abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 september 2013 @ 19:22:32 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_131248937
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_131249037
Voor wie geïnteresseerd is in het rapport:

http://www.un.org/disarma(...)CW_Investigation.pdf
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_131249967
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:28 schreef Montagui het volgende:

Er mag niet onderzocht worden wie het gedaan heeft, dus het hele fucking onderzoek heeft geen zin.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_131250010

Barry!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_131250180
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:28 schreef Montagui het volgende:

Ik zie geen bewijs hoor?

Jij wel?
pi_131250478
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 18:08 schreef Eagle_99 het volgende:
Turkije heeft een Syrische helikopter neergehaald net boven de grens.
Net als hun vrienden van Al Qaida, zijn ze laaiend in Turkije dat Obama de pas af is gesneden door Poetin, waardoor de VS nu niet aan de slag kunnen als luchtmacht van Al Qaida.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_131252816
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:50 schreef theunderdog het volgende:
Ik zie geen bewijs hoor?
De onderzoekers hebben op verscheidene 'samples' 'GB' (Sarin) aangetroffen. De vraag of we te maken hebben met 'weapon-grade' sarin, of de 'kitchen-sink' variëteit wordt volgens mij niet beantwoord. Maar ik heb het rapport nog niet GRONDIG bestudeerd.

Er zijn verscheidene delen gevonden van zogeheten 'artillery rockets', ongeleide projectielen, tenminste in één geval met cyrillische merktekens erop die nog leesbaar waren, en een indicatie kunnen geven aangaande de (oorspronkelijke) eigenaar. Waarmee ik bedoel: Syrië of één van de vele landen die defacto fungeren als toeleverancier voor de 'rebellen'.
Ik begrijp dat de raket waarvan de merktekens duidelijk zichtbaar zijn, zonder 'warhead' werd aangetroffen.

Wat mij het meest teleurstelt, is dat de inspecteurs/laboratoria geen indicatie geven over de kwaliteit van het gifgas dat is gebruikt. Maar als die inspecteurs nu aan de slag gaan op die veertien plaatsen waar (volgens de regering) de rebellen eerder met sarin strooiden, valt vermoedelijk wel vast te stellen of het om een gelijke variant gaat.

Daarnaast hebben de inspecteurs van twee projectielen het afgelegde traject vast kunnen stellen, wat ook een indicatie kan zijn voor de herkomst.

Het gegeven dat het dit type raket betreft, ontkracht de claim dat het 'sophisticated weapons' waren die zijn ingezet.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_131253388
De Syriërs hebben hun chemische munitie zelf geproduceerd, ik vind het dus nogal vreemd dat er Cyrillische tekst op zou staan. Of ze moeten conventionele Russische munitie hebben gemodificeerd...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_131254252
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:43 schreef IPA35 het volgende:
De Syriërs hebben hun chemische munitie zelf geproduceerd, ik vind het dus nogal vreemd dat er Cyrillische tekst op zou staan. Of ze moeten conventionele Russische munitie hebben gemodificeerd...
Mwah, gewoon van Russische makelij hoor:

quote:
The rocket systems identified by the UN as used in the attack – truck-launched 330mm rockets with around 50 to 60 liters of Sarin, as well as 140mm Soviet-produced rockets carrying a smaller Sarin-filled warhead – are both known to be in the arsenal of the Syrian armed forces.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 16-09-2013 21:06:49 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_131254828
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:56 schreef Montagui het volgende:
The rocket systems identified by the UN as used in the attack – truck-launched 330mm rockets with around 50 to 60 liters of Sarin, as well as 140mm Soviet-produced rockets carrying a smaller Sarin-filled warhead – are both known to be in the arsenal of the Syrian armed forces.
Ja, dergelijke projectielen heeft het Syrische leger volop. En de 'rebellen' van Al Nusra hebben ze ook, zoals te zien is op een filmpje op de website van die bruine Mozes, waar zijn vrienden van Al Nusra ze afschieten vanaf een pick-up truck. Dus daar wordt niemand wijzer van.
pi_131255231
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:43 schreef IPA35 het volgende:
De sarin die de Syriërs hebben geproduceerd, staat los van het 'delivery system'. De gebruikte munitie is in gebruik bij het Syrische leger EN bij de 'rebellen'. Waarbij in sommige gevallen de originele 'warhead' wordt vervangen door een grotere kop, die geïmproviseerd op de feitelijke raket wordt gemonteerd. Die dingen zijn onbestuurbaar, en worden veelal afgeschoten van geïmproviseerde lanceerplatforms, zoals een 'pick-up truck'.
Als een geïmproviseerde grotere 'warhead' is gemonteerd, beperkt dat het bereik en de nauwkeurigheid.
pi_131255318
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:11 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

De sarin die de Syriërs hebben geproduceerd, staat los van het 'delivery system'. De gebruikte munitie is in gebruik bij het Syrische leger EN bij de 'rebellen'. Waarbij in sommige gevallen de originele 'warhead' wordt vervangen door een grotere kop, die geïmproviseerd op de feitelijke raket wordt gemonteerd. Die dingen zijn onbestuurbaar, en worden veelal afgeschoten van geïmproviseerde lanceerplatforms, zoals een 'pick-up truck'.
Als een geïmproviseerde grotere 'warhead' is gemonteerd, beperkt dat het bereik en de nauwkeurigheid.
Dat is niet wat men gebruikt voor de 'echte' chemische oorlogsvoering.

Syrië heeft chemische koppen ontwikkeld voor de Scud en dergelijke.
Waarschijnlijk met hulp van Iran, want die helpt Syrië ook met de lokale productie van zowel Iraanse ballistische raketten als artillerieraketten.
pi_131255976
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2013 19:47 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]

Barry!
*) _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 16 september 2013 @ 21:33:02 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131256685
Ligt het aan mij, of wordt er ineens door IEDEREEN (inc. de VN) zonder enig bewijs naartoe gewerkt dat "Assad het wel gedaan moet hebben", terwijl dat eerder vooral door de Vs cs (GB, Fr) werd gepropageerd?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_131256904
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:13 schreef IPA35 het volgende:
Dat is niet wat men gebruikt voor de 'echte' chemische oorlogsvoering.
Ja, dat type is geschikt voor chemische lading. Met de standaard-kop heeft zo'n projectiel een bereik van maximaal een kleine 10 kilometer. Daarmee valt het vliegveld van Dummar, dat werd genoemd als lanceerplaats, af. Een andere lanceerplaats die werd genoemd, was een museum, dat dichterbij is gelegen. Wel binnen bereik. Alleen ligt dat niet in 'government controlled' gebied. (Bij de 's' van Damascus op de kaart). Het komt wel overeen met de gerapporteerde richting van waaruit de projectielen zouden zijn verschoten (noordwest).

Dat type raket wordt ook veel gebruikt door de Taliban.........

[ Bericht 1% gewijzigd door Duizend-Bommen op 16-09-2013 21:49:45 ]
pi_131256945
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ligt het aan mij, of wordt er ineens door IEDEREEN (inc. de VN) zonder enig bewijs naartoe gewerkt dat "Assad het wel gedaan moet hebben", terwijl dat eerder vooral door de Vs cs (GB, Fr) werd gepropageerd?
Dat is al een tijdje zo.
  maandag 16 september 2013 @ 21:37:27 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131257030
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:36 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Dat is al een tijdje zo.
Afgelopen week dan pas denk ik?
pi_131257847
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Afgelopen week dan pas denk ik?
Ja. Waarbij onze eigen minister van BZ ijverig op zijn trommeltje de maat aangeeft.
  maandag 16 september 2013 @ 21:49:20 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131257943
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:48 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ja. Waarbij onze eigen minister van BZ ijverig op zijn trommeltje de maat aangeeft.
Ok, dat heb ik dus gemist door mijn korte vakantie. Ik vind het een rare ontwikkeling, maar dat kan aan mij liggen ;)

Vertel eens over Timmermans?
pi_131257986
pi_131258534
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vertel eens over Timmermans?
Timmermans is al langer druk in de weer om zich in de kijker te spelen voor de post van Commissaris Buitenland van de EU. De hulp van Engeland en Frankrijk kan hij daarbij goed gebruiken. Net als een instemmend knikje van de VS en Israël.
Daarbij heeft zijn partij electoraal belang bij het tevreden houden van de (overwegend) Soenitische Moslims in ons land. En de 'maakbaarheids-types' die geen idee hebben hoe je dit probleem in Syrië moet tackelen, of wie er met gifgas heeft lopen strooien. Maar die domweg van politici eisen dat ze iets DOEN.
  maandag 16 september 2013 @ 21:57:35 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131258591
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:49 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]
Nu ken ik Syrië als land niet erg goed, maar Assad lijkt wel belangrijke gebieden te beheersen??
  maandag 16 september 2013 @ 21:59:01 #24
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131258695
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nu ken ik Syrië als land niet erg goed, maar Assad lijkt wel belangrijke gebieden te beheersen??
Valt wel goed op he dat de """"""rebellen"""""" voornamelijk aan de grensgebieden zitten.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 16 september 2013 @ 21:59:07 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131258702
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:56 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Timmermans is al langer druk in de weer om zich in de kijker te spelen voor de post van Commissaris Buitenland van de EU. De hulp van Engeland en Frankrijk kan hij daarbij goed gebruiken. Net als een instemmend knikje van de VS en Israël.
Daarbij heeft zijn partij electoraal belang bij het tevreden houden van de (overwegend) Soenitische Moslims in ons land. En de 'maakbaarheids-types' die geen idee hebben hoe je dit probleem in Syrië moet tackelen, of wie er met gifgas heeft lopen strooien. Maar die domweg van politici eisen dat ze iets DOEN.
Ik heb je linkjes (nog) niet gelezen, maar ik word een beetje moe van het "Partij van de Allochtonen- geroep (ondanks dat ik Timmermans niet echt moet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')