abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131188895
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 15 september 2013 @ 08:42:17 #2
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_131189001
Het blijft altijd zo moeilijk hier in Nederland

Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 15 september 2013 @ 08:45:25 #3
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_131189020
Gister was het blijkbaar alfa rijder dag oid...normaal nooit heel speciaal veel problemen met alfa rijders. 99% Houdt zich keurig.

Maar gisteren in Almelo city (sowieso de place toe bie) binnen een kwartier een paar idioten:
-Onverwachts keren
-Lomp uit een uitrit komen zeilen en eigenlijk net te laat stoppen (niet dat ik nog kon remmen)
-Geen voorrang verlenen
-Door rood rijden
-Hard aan komen rijden en bumperkleven (in de bebouwde kom)

En gewoon allemaal alleen maar Alfa Romeo's :')

Normaal is het verkeer al nooit zo bij ons, laat staan dat de misbruikers zich tot 1 merk beperken. Maar goed.
  zondag 15 september 2013 @ 08:53:56 #4
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_131189064
quote:
9s.gif Op zondag 15 september 2013 07:53 schreef Ridocar het volgende:
Even een algemene irritatie:

Als ik wil invoegen (met de vrachtauto) zie ik altijd bestuurders meteen naar links gaan. Ik snap dat dit een vorm van beleefdheid is, maar het hoeft echt niet. Liever zie ik dat je òf gasgeeft òf dat je even van het gas gaat. (beter geef je gas, dan hoef je niet meer in te halen).
Wat maakt het verschil voor jou? Met een baantje opschuiven hoef ik tenminste niet van de cruise control af, overschrijd ik de maximum snelheid niet tijdelijk en jij hebt alsnog je ruimte om in te voegen.
  zondag 15 september 2013 @ 09:27:12 #5
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_131189313
quote:
9s.gif Op zondag 15 september 2013 08:42 schreef bokkepoot het volgende:

[ afbeelding ]
Wat is hier het probleem? Of stond er nog ergens een groene pijl boven de vlucht/spits/wisselstrook?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_131189315
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 08:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat maakt het verschil voor jou? Met een baantje opschuiven hoef ik tenminste niet van de cruise control af, overschrijd ik de maximum snelheid niet tijdelijk en jij hebt alsnog je ruimte om in te voegen.
Voor mij niet zoveel. Het is ook meer tegen diegenen die 'm ongezien naar links smijten of denken dat het een soort plicht is. Ook al lijkt het niet zo erg, ook dan zou je verkeer op kunnen houden.
  zondag 15 september 2013 @ 09:30:10 #7
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_131189342
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 09:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Voor mij niet zoveel. Het is ook meer tegen diegenen die 'm ongezien naar links smijten of denken dat het een soort plicht is. Ook al lijkt het niet zo erg, ook dan zou je verkeer op kunnen houden.
Ah zo. Dacht dat er vanuit jouw oogpunt een reden/irritatie achter zat. Als er links verkeer rijdt even gas bij ja.
  FOK!fotograaf zondag 15 september 2013 @ 10:47:57 #8
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131190284
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 08:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Voor hem dus geen, maar het is redelijk irritant (zacht uitgedrukt) als er iemand met 100 op een 130 weg naar links komt voor je neus terwijl jij 130 rijdt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131190354
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 10:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Voor hem dus geen, maar het is redelijk irritant (zacht uitgedrukt) als er iemand met 100 op een 130 weg naar links komt voor je neus terwijl jij 130 rijdt.
En als tie ook 130 rijd is er niets aan de hand, mits de ruimte er is natuurlijk.
  zondag 15 september 2013 @ 11:03:16 #10
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_131190536
quote:

[..]

quote:

[..]

Ik dacht dat het voor hem irritant was, dat het voor het overige verkeer irritant is snap ik. Vandaar de vraag. :)

Had trouwens van de week een Prius die 80 reed waar je 100 mag. Op de eerste strook, 3 stroken breed. Ik nader hem met 100 km/h op de CC, want ik wil de uitvoegstrook nemen (knipperlicht al aan, uitvoegstrook is tevens invoegstrook). Ik wil dus vlak (lees: 2-3 autolengtes) achter hem langs de uitvoegstrook op, maar meneer gaat ook ineens knipperlicht uit hoppa de uitvoegstrook op zonder te kijken. Toen zat ik er dus ineens vrij dicht op, dus ik rem al geïrriteerd wat af om weer ruimte tussen ons te laten komen, maar hij vond blijkbaar al dat ik zat te bumperkleven, dus seinen met z'n remlichten en zelfs terug naar 70 km/h. Toen ik hem nog maar even snel voorbij ging via de eerste baan (de uitvoegstrook is daar 700-800 meter lang) zat ie hoofdschuddend naar me te kijken.

Pleur alsjeblieft op van de snelweg als je blaadjes wil sparen in je geitenwollensokken0%bijtellingshybride. }:|
pi_131198592
Gisternacht een sjonnie in een Golf V met dusdanig slechte doe-het-zelf-xenon dat ik niet in mijn spiegels kon kijken. Ik zag tijdelijk echt niks meer voor me als ik perongeluk in mijn spiegels keek. En je moet toch echt in je spiegels kijken zo af en toe..
Vrijwel al die xenon zonder lichtbeeld is strontirritant, maar dit geval was gevaarlijk. De eerste keer dat ik er over dacht om iemand z'n kenteken door te geven aan de politie.. maargoed, wat doen die er aan?

Ook nog achter een man in een Audi S8 gezeten die met 60 wilde gaan invoegen. Ben benieuwd wat zijn excuus was.

Verder geen klachten :) Ofnouja, het is echt mode om op de middelste strook te blijven hangen zonder reden. Gelukkig kun je daar nog altijd omheen.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zondag 15 september 2013 @ 15:26:31 #12
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_131198593
Tja; er zijn van die auto's waar je van te voren al bij weet: Opa / wijf / treuzelmensen die niet kunnen rijden.
De Prius is daar één van; evenals Daihatsu Sirions; waarvan ik er vanochtend eentje voor me had die 30 hard genoeg vond op een 50 weg...... }:|
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_131198955
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2013 15:26 schreef Descendent het volgende:
Tja; er zijn van die auto's waar je van te voren al bij weet: Opa / wijf / treuzelmensen die niet kunnen rijden.
De Prius is daar één van; evenals Daihatsu Sirions; waarvan ik er vanochtend eentje voor me had die 30 hard genoeg vond op een 50 weg...... }:|
Als ik me ergens aan erger bedenk ik me altijd wie/wat er in zit, meestal blijkt dit ook nog te kloppen helaas. (oude mensen, vrouwen)
  zondag 15 september 2013 @ 16:25:53 #14
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_131200440
quote:
99s.gif Op zondag 15 september 2013 08:45 schreef TR08 het volgende:
Gister was het blijkbaar alfa rijder dag oid...normaal nooit heel speciaal veel problemen met alfa rijders. 99% Houdt zich keurig.

Maar gisteren in Almelo city (sowieso de place toe bie) binnen een kwartier een paar idioten:
...
Voor Almelo is dat een vrij lage score. Binnen een kwartier had je minstens dubbel zoveel idioten moeten hebben gehad. Ik werk er en ben blij als ik Almelo weer ongeschonden heb mogen verlaten in de rit naar huis!

Maar wel uniek dat het allemaal Alfa rijders waren inderdaad :)
Schaap
  FOK!fotograaf zondag 15 september 2013 @ 18:27:04 #15
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131204711
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 10:51 schreef spoorrails het volgende:

[..]

En als tie ook 130 rijd is er niets aan de hand, mits de ruimte er is natuurlijk.
Maar dat is het probleem, er wordt geen 130 gereden, er is geen ruimte en men kijkt niet, maar smijt maar naar links...

Vandaag overigens diverse voertuigen naar rechts geseind en een aantal via de spitsstrook voorbij gereden. Bij Badhoevedorp zat iemand me nog boos aan te kijken dat ik niet naar links ging, omdat hij op het midden wilde rijden (met een geopende spitsstrook). Voor zijn neus naar rechts gegaan toen die naar links kwam, ging ie zitten hoofdschudden. 8)7 |:(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131209165
quote:
9s.gif Op zondag 15 september 2013 08:42 schreef bokkepoot het volgende:

[ afbeelding ]
Rechts rijden is het nieuwe links rijden, gewoon lekker erlangs zoeven.
  zondag 15 september 2013 @ 20:49:13 #17
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_131211424
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 16:25 schreef Cybje het volgende:

[..]

Voor Almelo is dat een vrij lage score. Binnen een kwartier had je minstens dubbel zoveel idioten moeten hebben gehad. Ik werk er en ben blij als ik Almelo weer ongeschonden heb mogen verlaten in de rit naar huis!

Maar wel uniek dat het allemaal Alfa rijders waren inderdaad :)
Ik vind Almelo in verhouding tot Enschede gemiddeld eigenlijk wel mee vallen.
  zondag 15 september 2013 @ 22:47:43 #18
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_131220720
quote:
99s.gif Op zondag 15 september 2013 20:49 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik vind Almelo in verhouding tot Enschede gemiddeld eigenlijk wel mee vallen.
Enschede is ook niet echt lekker inderdaad. Ik heb hier in Enschede vooral veel last van kamikaze-fietsers die vanaf de stoep vlak voor mijn auto de weg op rijden. Waarschijnlijk met het idee van 'die rijdt er wel omheen', maar dat is soms een beetje lastig als je ook nog een tegenligger hebt waar je dan tegenaan zou rijden.

Laatst reed ik bijvoorbeeld op een voorrangsweg en kwam er een auto uit een zijstraat vrij hard aan gereden, dus ik hield 'm goed in de gaten. Uiteindelijk remde hij wel op tijd. Roept mijn bijrijdster ineens 'kijk uit voor die fietser!' en blijkt er dus van de andere kant ineens een fietser zo mijn weg te gaan kruisen. Kon gelukkig nog net op tijd remmen.

Ik snap echt niet hoe dat in iemands hoofd dan werkt, om gewoon jezelf voor een auto die 50 km/u op een voorrangsweg rijdt te gooien. Volgens mij mist diegene enige overlevingsdrang.
Schaap
pi_131226846
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 09:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wees blij dat ze dit doen man! Wat kan jou de andere automobilisten op dat moment schelen, die komen beter op snelheid dan jij (of mij met de touringcar..) Ik dank deze schuivers altijd beleefd :Y
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_131228904
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 02:52 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Wees blij dat ze dit doen man! Wat kan jou de andere automobilisten op dat moment schelen, die komen beter op snelheid dan jij (of mij met de touringcar..) Ik dank deze schuivers altijd beleefd :Y
Mij kan het erg veel schelen. Stel dat er iemand zijn auto vol op een passerende linksrijder rijdt, dan heb ik er geen schuld aan, maar ben ik toch op een of andere manier betrokken. Het irritatiepuntje is dat deze handeling verschuift van laadste redmiddel naar standaard handeling om invoegend verkeer de ruimte te geven.
pi_131229152
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mij kan het erg veel schelen. Stel dat er iemand zijn auto vol op een passerende linksrijder rijdt, dan heb ik er geen schuld aan, maar ben ik toch op een of andere manier betrokken. Het irritatiepuntje is dat deze handeling verschuift van laadste redmiddel naar standaard handeling om invoegend verkeer de ruimte te geven.
Als dit het geval zou zijn, heeft A de schuiver geen richting aangegeven, of B de persoon die met 130 op die ander prakt niet goed vooruit gekeken.

In geval van A kan die persoon opzij gegaan zijn uit schrikreactie van zo'n grote vrachtwagen/touringcar, en vind ik dat persoon 1 niet echt op de weg thuishoort.
In situatie B is persoon 2 zelf aansprakelijk.

In geen van de gevallen is het jouw schuld, en moet je jezelf dat schuldgevoel ook niet aanpraten, want dat wordt dan alleen maar meer en op den duur kun je zelf beter de weg niet meer op gaan..

Just my 2 cents..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_131229194
mensen die je in zone 50 toch nog voorbij steken :r
Werewolf
pi_131229332
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2013 10:00 schreef sararaats het volgende:
mensen die je in zone 50 toch nog voorbij steken :r
Blijkbaar reed je dus wel heel erg langzaam... En dat is nergens verboden, tenzij er een doorgetrokken streep op de weg staat.
Don't let my username fool you...
pi_131229918
Dat ik dat nog meemaken: Een vrachtwagenchauffeur die voor mij rijdt en ergens gaat lossen,zijn vrachtwagen keurig aan de kant zet maar net niet goed genoeg zodat ik er langs kan. Ik zie hem in de achteruit spiegel kijken,hij parkeert zijn vrachtwagen zo dat er nu wel ruimte is,stapt uit en...maakt een buiging met een gezwaaide arm zovan: " Alstu..mijnheer,u kunt er langs. " :D

Uiteraard vrolijk terug gezwaaid. We begonnen dus de dag met een lach.
  maandag 16 september 2013 @ 10:44:10 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131230172
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 09:58 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Als dit het geval zou zijn, heeft A de schuiver geen richting aangegeven, of B de persoon die met 130 op die ander prakt niet goed vooruit gekeken.

In geval van A kan die persoon opzij gegaan zijn uit schrikreactie van zo'n grote vrachtwagen/touringcar, en vind ik dat persoon 1 niet echt op de weg thuishoort.
In situatie B is persoon 2 zelf aansprakelijk.

In geen van de gevallen is het jouw schuld, en moet je jezelf dat schuldgevoel ook niet aanpraten, want dat wordt dan alleen maar meer en op den duur kun je zelf beter de weg niet meer op gaan..

Just my 2 cents..
Zodra jij met je voertuig naar links gaat om ruimte te maken en iemand op die rijstrook moet daarvoor van het gas of remmen, veroorzaak je hinder, en ben je een bekeuring waard.

Just the 2 cents of the law.

Natuurlijk is het relaxed als ze het voor je doen, maar ze begaan daarmee in die situatie wel een verkeersovertreding als je de wet ernaast houdt ;) En voor een luxewagen naar links gaan vind ik helemáál bullshit; die zorgt maar gewoon dat hij ruimte heeft, en dat kan in 90% van de gevallen ook gewoon.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')