quote:Accijns op brandstof en drank omhoog
De accijns op diesel, LPG en op alcohol en frisdrank gaat volgend jaar omhoog. Diesel wordt per liter drie cent duurder, LPG zeven cent.
Dat blijkt uit de zondag door het Centraal Planbureau gepubliceerde Macro Economische Verkenning (MEV).
Onduidelijk is nog hoeveel de accijnsverhoging op alcohol en frisdrank bedraagt, wel is bekend dat deze maatregel een kwart miljard euro moet opleveren.
De vrijstelling voor oldtimers vervalt volgend jaar, wat de staat ook een kwart miljard euro moet opleveren, net als het stopzetten van het verlaagde btw-tarief voor renovatie per 1 maart 2014.
Alle kabinetsmaatregelen worden op Prinsjesdag bekendgemaakt.
Bron: nu.nl
Darn....quote:Op maandag 16 september 2013 13:08 schreef AchJa het volgende:
Tot zover het bericht van vorige week...![]()
![]()
Zou dat verklaren waarom in een restaurant de cola nog altijd duurder is dan een glas melk of (bron)water?quote:Op maandag 16 september 2013 13:13 schreef Wokkel het volgende:
Hoeveel bedraagt de accijns op frisdrank nu dan? En wat valt allemaal onder frisdrank, alle limonades?
Ach ja, accijns op benzine wordt niet verhoogd. Dus gedeeltelijk houden ze aan hun woord.quote:Op maandag 16 september 2013 13:08 schreef AchJa het volgende:
Tot zover het bericht van vorige week...![]()
![]()
In een hoop restaurants is dat niet zo....quote:Op maandag 16 september 2013 13:14 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zou dat verklaren waarom in een restaurant de cola nog altijd duurder is dan een glas melk of (bron)water?
Dat kostte het in Nederland ook, 2½ jaar geledenquote:Op maandag 16 september 2013 15:57 schreef nattermann het volgende:
Ik tank toch altijd in België voor ¤1,52/liter
Ik denk dat het wel meevalt, je moet toch tanken. Voor degenen met een tankpas maakt het sowieso niet uit, en degenen die dicht bij de grens wonen, tanken nu toch al wel in het buitenland. Als je iets verder van de grens woont kan ik me niet voorstellen dat je de moeite neemt om een heel eind te rijden om te gaan tanken.quote:Op maandag 16 september 2013 17:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Slimme zet want de verhoging van de BTW heeft ook geholpen. Echt waar.
Mensen zullen nu veel eerder een rondje doen in Duitsland of België. Je maakt de groep mensen die het doen elke keer groter omdat het verschil steeds groter begint te worden.quote:Op maandag 16 september 2013 17:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt, je moet toch tanken. Voor degenen met een tankpas maakt het sowieso niet uit, en degenen die dicht bij de grens wonen, tanken nu toch al wel in het buitenland. Als je iets verder van de grens woont kan ik me niet voorstellen dat je de moeite neemt om een heel eind te rijden om te gaan tanken.
En de verpakkingsbelasting? Zit die daar ook al bij in?quote:Op maandag 16 september 2013 13:32 schreef Leandra het volgende:
Op bronwater zit trouwens ook accijns:
Verbruiksbelasting op alcoholvrije dranken in Nederland (per 01-04-2002)[
In hieronderstaande tabel worden de huidige tarieven per liter gegeven. Opvallend is dat er op drinkyoghurts en chocolademelk geen verbruiksbelasting wordt geheven. Let ook op het verschil tussen vruchtendrank en vruchtensap.
Frisdranken en vruchtendranken: ¤ 0,0550 per liter
Mineraalwater-/bronwaters en vruchtensappen: ¤ 0,0413 per liter
Limonadesiropen: ¤ 0,1650 per liter
Drinkyoghurts: geen
Koffie: geen
Thee: geen
(Karne-)melk: geen
Chocolademelk: geen
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Accijns#Frisdrankenaccijns
jawel, met 120 liter achterinquote:Op maandag 16 september 2013 17:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt, je moet toch tanken. Voor degenen met een tankpas maakt het sowieso niet uit, en degenen die dicht bij de grens wonen, tanken nu toch al wel in het buitenland. Als je iets verder van de grens woont kan ik me niet voorstellen dat je de moeite neemt om een heel eind te rijden om te gaan tanken.
Die zou zijn afgeschaft per 1 januari?quote:Op maandag 16 september 2013 17:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En de verpakkingsbelasting? Zit die daar ook al bij in?
verschillen groter ? het is eerder andersom, het verschil in benzineprijs tussen DLD en NL wordt zowel absoluut, dus in eurocenten, en nóg een stuk sterker relatief, dus de afwijking in prijs procentueelquote:Op maandag 16 september 2013 17:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mensen zullen nu veel eerder een rondje doen in Duitsland of België. Je maakt de groep mensen die het doen elke keer groter omdat het verschil steeds groter begint te worden.
Als je kijkt naar de huidige prijzen kan het zeker zo'n 15-20 cent schelen per literquote:Op maandag 16 september 2013 17:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
verschillen groter ? het is eerder andersom, het verschil in benzineprijs tussen DLD en NL wordt zowel absoluut, dus in eurocenten, en nóg een stuk sterker relatief, dus de afwijking in prijs procentueel
In 1996, dus zo'n 17 jaar terug was het prijsverschil nog zo'n 12,13 cent, op een totale benzineprijs van ¤0,90 in nederland... momenteel is dat hooguit een paar cent, terwijl de prijzen verdubbeld zijn
[ afbeelding ]
Wat je misschien eventjes vergeet is dat ook duitsland jaarlijks accijnsen (en recentelijk ook BTW) verhoogt, en dit sterker gedaan heeft dan NL.
Snelweggraffiek.quote:Op maandag 16 september 2013 17:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
verschillen groter ? het is eerder andersom, het verschil in benzineprijs tussen DLD en NL wordt zowel absoluut, dus in eurocenten, en nóg een stuk sterker relatief, dus de afwijking in prijs procentueel
In 1996, dus zo'n 17 jaar terug was het prijsverschil nog zo'n 12,13 cent, op een totale benzineprijs van ¤0,90 in nederland... momenteel is dat hooguit een paar cent, terwijl de prijzen verdubbeld zijn
[ afbeelding ]
Wat je misschien eventjes vergeet is dat ook duitsland jaarlijks accijnsen (en recentelijk ook BTW) verhoogt, en dit sterker gedaan heeft dan NL.
Mooie zaak dat, dat Hoffmannquote:Op maandag 16 september 2013 17:58 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dit. Rondje pomp bij de K&K, de K&K, en dan getraenke hoffman
Dat klopt, maar Nederlanders zouden geen Nederlanders zijn om het te proberen te voorkomen. Dus tanken in het buitenland enzoquote:Op maandag 16 september 2013 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
Op deze manier dwingt Rutte natuurlijk af dat we meer geld uitgeven. Aangezien we het kennelijk niet vrijwillig doen.http://forum.fok.nl/fok/post_topic/4
Of maak ik nu een denkfout?
Komt het op neerquote:Op maandag 16 september 2013 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
Op deze manier dwingt Rutte natuurlijk af dat we meer geld uitgeven. Aangezien we het kennelijk niet vrijwillig doen.
Of maak ik nu een denkfout?
Zou jij dat doen? Ik woon zo'n 25 km van de grens, maar ik ben echt nog nooit daarna toe gereden om te tanken. Als er toevallig bent tank je, maar dat doe je ook al bij de huidige prijsverschillen, daar doet de extra accijns niets aan af.quote:Op maandag 16 september 2013 17:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mensen zullen nu veel eerder een rondje doen in Duitsland of België. Je maakt de groep mensen die het doen elke keer groter omdat het verschil steeds groter begint te worden.
Drank, boodschappen en ook nog eens veel beter eten in een restaurantjequote:Op maandag 16 september 2013 18:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zou jij dat doen? Ik woon zo'n 25 km van de grens, maar ik ben echt nog nooit daarna toe gereden om te tanken. Als er toevallig bent tank je, maar dat doe je ook al bij de huidige prijsverschillen, daar doet de extra accijns niets aan af.
Maar speciaal rijden om goedkoper te tanken? Dat vind ik nou echt zonde van mijn tijd, zoveel levert het toch niet op?
Laten we even uitgaan van het verschil van 15 cent dat jij aangeeft. Zeg dat je 50 liter kan tanken. Dan bespaar je 7,5 euro. Je moet echter ook 50 km rijden. Dan houd je maar een paar euro over. Daar ga je toch geen 45 minuten voor in de auto zitten.
Voor een paar euro niet nee. Maar ik bespaar zo elke 2 weken een goede ¤100, en dat voor 2 uurtjes werk, toch niet heel verkeerd.quote:Op maandag 16 september 2013 18:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zou jij dat doen? Ik woon zo'n 25 km van de grens, maar ik ben echt nog nooit daarna toe gereden om te tanken. Als er toevallig bent tank je, maar dat doe je ook al bij de huidige prijsverschillen, daar doet de extra accijns niets aan af.
Maar speciaal rijden om goedkoper te tanken? Dat vind ik nou echt zonde van mijn tijd, zoveel levert het toch niet op?
Laten we even uitgaan van het verschil van 15 cent dat jij aangeeft. Zeg dat je 50 liter kan tanken. Dan bespaar je 7,5 euro. Je moet echter ook 50 km rijden. Dan houd je maar een paar euro over. Daar ga je toch geen 45 minuten voor in de auto zitten.
Het ging mij puur even om het tanken. Ik rook niet, en drink niet, dus daar is weinig winst te halen.quote:Op maandag 16 september 2013 18:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Voor een paar euro niet nee. Maar ik bespaar zo elke 2 weken een goede ¤100, en dat voor 2 uurtjes werk, toch niet heel verkeerd.
Waar precies?quote:Op maandag 16 september 2013 15:57 schreef nattermann het volgende:
Ik tank toch altijd in België voor ¤1,52/liter
En met de rest van de boodschappen kan je zeg maar het gat in de begroting dichten in een paar jaar.quote:Op maandag 16 september 2013 19:14 schreef fokky100 het volgende:
De oostblokkers brengen hun geld wat ze hier verdienen naar huis en geven het daar uit.
Heel veel Nederlanders geven hun geld wat ze hier verdienen in Duitsland en belgië uit.
De overheid loopt jaarlijks ruim 1 miljard euro aan inkomsten mis omdat we in het buitenland tanken.
Je gaat in je vrije weekend toch geen 200 KM rijden op wat geld te besparen? Als je zoveel gereden hebt is een deel van je tank al weer leeg.quote:Op maandag 16 september 2013 19:25 schreef TheThirdMark het volgende:
. Met de nieuwe verhogingen wordt het rendabel bij 100km van de grens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |