Wat maakt het verschil voor jou? Met een baantje opschuiven hoef ik tenminste niet van de cruise control af, overschrijd ik de maximum snelheid niet tijdelijk en jij hebt alsnog je ruimte om in te voegen.quote:Op zondag 15 september 2013 07:53 schreef Ridocar het volgende:
Even een algemene irritatie:
Als ik wil invoegen (met de vrachtauto) zie ik altijd bestuurders meteen naar links gaan. Ik snap dat dit een vorm van beleefdheid is, maar het hoeft echt niet. Liever zie ik dat je òf gasgeeft òf dat je even van het gas gaat. (beter geef je gas, dan hoef je niet meer in te halen).
Wat is hier het probleem? Of stond er nog ergens een groene pijl boven de vlucht/spits/wisselstrook?quote:Op zondag 15 september 2013 08:42 schreef bokkepoot het volgende:
Het blijft altijd zo moeilijk hier in Nederland
[ afbeelding ]
Voor mij niet zoveel. Het is ook meer tegen diegenen die 'm ongezien naar links smijten of denken dat het een soort plicht is. Ook al lijkt het niet zo erg, ook dan zou je verkeer op kunnen houden.quote:Op zondag 15 september 2013 08:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat maakt het verschil voor jou? Met een baantje opschuiven hoef ik tenminste niet van de cruise control af, overschrijd ik de maximum snelheid niet tijdelijk en jij hebt alsnog je ruimte om in te voegen.
Ah zo. Dacht dat er vanuit jouw oogpunt een reden/irritatie achter zat. Als er links verkeer rijdt even gas bij ja.quote:Op zondag 15 september 2013 09:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Voor mij niet zoveel. Het is ook meer tegen diegenen die 'm ongezien naar links smijten of denken dat het een soort plicht is. Ook al lijkt het niet zo erg, ook dan zou je verkeer op kunnen houden.
Voor hem dus geen, maar het is redelijk irritant (zacht uitgedrukt) als er iemand met 100 op een 130 weg naar links komt voor je neus terwijl jij 130 rijdt.quote:Op zondag 15 september 2013 08:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat maakt het verschil voor jou? Met een baantje opschuiven hoef ik tenminste niet van de cruise control af, overschrijd ik de maximum snelheid niet tijdelijk en jij hebt alsnog je ruimte om in te voegen.
En als tie ook 130 rijd is er niets aan de hand, mits de ruimte er is natuurlijk.quote:Op zondag 15 september 2013 10:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Voor hem dus geen, maar het is redelijk irritant (zacht uitgedrukt) als er iemand met 100 op een 130 weg naar links komt voor je neus terwijl jij 130 rijdt.
quote:Op zondag 15 september 2013 10:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Voor hem dus geen, maar het is redelijk irritant (zacht uitgedrukt) als er iemand met 100 op een 130 weg naar links komt voor je neus terwijl jij 130 rijdt.
Ik dacht dat het voor hem irritant was, dat het voor het overige verkeer irritant is snap ik. Vandaar de vraag.quote:Op zondag 15 september 2013 10:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als ik me ergens aan erger bedenk ik me altijd wie/wat er in zit, meestal blijkt dit ook nog te kloppen helaas. (oude mensen, vrouwen)quote:Op zondag 15 september 2013 15:26 schreef Descendent het volgende:
Tja; er zijn van die auto's waar je van te voren al bij weet: Opa / wijf / treuzelmensen die niet kunnen rijden.
De Prius is daar één van; evenals Daihatsu Sirions; waarvan ik er vanochtend eentje voor me had die 30 hard genoeg vond op een 50 weg......
Voor Almelo is dat een vrij lage score. Binnen een kwartier had je minstens dubbel zoveel idioten moeten hebben gehad. Ik werk er en ben blij als ik Almelo weer ongeschonden heb mogen verlaten in de rit naar huis!quote:Op zondag 15 september 2013 08:45 schreef TR08 het volgende:
Gister was het blijkbaar alfa rijder dag oid...normaal nooit heel speciaal veel problemen met alfa rijders. 99% Houdt zich keurig.
Maar gisteren in Almelo city (sowieso de place toe bie) binnen een kwartier een paar idioten:
...
Maar dat is het probleem, er wordt geen 130 gereden, er is geen ruimte en men kijkt niet, maar smijt maar naar links...quote:Op zondag 15 september 2013 10:51 schreef spoorrails het volgende:
[..]
En als tie ook 130 rijd is er niets aan de hand, mits de ruimte er is natuurlijk.
Rechts rijden is het nieuwe links rijden, gewoon lekker erlangs zoeven.quote:Op zondag 15 september 2013 08:42 schreef bokkepoot het volgende:
Het blijft altijd zo moeilijk hier in Nederland
[ afbeelding ]
Ik vind Almelo in verhouding tot Enschede gemiddeld eigenlijk wel mee vallen.quote:Op zondag 15 september 2013 16:25 schreef Cybje het volgende:
[..]
Voor Almelo is dat een vrij lage score. Binnen een kwartier had je minstens dubbel zoveel idioten moeten hebben gehad. Ik werk er en ben blij als ik Almelo weer ongeschonden heb mogen verlaten in de rit naar huis!
Maar wel uniek dat het allemaal Alfa rijders waren inderdaad
Enschede is ook niet echt lekker inderdaad. Ik heb hier in Enschede vooral veel last van kamikaze-fietsers die vanaf de stoep vlak voor mijn auto de weg op rijden. Waarschijnlijk met het idee van 'die rijdt er wel omheen', maar dat is soms een beetje lastig als je ook nog een tegenligger hebt waar je dan tegenaan zou rijden.quote:Op zondag 15 september 2013 20:49 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik vind Almelo in verhouding tot Enschede gemiddeld eigenlijk wel mee vallen.
Wees blij dat ze dit doen man! Wat kan jou de andere automobilisten op dat moment schelen, die komen beter op snelheid dan jij (of mij met de touringcar..) Ik dank deze schuivers altijd beleefdquote:Op zondag 15 september 2013 09:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Voor mij niet zoveel. Het is ook meer tegen diegenen die 'm ongezien naar links smijten of denken dat het een soort plicht is. Ook al lijkt het niet zo erg, ook dan zou je verkeer op kunnen houden.
Mij kan het erg veel schelen. Stel dat er iemand zijn auto vol op een passerende linksrijder rijdt, dan heb ik er geen schuld aan, maar ben ik toch op een of andere manier betrokken. Het irritatiepuntje is dat deze handeling verschuift van laadste redmiddel naar standaard handeling om invoegend verkeer de ruimte te geven.quote:Op maandag 16 september 2013 02:52 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Wees blij dat ze dit doen man! Wat kan jou de andere automobilisten op dat moment schelen, die komen beter op snelheid dan jij (of mij met de touringcar..) Ik dank deze schuivers altijd beleefd
Als dit het geval zou zijn, heeft A de schuiver geen richting aangegeven, of B de persoon die met 130 op die ander prakt niet goed vooruit gekeken.quote:Op maandag 16 september 2013 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mij kan het erg veel schelen. Stel dat er iemand zijn auto vol op een passerende linksrijder rijdt, dan heb ik er geen schuld aan, maar ben ik toch op een of andere manier betrokken. Het irritatiepuntje is dat deze handeling verschuift van laadste redmiddel naar standaard handeling om invoegend verkeer de ruimte te geven.
Blijkbaar reed je dus wel heel erg langzaam... En dat is nergens verboden, tenzij er een doorgetrokken streep op de weg staat.quote:Op maandag 16 september 2013 10:00 schreef sararaats het volgende:
mensen die je in zone 50 toch nog voorbij steken
Zodra jij met je voertuig naar links gaat om ruimte te maken en iemand op die rijstrook moet daarvoor van het gas of remmen, veroorzaak je hinder, en ben je een bekeuring waard.quote:Op maandag 16 september 2013 09:58 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Als dit het geval zou zijn, heeft A de schuiver geen richting aangegeven, of B de persoon die met 130 op die ander prakt niet goed vooruit gekeken.
In geval van A kan die persoon opzij gegaan zijn uit schrikreactie van zo'n grote vrachtwagen/touringcar, en vind ik dat persoon 1 niet echt op de weg thuishoort.
In situatie B is persoon 2 zelf aansprakelijk.
In geen van de gevallen is het jouw schuld, en moet je jezelf dat schuldgevoel ook niet aanpraten, want dat wordt dan alleen maar meer en op den duur kun je zelf beter de weg niet meer op gaan..
Just my 2 cents..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |