Syrische regering zijn massamoordenaars en de rebellen zijn ordinaire terroristen. Shall i continue?quote:Op maandag 16 september 2013 19:22 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Why Syria is so complicated...
Vorige delen:
Topicreeks: Crisis in Syrie
Streams:
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Fox News
Sky News - CPS: meerdere streams op één pagina - Twitter
LiveBlogs
Nu.nl - Volkskrant - Reuters - Guardian - Middle East Live - Al Jazeera - Haaretz
Zie ook:
Hoe beoordeel je bronnen?
Burgeroorlog in Syrië - Wikipedia
Documentaire: A History Of Syria With Dan Snow
Overzicht van gevechtsgroepen in Syrië
Game on!
Er mag niet onderzocht worden wie het gedaan heeft, dus het hele fucking onderzoek heeft geen zin.quote:Op maandag 16 september 2013 19:28 schreef Montagui het volgende:
Voor wie geïnteresseerd is in het rapport:
http://www.un.org/disarma(...)CW_Investigation.pdf
Ik zie geen bewijs hoor?quote:Op maandag 16 september 2013 19:28 schreef Montagui het volgende:
Voor wie geïnteresseerd is in het rapport:
http://www.un.org/disarma(...)CW_Investigation.pdf
Net als hun vrienden van Al Qaida, zijn ze laaiend in Turkije dat Obama de pas af is gesneden door Poetin, waardoor de VS nu niet aan de slag kunnen als luchtmacht van Al Qaida.quote:Op maandag 16 september 2013 18:08 schreef Eagle_99 het volgende:
Turkije heeft een Syrische helikopter neergehaald net boven de grens.
De onderzoekers hebben op verscheidene 'samples' 'GB' (Sarin) aangetroffen. De vraag of we te maken hebben met 'weapon-grade' sarin, of de 'kitchen-sink' variëteit wordt volgens mij niet beantwoord. Maar ik heb het rapport nog niet GRONDIG bestudeerd.quote:
Mwah, gewoon van Russische makelij hoor:quote:Op maandag 16 september 2013 20:43 schreef IPA35 het volgende:
De Syriërs hebben hun chemische munitie zelf geproduceerd, ik vind het dus nogal vreemd dat er Cyrillische tekst op zou staan. Of ze moeten conventionele Russische munitie hebben gemodificeerd...
quote:The rocket systems identified by the UN as used in the attack – truck-launched 330mm rockets with around 50 to 60 liters of Sarin, as well as 140mm Soviet-produced rockets carrying a smaller Sarin-filled warhead – are both known to be in the arsenal of the Syrian armed forces.
Ja, dergelijke projectielen heeft het Syrische leger volop. En de 'rebellen' van Al Nusra hebben ze ook, zoals te zien is op een filmpje op de website van die bruine Mozes, waar zijn vrienden van Al Nusra ze afschieten vanaf een pick-up truck. Dus daar wordt niemand wijzer van.quote:Op maandag 16 september 2013 20:56 schreef Montagui het volgende:
The rocket systems identified by the UN as used in the attack – truck-launched 330mm rockets with around 50 to 60 liters of Sarin, as well as 140mm Soviet-produced rockets carrying a smaller Sarin-filled warhead – are both known to be in the arsenal of the Syrian armed forces.
De sarin die de Syriërs hebben geproduceerd, staat los van het 'delivery system'. De gebruikte munitie is in gebruik bij het Syrische leger EN bij de 'rebellen'. Waarbij in sommige gevallen de originele 'warhead' wordt vervangen door een grotere kop, die geïmproviseerd op de feitelijke raket wordt gemonteerd. Die dingen zijn onbestuurbaar, en worden veelal afgeschoten van geïmproviseerde lanceerplatforms, zoals een 'pick-up truck'.quote:Op maandag 16 september 2013 20:43 schreef IPA35 het volgende:
De Syriërs hebben hun chemische munitie zelf geproduceerd, ik vind het dus nogal vreemd dat er Cyrillische tekst op zou staan. Of ze moeten conventionele Russische munitie hebben gemodificeerd...
Dat is niet wat men gebruikt voor de 'echte' chemische oorlogsvoering.quote:Op maandag 16 september 2013 21:11 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
De sarin die de Syriërs hebben geproduceerd, staat los van het 'delivery system'. De gebruikte munitie is in gebruik bij het Syrische leger EN bij de 'rebellen'. Waarbij in sommige gevallen de originele 'warhead' wordt vervangen door een grotere kop, die geïmproviseerd op de feitelijke raket wordt gemonteerd. Die dingen zijn onbestuurbaar, en worden veelal afgeschoten van geïmproviseerde lanceerplatforms, zoals een 'pick-up truck'.
Als een geïmproviseerde grotere 'warhead' is gemonteerd, beperkt dat het bereik en de nauwkeurigheid.
Ja, dat type is geschikt voor chemische lading. Met de standaard-kop heeft zo'n projectiel een bereik van maximaal een kleine 10 kilometer. Daarmee valt het vliegveld van Dummar, dat werd genoemd als lanceerplaats, af. Een andere lanceerplaats die werd genoemd, was een museum, dat dichterbij is gelegen. Wel binnen bereik. Alleen ligt dat niet in 'government controlled' gebied. (Bij de 's' van Damascus op de kaart). Het komt wel overeen met de gerapporteerde richting van waaruit de projectielen zouden zijn verschoten (noordwest).quote:Op maandag 16 september 2013 21:13 schreef IPA35 het volgende:
Dat is niet wat men gebruikt voor de 'echte' chemische oorlogsvoering.
Dat is al een tijdje zo.quote:Op maandag 16 september 2013 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ligt het aan mij, of wordt er ineens door IEDEREEN (inc. de VN) zonder enig bewijs naartoe gewerkt dat "Assad het wel gedaan moet hebben", terwijl dat eerder vooral door de Vs cs (GB, Fr) werd gepropageerd?
Afgelopen week dan pas denk ik?quote:
Ja. Waarbij onze eigen minister van BZ ijverig op zijn trommeltje de maat aangeeft.quote:Op maandag 16 september 2013 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Afgelopen week dan pas denk ik?
Ok, dat heb ik dus gemist door mijn korte vakantie. Ik vind het een rare ontwikkeling, maar dat kan aan mij liggenquote:Op maandag 16 september 2013 21:48 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ja. Waarbij onze eigen minister van BZ ijverig op zijn trommeltje de maat aangeeft.
Timmermans is al langer druk in de weer om zich in de kijker te spelen voor de post van Commissaris Buitenland van de EU. De hulp van Engeland en Frankrijk kan hij daarbij goed gebruiken. Net als een instemmend knikje van de VS en Israël.quote:
Nu ken ik Syrië als land niet erg goed, maar Assad lijkt wel belangrijke gebieden te beheersen??quote:
Valt wel goed op he dat de """"""rebellen"""""" voornamelijk aan de grensgebieden zitten.quote:Op maandag 16 september 2013 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu ken ik Syrië als land niet erg goed, maar Assad lijkt wel belangrijke gebieden te beheersen??
Ik heb je linkjes (nog) niet gelezen, maar ik word een beetje moe van het "Partij van de Allochtonen- geroep (ondanks dat ik Timmermans niet echt moet)quote:Op maandag 16 september 2013 21:56 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Timmermans is al langer druk in de weer om zich in de kijker te spelen voor de post van Commissaris Buitenland van de EU. De hulp van Engeland en Frankrijk kan hij daarbij goed gebruiken. Net als een instemmend knikje van de VS en Israël.
Daarbij heeft zijn partij electoraal belang bij het tevreden houden van de (overwegend) Soenitische Moslims in ons land. En de 'maakbaarheids-types' die geen idee hebben hoe je dit probleem in Syrië moet tackelen, of wie er met gifgas heeft lopen strooien. Maar die domweg van politici eisen dat ze iets DOEN.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |