Die gelijkheid in vrijheid is niet geheel onlogisch, dat snap je toch wel? Ik doel nu niet op shoppen of naar de stad gaan of wat dan ook. Maar uitgaan, festivals bezoeken waar dronken mongolen op afkomen etc.quote:Op zondag 15 september 2013 02:40 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Maar er is wel een verschil in de vrijheid die ze krijgen in de Turkse gemeenschap, desondanks dat ze 'gelijken' van elkaar zijn in theorie.
Nee. Maar ik ga ook niet zo om met vrouwen.quote:Op zondag 15 september 2013 02:41 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
En vind je dat rechtvaardig of in ieder geval te verdedigen?
Gelijkwaardig. De Koran leert ons dit ook.quote:Op zondag 15 september 2013 02:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Onzin, vrouwen en mannen zijn niet gelijk.
Is ook zo (helaas).quote:Op zondag 15 september 2013 02:40 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Maar er is wel een verschil in de vrijheid die ze krijgen in de Turkse gemeenschap, desondanks dat ze 'gelijken' van elkaar zijn in theorie. Althans, zo komt het over.
Dat snap ik wel. Ik snap ook dat meisjes iets meer beschermd zullen worden. Maar ik vind het ook wel belachelijk dat er zo'n enorm probleem van gemaakt wordt als ik een keer de stad uit wil overdag. Mijn broer ging toen hij zo oud was als ik naar Amsterdam. Ik wil twintig minuten met de trein en het is een wereldprobleem en mijn moeder doet gelijk dramatisch alsof ik gelijk ga sterven als ik op locatie aankom.quote:Op zondag 15 september 2013 02:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Die gelijkheid in vrijheid is niet geheel onlogisch, dat snap je toch wel? Ik doel nu niet op shoppen of naar de stad gaan of wat dan ook. Maar uitgaan, festivals bezoeken waar dronken mongolen op afkomen etc.
Helaas? Ga jij later je dochter (indien je een dochter krijgt) laten uitgaan op haar 16e tot 04.00?quote:
Als ik een dochter heb, mag ze van mij ook seksuele relaties onderhouden.quote:Op zondag 15 september 2013 02:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Die gelijkheid in vrijheid is niet geheel onlogisch, dat snap je toch wel? Ik doel nu niet op shoppen of naar de stad gaan of wat dan ook. Maar uitgaan, festivals bezoeken waar dronken mongolen op afkomen etc.
Weten zij dat je voornamelijk met tata's omgaat? Misschien speelt dat ook een rol.quote:Op zondag 15 september 2013 02:43 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Ik snap ook dat meisjes iets meer beschermd zullen worden. Maar ik vind het ook wel belachelijk dat er zo'n enorm probleem van gemaakt wordt als ik een keer de stad uit wil overdag. Mijn broer ging toen hij zo oud was als ik naar Amsterdam. Ik wil twintig minuten met de trein en het is een wereldprobleem en mijn moeder doet gelijk dramatisch alsof ik gelijk ga sterven als ik op locatie aankom.
Ja, maar een vrouw wordt meer (terecht) beschermd.quote:Op zondag 15 september 2013 02:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Gelijkwaardig. De Koran leert ons dit ook.
Dat is toch ook precies wat ik zegquote:Op zondag 15 september 2013 02:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja, maar een vrouw wordt meer (terecht) beschermd.
Tegen wat?quote:Op zondag 15 september 2013 02:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja, maar een vrouw wordt meer (terecht) beschermd.
Ik mag ook niet met de Turken.quote:Op zondag 15 september 2013 02:45 schreef Che_ het volgende:
[..]
Weten zij dat je voornamelijk met tata's omgaat? Misschien speelt dat ook een rol.
zou jij wel willen hequote:
Ga eerst met je broer/zus/whatever en bouw zo langzaam op naar meer vrijheid. Denken dat het zoals bij Nederlanders in een keer hop tak vrijheid blijheid is zodra je 16 bent zorgt ervoor dat je nu al twee doelpunten achter staat.quote:Op zondag 15 september 2013 02:43 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Ik snap ook dat meisjes iets meer beschermd zullen worden. Maar ik vind het ook wel belachelijk dat er zo'n enorm probleem van gemaakt wordt als ik een keer de stad uit wil overdag. Mijn broer ging toen hij zo oud was als ik naar Amsterdam. Ik wil twintig minuten met de trein en het is een wereldprobleem en mijn moeder doet gelijk dramatisch alsof ik gelijk ga sterven als ik op locatie aankom.
Nee. Iets wat mijn dochter niet mag, mag mijn zoon ook niet. Dus niet hypocriet mijn dochter verbieden te rotzooien met jongens maar mijn zoon dit wel toestaan met meisjes. Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 15 september 2013 02:44 schreef xminator het volgende:
[..]
Helaas? Ga jij later je dochter (indien je een dochter krijgt) laten uitgaan op haar 16e tot 04.00?
quote:Op zondag 15 september 2013 02:46 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
zou jij wel willen he?! HE?! HEEE!!
Oh, really?quote:
Hoi,quote:Op zondag 15 september 2013 01:46 schreef Poemgirl het volgende:
Hoi beste medeturken. Ik heb een aantal vraagjes en het komt duidelijk over dat jullie ouder zijn dan ik, dus ja.
Kregen jullie toen jullie rond de 17 waren veel vrijheid? Als in, 's avonds wegblijven, naar feestjes gaan (geen uitgaanscentra of disco's ofzo, maar gewoon feestjes van vrienden), met de trein ergens heengaan etc. etc. of hadden jullie ouders je destijds ook liever de hele dag in het oog? En ik doel eigenlijk vooral op de vrouwen/meisjes.
Ik zit op een school me voornamelijk Nederlanders en dan is het best voor de hand liggend dat mijn vriendenkring ook voornamelijk uit Nederlanders bestaat. Vergeleken bij hen voelt het eigenlijk aan alsof ik een beetje in een gevangenis zit, qua regels en strengheid, en dit overbrengen aan die mensen is ook niet leuk want het botst natuurlijk. Maar ik heb dan ook van die ouders die niet inzien dat een uur in een trein zitten, uitstappen en ergens winkelen niet zo gevaarlijk is als zij denken, want ze hebben het zelf nooit gedaan. Om precies te zijn, mijn ouders komen bijna nooit de provincie uit.
En wat over op kamers gaan / samenwonen met een vriendin oid omdat je ver weg moet studeren? (over een jaar dus) Als het aan mijn ouders ligt ga ik maar elke dag met de trein, maar ik zie het ook niet echt zitten om vijf uur per dag met de trein te reizen. En als ik daarbij ook nog een bijbaantje heb is dat vrijwel onmogelijk.
Ik voel me dus ook een behoorlijke buitenstaander tussen vrienden tot op het punt dat ik soms dagen het huis niet uitga omdat ik het zat ben of om hen smoesjes te vertellen, of mijn ouders. En dan bestaat het probleem niet eens alleen uit mijn ouders maar ook andere familieleden. En laat ik vooral niet over het geforceerde je-moet-geloven-in-wat-wij-geloven verhaal..
Awww, wou namelijk een toneelstukje spelenquote:
quote:Op zondag 15 september 2013 02:47 schreef expans het volgende:
Denken dat het zoals bij Nederlanders in een keer hop tak vrijheid blijheid
Samen?quote:Op zondag 15 september 2013 02:49 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Awww, wou namelijk een toneelstukje spelen
Turken rapen je al zonder hun penor te gebruiken.quote:Op zondag 15 september 2013 02:49 schreef Bortecinem het volgende:
Ik denk dat je vrouwen juist moet beschermen tegen Turken, niet Penors.
Bescherm Turkse vrouwen tegen hamur isi :'Pquote:Op zondag 15 september 2013 02:49 schreef Bortecinem het volgende:
Ik denk dat je vrouwen juist moet beschermen tegen Turken, niet Penors.
quote:Op zondag 15 september 2013 02:50 schreef PlayingWithFire het volgende:
Maar even serieus:
welterusten schatjes![]()
en vooral jij borte
[..]
Bescherm Turkse vrouwen tegen hamur isi :'P
Eens.quote:Op zondag 15 september 2013 02:00 schreef Bortecinem het volgende:
Wel grappig hoe de meeste hier zo op en top Turk zijn maar allemaal niet met Turken omgaan.![]()
Wij hebben elkaar echt gevonden hier.
Haha, dat vooral.quote:Op zondag 15 september 2013 02:50 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
[..]
Blijven vragen, soms mag je meer dan je denkt.quote:Op zondag 15 september 2013 02:21 schreef Poemgirl het volgende:
Ik vind het ook altijd zo lastig als ze me meevragen naar dingen waarvan ik weet dat ik niet meekanZoals lowlands laatst. Ik begrijp mijn ouders ook wel hoor, daar niet van. Ik respecteer hun besluiten ook. Zulke dingen vraag ik eigenlijk niet eens meer
Maar ergens denk je wel van, kon ik maar wel mee, gewoon voor de gezelligheid.
Het is ook zo dat mijn Turkse vrienden allemaal totaal andere interesses hebben dan ik. Totaal andere kijk op dingen, andere mening, andere overtuigingen. En ik geef wel om ze maar op een gegeven moment heb je ook weinig dat je nog kunt doen samen.
Ja, ooit.quote:Op zondag 15 september 2013 02:52 schreef Che_ het volgende:
[..]![]()
Borte, komen er nog recepten van jou of wat
5 ofzo.quote:Op zondag 15 september 2013 02:55 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik heb net weer op je site geklikt, hoeveel geld heb je deze maand al verdiend?
Lekker.quote:Op zondag 15 september 2013 02:56 schreef Che_ het volgende:
Die gozleme was wel goed gelukt. Had met aardappelen er in.
5 euro?quote:
Met spinazie is lekker.quote:Op zondag 15 september 2013 02:56 schreef Che_ het volgende:
Die gozleme was wel goed gelukt. Had met aardappelen er in.
Damn laatste update was al een maand geleden.quote:Op zondag 15 september 2013 02:57 schreef Levolution het volgende:
[..]
5 euro?
Voor een blog waar je nooit eens een update op plaatst? Nog best netjes toch?
Ben ook bezig met het opzetten van een blog. Iets minder populair onderwerp maar ik zal wel vaker posten.
Meer dan ik verdien.quote:
Waar verdien jij geld mee? En wie heeft jou gebeld?quote:Op zondag 15 september 2013 02:59 schreef Ayca het volgende:
[..]
Meer dan ik verdien.
Ze hebben mij vorige week een aantal keer gebeld, misschien moet ik eens terugbellen...
Doe een keer een recept voor içli köfte. Ben ik echt benieuwd naar, maar heb het nooit op. Ik weet dat Adanalilar dat goed kunnen maken.quote:Op zondag 15 september 2013 02:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Damn laatste update was al een maand geleden.
Het probleem is vooral licht. Wanneer ik tijd heb is er nooit goed licht.
Waar gaat jouw blog over? Mieren?
Niks! Moet iets actiever opzoek gaan denk ik.quote:Op zondag 15 september 2013 02:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waar verdien jij geld mee? En wie heeft jou gebeld?
Tijd voor een flitser.quote:Op zondag 15 september 2013 02:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Damn laatste update was al een maand geleden.
Het probleem is vooral licht. Wanneer ik tijd heb is er nooit goed licht.
Waar gaat jouw blog over? Mieren?
Ik haat foto's met flitser.quote:Op zondag 15 september 2013 03:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Tijd voor een flitser.Meestal kook je 's avonds toch? Dan heb je geen keus, zeker nu de winter eraan komt. Heb deze week ook een flitser aangeschaft.
Mieren ja.
Haha doe dan!quote:Op zondag 15 september 2013 03:00 schreef Ayca het volgende:
[..]
Niks! Moet iets actiever opzoek gaan denk ik.Uitzendbureau.
Ik heb jou de vorige keer ook uitgelegd dat een externe flitser niet hetzelfde is als de interne flitser van je camera.quote:
Mijn foto's zijn mooier.quote:Op zondag 15 september 2013 03:01 schreef Che_ het volgende:
Deze heeft er veel. Krijg er honger van
http://www.turksekok.nl/
www.myrmecos.netquote:Op zondag 15 september 2013 03:01 schreef Ayca het volgende:
Maar daar zullen vast minder blogs over zijn dan koken, dus.
Uff te ingewikkeld dit.quote:Op zondag 15 september 2013 03:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik heb jou de vorige keer ook uitgelegd dat een externe flitser niet hetzelfde is als de interne flitser van je camera.
Alleen al door hem te bouncen via het plafond krijg je hele goede belichting zonder die fletse kleuren en harde schaduwen van een flits direct op het onderwerp. En dan hebben we het nog niet eens over diffusers enzo.
quote:Op zondag 15 september 2013 03:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
www.myrmecos.net
Niemand overtreft deze.
Waar komt die liefde voor mieren vandaan?quote:Op zondag 15 september 2013 03:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
www.myrmecos.net
Niemand overtreft deze.
Maak een keer een dag vrij of weekend en maak gewoon 5/6 gerechten. Doe dit elke maand 1x en het gaat goed lopen. Beetje reclame maken ditdat, of youtube videosquote:
Weet niet, zomaar erin gezogen omdat ze zo interessant zijn.quote:Op zondag 15 september 2013 03:04 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waar komt die liefde voor mieren vandaan?
Toen ik filmpjes zag over die teamwork enzo, en hoe slim (instinct?) ze eigenlijk zijn, dacht ik damn deze dingen zijn wel interessant. Er waren ook 2 disney films tochquote:Op zondag 15 september 2013 03:06 schreef Levolution het volgende:
[..]
Weet niet, zomaar erin gezogen omdat ze zo interessant zijn.
Ja, volgende weekquote:Op zondag 15 september 2013 03:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haha doe dan!
Ik ben rijk want ik heb vandaag overgewerkt.
Alles is instinct ja. Maarja, afhankelijk van de definitie van 'slim' zijn ze wel slim ja. Juist door hun eusociale karakter vertonen ze heel complex en interessant gedrag wat fascinatie voor deze insecten logisch maakt (ze vervelen nooit).quote:Op zondag 15 september 2013 03:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Toen ik filmpjes zag over die teamwork enzo, en hoe slim (instinct?) ze eigenlijk zijn, dacht ik damn deze dingen zijn wel interessant. Er waren ook 2 disney films tochA Bug's Life en Ants.
Wat?! Wil je zeggen dat mieren niet kunnen praten.quote:Op zondag 15 september 2013 03:11 schreef Levolution het volgende:
[..]
Alles is instinct ja. Maarja, afhankelijk van de definitie van 'slim' zijn ze wel slim ja. Juist door hun eusociale karakter vertonen ze heel complex en interessant gedrag wat fascinatie voor deze insecten logisch maakt (ze vervelen nooit).
Die films heb ik niet gezien eigenlijk.Biologisch klopt er natuurlijk ook geen reet van.
Ayça, niet je dersler boşlamak doen en je vrijgevochten privileges als Turkse kizmeid verbrassen, hè?quote:Op zondag 15 september 2013 03:10 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja, volgende weekmet alle andere dingen die ik nog moet regelen bleghh, ben zo lui in sommige dingen..
Nice
Jawel, alleen niet in onze taal.quote:Op zondag 15 september 2013 03:13 schreef Ayca het volgende:
[..]
Wat?! Wil je zeggen dat mieren niet kunnen praten.
Dat heb ik vorig jaar al (deels) gedaan, als ik nu faal mag ik in een fabriek werken.quote:Op zondag 15 september 2013 03:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ayça, niet je dersler boşlamak doen en je vrijgevochten privileges als Turkse kizmeid verbrassen, hè?
Fabriek is zo erg nog niet.quote:Op zondag 15 september 2013 03:16 schreef Ayca het volgende:
[..]
Dat heb ik vorig jaar al (deels) gedaan, als ik nu faal mag ik in een fabriek werken.
Sowieso is de gehele natuur magisch boeiend en complex. Moet je 'A Short History of Nearly Everything' eens lezen. Ik kan mensen die er zo onrespectvol mee omgaan ook niet begrijpen.quote:Op zondag 15 september 2013 03:11 schreef Levolution het volgende:
[..]
Alles is instinct ja. Maarja, afhankelijk van de definitie van 'slim' zijn ze wel slim ja. Juist door hun eusociale karakter vertonen ze heel complex en interessant gedrag wat fascinatie voor deze insecten logisch maakt (ze vervelen nooit).
Die films heb ik niet gezien eigenlijk.Biologisch klopt er natuurlijk ook geen reet van.
Heb ik van hem overgenomen toen ik nog in dat WA-gesprek zat.quote:Op zondag 15 september 2013 03:18 schreef Ayca het volgende:
Waarom zeg je kizmeid, dat zegt Wik ook altijd...
Klinkt als een leuk boek, 600+ pagina's voor zo weinig geld. Binnenkort eens aanschaffen.quote:Op zondag 15 september 2013 03:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Sowieso is de gehele natuur magisch boeiend en complex. Moet je 'A Short History of Nearly Everything' eens lezen. Ik kan mensen die er zo onrespectvol mee omgaan ook niet begrijpen.
Ah oke, ik schrok al.quote:Op zondag 15 september 2013 03:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heb ik van hem overgenomen toen ik nog in dat WA-gesprek zat.
Ik mis jou ook! Even vragen.quote:Op zondag 15 september 2013 03:20 schreef Bortecinem het volgende:
Ik mis dat WA-gesprek. Kovulmustum ordan maar voeg mij weer toe sievoeple.
quote:Op zondag 15 september 2013 03:19 schreef Che_ het volgende:
Bij veel van die insecten zoals denk je: "o is niks..klein, kwetsbaar" enzo.
Maar dan blijken ze gewoon zo'n kafa te hebben
[ afbeelding ]
Ze zijn echt zo leuk, kijken je soms ook aan enzo.quote:Op zondag 15 september 2013 03:26 schreef xminator het volgende:
[..]
Op dit moment loopt er ergens zo een schattig spinnetje in iemands kamer
quote:De meeste spinnen hebben vier paar ogen, dus acht in totaal,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinnen_(dieren)#Ogen.quote:De meeste spinnen zien echter vrij slecht en kunnen alleen grove lichtverschuivingen waarnemen. Ze kunnen zo waarnemen of het dag of nacht is en beelden vormen van objecten die heel dichtbij zijn. Het gezichtsvermogen verschilt sterk per spin, soorten die tot de wolfspinnen behoren hebben ongeveer 5000 retinacellen in het oog terwijl de grijze huisspin ongeveer 400 retinacellen heeft. Ter vergelijking, het oog van een mens heeft er ongeveer 80 miljoen.
quote:Op zondag 15 september 2013 03:33 schreef Levolution het volgende:
Springspinnen (die van de foto's hierboven) kunnen iets beter zien dan de rest van de spinnen en jagen en springen dan ook op zicht.
Vandaar die schattige grote ogen.
quote:Vooral jagende zwervende spinnen zoals bijvoorbeeld de springspinnen hebben ten minste één paar ogen dat zeer goed is ontwikkeld.
FFUUHUCCKK YOUHOUU.quote:De springspinnen hebben in tegenstelling tot de meeste spinnen een vrij goed gezichtsvermogen. De vertegenwoordigers van deze familie kunnen diepte zien en zo afstanden inschatten en hebben dus een stereoscopisch zicht, in tegenstelling tot de andere spinnen. Dit komt doordat twee van hun ogen vergroot en bovendien naast elkaar aan de voorzijde van de kop geplaatst zijn. Zo kunnen ze een afstand van 40 keer hun eigen lichaamslengte ver springen, wat zonder het kunnen zien van diepte niet mogelijk is.
Valt gelukkig nog mee.quote:Ook bij springspinnen is het zicht echter beperkt, ze kunnen voorwerpen weliswaar scherp waarnemen maar maximaal tot een afstand van ongeveer 30 centimeter.
Kijk die skills dan:quote:Op zondag 15 september 2013 03:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
[..]
FFUUHUCCKK YOUHOUU.
Edit:
[..]
Valt gelukkig nog mee..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |