. KAA Gent 4,19
15. Charleroi 4,13
16. KV RS Waasland-Beveren 3,31Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Ze zouden trouwens véél beter met 16 blijven spelen en die Play-offs afschaffen. En dan telkens het weekend voor er Europese wedstrijden zijn eens géén competitie voorzien. Dan komen we misschien nog eens een beetje fris aan de aftrap van zo'n wedstrijden en hebben onze ploegen nog een schijntje van kans ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Mwah, die worden zaterdag nog eens overklast in eigen stadion door Cercle , maar winnen dan 3-0 door een buitenspelgoal , een onterechte penalty en een rode kaart voor Cercle in het laatste kwartier en dan kan ie weer 3 weken zeker blijven ...quote:Op woensdag 27 november 2013 22:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Denk dat VDB er morgen uit vliegt.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
De penningmeesters zullen content zijn danquote:Op woensdag 27 november 2013 22:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ze zouden trouwens véél beter met 16 blijven spelen en die Play-offs afschaffen. En dan telkens het weekend voor er Europese wedstrijden zijn eens géén competitie voorzien. Dan komen we misschien nog eens een beetje fris aan de aftrap van zo'n wedstrijden en hebben onze ploegen nog een schijntje van kans ...![]()
Dus jij vindt ook dat Cercle eigenlijk in 2e hoorde te spelenquote:Op woensdag 27 november 2013 22:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ze zouden trouwens véél beter met 16 blijven spelen en die Play-offs afschaffen. En dan telkens het weekend voor er Europese wedstrijden zijn eens géén competitie voorzien. Dan komen we misschien nog eens een beetje fris aan de aftrap van zo'n wedstrijden en hebben onze ploegen nog een schijntje van kans ....
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Eerlijk gezegd wel ja ... 't feit dat ze zich uiteindelijk nog via het faillissement van Beerschot en de eindronde in 2de klasse nog vrij makkelijk hebben kunnen redden zegt eigenlijk ook iets over hoe door onze huidige competitieformule het niveau van 1e en 2e klasse al uiteengegroeid is. En dat zal met een competitie van 10 of 12 ploegen nog erger worden. En dat zal er uiteindelijk toe leiden dat er gewoon minder Belgisch talent aan de oppervlakte zal komen. Op de duur zal de kloof tussen een "topper" in 2de klasse en een "1ste klasse" ploeg zo groot worden dat als je bij die 2de klasser een Belgische spits krijgt die 20 goals maakt , hij nog altijd géén kans bij de 1ste klassers zal krijgen omdat het niveauverschil tussen die 2 klasses te groot geworden is en hij een te groot risico op een mislukte transfer vormt ...quote:Op woensdag 27 november 2013 23:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dus jij vindt ook dat Cercle eigenlijk in 2e hoorde te spelen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Zie het voordeel ook echt niet. Lijkt me een uiterst onzeker bestaan voor die subtoppers daar. Je zult als Racing Genk maar een keer een slecht seizoen hebben en dan degraderen. Dan is heel je financiële huishouding gelijk naar de klote.![]()
Inderdaad, en dat is nog méér het geval voor ploegen als Waregem, Lokeren, Cercle, ... Die nemen de 'gok' om vooral Belgisch talent dat net de 'topclubs' mistte hun kans te geven. Bij die ploegen zie je dat die het ene seizoen de topclubs het vuur serieus aan de schenen leggen , maar ook wel eens het andere seizoen dan net aan de degradatie ontsnappen ... En eigenlijk moet je die situaties kunnen behouden ...quote:Op woensdag 27 november 2013 23:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zie het voordeel ook echt niet. Lijkt me een uiterst onzeker bestaan voor die subtoppers daar. Je zult als Racing Genk maar een keer een slecht seizoen hebben en dan degraderen. Dan is heel je financiële huishouding gelijk naar de klote.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Daarom zouden we eigenlijk moeten gaan naar een gesloten competitie.
Welke clubs mogen dan deelnemen? Je moet het goed verdelen per regio en kijken waar voetbal leefbaar is, waar genoeg sponsormogelijkheden zijn en potentieel aan supporters
Mijn ideale competitie zou dan zijn:
Club Brugge
KV Kortrijk OF Zulte Waregem OF fusie
AA Gent
Antwerp
KV Mechelen
Anderlecht
OH Leuven
KRC Genk
Standard
Chareroi
Dit zou imo de best mogelijke verdeling zijn.
Dit vond ik gisteren: http://www.extrasport.be/(...)oetbalcompetitie-33/![]()
Voor de verplaatsing naar het Deense Esbjerg liet trainer Luzon enkele grote namen thuis. Aangezien er toch niets meer van af hangt, uitgezonderd eerherstel, bleven Mujangi Bia, De Sart en Mpoku thuis. Kanu en Ezekiel zijn geschorst terwijl Opare en Stam sukkelen met blessures.
Wordt weer drama vanavond
Verkloot anders eens opzettelijk de coëfficiënt![]()
Genk verslaat Dynamo Kiev opnieuw en Zulte Waregem wint tegen Wigan
Knap!!
Genk is groepsleider en Zulte Waregem ontvangt wel nog Rubin Kazan (die al geplaatst zijn) maar heeft alles in eigen handen. Hopelijk komen ze af met hun B ploeg
Standard en Anderlecht zijn uitgeschakeld, vooral van Standard schandalig in een zwakke poule![]()
Ik ben blij dat AA Gent gewonnen heeft.. ze lijken dan toch nog op weg om play off 1 te behalen als ze zo voortdoen
is toch leuker met hen erbij in plaats van Lokeren of Kortrijk
Standard, Club Brugge, Zulte Waregem, Genk, Anderlecht, Gent.
Worden leuke play offsGent zie ik geen kampioen worden maar van de andere 5 steekt er niemand echt bovenuit
![]()
Dat was dan ook meteen het beste brugse sfeermoment . Beetje doodse bedoening daar ih stadion tenzij het kankeren op de arbitrage dan.![]()
De Europese prestaties van Genk de voorbije 3 jaar:
2011-2012 CHAMPIONS LEAGUESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2012-2013 EUROPA LEAGUESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2013-2014 EUROPA LEAGUESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorbeeldclub!!
Dit jaar 1/8ste finale bereiken zou leuk zijn.![]()
Cercle Brugge 1 - 0 Standard Liege
KV Mechelen 1 - 2 Genk
KV Oostende 0 - 0 Lierse (Pen 8-7)
Sporting Charleroi 0 - 3 Zulte-Waregem
Gent 3 - 0 OH Leuven
Waasland-Beveren 1 - 3 Lokeren
Westerlo 2 - 2 Anderlecht (Pen 4-3)
KV Kortrijk 1 - 0 Club Brugge
Standard, Anderlecht en Brugge uitgeschakeld![]()
![]()
Wat een faalploegen zijn dat toch ook. Ook in Europa liggen deze kneuzen er al alle 3 uit.![]()
De beker is iets waar vrijwel niemand meer van wakker ligt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Bwa, het blijft toch een prijs hè en de kortste weg naar Europa. Je zit meteen in de play off ronde voor de Europa League
Trouwens ze speelden alle3 met hun sterkst mogelijke elftal.![]()
Je ziet dat ze het alle 3 sowieso dit seizoen al heel lastig hebben in elke match waarin er hard gebikkeld moet worden ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Laten we maar geen BeNeLiga doen hèquote:Op woensdag 4 december 2013 23:25 schreef zwaaien het volgende:
Standard, Anderlecht en Brugge uitgeschakeld![]()
![]()
Wat een faalploegen zijn dat toch ook. Ook in Europa liggen deze kneuzen er al alle 3 uit.![]()
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
De ontgoocheling was trouwens bij alle drie ook echt zichtbaar na de uitschakeling vandaag. Die hadden toch echt meer van de beker verwacht ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Neen. Dat is het net. Een Beneliga is daarvoor de oplossingquote:Op donderdag 5 december 2013 00:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Laten we maar geen BeNeLiga doen hè![]()
Club Brugge en Anderlecht hadden vorig jaar 2 goede spitsen: Carlos Bacca (Club Brugge) en Dieumerci Mbokani (Anderlecht)
Bacca is voor 7,5 miljoen euro vertrokken naar Sevilla. Mbokani is voor 10 miljoen euro vertrokken naar Dynamo Kiev.
De huidige spits bij Club Brugge is Tom De Sutter, 1 a 2 niveaus lager dan Bacca. De huidige spits bij Anderlecht is Mitrovic. Heeft wel het potentieel om zoals Mbokani te worden (of misschien beter) maar is momenteel nog te jong om wekelijks te presteren.
Beide zijn dus verzwakt voorin.
Stel, er is een beneliga, dan is de kans groot dat beide spitsen gewoon blijven spelen hier in België. En dus worden de Belgische clubs sterker![]()
Enkel voor België jaquote:Op donderdag 5 december 2013 01:58 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Neen. Dat is het net. Een Beneliga is daarvoor de oplossingOp vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
Je gelooft toch nooit dat een BENE-liga de budgetten zo danig zal kunnen verhogen dat je dan die spelers wél zal kunnen betalen ? De reden waarom die twee weg zijn is omdat ze véél véél meer kunnen verdienen in Oekraine of Spanje.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:58 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Neen. Dat is het net. Een Beneliga is daarvoor de oplossing
Club Brugge en Anderlecht hadden vorig jaar 2 goede spitsen: Carlos Bacca (Club Brugge) en Dieumerci Mbokani (Anderlecht)
Bacca is voor 7,5 miljoen euro vertrokken naar Sevilla. Mbokani is voor 10 miljoen euro vertrokken naar Dynamo Kiev.
De huidige spits bij Club Brugge is Tom De Sutter, 1 a 2 niveaus lager dan Bacca. De huidige spits bij Anderlecht is Mitrovic. Heeft wel het potentieel om zoals Mbokani te worden (of misschien beter) maar is momenteel nog te jong om wekelijks te presteren.
Beide zijn dus verzwakt voorin.
Stel, er is een beneliga, dan is de kans groot dat beide spitsen gewoon blijven spelen hier in België. En dus worden de Belgische clubs sterker
Ik geloof zelfs dat een BENE-liga voor de Belgische topclubs een héél slechte zaak zal zijn. De supporters van Club, Anderlecht, Standard, ... kiezen voor die ploegen omwille van het feit dat het "topploegen" zijn. Omwille van succesfactoren. Laat die in een BENE-liga spelen waar ze ook eens zomaar een paar jaar na elkaar 6de of 7de kunnen worden , en die gaan in massa afhaken ... Dan gaan ze veldrijden kijken ofzo ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Ik vind Mbokani trouwens een zwaar overroepen voetballer. Die flopt bijna overal en was alleen maar een bepalende speler in België. Dan heeft Mitrovic veel meer potentieel.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
spelers als Bacca of Mbokani? jawel hoorquote:Op donderdag 5 december 2013 13:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je gelooft toch nooit dat een BENE-liga de budgetten zo danig zal kunnen verhogen dat je dan die spelers wél zal kunnen betalen ? De reden waarom die twee weg zijn is omdat ze véél véél meer kunnen verdienen in Oekraine of Spanje.
Mbokani verdiende bij Anderlecht 1,5 miljoen euro per jaar. Bij Dynamo Kiev 2 miljoen euro. Zo'n verschil is dat nu ook weer niet.
De bedragen van Bacca weet ik niet, maar het zou mij verbazen als hij bij Sevilla zoveel meer verdient dan bij Club
Iemand als Courtois bv ga je niet kunnen houden, maar spelers als Bacca en Mbokani moet lukken.De Belgische topclubs zullen volgens goede zaken doen bij een beneliga. Waarom wil Duchatelet dat denk je?quote:Ik geloof zelfs dat een BENE-liga voor de Belgische topclubs een héél slechte zaak zal zijn. De supporters van Club, Anderlecht, Standard, ... kiezen voor die ploegen omwille van het feit dat het "topploegen" zijn. Omwille van succesfactoren. Laat die in een BENE-liga spelen waar ze ook eens zomaar een paar jaar na elkaar 6de of 7de kunnen worden , en die gaan in massa afhaken ... Dan gaan ze veldrijden kijken ofzo ...
Uiteraard zullen Club, Anderlecht en Standard niet altijd meer top 5 spelen zoals nu maar volgens mij zal de interesse toenemen omdat:
- Het niveau hoger zal liggen
- Je aantrekkelijkere affiches krijgt
- Minder clubs in dezelfde omgeving
Als alles goed gaat heeft Brugge in 2018 een nieuw stadion van 44.000 en Anderlecht in 2020 van 50.000.
Gaat Brugge 40.000 man in zijn stadion krijgen voor Brugge - Beveren of Brugge - Bergen? Denk het niet, dat krijg je er wel in voor Anderlecht, AA Gent, Standard, Genk, PSV, Feyenoord, Ajax, Twente.. ook al sta je maar 6de of 7de![]()
Wat Benteke doet in Engeland, moet Mbokani normaal ook kunnen alleen heet hij daar niet de juiste mentaliteit voor. In de Belgische competitie kon hij op zijn talent teren maar in Duitsland of Frankrijk lukt dat nietquote:Op donderdag 5 december 2013 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind Mbokani trouwens een zwaar overroepen voetballer. Die flopt bijna overal en was alleen maar een bepalende speler in België. Dan heeft Mitrovic veel meer potentieel.
Hij wijtte zijn mislukken bij Monaco aan zijn racistische blanke coach.. zegt genoeg
Benteke had het ook niet altijd even gemakkelijk bij Aston Villa in het begin alleen knokte hij zich daardoor, Mbokani heeft daar niet de juiste mentaliteit voor. Bij Anderlecht speelden ze in functie van hem en zo voelde hij zich belangrijk maar bij Monaco of Wolfsburg was hij gewoon één van de zoveel spelers. Sommige kunnen daar niet met omgaan![]()
zaterdag 07.12.2013
RSC Anderlecht 07.12.2013 18:00 Vandaag Live Waasland-Beveren
KV Oostende 07.12.2013 20:00 Vandaag Live Cercle Brugge
KV Kortrijk 07.12.2013 20:00 Vandaag Live Sporting Charleroi
Lierse 07.12.2013 20:00 Vandaag Live KAA Gent
Bergen 07.12.2013 20:00 Vandaag Live Zulte Waregem
Club Brugge 07.12.2013 20:00 Vandaag Live KV Mechelen
zondag 08.12.2013
OH Leuven 08.12.2013 14:30 ... - ... Standard
KRC Genk 08.12.2013 18:00 ... - ... Sporting Lokeren
Ik zie Anderlecht, Brugge, AA Gent, Standard en Genk allemaal winnen. 15/15 voor de topclubs
Ook Zulte Waregem zie ik winnen op bezoek bij hekkensluiter Bergen
Eens kijken of ik veel voetbalverstand heb![]()
eekens: "Ik bedoelde eigenlijk 100%"
In het programma Studio Sport op Studio Brussel kwam Georges Leekens nog eens terug op zijn beroemdste uitspraak. Afzwakken deed hij ze niet, wel integendeel.
08 december 2013 12:36 1 reactiesquote:Leekens: "Ik bedoelde eigenlijk 100%"
Toen Georges Leekens opstapte bij de Rode Duivels om Club Brugge te gaan leiden deden zijn uitspraken heel wat stof opwaaien. De ex-bondscoach liet toen weten dat "zijn werk voor 90% af was." Zo ondermijnde hij al op voorhand de prestaties van zijn opvolger Marc Wilmots, vonden velen.
Vandaag kwam hij er in Studio Sport, een programma op Studio Brussel nog eens op terug. "Toen ik zei dat mijn werk voor 90% af was, bedoelde ik eigenlijk 100%", aldus Leekens. Na zijn dienstverband bij Club Brugge vond de coach nog geen nieuwe werkgever.
Lees meer en reageer: http://www.belgiumsoccer.(...)jk-100#ixzz2msoAHcDV![]()
![]()
![]()
Wel gedurftIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Ruytinx terecht een koek op zijn bakkes.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Standard was toch echt belachelijk slecht
Nog geen 2 volwaardige kansen bijeen gevoetbald in 90 minuten.. en dat is dan leider in onze competitie![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 8 december 2013 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ruytinx terecht een koek op zijn bakkes.
Mooi beeld. Het moest er eens van komen
Was beter slager geworden ipv voetballer![]()
quote:Op zondag 8 december 2013 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ruytinx terecht een koek op zijn bakkes.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Vooral dat lachje. Carcela roept 'm toe dat z'n enkel is gebroken en hij blijft gewoon grijnzen.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Het is een l*l, altijd geweest. Ondanks dat het nogal fout was van Carcela kon ik hem in deze wel heel erg goed begrijpen. Ik weet niet of ik mijzelf had kunnen inhouden op het veld.quote:Op zondag 8 december 2013 17:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vooral dat lachje. Carcela roept 'm toe dat z'n enkel is gebroken en hij blijft gewoon grijnzen.
En dan nog geel ook voor die overtreding, belachelijk.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Hans Vanaken (Lokeren) is toch echt wel een heerlijke voetballer
Zou ik toch wel 3 miljoen euro voor willen neerleggen als Club Brugge zijnde, hij kan de Brugse Gerrard worden. En ik zou Vadis Odjidja op de 6 laten dan, komt daar veel beter tot zijn recht vind ik. Een moderne verdedigende middenvelder
Vanaken vind ik veel beter dan bv Praet bij Anderlecht. Al is het natuurlijk makkelijker uitblinken bij Lokeren ook. Maar in Vanaken zie ik meer![]()
--------------------------Ryan
--Meunier--Mechele--Engels--De Bock
----------------Odjidja--Vanaken
-Lestienne-------Vazquez--------Mpoku
----------------------De Sutter
Zou een heerlijk ploegje zijn
9 Belgen
8 spelers die 21 zijn of jonger
Mpoku en Vanaken aanschaffen deze winter en Club zal kort bij de titel zijn geloof mij!![]()
Alleen jammer dat het zo'n "bitchslap" was van Carcela. Hij had beter een "De Bilde'ke" gegeven aan Ruytinx ...quote:Op zondag 8 december 2013 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ruytinx terecht een koek op zijn bakkes.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Wat een ongeloolijk dramatisch en droevig Europees seizoen alweer
Genk sterk
Zulte Waregem voldoende (voor hun budget)
Anderlecht, Brugge, Standard: dramatisch![]()
Ruiz en Defour worden genoemdquote:1 op 18 levert paars-wit toch leuk spaarpotje op
Anderlecht werd wel roemloos uit de Champions League geknikkerd, toch zal de penningmeester van de Brusselse club niet echt ontevreden zijn. Paars-wit mag immers meer dan 14 miljoen euro bijschrijven op zijn bankrekening.
Meer bepaald: 14,3 miljoen euro leverde deze campagne op. De deelnamepremie bedroeg reeds 8,6 miljoen euro en het gelijkspel in Parijs was goed voor 500.000 euro. Reken daarbij 3,2 miljoen aan tv-gelden en twee miljoen van ticketinkomsten en het plaatje klopt.
Meer dan waarschijnlijk zal er al deze winter aan dat spaarpotje geknaagd worden, want Anderlecht wil een ervaren middenvelder én een vervanger voor Matias Suarez binnenhalen. En zulke jongens zijn niet echt goedkoop.
http://www.voetbalkrant.c(...)h-leuk-spaarpotje-op![]()
Als Defour zou terugkeren naar België is dat voor hem een dwaasheid. Dan gaat hij een carrière a la Buffel tegemoet volgens mij ...quote:Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Vossen gaat ook die richting op.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als Defour zou terugkeren naar België is dat voor hem een dwaasheid. Dan gaat hij een carrière a la Buffel tegemoet volgens mij ...
Hoop dan ook dat Meunier en andere Lestiennes snel een contract krijgen bij een Duitse middenmotor.
Praet mag nog een paar jaar blijven, maar zou eigenlijk ook beter verhuizen (al was het maar naar Nederland).The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Een sterk Standard vandaag gezien tegen Genk (3-0)
Ik zag veel passie en veel strijd, geen saai tiki taka voetbal maar verticaal voetbal met het publiek dat erachter staat. Zo heb ik het het liefste en zo hoort het bij Standard.
Anderlecht speelde een matige 1ste helft maar een goede 2de helft. Een beresterke Bruno en bij Tielemans (nog steeds 16) zie je gewoon dat hij klasse te over heeft. Mitrovic komt er wel, die is zijn geld waard. Anderlecht heeft echt wel genoeg jeugdig talent rondlopen, het zijn vooral de ouderen die verantwoordelijk zijn voor het falen in de CL. Met een Deschacht, Gillet of Kljestan ga je toch geen CL spelen in godsnaam![]()
Het wordt wel een interessante klassieker volgende week Standard - Anderlecht als beide voortgaan op hun spel van vandaag
[ Bericht 0% gewijzigd door zwaaien op 16-12-2013 02:32:16 ]![]()
Bij het enige punt dat ze haalden speelden Deschacht en Kljestan nochtans een hele sterke wedstrijd ...quote:Op maandag 16 december 2013 02:24 schreef zwaaien het volgende:
Anderlecht heeft echt wel genoeg jeugdig talent rondlopen, het zijn vooral de ouderen die verantwoordelijk zijn voor het falen in de CL. Met een Deschacht, Gillet of Kljestan ga je toch geen CL spelen in godsnaam![]()
Hun grote probleem zet hem toch vooral in de wisselvalligheid die die jongeren momenteel nog hebben volgens mij ... De ene week top , en andere week echt flop hoor ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Slovan Liberec/AZ - Anzhi/Racing Genk
Anzhi is goed mogelijk. Die staan gewoon laatste in Rusland met 8 punten uit 19 wedstrijden. (nog geen enkele wedstrijd gewonnen)
Daarna volgt wellicht AZ. Ik denk dat dat 50/50 is.
Genk moet gewoon volop voor de laatste 8 gaan... al zal AZ dat ook als doel hebben![]()
quote:Anzhi Makhachkala: het speeltje van een steenrijke Rus
Anzhi Makhachkala. Zo heet de tegenstander van KRC Genk in de zestiende finales van de Europa League. Een afschrikwekkende naam, een minder afschrikwekkende ploeg. Wij lichten de club voor u door.
Anzhi Makhachkala is het speeltje van de steenrijke Russische zakenman en politicus Suleyman Kerimov. Die nam de club in 2011 over met maar een doel: prijzen winnen. Daarvoor spaarde Kerimov kosten noch moeite. Zo investeerde hij in twee jaar tijd ongeveer 350 miljoen euro in de spelersgroep en maakten ronkende namen als Samuel Eto'o, Roberto Carlos en Willian de overstap naar het verre Dagestan.
Kerimov liet zijn oog ook vallen op de Belgische markt. Zo lokte hij met zijn roebels Mbark Boussoufa (ex-Anderlecht), João Carlos (ex-Genk) en Mehdi Carcela (ex-Standard) weg uit onze Jupiler Pro League. Een topcoach kon niet ontbreken en dus maakte de Nederlander Guus Hiddink zijn opwachting.
Geen succes
Maar succes is niet altijd te koop, zo bleek. Anzhi pakte ondanks de investeringen geen enkele prijs en kon ook in de Russische competitie niet overtuigen. Kerimov kende geen plezier meer in zijn speeltje en nam afgelopen zomer, mede door de Financial Fair Play-regels van de UEFA, een drastische beslissing: het loonbudget moest met tweederde omlaag.
Het resultaat van die besparingsactie liegt er niet om. Samuel Eto'o en andere Boussoufa's trokken de Dagestaanse deur achter zich dicht en Anzhi moest verder met een resem nobele onbekenden. Het kwalificeerde zich nog wel voor de groepsfase van de Europa League waarin het tweede werd achter Tottenham Hotspur, maar in de vaderlandse competitie gaat het minder goed. Anzhi staat er met negentien speeldagen op de teller troosteloos laatste met acht punten.
Ondanks de slechte vorm van Anji zal het voor Genk geen plezierreisje worden. Waar de kwaliteit van de tegenstander niet meteen angst inboezemt, doen de vermoedelijke wedstrijdomstandigheden dat wel. Zo heeft blauw-wit een afstand van liefst 2.500 kilometer naar Moskou voor de boeg. Geen leuke opgave, wetende dat de temperaturen er in februari tot ver onder het vriespunt kunnen dalen.
Overzicht
Naam: Anzhi Makhachkala
Stadion: Anzhi-Arena (30.000 plaatsen). De wedstrijd tegen Genk zal naar alle waarschijnlijkheid in het Luzhnikistadion (78.000 plaatsen) in Moskou worden afgewerkt.
Eigenaar: Suleyman Kerimov
Trainer: Gadzhi Gadzhiyev
Bekende spelers: Jucilei, Alan Gatagov, Abdul Razak, Lacina Traore
Bekende oud-spelers: Samuel Eto'o, Roberto Carlos, Willian, Mehdi Carcela, Mbark Boussoufa, Christopher Samba, Lassana Diarra, Balazs Dzsudzsak, Yuri Zhirkov, Igor Denisov
http://www.hbvl.be/sport/(...)teenrijke-rus-2.aspx![]()
Jammer dat we als het van "Zwaaien" afhangt we dit soort goals van veel te laag niveau niet meer te zien gaan krijgen ...
http://sporza.be/cm/sporz(...)7629&video=1.1807715Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
quote:Op zondag 24 november 2013 18:44 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Cafe den As is een supporterscafe op honderd meter van het stadion.We zijn wat wezen drinken op de dijk, Ondanks de 0-3 wel een gezellige middag gehad.quote:Op zondag 24 november 2013 07:57 schreef _NeedeRadicals_ het volgende:
[..]
Ga m'n best doen.. Mooie overwinning gisteren trouwens
Is er nog een supporterscafe waar het gezellig is voor de wedstrijd?
Erg moeten lachen om jullie mascottes die bij een blessure van Lokeren ook blessures imiteerden
Die Lukaku..is die altijd zo slecht? Denk dat van zn passes er maar 1 is aangekomen,heb ik het nog niet eens over z'n verdedigen.
Wat gebeurt er trouwens met het geld van de Coucke-pot? Heeft die man nog geen geld genoeg?![]()
Standard Luik eist ruim 1,6 miljoen euro van Oud-Heverlee Leuven en diens speler Bjorn Ruytinx. Dat bedrag staat volgens de Vlaamse sportzender Sporza in de dagvaarding die de Waalse club heeft gestuurd naar zijn concurrent uit de Belgische Jupiler League. .
Standard maakte donderdag al bekend een rechtszaak te beginnen tegen Leuven en Ruytinx. Aanleiding is de zware overtreding die de aanvaller beging op Mehdi Carcela van Standard in de competitiewedstrijd van 8 december. 'Een agressieve daad met voorbedachten rade die juridisch kan worden gekwalificeerd als een misdrijf. Wij willen een vergoeding voor de geleden schade", aldus Standard.
Carcela scheurde zijn enkelbanden bij de woeste actie van Ruytinx en is voor maanden uitgeschakeld. Hij werd voor vier duels geschorst omdat hij na de overtreding een klap aan Ruytinx gaf. De dader kreeg eerst ook vier duels schorsing, maar die straf werd in beroep teruggebracht naar één wedstrijd.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Thorgan Hazard wint de Gouden Schoen ... Maar wie wint hem ?
28 december : Anderlecht gaat vol voor Hazard
30 december : Essevee lost Hazard niet zomaar
10 januari : Clausule in contract houdt Hazard bij Waregem
14 januari : Anderlecht laat Hazard niet los ondanks klare taal Essevee
15 januari : Hazard: ik wil naar Anderlecht
17 januari: Akkoord Hazard in de maak
18 januari : Manager Hazard: Hij is van Anderlecht
18 januari : Zulte Waregem: "Hij blijft hier"
18 januari: Totale onduidelijkheid over Hazard
19 januari : Anderlecht creëert elke dag meer vijanden
19 januari : Zulte Waregem heeft ‘positief gesprek’ met entourage Thorgan Hazard
19 januari : Hazard voor de wedstrijd tegen Genk: "Ik heb beslist" ...
23 januari : Hazard verschijnt niet op training bij Zulte Waregem
23 januari : Thorgan Hazard: 'Niet op training omdat ik ziek was'Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Al zou het zo zijn, so what?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:30 schreef Van_Poppel het volgende:
Anderlecht staat 2-0 achter tegen godbetert Kortijk
Exit VDB dus
Van den Brom wilde de Cruijff van Anderlecht worden, met zijn nadruk op de jeugd. Hij heeft ook de jongste ploeg ooit op het veld gezet tijdens de CL. Cocu bakt er met die filosofie ook niets van bij PSV.![]()
De TV rechten van het Belgisch voetbal zijn vanaf volgend seizoen in handen van ItalianenIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Heb abo, boeit niet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
De TV rechten van het Belgisch voetbal zijn vanaf volgend seizoen in handen van Italianen![]()
Officieel vandaag pas want voorzitter Roger Vanden Stock was nog skiën gisteren en is vandaag pas terug om het te komen vertellen.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Het kan alleen maar beter gaan. VDB heeft dit seizoen een wanprestatie geleverd.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:42 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Al zou het zo zijn, so what?
Van den Brom wilde de Cruijff van Anderlecht worden, met zijn nadruk op de jeugd. Hij heeft ook de jongste ploeg ooit op het veld gezet tijdens de CL. Cocu bakt er met die filosofie ook niets van bij PSV.![]()
Is het niet zo dat Anderlecht als geheel een wanprestatie heeft geleverd? je kan dit moeilijk op slechts een man betrekken.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het kan alleen maar beter gaan. VDB heeft dit seizoen een wanprestatie geleverd.Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Yep, maar even een open deur: je kunt moeilijk 22 spelers ontslaan.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is het niet zo dat Anderlecht als geheel een wanprestatie heeft geleverd? je kan dit moeilijk op slechts een man betrekken.![]()
Was het maar zo dat dat eens zou gebeuren.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep, maar even een open deur: je kunt moeilijk 22 spelers ontslaan.Radical islam is the snake in the grass.
Duur grapje. Gaat niet gebeuren. Hoogstens een grote schoonmaak aan het einde van het seizoen.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was het maar zo dat dat eens zou gebeuren.![]()
Ja, alleen een Abramovich kan zich zoiets veroorloven helaas. Ik kan ook wel wat clubs in Nederland bedenken die toe zijn aan een compleet nieuwe selectie, maar waarschijnlijk moeten we volgend seizoen opnieuw naar dezelfde mislukkelingen kijken.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Duur grapje. Gaat niet gebeuren. Hoogstens een grote schoonmaak aan het einde van het seizoen.Radical islam is the snake in the grass.
Voordeel is dat veel clubs niet meer van die hele lange contracten afsluiten en het dus sowieso al verworden is tot een duiventil.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, alleen een Abramovich kan zich zoiets veroorloven helaas. Ik kan ook wel wat clubs in Nederland bedenken die toe zijn aan een compleet nieuwe selectie, maar waarschijnlijk moeten we volgend seizoen opnieuw naar dezelfde mislukkelingen kijken.![]()
Ron Jans, Foeke Booy, Harm Van Veldhoven, Mario Been, en nu John Van den Brom. De Belgische Jupiler Pro League is de voorbije twee seizoenen een Nederlands trainerskerkhof aan 't worden ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Nooit echt begrepen wat al die clubs moesten met die afdankertjes uit de Eredivisie. Op Van Veldhoven na dan.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ron Jans, Foeke Booy, Harm Van Veldhoven, Mario Been, en nu John Van den Brom. De Belgische Jupiler Pro League is de voorbije twee seizoenen een Nederlands trainerskerkhof aan 't worden ...![]()
Van Veldhoven is natuurlijk iemand die zijn carrière via België opbouwde. Die komt ook nog wel terug aan de bak hier.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nooit echt begrepen wat al die clubs moesten met die afdankertjes uit de Eredivisie. Op Van Veldhoven na dan.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Paar maanden geleden nog 3 Nederlandse trainers in de Belgische competitie en nu geen enkele meer, kan snel veranderenIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Is Menzo ook al ontslagen dan?quote:Op zondag 16 maart 2014 15:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
Paar maanden geleden nog 3 Nederlandse trainers in de Belgische competitie en nu geen enkele meer, kan snel veranderen![]()
Oh die was ik vergetenquote:
Lokeren dus gewonnen.Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.![]()
Interessante statistiek :
Gemiddeld aantal toeschouwers in de Jupiler Pro League per club in een thuismatch (vullingspercentage stadion) :
1. Club Brugge K.V. 25.269 (87,0%)
2. Standard Luik 24.227 (83,0%)
3. KRC Genk official 21.547 (87,6%)
4. RSC Anderlecht 20.169 (76,5%)
5. KAA Gent 18.549 (92,7%)
6. KV Mechelen 9.676 (73,7%)
7. OH Leuven 8.373 (89,8%)
8. Cercle Brugge 8.241 (28,4%)
9. SV Zulte Waregem 8.184 (84,0%)
10. KV Kortrijk 7.583 (80,7%)
11. K. Lierse S.K. 7.320 (50,4%)
12. Sporting Lokeren 7.187 (75,2%)
13. R. Sporting du Pays de Charleroi 6.379 (25,6%)
14. Waasland-Beveren 5.809 (43,7%)
15. KV Oostende 5.244 (64,5%)
16. RAEC Mons 3.827 (30,2%)Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
30/03 Voetbal Binnenland Tijdens de Jupiler Pro Leaguewedstrijd van zaterdagavond tussen OH Leuven en Bergen is vanuit het bezoekersvak een mes richting de spelers van OHL gegooid. Dat bevestigt OHL-clubadvocaat Chris Vandebroeck.
"Er is gisteren wel degelijk een mes richting de spelers geworpen, vanuit het bezoekersvak van Bergen", zegt Vandebroeck. "Het ging om een knipmes dat duidelijk was opengeplooid alvorens het werd geworpen. Gelukkig heeft het mes zijn doel niet geraakt. Onze verdediger Romain Reynaud heeft het opgeraapt en via onze ploegverantwoordelijke is het bij de politie beland."
De politie en 'spotters' zullen nu aan de hand van videobeelden al het mogelijke doen om de dader te vervolgen. "De bal ligt nu in hun kamp. Wij als club kunnen momenteel niet meer doen dan meewerken aan het onderzoek", besluit Vandebroeck.
Leuven won zaterdagavond de eerste wedstrijd in play-off III met 2-0 van Bergen, en leidt in de play-downs met zes punten voorsprong op de Draken.![]()
En ondertussen ligt alles terug open in PO I , Zulte-Waregem wint thuis van Standard en Anderlecht geeft Club Brugge een serieuze dreun ...
Club moet volgende week op bezoek bij Waregem. De enige ploeg die thuis nog niet verloor dit seizoen ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Vanavond naar OH Leuven - RAEC Mons
K*twalen naar 2de klasse sturen
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Bergen dus gedegradeerd.
As if anyone cares.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Belangrijker is dat Club verloor op het veld van Waregem ... De gedoodverfde kampioen staat met 0 op 6 te blinken ...quote:Op zondag 13 april 2014 11:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bergen dus gedegradeerd.
As if anyone cares.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Mij wel, Leuven dus (nog) nietquote:Op zondag 13 april 2014 11:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bergen dus gedegradeerd.
As if anyone cares.
- Charlton Heston![]()
Ik zie het ook niet zo positief in maar toch eventjes blij door gisterenquote:
Maar OHL is niet kansloos in de eindronde, dus we zullen wel nog zien denk ik!Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Als Standard vanavond wint liggen die nog altijd meer dan ooit op titelkoers ... Maar Waregem begint toch een serieuze outsider te worden. Vooral omdat die gewoon tov de rest niks te verliezen hebben natuurlijk.quote:Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Ja, dat weet ik! Ik had ze eigenlijk gewoon geen belangrijke rol meer zien spelen in PO 1, en nu zitten ze toch mooi in het groepje van 4 dat nog kans maakt op de titelquote:Op zondag 13 april 2014 13:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als Standard vanavond wint liggen die nog altijd meer dan ooit op titelkoers ... Maar Waregem begint toch een serieuze outsider te worden. Vooral omdat die gewoon tov de rest niks te verliezen hebben natuurlijk.
- Charlton Heston![]()
Het is ze ook gegund. Verloren kampioenschap vorig jaar en verloren bekerfinale dit jaar. Het mag ze ook wel eens mee zitten..quote:Op zondag 13 april 2014 13:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als Standard vanavond wint liggen die nog altijd meer dan ooit op titelkoers ... Maar Waregem begint toch een serieuze outsider te worden. Vooral omdat die gewoon tov de rest niks te verliezen hebben natuurlijk.Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.![]()
Kansloos zijn ze zeker niet. Sint Truiden doet wellicht ook niet mee aan de eindronde.quote:Op zondag 13 april 2014 13:27 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet zo positief in maar toch eventjes blij door gisteren
Maar OHL is niet kansloos in de eindronde, dus we zullen wel nog zien denk ik!
Ik ben sowieso benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in de 2e klasse.![]()
Vooral ook omdat ze in de "zaak Hazard" eindelijk als 'kleine club" niet toegaven aan de grillen van een topclub als Anderlecht. 't feit dat ze Hazard aan zijn contract hebben gehouden wordt nu beloond. Hij wil België verlaten met de titel op zak en speelt ronduit geweldig de laatste wedstrijden ...quote:Op zondag 13 april 2014 13:34 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Het is ze ook gegund. Verloren kampioenschap vorig jaar en verloren bekerfinale dit jaar. Het mag ze ook wel eens mee zitten..Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Ik vind ook dat OHL plaatsje in 1ste klasse verdientquote:Op zondag 13 april 2014 13:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kansloos zijn ze zeker niet. Sint Truiden doet wellicht ook niet mee aan de eindronde.
Ik ben sowieso benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in de 2e klasse.. Sportieve vlak is uiteraard belangrijkste...
En 2de klasse is nogal een bloedbad geworden wat betreft de licenties, gaan er wel zeker 18 clubs overblijven volgend seizoen
- Charlton Heston![]()
Vast wel, maar je krijgt dan bv. ploegen als Turnhout en Eisden die makkelijk kunnen promoveren, terwijl ze een matig seizoen in 3e hebben gedraaid.quote:Op zondag 13 april 2014 13:41 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik vind ook dat OHL plaatsje in 1ste klasse verdient. Sportieve vlak is uiteraard belangrijkste...
En 2de klasse is nogal een bloedbad geworden wat betreft de licenties, gaan er wel zeker 18 clubs overblijven volgend seizoen
OHL en Westerlo, dat zou mijn voorkeur hebben.![]()
Dan wordt 2de klasse wel elk jaar een beetje matiger... Oudenaarde heeft het ook in 2de klasse geprobeerd en wilt nu niet eens meer promoveren (ook al verdienen ze dat op sportief vlak). Einde van volgend seizoen weer een heel aantal bijna-failliete clubs erbij gok ikquote:Op zondag 13 april 2014 13:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vast wel, maar je krijgt dan bv. ploegen als Turnhout en Eisden die makkelijk kunnen promoveren, terwijl ze een matig seizoen in 3e hebben gedraaid.
OHL en Westerlo, dat zou mijn voorkeur hebben.![]()
En ik deel je mening, OHL gered en Westerlo kampioen!
- Charlton Heston![]()
Oudenaarde is een soort Hoogstraten, denk ik. Redelijke selectie en het zit wat mee, dan promoveren ze naar 2e, maar ze hebben er weinig te zoeken.quote:Op zondag 13 april 2014 13:53 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dan wordt 2de klasse wel elk jaar een beetje matiger... Oudenaarde heeft het ook in 2de klasse geprobeerd en wilt nu niet eens meer promoveren (ook al verdienen ze dat op sportief vlak). Einde van volgend seizoen weer een heel aantal bijna-failliete clubs erbij gok ik![]()
En ik deel je mening, OHL gered en Westerlo kampioen!
RCM volgend jaar er sws bij. Dat is wel leuk. 2e klasse zou men eigenlijk moeten inkrimpen naar 16 ploegen. Meeste ploegen balanceren op het randje van de afgrond en een 3e klasser die promoveert is vaak al zo goed als failliet voor de winter goed en wel is begonnen.
Boussu Dour verkoopt hun licentie en 5 ploegen die geen licentie hebben gekregen. Veel ploegen uit 3e klasse komen ook niet in aanmerking.![]()
Die 5 die geen licentie hebben mogen het seizoen niet aanvatten in 2de klasse, toch? Dan komen er gewoon 5 derdeklassers bijquote:Op zondag 13 april 2014 13:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oudenaarde is een soort Hoogstraten, denk ik. Redelijke selectie en het zit wat mee, dan promoveren ze naar 2e, maar ze hebben er weinig te zoeken.
RCM volgend jaar er sws bij. Dat is wel leuk. 2e klasse zou men eigenlijk moeten inkrimpen naar 16 ploegen. Meeste ploegen balanceren op het randje van de afgrond en een 3e klasser die promoveert is vaak al zo goed als failliet voor de winter goed en wel is begonnen.
Boussu Dour verkoopt hun licentie en 5 ploegen die geen licentie hebben gekregen. Veel ploegen uit 3e klasse komen ook niet in aanmerking.![]()
Misschien is een striktere scheiding tussen 2de en 3de klasse wel beter; wat meer zoals in Nederland. Al heb ik niet echt de indruk dat het daar ook zo goed gaat in de 2de divisie.Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Die degraderen naar 3e. Dan heb je dus 7 degradanten of zo. In 3e hebben ook maar een paar ploegen een licentie voor 2e. Dus als bv. nummer 5 kun je best promoveren naar 2e. Dan heb je het over ploegen die in een gecombineerde 3e klasse niet eens in het linkerrijtje zouden eindigen.quote:Op zondag 13 april 2014 14:02 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Die 5 die geen licentie hebben mogen het seizoen niet aanvatten in 2de klasse, toch? Dan komen er gewoon 5 derdeklassers bij![]()
Misschien is een striktere scheiding tussen 2de en 3de klasse wel beter; wat meer zoals in Nederland. Al heb ik niet echt de indruk dat het daar ook zo goed gaat in de 2de divisie.
In Belgie zijn ze volgens mij strenger met het intrekken van licenties. 1e divisie in Nederland is op sterven na dood. Is ook niet het meest ideale systeem. Nederland en Belgie zijn te klein voor 34 profploegen... Niet voor niets willen de meeste Topklassers niet eens promoveren.![]()
Dat is dus garantie op alweer een kerkhof in 2de klasse volgend jaarquote:Op zondag 13 april 2014 14:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die degraderen naar 3e. Dan heb je dus 7 degradanten of zo. In 3e hebben ook maar een paar ploegen een licentie voor 2e. Dus als bv. nummer 5 kun je best promoveren naar 2e. Dan heb je het over ploegen die in een gecombineerde 3e klasse niet eens in het linkerrijtje zouden eindigen.
In Belgie zijn ze volgens mij strenger met het intrekken van licenties. 1e divisie in Nederland is op sterven na dood. Is ook niet het meest ideale systeem. Nederland en Belgie zijn te klein voor 34 profploegen... Niet voor niets willen de meeste Topklassers niet eens promoveren.![]()
2de klasse zou inderdaad beter ferm ingekrompen worden, dat lijkt me duidelijk ja. En misschien zelfs de licentievoorwaarden nog wat verstrengen. Naar een meer gesloten systeem van 1ste en 2de klasse, en strenge toetredingsvoorwaarden.
[ Bericht 3% gewijzigd door Lothiriel op 13-04-2014 16:04:50 ]Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Kan me nog wel herinneren (dit is volgens mij al wel 15 of 20 jaar geleden) dat Turnhout de pannen van het dak speelde in de tweede klasse, maar dat toen al de geruchten de ronde gingen dat ze helemaal niet wilden promoveren naar eerste klasse. Toen kwam de eindronde eraan en begonnen ze ook op miraculeuze wijze alles te verliezen. Als er toen al online Unibet en consoorten was geweest had ik daar grof veel geld mee kunnen verdienen.quote:Op zondag 13 april 2014 15:41 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat is dus garantie op alweer een kerkhof in 2de klasse volgend jaar![]()
2de klasse zou inderdaad beter ferm ingekrompen worden, dat lijkt me duidelijk ja. En misschien zelfs de licentievoorwaarden nog wat verstrengen. Naar een meer gesloten systeem van 1ste en 2de klasse, en strenge toetredingsvoorwaarden.![]()
Maar ja, wat was dus het geval, ze hadden een verouderd stadion en geen koper voor hun grond (en geen sloper voor hun stadion). Nu heeft een projectontwikkelaar dat hele geval gesloopt en hebben ze een nieuw stadion in het Turnhoutse stadspark.![]()
![]()
Turnhout is ook betrokken geweest bij een omkoopschandaal en is na een goed jaar in 2e klasse teruggezet na 3e wegens financiële problemen. Jaar later zelfs naar 4e teruggezet.
Oude stadion ben ik een paar keer geweest. Dat kon echt niet meer. Fans van Kortrijk hebben het ooit bijna gesloopt.
[ Bericht 26% gewijzigd door Halcon op 14-04-2014 06:21:07 ]![]()
Nu kunnen er maximaal 2 ploegen promoveren. Veel geslotener dan nu, kan haast niet of je zou alleen de kampioen moeten laten promoveren.quote:Op zondag 13 april 2014 15:41 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat is dus garantie op alweer een kerkhof in 2de klasse volgend jaar![]()
2de klasse zou inderdaad beter ferm ingekrompen worden, dat lijkt me duidelijk ja. En misschien zelfs de licentievoorwaarden nog wat verstrengen. Naar een meer gesloten systeem van 1ste en 2de klasse, en strenge toetredingsvoorwaarden.
1e klasse zijn 16 ploegen, 3e klasse 14 of zo. Ik zou dan de 2e klasse inkrimpen naar maximaal 16 ploegen. Dan kunnen die onnozele wedstrijden tussen 15 en 16 uit de 1e klasse ook afgeschaft worden.![]()
Jep, die PO 3 heeft me enorm gestoord nu ik het van dichtbij meegemaakt heb. Ik snap niet meteen waarom de club die 15de eindigt het eerst nog zou moeten uitvechten met de laatste, terwijl in dit geval er een duidelijke puntenkloof was.quote:Op maandag 14 april 2014 07:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nu kunnen er maximaal 2 ploegen promoveren. Veel geslotener dan nu, kan haast niet of je zou alleen de kampioen moeten laten promoveren.
1e klasse zijn 16 ploegen, 3e klasse 14 of zo. Ik zou dan de 2e klasse inkrimpen naar maximaal 16 ploegen. Dan kunnen die onnozele wedstrijden tussen 15 en 16 uit de 1e klasse ook afgeschaft worden.
Gewoon de laatste degradeert (kampioen 2de klasse in de plaats), en dan een eindronde met 3 2de klassers samen met de 15de in de stand
- Charlton Heston![]()
Ja, dat lijkt me veel beter. Je speelt niet voor niets een competitie van 30 wedstrijden.quote:Op maandag 14 april 2014 10:33 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Jep, die PO 3 heeft me enorm gestoord nu ik het van dichtbij meegemaakt heb. Ik snap niet meteen waarom de club die 15de eindigt het eerst nog zou moeten uitvechten met de laatste, terwijl in dit geval er een duidelijke puntenkloof was.
Gewoon de laatste degradeert (kampioen 2de klasse in de plaats), en dan een eindronde met 3 2de klassers samen met de 15de in de stand
Die hele PO 3 is om de 1e klasser die nacompetitie speelt bezig te houden. Maak de 2e klasse kleiner, dan is dat probleem ook direct opgelost.![]()
Forza PSV!!quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij bent toch fan van die topclub uit Eindhoven?![]()
2de klasse inkrimpen tot 16 ploegen net zoals de Derde Klasse.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Ben ik ook voor. En afschaffen PO tussen 15 en 16.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
2de klasse inkrimpen tot 16 ploegen net zoals de Derde Klasse.![]()
Of zelfs inkrimpen tot 14 ploegen. Dan heb je datquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben ik ook voor. En afschaffen PO tussen 15 en 16.
16 ploegen Eerste
14 tweede
14 derde A
14 derde B
14 4A
14 4B
14 4C
14 4D
Dan heb je al 20 ploegen die terug naar de Provinciale reeksen mogen.
Heb je 26 wedstrijden per seizoen. Iets te weinig lijkt me Daarom denk ik dat je dan de eerste 7 tegen elkaar speelt om promotie en de laatste 7 om degradatie. Dan heb je nog 12 wedstrijden er bij en heb je een totaal van 38 wedstrijden per seizoen.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Dat lijkt me een prima idee. Genoeg wedstrijden en veel ploegen kunnen op een niveau spelen waar ze beter passen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Of zelfs inkrimpen tot 14 ploegen. Dan heb je dat
16 ploegen Eerste
14 tweede
14 derde A
14 derde B
14 4A
14 4B
14 4C
14 4D
Heb je 26 wedstrijden per seizoen. Iets te weinig lijkt me Daarom denk ik dat je dan de eerste 7 tegen elkaar speelt om promotie en de laatste 7 om degradatie. Dan heb je nog 12 wedstrijden er bij en heb je een totaal van 38 wedstrijden per seizoen.
Ploegen als bv. Hoogstraten en straks Eisden of zo in 2e klasse, dat heeft geen enkele zin.![]()
We missen je op m.nl Pozerdquote:Op dinsdag 15 april 2014 23:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat lijkt me een prima idee. Genoeg wedstrijden en veel ploegen kunnen op een niveau spelen waar ze beter passen.
Ploegen als bv. Hoogstraten en straks Eisden of zo in 2e klasse, dat heeft geen enkele zin.![]()
![]()
Zeker een goed idee. Ik weet niet precies hoe het in 3de en lager aan toe gaat maar 2de klasse kan zo echt niet verder, er zijn gewoon geen 18 clubs 2de-klasse waardig. Je zou bijna medelijden krijgen met Boussu Dour of Wezet met hun 3 man en een paardekop in de tribunesquote:Op dinsdag 15 april 2014 23:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Of zelfs inkrimpen tot 14 ploegen. Dan heb je dat
16 ploegen Eerste
14 tweede
14 derde A
14 derde B
14 4A
14 4B
14 4C
14 4D
Heb je 26 wedstrijden per seizoen. Iets te weinig lijkt me Daarom denk ik dat je dan de eerste 7 tegen elkaar speelt om promotie en de laatste 7 om degradatie. Dan heb je nog 12 wedstrijden er bij en heb je een totaal van 38 wedstrijden per seizoen.
- Charlton Heston![]()
Klopt, al gaf Lokeren het wel helemaal weg. 1-2 was een frommelgoal en De Pauw had gewoon 1-3 moeten maken.quote:
Verder ook nog een paar keer bijna 2-3 op het einde dus oververdiend punt voor Lokeren
- Charlton Heston![]()
Wel spannend allemaal. Zulte Waregem kan zomaar kampioen worden
Hopelijk wel, zouden ze wel verdienen na vorig jaar.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wel spannend allemaal. Zulte Waregem kan zomaar kampioen worden![]()
Hetzelfde als in 2e klasse. Veel ploegen met financiële problemen en heel veel ploegen die helemaal niets in de 2e klasse te zoeken hebben. Daarom vind ik zijn idee ook wel prima. Af en toe heb je wel een ploeg die wat potentie heeft voor 2e klasse, maar die zouden toch wel kampioen moeten kunnen worden.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:41 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Zeker een goed idee. Ik weet niet precies hoe het in 3de en lager aan toe gaat maar 2de klasse kan zo echt niet verder, er zijn gewoon geen 18 clubs 2de-klasse waardig. Je zou bijna medelijden krijgen met Boussu Dour of Wezet met hun 3 man en een paardekop in de tribunes
Het worden drukke dagen bij het BAS. 22/4 Antwerp, 23/4 Hoogstraten en Sint Truiden, 24/4 Tubeke en 29/4 RWDM.
Visé wil zelf graag degraderen en Hoogstraten ook. Die laatste kan zich nog bedenken als er wat Vlaamse ploegen in 2e klasse blijven.
Van de 36 ploegen in de 3e klasse willen er welgeteld 12 promoveren, d.w.z. 12 ploegen hebben een aanvraag ingediend voor een licentie voor 2e klasse. Verschil qua kosten tussen 2e en 3e klasse is behoorlijk, is voor veel clubs simpelweg niet op te brengen. Bv. Oudenaarde staat 2e in 3e klasse A, maar vragen geen licentie aan voor 2e, omdat ze dat teveel geld gaat kosten. Het is zo ongeveer niet meer de vraag wie er sportief gezien kan promoveren, maar wie er überhaupt wil promoveren.
Stel dat bv: Visé, Hoogstraten, Antwerpen, RWDM en Sint Truiden degraderen, dan krijg je er RC Mechelen, Zaventem, Patro Eisden, Turnhout en Ath of zo bij. Lood om oud ijzer en kwestie van tijd voor een deel van die ploegen (weer) in grote financiële problemen komt.![]()
Inderdaad dat wel, Maar de kans bestaat dat we volgend jaar Zulte Waregem - FC Barcelona krijgen zal raar zijnnquote:Op donderdag 17 april 2014 23:59 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Hopelijk wel, zouden ze wel verdienen na vorig jaar.Als je weet dat Zulte waregem een pak minder budget heeft dan een Club Brugge bijvoorbeeld.
Ze zijn in principe allemaal kansloos in de CL. Meer dan hopen op een redelijke loting (met het oog op plek 3) en mss een paar puntjes sprokkelen tegen toppers die er die dag geen zin in hebben zit er niet echt in.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Inderdaad dat wel, Maar de kans bestaat dat we volgend jaar Zulte Waregem - FC Barcelona krijgen zal raar zijnnAls je weet dat Zulte waregem een pak minder budget heeft dan een Club Brugge bijvoorbeeld.
![]()
Ach, wat bakt club Brugge er van Europees. Laat dan Zulte maar eens CL spelen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Inderdaad dat wel, Maar de kans bestaat dat we volgend jaar Zulte Waregem - FC Barcelona krijgen zal raar zijnnAls je weet dat Zulte waregem een pak minder budget heeft dan een Club Brugge bijvoorbeeld.
![]()
Belgische ploegen en Europees voetbal, dat gaat nooit meer wat worden. Een ploeg moet zichzelf al overtreffen en erg veel geluk hebben om een achtste finale te halen.
En als ze dan zelfs niet eens meer proberen (zoals Standard dit jaar), dan wordt het helemaal een hopeloze zaak.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Dat getuigt van realisme, denk ik. Beter vol gaan voor de titel (en rechtstreekse kwalificatie voor de CL) dan zwoegen in de EL, met pijn en moeite de groepsfase overleven en dan eruit vliegen tegen de nummer laatst in Rusland of een subtopper uit Italië of Spanje.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Belgische ploegen en Europees voetbal, dat gaat nooit meer wat worden. Een ploeg moet zichzelf al overtreffen en erg veel geluk hebben om een achtste finale te halen.
En als ze dan zelfs niet eens meer proberen (zoals Standard dit jaar), dan wordt het helemaal een hopeloze zaak.![]()
De enige die het Europees al n paar jaar behoorlijk doen zijn Racing Genk. En die eindigen dan als 6de ver achter de rest ...quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
En als ze dan zelfs niet eens meer proberen (zoals Standard dit jaar), dan wordt het helemaal een hopeloze zaak.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Als die ploegen nooit eens de kans krijgen om bv de CL te spelen en daar wat geld te rapen zal hun budget inderdaad altijd een stuk achter blijven ...quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Maar budgetten zeggen niet alles hé. Atletico heeft naar Spaanse normen ook een pak minder budget dan Barcelona, maar staat er ook 6 ptn voor hé ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Bwa, Standard heeft toch ook twee mooie seizoenen op rij gekend ?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De enige die het Europees al n paar jaar behoorlijk doen zijn Racing Genk. En die eindigen dan als 6de ver achter de rest ...![]()
Incidenteel kan dat best. Maar over een langere periode zullen Real en Barca het wsl. beter doen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als die ploegen nooit eens de kans krijgen om bv de CL te spelen en daar wat geld te rapen zal hun budget inderdaad altijd een stuk achter blijven ...
Maar budgetten zeggen niet alles hé. Atletico heeft naar Spaanse normen ook een pak minder budget dan Barcelona, maar staat er ook 6 ptn voor hé ...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: